Interim Financial Report Q1 2021 and Invitation to Webinar

FkL
PNOR 28.05.2021 kl 08:51 84774

Interim Financial Report Q1 2021 and Invitation to Webinar

28 May 2021

PetroNor E&P Limited
(“PetroNor” or the “Company”)

Interim Financial Report Q1 2021 and Invitation to Webinar

PetroNor E&P Limited (OSE ticker: “PNOR”) today releases its unaudited Interim Financial Report for the first quarter ended 31 March 2021.

Period and Post-Period Operational and Financial Highlights:
• Capital raise of NOK 340 million in March 2021, Tranche 2a and 2b Offer shares to be issued in June.
• Shareholder approval received to increase indirect ownership in PNGF Sud up to 16.83% through increasing its shareholding in Hemla E&P Congo and Hemla Africa Holding.
• Completion of transaction to acquire SPE Guinea Bissau AB from Svenska Petroleum Exploration AB and further enhance a highly attractive exploration portfolio through the entry into the Esperança and Sinapa licenses in Guinea-Bissau.
• New Competent Persons Report for PNGF Sud released in March 2021. The update represents an increase of approximately 28% and 49% for 2P and 2C respectively on a gross basis.

Commenting on the results, CEO Knut Søvold said:

“This has been another eventful period as we continue to position the Company for long-term growth. The financial and operational performance reflects the strength of our underlying core asset PNGF Sud and its ability to generate strong free-cash flow in this stable commodity price environment. This economically robust cornerstone asset provides PetroNor with optionality to consider other opportunities in line with its stated growth strategy.

Following a transitional period of corporate activity, we look forward to the coming year and the various value catalysts that we see on the near-term horizon. We thank our shareholders for their continued support and patience, and look forward to delivering on our long-term growth objectives for the benefit of all our stakeholders.”

The Company will host a Webinar on 1 June 2021 at 10:00 AM Oslo time. Investors that wishing to follow can follow one of the links: https://inqrate.com/xtravideos/petronor-ep-presentation-june-1st-2021/or https://www.facebook.com/events/1953258931488441/

*****

For further information, please contact:
Knut Søvold, Chief Executive Officer
Chris Butler, Group Financial Controller
info@petronorep.com

Media Contacts:
Buchanan
Ben Romney
Tel: +44 207 466 5000

About PetroNor E&P
PetroNor E&P Limited is a sub-Saharan focused independent oil and gas exploration and production company listed on Oslo Euronext Expand with the ticker PNOR. PetroNor holds exploration and production assets offshore West Africa, specifically the PNGF Sud licenses in Congo Brazzaville, the A4 license in The Gambia, the Sinapa (Block 2) and Esperança (Blocks 4A and 5A) licenses in Guinea-Bissau, the Rufisque Offshore Profond and Senegal Offshore Sud Profond in Senegal (in arbitration) and OML-113 in Nigeria (subject to completion).

https://newsweb.oslobors.no/message/534499

https://newsweb.oslobors.no/obsvc/attachment.obsvc?messageId=534499&attachmentId=218777&obsvc.item=1
Redigert 28.05.2021 kl 08:55 Du må logge inn for å svare
tuja
17.06.2021 kl 12:30 4541

PEN opp 4-5%, PNOR i minus 1,5%. PEN har steget kraftig siste uka. PNOR lagger skikkelig, og det med oljepris mellom 74-75 usd. Galemattias, men samtidig gode akkumuleringsmuligheter. PNOR er vel snart (uten tvil) det billigste small cap oljeselskap på OSE. Solide eiere, lite gjeld og produksjon som håver inn cash på bunnlinja. Alt er bærre lækkert, bortsett fra dagens prising av selskapet. Men, det kommer en dag.....

:)
polion
17.06.2021 kl 16:00 4323

En kraftig økning av antall produserte tønner i begynnelsen av mai, det fundamentale i selskapet ser bedre ut enn på lenge, samt at vi er oppetter ørene i triggere. Allikevel har PNOR oppført seg nokså pillråtten siste 1,5 mnd. Er hovedårsaken at man aldri ser ut til å komme i mål med AJE? Og at bla. dette er noe som bekrefter godt grunnlag for en solid Afrika-rabatt? Og ser man på daglig omsetning i PNOR, så er markedet bare ræva interessert i hele aksjen (dvs. omsetning ala en halvstor pølsebod).
FkL
17.06.2021 kl 18:21 4303

Tror vi har dekket det meste av teorier i trådene allerede og Aje stikker seg nok ikke mer ut enn andre. Fakta er at selskapet er godt underpriset, tjener ekstremt mye penger og har veldig mange kommende triggere. Jeg er i alle fall helt overbevist om at jeg skal le hele veien til banken og så får andre gjøre sine egne vurderinger.
thief
17.06.2021 kl 18:52 4252

Ja,kjøper man nå,er sjansene utrolig store for at man kan le godt på vei til banken etter hvert 🙂Akkurat nå tror jeg veldig mange sitter på sidelinjen pga repemi, og står klare til å gå inn så fort man ser hvordan aksjen reagerer når aksjene utdeles.Selv om dette er en liten repemi og av null betydning i forhold til det fundamentale ,tynges nok kursen av dette.Aksjen burde normalt sett vært priset mye høyere. Jeg tror det kommer fort etter repemi.Sånn sett litt kjedelig at dette har drøyet.Men liten tvil om at PNOR har fremtiden forran seg.ALT ligger til rette for sterk vekst og store overskudd.Vi hørte hvordan de snakket om finansiering under siste presentasjon. De har kontaktene i orden,så her kan vi få en eventyrlig vekst,uten trykking av flere aksjer.Det vil gjøre underverker for kursen.Mcap skal betydelig opp fremover🙂
polion
17.06.2021 kl 18:54 4326

"Le hele veien til banken", må da skyldes den forventede kursoppgangen i PNOR. Og så har vi i tillegg utsagnet om at; "en god latter forlenger livet". Dette blir en bonus for oss PNOR-aksjonærer som man slett ikke skal le av (eller man kan jo egentlig det).

EDIT: rep-emien har vært debattert før, og min klare mening er at PNOR-aksjonærer som får emiaksjer, har solgt seg ut for lengst. For hvem venter med et sådan salg inntil emiaksjene kommer på markedet (for da vet alle at kursen skal ned)? Vil nesten kalle det noe i retning av en undermåls handling, men kven kveit?
Redigert 17.06.2021 kl 19:00 Du må logge inn for å svare
thief
17.06.2021 kl 19:08 4295

Repemi = psykologi....psykologi🙂Selv om de som mottar aksjer,har solgt for lenge siden og ikke vil selge sine repaksjer,stoler ikke markedet på dette,før repaksjene kommer ut.Så mange tror aksjen derfor kan falle mer,og selger på dagens nivå. Men når fasit foreligger og markedet ser at folk ikke hiver ut billige repaksjer,kommer oppgangen.Derfor jeg tror på et solid løft i etterkant av repemi.For alt taler for stor oppgang i PNOR fremover og da kastes det ikke ut noe særlig aksjer under dagens nivå.Vil alle de jeg tror sitter på sidelinjen ta inngang, og da blir det litt trangt i døra🙂
thief
18.06.2021 kl 11:55 4013

Driver folk med her a,alvorlig solstikk eller noe🌞?Kaster ut aksjer på 1.2tallet!!!Syk utvikling,helt motsatt av det fundamentale i aksjen,som blir bedre og bedre. Da må man ha lov til å si at markedet tar fullstendig feil i verdivurderingen. Men riktig prising kommer, ingen kan se bort i fra hvor bra selskapet vil presentere fremover. Så kan virke som denne repemi gir fantastiske kjøpsmuligheter for de som vil inn
tuja
18.06.2021 kl 11:57 4032

Er bare å hamstre flere PNOR, thief. Det er en gavepakke deluxe. Kjøpte 75k til nå.

:)
Fluefiskeren
18.06.2021 kl 12:03 4020

Det var en kjent investor i USA som sa at der er «the nuts» som styrer kursene.
thief
18.06.2021 kl 12:04 4013

Tok 22.5k på 1.282 og ligger med 25k på 1.258🙂Når folk gir vekk, tar jeg gjerne i mot.
Kingen
18.06.2021 kl 12:12 4002

Thief,

Man så det samme svært lenge i Wentworth Resources også, men nå etter lang tid med ørkenvandring, så er kursen der gått betraktelig opp. Får satse på at det fundamentale vinner til slutt i Pnor også.
thief
18.06.2021 kl 12:15 4013

Ja,det kan du trygt si gjelder for PNOR 🙂Men er så sikker og kan dette caset meget godt,så kjøper gladelig mer på dette nivået. Prisingen er jo helt på trynet, og det vil ikke vare.Så gevinsten vil bli veldig bra.Pnor har ingen økonomiske bekymringer,og med triggere på rekke og rad.Mange av dem kan kjøre aksjen opp 0.5-1kr i et jafs.F.eks forlik i Senegal, partner/drilling i Guinea Bissau og Gambia, oppkjøp med gunstig finansiering osv!Mye bra i vente her.Og i mens økes produksjonen i congo i andre halvår og utover i 2022,som vil gi fantastiske overskudd.Så hva disse "nutsa" tenker meg, er vanskelig å skjønne😂
thief
18.06.2021 kl 12:18 4021

Ja,wen har kommet seg etter hvert, det gjør pnor garantert også.Ingenting slår harde fakta,nemlig hva tallene i regnskapet viser🙂Der er/blir PNOR best i klassen,med sammenlignbare selskap.
Fluefiskeren
18.06.2021 kl 12:19 4017

Det er generelt en dårlig dag for oljeaksjer. Både PEN, DNO og BWE faller mer enn PNOR. Til og med EQNR og Aker BP er ned 3-4 %.

For meg ser det ut til at mange venter videre fall i oljeprisen. Koronasituasjonen bekymrer nok. Flere dør og flere blir smittet nå enn på samme tid i fjor. Storbrittania stanset gjenåpning i mange uker tross at de har kommet langt i vaksineringen. Skiferoljen må man også vente vil øke betydelig. Forstår meg ikke på alle disse som snakker om 100 dollar fatet eller høyere.
tuja
18.06.2021 kl 12:35 3949

Kursen er lavere nå kontra da olja stod i ca 40 usd pr fat, og bare for å vise hvor ekstremt underpriset PNOR er, har de i tillegg øket produksjonen med 60% siden den gang. It`s a crazy, crazy life.
Roffa1
18.06.2021 kl 12:46 3930

I hvert fall snille de som gir oss aksjer til denne prisen:)
JKM
18.06.2021 kl 12:49 3918

Markedet er merkelig, men her det mye psykologi ute og går. Jeg er uansett komfortabel med å ha en god slump inne her. Som det er sagt utallige ganger så er jo dagens kurs basert på en oljekurs og produksjon som er mye mye lavere. Kursen er såpass volatil også, så det finnes ofte muligheter for exit om man trenger det.
FkL
18.06.2021 kl 12:52 3908

Her tror jeg at du tar feil. Korona er vi ferdige med. Det skal skje noe eksepsjonelt hvis den skal bety noe nå. Med mindre det kommer en ny variant som ikke er dekket av vaksine og gir fullstendig global nedstenging.

Fallet i oljeprisen nå er jo knyttet til styrket dollar og det er ikke rare fallet vi ser heller.
Fluefiskeren
18.06.2021 kl 12:52 3924

Det er vanskelig å vite hvorvidt emisjonen er medvirkende til kursutviklingen synes jeg, men tror at manglende oppmerksomhet i media i forhold til PEN kan være en årsak til forskjellene i kursutviklingen. Det rare er at på XI skrives det en god del om ONOR og nær sagt ingenting om PEN.
Fluefiskeren
18.06.2021 kl 12:56 3921

Men, det er vel nettopp det man frykter vil skje vdr. korona. Dette viruset gir seg ikke ser det ut til. Det virker også som at alle vaksinene virker dårligere mot Delta varianten, men at de i hvert fall hjelper mot å bli veldig syk. Redd vi langtfra er ferdig med korona.
tuja
18.06.2021 kl 13:52 3796

Med oljepriser over 70 usd, selges det "gull" til prisen av "gråstein". Hva de tenker med de som gir andre eksepsjonelt god inngangspris i selskapet, er enkelt og greit bare forunderlig. Men er nok mange som er super happy for muligheten.

God helg :)
Tanjiro
18.06.2021 kl 13:59 3779

Helt fantastisk å få hamstret på 1.27. Da fikk endelig feriepengene komme til nytte👍
FkL
18.06.2021 kl 14:17 3724

Ser vi isolert på oljeprisen så tror jeg det er veldig få som frykter akkurat dette og selv med et slikt scenario så vil ikke oljeprisen gå ned til de samme nivåer som sist. Sist fikk vi en ekstraordinær dipp på grunn av at OPEC+, med Russland og Saudi-Arabia i spissen, skulle briske seg. Det skjer ikke igjen. OPEC+ er nå samkjørte og har stålkontroll på oljeprisen. Jeg tror derfor at vi faktisk er mer eller mindre ferdig med Corona når det gjelder olje og da snakker vi tilfeller der vi ser stor påvirkning.

Jeg er faktisk mer bekymret generelt hvis vi får ekstremt høye priser, men da ikke på vegne av PetroNor som vil gå ekstremt bra. Verden er ikke tjent med ekstreme oljepriser.

mRNA-vaksinene virker godt på alle kjente varianter. Noe variasjon er det derimot på enkelte andre vaksiner, men ikke bekymringsverdig slik det er i dag. På generelt grunnlag derimot så er jeg helt enig i at vi på langt nær er ferdige med Corona, men det ligger mer på at det tar lang tid å få vaksinert nok folk og ikke minst at mange tar for lett på å minimere spredning og starter gjenåpning for tidlig.
Fluefiskeren
18.06.2021 kl 14:38 3684

Nei, ned dit igjen får vi da virkelig ikke håpe vi kommer. Var det ikke rundt 20USD det stoppet på for Brent og WTI var vel nede i minus 40 USD en dag.

Men liker ikke denne Delta-varianten. FHI sier at sjansen for at den er enda mer smittsom enn den engelske og at vaksinen virker dårligere er stor. Og det gjelder og mRNA-vaksinene. Vi får ta det som det kommer. Mye lukkes opp igjen i Europa nå. Normalt vil vel smitten øke når høsten kommer, men da får vi håpe at tilstrekkelig mange er vaksinert. Situasjonen er verre i Asia, Afrika og Latinamerika. Veldig synd at det ikke åpnes for å fjerne patentrettighetene i en sånn situasjon.

https://www.fhi.no/nyheter/2021/oppdatert-risikovurdering-om-deltavarianten/
Redigert 18.06.2021 kl 14:42 Du må logge inn for å svare
FkL
18.06.2021 kl 14:55 3658

Som FHI selv her skriver så beskytter vaksinene godt også mot Delta-varianten. Deres bekymring går først og fremst på smitte for uvaksinerte. MEN, det går mer på det menneskelige. Det får ingen konsekvens for oljen nå, det er jeg rimelig sikker på.
Fluefiskeren
18.06.2021 kl 14:57 3675

Og så var den tiden igjen...

«U.S. oil companies Chevron and Occidental Petroleum started withdrawing staff and implementing storm precautions at their U.S. Gulf of Mexico offshore facilities ahead of a brewing tropical storm.»

https://www.offshore-energy.biz/chevron-occidental-evacuating-gulf-of-mexico-staff-ahead-of-storm/

Det der slipper vi med våre assets.






«https://www.offshore-energy.biz/chevron-occidental-evacuating-gulf-of-mexico-staff-ahead-of-storm/
okai?
18.06.2021 kl 15:36 3584

Tro om det er melding om repemi like rundt hjørnet.
thief
18.06.2021 kl 15:37 3594

Da gikk faen meg 25k på 1.258 inn😂😂Lurer på hvem som ler mest på slutten av året.Han som solgte meg eller jeg,He . He!Utrolig at folk ikke klarer å lese tall,og dermed en fornuftig prising av selskapet.Den ligger himmelhøyt over dagens kurs!!
Fluefiskeren
18.06.2021 kl 15:49 3566

7 øre til ned så kjøper jeg også. Har sagt til meg selv at jeg ikke skal snitte opp. Så det får jeg holde.
thief
18.06.2021 kl 15:53 3553

Ligger med 30k på 1.204🙂Så er klar til å plukke mer,jeg klarer å se lenger enn repemi!!
FkL
18.06.2021 kl 16:11 3516

Tror du kan le allerede. Det var et ekstremt godt kjøp og nå stiger olja godt igjen.
Redigert 18.06.2021 kl 17:04 Du må logge inn for å svare
thief
18.06.2021 kl 16:19 3509

Olja stiger igjen,74 nesten💰💰Og pnor i minus,noen gjør dårlig forarbeid, når de selger på 1.2tallet!Mye bra i vente resten av året. Ledelsen virket meget sikre på å lande ny avtale før året er omme,partner i Guinea Bissau kommer sikkert også,pluss vi setter i gang drilling i congo!Aksjen burde være på 2tallet om 6mnd
Vikusen
18.06.2021 kl 16:30 3486

Tok 80k på 1,268. For billig til å la vere. Litt skummelt med tanke på emi. Men Pen holdt seg godt og alle oljeselskap får eventyrlige kvartaler dette året. Tvi tvi
FkL
18.06.2021 kl 16:34 3488

OPINION: Oil and gas nations embark on charm offensive to attract exploration

Fiscal terms being improved as energy transition gains traction

17 June 2021 22:00 GMT UPDATED 17 June 2021 22:00 GMT
By Amanda Battersby in London
OPINION: Nations around the world are looking to get licensing rounds back on track, not least after some were delayed due to the coronavirus pandemic and resulting commodity price crash.

However, despite the recent upward trend in oil prices, governments are realising they have to do more to attract exploration dollars amid the backdrop of the energy transition.

https://www.upstreamonline.com/exploration/opinion-oil-and-gas-nations-embark-on-charm-offensive-to-attract-exploration/2-1-1025962
smaa
18.06.2021 kl 16:58 3440

Smart å hele tiden fortelle hvor billig man får aksjen, du som er så positiv burde heller by 1,30 - 1,35 for å få prisen oppover ,er jo i følge deg likegyldig med de ørene om et år. Pass også på å ikke le for mye, det er prediket stor oppgang i et halvt år snart, men 4.januar var kursen 1,26, omtrent som nå. Andre har kanskje tjent penger i denne perioden. Jeg sitter selv, men syns det er leit at et halvt år er gått uten stigning, vi er her jo for å tjene penger. Kanskje er det vi som er dumme som ikke har gjort andre kjøp i mellomtiden. Begrens repetisjonene om hvor bra det skal bli hele tiden, men fortsett med faktaopplysninger. Jeg tror også at det må løsne en dag og gleder meg til det, og venter på gode nyheter fra selskapet.
FkL
18.06.2021 kl 17:05 3416

Den var så ille at jeg måtte gå tilbake og redigere.
Fluefiskeren
18.06.2021 kl 18:20 3314

He-he. Det var en slags takk for sist. 😊
thief
18.06.2021 kl 18:48 3272

Ja,det høres smart ut å by 1.3-1.35,når man får de på 1.25-1.3🙂Jeg tok 47.5k i dag,tror du det hadde hjulpet aksjen,om jeg gav 1.35kr for dem??Selvfølgelig ikke.Og alle på børs kjøper billigst mulig,uansett hvor positiv man er.Så når noen gir bort aksjene sine,betaler selvfølgelig jeg ikke mer enn jeg må.Selv om jeg tror den både skal til 2 og 3kr ganske "raskt".For det er så mye positivt fremover, mtp inntjening og vekst. PNOR står beinhardt på 30k innen 2år, og finansiering virker ikke å være noe problem,ref siste presentasjon. Og oljeprisen er himmelhøyt over det PNOR trenger,de vil tjene grovt fremover.Så med dette forran oss, henger ikke mcap på greip.Men som sagt,jeg betaler minst mulig for aksjene mine,når noen er "dumme" nok til å selge🙂