QEC - Only a matter of time 🚀

MC Axel
QEC 31.05.2021 kl 14:03 35149

14.06.2021, 07:00:00
MeldingsID
535781
UtstederID
QEC
Instrument
QEC
Marked
Oslo Børs
Kategori

MELDEPLIKTIG HANDEL FOR PRIMÆRINNSIDERE

Insider acquisition of shares

Questerre Energy Corporation (the "Company") reported Michael Binnion, President and Chief Executive Officer of the Company, acquired 43,000 Common Shares at C$0.185 per Common Share on June 11, 2021. He currently holds 10,615,227 Common Shares and exercises control and direction over an additional 7,657,864 Common Shares held through affiliate companies.

We seek Safe Harbour.

I like this one from Domus 😁good work👍 thank you ❤

Domus
11.06.2021 kl 21:34
2179
"Jeg har nå vært i kontakt med myndighetene i Québec da det påstås fra noen at myndighetene har satt strek over sosial aksept.

De svarer at de ikke kan kommentere så mye pga pågående saker i rettssystemet.

Likevel sier de om en pilotsøknad at en slik anmodning om nødvendig vil bli vurdert på grunnlag av spesifikke forhold for hver aktivitet.

Basert på dette er det svært vanskelig å forstå denne påstanden om at sosial aksept er satt strek over, men men"

And a copy paste from 6710 😁:

6710
I går kl 11:40
676
Domus skrev
Jeg har nå vært i kontakt med myndighetene i Québec da det påstås fra noen at myndighetene har satt ..
Tak for du fik dette på plads... :)

"...pilotsøknad... vil bli vurdert på grunnlag av spesifikke forhold for hver aktivitet"

Super int at de svare sådan "vurdert på grunnlag av spesifikke forhold for hver aktivitet"

Rigtig god nyhed. Myndigheder er åben for pilotsøgning i forskellige zoner uafhængig af hinanden, herligt.

Hvordan kan man sige nej til pilot, når man opfylder nogle af verdens strenge krav og regler, som er, og endda indbygger nye processer, hvor man på en ny måde cirkulær indregner processer og tiltag som styrker fremtidens klimatiltag og beskyttelse af lokal miljø m.fl.

Det er QECs strategi. QEC er kommet lang her. QEC kommer til at søge pilot(er). Det ser man tydeligt i de nye præsentationer fra QEC.


Redigert 14.06.2021 kl 09:03 Du må logge inn for å svare
mofi1
09.06.2021 kl 16:33 6578

Så nettopp at jeg burde beklage, noe jeg vanligvis ikke har vansker med, men skjønner jo ikke hva jeg skal beklage?

Dette er såvidt jeg skjønner setningen jeg har beviselig feil i : «Dette er blitt spennende igjen, og vi kan nå helt plutselig få viktige avklaringer både fra myndighetene og ikke minst om nye samarbeidspartnere. Så heng på folkens, det er håp i hengende snøre!»

Intensjonen var jo ikke her å påstå at vi har fått viktige avklaringer, men at vi kunne få. Men beklager hvis folk leser dette som om jeg påstår noe som helst:-)
Slettet bruker
09.06.2021 kl 17:08 6540

mofi, der mistolket du Domus, den var rettet mot ketchup/PU så den kommentaren gjaldt ikke ditt innlegg.
Jensi
09.06.2021 kl 17:21 6530

ingen kigger på olieprisen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WTI over $70
liquids med premium priser over WTI
og vi mundhugges om bla bla Quebec og de vil eller ikke og nej , bæ buh ............. som om vi ved noget som helst om deres politiske rævekager
faktum er at Kakwa bliver mere og mere værd , jo højere olien går
og jeg tror sku chefen , Igor Setjin for Rosneft får ret mht. de manglende investeringer i olie vil få den til at stige betragteligt ! (med tak til vore udugelige polittere - så kan de komme og se der kan i se, vi skal over på den grønne bølge) nu er den pludselig rentabel som ved et trylle slag. !
Redigert 09.06.2021 kl 17:21 Du må logge inn for å svare
tuja
09.06.2021 kl 18:33 6434

Spot on. Energiprisene alene burde ikke skremme noen fra å kjøpe QEC på dagens latterlige pris. Kakwa/Montney alene forsvarer alene dagens mcap. Men oppsiden er astronomisk med "go ahead" i Lowlands. Da går kursen russiske prosenter. Når kursen gikk tilnærmet 10-gangen når QEC kun eide 25%, hva blir utfallet med 100%?
Ikke vanskelig å tenke seg.

:)
Slettet bruker
09.06.2021 kl 21:46 6251

I ettertid ser jeg at mitt spørsmål ble feil fordi jeg overså ordet «kan» og beklager spørsmålsformuleringen. Jeg vil benytte anledningen til å reformulere mitt spørsmål. Hva er det myndighetene skal oppklare? Meg bekjent har myndighetene allerede oppklart alt som kan oppklares. Vi har forbud, vi har fått nedfelt en grønn hydrogen strategi, vi har fått informasjon om at Québecs transportsektor skal elektrifiseres for mangfoldige milliarder innen 2030. Er det noe mer for myndighetene å oppklare? Jeg bare spør og beklager fortsatt min forrige spørsmålsformulering.
Redigert 09.06.2021 kl 21:52 Du må logge inn for å svare
mofi1
09.06.2021 kl 22:07 6198

Takk for det PU:-)

For øvrig vet vi ditt standpunkt ang, dette spørsmålet etter massivt med innlegg om nevnte tema. Jeg bare konstaterer at ikke alle, som heller ikke kursutviklingen viser, har samme kullsviertro på at løpet er kjørt for Questerre i Québec. Et annet stikkord er jo også «sosial aksept», som du heller ikke anerkjenner.

Men, som tidligere uttalt, jeg starter ingen diskusjon med deg siden vi alle vet at du har gjort deg opp en mening om temaet en gang for alle.
Slettet bruker
09.06.2021 kl 22:47 6123

Men hva er du tror at myndighetene vil avklare siden du skriver at «vi kan nå helt plutselig få viktige avklaringer både fra myndighetene…»
Meg bekjent har myndighetene som nevnt avklart alt som kan avklares. De har innført forbud, de har nedfelt en grønn hydrogenstrategi, de har av avsatt milliardbeløp til elektrifisering av Quebecs transportsektor som står for mer enn 44% av provinsens drivgassutslipp. Sist, men ikke minst står det nedfelt i Québec 2030 Energy Policy at forbruket av petroleumsprodukter skal reduseres med 44% innen 2030. Den pågående elektrifiseringen i milliardklassen er igangsett for å nå dette målet. Jeg tillater meg derfor enda en gang å spørre om hva myndighetene ettter diin mening skal oppklare. Også Domus er hjertelig velkommen til å svare.


Redigert 10.06.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
lady
10.06.2021 kl 08:05 5928

Still heller dette spørsmålet til myndighetene i Quebec de er de riktige til og svare på det og liker du ikke det svaret så kan du kverulere med de så slipper vi alle disse kjedsomme gjentagelser
Slettet bruker
10.06.2021 kl 09:26 5751

Det som Steve ikke vil ta stilling til er fremtiden. Det er helt tydelig at den er bygget på gamle linker og " Hva sa jeg i fjor" Det foregår nok mye diskusjon mellom myndighetene og Qec, noe som Steve ikke vet noe om derfor er det nok mye frustrasjon i innleggene
Domus
11.06.2021 kl 21:34 5329

Jeg har nå vært i kontakt med myndighetene i Québec da det påstås fra noen at myndighetene har satt strek over sosial aksept.

De svarer at de ikke kan kommentere så mye pga pågående saker i rettssystemet.

Likevel sier de om en pilotsøknad at en slik anmodning om nødvendig vil bli vurdert på grunnlag av spesifikke forhold for hver aktivitet.

Basert på dette er det svært vanskelig å forstå denne påstanden om at sosial aksept er satt strek over, men men
kronerulling
11.06.2021 kl 21:48 5303

Ikke bra ….
Slettet bruker
11.06.2021 kl 22:22 5303

D
Når man innfører forbud, ligger det implisitt i avgjørelsen at sosial aksept ikke teller for hva som er blitt forbudt.
Påstår du seriøst at sosial aksept kan overstyre et forbud? I så fall ville det blitt texas hvis upopulære forbud kan overprøves med sosial aksept.
Redigert 11.06.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Domus
12.06.2021 kl 00:04 5210

Som du sikkert kan lese i mitt innlegg, avfeier ikke myndighetene pilot og dermed er det ikke satt strek over sosial aksept.

Punktum.

Domus
12.06.2021 kl 00:05 5210

Jeg skal ikke tolke noe som helst, men Michael var positiv. Han var for øvrig overrasket over at de svarte meg.
tuja
12.06.2021 kl 11:16 4910

Takk for at du deler, Domus. Da kan PU slutte å kverulerer om det aktuelle tema. Sosial aksept som igjen trumfer pilot, er fortsatt høgaktuell.

Supert :)
Slettet bruker
12.06.2021 kl 12:13 4849

Det blir ikke sosial aksept eller pilot, det som kan komme er emisjon. Nå ventet dere veldig lenge på bill 106 som virkelig skulle bli det store for Qec, alle vet jo hvordan det gikk....nei jenter, glem pilot og sosial aksept, konsentrer dere om montney, riktignok med inntjening mindre en pølsekiosken i Aurskog men klarer de å øke med ėn tønne i året så går det riktig vei.
Vikar
12.06.2021 kl 13:16 4774

Domus
Takk for at du deler. Overraskende at du fikk svar, men du er en av de få på forumet som er verdt å lytte til:-)

Har ganske lav inngang på QEC i denne runden. Så vurderer oppsiden som vesentlig høyere enn nedsiden for min del. Så da sitter jeg rolig, legger denne aksjen i skuffen og nyter sommeren.
Redigert 12.06.2021 kl 13:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.06.2021 kl 18:26 4575

Sitat : «Likevel sier de om en pilotsøknad at en slik anmodning om nødvendig vil bli vurdert på grunnlag av spesifikke forhold for hver aktivitet»

Kan ikke se at sosial aksept er nevnt med et eneste ord som kriterium. Pilotsøknaden vil høyst sannsynlig bli vurdert ut fra foreliggende forbud med de restriksjoner forbudet innebærer.

Teksttillegg
Binnion må slik jeg vurderer det, ha innsett at han har en dårlig case over for myndighetene. Ellers ville han for lengst ha sendt inn pilotsøknaden. Ifølge E24 meddelte Binnion allerede i 2019 at piloten var klar for presentasjon. – Vi mener vi er klare til å demonstrere et anlegg med nær null utslipp, og ikke bare et konsept, sier Binnion.

Hentet fra Marius Lorentzen
Publisert: 11. september 2019
https://e24.no/olje-og-energi/i/70L0WK/questerre-vil-faa-til-utslippsfri-skiferutvinning-diesel-er-jo-dyrere-enn-stroem

Så hvorfor er pilotsøknaden fortsatt ikke innsendt når piloten ifølge Binnion har vært klar for presentasjon siden 2019. En åpenbar
forklaring er at Binnion selv innser at han pr. dags dato har en dårlig case over for myndighetene og tør ikke ta sjansen. Et offisielt avslag nå vil knuse alt. Eller finnes det en bedre forklaring?
Redigert 14.06.2021 kl 01:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.06.2021 kl 20:10 4472

Ja nu er det gammaldans på lokalet. Gamle viser blir pushet fram. Sånn går dagene her på forumet.
Fjellbris
13.06.2021 kl 10:04 4068

Domus - takk for at du deler og at du bidrar som du gjør👍
Vi er mange som har fulgt QEC lenge og som venter på den forløsende meldingen, alle gode ting er 3😀
6710
13.06.2021 kl 11:40 3975

Tak for du fik dette på plads... :)

"...pilotsøknad... vil bli vurdert på grunnlag av spesifikke forhold for hver aktivitet"

Super int at de svare sådan "vurdert på grunnlag av spesifikke forhold for hver aktivitet"

Rigtig god nyhed. Myndigheder er åben for pilotsøgning i forskellige zoner uafhængig af hinanden, herligt.

Hvordan kan man sige nej til pilot, når man opfylder nogle af verdens strenge krav og regler, som er, og endda indbygger nye processer, hvor man på en ny måde cirkulær indregner processer og tiltag som styrker fremtidens klimatiltag og beskyttelse af lokal miljø m.fl.

Det er QECs strategi. QEC er kommet lang her. QEC kommer til at søge pilot(er). Det ser man tydeligt i de nye præsentationer fra QEC.
Slettet bruker
14.06.2021 kl 08:36 3502

Bergens tidende 12. juni.
Satsingen på hydrogen tiltar i fagmiljøene. Posisjonerer seg. UIB, Høgskolen på Vestlandet og Norce. Det skjer gjennom Energi omstilling Vest. På energispråket snakker man om Blå Hydrogen som er skapt av naturgass med fangst og lagring av klimagassen co2. Grønt hydrogen produseres gjennom elektrolyse der man bruker elektrisitet fra fornybare kilder.
Det ser ut til at Blått Hydrogen kan være noe å satse på. Heia Qec. Dette kan gå veien.
Fjellbris
14.06.2021 kl 08:39 3501

Insider acquisition of shares

Questerre Energy Corporation (the "Company") reported Michael Binnion, President and Chief Executive Officer of the Company, acquired 43,000 Common Shares at C$0.185 per Common Share on June 11, 2021. He currently holds 10,615,227 Common Shares and exercises control and direction over an additional 7,657,864 Common Shares held through affiliate companies.
1013
14.06.2021 kl 08:46 3494

Insiderkøb er altid et godt tegn, så mon ikke der snart kommer nyt.
MC Axel
14.06.2021 kl 09:38 3274

I think it's only a matter of time, when QEC will take off. Many will regret that they have sold or not for having bought now...

Patience almost always pays off 🤗
Slettet bruker
14.06.2021 kl 10:05 3198

Tolmidighet hjelper ikke i Qec 😂😂. At binna kjøper aksjer for hele 50tusen nok er bare småpenger, forstår ikke hva han vil med det...prøve å lure flere inn i dette verdiløse papiret ?
Slettet bruker
14.06.2021 kl 10:51 3063

Nå byr han opp til gammeldans.
Gruver
14.06.2021 kl 11:05 2976

Tolmidighet hva betyr det, du mente tålmodighet, alle meningene dine er i samme klasse.
Slettet bruker
14.06.2021 kl 12:07 2772

Bra du skjønner hva jeg mener, ikke dårlig. Med tastatur på mobil så blir det fort feil med du hadde tydligvis nok IQ til å skjønne hva jeg skrev. Det som er verre er at det var viktigere å kommentere enn aksjen i seg selv, det sier mye om deg 🎂
Vestjyden
14.06.2021 kl 12:14 2736

Tror de fleste her, der har aktier, er græsk katolske mht, hvad du mener, tænker og skriver.
Redigert 14.06.2021 kl 12:15 Du må logge inn for å svare
Yzf R1
14.06.2021 kl 12:15 2759

Betyr ingenting det hva som får den til å gå opp er bare til å ri bølgen så blir det jo gevinst av slikt, samme hva som får den opp vel .Blir ikke noe av å prate tull kun får å knekke dagen makan.
mofi1
14.06.2021 kl 12:17 3073

Rolig nå, Steve…, på seg sjøl kjenner man andre, vet du!

For øvrig er det jo hyggelig med noe som pr.nå ser ut til å bli en positiv dag, det er til og med litt større volum enn det pleier å være. Binnion har tydeligvis fremdeles troa, både jfr. Domus og gjennom en liten innsidehandel. Dette til tross for at enkelte her innstendig har forklart at det burde han ikke ha.

Vi får se, jeg synes det i hvert fall er bra at lederen viser og sier at han tror på sitt eget prosjekt, det tyder jo ikke akkurat på dommedagsstemning i lederlokalene.
Redigert 14.06.2021 kl 12:25 Du må logge inn for å svare
Gruver
14.06.2021 kl 12:26 3028

Alle meningene dine er ubrukelige, og du snakker bare om dine ønsker, nemlig at prisen går ned. dine uttrykk, under kronen, nedover, Binna, dette er bare verdiløse påstander og du aldri diskuterer aksjen.
Slettet bruker
14.06.2021 kl 12:32 2996

Stevepick
La oss snakke om det blå. anbefaler deg å lese BT 12.06.21 Les hva fagmiljøet mener om det blå. Tenker at når det synker inn, vil kursen merkes av det
Slettet bruker
14.06.2021 kl 13:55 2763

Hvor mye skal man legge vekt på av det som skrives her inne? Null? Jeg kjenner jo flere av dere, noen nærmest personlig, og vet hva dere står for og hva dere ikke står for . Det oser bløff av de fleste av dere. Så vær forsiktig, folkens. Ikke stol på en eneste en her inne !!! Ikke EN !
mofi1
14.06.2021 kl 14:25 2673

Jeg kjenner ikke deg, Hedningen, men dette er jo også et anonymt forum hvor man skal kunne utveksle synspunkter på diverse aksjer. De fleste her flagger jo ståsted hvorvidt de er inne, trader og shorter. Hvorvidt man bløffer eller ikke er kanskje ikke så interessant, men skulle aksjen stige brått vil mange her bli udelt glade, meg selv inkludert.

For øvrig bør man vel selvsagt aldri legge livet eller økonomien i hendene på anonyme personer på et anonymt forum.