Ber om fullmakt på 25 millioner aksjer I generalforsamling

Inord
DLTX 03.06.2021 kl 18:33 7806

Er det mulig?

https://newsweb.oslobors.no/message/535089

Aksjekapitalen skal i alt kunne forhøyes med
inntil NOK 40 000 000, ved en eller flere
utstedelser av totalt inntil 25 000 000 aksjer,
hvorav alle skal være ordinære aksjer, hver
aksje pålydende NOK 1,60.

Fullmakten kan benyttes til å utstede aksjer
som vederlag i forbindelse med erverv av
andre selskaper, virksomheter eller eiendeler
for å utstede aksjer mot kontant betaling for
å finansiere slike erverv eller for øvrige
kapitalbehov, samt for å oppfylle forpliktelser
i henhold til Selskapets opsjonsprogram.

Fullmakten omfatter kapitalforhøyelse med
innskudd i andre eiendeler enn penger eller
rett til å pådra Selskapet særlige plikter.
Fullmakten omfatter ikke beslutning om
fusjon.
Redigert 04.06.2021 kl 14:00 Du må logge inn for å svare
oiler
03.06.2021 kl 23:12 2818

Ha pengene klare til i morgen. Mulig å hente noe på dippen som sikkert kommer.
Idiotikontroll
03.06.2021 kl 23:19 2808

Hva kursen står i til nyttår vet ikke vi, men jeg tenkar at å ta utgangspunkt i dagens kurs er et godt utgangspunkt.

Dagens situasjon er et meget godt utgangspunkt for å analysere seg fram til framtiden.
Inord
03.06.2021 kl 23:29 2806

Hvis noen vil betale 10 kr aksjen, når ingen lukter på den engang på dette nivået, da har de litt av en jobb å komme dit.
Og for å komme dit må de bygge opp mot en slik aksjekurs, med det de har tilgjengelig.

Jeg er utrolig skeptisk til at de nå føler et behov for øke fullmakten så mye. Hvorfor? Fordi det er ca en tredjedel av aksjekapitalen hvis allt tegnes? Og de egentlig ikke har tenkt å bruke den?

Eller fordi de skal investere 250 Mill?
Møyfrid
04.06.2021 kl 00:02 2775

Det er vel ingen som har hatt mer tro på det dem skal bygge enn deg Inord?

Hvordan skal de gjøre dette uten kapital?
Youtubekurs i Crypto?

Med skarve 100 mill aksjer og en imaginære kurs på 35 er det vel ingen som klager? Er vel fortsatt langt under toppen til Arcane.

Pr i dag er det vel ikke regnet inn andre forventninger enn at ledelsen skal drikke opp kassakreditten i Puerto Rico.

Nei, sett må dine egne uttalelser og forventninger litt i kontekst.

Blei nesten litt Bull av denne meldingen 😀
Idiotikontroll
04.06.2021 kl 00:07 2775

100 mill aksjer og 35 i kurs? Altså 12-13x MCAP fra idag? Alkymi?
Redigert 04.06.2021 kl 00:07 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
04.06.2021 kl 00:34 2752

Er det ikke det alle i Crypto driver med...? 😀
Inord
04.06.2021 kl 05:56 2703

Det var akkurat det jeg gjorde, satte det i kontekst.

Blant annet har jeg etterspurt flere ganger børsmelding angående økning i cash flow og planene der.

Jeg var helt komfortabel med fullmakt på 10 mill aksjer og en potensiell emisjon på rundt 10 kr aksjen.

Jeg har problemer med å tolke det annerledes,
at det å dobble fullmakten når aksjekursen er låst i bunn på 5-6 kr betyr at man vurderer billigere emisjon

Det er forresten det eneste svaret jeg har fått på økning av cash flow.
Så der har du grunnen for min reaksjon.

Joda, jeg skjønner at de trenger kapital for å bygge opp DLT..
Nå har de rotet seg ned i hengemyra, nå får de kommunisere mer med markedet og fortelle hva det er de bygger på.
Blant annet om mer mining eller annet inntektsbringende.

Ikke komme drassende med en dobling av blankofullmakt som kan brukes til hvilken som helst kurs når kassa er tom.
Redigert 04.06.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Møre75
04.06.2021 kl 06:33 2678

Vi får gå inn å stemne for der blir ingen flere opsjoner til ledelsen, hvis dem skal ha så må de ha en innløsning kurs på 10-15 kr 🤣
Møre75
04.06.2021 kl 06:57 2666

En vekst emisjon er jo i utgangs punkter en positiv ting , der en får info om hvor pengene går ..
Så vi får bare håpe at dem kommer med noe asap
Slettet bruker
04.06.2021 kl 08:35 2573

Det er IKKE normalt å ha fullmakt til å utstede 45% av EK. Det «vanlige» er 10%. Så til din andre kommentar at «vi vet ikke hva de tjener». Det er argument 2 for at et selskap som informerer så dårlig og samtidig er unormalt flinke til å gi aksjer, opsjoner og gode avtaler til seg selv bør tvinges til å presentere evt «dealer» til aksjonærene FØR det «handles». Misforstå meg rett, det kan være denne klubben finner på noe unikt, men etter et par år ser fokuset å ha vært på å få kontroll på selskapet gjennom å gjøre «dealer» med venner og seg selv. At dette har foregått rett foran nesen på aksjonærene/forumet uten protester, men halleluja tilrop er oppsiktsvekkende, men det er en fri verden. Jeg tror «klubben» har full kontroll på denne fullmakten og diskusjonen er akademisk tror jeg.
Slettet bruker
04.06.2021 kl 08:38 2590

😂😂En beskjeden sørlending Oddivar. Ha en super helg😎
Inord
04.06.2021 kl 08:39 2611

Ser at jeg har gjentatt meg selv, beklager.
Men bra med engasjerte aksjonærer.

Og nå har til og med Møyfrid troen på at det går bare en vei herfra, og det er oppover :0/
aksjebull
04.06.2021 kl 08:45 2584

Ser ikke noe problematisk i dette. Om det skjer en rettet emi så er jo pålydende noe helt annet enn reell pris for aksjene. Nye aksjer betyr også mer kapital til selskapet. Dvs verdi tilføres og selskapet kan ekspandere. Om midlene brukes godt bør dette være godt nytt.
Slettet bruker
04.06.2021 kl 08:52 2560

Det er jo ikke utstedelsen av aksjer i seg selv som er «problemet», det er at aksjonærene anmodes om ikke skulle ha noe syn på bruken. Spørsmålet er hvorfor styret ønsket denne «friheten» og om de har gjort seg fortjent til å ha ha en slik frihet til å beslutte over fremtidig utvanning? Er det noe i historikken og normal praksis som tilsier styret «trenger å slippe» å gå via EGF? Det klart sunneste er åpenbart at det ved en så stor utvanning går via EGF. I DLT mener jeg historikken absolutt tilsier at selskapet bør være transparente og bør «selge» en emisjon/kjøp til aksjonærene først. Må allikevel gjenta jeg tror diskusjonen er akademisk og at «klubben» har plassert nok aksjer på seg selv til å kontrollere dette. Da er det bare å la seg overraske over at Haft omsider skaper noe😬🤓
foreverliving
04.06.2021 kl 09:05 2523

Verken dlt eller noen av de andre ørtogførti selskapsnavnene i dette børseventyret har levert noe som helst for andre enn "ledelse".

Skal tro hva dette selskapet heter neste år….satses det fullt ut på vindmøllepark i holmenkollen?
Kahytt
04.06.2021 kl 09:23 2483

Stadig noen jæ%#}} dustehoder som presser kursen ned. Hvorfor legge 40’ i åpen salgspost?? Selge for å kjøpe noen ører billigere. Er til
Å 🤮av. Håper de snart sitter med fingen langt inn i rattataen!
Møre75
04.06.2021 kl 09:23 2483

Men har dem lov no å komme med noen nyheter i forkant av denne egf?
Møre75
04.06.2021 kl 09:59 2425

Roboten prøver iherdig å kjøpe 10 å 10 aksjer 🤣
denkmal
04.06.2021 kl 10:05 2410

Ingen grunn til at de ikke skal kunne komme med news, før, under eller etter EGF.
Møyfrid
04.06.2021 kl 10:19 2386

Så, så, jeg er vel den siste du skal høre på, men som sagt 100 mill aksjer skremmer meg virkelig ikke om det faktisk blir et care.

Når det er sagt så er det alltid mye matnyttig i det den alltid så positive Jan skriver. Det jeg dog ikke får til å passe inn er et raid av selskapet for å fylle det med tomme og brukte plasteposer. Er masterplanen å selge det som er tomt børrskall for 70 mill in the end...? :-)

Nei, dette ble nesten litt spennende igjen. Synd ikke markedet reagerer likt som forumet på dette. Jeg har penger å brenne nedover i mørket.
Idiotikontroll
04.06.2021 kl 10:26 2376

Selskapet er nok på nytt et børsskall om noen år. 😂🤣
Møyfrid
04.06.2021 kl 10:43 2347

...da er det i alle fall ferdig på børsen!

Altså, mye jobb for å sitte igjen med nada for den indre kretsen...:-)
Slettet bruker
04.06.2021 kl 12:08 2268

Nja Møyfrid. En lekekasse med millioner i konsulent honorarer, reiser og messer og det gode liv er jo ikke å forakte😂😂. Nå må vi jo faktisk tro at det er ambisjoner om å skape noe. Så spørsmålet blir om det er noe så langt som tilsier at man tror dagens team har denne egenskapen. Jeg må jo ærlig innrømme at jeg så langt ikke har sett noe som gjør meg grusomt entusiastisk, men det er meg. Så er det selve «sektoren»som jeg mener grenser til useriøs og ihvertfall samfunns unyttig. Når det er sagt er det en markeds hype og folk gidder ikke å regne så jeg deler din oppfatning Møyfrid at «noen» vil gjøre 100% eller mer ved riktig timing. Skal ikke rare eventyrfortellingen fra Haft til før det kommer en dead cat bounce, og da gjelder det å kjøpe lavt og komme seg ut i tide. Noen langsiktighet i denne aksjen er det umulig å ha noe syn på. Ønsker alle en strålende helg😎
Møre75
04.06.2021 kl 12:51 2210

Kursen holder jo seg bra tross alt , trodde vi skulle få en solid dipp ned i dag men den uteble jo
Møyfrid
04.06.2021 kl 14:41 2122

Er ikke den Vestrum saken opplest og vedtatt som et justismord...? 😀
Slettet bruker
04.06.2021 kl 15:12 2088

Jo💪🏻
nopetter
04.06.2021 kl 15:50 2052

Når de kom til et forlik med PAS så vil det si at PAS betalte seg ut av Problemene. Gadd vite hvor mye Vestrum og co fikk betalt💸
Møyfrid
04.06.2021 kl 17:00 1993

Men å skærrum kjøfe?

1.Horizon? Collins skal vel få han å...?

2. Restene av gigafondet "Pal Capital"

3. Procorp, for å få ned konsulentutguftene?

4. Noko med dei derre fasttalking Rhodiumkarane?
Møre75
04.06.2021 kl 18:02 1950

Er jo nesten sånn en savner beitnes å grue 🤣🤣🤣.
Der kom jo i de minste meldinger i tide å utide
Redigert 04.06.2021 kl 18:02 Du må logge inn for å svare
Inord
04.06.2021 kl 20:37 1880

Mulig jeg overreagerte, det er jo bare en fullmakt, og mye avhenger hvordan den blir brukt.
Men nå kan de jaggu melde litt om noen ordentlige tiltak de gjør for å få lønnsom drift.

Heldigvis børs pause i helga, holdt seg greit i dag.
Slettet bruker
04.06.2021 kl 21:01 1856

Selvfølgelig er det avhengig av hvordan det blir brukt. Spørsmålet er og blir hvorfor en emisjon eller kjøp av noe ikke kan gå via EGF? Det er vanlig med en 10%er. 40-50% er ikke bare uvanlig, det er en uting. Men det er mitt syn. Når det er sagt er selskapet en dead duck med lite penger. Hva i all verden de skal «bygge» med peanøtter er selvfølgelig et relevant spørsmål. At fullmakten vil bli brukt må anses som helt opplagt, men til hva? Fullmakten får de slik aksjonærlisten ser ut. Klubben har sikret seg
Møyfrid
04.06.2021 kl 21:09 1848

Rar denne psykologien. Husker FING gikk ned til 6-7 kroner. Klinte til på messer og hadde med "fika" vogn. Småsparerne på Avanza klikket i vater over denne sløsingen. Hørte lite om det da den stanget opp igjen til 40,- kroner... 😀 Håper forøvrig de solgte der...
Inord
05.06.2021 kl 00:20 1754

Det er litt sånn at hva kommer først, høna eller egget?

Innhenting av investorer til emisjon eller kursdrivende nyheter?

5 kr eller 10 kr aksjen?

20 mill aksjer til 5 kr , ingen inntektsgivende investering

20 mill aksjer til 10 kr, mer mining, validating, annet

5 Mill aksjer til opsjoner.

Så det hadde vært greit å visst litt mer om planene.
Møyfrid
05.06.2021 kl 00:52 1737

Vel, om man ser bort fra inntektene fra Rhodium så fremstår jo selskapet fortsatt som et børsskall. I alle fall om man skal ta informasjonsflyten og ledelsens vilje og evne til å utøve den transparente linjen som var forventet.

Eneste som har forandret seg er et vesentlig skiftning i eierstrukturen.

Blir spennende å se hva verneverdige aksjonærer, som trofast ventet på avklaring med First Nations og presteskapet på Filipinene, sitter igjen med når kompaniskapet endelig serverer sin masterplan....

Dette er sirkus, men det er vel det folket vil ha. I alle fall meg :-)

Inord
05.06.2021 kl 10:18 1636

Jeg forventer bare at de skal gjøre det som jeg har troen på, det som jeg har støttet hele veien.

Co-invest in JVs to build non-dilutive, cash
generating ventures like digital asset mining,
staking, validating, and equity investments

De har penger til å starte det arbeidet. Investeringsmuligheter er der.
Bygge selskapet med mer enn bare ansatte.

Da hadde de også kunnet få en bedre aksjekurs ved en emisjon.

Men for meg virker det bare som de har gitt opp det alternativet.

Hele vitsen med en begrenset emisjon på 7 mill aksjer er jo å bygge.trinnvis videre, slik at neste emisjon oppnår en bedre kurs pr aksje.

Møyfrid
05.06.2021 kl 12:33 1588

Fatter ikke hva man skal bygge for 35 mill. Dvs 35 mill - kostnader.

Fakta er at dem har kjøpt en "massiv undervalued" pose med frukt til 135 mill. Det er vel strengt tatt en synliggjøring av denne som skulle satt høyere kurser - og bedre emier.

Så langt ser jeg ikke at verken ledelse eller styre har gjort noe aktivt med dette. Kursen bekrefter det.

Så, jeg holder en liten knapp på Horizon i dette garasjesalget.

Alle skal med, alle skal få.
Inord
05.06.2021 kl 14:38 1524

Nå har jo altfor mange selskap på børsen glemt hva det vil si å bygge et selskap.

En grunn til at lakseselskap har gjort det bra på børsen, er at de har bygget selskapet fra bunnen av, lenge før de store inntektene begynte å komme.

Hvorfor ikke investere de 480.000$ direkte i mining. Da kan de hekte seg på et Rhodium prosjekt eller Compass Mining.
Joda, det gir lite inntekter. Men det er bygging av et selskap, i motsetning til kjøp av et selskap.
Så reinvesteres neste pott, og neste pott.

Det gir ikke store inntekter med det første, men sender ut utrolig positive signaler til børsen.