BCS will cooperate with Vefsn..Mosjøen…CNF Arena

Rubin
BCS 04.06.2021 kl 23:06 4059

News fra BCS:
(Se News under Investors på hjemmesiden)

Bergen Carbon Solutions will cooperate with Vefsn municipality and Mosjøen og Omegn Næringsselskap (MON) on the project called CNF Arena.

In light of the green shift, Carbon Capture & Utilization (CCU) will be very important both nationally and internationally, and it has an enormous development potential.

CCU involves capturing CO2 and then taking advantage of the CO2.

Bergen Carbon Solutions produces carbon nanofibers (CNF) from CO2, and the company will potentially establish itself in Mosjøen to take part in this new project.

Considering that we are in the early development stage of CCU-technology, the opportunity to develop a specialized field for CCU- related establishments is great.

MON wants to facilitate this project, and with strategic and systematic work, develop this specialized field together with Bergen Carbon Solutions and their green CNF. With Bergen Carbon Solutions’ potential establishment in Mosjøen, MON will naturally look at the opportunity to initiate further development of the products and expertise.

With CNF Arena, the goal is to secure that the national cutting-edge expertise on advanced CNF-materials will be in Mosjøen. Also, to build a world-leading professional environment on the future’s green materials, based on CCU products. This is also in correlation with the establishment of an industrial park/ carbon-lab in Mosjøen.

💰💰💰
Redigert 04.06.2021 kl 23:22 Du må logge inn for å svare
Hobbydansken
04.06.2021 kl 23:11 4041

Kan du dele et link?
HP17
04.06.2021 kl 23:19 4027

Dette blir stort. Glem Scatec Solar, glem Tomra, glem Algeta, glem andre norske suksessbedriften. BCS har potensial til å bli den største og mest suksessfulle av de alle.
Londonmannen
04.06.2021 kl 23:40 3975

Eventyret BCS fortsetter,ed full styrke! Meget spennende nyheter vi fikk fra Mosjøen i dag.
Dersom man ennå ikke har fått lytte til en av CEO sine presentasjoner så anbefales det på det sterkeste å sette av en times tid denne helgen og sette seg inn i BCS. Vil bli meget overrasket dersom man ikke blir overbevist om fremtidspotensialet i denne.

Dagens nyhet var meget hyggelig. Men like foran oss ligger der nå oppdaterte nyheter fra Japan vedrørende de to LoI som ble inngått i april med større bedrifter i Japan.

BCS har i dag interesser fra over 400 internasjonale aktører og interessen rundt selskapets teknologi har formelig eksplodert det siste året. Kanskje ikke så merkelig dersom man tar inn over seg hvordan BGS kan avhjelpe internasjonale bedrifter mhp CO2 utslipp. BCS sin unike teknologi omdanner CO2 til et materiale som til tross for sin sorte farge, mer eller mindre fremstår som reneste gull for meg. BCS er vel det nærmeste en alkymist man kommer i vår tidsalder.

Dette blir stort! Hvor stort? Helt umulig å si i dag, men potensialet synes grenseløst!
Rule
05.06.2021 kl 03:23 3834

jeps. eneste begrænsning er vist p.t. at man ikke kan producere ud af røg-gas. Man skal p.t. bruge rent CO2 som kommer ud af CCU eller andre processor. Bla. aluminium production leverer store mængder også. Jeg synes CEO nævnte at der er rigeligt med rent CO2 at finde. Direkte fra røg-gas vil være en slags bonus og øge skalerbarheden så vidt jeg forstod...?
Londonmannen
05.06.2021 kl 08:08 3720

Hvor er det blitt sagt at de ikke kan produsere av røk-gass? Mener jeg hørte motsatt, men her kan jeg ta feil.
Slettet bruker
05.06.2021 kl 09:31 3614

De har ikke testet enda så de vet ikke... Men de vet 100% sikkert at det virker med ren co2
Bullfight
05.06.2021 kl 10:07 3561

Er vel klokest og ta plass før meldingen på denne kommer. Selskapet har virksomhet i 70 land, da er det et meget stort selskap.

BCS: INTENSJONSAVTALE MED JAPANSK SELSKAP FOR ECONANANO
Oslo (TDN Direkt): Bergen Carbon Solutions (BCS) har signert en intensjonsavtale med et japansk selskap som ønsker å utvikle forretningsforhold med BCS, der selskapet kjøper karbon-nanofibre (Econanano) fra BCS.
Det fremgår av en melding fra BCS torsdag.

Det japanske selskapet, som har en lang historie og har virksomhet i over 70 land, ønsker å bruke den kjøpte karbon-nanofiberen i sin produksjon av komposittmaterialer, opplyses det.

Vilkår og betingelser vil bli forhandlet så snart som mulig, dette inkluderer kjøpesum, volumer, produktkvalitet, leveringsforpliktelser og betalingsbetingelser.

Redigert 05.06.2021 kl 10:09 Du må logge inn for å svare
Amore
05.06.2021 kl 10:29 3517

Eneste mulighet for at BCS skal kunne serve et slikt stort konsern er å bygge storskala produksjon - Dette er de allerede i gang med ser det ut til fra siste signaler- Veksten kan gå raskere enn noen kunne forestille seg- Dette japanske konsernet kan om de er smarte sikre seg en andel av BCS så de får en plass ved forhandlingsbordet- Kanskje de kan overta aksjene til spettet. Mange måter å få til dette. Jeg skal ikke selge mine i vertfall
Londonmannen
05.06.2021 kl 14:24 3317

Nei, å selge BCS aksjer er uaktuelt. Jeg vil tro at BCS aksjer vil bli noe av det mest lukrative man kan være investert i når der kommer til grønne aksjer. En unik teknologi som omgjør problemgassen CO2 til henholdsvis oksygen og Carbon nanofiber, og det uten å avsette negative fotavtrykk miljømesssig. I tillegg gjør de dette ved å bruke langt mindre energi enn det konkurrentene evner.
Kjøpte meg ytterligere opp i går og vi, akkumulere flere aksjer etterhvert som jeg får ledig kapital. En spennende og særdeles lukrativ fremtid spår jeg BCS.
nopetter
05.06.2021 kl 16:21 3175

Jeg ser at ledelsen i BCS hausser denne avtalen med MON. Hvilke effekter dette skal ha skrives det lite om bare masse halleluja rop som jeg har hørt an mass av i olje relaterte prosjekter som det ikke ble noe av.
Der fins ingenting kortsiktig som selskapet skal tjene noe som helst på a net enn lille Alcoa som egentlig bare blir en piss i havet ift prosjektet gjennom Port of Antwerpen
Redigert 05.06.2021 kl 16:23 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
05.06.2021 kl 16:48 3125

Alt har en begynnelse. Og jeg tror man må være bevisst at BCS er ved begynnelsen av noe som kan bli en eventyrlig reise. Interessen for denne teknologien har formelig eksplodert i løpet sv det siste året og det årsaken til st de valgte å gå på børs i april. På den måten kan de få tilgang til kapital langt raskere enn dersom de står på utsiden. IG med over 400 internasjonale interessenter vil det være viktig med relativt lett tilgang til risikovillig kapital.

Men Rom ble ikke bygget på en dag. Det vil ta tid for BCS å utvikle seg og skalere opp størrelsen på produksjonen. Aktiviteten i Mosjøen er i seg selv et lite skritt men viser med all tydelighet hva som mer mulig å få til med utspring i BCS sin teknologi. Her kan det komme produksjon av Carbon nanofiber i større skal enn contsinerløsningen det hittil har vært snakk om, her kan Carbon nanonfiber bli blandet i aluminium og derved skape et nytt eksportprodukt, her kam det bli etablert skofabrikk osv osv.

Dette viser bare en liten flik av hva som kan skapes av aktivitet med utspring i BCS sin teknologi. Spennende.

PoA er en helt annen lig. Likeså utviklingen i Japan.
nopetter
05.06.2021 kl 16:54 3107

Nå skrev jeg kun om den avtalen de har gjort med MON vs de andre avtalene. Hvis de skulle hatt kun denne avtalen så hadde aksje kursen stupt 90%

Her klapper man hverandre på skuldrene i Mosjøen der næringsforeningen er totalt avhengige av velviljen til medlems bedriftene. Denne avtalen ser jeg på som en ren symbol politisk sak.
Jeg lever iallfall etter realiteter og av aksje kursen
Bullfight
05.06.2021 kl 17:02 3082

nopetter, du velger fritt hva du tror eller ikke, men likeså er du inne på tråden så agendaen din er vel heller tvilsom, mistet du første trinn i oppgangen ?
Londonmannen
05.06.2021 kl 17:16 3051

Har man fulgt en smule med så vet man at interessen fra internasjonale kunder er langt større enn selskapet i dag er i stand til å håndtere. BCS vil vokse i flere år fremover og trolig over tempo som overgår de mest optimistiske forestillinger.

Engasjementet i Mosjøen viser med all tydelighet ovenfor politikerne hvordan BCS kan bidra til det grønne skiftet i Norge. Må jo være meget interessant for regjeringen å se at det finnes andre opsjoner enn å pumpe CO2 ned i lagerhaller under Nordsjøen. BCS sin teknologi kan bidra til å skape hundrevis, for ikke å si tusenvis av arbeidsplasser. Ikke uvesentlig i de tiden vi nå befinner oss. Ledelsen har god grunn til å slå hverandre på skulderen.
nopetter
05.06.2021 kl 17:28 3033

Helt korrekt betraktning det er det jeg mener med symbol politikk, at MON ble arena for dette var kanskje et velvalgt trekk. Men at denne næringsforeningen skal ha noe å si annet enn at de er en arena for publisitet for selskapet tror jeg mere på enn at de får ut noen stor prosjekter der innen de neste 10 årene . De har vel ennå ikke fått gehør hos de som styrer med Northern Light prosjektet også kalt for langskip prosjektet før bla POA banker på døren. Det er det rene vanvidd å pumpe co2 i reservoarer slik bla Horisont Energi planlegger hvis de får igang ammoniakk anlegget I Hammerfest.
M79
05.06.2021 kl 17:45 2995

nopetter....

eie du aksje i Bcs ??

forstår bare ikke du snakker om andre ting i en Bcs tråd, saga pure, horisont energi osv...
Hvis du tenker billig inngang bedre du kjøper Bcs på mandagsmorgen kl 09.00
Ser også du ikke er noe positivt her på tråden/andre tråd eneste du kommer med er negativt, si heller noe positiv hvis ikke du har noe så heller la vær
nopetter
05.06.2021 kl 18:00 2965

Skal vi si det slik. Jeg eier aksjer i mange selskaper. At dere betrakter mine innlegg som negative ift BCS for bli deres sak.
Redigert 05.06.2021 kl 18:10 Du må logge inn for å svare
Amore
05.06.2021 kl 21:18 2723

Har fulgt med på innleggene når det gjelder bcs. Ser at NP har vært negativ generelt siden aksjekursen lå veldig langt under dagens nivå. Jeg har inntrykk av at dette er i frustrasjon at han ikke får kjøpt til den prisen han håper på. Må nok krype til korset snart nå å betale . Sikkert frustrerende dette også.. men men håper NP ikke får problemer mentalt av dette.
nopetter
05.06.2021 kl 21:53 2648

Du verden. Du mener jeg er mentalt forstyrret fordi jeg har andre meninger enn dere og ikke følger menigheten i ett og alt. Jeg tror du og de andre ikke ikke har skjønt en pøkk av det jeg og londonmannen chattet om.
Redigert 05.06.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.06.2021 kl 22:03 2622

ikke sammenlign deg med Londonmannen. du er ikke i nærheten av han når det gjelder seriøsitet og forståelse.
nopetter
05.06.2021 kl 22:22 2582

Nå måtte jeg le. "Sammenligne" hvor har du det fra 😂
Gork
05.06.2021 kl 22:35 2557

Hei Londonmannen
Lenge siden sist (Diag tiden.....).
De kan nok fange opp CO2 fra røk gass, men de er ikke sikker på om resultatet blir Nano Carbon, muligens det blir carbon støv. Det er iallefall hva CEo sa under intervjuet. Så spørsmålet blir hvor mye rensing må til før de får det endelige slutt produktet som de ønsker seg. Det finnes nok ren CO2 i verden, så tilgang på råstoff er uproblematisk. For forbrenningsanlegget i Bergen er det enklere å håndtere carbon støv en CO2 i gass form(eksemplet henvist til under intervjuet). Kostnaden ved lagring, skipning for deretter lagre i hull i jordskorpen, med tilhørende overvåkning de neste 100 årene, er ikke liten. Så effektive renseanlegg er kanskje billigere, uten at jeg vet.

Poenget med selskapet er at de kan produsere Carbon Nano med negativt CO2 avtrykk, dvs kundene deres kan skryte av at de er mer CO2 nøytrale enn konkurrentene. Alternative metoder for produksjon skaper ca 1400kg CO2 pr produsert kg.

Dette er en av de mest spennende aksjene på OSE, jeg har dog valgt å følge selskapet via aksjer i Saga Pure.
nopetter
05.06.2021 kl 23:10 2501

Siden Co2 er en gjennomsiktig og lukfri gass så må alle andre forurensninger bli eliminert før de går igjennom produksjonssystemet til BCS, hvordan de klarer å skille ut andre gasser, støvpartikler før prossesering gjennomføres er ikke blitt beskrevet. De må på en eller annen måte spalte carbonet fra de to oksygen atomene slik at de får det de kaller for #econano# med 500% billigere energiforbruk enn konkurrentene, og i tillegg lagre oksygenet på egne lagringsenheter som også kan selges. Det er vel her hemmeligheten ligger i hele produksjonsprosessen.

Gjennom ordinær pyrolyse slik de har laget disse fibrene før så kan man vel forbrenne den meste bare temperaturen blir høy nok slik som gjøres i ordinære komfyrer
Redigert 05.06.2021 kl 23:29 Du må logge inn for å svare
Bullfight
06.06.2021 kl 10:53 2233

BCS har jo en face gruppe for de som ønsker å delta, kommer jo litt nyttig info der også.
HP17
07.06.2021 kl 11:24 1751

Dette er enda en bekreftelse på at BCS gjør alt rett.