AVANCE nytt kursmål Kepler kr. 40.-

kodenavn
AVANCE 19.10.2018 kl 09:51 28492

Kepler Cheuvreux med nytt kursmål på AVANCE kr. 40.-
De mener ratene vil ligge på mellom 40-50.000 de neste 2 år.

Og shorten i Avance er 1,029,702 aksjer
Redigert 21.01.2021 kl 08:03 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
05.12.2018 kl 19:16 10191

Ratene en del med denne uken i følge Fearnley.
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
specc
05.12.2018 kl 19:57 10143

det forsto jeg ingenting av
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
rafaello
05.12.2018 kl 21:17 10054

Shorten minker !!!

CONNOR, CLARK & LUNN INVESTMENT MANAGEMENT LTD 512 009 0,79% 26.10.2018

CONNOR, CLARK & LUNN INVESTMENT MANAGEMENT LTD 449 909 0,69% 04.12.2018
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
specc
07.12.2018 kl 11:54 9774

det er sant !
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
specc
10.12.2018 kl 18:52 9520

Ok dag idag, imorgen er vi i grønt
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
cold
11.12.2018 kl 22:59 9292

Ha i bakhodet at det skal installeres skrubbere eller nye rene fremdriftsmidler, sannsynligvis LPG-motorer. Vet ikke om de gamle maskinene som går på bunkersolje kan modifiseres til å gå på ren LPG, eller om disse motorene må byttes ut i sin helhet? Jeg vet at bensinmotorer kan modifisetes til å gå på LPG, og at det ikke er mulig å konvertere en dieselmotor tll å bruke LPG. Så da må nok disse skipsmotorene erstattes med nye som går på LPG. Spørs vel om det ikke er bedre å bytte ut motorene slik at drivstoff- kostnadene går ned, samtidig med renere miljø.
Jeg har lest at uansett hva de velger kommer det til å koste betydelige summer - penger Avance gas i dag ikke har. Vi må derfor innse at sjansen for at penger må hentes inn er overhengende stor. Forvent derfor at det kommer en emisjon i løpet av 2019.
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.12.2018 kl 23:03 9283

Per nå så lander jeg på at BWLPG må være et bedre bet. Er jo omtrent samme oppside i begge så da er valget enkelt. De er verdens største, masse muskler.
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
kodenavn
12.12.2018 kl 15:38 7418

Shorten ble redusert litt i går.

OXFORD ASSET MANAGEMENT LLP 387 102 0,59% 11.12.2018
CONNOR, CLARK & LUNN INVESTMENT MANAGEMENT LTD 449 909 0,69% 04.12.2018
Sum 837 011 1,28%
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
specc
12.12.2018 kl 17:49 7327

Innlegget er slettet
For noen latterlige kommentarer, du kommer verken til å tjene penger i Avance eller noe stort i aksjemarkedet. Kommer her å gjør snærv av andre med dine taps poster. Kom deg ut
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
Synspunkt
12.12.2018 kl 18:20 7302

Kan bli en nyttårs-rakett.




Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
specc
13.12.2018 kl 10:28 7057

Innlegget er slettet
Jeg har en kjøps post på 18.08 kroner jeg, så hvis du tror en pro som meg selger her nede, da er du sinnsyk. Tålar man ikke svingninger og fluktasjoner har man ingenting her å gjøre. Du høres ut som en virkelig ustabil beslutningstaker. Her sitter vi long, vi daytrader ikke.
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
Redhat_37
13.12.2018 kl 11:25 7020

Fundamentet i Avance er det som det stilles spørsmål med, at en Aksje blir tungt shortet er ikke pga av idioter, men fordi fundamentet ikke er tryght. Avance må i 2019 komme med løsning for de nye IMO kravene, samt i fra Q3.19 betjene utsatt gjeld som har holdt de flytende frem til nå på cashflow. Skal Avance tjene penger og betjene gjeld må ratene mye opp. I Q4 er 74% froset til $20k, resten i spot. Smart av de det grepet men de vil levere ett tap på $3M i Q4. Så legg til operasjonel risk på at det skjer noe med en båt. Da ser du at selskapet må refinansiere gjelden, samt låne mer for å løse fremdriftsmaskineri. Avance kan bli bunnløs så tror at de store eierne må få kontroll på situasjonen. Solgte mitt i dag og kom ut med litt minus. Ser ikke på denne igjen før slutten av Q2 eller ratene er på $35K.

Et annet moment som sikker er grunnen til at Kate avgikk ligger i Balansen, fremført vil bli økt med 45 Millioner i 2018. Da er EQ i 358, og da er fri cash Close to zero.

Så at selskapet advares mot er bra, bare å selg for nå dette skal refinansieres blir det de store som skal ha først. Beste som kan skje er om noen kjøper dem.
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
cold
13.12.2018 kl 23:38 6905

I dag ble det børsmeldt at "Kate Blankenship trekker seg som styremedlem i Avance Gas, ifølge en melding torsdag.
Blankenship har i mange år vært tilknyttet John Fredriksen-selskaper".

Man kan jo lure på hva det er som fikk Blankenship til å trekke seg sånn plutselig. Hun har jo mangefoldige år bak seg som styremedlem i Fredriksen-selskaper. Jeg tror ikke dette er gode nyheter, men det kan naturligvis være tilfeldigheter ute og går.
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
cold
13.12.2018 kl 23:44 6897

Takk for link. Ser ikke hva det koster å bytte ut disse fremdriftsmaskinene. Rart at disse skipene ikke fikk motorer og gikk på LPG fra begynnelsen. Tenker da generelt. Det kan naturligvis ha med infrastrukturen å gjøre. Det blir uansett litt rart fordi disse skipene frakter flytende naturgass og kunne ta litt av den enorme "tanken" til fremdrift av skipene.
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
Idar1
14.12.2018 kl 00:16 6864

Artikkelen er litt uklar, som jeg forstår den er en ombygning av MAN motor, ikke en utskiftning.
Om Avance skipene har motorer som kan bygges om vet jeg ikke.
Å bytte motorer av denne størrelsen tror jeg aldri vil lønne seg.
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
14.12.2018 kl 13:13 6650

bra med denne nye funksjonen som gjør at man kan blokkere brukere.
Redigert 20.01.2021 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.12.2018 kl 13:22 6631

https://splash247.com/avance-gas-on-the-hunt-for-more-vlgcs/

Jeg antar at slike utspill fra CEO ikke er spesielt positivt for aksjekursen. Å snakke om utvidelse av flåten nå er neppe klokt.
Hva med først å sikre finansiering av oppgradering av eksisterende flåte iht nye IMO regler fra 2020?
Redigert 20.01.2021 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
Redhat_37
14.12.2018 kl 14:34 6581

Avance’s own plans for how it will handle the incoming legislation are due to be revealed soon.

Vinklet som om CEO er en fjott.. men antar at journalistisk arbeid er heller dårlig. Avance må komme til markedet med informasjon om 2019 snarest, ellers blir det trangt ut døren.

Redigert 20.01.2021 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
Patos ok
17.12.2018 kl 11:03 6319

AVANCE:DNB MARKETS ADVARER OM MULIG UTVANNING, GJENTAR HOLD-ANBEFALING
Oslo (TDN Direkt): Avance Gas faller i dagens handel samtidig som DNB Markets i en oppdatering gjentar tidligere syn om at Avance trolig ikke har tilstrekkelig likviditet til å konvertere skipene sine til å bli LPG-drevne eller installere scrubbere uten å hente egenkapital.

Meglerhuset viser til at Avance har gjort det dårligere enn BW LPG i spotmarkedet med 3.000 dollar pr dag de seneste to årene, og tror fortsatt at "investorer kan komme til å tape uansett: 1) gjennom en utvannende egenkapitalutstedelse; eller 2) videre underlegen prestasjon mot konkurrentene".

Klokken tikker også for en gjeldsrestrukturering som trolig inkluderer en utvannende egenkapitalinnhentning, skriver meglerhuset.

DNB Markets gjentar hold-anbefalingen på aksjen, og kursmålet på 22 kroner.

Så langt i dagens handel er Avance ned 4,5 prosent, og handles nå til 15,34 kroner pr aksje.

HH, finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70

Emisjon på 7-8 kroner?
Redigert 20.01.2021 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
omans
17.12.2018 kl 11:43 6245

Innlegget er slettet
Hvorfor er du interessert i denne aksjen?
Ikke noe liv ellers?
Redigert 20.01.2021 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
undrende
17.12.2018 kl 12:46 6086

Innlegget er slettet
Tror du denne ADHD postingen din siste dager har noen som helst verdi for andre å lese?
Jeg syns bare det er kvalmende å lese slikt oppgulp, og kan ikke skjønne annet enn at DU må ha det vondt med deg selv for å tråkke på andre som ikke har vært helt heldige med posisjonene sine.
Personlig er jeg glad for å ha tatt gevinst i både Avance og BWLPG fra slutten av Juli og tidlig høst. Finner ingen grunn til å tråkke på de med mer uheldige posisjonering, selv om jeg også synes det er et par nick her inne som ikke synes å eie noen som helst form for kritisk sans i sine omtaler av aksjen.

det er uansett større grunn til å ønske deg god bedring, enn disse
Redigert 20.01.2021 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
Plutokrat
17.12.2018 kl 15:52 5931

Helt perfekt kurs nå rundt nyttår som skattegrunnlag! :-)
Redigert 20.01.2021 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
cold
17.12.2018 kl 23:44 5738

Plutokrat
Det er fortsatt stor usikkerhet knyttet til selskapets forpliktelser og mangel på likviditet. Ratene må betydelig opp før likviditeten bedres. Som sagt før frykter jeg at selskapet blir tvunget til emisjon for å overleve.
For det andre; det generelle børsklimaet.
Dødskrysset er nå fullt utviklet i Dow Jones. Vi har sett volatiliteten i de siste månedene. Jeg føler meg overbevist om at børsene fortsetter å bevege seg dypere inn i et bearmarked. Derfor tror jeg vi bør kunne forvente videre fall også i Avance.
Redigert 20.01.2021 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
ReservoarIng
18.12.2018 kl 10:37 5560

Det er (som mange har vært inne på) svært krevende for Avance å skaffe kaptial gjennom emisjoner. Jeg mener at en bør ta hensyn til at verdien (og annehåndsverdien ) av skipene er tilnærmet uforandret de siste par ukene. Faktisk har vel skipene større verdi for andre aktører enn Avance, og jeg tenker at et salg av noe av flåten vil være langt mer hensiktsmesig enn en emisjon.
En kan vel heller ikke se helt bort fra at andre aktører nå har en mulighet til å kjøpe hele Avance. Med dagens kurser er det sikkert billigere enn å kjøpe skipene enkeltvis.
Redigert 20.01.2021 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
18.12.2018 kl 10:45 5554

Korreksjonen i markedet skaper forhåpentligvis muligheter for andre aktører, slik som for eksempel Bwlpg.
Redigert 20.01.2021 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
99999
18.12.2018 kl 11:30 5462

Mariner East pipeline blir satt i drift nå på slutten av året og vil gi flere båtlaster med LPG fra US gulfen og bedre rater.

John Fredriksen har 30 milliarder i banken så han er nok behjelpelig å skaffe kapital til scrubberne som skal installeres på skipene. Avance er verdt ca 800 mill så det blir småpenger for han å hjelpe til som største aksjonær.
Redigert 20.01.2021 kl 20:18 Du må logge inn for å svare