Interim Financial Report Q1 2021 and Invitation to Webinar

FkL
PNOR 28.05.2021 kl 08:51 84776

Interim Financial Report Q1 2021 and Invitation to Webinar

28 May 2021

PetroNor E&P Limited
(“PetroNor” or the “Company”)

Interim Financial Report Q1 2021 and Invitation to Webinar

PetroNor E&P Limited (OSE ticker: “PNOR”) today releases its unaudited Interim Financial Report for the first quarter ended 31 March 2021.

Period and Post-Period Operational and Financial Highlights:
• Capital raise of NOK 340 million in March 2021, Tranche 2a and 2b Offer shares to be issued in June.
• Shareholder approval received to increase indirect ownership in PNGF Sud up to 16.83% through increasing its shareholding in Hemla E&P Congo and Hemla Africa Holding.
• Completion of transaction to acquire SPE Guinea Bissau AB from Svenska Petroleum Exploration AB and further enhance a highly attractive exploration portfolio through the entry into the Esperança and Sinapa licenses in Guinea-Bissau.
• New Competent Persons Report for PNGF Sud released in March 2021. The update represents an increase of approximately 28% and 49% for 2P and 2C respectively on a gross basis.

Commenting on the results, CEO Knut Søvold said:

“This has been another eventful period as we continue to position the Company for long-term growth. The financial and operational performance reflects the strength of our underlying core asset PNGF Sud and its ability to generate strong free-cash flow in this stable commodity price environment. This economically robust cornerstone asset provides PetroNor with optionality to consider other opportunities in line with its stated growth strategy.

Following a transitional period of corporate activity, we look forward to the coming year and the various value catalysts that we see on the near-term horizon. We thank our shareholders for their continued support and patience, and look forward to delivering on our long-term growth objectives for the benefit of all our stakeholders.”

The Company will host a Webinar on 1 June 2021 at 10:00 AM Oslo time. Investors that wishing to follow can follow one of the links: https://inqrate.com/xtravideos/petronor-ep-presentation-june-1st-2021/or https://www.facebook.com/events/1953258931488441/

*****

For further information, please contact:
Knut Søvold, Chief Executive Officer
Chris Butler, Group Financial Controller
info@petronorep.com

Media Contacts:
Buchanan
Ben Romney
Tel: +44 207 466 5000

About PetroNor E&P
PetroNor E&P Limited is a sub-Saharan focused independent oil and gas exploration and production company listed on Oslo Euronext Expand with the ticker PNOR. PetroNor holds exploration and production assets offshore West Africa, specifically the PNGF Sud licenses in Congo Brazzaville, the A4 license in The Gambia, the Sinapa (Block 2) and Esperança (Blocks 4A and 5A) licenses in Guinea-Bissau, the Rufisque Offshore Profond and Senegal Offshore Sud Profond in Senegal (in arbitration) and OML-113 in Nigeria (subject to completion).

https://newsweb.oslobors.no/message/534499

https://newsweb.oslobors.no/obsvc/attachment.obsvc?messageId=534499&attachmentId=218777&obsvc.item=1
Redigert 28.05.2021 kl 08:55 Du må logge inn for å svare
tuja
04.06.2021 kl 13:33 4979

Bsingh
31.05.2021 kl 16:30 1989
Siste svar fra Joseph :

"Dear Sir,

Yes the results will be published.

Sincerely

Joseph O. MEDOU
DG PETROSEN EP"
Fluefiskeren
04.06.2021 kl 13:41 5004

Takk. De må jo publisere resultatene. Utrolig spennende hva som blir skjebnen til SOSP. De kan da ikke ha solgt den lisensen når det pågår voldgift, men de kan heller ikke la være å ha en kommentar all den tid den inngår som en av de 12 lisensene som ble lagt ut. De har rotet det til for seg selv.
barts
04.06.2021 kl 14:10 5018

Har også lagt til løbende, og igen i dag (1,292) - sidder nu med 500k+ og ingen planer om salg i mange måneder/år fremover...
Ser for mig, at vi i dag laver en ny(højere) bund på lavt volumen, og bare skal videre op herfra...
Redigert 04.06.2021 kl 14:15 Du må logge inn for å svare
tuja
04.06.2021 kl 14:15 5032

Tenk om.......

https://doomberg.substack.com/p/oil-to-300

I can assure all sides the following: unless something substantial changes – and soon – the price of oil is going way higher. Is $300 oil probable? Perhaps not, but it makes for excellent clickbait. Is $300 oil impossible? Absolutely not.
Bsingh
04.06.2021 kl 14:46 4980

Håper det kommer snart FF. Etterlyste også en dato/tidsestimat på når resultatene blir publisert, men dette svarte Joseph ikke på. Han svarte med det jeg la ut som siste svar.
Redigert 04.06.2021 kl 14:47 Du må logge inn for å svare
Bsingh
04.06.2021 kl 14:53 4959

Det hadde vært helt vilt rett og slett. Jeg tror at gjenåpning verden rundt, vil bekrefte det som står i artikkelen (At vi rett og slett ikke klarer oss uten oljen pr. i dag). Det er lett å prate om fornybar energi når oljeetterspørselen har vært lavt nede. Fin mulighet til å dysse ned oljen i denne perioden. Men når etterspørselen kommer raskere enn lynet, har jeg kun tro på en redning, og det er olje.
thief
04.06.2021 kl 15:42 4917

Tror absolutt det er olje man skal sitti i fremover, og spesielt selskap som PNOR. Som har pengene,og vil nyte godt av at de store må følge klimamål og derfor må selge seg billig ut av assets.Og at vi også får gode oljepriser i lang tid,fordi mye produksjon blir "borte",fordi de store struper pengesekken.Og PNOR er perfekt posisjonert i Afrika, der myndighetene absolutt ikke vil bremse oljeindustrien 💰💰🙂
FkL
04.06.2021 kl 15:45 4904

Håper ikke vi ender opp med en oljepris på $300, selv om jeg er glad i penger. Det hadde nok ikke vært så bra ellers.
Fluefiskeren
04.06.2021 kl 15:46 4904

Enda en ny bestenotering for Brent for siste 12 måneder. Nå må man tilbake over to år så vidt jeg kan se for å ha en høyere pris. Synd ikke kursen til PNOR får uttelling for det pr. idag, men det har uansett like stor betydning på bunnlinja. Og den vil det være vanskelig for markedet å ignorere.
FkL
04.06.2021 kl 15:47 4900

$72 er jo en helt ekstremt god pris for oss og det verste er at jeg tror den skal høyere.
Vikusen
04.06.2021 kl 15:53 4877

Ein/noen som solgte over 500k aksjer i ett jafs. Begynne å lure på om det ligger en short under 0,5% eller noen store som selger seg ner. Den presses nerover litt og litt hver dag med drømme oljepris. Noe er totalt galt.
thief
04.06.2021 kl 15:55 4867

Hvis jeg ikke husker feil, så regnet PNOR med at de kunne bruke 40musd fra produksjonen til oppkjøp de neste 2 årene.Dette var basert på en oljepris på 55,mener jeg!Tenk hvor mye penger PNOR kan bruke på 70 dollar fatet🙂!!Må folk våkne her,mcap skal mye opp!
tuja
04.06.2021 kl 15:55 4867

Hadde vært deilig om selgerne i dag fikk seg en overraskelse over helga, med en skikkelig godmelding. Da hadde de fått noe ala en blåmandag, uten rus.

God helg :)
thief
04.06.2021 kl 15:59 4874

Veldig rare salg,er noen short,vil de slite hvertfall!Finnes vel knapt mer solide selskap enn PNOR, av de litt mindre på ose!Hvor er nedsiden???Kan noen finne gode grunner for det,uten at sola faller ned🙂
thief
04.06.2021 kl 16:00 4882

Fluefiskeren skrev Fortsatt i PEN?
Ja,med 50% av det jeg hadde.Solgte halve da den traff 20kr!🙂
Fluefiskeren
04.06.2021 kl 16:42 4805

Du er vel i pluss du nå regner jeg med. Gikk du inn litt under 20?
thief
04.06.2021 kl 16:45 4800

Ja,og kjøpte litt mer når den falt så mye,så greit i pluss🙂
Fluefiskeren
04.06.2021 kl 17:11 4779

Hyggelig å høre. 👍
Bsingh
04.06.2021 kl 21:40 4580

Det er et godt poeng (At det ikke hadde vært så bra ellers). Olje drar jo veldig mye last, og behovet vil jo kommer mer og mer frem, så kanskje ikke så bra for verdenssamfunnet om prisen skulle gå så høyt. Med 2% inflasjon, så nevnes det at 2008 peaken på oljeprisen (145$), ville tilsvare rundt 190$ fatet i dag. Vet ikke om det er litt mer holdbart kanskje? Det hadde jo også vært ganske så vilt egentlig. Skal stoppe å drømme meg bort, og må si det er godt at vi har passert 70. Ikke veldig lenge siden 70 tallet var ganske så langt unna, og Rystad snakket om at prisen muligens kunne treffe 10$ fatet.
FkL
06.06.2021 kl 09:13 4134

Skal ikke se bort fra at den grønne bølgen og Big Oil’s snuoperasjon vil gi oss ekstrempriser.

Russia's Sechin warns of 'acute' oil shortage amid drive for green energy
Vladimir SoldatkinOlesya Astakhova

Igor Sechin, the head of Russian oil major Rosneft (ROSN.MM), said on Saturday the world was facing an acute oil shortage in the long-term due to underinvestment amid a drive for alternative energy, while demand for oil continued to rise.

https://www.reuters.com/business/energy/russias-sechin-warns-oil-shortage-amid-drive-green-energy-2021-06-05/
Slettet bruker
06.06.2021 kl 09:55 4117

Smart av selskapet med å selge mindre i Q1 og mest sannsynlig mer nå i Q2 når oljeprisen er en del høyere.
Virker som selskapet har full kontroll i alle ledd.
FkL
06.06.2021 kl 09:59 4154

Det slår helt klart bra ut, men dette er nok ikke opp til oss. Det er nok ENI som styrer dette.
thief
06.06.2021 kl 11:01 4148

Som sagt før,det er selskap som PNOR man skal sitte i fremover,som ikke blir presset til redusert oljeproduksjon.De vil heller dra nytte av at de store må redusere,da PNOR har bunnsolid økonomi og sterke eiere.Og at de da kan gjøre kjøp.Og at vi opererer i en oljeregion,hvor myndighetene ikke vil lage problemer,mtp økt produksjon.Så denne desperasjonen om å konvertere energiproduksjonen over til mer miljøvennlige alternativ,vil faktisk slå positivt ut for PNOR, pga størrelsen på selskapet og lokalisjonen. Så på tide afrikarabatten,som ofte har vært på selskap,forandrer seg til afrikabonus🙂PNOR er hvertfall perfekt rigget den kommende tiden.Folk må vel snart skjønne dette, og prise selskapet deretter. Kursen i dag er jo latterlig. Ligger i samme området,som da oljeprisen var under 40!!!!Hvem andre selskap gjør det?Og i tillegg har det bare kommet positive nyheter.Rett og slett sykt at det går ann.Er ingen tvil om at denne skal til både 2 og 3kr.Og noe av grunnen til dette,kan man høre i den siste presentasjonen, da Eyas snakker om finansiering,ved videre oppkjøp.Det høres veldig ut som de har planer om andre finansieringsmåter,enn å trykke aksjer.Som offtake-avtaler/lån.Nå som PNOR får massiv cash flow fra produksjonen,nå 4000fat og senere rundt 5500fat (etter infillbrønner i congo som er fullfinansiert ,12mnd), har de mange muligheter. Og for de store eierene er det heller ikke positivt med for mange aksjer.De vil jo som oss,også ha en høyest mulig kurs.I presentasjonen fremstår de utrolig positive til fremtiden og målet på 30k i produksjon.Jeg tror de kan klare dette,uten flere aksjer i selskapet. Mye pga dette med offtake-avtale,som de poengterte i presentasjonen. De sa at 95% av alle oppkjøpene de vurderte var produserende assets🙂Så når de målet om 30k innen 2år,som pnor sa,uten flere aksjer i selskapet, hva er mcap da????Mangedoblet fra dagens hverfall,kurser opp mot 6-7kr kan være en realitet!Så har vi letelisensene våre som bonus,om det skulle bli funn.Så DET ER PNOR MAN SKAL KJØPE ,SOM ENDA LIGGER I BUNN😂💰
Humlesnurr
06.06.2021 kl 19:32 3857

Kommentar fra Teodor Sveen Nilsen i dag
PetroNor – Highlights from CEO morning meeting presentation
PetroNor CEO Knut Søvold recently provided an update at our morning meeting. Key highlights were: 1) On track for its target of 30 kboe/d production over the next few years (deal announced next few quarters?), 2) only 25% of PNGF Sud reserves produced this far and around 20 years remaining life time at current production rate, 3) Aje deal expected to close this year, 4) strong Abu Dhabi based shareholder (National Holdings) beneficial and opens up doors. PetroNor is trading at 2021e P/E of around 4x, including the effect of new shares and increased production after PNGF Syd deal closing. In our view, that deal was highly accretive with 2P reserves per share up by 16% after deal and outlook for reduced overhead and G&A costs per barrel of 35-40% after deal completion.
Yenom
06.06.2021 kl 20:13 3838

Takk til alle som er med og deler så mye god informasjon. Det gjør det ekstra gøy å følge med på dette selskapet. Ser jo rett og slett fantastisk ut.
Blygen
07.06.2021 kl 00:34 3611

Tålmodighet...så vil det både rykke og nappe i kursen etterhvert...:) Og det vil bli en gledelig jul...
evetjo
07.06.2021 kl 10:11 3309

Har Pnor noe å tjene på at kursen er lav? Jeg vil tro de sparer en del skatt på en lav verdi i forbindelse med flytting til Norge. Muligens spekulativt, men jeg kjøper ikke grunnene som er oppgitt til nå. Først var det Gekko og Telinet som fikk skylda, så var det rep.emi. Og selvsagt Covid som kal gis skyld for hva som helst.
FkL
07.06.2021 kl 10:27 3271

Selskapet manipulerer ikke kursen, det er ulovlig. I tillegg så taper selskapet på dette i Aje-oppgjøret. Derimot så ser jeg heller ikke store problemet med en mini rep emi, men det er det tydeligvis noen andre som gjør.

EDIT
De eneste jeg kan komme som tjener på å få kursen ned er enten kjøpere som skal inn med en større mengde eller PEN-aksjonærer i Aje-oppgjøret.
Redigert 07.06.2021 kl 10:35 Du må logge inn for å svare
Foreigner
07.06.2021 kl 11:22 3164

I think people are under estimating the effect of rep emi. In the end if 60 million shares are sold on the market to be bought back later cheaper in the rep emi this would take a very long time on the current volume. Just saying:) What the effect has been will be proven by how the price develops after the rep emi. Wait and see:)
FkL
07.06.2021 kl 11:45 3104

Jeg tror nok de fleste som fikk den ideen har solgt for lenge siden. Det bør de jo ha gjort, for det må være en ganske dårlig ide å vente til man har fått dem. I tillegg så vil nok mange langsiktige som meg beholde dem. Uansett så blir dette kortvarig og helt uten betydning for de som er langsiktige.
thief
07.06.2021 kl 12:24 3010

Helt utrolig at folk ikke klarer å se forbi denne lille repemi🙂Er vel liten tvil om det fundamentale og at verdien til pnor skal mye høyere. Så hvorfor folk gir bort aksjene sine på dagens kurs,er veldig rart. Tror man kanskje det finnes en enda større idiot,som vil selge billigere pga repemi😂?Hva skjer når denne repemi er ferdig?Er vel ikke vanskelig å tenke seg.Vil nok kursen gå opp til der den burde være,med alt positive som er rundt PNOR. Under 1.5kr er skammpris !!

Anbefaler folk å ta en titt på siste selskapspresentasjon,så får man hint om hva man har i vente. Ledelsen fremstår som meget solide og positive 🙂Og dette er ikke bare tomme ord,pnor har bevist flere ganger nå at de LEVERER🙂
Redigert 07.06.2021 kl 12:28 Du må logge inn for å svare
barts
07.06.2021 kl 12:51 2940

Vi mangler større købere. Disse større købere tror jeg fortsat udebliver, enten i) fordi de ikke har fået øjnene op for PNOR's egentlige værdi (det tror jeg ikke er tilfældet), eller ii) fordi de står og venter på det helt rette øjeblik at købe op i PNOR i større stil. Det sidste tror jeg gælder for mange kommende investorer - at de afventer ind til sidste øjeblik med at købes sig betydeligt op i PNOR - fx afventer de rep.emi'ens psykologiske effekt, i forventning om at de kan købe sig ind billigere i forbindelse med rep-emi'en (selvom jeg personligt ikke tror der blive mange billige aktier af den grund). Tror også, at de større investorer afventer fakta i form af fx Aje, og andre triggers - ikke fordi de har grund til at tro det ikke bliver til noget, men 'Facts is king' ift. at de større trykker på købsknappen i større stil. SÅ, min konklusion er: Be Patient..!
Redigert 07.06.2021 kl 12:53 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
07.06.2021 kl 13:42 2852

Tror du har rett. I tilsvarende rep.emi i PEN var det overhodet ikke noen tendens til nedgang da de ble registrert for handel.
Nybegynner2
07.06.2021 kl 14:24 2793

Personlig tror jeg årsaken til at kursen ikke går oppover er følgende; 1. Mangel på kjøpere. En del aksjonærer som naturlig hadde kjøpt venter til den er notert på hovedlisten både at ASK hensyn og en del institusjonelle har dette som krav. 2. Enga Invest AS og Pust for Livet AS driver å letter sin beholdning. 3. Kombinasjonen av 1&2 er meget negativt når det også er kjent at det er en EMI rett rundt hjørnet på 60 mill til kurs 1,1.

Som investor er det aldri heldig at kursen går ned når det generelle børsklima og momentum i det makro økonomiske bilde er positivt. Derfor er det ergelig timing på det som skjer i PetroNor. Kursen bør gå ''mye'' når selskapet har ticket av gjennomført OK hovedlisten, OK repemi og de store som skal selger er ferdigsolgt.

Hobby Investor
07.06.2021 kl 14:30 2780

Enig i det du skriver. Rep emisjonen kommer garantert ila juni.
Hva med hovedlisten? Hva er sannsynlig timing her?
tuja
07.06.2021 kl 15:43 2670

Hva tenker folk med? Olja snart i 72 usd, og det selges på 1,28?
FkL
07.06.2021 kl 15:56 2634

Vi får kose oss med den ekstremt gode oljeprisen tuja. Dette er så høye priser at vi ikke engang har beregninger som dekker hvor mye vi tjener. Ekspertrapporten stoppet på $70 som maks.
JKM
07.06.2021 kl 16:50 2536

Mulig det er besvart et sted, men finner ikke igjen.

Er det noen som har noen realistiske regnestykker når det kommer til potensielt utbytte i fremtiden? Med tanke på kursen vi kan handle til nå må jo det kunne bli hyggelig om noen år.
FkL
07.06.2021 kl 17:59 2442

For min egen del så håper jeg de venter med utbytte og legger alt tilbake i utvikling av selskapet i god tid fremover. Umulig å regne på dette i dag.
Redigert 07.06.2021 kl 17:59 Du må logge inn for å svare