Zenith: Sort gull på billigsalg
I lørdagsutgaven av Finansavisen, kan vi lese en artikkel med tittelen:
"Sort gull på billigsalg"
https://finansavisen.no/nyheter/kommentar/2021/05/28/7680185/sort-gull-pa-billigsalg
Verdens største oljeselskaper angripes fra alle kanter for sine klimavalg.
Resultatet kan bli superprofitt for de som plukker opp restene.
Artikkelen peker på de samme faktorene som er Zenith Energy sin strategi.
Kjøpe ut midre felt og andeler i lisenser som produserer og kan gjøre dette i mange år
Superprofitt er ordet !
Og ja, til de som gikk inn i aksjen "for lenge siden" og føler/tenker at dette ikke går, eller blir noe av, er skuffet over tidligere resultater som uteblir, kjøpte mye høyere enn dagens kurser, forstår det godt at dette kan være vanskelig.
MEN, strategien er helt riktig og det først NÅ man har gjennomslag. Kjøp er gjort, lisenser er betalt for, det ruller og går en liten produksjon nå, den skal bli mye større, slik jeg leser dette caset.
Artikkelen peker på akkurat det som er Zenith sin justerte strategi
Fra artikkelen:
"Mange av de største oljeselskapene i verden har allerede planer om å redusere sin aktivitet innen tradisjonell olje og gass gjennom en kombinasjon av lavere leteaktivitet og salg av produserende felt."
OG
"For de som har risikoviljen, kapitalen og er basert i et land uten den samme juridiske risikoen,
kan det åpne for svært gunstige kjøp og høy lønnsomhet i lang tid."
Joda, man kan vri og vrenge på dette og fortelle historier fra andre land der man ikke hadde suksess.
Slik er det med alle oljeselskaper, alle forsøk gir ikke suksess
Et lite regnestykke basert på målene til selskapet, bruker snittpris 65 USD og 8,3 kr pr. USD
2 500 fat/dag er godt innenfor rekkevidde
2 500 x 65 USD = 162 500 USD/dag x 365 dager = 59 312 500 USD/år x 8,3kroner = 492,3 millioner kroner året er inntektene
Øker man 5 000 fat/dagen ila 2022 så bruker man kalkulatoren, blir produksjonen større, så øker det videre
Som selskapet har meldt, så jobbes det med flere oppkjøp av produserende lisenser, som kan gi direkte produksjon fra dag 1 etter kjøpet
Målet er å komme i en produksjonsrange på 10 kanskje 20 000 fat/dag etter nye kjøp og borring i dagens lisenser.
Alt dette er overkommelig innen rimelig tid 2022/2023 dersom strategien følges og det som artikkelen helt riktig beskriver
Utgiftene der er mye lavere enn f.eks i nordsjøen, som bruker helikopter T/R jobb, svært kostbare borerigger (300 000 USD/dagen) og skip til flere 100-tusen kr/døgnet som tar kostnadsnivået opp ift til at alt er på land i de områdene Zenith opererer eller er deleier i lisenser
Oppsummert, dersom man velger å se fremover på strategien og ikke gulper på det man opplevde for flere år siden, som ikke gav resultater,
så er mulighetene svært gode etter mitt syn.
Tar man paraleller til det som skjer i Norge, der Hitec Vision / Point Resources AS, kjøpte flere prorteføljer fra de større selskapene og dannet noe nytt ( idag har navnet Vår Energi) så er det en kjempesuksess med 10-talls milliarder i gevinst
https://varenergi.no/no/om-oss/var-historie/
Nei, det er riktig at man ikke kan sammenligne direkte, men strategien er den samme, mulighetene de samme, men i mindre målestokk
Artikkelen forteller om mulighetene
Zenith jobber med mulighetene i praksis, og, ja det trengs penger til videre utvikling
Nylig opptatt lån, tidligere opptatt lån, nye aksjer trykket, penger som andre selskap skylder, olje på tank til salg gir omtrentlig 75 millioner kroner til disposisjon. Tar man med dagsproduksjonen pr. idag ca 500 fat/dag (som snart blir til ca 1 000) så skal dette rulle og gå, det er min klare mening
Har ingen "gammel historie" i denne aksjen, gikk inn for få måneder siden, basert på strategien som ligger på bordet nå.
Har sett dette i praksis tidligere og har troa på at dette skal bli noe av
Det er i ferd med å matrialisere seg er min oppfatning og jeg er med videre :-))
Dette er skrevet ut fra mine erfaringer og kunnskaper og er ikke nødvendigvis en fullstendig analyse eller en full sannhet av alt som skjer, det har jeg ikke nok innsikt i. Det har vi vanlige ikke innsikt i andre selskaper heller. Vi bygger våre investeringer på det vi finner, leser, analyserer oss frem til.
Ta dine egne valg. Kjøp gjerne aksjer i Exxon eller Equinor dersom du ikke vil være med å bygge noe, men være i olje/gass/energi sektoren
https://finansavisen.no/nyheter/kommentar/2021/05/28/7680185/sort-gull-pa-billigsalg
Verdens største oljeselskaper angripes fra alle kanter for sine klimavalg.
Resultatet kan bli superprofitt for de som plukker opp restene.
Artikkelen peker på de samme faktorene som er Zenith Energy sin strategi.
Kjøpe ut midre felt og andeler i lisenser som produserer og kan gjøre dette i mange år
Superprofitt er ordet !
Og ja, til de som gikk inn i aksjen "for lenge siden" og føler/tenker at dette ikke går, eller blir noe av, er skuffet over tidligere resultater som uteblir, kjøpte mye høyere enn dagens kurser, forstår det godt at dette kan være vanskelig.
MEN, strategien er helt riktig og det først NÅ man har gjennomslag. Kjøp er gjort, lisenser er betalt for, det ruller og går en liten produksjon nå, den skal bli mye større, slik jeg leser dette caset.
Artikkelen peker på akkurat det som er Zenith sin justerte strategi
Fra artikkelen:
"Mange av de største oljeselskapene i verden har allerede planer om å redusere sin aktivitet innen tradisjonell olje og gass gjennom en kombinasjon av lavere leteaktivitet og salg av produserende felt."
OG
"For de som har risikoviljen, kapitalen og er basert i et land uten den samme juridiske risikoen,
kan det åpne for svært gunstige kjøp og høy lønnsomhet i lang tid."
Joda, man kan vri og vrenge på dette og fortelle historier fra andre land der man ikke hadde suksess.
Slik er det med alle oljeselskaper, alle forsøk gir ikke suksess
Et lite regnestykke basert på målene til selskapet, bruker snittpris 65 USD og 8,3 kr pr. USD
2 500 fat/dag er godt innenfor rekkevidde
2 500 x 65 USD = 162 500 USD/dag x 365 dager = 59 312 500 USD/år x 8,3kroner = 492,3 millioner kroner året er inntektene
Øker man 5 000 fat/dagen ila 2022 så bruker man kalkulatoren, blir produksjonen større, så øker det videre
Som selskapet har meldt, så jobbes det med flere oppkjøp av produserende lisenser, som kan gi direkte produksjon fra dag 1 etter kjøpet
Målet er å komme i en produksjonsrange på 10 kanskje 20 000 fat/dag etter nye kjøp og borring i dagens lisenser.
Alt dette er overkommelig innen rimelig tid 2022/2023 dersom strategien følges og det som artikkelen helt riktig beskriver
Utgiftene der er mye lavere enn f.eks i nordsjøen, som bruker helikopter T/R jobb, svært kostbare borerigger (300 000 USD/dagen) og skip til flere 100-tusen kr/døgnet som tar kostnadsnivået opp ift til at alt er på land i de områdene Zenith opererer eller er deleier i lisenser
Oppsummert, dersom man velger å se fremover på strategien og ikke gulper på det man opplevde for flere år siden, som ikke gav resultater,
så er mulighetene svært gode etter mitt syn.
Tar man paraleller til det som skjer i Norge, der Hitec Vision / Point Resources AS, kjøpte flere prorteføljer fra de større selskapene og dannet noe nytt ( idag har navnet Vår Energi) så er det en kjempesuksess med 10-talls milliarder i gevinst
https://varenergi.no/no/om-oss/var-historie/
Nei, det er riktig at man ikke kan sammenligne direkte, men strategien er den samme, mulighetene de samme, men i mindre målestokk
Artikkelen forteller om mulighetene
Zenith jobber med mulighetene i praksis, og, ja det trengs penger til videre utvikling
Nylig opptatt lån, tidligere opptatt lån, nye aksjer trykket, penger som andre selskap skylder, olje på tank til salg gir omtrentlig 75 millioner kroner til disposisjon. Tar man med dagsproduksjonen pr. idag ca 500 fat/dag (som snart blir til ca 1 000) så skal dette rulle og gå, det er min klare mening
Har ingen "gammel historie" i denne aksjen, gikk inn for få måneder siden, basert på strategien som ligger på bordet nå.
Har sett dette i praksis tidligere og har troa på at dette skal bli noe av
Det er i ferd med å matrialisere seg er min oppfatning og jeg er med videre :-))
Dette er skrevet ut fra mine erfaringer og kunnskaper og er ikke nødvendigvis en fullstendig analyse eller en full sannhet av alt som skjer, det har jeg ikke nok innsikt i. Det har vi vanlige ikke innsikt i andre selskaper heller. Vi bygger våre investeringer på det vi finner, leser, analyserer oss frem til.
Ta dine egne valg. Kjøp gjerne aksjer i Exxon eller Equinor dersom du ikke vil være med å bygge noe, men være i olje/gass/energi sektoren
Redigert 01.07.2021 kl 13:39
Du må logge inn for å svare
https://finansavisen.no/nyheter/borsoppdatering/2021/07/01/7699288/oljeaksjene-stiger
zenith må bare slutte å selge munnbind og starte å selge olje så går dette bra
zenith må bare slutte å selge munnbind og starte å selge olje så går dette bra
citius
01.07.2021 kl 13:44
1524
Oljeprisen trekker i dag over 76 USD
OLJE: OPEC+ DISKUTERER MÅNEDLIG PRODUKSJONSØKNING PÅ 0,4M FPD PR MÅNED AUG-DES -REUTERS
Oslo (TDN Direkt): Opec+ diskuterer å tilbakeføre om lag 2 millioner fat olje pr dag i produksjon mellom august og desember.
Det melder Reuters torsdag og viser til en kilde i Opec+
Ifølge kilden er det snakk om månedlige økninger på mindre enn 0,5 millioner fat pr dag pr måned. En annen kilde i Opec+ har også uttalt at Saudi-Arabia og Russland foreløpig er enige om en avtale om lettelser i produksjonskuttene fra august.
Martin Brennmoen martin.brennmoen@tdndirekt.com
Infront TDN Direkt
citius
01.07.2021 kl 13:42
1540
Har du spurt deg selv???????
Vinneraksje?
8 spørsmål du bør kunne svare ja på før du kjøper aksjen:
Vil du si at selskapet opererer i en bransje med gode fremtidsutsikter?
Mener du selskapet har en god strategi for å lykkes i markedet de opererer i, spesielt sett opp mot konkurrentene?
Har selskapet etter din mening en ledelse som klarer å skape verdier? Har de f.eks. tidligere vist at de klarer å utvikle nye produkter og tjenester for å møte skiftende kundebehov?
Har selskapet fornøyde kunder? Er de kjent for å gi god service? Har de et godt omdømme?
Har selskapet fornøyde og lojale ansatte? Tiltrekker de seg beste folkene?
Er selskapet finansielt solid? Har de nok kapital og motstandsdyktighet i tilfelle økonomiske nedgangstider, og har de vist evne til å omstille seg?
Er selskapet tilpasningsdyktig overfor lover og regler? Konsekvensene ved å ikke følge lovgivingen er gjerne enorme bøter og tap av både kunder og omdømme.
Har selskapet fornuftige prisingsmultipler relativt til sammenlignbare selskap? Hvis prisingen av aksjen er høyere, er det en god grunn til det?
Slettet brukerskrev Nå må vi ta oss sammen og laste opp med aksjer!
Already grab 3 million on Monday at 0.11
Hvis vi benytter et tillitsnivå fra 1-6 hvor 1 er dårligst og 6 er best, så ligger tilliten min på 1.
Redigert 17.06.2021 kl 09:41
Aldara
17.06.2021 kl 09:28
2050
Samme nedtrykkende handelsmønster idag og. Logger av og nyter sola. Det er ytterst drepende kjedelig å følge denne muterte handelsvirksomheten på lavt volum!
Men rart ikke noe forventning overhode bygger seg opp siden vi er på oppløpssiden! Det må være meget lav tillit i markedet til den lille italienerACen som går på Duracell!
Men rart ikke noe forventning overhode bygger seg opp siden vi er på oppløpssiden! Det må være meget lav tillit i markedet til den lille italienerACen som går på Duracell!
Anbefaler deg å sette ned forventningene et godt stykke. Lettere å ikke bli skuffet 👍
Aldara
17.06.2021 kl 09:10
2098
Jeg er dessverre fullastet.
Ellers hadde jeg grabbet 2 millioner aksjen prompte!
Ellers hadde jeg grabbet 2 millioner aksjen prompte!
Nå må vi ta oss sammen og laste opp med aksjer!
Nano Rekyl
17.06.2021 kl 08:18
2241
God morgen alle sammen!
Kan vi forvente oss en kursoppgang fremover nå etter at regjeringen i Congo skal sette seg sammen? Spennende tider synes jeg nå da!
Ha ellers en fin fin børsdag alle sammen!
Kan vi forvente oss en kursoppgang fremover nå etter at regjeringen i Congo skal sette seg sammen? Spennende tider synes jeg nå da!
Ha ellers en fin fin børsdag alle sammen!
Herman*
16.06.2021 kl 17:37
2456
AC meldte fra august i fjor at Tilapia var like rundt hjørnet. Meldingen om at de hadde blitt valgt som den foretrukne partner ( må ikke forveksles med en juridisk bindende avtale) kom ikke før den 23.12. De fleste trodde at en PSA ville bli annonsert i slutten av mai. Nå får vi se om det ikke kommer noe i løpet av de neste ukene. Verdt å merke seg at de nylig ansatte en country manager. Hvis vi ser på hans kvalifikasjoner, har han et særdeles godt nettverk/posisjon inn mot de personene og institusjonene som teller i denne sammenheng. Han er ikke ansatt fordi han er ekspert på oljeproduksjon, men for hans antatte evne til å få til et godt samarbeid med de lokale myndighetene, deres byråkrati og selskaper.
SigOtt
16.06.2021 kl 17:37
2457
Jeg har anledning, jeg var sikker på at det var innenfor det jeg hadde som svar på spørsmålene, men rådet fra høyere hold var krystallklart om at det burde jeg ikke kommentere på nåværende tidspunkt, og heller vente på oppdateringer fra selskapet direkte. Det må jeg bare føye meg etter, jeg har ikke noe valg.
Det med systematisk oversikt er det jeg har brukt mesteparten av tiden på den siste uken, det å få en klar oversikt over hele strukturen til ZENA. Jeg har gått og går fortsatt igjennom alt av tall når det kommer til inntekter, utgifter, lånebetingelser, produksjon, utvikling og videre strategier for selskapet ( ulike scenarioer). Dette vil jeg sende til ledelsen når det er klart, om det blir offentlig eller delt her får vi se videre på. Det er i alle fall kun basert på offentlig informasjon, og det vil i aller høyeste grad være interessant for investorer, aksjonærer og analytikere.
Det med systematisk oversikt er det jeg har brukt mesteparten av tiden på den siste uken, det å få en klar oversikt over hele strukturen til ZENA. Jeg har gått og går fortsatt igjennom alt av tall når det kommer til inntekter, utgifter, lånebetingelser, produksjon, utvikling og videre strategier for selskapet ( ulike scenarioer). Dette vil jeg sende til ledelsen når det er klart, om det blir offentlig eller delt her får vi se videre på. Det er i alle fall kun basert på offentlig informasjon, og det vil i aller høyeste grad være interessant for investorer, aksjonærer og analytikere.
Det at nyheter for lengst burde ha blitt meldt -- bør vi tolke dette som at ikke alt er i orden, og at avtalen kanskje ikke vil bli gjennomført?
jantt
16.06.2021 kl 17:17
2505
Er gået ind i denne med en meget lille position.
Den kunne være farlig som f.eks NEC eller TSU og derfor har jeg ikke smidt meget i den.
Den kunne være farlig som f.eks NEC eller TSU og derfor har jeg ikke smidt meget i den.
Herman*
16.06.2021 kl 17:12
2522
Sigurd: Er det slik at du nå ikke har anledning til å svare på spørsmål, eller vil du kunne svare når du er 100% sikker på at du er «på trygg grunn»? Hvis du har lyst og anledning, hadde det jo vært interessant om du gav en systematisk oversikt over hvordan du ser at selskapet vil skape aksjonærverdier de neste årene. Eller hva med en «road map to 20 000 b/d» presentasjon? Du kan få litt input fra selskapet, men den trenger jo ikke inneholde sensitiv info. Da du ikke sitter på innside info, men forhåpentligvis kjenner selskapet godt, hadde det jo vært interessant å høre din mening om hvor du tror selskapet er i løypa om 12 mnd.
SLK alone generating kr 3.5 million per month without any debt, need finalizes soon.
Barneskirenn
16.06.2021 kl 15:50
2670
Viking / Herman. Thank you for answering. My thoughts are about the same. 25-35 øre.
Cat349e
16.06.2021 kl 15:43
2695
Hvor mye olje har zenith i lagerbeholdning pr i dag. Ta gjerne med tunis som venter godkjenning før den blir tilgjenelig og sammtidig spesifiser hvor mye på de enkelte plasser?😊
Herman*
16.06.2021 kl 15:34
2959
If you mean when the formalities are in place: Around 30 øre. (Hopefully soon…) increasing to 60 øre if well 103C is a major success. The long term potential is much bigger if new licenses are acquired all fields developed successfully.
Before any investment or any drilling in Tilapia and SLK i am expecting more than kr 0.3 and kr 0.6 with two new Robbana and El Bibane up running until Dec giving 1200 bopd total from Tunisia. Tilapia II expecting 1500 bopd to 3000 bopd from one well.
Redigert 16.06.2021 kl 15:45
Cat349e
16.06.2021 kl 15:32
2968
Ikke alle som vet dette. Bedre om selskapet legger ut dette selv, tross alt andre som gjør det hver måned😉
Barneskirenn
16.06.2021 kl 15:27
2987
Yes, but that will take time before we hit these production-numbers.
If the bodp increases to 5000, will the cashflow price the company without the biggest discount (Un like now)
Im talking about after Tilapia / SLK = ok, before investment (time/money) in production increase.
If the bodp increases to 5000, will the cashflow price the company without the biggest discount (Un like now)
Im talking about after Tilapia / SLK = ok, before investment (time/money) in production increase.
Almost everyone knows it but no one knows is it generating cash for company or company sold any oil in last 3 months from this production. Many people here wondering about is any cash generated in company account.
Redigert 16.06.2021 kl 15:25
SigOtt
16.06.2021 kl 15:20
3024
Jeg skal sette opp en løsning på det nå i excel. Men dette er helt essensiell informasjon som er offentlig, men som går hus forbi hos mange investorer.
Dere finner infoen om produksjon her: http://www.etap.com.tn/index.php?id=1641&lg=3
Dere finner infoen om produksjon her: http://www.etap.com.tn/index.php?id=1641&lg=3
Kr1.6 to kr 3 if all feild in production. We are ranging from 3000 bopd to 6500 bopd Tunisia and congo combine production.
Redigert 16.06.2021 kl 15:21
Barneskirenn
16.06.2021 kl 15:14
3040
Viking / Herman*: What is your guess for the markets valuation of ZENA after Tilapia and SLK = ok?
Cat349e
16.06.2021 kl 14:23
3154
Hadde vært helt topp om det kunne kommet en slikt ordning, og det relativt raskt.👍
Om det hadde kommet så ville også vi aksjonærer følt oss hørt fra ledelsen i zenith, som igjen da viser vellvilje til å ta aksjonærer på ordet😉😁👍
Er jo liten tvil at ledelsen har fått mistillit i markedet og får nå enkle ting servert på sølvfat hvor de kan begynne å bygge opp tillit igjen.
Om det hadde kommet så ville også vi aksjonærer følt oss hørt fra ledelsen i zenith, som igjen da viser vellvilje til å ta aksjonærer på ordet😉😁👍
Er jo liten tvil at ledelsen har fått mistillit i markedet og får nå enkle ting servert på sølvfat hvor de kan begynne å bygge opp tillit igjen.
Many do investment on future cash generation capabilities of company not on current production but here company share price is now showing current value also due too to negativity. Dates are given by company and not come from thin air. Notification in Oslo stock exchange given on 8th April must be considering some hints from authority as AC was in Tunisia at that time.
Herman*
16.06.2021 kl 14:12
3201
Det er bra det, og kan dere i en overgangsperiode gi litt info rundt det operasjonelle i samme slengen, er det enda bedre…:-)
Redigert 16.06.2021 kl 14:13
Herman*
16.06.2021 kl 14:11
3208
New shareholders hopefully want facts, not just hopes and dreams. Slk is important to the shareholders, especially due to the large amount of cash that will be released upon approval of the purchase.
People still stuck in SLK though new 3 field already added more than SLK production in 2 months but they don't want to believe company. Negativity make hesitant new share holders enter into company. It not showing true company value in share price. As discussed Italy, SLK and Tilapia having worth more than kr 1 (conservatively) and new 3 field around kr 0.6 with current listed shares but price is around kr 0.11. Company value is less than 1 year production income form Tunisia right now.
Redigert 16.06.2021 kl 14:13
SigOtt
16.06.2021 kl 13:56
3262
Det er en litt vanskelig posisjon jeg er i, men det er bare sånn det er og det er bedre å prøve å påvirke selskapet innenfra for å få ZENA til å dra i en litt bedre retning. Det forslaget med månedlig oppdatering på produksjon vil jeg absolutt bringe videre, selv om den informasjonen finnes offentlig, så er det langt på nær alle som har kapasitet til å bruke tid på å finne de fram. Siden ZENA er notert på OSEBX og har mange norske aksjonærer, så er det store avvik fra hvordan selskapet rapporterer til markedet kontra det vi er vant med fra andre selskap (f.eks q-rapporter). Men at vi kunne lage et slags oversikt over produksjonstall på de ulike feltene som kan oppdateres en gang i mnden, hvor mye olje som nå er på lager og hvor mye som evt er solgt til snittpris per fat, og legge dette ut under ett eget segment på websiden. Det skal i aller høyeste grad være mulig å lage, og vil være til nytte for aksjonærer.
Herman*
16.06.2021 kl 13:52
3277
We can agree about this. It is likely that Zenith will get the Tilapia license, this is why Zenith is currently my biggest investment. However, trying to set dates for when things will happen is difficult. You and others have failed, so we can just hope that it wont take long.
Cat349e
16.06.2021 kl 13:47
3303
Takk gud for det! Håper den kanbligge her til ferie ++ penger kommer inn på konto😁😁😁
Complete case of Tilapia until March end which demolish all lies by AI article. After this written information I don't have any doubt about Tilapia license only process will take its time including percentage in production sharing contract.
"Zenith Congo, a fully owned subsidiary of Zenith, created under the laws of the Republic of the Congo has
been established at the request of the Congolese Ministry of Hydrocarbons. The purpose of Zenith Congo is
to receive a new 25-year license following the submission of a comprehensive commercial and technical
offer presented to the Congolese Ministry of Hydrocarbons for the award of a new 25-year license for the
Tilapia oilfield to be named "Tilapia II". The aforementioned offer was submitted on 20 July 2020. On 23
December 2020, the Issuer announces that it has received official confirmation from the Ministry of
Hydrocarbons of the Republic of the Congo that, Zenith Congo has been selected as the successful bidder for
the award of a new 25-year license to operate the Tilapia II oilfield.
In accordance with Congolese procedures for the award of new hydrocarbon licenses, the award of the Tilapia
II license is subject to the completion of an inquiry of public utility to be organized and performed by the
Ministry of Hydrocarbons. On 10 February 2021, the Issuer announced that that it has received formal
confirmation regarding the successful completion of the inquiry of public utility, following an in-depth
technical and financial review, performed by the Ministry of Hydrocarbons of the Republic of the Congo
during the month of January 2021. The final award of the license is subject to the finalization and ratification
of a production contract to operate the Tilapia II oilfield. Under the envisaged terms of Tilapia II, Zenith
Congo will operate Tilapia II in a partnership with SNPC. Zenith intends to begin its drilling operations in
the Republic of the Congo upon granting of the drilling license by the Congolese Ministry of Hydrocarbons."
"Zenith Congo, a fully owned subsidiary of Zenith, created under the laws of the Republic of the Congo has
been established at the request of the Congolese Ministry of Hydrocarbons. The purpose of Zenith Congo is
to receive a new 25-year license following the submission of a comprehensive commercial and technical
offer presented to the Congolese Ministry of Hydrocarbons for the award of a new 25-year license for the
Tilapia oilfield to be named "Tilapia II". The aforementioned offer was submitted on 20 July 2020. On 23
December 2020, the Issuer announces that it has received official confirmation from the Ministry of
Hydrocarbons of the Republic of the Congo that, Zenith Congo has been selected as the successful bidder for
the award of a new 25-year license to operate the Tilapia II oilfield.
In accordance with Congolese procedures for the award of new hydrocarbon licenses, the award of the Tilapia
II license is subject to the completion of an inquiry of public utility to be organized and performed by the
Ministry of Hydrocarbons. On 10 February 2021, the Issuer announced that that it has received formal
confirmation regarding the successful completion of the inquiry of public utility, following an in-depth
technical and financial review, performed by the Ministry of Hydrocarbons of the Republic of the Congo
during the month of January 2021. The final award of the license is subject to the finalization and ratification
of a production contract to operate the Tilapia II oilfield. Under the envisaged terms of Tilapia II, Zenith
Congo will operate Tilapia II in a partnership with SNPC. Zenith intends to begin its drilling operations in
the Republic of the Congo upon granting of the drilling license by the Congolese Ministry of Hydrocarbons."
Redigert 16.06.2021 kl 13:46
Aldara
16.06.2021 kl 13:37
3338
Nok en gang har noen klart å avverge oppgang! Samme mønster hver dag til tross for lavt volum.
Herman*
16.06.2021 kl 13:07
3415
We have to believe the info from the company? In December, Zenith claimed they made progress with regards to the approval of SLK. How can they make progress if the only issue is that a group of people cant meet because of Corona. And where is this progress? They have for more than a year talked about progress in west Africa. In December they mentioned this progress and in the last webinar they mentioned this progress. So…. Even if the haters were wrong about their predictions, there is no reason to blindly believe the management. You could take a historic dive into old RNS or interviews and I think you will understand.
As expected answer. We have to believe what information given by company, otherwise people declare bankruptcy for Zenith in Oct /Nov 2020 and took price kr 0.03. Also talk nonsense about Tilapia II after intended report in AI and took course from kr 0.18 to kr 0.09. knowing clearly Zenith is selected as successful bidder and completed successful completion of IPU on 10th Feb 2021 including in depth technical and financial reviews.
Herman*
16.06.2021 kl 12:31
3505
There are two issues here. One is that Zenith has negotiated with the seller the right to conclude the purchase if the approval comes before june 30. So in this regard, the date means nothing to Tunisian authorities. The second point is thar Zenith says that they expect the approval in 1H. They previously said that they expect it before the end of last year. So… There is nothing in the prospectus that gives us any indication whatsoever that Tunisian authorities have agreed to conclude this process this month. The only thing we can hope for is that AC can charm enough key people into getting it done.