Ernst Russ Feeder Containerships Bull 2022-2025
(Disclaimer: Informasjonen under har jeg samlet gjennom de siste ukene, presentert etter beste evne kun som informasjonsgrunnlag. Mitt ønske er å dele god og forhåpentligvis nøktern informasjon til Kari og Ola Nordmann for å gjøre gode beslutninger med sparepengene. Vinner én, vinner alle. Er ikke å anse som investeringsråd. Jeg er selv aksjonær).
HIGHLIGHTS (fundamentalt):
+ Feeder-containerskip: Markedet for containerskip er inne i en supersyklus, og vil være det de neste årene pga. få nybygg på feedere + teknologirisiko pga. EEXI og IMO2030 miljøregelverk. Derfor tenker jeg bull i flere år fremover.
+ Verdsettes vs peer MPCC til en tredel pr revenue-kr i Q1-21 og halvparten pr TEU. Med på kjøpet får du i tillegg et drybulk skip, et par tankere, noen multipurpose og noen ro/ro, pluss at de drifter avtaler for andre skip hvor de får mgmt fees.
+ ER fikk et 6500 TEU + 3000 TEU 2nd hand skip levert i desember 2020 + to multipurpose i Q1-21. Perfekt timing.
+ Verdsettes med stor rabatt ifht. NAV, enorm rabatt ifht. inntjeningspotensiale hvis vi ser på Harpex/ConTex.
+ Kursmål/aksje vha NAV YE22: 19.85 EUR, vha P/E=7 og Harpex beregnet cash flow (dvs. kun sett på containerskip-delen): 18.94 EUR. Warburg research april 2022: BUY €8.8. Kursmål Der Aktionär mars 2022: 8 €.
+ Investeringscase her (work in progress): https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ZeROpuOh7KWVKOsvPqkfm6TyoL6JRMrBNh7g_wQh5xg/edit?usp=sharing
+ Automatisk teknisk analyse her: https://m.marketscreener.com/quote/stock/ERNST-RUSS-AG-24911281/charts/
LOWLIGHTS:
- Ikke transparente på TC og rater, selv om vi nå begynner å få en god oversikt via shipbrokers reports
- Kan ikke handles på ASK-konto, så må evt gå via IKZ hvis man er opptatt av å få utsatt skatt.
- CEO har sagt at de på kort sikt ikke prioriterer utbytte.
Facebook forum for Ernst Russ: https://www.facebook.com/groups/321917649400681
Tysk Ernst Russ forum: https://www.wallstreet-online.de/diskussion/1235209-1-10/ernst-russ-ag-hci-capital-neuausrichtung-fruechte#neuster_beitrag
Chat Xtrainvestor: https://chat.xtrainvestor.com/channel/hxck
Der Aktionär reportasje fra 10:55: https://www.youtube.com/watch?v=dF8JdwSObaw
München kapitalkonferansen presentasjon: https://mkk-konferenz.de/wp-content/uploads/2021/12/06-Ernst-Russ.pdf
Kursmål 8 Euro fra Der Aktionär: https://www.deraktionaer.de/artikel/aktien/aktionaer-hot-stock-ernst-russ-auf-den-spuren-von-hapag-lloyd-und-co-volle-kraft-voraus--20247316.html
Kursmål €8,8 fra Warburg: https://www.ernst-russ.de/en/investor-relations-de/research-berichte.html?file=files/uploads/dokumente-download/praesentation%20und%20research/Warburg-Research-2022-04-01.pdf
HIGHLIGHTS (fundamentalt):
+ Feeder-containerskip: Markedet for containerskip er inne i en supersyklus, og vil være det de neste årene pga. få nybygg på feedere + teknologirisiko pga. EEXI og IMO2030 miljøregelverk. Derfor tenker jeg bull i flere år fremover.
+ Verdsettes vs peer MPCC til en tredel pr revenue-kr i Q1-21 og halvparten pr TEU. Med på kjøpet får du i tillegg et drybulk skip, et par tankere, noen multipurpose og noen ro/ro, pluss at de drifter avtaler for andre skip hvor de får mgmt fees.
+ ER fikk et 6500 TEU + 3000 TEU 2nd hand skip levert i desember 2020 + to multipurpose i Q1-21. Perfekt timing.
+ Verdsettes med stor rabatt ifht. NAV, enorm rabatt ifht. inntjeningspotensiale hvis vi ser på Harpex/ConTex.
+ Kursmål/aksje vha NAV YE22: 19.85 EUR, vha P/E=7 og Harpex beregnet cash flow (dvs. kun sett på containerskip-delen): 18.94 EUR. Warburg research april 2022: BUY €8.8. Kursmål Der Aktionär mars 2022: 8 €.
+ Investeringscase her (work in progress): https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ZeROpuOh7KWVKOsvPqkfm6TyoL6JRMrBNh7g_wQh5xg/edit?usp=sharing
+ Automatisk teknisk analyse her: https://m.marketscreener.com/quote/stock/ERNST-RUSS-AG-24911281/charts/
LOWLIGHTS:
- Ikke transparente på TC og rater, selv om vi nå begynner å få en god oversikt via shipbrokers reports
- Kan ikke handles på ASK-konto, så må evt gå via IKZ hvis man er opptatt av å få utsatt skatt.
- CEO har sagt at de på kort sikt ikke prioriterer utbytte.
Facebook forum for Ernst Russ: https://www.facebook.com/groups/321917649400681
Tysk Ernst Russ forum: https://www.wallstreet-online.de/diskussion/1235209-1-10/ernst-russ-ag-hci-capital-neuausrichtung-fruechte#neuster_beitrag
Chat Xtrainvestor: https://chat.xtrainvestor.com/channel/hxck
Der Aktionär reportasje fra 10:55: https://www.youtube.com/watch?v=dF8JdwSObaw
München kapitalkonferansen presentasjon: https://mkk-konferenz.de/wp-content/uploads/2021/12/06-Ernst-Russ.pdf
Kursmål 8 Euro fra Der Aktionär: https://www.deraktionaer.de/artikel/aktien/aktionaer-hot-stock-ernst-russ-auf-den-spuren-von-hapag-lloyd-und-co-volle-kraft-voraus--20247316.html
Kursmål €8,8 fra Warburg: https://www.ernst-russ.de/en/investor-relations-de/research-berichte.html?file=files/uploads/dokumente-download/praesentation%20und%20research/Warburg-Research-2022-04-01.pdf
Redigert 01.04.2022 kl 12:22
Du må logge inn for å svare
toftos
13.05.2022 kl 13:10
6406
Litt rart at kursen er så lav rett før Q1. Den er ned ganske mye fra toppen for noen uker siden
Trøndersmolten
13.05.2022 kl 11:50
6389
Sist kom Ernst med en profit warning et par uker før rapport noe som utløste et solid kurshopp og voldsom interesse i forkant av tallslippet Denne gang er det stille fra selskapet og ekstremt sparsomt med news siden sist..dermed må vi nok vente til 17. mai med å heise flagget 🎉📈👍
Trøndersmolten
10.05.2022 kl 14:30
7197
Slettet brukerskrev Her er fortsatt glede og intet «føss», jeg holder en knapp på Ernst Røss!
Smeller opp når som helst nå - kun noen få 100K aksjer handlet under 7 euro de siste 3 ukene. Så fort noen skal ha litt volum vil det skape umiddelbar solid kursstigning. Nå snakker vi kun fattige 4 handledager før Q1..her vil det bli action 🎉
Her er fortsatt glede og intet «føss»,
jeg holder en knapp på Ernst Røss!
jeg holder en knapp på Ernst Røss!
Redigert 08.05.2022 kl 22:40
Du må logge inn for å svare
Trøndersmolten
06.05.2022 kl 15:59
8334
6 handledager å gjøre på for den som vil ha en særdeles gunstig inngang i Ernst før Q1 og ny fremoverlent guiding 👍
50% oppside herfra og til et meget konservativt kursmål på 8.80 euro.
Valutaforskjellen gir jo også nesten 10% gevinst sammenlignet med nivået euroen lå på for kun et par uker siden 👌
50% oppside herfra og til et meget konservativt kursmål på 8.80 euro.
Valutaforskjellen gir jo også nesten 10% gevinst sammenlignet med nivået euroen lå på for kun et par uker siden 👌
NetromK
06.05.2022 kl 10:06
8476
Hapaq- Lloyd held fram med stigning, opp over 3% når DAX går ned 1,1 %.
Ernst Russ heng etter den seinare tid. Tal nordneteigarar svakt opp i går og i dag.
Som vanleg volatilt i ER og stor svigning på veldig små volumer.
Ernst Russ heng etter den seinare tid. Tal nordneteigarar svakt opp i går og i dag.
Som vanleg volatilt i ER og stor svigning på veldig små volumer.
Trøndersmolten
04.05.2022 kl 21:17
9009
Selskapet prioriterer nedbetaling av gjeld og er snart gjeldfrie. Da kommer nok utbytte opp som tema - minner om at de delte ut utbytte under forrige supersyklus også. Blir spennede å se om dette tema blir nevnt under Q1 presentasjonen 17.5. Vannvittig lav dagsomsetning siden aksjen tippet under 7 euro for noen dager siden - vi snakker vel kun 8 handledager igjen å gjøre på for den som vil inn før tall. Med så få selgere på dette nivået kan det være et sjakktrekk å hamstre så kjapt som mulig. Aksjen er etter min mening saftig underprisa - sist de slapp tall/guidet gikk kursen 50% på få dager og tippet nesten 8 euro. Jeg satser 90% av min investerte aksjekapital på at det blir trangt inn døra nå også. Time will show 😅
hectorgonzales
03.05.2022 kl 13:53
9533
Selskapet drives bra men de er lite meddelssomme og betaler heller ikke utbytte. Forstår folk som holder seg unna og at Hapag/Zim/Mærsk stiger er vel ganske naturlig ettersom de har mye større muligheter til å øke avgifter etc som kommer i tillegg til selve fraktkostnaden. Det er vel snart PSS (Peak Season Surcharge) året rundt hos de som møter sluttkunden.
Trøndersmolten
03.05.2022 kl 11:46
9548
Hapaq Lloyd har steget 70% mer enn Ernst siste 3 mnd. Liten tvil om hvor oppsiden er størst..og nå er det veldig få handledager igjen til nye knalltall og positiv guiding!
Forventer kraftig reaksjon opp som sist 👍
Forventer kraftig reaksjon opp som sist 👍
NetromK
03.05.2022 kl 09:25
9611
Hapaq-Lloyd stig til ATH igjen, no over 400 i kurs.
Ernst Russ opnar svakt positivt i dag etter større fall i går. Nær alt i container steig mot stengetid i går "over there", også vidare i etterhandel.
Tal Nordneteigarar er heilt nede i 527 frå nære 600 for nokre månader sidan. På disse kursane burde talet stige, og ikkje minke, men nokon har vel mista tolmod.
Ernst Russ opnar svakt positivt i dag etter større fall i går. Nær alt i container steig mot stengetid i går "over there", også vidare i etterhandel.
Tal Nordneteigarar er heilt nede i 527 frå nære 600 for nokre månader sidan. På disse kursane burde talet stige, og ikkje minke, men nokon har vel mista tolmod.
Helg11
02.05.2022 kl 17:58
9894
Fleet list oppdatert med nytt skip. I typisk Ernst regi snikes dette inn uten fanfarer og PR fremstøt... Har funnet ut fra gamle rapporter at skipet fikk ny kontrakt i juni 2021 i 21 måneder, så her er det gode muligheter for reforhandlinger på høyere nivåer.
=Conmar Avenue= Feedermax 1036 Jiangdong 2012 – Containerships – 21 mths EUR 12100
=Conmar Avenue= Feedermax 1036 Jiangdong 2012 – Containerships – 21 mths EUR 12100
Det er en teknisk motstand på 6,90 Euro. Når/hvis den passeres, er det duket for en aldeles nyyydelig oppgang.
Oppgangen har latt vente på seg, men i tråd med mine tidligere prognoser og markedets forventninger til resultatfremleggelsen, skal motstanden brytes snart.
Mens mine tidligere utregninger tilsa motstand på 8,80 Euro, har denne i takt med forskyvninger mot høyre i chartet, endret seg til et motstandsnivå på cirka 9,50 Euro. Det gir en oppgangsmulighet på rundt 40% i løpet av få uker i det tekniske bildet.
Oppgangen har latt vente på seg, men i tråd med mine tidligere prognoser og markedets forventninger til resultatfremleggelsen, skal motstanden brytes snart.
Mens mine tidligere utregninger tilsa motstand på 8,80 Euro, har denne i takt med forskyvninger mot høyre i chartet, endret seg til et motstandsnivå på cirka 9,50 Euro. Det gir en oppgangsmulighet på rundt 40% i løpet av få uker i det tekniske bildet.
Redigert 29.04.2022 kl 15:02
Du må logge inn for å svare
Trøndersmolten
29.04.2022 kl 14:43
10846
Den lille duppen midt på dagen i dag skyldtes vel kun at en litt større spekulant tok gevinst - ender nok grønn og forhåpentlig over 7 euro etter et par uker under.
Kan fort komme en profit warning fra ER også - kun 11 handledager til nytt rekordkvartal bankes i bordet..og med på kjøpet en bullish guiding from the Executive
Board of Ernst Russ :)
Kan fort komme en profit warning fra ER også - kun 11 handledager til nytt rekordkvartal bankes i bordet..og med på kjøpet en bullish guiding from the Executive
Board of Ernst Russ :)
NetromK
29.04.2022 kl 12:09
10656
Slo fint ut for Hapaq-Lloyd med 8 % opp. ER låg lenge opp 1-2%, men snur no ned minus 3%. Så dårleg smitteeffekt ser det ut til.
ER på billisal 1,5 veke før Q1-rapport. Tal Nordnet-eigarar har kun gått nedover siste veker.
ER på billisal 1,5 veke før Q1-rapport. Tal Nordnet-eigarar har kun gått nedover siste veker.
Helg11
29.04.2022 kl 09:21
10741
Hapag Lloyd er ute med profit warning i dag, de bader i penger. Vil tro dette kan smitte på Ernst i dag...
Hapag-Lloyd posts earnings growth in the first quarter of 2022 and raises its earnings outlook for the current financial year
Hapag-Lloyd posted earnings growth in the first quarter of 2022. Based on preliminary figures, Group EBITDA for the first quarter of 2022 is in the range of USD 5.3 billion (EUR 4.7 billion) and Group EBIT is around USD 4.8 billion (EUR 4.3 billion).
The transport volume of around 3 million TEU was at the level of the previous year. At the same time, the average freight rate increased by approximately 80%.
Based on current business performance, the second quarter should also exceed previous expectations. Against this background, the Executive Board of Hapag-Lloyd AG has raised its earnings outlook for the current financial year today.
Hapag-Lloyd posts earnings growth in the first quarter of 2022 and raises its earnings outlook for the current financial year
Hapag-Lloyd posted earnings growth in the first quarter of 2022. Based on preliminary figures, Group EBITDA for the first quarter of 2022 is in the range of USD 5.3 billion (EUR 4.7 billion) and Group EBIT is around USD 4.8 billion (EUR 4.3 billion).
The transport volume of around 3 million TEU was at the level of the previous year. At the same time, the average freight rate increased by approximately 80%.
Based on current business performance, the second quarter should also exceed previous expectations. Against this background, the Executive Board of Hapag-Lloyd AG has raised its earnings outlook for the current financial year today.
Trøndersmolten
26.04.2022 kl 14:42
11431
Interessen for Ernst vil øke jevnt frem mot Q1 og ny guiding på selveste nasjonaldagen vår, tirsdag 17. mai 📈
Alt ligger til rette for nytt 50% byks i etterkant slik som etter de to foregående tallslippene 👌👍
Alt ligger til rette for nytt 50% byks i etterkant slik som etter de to foregående tallslippene 👌👍
durrrrant
26.04.2022 kl 07:45
11700
Michael Schroeder på ball, igjen
SHAREHOLDER insider tip: next upswing thanks to “charter rate bonanza”
https://www.deraktionaer.de/artikel/aktien/aktionaer-geheimtipp-naechste-aufwaertswelle-dank-charterraten-bonanza--20249292.html
SHAREHOLDER insider tip: next upswing thanks to “charter rate bonanza”
https://www.deraktionaer.de/artikel/aktien/aktionaer-geheimtipp-naechste-aufwaertswelle-dank-charterraten-bonanza--20249292.html
For Ernst Russ AG er det flere regneark, og de gir et PE-estimat for 2022 på mellom 2;3 og 1;8.
Teknisk sett har selskapet ytterligere 40 cent å gå på før man eventuelt får et salgssignal.
Teknisk sett har selskapet ytterligere 40 cent å gå på før man eventuelt får et salgssignal.
Det kan se ut som om bunnen igjen er nådd både i MPC og i Ernst.
Etter korreksjonene i begge selskapene er den tekniske oppsiden nå ganske solid. Og som vanlig stemmer dette ganske godt med det fundamentale.
I MPC vinker kr. 36 i det ikke altfor fjerne, mens oppsidemuligheten i Ernst synes å være omtrent den samme som jeg påpekte for to-tre uker siden; 8,80 Euro.
Cirka 27 % oppgang er ikke å forakte. Og da snakker vi ikke om et toppunkt, men om en foreløpig topp i løpet av 1-2 måneder. På lengre sikt er målet betydelig høyere.
Etter korreksjonene i begge selskapene er den tekniske oppsiden nå ganske solid. Og som vanlig stemmer dette ganske godt med det fundamentale.
I MPC vinker kr. 36 i det ikke altfor fjerne, mens oppsidemuligheten i Ernst synes å være omtrent den samme som jeg påpekte for to-tre uker siden; 8,80 Euro.
Cirka 27 % oppgang er ikke å forakte. Og da snakker vi ikke om et toppunkt, men om en foreløpig topp i løpet av 1-2 måneder. På lengre sikt er målet betydelig høyere.
Helg11
20.04.2022 kl 16:30
13241
Ernst Russ kontraktene vi har funnet fra shipbroker rapporter syns jeg har vært fint i linje med gjengs rater, og de kan også sammenligne en del "internt" med Peter Döhle skip. Det som holder igjen aksjekursen føler jeg er konservativ tilnærming til å vise markedet hvor mye penger de tjener. De ønsker langsiktige aksjonærer med på laget, ikke kortsiktige tradere.
Dagens Banchero viser fortsatt sterke rater i markedet:
Vessel's Name Built TEUs TEU@14 Gear Account Period (mos) Rates ($)
Maersk Jaipur 2008 2824 2029 no Extended to Maersk 40 - 42 m $46,000/d
Northern Vivacity 2005 2751 2140 no Extended to Chine United Lines 3 - 6 m $95,000/d
Neuenfelde 2001 868 612 no Extended to Hapag Lloyd 12 m $22,900/d
Dagens Banchero viser fortsatt sterke rater i markedet:
Vessel's Name Built TEUs TEU@14 Gear Account Period (mos) Rates ($)
Maersk Jaipur 2008 2824 2029 no Extended to Maersk 40 - 42 m $46,000/d
Northern Vivacity 2005 2751 2140 no Extended to Chine United Lines 3 - 6 m $95,000/d
Neuenfelde 2001 868 612 no Extended to Hapag Lloyd 12 m $22,900/d
Trøndersmolten
20.04.2022 kl 14:18
13289
Nye inngåtte kontrakter reforhandlet på langt høyere rater har jo sjelden umiddelbar positiv effekt på cash flow. De fleste forward fixes hvor den nye raten først starter å løpe når gammel kontrakt utløper. Forventer vesentlig oppgang i snittrater for Ernst utover i 2022. Q1 blir uansett merkbart bedre enn siste kvartal resultatmessig. Forventer oppjustert guiding på årsresultat 👍 Da ser vi nok fort tosifret kurs..
NetromK
20.04.2022 kl 09:36
13408
Enig, det som er inngått i seinare tid verkar å vere konkurransedyktig. Kan verke som MPCC har vore litt heldigare med timing så langt mtp. når kontrakter har gått ut.
Må etter kvart vere ein del større skip hos ER som er nære fornying. Og for alt me veit kan jo dei og ha forward-fixa, men det veit ikkje me før seinare sidan me ikkje har flåteoppdatering med kontraktslengder og rater. Guidinga tilbake i tid var frisk og brakte kursen opp på nytt platå. Litt konsollidering må vel tole fram mot dei neste kvartalsrapportane. Så spørst det om inntektshoppet vert så veldig stort i Q1 når snittratene ikkje har stige meir (auke vert det uansett).
YTD er ER opp 10%, og ganske midt på treet samanlikna med peers. Over 1 år 220% og ein av dei med mest stigning.
Ser ein på pris mot inntjening førre kvartal er prisinga omtrent på linje med amerikanske selskap, men under MPCC (helg11 sine rekneark).
Må etter kvart vere ein del større skip hos ER som er nære fornying. Og for alt me veit kan jo dei og ha forward-fixa, men det veit ikkje me før seinare sidan me ikkje har flåteoppdatering med kontraktslengder og rater. Guidinga tilbake i tid var frisk og brakte kursen opp på nytt platå. Litt konsollidering må vel tole fram mot dei neste kvartalsrapportane. Så spørst det om inntektshoppet vert så veldig stort i Q1 når snittratene ikkje har stige meir (auke vert det uansett).
YTD er ER opp 10%, og ganske midt på treet samanlikna med peers. Over 1 år 220% og ein av dei med mest stigning.
Ser ein på pris mot inntjening førre kvartal er prisinga omtrent på linje med amerikanske selskap, men under MPCC (helg11 sine rekneark).
bobleplast
20.04.2022 kl 06:30
13519
Synes ikke ER har begått så mange feil akkurat heller, men de nyeste kontraktene er vel ikke gjeldende fra mars da de ble inngått i slutten av mars, så enten april eller mai snittet bør få seg et hopp oppover.
Begge selskapene signerer hovedsakelig lange kontrakter og har solgt unna noen skip, at ER har fått brukt opsjoner fra gammelt av for å øke eierandel i noen skip er bra, men ikke noe de har utmerket seg med nå. At Mpcc får større variasjon i kontraktene sine er naturlig og med større flåte og da flere skip som skal rulleres. Hovedforskjellen som jeg synes Mpcc leverer på er åpenhet og oppdateringene til markedet.
Begge selskapene signerer hovedsakelig lange kontrakter og har solgt unna noen skip, at ER har fått brukt opsjoner fra gammelt av for å øke eierandel i noen skip er bra, men ikke noe de har utmerket seg med nå. At Mpcc får større variasjon i kontraktene sine er naturlig og med større flåte og da flere skip som skal rulleres. Hovedforskjellen som jeg synes Mpcc leverer på er åpenhet og oppdateringene til markedet.
Det er noe som sier meg at Ernst ikke innehar den samme gode forhandlingsevnen som MPC har?!
Kanskje, Helg11, burde Ernst overta MPC med hele flåten, og tilsette Baack som leder for det fusjonerte selskapet….
Bare en løs og artig tanke. For Baack har vel vist at han har full kontroll på markedet, også da mange toneangivende personer og selskapet anførte at markedet var på vei ned. Han stod mot brisen/kulingen/stormen,kall det hva du vil, men han hadde rett hele tiden.
Ernst: Dere skal få MPC til NOK 48, om tilbudet aksepeteres umiddelbart! Tilbudet øker med NOK 1 for hver uke aksepten uteblir….
Kanskje, Helg11, burde Ernst overta MPC med hele flåten, og tilsette Baack som leder for det fusjonerte selskapet….
Bare en løs og artig tanke. For Baack har vel vist at han har full kontroll på markedet, også da mange toneangivende personer og selskapet anførte at markedet var på vei ned. Han stod mot brisen/kulingen/stormen,kall det hva du vil, men han hadde rett hele tiden.
Ernst: Dere skal få MPC til NOK 48, om tilbudet aksepeteres umiddelbart! Tilbudet øker med NOK 1 for hver uke aksepten uteblir….
Redigert 19.04.2022 kl 23:07
Du må logge inn for å svare
Helg11
19.04.2022 kl 17:38
13766
Ernst har oppdatert fleet listen og kontrakter idag. Mikroskopisk økning i rater fra snitt 15422 til 15467 $/day, og en måned lenger kontraktstid til 22 mnd. Egentlig litt skuffende, men satser da på større økninger til neste oppdatering.
Trøndersmolten
19.04.2022 kl 12:38
13904
Merkelig kursutvikling de to siste handelsdagene - ned ca 8% når alt annet innen container stiger..
Kjøpsanledning!
Kjøpsanledning!
NetromK
19.04.2022 kl 12:26
13881
Litt komisk utvikling i dag når Maersk, Hapaz-Lloyd og MPCC stig som dei gjer.
Låg omsetjing og ca. 2,5% ned. Og det samtidig som dei siste handelsdagar for "lessors" også i USA har vore veldig grønne.
Vert spennande kor tett inn mot neste rapport ein kjem før kursen stig igjen, evt. om det vert fyrst etter rapporten.
Låg omsetjing og ca. 2,5% ned. Og det samtidig som dei siste handelsdagar for "lessors" også i USA har vore veldig grønne.
Vert spennande kor tett inn mot neste rapport ein kjem før kursen stig igjen, evt. om det vert fyrst etter rapporten.
durrrrant
17.04.2022 kl 12:33
14290
Link til å registrere seg til Annual General Meeting 2022 18.mai (frist for påmelding er 11.mai). https://www.ernst-russ.de/de/hv.html
En tysk bekjent av meg fikk invitasjon via brev idag, vi lenger nord får vel vente noen dager :)
https://www.ernst-russ.de/files/uploads/dokumente-download/hauptversammlung/hauptversammlung_2022/2022_Einladung_HV_220328.pdf
https://www.ernst-russ.de/files/uploads/dokumente-download/hauptversammlung/hauptversammlung_2022/2022_Ernst%20Russ%20AG_vHV%202022%20Anmeldebogen_f%C3%BCr%20Internetseite_final.pdf
En tysk bekjent av meg fikk invitasjon via brev idag, vi lenger nord får vel vente noen dager :)
https://www.ernst-russ.de/files/uploads/dokumente-download/hauptversammlung/hauptversammlung_2022/2022_Einladung_HV_220328.pdf
https://www.ernst-russ.de/files/uploads/dokumente-download/hauptversammlung/hauptversammlung_2022/2022_Ernst%20Russ%20AG_vHV%202022%20Anmeldebogen_f%C3%BCr%20Internetseite_final.pdf
NetromK
13.04.2022 kl 18:30
14956
Der rota eg litt ja, men truleg relativt flatt til 17.mai då. Årsrapport med Q4 rapport kom ganske seint og dermed under 2 mnd mellom den år Q1-rapport.
Sjølv tvilar eg på stor boost før talslepp om ikkje noko ekstraordinært skjer på vegen eller sektoren drar kraftig oppover i USA igjen.
Sjølv tvilar eg på stor boost før talslepp om ikkje noko ekstraordinært skjer på vegen eller sektoren drar kraftig oppover i USA igjen.
NetromK
13.04.2022 kl 17:39
14978
Ikkje mega omsetjing, men 85 729 på Xetra. Kursen opp 5,4% og eurostigning i dag (volatilt).
Spørst om det var god timing å hoppe av dei siste par dagar.
Stemninga for containerselskap har snudd til grønt igjen i USA i går og i dag.
Spørst om det var god timing å hoppe av dei siste par dagar.
Stemninga for containerselskap har snudd til grønt igjen i USA i går og i dag.
Redigert 13.04.2022 kl 18:26
Du må logge inn for å svare
Trøndersmolten
13.04.2022 kl 17:27
14894
På kalenderen min er det 5 uker igjen til 17.5 😅
Håper på innsidekjøp/salg av skip før rapport og dermed at vi ligger tettere på Warburgs kursmål på 8.8 før rapport/guiding gir oss en real boost videre opp mot tosifret kurs 🐣👌
Håper på innsidekjøp/salg av skip før rapport og dermed at vi ligger tettere på Warburgs kursmål på 8.8 før rapport/guiding gir oss en real boost videre opp mot tosifret kurs 🐣👌
NetromK
13.04.2022 kl 13:45
14942
Tippar på ca. 2 mnd. med ganske flat utvikling og kurs ca. 6,85-7,8. Så 17. mai kvartalsrapport og truleg kurshopp som det har vore nær alle føregåande 4-5 kvartaler.
Ernst Russ har bevega seg opppver i ganske tydleg trappetrinn-mønster.
Dette forutsatt at ikkje uventa nyheiter som kjøp/sal av skip, store insider kjøp/sal eller andre spesielle selskapshendingar.
I dag er talet på Nordnet kundar nede på 446, så må vere det lågaste på ganske lenge.
Rolege dagar utan spesielt spenstig omsetjing.
Banchero rapport - Igjen med veldig sterke slutningar for små skip på 1000-1300 TEU ( ikkje dårleg for 4250 heller):
Kota Lukis 2010 4253 2805 n o Fixed to SM Line 48 m $52,000/d
Warnow Whale 2007 1296 958 yes Fixed to Seaboard 36 m $29,000/d
Hercules J 2009 1036 740 n o Fixed to JSV Logistic (Naviera) 18/24 m €25,000/d
Ernst Russ har bevega seg opppver i ganske tydleg trappetrinn-mønster.
Dette forutsatt at ikkje uventa nyheiter som kjøp/sal av skip, store insider kjøp/sal eller andre spesielle selskapshendingar.
I dag er talet på Nordnet kundar nede på 446, så må vere det lågaste på ganske lenge.
Rolege dagar utan spesielt spenstig omsetjing.
Banchero rapport - Igjen med veldig sterke slutningar for små skip på 1000-1300 TEU ( ikkje dårleg for 4250 heller):
Kota Lukis 2010 4253 2805 n o Fixed to SM Line 48 m $52,000/d
Warnow Whale 2007 1296 958 yes Fixed to Seaboard 36 m $29,000/d
Hercules J 2009 1036 740 n o Fixed to JSV Logistic (Naviera) 18/24 m €25,000/d
Redigert 13.04.2022 kl 13:46
Du må logge inn for å svare
Trøndersmolten
12.04.2022 kl 10:04
8318
Lidl, Ikea m.fl. tvinges til å chartre/delvis kjøpe skal de kunne unngå fullstendig stopp i vareleveranser. Vi vil nok se at denne trenden øker i kjølvannet av havnekaoset i Kina. Videre vil kaoset rimelig sannsynlig gi ny peak i fraktratene:
https://splash247.com/lines-start-to-omit-calls-to-shanghai-the-worlds-largest-container-port/
Döhle er jo hovedaksjonær i Ernst - godt å se at han er på glid mtp skipssalg! Spennende..hvor mye fraktekapasitet trenger Lidl? Mulig å spekulere i at de kan være kapable til å legge inn bud på hele Ernst..? Blir jo langt billigere enn å kjøpe skip stykkevis..
https://splash247.com/lines-start-to-omit-calls-to-shanghai-the-worlds-largest-container-port/
Döhle er jo hovedaksjonær i Ernst - godt å se at han er på glid mtp skipssalg! Spennende..hvor mye fraktekapasitet trenger Lidl? Mulig å spekulere i at de kan være kapable til å legge inn bud på hele Ernst..? Blir jo langt billigere enn å kjøpe skip stykkevis..
Redigert 12.04.2022 kl 11:04
Du må logge inn for å svare
NetromK
12.04.2022 kl 09:13
8378
Meir om Lidl som chartrar og kjøper hos Peter Doehle.
Litt større skip enn eg hadde sett for meg dei ville operere med.
https://splash247.com/lidl-goes-shopping-for-german-tonnage/
Litt større skip enn eg hadde sett for meg dei ville operere med.
https://splash247.com/lidl-goes-shopping-for-german-tonnage/
NetromK
07.04.2022 kl 10:05
9745
Tal nordneteigarar svakt opp med +3.
Veldig låg omsetjing så langt i dag, 2269 aksjar fyrste handelstimen.
Veldig låg omsetjing så langt i dag, 2269 aksjar fyrste handelstimen.
Trøndersmolten
06.04.2022 kl 23:05
10056
Ernst delte ut utbytte under forrige supersyklus og det med langt mindre årlig overskudd enn det selskapet vil få for 2022 og ikke minst 2023. Så vil ikke anbefale å være ekstremt bombastisk på at så ikke vil skje under nåværende supersyklus folkens..
https://www.ernst-russ.de/de/investor-relations/ad-hoc-mitteilungen/ad-hoc-archiv-mitteilungen/hci-capital-ag-ruckgang-des-jahresuberschusses-auf-306-mio-eur-dividendenvorschlag-von-070-eur-196.html
https://www.ernst-russ.de/de/investor-relations/ad-hoc-mitteilungen/ad-hoc-archiv-mitteilungen/hci-capital-ag-ruckgang-des-jahresuberschusses-auf-306-mio-eur-dividendenvorschlag-von-070-eur-196.html
NetromK
06.04.2022 kl 19:45
10212
Struts delte vennleg eigen oversikt over nybygg/bestillingar i feeder-segmentet på MPCC-tråden.
Eg tenkjer den er minst like relevant her og deler den vidare, kudos til Struts.
Spesielt interessant då det knapt er bestilt nybygg i dei små storleikane. Og nokon må frakte containere til/mellom mindre havner
der større ikkje kjem til. Vanlege havner, i fjordar, elver, etc. Behovet for små skip vert om noko større når total fraktmengde på havet aukar.
Som hectorgonzales nemnte på MPCC-tråden er Lidl i gang med å ordne seg eigne skip. Meget mogleg av dei små skipa ER besitt mange av (deleigar).
_____________________________________________________________________________________________________________
Nybygg av Containerfeedere (pluss enheter fra 6,000 TEU og nedover) rapportert kontrahert i inneværende år (pluss noen få resalg av tidligere kontraheringer).
I det følgende gjengis mine egne notater (hentet fra diverse - og i mine øyne - troverdige kilder), og vil for all del ikke påstå at samme gjengir det komplette bildet. Og kontraheringer av de aller minste enhetene går ofte under «radaren». Og som vanlig (nær sagt); «All dets wog, given in good faith, but without any guarantee whatsoever in respect to completeness or accuracy». Datoer anført er da jeg mottok rapportene. Kilder er anonymisert (med unntak av børsmeldte), og erstattet med ...:
6 x 6,000 TEU 6,000 TEU – CMB/Delphis has exercised options for six C/Vs of 6.000 TEU at Qingdao Yangfan for delivery in 2025, bringing the order to a total of twelve. Last week there was talk that the first six were under sale negotiaions to CMA-CGM at ca. US$ 78 million each, this hasn’t been substantiated; the initial contract price is believed to be a shade below US$ 50 million each (iht ..... 04.03.22 + ..... 08.03.22)
2 x NB 5,500 TEU Del HJ Shipbuilding (ex Hanjin) Korea (Hull SN00278 og 279) jan&feb 2024 $ 72.2 m fxd 7 yrs to ZIM $ 70,000 yr 1+2, $ 45,000 yr 3 and $ 21,500 yr 4-7 (MPCC 31.03.22, dette er antagelig 2 av skipene til MPC rapportert kontrahert oktober 2021, sies også at skrapverdi er $ 10 mill basis $ 450 per ldt som innebærer LDT på 22,222)
2 x NB 3,000 TEU Del China 2023 Methanol ready, EEDI 3 $ 40.5 M Denmark (..... 08.03.22)
2 x NB 3,000 TEU Del Penglai Jinglu end 2023 Methanol ready $ 40 m Celsius Shipping (..... 12.03.22) Dette er sannsynligvis de samme kontraktene.
6+4 NB 2,900 TEU Del Fujian Mawei del late 2023 to end 2024 EEDI phase 3, Tier III, conventionally fuelled $ 42m Eastern Pacific (..... 20.03.22 + ..... 21.03.22 som sier levering 2024-25 + ..... 22.03.22)
4 x NB 2,800 TEU Del CSBC, Taiwan 2023 unknown price accnt SCBC (..... 17.01.22)
2 x NB 2,800 TEU Del Hyundai Mipo q4 2023 + q1 2024 $ 42.5 m Euroseas (..... 05.02.22)
4 x NB 2,800 TEU Del Hyundai Mipo within 6-2024 unknown price Tsakos (..... 05.22)
4 x NB 2,800 TEU Hyundai Mipo is to build four for delivery SH 2024, Sinokor is the buyer, price US$ 43.5 million per vessel (..... 04.03.22 + ..... 08.03.22)
4 x NB 2,800 TEU Del Hyundai Mipo 2024 $ 45.5 m Capital Maritime (..... 12.03.22 + ..... 15.03.22 som sier pris $ 45.6m)
2 x NB 2,700 Dely CSSC Huangpu 2023 unknown price CU Lines China, Edi phase 3, AMP (..... 15.02.22 + ..... 20.02.22)
4 x NB 2,500 Teu del Hyundai Mipo 2023 $ 40 mill each Sinokor (..... 14.01.22 + ..... 17.01.22 med pris $ 39 m + ..... 18.01.22 sier pris $ 42 m og opsjon 8 skip til)
2 x NB 2,500 TEU Del Zhoushan 2024 $ 38 m Star Ocean Marine China (..... 08.03.22 + ..... 08.03.22 + ..... 12.03.22 som sier $ 35.5 m hver)
2 X NB 2,400 TEU Del 2024 Yangzijang exc $ 40 m Sinolines, China (..... 03.01.22+ ..... 10.01.22)
4 x Resale Yangfan (hull CV18H-VG01+vg02+vg03 x 2) 1,868 TEU gless del end 2022/early 2023 $ 44.5 m each CMA CGM (..... 15.02.22 + ..... 20.02.22 + ..... 21.02.22)
NB 3 X 1,800 TEU Del Hyundai Mipo by Oct 2023 $ 32 m Capital Maritime (..... 07.01.22 + ..... 10.01.22)
NB 1 X 1,800 TEU Del Huanghai China 2023 $ 32.6 m Loctec Ergonomic (..... 31.01.22 + ..... 12.02.22)
2 x NB RESALES 1,800 TEU Del Jiangsu Yangzijang 6 & 8 2022 (Hull nos YZJ2015-2076 + 2075) $ low 40’s Taiwan (..... 14.01.22 + ..... 14.01.22)
2 x NB 1,800 TEU Del Penglai Zhongbai 2q 2024 $ 27 m MTT Malaysia (..... 08.03.22 + ..... 20.03.22)
2 x NB 1,800 TEU Del Hyundai Mipo 2024 $ 34 m Eastern Pacific Spore (..... 22.03.22)
3 x NB 1,800 TEU Del Hyundai Mipo 2024 LNG fuelled $ 34 m Euroseas Greece (..... 22.03.22 + ..... 27.03 som skriver pris $ 34.6 m for både disse og de til East Pac basis levering 23/24)
2 x NB (Individual deals) 1,000 TEU Dely Japan 2023 unknown price domestic Buyers (..... 10.01.22)
2 x NB 1,000 TEU Dely Daesun 2024 $ 22 m Cosmoship Man Greece (..... 14.01.22)
2 x NB 1,000 TEU Daesun 2024 $ 22 m Namsung Shipping (..... 14.01.22 + ..... 18.01.22)
2 X NB 1,000 TEU two ordered at Hyundai Mipo for a/c Sinokor, price US$ 25.5 million per vessel, deliveries early 2024 (..... 04.03.22 + ..... 08.03.22)
2 x NB 700 TEU Del Cosco HI 2023 unknown price Cosco China (..... 08.03.22 + ..... 28.03.22 + ..... 29.03.22 som sier pris $ 18.24 m e/b og kontrahert mot T/C til Shanghai Pan-Asia)
Redigert i dag kl 10:59
______________________________________________________________________________________________________________________
Eg tenkjer den er minst like relevant her og deler den vidare, kudos til Struts.
Spesielt interessant då det knapt er bestilt nybygg i dei små storleikane. Og nokon må frakte containere til/mellom mindre havner
der større ikkje kjem til. Vanlege havner, i fjordar, elver, etc. Behovet for små skip vert om noko større når total fraktmengde på havet aukar.
Som hectorgonzales nemnte på MPCC-tråden er Lidl i gang med å ordne seg eigne skip. Meget mogleg av dei små skipa ER besitt mange av (deleigar).
_____________________________________________________________________________________________________________
Nybygg av Containerfeedere (pluss enheter fra 6,000 TEU og nedover) rapportert kontrahert i inneværende år (pluss noen få resalg av tidligere kontraheringer).
I det følgende gjengis mine egne notater (hentet fra diverse - og i mine øyne - troverdige kilder), og vil for all del ikke påstå at samme gjengir det komplette bildet. Og kontraheringer av de aller minste enhetene går ofte under «radaren». Og som vanlig (nær sagt); «All dets wog, given in good faith, but without any guarantee whatsoever in respect to completeness or accuracy». Datoer anført er da jeg mottok rapportene. Kilder er anonymisert (med unntak av børsmeldte), og erstattet med ...:
6 x 6,000 TEU 6,000 TEU – CMB/Delphis has exercised options for six C/Vs of 6.000 TEU at Qingdao Yangfan for delivery in 2025, bringing the order to a total of twelve. Last week there was talk that the first six were under sale negotiaions to CMA-CGM at ca. US$ 78 million each, this hasn’t been substantiated; the initial contract price is believed to be a shade below US$ 50 million each (iht ..... 04.03.22 + ..... 08.03.22)
2 x NB 5,500 TEU Del HJ Shipbuilding (ex Hanjin) Korea (Hull SN00278 og 279) jan&feb 2024 $ 72.2 m fxd 7 yrs to ZIM $ 70,000 yr 1+2, $ 45,000 yr 3 and $ 21,500 yr 4-7 (MPCC 31.03.22, dette er antagelig 2 av skipene til MPC rapportert kontrahert oktober 2021, sies også at skrapverdi er $ 10 mill basis $ 450 per ldt som innebærer LDT på 22,222)
2 x NB 3,000 TEU Del China 2023 Methanol ready, EEDI 3 $ 40.5 M Denmark (..... 08.03.22)
2 x NB 3,000 TEU Del Penglai Jinglu end 2023 Methanol ready $ 40 m Celsius Shipping (..... 12.03.22) Dette er sannsynligvis de samme kontraktene.
6+4 NB 2,900 TEU Del Fujian Mawei del late 2023 to end 2024 EEDI phase 3, Tier III, conventionally fuelled $ 42m Eastern Pacific (..... 20.03.22 + ..... 21.03.22 som sier levering 2024-25 + ..... 22.03.22)
4 x NB 2,800 TEU Del CSBC, Taiwan 2023 unknown price accnt SCBC (..... 17.01.22)
2 x NB 2,800 TEU Del Hyundai Mipo q4 2023 + q1 2024 $ 42.5 m Euroseas (..... 05.02.22)
4 x NB 2,800 TEU Del Hyundai Mipo within 6-2024 unknown price Tsakos (..... 05.22)
4 x NB 2,800 TEU Hyundai Mipo is to build four for delivery SH 2024, Sinokor is the buyer, price US$ 43.5 million per vessel (..... 04.03.22 + ..... 08.03.22)
4 x NB 2,800 TEU Del Hyundai Mipo 2024 $ 45.5 m Capital Maritime (..... 12.03.22 + ..... 15.03.22 som sier pris $ 45.6m)
2 x NB 2,700 Dely CSSC Huangpu 2023 unknown price CU Lines China, Edi phase 3, AMP (..... 15.02.22 + ..... 20.02.22)
4 x NB 2,500 Teu del Hyundai Mipo 2023 $ 40 mill each Sinokor (..... 14.01.22 + ..... 17.01.22 med pris $ 39 m + ..... 18.01.22 sier pris $ 42 m og opsjon 8 skip til)
2 x NB 2,500 TEU Del Zhoushan 2024 $ 38 m Star Ocean Marine China (..... 08.03.22 + ..... 08.03.22 + ..... 12.03.22 som sier $ 35.5 m hver)
2 X NB 2,400 TEU Del 2024 Yangzijang exc $ 40 m Sinolines, China (..... 03.01.22+ ..... 10.01.22)
4 x Resale Yangfan (hull CV18H-VG01+vg02+vg03 x 2) 1,868 TEU gless del end 2022/early 2023 $ 44.5 m each CMA CGM (..... 15.02.22 + ..... 20.02.22 + ..... 21.02.22)
NB 3 X 1,800 TEU Del Hyundai Mipo by Oct 2023 $ 32 m Capital Maritime (..... 07.01.22 + ..... 10.01.22)
NB 1 X 1,800 TEU Del Huanghai China 2023 $ 32.6 m Loctec Ergonomic (..... 31.01.22 + ..... 12.02.22)
2 x NB RESALES 1,800 TEU Del Jiangsu Yangzijang 6 & 8 2022 (Hull nos YZJ2015-2076 + 2075) $ low 40’s Taiwan (..... 14.01.22 + ..... 14.01.22)
2 x NB 1,800 TEU Del Penglai Zhongbai 2q 2024 $ 27 m MTT Malaysia (..... 08.03.22 + ..... 20.03.22)
2 x NB 1,800 TEU Del Hyundai Mipo 2024 $ 34 m Eastern Pacific Spore (..... 22.03.22)
3 x NB 1,800 TEU Del Hyundai Mipo 2024 LNG fuelled $ 34 m Euroseas Greece (..... 22.03.22 + ..... 27.03 som skriver pris $ 34.6 m for både disse og de til East Pac basis levering 23/24)
2 x NB (Individual deals) 1,000 TEU Dely Japan 2023 unknown price domestic Buyers (..... 10.01.22)
2 x NB 1,000 TEU Dely Daesun 2024 $ 22 m Cosmoship Man Greece (..... 14.01.22)
2 x NB 1,000 TEU Daesun 2024 $ 22 m Namsung Shipping (..... 14.01.22 + ..... 18.01.22)
2 X NB 1,000 TEU two ordered at Hyundai Mipo for a/c Sinokor, price US$ 25.5 million per vessel, deliveries early 2024 (..... 04.03.22 + ..... 08.03.22)
2 x NB 700 TEU Del Cosco HI 2023 unknown price Cosco China (..... 08.03.22 + ..... 28.03.22 + ..... 29.03.22 som sier pris $ 18.24 m e/b og kontrahert mot T/C til Shanghai Pan-Asia)
Redigert i dag kl 10:59
______________________________________________________________________________________________________________________
NetromK
06.04.2022 kl 13:58
10460
Gjerne i overkant drøy påstand, men å sei at risk/reward ser veldig lovande ut henger eg meg evt. på.
ER har over lengre tid vore, og er framleis av mine største postar i ein containerfylt portefølje.
Stressar ikkje for mykje med desse svingningane, ikkje fyrste, og neppe siste gong me ser det.
Eg tenkjer oppsida til kursmåla berre har auka litt.
ER har over lengre tid vore, og er framleis av mine største postar i ein containerfylt portefølje.
Stressar ikkje for mykje med desse svingningane, ikkje fyrste, og neppe siste gong me ser det.
Eg tenkjer oppsida til kursmåla berre har auka litt.
Trøndersmolten
06.04.2022 kl 13:44
10463
Trenger påfyll av good news - aksjen fremstår som en av de billigste world wide målt på P/E så ser dette som en topp kjøpsanledning 👌
NetromK
06.04.2022 kl 13:30
10106
Eg fekk feil, me ser igjen kurs under 7 euro, for ei stund i alle fall.
P/E faller då mot 2,5 ved evt. EPS 2,8 2022.
Ved evt. EPS opp mot 3,5 euro P/E 2,0.
P/E faller då mot 2,5 ved evt. EPS 2,8 2022.
Ved evt. EPS opp mot 3,5 euro P/E 2,0.
Helg11
05.04.2022 kl 22:47
10159
Hola Hector,
Ledelsen i Ernst er ikke de som smeller med dørene for å vise seg frem, men jobber jevnt og trutt for konservativ drift og langsiktig avkastning for alle aksjonærer. De vil betale ned gjeld og kjøpe skip/andeler der de har opsjoner på gode priser, og selge skip der det lønner seg. Tror du kan glemme utbytte i 2022 (min mening), da er MPCC eller ZIM bedre kandidater.
Ledelsen i Ernst er ikke de som smeller med dørene for å vise seg frem, men jobber jevnt og trutt for konservativ drift og langsiktig avkastning for alle aksjonærer. De vil betale ned gjeld og kjøpe skip/andeler der de har opsjoner på gode priser, og selge skip der det lønner seg. Tror du kan glemme utbytte i 2022 (min mening), da er MPCC eller ZIM bedre kandidater.
NetromK
05.04.2022 kl 22:32
9932
Me får prøve å ikkje spore heilt av, men denne artikkelen er interessant om ZIM, publisert i går.
Også interessant lesing om bransjen samla og om utleigeselskapa som Ernst Russ, MPCC, GSL, ESEA m.fl
Er forøvrig nokre eigne trådar om ZIM her inne, men laber aktivitet.
Eg er eksponert mot amerikanske containerselskap sjølv, men ikkje linerselskap.
https://seekingalpha.com/article/4499686-the-zim-wave-is-nearing-its-breaking-point
Også interessant lesing om bransjen samla og om utleigeselskapa som Ernst Russ, MPCC, GSL, ESEA m.fl
Er forøvrig nokre eigne trådar om ZIM her inne, men laber aktivitet.
Eg er eksponert mot amerikanske containerselskap sjølv, men ikkje linerselskap.
https://seekingalpha.com/article/4499686-the-zim-wave-is-nearing-its-breaking-point
hectorgonzales
05.04.2022 kl 22:17
9913
JonnyMoney - jeg har vert inne. Kjøpte på 55 og solgte på 72 etter 14 dager. Virker å være et veldrevet selskap med god utbyttepolitikk. Det er litt jobb med skatt på utbytter (Helgenen har forklart hvordan du skal gå frem). Har ikke hatt tid til å følge så mye med men Mintz har mye bra på hjertet. Endel bra i kommentarfeltene også.
Angående ER - hva tenker dere om ledelsen? Er i det hele tatt utbyttepolitikk à la MPC (om ikke annet enn årlig) noe dere tenker på eller er det fullt fokus på å bli gjeldfri? Jeg liker ikke ledelsesgreiene i ER og har derfor solgt meg ut for en stund siden. Følger med selv om jeg er ute... men det gir ingen gevinst.
Angående ER - hva tenker dere om ledelsen? Er i det hele tatt utbyttepolitikk à la MPC (om ikke annet enn årlig) noe dere tenker på eller er det fullt fokus på å bli gjeldfri? Jeg liker ikke ledelsesgreiene i ER og har derfor solgt meg ut for en stund siden. Følger med selv om jeg er ute... men det gir ingen gevinst.
JonnyMoney
05.04.2022 kl 20:51
9756
Absolutt! Har ikke vært i noen amerikanske containerselskaper, men Zim begynner å se ut til å ha litt oppside foran seg. Ligger på en god støtte nå. Er det noen av de drevne her som er eksponert mot dem? Beklager avsporingen fra ER, kan fort bli litt usaklig i jakten på penger, men opplever at det er aksept for det meste innen container her.
NetromK
05.04.2022 kl 19:55
9640
Banchero veke 13 med få slutningar, men høge rater på alle. Spesielt sterkt med slike toårskontrakter på så små skip.
Vessel's Name Built TEUs TEU@14 Gear Account Period (mos) Rates ($)
Oceana 2013 1714 1250 yes Fixed to Feedertech 36 m $45,000/d
Pacific Qingdao 1998 698 436 no Extended to CCL 24 m $25,000/d
Atlantic East 2008 698 436 no Fixed to Asean Seas Line 24 m $25,000/d
Vessel's Name Built TEUs TEU@14 Gear Account Period (mos) Rates ($)
Oceana 2013 1714 1250 yes Fixed to Feedertech 36 m $45,000/d
Pacific Qingdao 1998 698 436 no Extended to CCL 24 m $25,000/d
Atlantic East 2008 698 436 no Fixed to Asean Seas Line 24 m $25,000/d
Trøndersmolten
05.04.2022 kl 11:35
9914
NetromK
05.04.2022 kl 09:11
10010
Litt kjedeleg ja, men klarte seg godt samanlikna med det meste i USA. Forøvrig steig ein god del av dei litt i etterhandelen igjen "over there".
Mintzmeyer er framleis bull på bransjen ut frå det som er å lese på Twitter. Sjølv er eg ganske trygg på at denne vil komme opp mot tosifra kurs ila. 2022 etter kvart som nye kvartalsrapportar vert publisert. Framleis største post i porteføljen, men fordelte ut over litt fleire selskap i går.
Mintzmeyer er framleis bull på bransjen ut frå det som er å lese på Twitter. Sjølv er eg ganske trygg på at denne vil komme opp mot tosifra kurs ila. 2022 etter kvart som nye kvartalsrapportar vert publisert. Framleis største post i porteføljen, men fordelte ut over litt fleire selskap i går.