TOUCHSTONE EXPLORATION

Old guy
TXP 19.10.2018 kl 11:00 3940

Touchstone Exploration Inc.

Til dem som interesserer sig for olie.

Ville kort beskrive hvorfor jeg ser Touchstone Exploration som en god investering, og håber at mange af jer kloge hoveder herinde vil udfordre mig lidt på den?

Jeg elsker, at investerer i små oliemyg, som er ved at, eller har tippet over på den anden side af breakeven. Var med i svenske maha Energy fra 7 SEK til 18 SEK, og faldt så over en anden aktie, jeg syntes mindede om den, og håber derfor at jeg kan gentage samme succes her.

Ledelsen:

CEO har to gange før txp købt små underudviklede olieselskaber, og ved hjælp af ny teknologi, taget dem fra en produktion på 300 BOPD til 20.000 BOPD. Paul Baay ved hvad han laver, og har erfaringen der skal til. Derudover har man i ledelsen skikkelser, der har været med til at håndtere produktion af op til 24000 BOPD.

Forretning:

Som jeg nævnte producerer de nu 2015 BOPD, som var deres mål for 2018. De slog altså forventningerne til deres egne mål med 90 dage. I august udvidede man Capex med 4 ekstra brønde, så programmet lød på 14 brønde istedet for 10 som først antaget. Af dem er 8 boret og 6 mangler. Paul Baay sagde i et interview, at man regnede med den sidste af de 6 brønde vil være afsluttet inden 15 december. Indtil videre har brøndende i gennemsnit givet Ca 75 BOPD pr styk, som også er bedre end først estimeret.

Nu til det spændende.

TXP er den mest aktive aktør i Trinidad onshore, og de har en hel bunke af licenser. Alle disse licenser har nogle minimums forpligtigelse, som skal indfries for, at man kan få dem forlænget. Det betyder, at man ikke selv helt bestemmer hvor man skal geninvestere pengene. Den høje oliepris kombineret med en flot forøgelse af produktionen, har dog betydet, at man øget sit netback pr tønde med hele 92% på 1 år. Det betyder at cashflow strømmer ind, og at man faktisk financierer eget work program igennem cashflow. Paul Bay sagde 11 oktober, (https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=HuWkkApUsWE) at man nu næsten har mødt alle forpligtigelser vedr. Licenserne, og at man derfor kan fokuserer på at bore de steder, hvor man for mest value for pengene. Man ved nogle brønde giver 100-200 BOPD, men man har ikke kunne prioterer dem før nu altså. Så jeg ser en endnu hurtigere acceleration af produktionen fra nu af.

Den helt store trigger er ortoire :

Q1 2019 er det kvartal hvor TXP skal til at blive et Exploration selskab, og dermed leve op til deres navn. Paul Baay sagde i samme interview, at man regnede med 4-5 Exploration brønde i 2019 på ortoire. Hvad er der så specielt ved ortoire? Det specielle ved ortoire, er faktisk en kombination af faktorer.

- Først og fremmest indeholder de potentielt enorme mængder af gas/olie (hvis det altså er det som viser sig at være dernede).

- for det andet så er ortoire allerede blevet udforsket, og sjovt nok forladt. Det burde jo i virkeligheden ikke være et godt tegn, men lige med hensyn til ortoire, så forholder det så lidt anderledes. Grunden til det er, at dengang i 1950-1960'erne ikke ledte efter gas, ej havde man de nødvendige teknologier og erfaringer med henblik på olie Exploration. Så fandt man ikke olie så forlød man simpelthen hullet dengang. For 7 måneder siden fik ledelsen dog et gennembrud ved hjælp af gammle rapporter og ny seismik, som i følge ledelse derisker licensen betydeligt. Shell som ejer en nabolicens kun 3 km derfra, har imellemtiden også fundet store gasfelter. Det gør os sit for at deriske. Trinidad er siden hen os gået hen og blevet verdens 7 største eksportør af LNG. Bare for at man for en indikation af hvad der er på spil, så sagde Paul Baay, at hvis det viser sig at være gas, så vil det transformere selskabet til ugenkendelighed. En anden fordel er, at shell har et etableret system lige ved siden af, og læste i en af deres rapporter, at de var lige så spændte på hvad txp ville finde frem til på licensen ved siden af.. (Helt klart en opkøb kandidat hvis de finder noget der)

Udover Exploration delen har man som mål at bore 15 brønde mere for at øge produktionen i 2019. Det er en god kombination, mener Paul Baay, at kører i 2 spor.

Hvad angår gæld, så har txp en gæld på sølle 11 mil cad, som er lille i forhold til revenue og cashflow. De cashbeholdning på 10 mil cad og mulighed for at øge gælden til 15 mil cad. Jeg kan ikke helt se hvordan de skal financierer hele 5 Exploration brønde (tror kun på 2-3) fra cashflow, men Paul Bay har sagt, at man vil financierer fremtidige work programmer fra cashflowet.

Firmaet har ifølge mig en latterlig vurdering, hvilket også er en bevæggrund for at lave dette indlæg. Hvis nogen finder noget jeg har overset, tager jeg imod med kyshånd. De er vurderet omkring 200 mil dkk, og jeg vil mene det er en betydelig del under konkurrenter som har samme produktion/netback. Derfor har jeg os taget en betydelig position i selskabet med et gav på 0,29 CAD.

Det skal siges at Trinidad har det værste skattesystem i verden (ja, værre end Danmark) jeg har brugt oceaner af tid på at forstå hvad fanden der foregår dernede, men er sgu ikke helt i mål endnu. Hvis man skal simpliciferer det lidt, så bliver alle olieselskaber pålagt en ekstra skat PPT når brent koster mellem 50-90 usd, så man ender på et ret stort beløb. Dog kan man trække 25% af sit Capex fra i skat, og når man investerer i landet så meget som txp gør, så sletter man bogstavelig talt skatten. Flere af de store olieselskaber har forhandlet i flere år for at lave systemet om, men har indtil videre ikke haft succes, så Paul Baay sagde, at vi lades som om det aldrig sker, men sker det så er det jackpot.

Det blev måske lidt rodet dette opslag, men jeg synes at TXP er alt for lavt værdsat, og er sikker på, at retmæssig vurdering vil finde sted over de næste kvartaler. Mener slet ikke ortoire er priset ind, og mener faktisk også at txp, alene baseret på produktion, oil in place og fremtidig work program er vurderet lavt.

Man sover dog aldrig trygt med olieaktier, da stort set alt i verden påvirker prisen, tror dog ikke at olieindustrien kan overleve en kæmpe nedtur lige nu, da det ville få selskaberne til at holde igen med investeringerne og dermed skabe en uholdbar situation om et par år for hele verdensøkonomien.

Second Quarter 2018 Highlights

• Achieved quarterly average crude oil production of 1,717 bbls/d, representing increases of 11%
and 29% from the first quarter of 2018 and the second quarter of 2017, respectively.

• Continued our 2018 development program with total drilling and development capital
expenditures of $4,520,000, drilling three wells and performing four well recompletions.

• Realized $12,508,000 in petroleum sales, a 68% increase from the prior year second quarter.

• Generated an operating netback of $38.19 per barrel, a 92% increase relative to the $19.88 per
barrel generated in the prior year comparative quarter.

• Delivered funds flow from operations of $3,258,000 ($0.03 per basic share) compared to
$438,000 ($0.01 per basic share) in the second quarter of 2017.

• Recognized a reduced net loss of $692,000 ($0.01 per basic share) compared to a net loss of
$1,848,000 ($0.02 per basic share) realized in the equivalent quarter of 2017.

• Extended our $15 million term loan maturity date and initial principal repayments by one year.

• Maintained balance sheet strength with second quarter cash of $10,556,000 and net debt of
$11,266,000, representing 1.0 times net debt to first half 2018 annualized funds flow from
operations.
Financial and Operating Results Summary
Three months ended Six months ended



Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Finsken
20.10.2018 kl 08:37 3885

Old guy,

en informativ og god gjennomgang av Touchstone.
Paul Bay har hele tiden levert på det som selskapet både sier og gjør.

De store landområdene som Txp har hånd om gjør selskapet til en skikkelig god bit med tanke på mulige Lng forekomster.
Stort potensiale i Txp, men alltid risky med små oljeselskaper. Nå er det jo slik at North Exploration får jo vel Nok 200mill i skatterefusjon(forventes melding om dette i november mnd) så det blir jo også interresant om ytterlige aksjeoppkjøp blir gjort fra den største aksjonæren.

Har selv aksjer her som jeg tror når 2019 er passert kan være en pen investering. Les dere opp på selskapet hjemmesider samt gå på YouTube å se på de intervjuene Paul Bay har gjort på vegne av Touchstone.
Touchstone er notert både i London og Toronto, men kan kjøpes via Nordnet fra Toronto børsen.

Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Old guy
22.10.2018 kl 08:58 3776

Richard sneller øger med 820.000 aktier og kommer over 4% grænsen https://www.londonstockexchange.com/exchange/news/market-news/market-news-detail/TXP/13836293.html
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Old guy
29.10.2018 kl 19:54 3660

https://m.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zjv-keIJQ_A

Friskt interview omkring ortoire mulighederne og 2019
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Trygve`n
05.04.2019 kl 21:20 3070

TOUCHSTONE EXPLORATION INC
Noen som er inne i aksjen?
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Odi.1
05.04.2019 kl 23:19 3035

Kun via North Energy som har over 18 Millioner Aksjer i TXP +11% , doblingskandidat TXP, med det dem planlegger fremover,,,
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Trygve`n
05.04.2019 kl 23:32 3026

Om det stemmer at det kun er 161 mill aksjer i Touchstone er jo andelen til NORTH betydelig, noen som vet hvor man kan finne topp 20 (eller lignende) liste over de største aksjonærene i Touchstone?
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Odi.1
06.04.2019 kl 00:30 2992

Kun dette jeg finner : https://www.touchstoneexploration.com/investors/aim-rules/
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
livsal
06.04.2019 kl 05:42 2956

https://www.londonstockexchange.com/exchange/news/market-news/market-news-detail/TXP/13973504.html

North var vel med i en rettet emisjon i februar på 31.666.667 aksjer hvorav North var med 3.750.000 nye aksjer. Provenyen av dette skal benyttes til utviklingen av Ortoire licensen. Totalt ga det ca. 6,5 mill.cad. Så de er godt rustet for utviklingen. North har vel 11,5% av aksjene.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
06.04.2019 kl 08:17 2928

North hadde sin første inngang rundt 8 pence. Nå er kursen 13.
I mellomtiden har det vært 2 emisjoner hvor North har økt eller holdt sin posisjon.

2019 blir veldig spennende da TXP går igang med 3brønner med langt større potensial enn de som er drillet så langt.(100% treff)
Vi har alle sett Panoro blomstre. TXP har et potensiale som gruser PEN.
Flinke folk som leverer etter guiding.
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Odi.1
06.04.2019 kl 08:43 2914

fra 27.03-19 Paul Baay and James Shipka update

https://www.youtube.com/watch?v=s6Hs6Ty8N3M

Paul Baay: "Ja dette vil bli ett Stort År " :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Borssjefen
09.04.2019 kl 18:26 2722

Opp 15% i Canada i dag. Kan fort doble seg frem mot spud av Exploration well i juni

Dette ser unektelig spennende ut!
https://www.youtube.com/watch?v=tsfIbWg3AqU&app=desktop

Legg spesielt merke til Ortoire feltet og potensialet der

Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
PetroMonkey
09.04.2019 kl 22:45 2606

Synd at de ikke har topp 20 eller 50, der hadde du sett Mr. Monkey.

Siste presentasjon fra Paul Bayy, en rolig balansert fyr som begynner å bli ganske spent over det som kommer til å skjer om et par månender. Best å finne plass i salen før showet begynner, ble litt trykk på vei inn dørene i dag.

https://www.youtube.com/watch?v=tsfIbWg3AqU

https://www.marketscreener.com/TOUCHSTONE-EXPLORATION-IN-1411176/charts/




Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Odi.1
10.04.2019 kl 10:09 2525

ASK = 16 Nå :)
Har rimelig god verdiøkning på to dager North Energi med 18 mil aksjer.
Og ikke minst du også,monky … ( med lav inngang? )
Redigert 21.01.2021 kl 07:15 Du må logge inn for å svare