Tror bitcoin Røkke det er at satse - og skyde penge i RECSI

Kvike11
RECSI 07.06.2021 kl 15:52 15602

Tror bitcoin Røkke det er at satse hvis han skyder flere penge ind i RECSI.
Recsi er en produktions virksomhed, som enten har kunder, eller ikke har har.
Produkterne der efterspørges i hele verden dem har RECSI.
Nu må manden snart melde lidt ud om fremtiden for RECSI og hvad planer de har, og da han har insider viden kan han ikke skyde penge i selskabet, det er der mange der har skrevet, at det er ulovligt .
Hvor ulovligt er det, er det nok til fængsel straf, eller, det må du ikke --..
Skuta79
07.06.2021 kl 16:16 9166

Hei slutt å kall fyren for bitcoin Røkke a ,sherp deg hvis litt respekt. nyheter kommer slapp av null stress bare å vente
Slettet bruker
07.06.2021 kl 17:06 8888

Kvike11 nå hadde du en annen tråd med samme navn og ser ikke behovet for et nytt en. Og jeg er helt enig med skuta79 angående å kalle han for noe slik.Det nivået er helt på bunn.
Redigert 07.06.2021 kl 17:08 Du må logge inn for å svare
Hobbydansken
07.06.2021 kl 17:42 8665

@Kvike
"Nu må manden snart melde lidt ud om fremtiden for RECSI og hvad planer de har"

Det er litt feil mottaker på ditt ønske. Jeg tror det vil være mer effektivt å henvende seg direkte til AKH og/eller Røkke. Det er absolutt ingen her inne som kan gi deg de svar du søker (og de som eventuelt kan gi svar, vil trolig ikke gi dem).

Jeg synes tonen i ditt innlegg er veldig upassende.
polion
07.06.2021 kl 18:01 8528

"Upassende tone", NEI slett ikke. Synes ikke at Bitcoin-Røkke er noe upassende. Han er etter hvert nokså tungt inne i det grønne, og så kjøper figuren for sikkerhets skyld den "halvkriminelle" og meget miljøfiendtlige Bitcoin? At han i forkant hadde studert krypto både lenge og vel før han investerte en halv mrd. NOK i nevnte, for så etter meget kort tid klare å tape NOK 220 mill, er dog en helt annen tale. Vi får håpe at vår styreleder er heldigere i REC, for det nevnte lukter litt i retning av spillejævel-takter.
Redigert 07.06.2021 kl 18:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.06.2021 kl 18:15 8415

Det hjelper ca 0 å skrive de innleggene her. Ring en venn og lett på trykket :)
Slettet bruker
07.06.2021 kl 18:23 8349

Røkke har ikke brutt noen løfter. Våre egne forventninger får vi selv bære ansvar for
polion
07.06.2021 kl 18:27 8315

Tror du har totalt misforstått. Mitt innlegg var ikke ment å hjelpe for eller mot noe som helst. For øvrig, et innlegg nokså i tråd med de aller fleste andre innlegg her på forumet. Eller er St. Røkke muligens en hellig person, en som kanskje bør fredes for evig og alltid?

Jeg må dog beklage hvis mitt innlegg kom i konflikt med den generelle REC-/Røkke-haussingen, det var i alle fall ikke meningen.
Slettet bruker
07.06.2021 kl 18:46 8195

Polion.

Røkke har ikke tapt ett rødt øre han, så lenge han ikke har solgt, så også Hegnar benyttet det utrykket, da han skrev om han, og han burde vite bedre, men i sin iver etter å sverte Røkke mest mulig, tyr han altså til rene usannheter. Som alt annet Røkke driver med har han et livslangt perspektiv ! Røkke tenker og agerer som en bonde, han bygger industri for fremtiden !

Bybonden ( nå er det like før, RECere ! )
polion
07.06.2021 kl 18:52 8128

"Tapt" eller "ikke tapt", forholdsvis revnende likegyldig. Hadde han ventet med handelen, kunne han fått sine Bitcoin NOK 220 mill. billigere. Men kostpris er visstnok helt uten betydning så lenge man ikke har solgt? "Kjøper du dyrt, aldri selg!"
Slettet bruker
07.06.2021 kl 18:58 8085

Du kan skrive hva du vil for meg, bare sier at det hjelper ingenting å lette på trykket i tekst form her inne med anonyme brukere. Bortkastet tid for deg og alle andre som er «forbannet» :)
Litt gøy er det dog å lese, men det er vel ikke meningen :)
Slettet bruker
07.06.2021 kl 19:07 8023

😂 Hele forumet bærer preg av at man venter på nyheter fra RECsi.

Alt ser veldig grønt ut og Røkke jobber på, men kursen er like billig så lenge RECsi ikke bekrefter avtaler, tid & sted for oppstart. Utrolig nok🔆
polion
07.06.2021 kl 19:38 7876

Liker dårlig at en hottentott tillegger meg holdninger som jeg ikke har. "Forbannet", hvor har du tatt dette fra? Ut fra mitt innlegg om Røkke, kan man vel umulig klare å konkludere med at jeg er "forbannet", eller?

I motsetning til mange andre her på forumet, så har jeg vel bare ca. 12 % av min portefølje i REC, dette er altfor lite til å trigge en "forbannelse". Og selv om REC har vært en forholdsvis stor fiasko siden den var på kr. 24, har jeg gjort det ganske så skarpt på mye annet. Jeg har siden jeg kjøpte sett på REC som en risikoaksje, og om den så gikk i null, hadde jeg bare sett på det som name of the game. REC er som vi vet ikke helt sammenlignbar med mange av de andre grønne på OSE, men aksjen ble hausset akkurat likedan (om ikke enda mer) da den stod i over kr. 24,-.

Men kjenner jeg hausse-gjengen rett, så er muligens alle de som stiller ørlite spørsmål ved REC eller Røkke "forbannet"? Eller som en annen REC-hausser skrev for noen uker siden; den som ikke har noe positivt å si om REC bør helst holde kjeft. Nivået er tidvis bare fornøyelig.

EDIT: ser du også nevner "anonyme brukere". Det var da absolutt intet "nett-troll"-preg over mitt innlegg.
Redigert 07.06.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.06.2021 kl 19:45 7825

At noen i det hele tatt gidder å kommentere disse svada trådene gjør meg flau som rec aksjonær:))
Slettet bruker
07.06.2021 kl 19:50 7784

Selvskryt er du god på :)
Nett troll ble du med dette innlegget :)
polion
07.06.2021 kl 19:54 7755

Meget uheldig hvis du blir flau - definitivt ingen god følelse. Det beste ville selvsagt vært hvis alle til enhver tid var absolutt like REC-positive, da ville noen forhåpentligvis bli noe mindre flaue.
polion
07.06.2021 kl 20:02 7769

"Selvskryt"? Jeg innrømmet da for pokker min fiasko i REC. At jeg har gjort det godt på andre fronter? Hvem har vel ikke det, i tider da vi opplever ath. på OSE.
Synes (i alle fall foreløpig) meget synd i alle de stakkarene som sier de har gått all in i denne aksjen.
Slettet bruker
07.06.2021 kl 20:17 7669

RECSI var ved par korte anledninger blåst opp i 24. At noen rakk å handle der oppe erikke gøy for dem det gjelder, men mye verre for dere som henger dere opp i at aksjen har kapitulert og bruker tåpelige kallenavn på Norges store bedriftsbygger. Har man ikke setthva han driver med, så vil dere aldri gjøre det heller. Utålmodige TRADERE med null eller lite oversikt over hvordan man bygger store bedrifter, kan man ikke ta alvorlig her inne eller på noe steder. Kaker som vårkåte høner om vissvass og tror at man kan påvirke vær og vind??!! Godbedring.. Skulle ønske detvarvisse kriterier for å kunne opprette profil her i trygves tivoli. Men her slipper man inn alt av snoflakes.. Haff
polion
07.06.2021 kl 20:41 7661

Sjakalen - frede Røkke fordi han har den posisjon han har? Jeg vil si motsatt - det er vel nettopp når norges største industribygger går inn i den "halvkriminelle" og meget lite miljøvennlige Bitcoin at det er betimelig med en kommentar her på forumet. En kommentar uten at man skal møte på hårsåre barnerumper (på Røkkes vegne). At han kort tid i etterkant kunne fått kryptoen NOK 220 mill. billigere, krydrer bare opp hans handel. Og når hvemsomhelst hiver en halv mrd. inn i krypto, så er dette selvsagt av almen interesse.
stud_trd
07.06.2021 kl 20:51 7590

Kanskje lese seg opp litt på Crypto pollon ?
Redigert 07.06.2021 kl 20:53 Du må logge inn for å svare
polion
07.06.2021 kl 21:03 7529

Tror jeg kan nok om Bitcoin, den er i alle fall (og i beste fall) kontroversiell, og det holder når vi bedømmer inntredenen til nettopp denne personen.
Kvike11
07.06.2021 kl 21:57 7269

Troede Bitcion Røkke er stolt af at have købt for 500.000.000 bitcion
for aktionæernes penge.
Røkke er da glad for omtale, måske mindre glad når tab er så stort, for mig bekendt har han ikke solgt aktionæernes bitcoin endnu.
Personligt syntes jeg det er helt uacceptabelt at spekulerer i bitcion for andres penge
Som aktionær i RECSI, long nu, håber jeg kursen vil nå nye højder, men jeg har svært ved at se hvad Bitcion Røkke indtil videre har tilført selskabet, normalt siver der altid lidt ud for at tilfredsstille aktionæerne.
Bitcion Røkke navnet har manden selv skabt, ellers skulle han have holdt sig fra bandit penge,
selv i de store banker m.m. har han fået øgenavnet.
Jo længere tid der går uden nogen lyd fra formanden, jo mere tænker mange om han arbejder for Aker , eller RECSI.
Pih
07.06.2021 kl 22:41 6995

Du sier du er long og du hevder (mener jeg å huske) at du har vært med i gamet en stund. Men alle dine innlegg bærer preg av at du ikke skjønner business, aksjer spesielt og hvordan børsnoterte selskaper drives. Mitt råd er at du selger deg ut, du kan jo umulig ha troen på et selskap med en udugelig styreleder som håndterer dine verdier? En udugelig styreformann som har vært en av nordens største industribyggerne i flere tiår. Du kan ikke sammenligne Røkke og Aker systemet med styreledere i pennystocks og ferske ESGs som prøver å hause verdien i selskapene sine raskest mulig basert på vage/håpefulle meldinger til markedet. Meldinger kommer når avtaler er signert, ikke før. Det kan da umulig være så vanskelig å forstå. Bruker ikke å kommentere så mye her inne men klarte ikke å la være, stort sett alt du skriver her inne er bare vas og viser at du har ekstremt lite kunnskap. Gjør oss andre enn tjeneste og ta deg en liten skrivepause her inne, les deg litt opp og bygg kunnskap, så kan du komme tilbake og bli vennlig mottatt.
Slettet bruker
08.06.2021 kl 01:42 6616

Mange gode meldinger her Polio", undertegnede har forsøkt å lese seg opp på Kryptovalutanens historie og hvis jeg husker riktig så steg denne etterhvert så utskjelte mynten over 30 000 % på noen få tiår. Tar jeg ikke mye feil, er det en sånn type avkastning Mr. Røkke har i tankene når han satser det han gjør ! det heter langsiktighet og det er å være tålmodig, see ?

Bybonden ( hvis estimat på RECsi på 5000 % på 5-10 år blir" blåbær " i forhold )
Slettet bruker
08.06.2021 kl 03:03 6554

Her et par tre spørsmål fra Thomas Skjellsrud som jeg synes er lesbart !

1. Tror du Bitcoin eller en annen desentralisert krypto kommer til å ta over det sentraliserte pengesystemet (fiat eller DSP)?
2. Hvis svaret på spørsmål nr. 1 er Ja, hvordan skal myndighetene kreve inn skatt?
3. Hvis myndighetene ikke kan kreve inn skatt, hvem skal betale lønnen til politi, brannvesen, lærere, NAV-ansatte, leger og helsepersonell?
4. Tror du Bitcoin kan gå til $500.000, og hva kommer en pakke melk eller et brød til å koste hvis det skjer?
5. Hvis scenarioet er at Bitcoin eller en desentralisert krypto er den nye standarden; Hvordan skal man kunne få krypto-lån til bolig hvis långiver ikke har myndighet til å ta huset ditt hvis du ikke betaler avdragene dine?


Bybonden....( bare for underholdningens skyld, man trodde jo i sin tid at vi ikke kom til å bruke mere en ett par tre datamaskiner i verden også, og det er jo ikke mange årene siden !! )
Redigert 08.06.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2021 kl 03:29 6541

Mens vi er i gang :

Per Øistein Nordtug
Husk at penger er fiktive verdier som egentlig bare representerer verdi. Selv om alle i verden hadde satt penger i fond og aksjer, ville det ikke blitt økning i faktiske verdier (råmaterialer, hardware, arbeidskraft osv). Derfor hadde det endt med hyperinflasjon som fører til at pengene man setter inn ikke er verdt noe lenger.
Hvis man skal snu det rundt for å prøve å forstå verdien av penger:
To personer er på en øde øy sammen, de ikke særlig godt overens med hverandre. Den éne får en fiskestang og et telt, den andre får et kreditkort med $50 000 000. Hvem ville du helst vært? Hvor mye tror du fiskestangen og teltet hadde kostet?

Bybonden ( driver litt elementær økonomiveiledning i disse urolige tider )

En nyttig link til de som tviler på kryptoens fremtid .

https://steigan.no/2021/06/digitale-sentralbankpenger-slutten-pa-alt-demokrati/?fbclid=IwAR1Z4DJwsTYIFLcAoB_pjKoSv8LcUh0kzA7pslyvAOSJPRkJLfbUNFKVqq4
Redigert 08.06.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2021 kl 06:36 6384

Rökke hade ingen plan med Bitcoin han köpte men tapte penger. Lotteri

Dessverre, samme med rec. Rent lotteri rökke har ikke erfarenhet eller kunskap likner katastrofen mer og mer
PHOinvestor
08.06.2021 kl 07:54 6130

nå har svada gjenjen tatt over her, får holde oss til den låste lenken.

hvorfor lese dette tullet
omac
08.06.2021 kl 08:27 5910

Kvike er på blokklisten min. Når han slutter å bruke forumet som en ventilasjonskanal for sin frustrasjon og vokser opp kan det være jeg unblokker han.
polion
08.06.2021 kl 08:50 5778

En liten oppsummering: Innledningsvis ble det ytret noe velbegrunnet kritikk kring Røkkes inntreden i krypto. Og så kommer store deler av halleluja-gjengen på banen, de som ikke tolererer fnugg av kritikk kring verken Røkke eller REC. Jeg har forsøkt å ta tak i toskeskapen fortløpende, bla. useriøse innlegg fra både Skuta79, Hobbydansken, BadRobot, Nilsini, Falco1 og Sjakalen. Jeg tar gjerne også med Pih som nå på tampen hevder at Kvikke11 mener Røkke er en udugelig styreformann i REC. Ut fra Kvikke11’s innlegg, så kan jeg umulig se du har belegg for å dra en sådan konklusjon, eller? Og så har vi også Bybonden57 som i starten var en del utpå viddene, men den karen dro seg dog en del inn på tampen med litt nødvendig folkeopplysning om Bitcoin.

Det konkluderes over en lav sko, og man blir plutselig tillagt holdninger og meninger som det ikke finnes fnugg av belegg for (ut fra innlegg). Ser ikke ut for at de som kommer med tilsvar leser hva de selv skriver, og aller minst har de klart å få med seg essensen i innlegget de skal svare på. Dette viser bare hvor uhyre lite som skal til før noen går fullstendig i svart – «ikke kom her og kritiser vår store frelser Røkke, liker ikke tonen, den passer seg rett og slett ikke, spesielt når man ser på hva norges største industribygger har utrettet opp gjennom tidene». Det hele er og blir useriøst, og så til de grader latterlig amatørmessig. Noen bør definitivt skjerpe seg.

PS. Ut fra noen tilsvar, kan man nesten få inntrykk av at polion m/fl. har hevdet at det var Røkke som sto bak krypto-brevet i Tom Hagen-saken. Men her kan jeg berolige med at i denne saken så er det ikke bevis for verken det ene eller det andre.
Redigert 08.06.2021 kl 08:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2021 kl 09:43 5563

Og det er synd at det skal være slik. Jeg har lært en god del av å diskutere med dyktige aksjonærer her, men forumet har falt betraktelig kvalitets messig de siste månedene. Jeg deltar i mye mindre grad, ettersom det kun er useriøse tråder og innlegg som blir publisert. Utålmodige tradere som kaller seg selv for aksjonærer.

RECsi er fremtiden innenfor batterier og solpaneler. Teknologien deres er unik og deres posisjon som største leverandør av silangass vil bare bli enda viktigere i fremtiden. Det at de er posisjonert i USA gjør alt enda mer magisk, da RECsi vil tjene enormt på USA satsningen innenfor fornybart som foregår nå.

Utålmodige aksjonærer her som ikke klarer å forstå at det er en kompleks prosess å inngå nye avtaler hvor det er snakk om ekstreme summer over flere år, spesielt i den posisjonen RECsi er i, hvor konkurrenter må kjempe for dem eller inngå samarbeid med Kina (lykke til med dette, etter all presset politikere i USA nå vil sette på Kina og selskaper assosiert med Kinesiske fabrikker). Det å være en RECsi kunde vil være en kvalitetsstempel i seg selv.

Her handler det bare om å fortsette å akkumulere så lenge vi har mulighet til disse latterlige kursene, fordi før eller senere vil selskapet reprises basert på assets og fremtidig potensial. Får bare håpe dere tradere ikke går glipp av denne turen med deres utålmodighet og dag-til-dag tankegang.
Slettet bruker
08.06.2021 kl 11:26 5343

Du har jo skrevet det samme i snart 6 måneder i strekk, så jeg er imponert over at du har holdt ut så lenge.

Men hold på aksjene!
polion
08.06.2021 kl 12:40 5164

Ja, og tålmodighet blir til stadighet lagt frem som om det på en eller annen måte er et vektig argument. Og hva gjelder tålmodighet, så ble eks.vis NAS omsatt på kr. 202,- for et år siden, og i dag kan de tålmodige selge samme aksjen for kr. 10,80. TÅLMODIGHET BETALER SEG ALLTID, det er nå i alle fall helt sikkert. Jeg kan bare ikke fatte hvordan de utålmodige kan klare å tjene penger i aksjemarkedet.
Slettet bruker
08.06.2021 kl 12:48 5096

Om et selskap har mye gående for seg vil jeg si tålmodighet kan være en bra egenskap å ha. Er du ikke enig? Eller skal vi bruke litt tid å se om vi kan finne et enda dårligere eksempel enn NAS for sammenligningen din?
polion
08.06.2021 kl 12:58 5047

"Kan, er du ikke enig"? Selvsagt, hvor i all verden tar du det fra?.
Hvis "kan" ikke hadde vært gjeldende i REC sitt tilfelle, så hadde ikke selskapet hatt en eneste aksjonær.
Kloppin
08.06.2021 kl 13:01 5030

Kjære gud, er det mulig å kverulere mer? Vær stille!
Opportunist1
08.06.2021 kl 13:05 5001

Gud for en meningsløs diskusjon. Blir nesten som en tenårings pissekonkurranse. La nå folk investere som de vil. Du kan mene hva du vil om tålmodighet, men det er nå slik at 80% av kursbevegelser, både opp og ned skjer på 20% av dagene. Det finnes empiri på dette. Hvis du er så flink til å treffe de 20% av dagene hvor kursene øker hver gang - HURRA FOR DEG. Vi andre som ikke er så flinke må danne oss en mening av en aksje, posisjonere oss og vente på at kursen beveger seg oppover på de 20% av dagene.
Å komme drassende med NAS blir ufattelig dumt. NAS var en dårlig investering. Punktum. Skal gi deg et annet eksempel jeg - en av Norges beste investorer var kjempefornøyd med sin investering i NEL - fra 1 krone til 2,50 kroner aksjen. Kjempebra det. Hadde han vært litt mer tålmodig, kunne han gjort 20 ganger pengene istedenfor bare å doble. Men selv en dobling er bra - HURRA FOR HAM.
polion
08.06.2021 kl 14:06 4799

Seriøst? For normalt oppegående, burde ikke NAS-eksempelet være vanskelig å fatte. Eksempelet ble fremlagt i forbindelse med at "tålmodighet" her på trådene ofte blir brukt/misbrukt som om det var et godt REC-argument. Eksempelet viser bare klart og tydelig at 1 års tålmodighet i NAS har vært en gedigen fiasko.

Og som andre her på forumet, så kommer selvsagt også du med påstander hentet fra løse luften: Jeg har vel aldri sagt at jeg er spesiell flink, hvor har du tatt dette fra? Selv om jeg siste 1,5 året har slått markedet ettertrykkelig, kan dette skyldes renspikka flaks og at olja tilfeldigvis ligger på over 70 dalar fatet. Og oljeprisen er det definitivt ikke polion som styrer. "Flaksen bedre enn forstanden", er det noe som heter - fullt mulig at det gjelder meg.
Slettet bruker
08.06.2021 kl 14:09 4795

Kvalmende type du. Men mest av alt, hva gjør du på denne tråden når du velter deg i millioner etter oljegevinst?
Intravenøsiu
08.06.2021 kl 14:13 4764

Du bruker tid på å sammenligne NAS med de likviditetsproblemene de har hatt med REC?

For en imponerende meningsløs diskusjon.