HEX - børsmeldt kontrakt 66 mill. NOK. Hvor mye faller kursen?

Slettet bruker
HEX 08.06.2021 kl 08:58 3250

7ende børsmeldte kontrakt med samme globale gigant i løpet av bare noen måneder!

Jeg har aldri opplevd maken til flom av børsmeldte kontrakter som det Hexagon Group selskapene Hexagon Composites og Hexagon Purus har servert til markedet bare i løpet av de siste knapt 4 månedene.

Jeg har heller aldri i min villeste fantasi forestilt meg at en slik ekstremt positiv nyhetsflom i form av børsmeldte kontrakter verdt 6 - 7 milliarder NOK som soleklart vitner om meget fremgangsrik forretningsdrift for disse to meget veldrevne børsnoterte selskapene, skulle bli "belønnet" med mer enn halvering av begge selskapers aksjekurser.

I dag børsmelder altså Hexagon Composites den 7ende ordren fra samme partner/kunde i løpet av noen måneder!!! Verdien er $8 millioner (ca. 66 millioner NOK) og den totale verdien av disse 7 ordrene fra kun en kunde i Hexagon Composites's meget imponerende parner-/kundeportefølje er $68 millioner (ca. 562 millioner NOK).

Så da er spørsmålet: Hvor mye faller aksjen på dagens børsmelding?


Hexagon Agility receives seventh set of orders for CNG/RNG trucks from major global logistics customer

June 08, 2021 01:00 ET | Source: Hexagon Composites ASA

Hexagon Agility, a business of Hexagon Composites, signed a master services agreement in June 2020 with a global logistics customer to deliver compressed natural gas (CNG) and renewable natural gas (RNG) fuel systems for medium and heavy-duty trucks.

Hexagon Agility received its seventh set of orders in 2021 under this agreement, which represent an estimated value of USD 8 million (approx. NOK 66 million). Collectively, the orders placed in 2021 represent an estimated total value of USD 68 million (approx. NOK 562 million).

“To achieve a meaningful and immediate impact on climate change, we need cleaner trucks and buses on our roadways now,” said Seung Baik, President, Hexagon Agility. “NGVA recently reported that, in 2020, 92% of all on-road fuel used in natural gas vehicles in California was renewable natural gas (RNG). And for the first time, we saw California fleets fueled with RNG achieve carbon-negative footprint, removing more CO2 from the atmosphere than they emitted. This is evidence of the essential role RNG plays in achieving carbon neutrality today.”

Deliveries of the fuel systems are scheduled to start in the 3rd quarter of 2021.

For more information:

Karen Romer, SVP Communications, Hexagon Composites ASA Telephone: +47 950 74 950 | karen.romer@hexagongroup.com

Hiva Ghiri, VP IR, Hexagon Composites ASA Telephone: +47 958 66 790 | hiva.ghiri@hexagongroup.com

About Hexagon Agility

Hexagon Agility, a business of Hexagon Composites, is a leading global provider of clean fuel solutions for commercial vehicles and gas transportation solutions. Its product offerings include natural gas storage and delivery systems, Type 4 composite natural gas cylinders, propane, and natural gas fuel systems. These products transport clean gaseous fuels and enable vehicles to reduce emissions while saving operating costs. Learn more at www.hexagonagility.com and follow @HexagonAgility on Twitter and Linkedin.

About Hexagon Composites ASA

Hexagon delivers safe and innovative solutions for a cleaner energy future. Our solutions enable storage, transportation and conversion to clean energy in a wide range of mobility, industrial and consumer applications. Learn more at www.hexagongroup.com and follow @HexagonASA on Twitter and LinkedIn.

https://www.globenewswire.com/news-release/2021/06/08/2243217/0/en/Hexagon-Agility-receives-seventh-set-of-orders-for-CNG-RNG-trucks-from-major-global-logistics-customer.html


Ordrene fortsetter å tikke inn for Hexagon

Hexagon Agility har mottatt sin syvende ordre i henhold til en rammeavtale i 2021.

Jens Finborud
07:28 - 8. juni

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/06/08/7685715/ordrene-fortsetter-a-tikke-inn-for-hexagon
Redigert 08.06.2021 kl 10:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2021 kl 09:43 3185

Det er fort gjort å glemme så kan jo bare for moros skyld minne om denne innsidehandelen, signert styreleder, fra 19.februar i år, før den i trådstart nevnte flommen av børsmeldte kontrakter begynte å strømme inn til markedet.

Skal man dømme etter det som har skjedd med aksjekursen etter 19.februar i år, må jo styreleder i Hexagon Composites Knut Flakk være totalt bortreist når det gjelder aksjehandel og vurdering av selskapet han er styreleder i! Personlig tror jeg ikke Flakk er det. På ingen måte, og jeg tror kommende kvartalsrapporter klart og tydelig vil demonstrere det for Gud og hvermann.

Vel, styreleder Flakk handlet altså aksjer for nesten 6 milloner NOK i februar i år på kurs 58.91 NOK. På realtime kurs 36.28 NOK, i skrivende stund, er oppsiden til kursen styreleder altså handlet på før kontraktflommen traff markedet, nå formidable 62.38%!


19.2.2021, 07:37 · TDN Finans Delayed

HEX: FLAKK GRUPPEN KJØPTE 100.000 AKSJER, KURS 58,9124

Oslo (TDN Direkt): Flakk Gruppen kjøpte torsdag 100.000 aksjer i Hexagon Composites til kurs 58,9124 kroner pr aksje, ifølge en børsmelding fredag.
Flakk Gruppen er et selskap kontrollert av Knut Flakk, som er styreleder i Hexagon Composites.

Etter transaksjonen eier Flakk Gruppen 3.853.721 aksjer. Den totale beholdningen til Knut Flakk og nærstående er 29.484.969 aksjer i Hexagon Composites.

TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 08.06.2021 kl 12:23 Du må logge inn for å svare
Wanker
08.06.2021 kl 10:49 3092

Flakk tenker langsiktig og har nese for penger, det ligger vel i genene hans. Men algoritmene tar vel ikke feil?
Og om de skulle TA feil, kan de automatisk utløse handelsmønstre slik at de FÅR rett, ihvertfall på kort sikt...

Dette suger så hardt at man nesten ikke orker sjekke kursene lenger. Men kanskje det er meningen?
Akkurat slik som all galskap fra Trump og republikanerne er designet for å få folk til å "tune" helt ut, og mistro hele systemet.
Slettet bruker
08.06.2021 kl 11:07 3051

"Dette suger så hardt at man nesten ikke orker sjekke kursene lenger. Men kanskje det er meningen?"


Lenge siden jeg sluttet å lure på om det er meningen Wanker, for det er det helt uten tvil. Å tippe at det nå er veldig få småaksjonærer som fortsatt sitter i aksjen, er vel omtrent like dristig som å spille på en 1.00 oddser i travløp.

Min soleklare strategi i aksjen er uforandret. Den er enkel og dreier seg om å sitte på mest mulig aksjer NÅR KURSEN SNUS NORDOVER.

Alle de store, langsiktige på Topp 20 sitter nå støtt og stabilt i aksjen (i etterkant av at kursdumpingen også genererte en del salg av aksjer på lave kurser fra noen verdipapirfond, sannsynligvis hovedsaklig utløst av de respektive fondenes på forhånd definerte forvaltningsstrategier), men så er der noen aktører på den lista som kontinuerlig, i lange tider, har vekslet mellom kjøp og salg...

Daglige oppdateringer når det gjelder aksjonærbevegelsene på Topp 20 kan dere som måtte være interessert følge på denne tråden:

https://finansavisen.no/forum/thread/130751/view

Det blir også flere og flere plutselige "telefonpauser" (?) i børshandelen. Så og si alltid etterfulgt av kursfall når "man starter opp igjen". "Falske salgsordrer" som plutselig forsvinner som dugg for sola straks det kjøpes litt reelt florerer.

Her på forumet har vi dessuten kunne observere et spesielt fenomen da "en selverklært venn av HEX" kontinuerlig og systematisk har angrepet selskapets ledelse med nedrige beskyldninger om udugelighet (bruker adjektivet nedrig da jeg er totalt uenig med skribenten og tvertimot er imponert over det ledelsen har fått og får til), konsekvent latterliggjort børsmeldte kontrakter som småtteri og selvskryt (faktum er at selskapets har lovpålagt plikt til å børsmelde disse kontraktene, og kontrakter på 60 - 100 millioner NOK++ er desuten heller ikke noe jeg umiddelbart forbinder med et begrep som småtteri) og kontinuerlig og systematisk feilaktig har fremsatt påstander om at HEX satser for lite på research & development og internet of things (til tross for at selskapet med all mulighet tydelighet og ved gjentatte anledninger har understreket at satsing på dette har absolutt ufravikelig og topp prioritet for å forsvare selskapets posisjon som global markedsleder)...

Har selvsagt ikke oversikt over alt som rører seg på børs, langt derifra, men kan ikke skjønne annet enn at Hexagon Composites, på dagens kursnivå, må være blant børsens aller nydeligste objekter når det gjelder risk/reward, gitt noen måneders tidshorisont på investeringen. Har forøvrig også enormt sterk tro på Hexagon Purus (som Hexagon Composites eier 74.71% av aksjene i) som vekstcase med helt ekstremt potensial. Antall prosjekter/partnerskap Purus er aktiv i, flommen av børsmeldte kontrakter man har levert til markedet de siste månedene, opprettelsen av to joint ventures med hele Kina og hele resten av Sør-Øst Asia som nedslagsfelt og ikke minst den fantastiske partner-/kundeporteføljen selskapet i sin posisjon som global markedsleder kan vise til, taler klart og tydelig for seg selv, etter min mening.

Men også i Purus presses kursen sørover, Sparebank1Markets skiftet nylig analytikere på aksjen, de nye analytikerne uttalte at de liker Purus aksjen og kuttet meglerhusets kursmål med 65% fra 100 NOK til 35 NOK (!!!) og nylig innsidehandel neglisjeres fullstendig av markedet.


21.5.2021, 07:48 · TDN Finans Delayed

HPUR: STYREMEDLEM KJØPT 23.510 AKSJER, KURS 34,81

Oslo (TDN Direkt): Styremedlem Rick Rashilla i Hexagon Purus har kjøpt 23.510 aksjer i selskapet til kurs 34,81 kroner pr aksje. Det fremgår av en melding fredag.

Etter kjøpet eier Rashilla 33.968 aksjer Hexagon Purus.

Martin Brennmoen martin.brennmoen@tdndirekt.com Infront TDN Direkt


I USA har forøvrig hydrogenaksjer snudd solid opp den siste tiden (kraftige kursoppganger i hele sektoren seinest i går) mens aksjekursen til Hexagon Purus, som som klar global markedsleder innen lagring og transport av hydrogen (!!!) jo er å betrakte som et "indrefiletselskap" innen den eksplosivt voksende hydrogenindustrien, bare fortsetter å falle på Oslo Børs...
Redigert 08.06.2021 kl 13:07 Du må logge inn for å svare
Wanker
08.06.2021 kl 13:11 2935

Er enig i at det har kommet en del kuriøs kritikk av ledelsen i selskapet. Likner litt på kritikken enkelte aktører av og til kommer med NELs ledelse, spesielt når det tar litt lang tid mellom meldinger. Jeg aner et mønster her, ikke konspiratorisk i det hele tatt :-o

* De har jo inngått avtaler om joint ventures, mest kjent Agility, som nå går som det suser. Andre JVs har foreløpig (og i nærmeste fremtid) negativ avkastning.
* De har kjøpt selskaper: Okt 2016 - tyske xperion (selskapet som opprinnelig fikk avtalen med Alstom), Master Works, Digital Wave, og siste men ikke minst - hele Agility
* De satser hardt på IoT, både av direkte hensyn til kommers, men også sikkerhet (som til syvende og sist betyr kommers i denne bransjen!)
* "HEX er ikke en totalleverandør, så de bør kjøpes av noen som er akkurat det" Totalleverandør av HVA? Om noen (lille Air Liquide, f.eks) bare ønsker tanker, la dem kjøpe! Om Estes eller UPS ønsker tanker OG systemer, la dem kjøpe! Virker ekstremt konstruert, denne kritikken.
* "Mange prosjekter som ikke gir inntjening" Jeg er imponert over alle prosjektene de er inne i. De er utvalgt for mange pilotprosjekter fordi de er flinke, ikke fordi de gir bort produktene sine.
* "Ledelsen er for passiv". LOL!
* "Ledelsen beriker seg selv på bekostning av aksjonærene". Dette vet jeg ikke så mye om, men det er mulig at en større del av lønna burde være relatert til aksjekurs over tid. Det burde vel forsåvidt gjelde de aller fleste aksjeselskaper!
Slettet bruker
08.06.2021 kl 13:54 2883

Flott og informativ redegjørelse som "kler av" forsøkene på uetterrettelig, negativt spinn og tåkelegging!


Den kanskje aller største logiske bristen når det gjelder kursmassakrene og den fortsatt pågående kurddumpingen i de to Hexagon Group aksjene, vil jeg hevde at kan tydeliggjøres helt klart i ekstremt enkel og kortfattet form, formulert slik:

1. Hexagon Composites er klar global markedsleder innen gassbaserte drivstoffsystemer (RNG og CNG) og har en svært imponerende partner-/kundeportefølje som blant andre inneholder flere av verdens aller største bilprodusenter og logistikkselskaper.

KONSENSUS NÅR DET GJELDER ETTERSPØRSELEN ETTER GASSBASERTE DRIVSTOFFSYSTEMER FOR Å BEKJEMPE SKADELIGE KLIMAGASSUTSLIPP, ER AT ETTERSPØRSELEN VIL VOKSE ESTREMT I ÅREVIS FREMOVER.

2. Hexagon Purus er klar global markedsleder innen teknologi og produkter for lagring og transport av hydrogen, og har i likhet med Hexagon Composites en svært imponerende partner-/kundeportefølje som i tillegg til flere av verdens aller største bilprodusenter, inneholder verdensledende togprodusenter, ditto maritime aktører, ditto flyprodusentter, ditto produsenter av anleggsmaskineri etc.

KONSENSUS ER AT VEKSTEN NÅR DET GJELDER ETTERSPØRSELEN ETTER TEKNOLOGI OG PRODUKTER FOR LAGRING OG TRANSPORT AV HYDROGEN VIL VOKSE HELT EKSTREMT FREMOVER. JA, VEKSTEN I ETTERSPØRSELEN HER ER ESTIMERT Å BARE AKSELERERE KONTINUERLIG I FLERE TIÅR FREMOVER.

3. Konklusjon:

KURSMASSAKRENE VI HAR BEVITNET DE 3 - 4 SISTE MÅNEDENE OG FORTSATT ER VITNER TIL I DE TO HEXAGON GROUP SELSKAPENE PÅ OSLO BØRS, HENGER IKKE PÅ GREIP OG KAN IKKE FORKLARES RASJONELT.

Redigert 08.06.2021 kl 14:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2021 kl 14:01 2870

Det sentrale spørsmålet er vel også, hva slags marginer sitter Hex igjen med på en kontrakt som dette ? Omsetning bra, men hva sitter de igjen med på bunnlinjen ?
Slettet bruker
08.06.2021 kl 14:06 2852

Der er det vel bare å sette seg inn i selskapets guiding. CFO som har ansvaret for pengesekken guider knallsterkt. CEO gikk enda veldig mye lenger og guidet klart sterkere enn CFO under Hexagon Composites under Capital Markets Day så seint som 11.januaf 2021. Alt om dette og mer finner den som måtte være interessert for eksempel i disse to trådstartene:


HEX - moderat Q1 2021 som forventet. Superstrong guiding! Bull

https://finansavisen.no/forum/thread/134459/view


HEX - et velment forsøk på hjelp til å forstå Hexagon Agility

https://finansavisen.no/forum/thread/135260/view




Redigert 08.06.2021 kl 14:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2021 kl 14:07 2842

Guiding? Kontrakten i dag, hva sitter Hex igjen med. Det står vel ikke i guidingen
Redigert 08.06.2021 kl 14:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2021 kl 14:20 2816

Slikt oppgis jo selvsagt ikke i børsmeldinger, men leser du meldingen, ser du vel at det er mulig å kontakte selskapet og gjøre forespørsler. Personlig kjenner jeg ikke til opplysninger som indikerer annet enn at Hexagon Composites utøver sunn forretningsdrift. Kanskje begynner det nå å bli på tide at de som antyder annet her på forumet, dokumenterer sine påstander/antydninger...?

EBITDA i Q1 2021 var 87 millioner NOK av en omsetning på 690 millioner NOK, i et kvartal man på forhånd guidet som "soft/moderate" ...

Når det gjelder Q2, Q3 og Q4 2021 gjentok CFO seinest under Q1 12.mai denne guidingen:

"Strong growth" - "Strong growth" - "Strong growth"...


Jeg postet altså linker til to trådstarter hvor du finner alle detaljer om selskapets guiding på kort og lang sikt, også når det gjelder EBITDA, men hvis du ikke er interessert i dette fordi du ikke har tiltro til selskapets guiding, er du nok pent nødt til, i første omgang, å vente til 12.august da Q2 2021 presenteres.
Redigert 08.06.2021 kl 14:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2021 kl 14:40 2783

Klar over det, men det er utrolig viktig info som vil komme frem. Hvis en sportsbutikk taper penger på syklene de selger så er det ikke noe vits å skryte av omsetningen. Nå sier ikke jeg at det gjelder Hex, men det er sikkert prispress i dette segmentet også og råvarepriser går i taket nå. Skulle gjerne likt å vite mer om marginer. Har også lurt litt på om dette kan være grunnen til at det er hengemyr. Bare se på Scatec. De meldte om kontrakter verdt 11 milliarder, men så viser det seg at det er omtrent like dyrt å bygge anleggene nå. Derfor gikk kursen ned i stedet for opp
Slettet bruker
08.06.2021 kl 14:43 2772

Her diskuterer vi Hexagon Group og Hexagon Composites, og kan bare gjenta at EBITDA i Q1 2021, som på forhånd var guidet som "soft/moderate", var 87 millioner NOK av en omsetning på 690 milloner NOK når det gjelder Hexagon Composites...
Redigert 08.06.2021 kl 14:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.06.2021 kl 22:06 2557

Et mirakel! Aksjekursen steg 88 øre i dag. Nesten så en blir rørt.
fjellmannen
08.06.2021 kl 22:30 2516

Fin sak i morgendagens FA
fjellmannen
08.06.2021 kl 22:30 2515

Fin sak i morgendagens FA
Slettet bruker
09.06.2021 kl 00:13 2413

Dagen etter at jeg melder om at jeg ikke lengre fortsetter med mine skriverier om HEX ( menende vurderinger som er relatert til selskapet) så ser presten Johnny en mulighet til svartmaling og personangrep: ( .Her på forumet har vi dessuten kunne observere et spesielt fenomen da "en selverklært venn av HEX" kontinuerlig og systematisk har angrepet selskapets ledelse med nedrige beskyldninger om udugelighet.." ) Kommentar: Jeg er IKKE en selverklært venn av HEX, og de som har fulgt mine anbefalinger siden 16/12 har TJENT PENGER på HEX, i motsetning til deg. Jeg har ADVART mot" kursmålene" satt av en gjennomkorrupt bransje, selvom jeg en liten stund trodde på at din " megler", som du mente var en troverdig fyr var feilaktig et unntak.Jeg ADVARTE tidlig mot et fall til rund 40 kroner ( noe du kritiserte), og har nylig anbefalt kjøp av aksjen.Så i motsetning til deg som publiserer ALDRI noe som ikke er forenlig med en hallelujastemning, så har jeg påpekt en masse ting, som folk selv må vurdere, men som ALDRI har vært skudd i løse luften. HEX har SOM REGEL ikke nådd selverklærte mål, og kan ikke vise til gode EPS tall, eller en positiv kontantstrøm over tid. Slikt er et ledelsesansvar. Poenget er at mine vurderinger er noe mere nuansert enn de som kommer fra menigheten, og det kan resultere i ( i dine øyne) upopulære påstander eller antagelser.
Til han andre som ser ut til å være en ny prest i menigheten: Jeg har tydelig sagt ifra om at HEX fortsatt på egen hånd kan vokse i noen år til, men så er det slutt: De har ikke kapital nok til å finansiere fremtidige investeringer OM DE DA IKKE SNART KREERER EN BETYDELIG POSITIV CASH FLOW. Min påstand er at at selskapet vil kunne vokse raskere ( og gi bedre avkastning for investorer), om de blir kjøpt opp av en større aktør. Din latterliggjøring av Air Liquide som en liten aktør kan jo folk vurdere selv... og selvsagt, som jeg også tok forbehold om, så er det sikkert flere og muligens bedre større aktører som kan kjøpe opp hele HEX ( Å selge bare HPUR virker meningsløst på meg).
Air Liquide omsatt for 205 milliarder ifjor, har 65000 ansatte i 78 land. Teknologien til HEX kan da også plutselig anvendes på flere av de områder de allerede er etablert i.
Så må jeg bare nevne til slutt at jeg som IKKE er selverklært venn av HEX, men sluker IKKE ting dere sluker ukritisk( blant disse et lite innsidekjøp av FLAKK og vanvittige kursmål), sitter med 30% av min investerbar kapital i HEX.
Det er nyttig med info om kontrakter JV, rammeavtaler, linker til rapporter osv. ( noe jeg selv i de grader har bidratt med), og jeg er enig i at HEX er rimelig priset forutsatt at det er minst 20 kroner av kursprisen utgjør verdier i HPUR ( noe JEG har tatt som et KONSERVATIVT utgangspunkt), men det få da være måte på å skyte rund seg med hagle på alt som rører seg og ikke er godkjent som prest i din menighet med 40 kirkesamfunn.
PS: jeg FORTSETTER selvsagt med å ikke analysere eller komme med informasjon som kan være verdifull for gribbene, men slikt skittkasting, som dessuten er fake er under beltestedet. Jeg nyanserer og sier tydelig at oppkjøp ikke er noe jeg anser som en nær forestående hendelse, og at folk må vurdere det som en tanke og en MULIGHET en gang i fremtiden, og ikke noe annet.

Forskjellen mellom deg og meg er at du er desperat og frustrert over at HEX ikke prises i tråd med dine fastlåste tanker.
JEG er frustrert på at politikere står og applauderer for en gjennomkorrupt finansbransje, og forøvrig fører en samfunnsskadelig politikk på samtlige vesentlige samfunnsområder.
HEX er for meg et lite problem. Det er et langt større problem at den psykiske helsa til folk ( og da især unge folk), er den desidert dårligste i hele OECD og at alle medianyrker / folk med vanlige inntekter IKKE klarer sine vanlige utgifter i Norge som eneste land i OECD. Men slik må det jo gå når man tillater alt fra gribbene ( kapitalanarki), og samtidig lopper oss for 50% høyre utgifter til varer og tjenester enn andre land.
Bare ulydighetsstraffen for ikke å ha AMS ( eneste land hvor man tar seg betalt for å ikke å føye seg) tilsvarer 5 fartsbøter i Tyskland hvert eneste år. Eiendomsskatt i EU er noe man tar for at multinasjonale og rike selskaper skal gi penger i kasse.I Norge betaler bolgeiere nesten hele regningen, mot nær 0 kroner for vanlige folk ellers.
Monopolistene i Norge øker dag for dag, mens konkurranse i Norge ikke er mulig med sine bare 5 millioner innbyggere. Og ALLE får ta minst dobbel pris, mens supperådene hverken har vilje eller mandater til å gjøre noe. DET er ekte problemer. Det at Oslo Børs Casino er den største bonanzabørsen i OECD er jo bare en del av en total samfunnsskadelig tilnærming
Hele COVID politikken viser at de som satt godt i det har fått enda bedre økonomi, mens vanlige folk som regel har fått det betydelig verre.
Ikke rart når små bedrifter må til takke med 60% av sine faste kostnader, mens det i mitt hjemland ( Nederland) får 100% kompensert.

Redigert 09.06.2021 kl 04:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.06.2021 kl 00:32 2393

Prøvde å redigere noen små skrivefeil, men det tillot ikke finansavisen ( opplever den ofte som ustabil), så du få gjette deg til noen ukomplette setninger.Det er medianyrker som er de dårligst betalte i OECD fratrukket obligatoriske utgifter. Det er primært unge folk som kommer DESIDERT dårligst ut av komparative årlige undersøkelser rund dette med " alvorlige psykiske plager".
Kan jo legge til at bankmonopolet kombinert med at politikere ikke vil beskytte boliglånstagere, har medført at banker har de HØYESTE avanser på boliglån, og at de tilrettelegger for at du ikke skal ta opp langsiktige lån, men lån knyttet opp mot NIBOR. Det gjør at banken ALLTID vinner, og de høye avanser. I EU er det vanlig at Staten BESKYTTER boliglån til folk flest, gjennom å legge en grense for hvor mye de kan ta seg betalt, SAMT at man tilstreber langsiktige og forutsigbare låneutgifter. I Norge blir du loppet om du velger langsiktige lån, gjennom ekstreme avanser, og dyre kostnader om du skal ut av et slikt lån ( ved bytte av bolig). Så i EU prøver man så godt man kan å beskytte sine innbyggere for faste utgifter ( boliglån, strøm, teletjenester, eiendomsskatt, varer og tjenester osv.) mens man i Norge BARE ivaretar aktørene, som kan ta hva de vil, når de vil, og hvor sluttbruker ALLTID er den som skal betale.

På 80 tallet var Norge et lovende demokrati, og mye ble ikke privatisert, slik som i EU ( det var fornuftig). Idag så sitter vi igjen med MYE privatisert, flere monopolister, og uten reel beskyttelse mot markedskrefter i et land som MINST egner seg for konkurranse.
Resultatet er ekstreme endringer mellom de rike og de fattige. Norge er det landet hvor flere og flere blir raskere rikere og rikere, mens avler frem flere og flere med betydelig dårligere livskvalitet, noe statistikken om de unges psykiske helse er en pålitelig og god indikator på.

Det går til helvete med Norge for neste generasjon, og det vil få store konsekvenser i lang tid, også økonomisk. For når 30% ikke fungerer i jobben fordi de har store psykiske plager, hvordan vil da bedrifter kunne konkurrere med land hvor tallet er under 10%?
Særlig rosafascistene som regjerer nå fører en politikk hvor de pisser i buksa ( deilig varmt), men det er ikke noe i lengden...
Skandalene fra kapitalanarkistene bare øker for hver dag, og til med å med feilutbetalinger til trygdede skal lovreguleres bort, fremfor at staten gjør opp for seg. Typisk Norsk.
Som samfunnsviter så har jeg selvsagt advart de, men hvem hører vel på en hollender, som bare har bodd her i 40 år....Han er jo ikke norsk en gang! Men det er muligens det vi mangler i Norge, at vi ikke bare sammenligner oss med Sverige ( når det passer oss) eller finnene ( når det passer oss), men ikke vil lære av de feilene andre land har gjort, eller de tingene de løser 100 ganger bedre enn Norge.
Jaja...nå er vi langt unna HEX, men om de skal jeg jo ikke snakke om en stund til...
Redigert 09.06.2021 kl 04:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.06.2021 kl 03:15 2330

Dere prester må slutte å pisse på de som ikke roper halleluja hele tiden. Saklige og begrunnede innspill er bra; å sluke rått det du bare hamrer og hamrer på ( insidere som en gang kjøpte aksjer og disse kursmålene til en korrupt bransje, hausing av mikrokontrakter, samt en superior ledelse) er en religion, og forkastet. HEX er ikke den eneste aksjen på Oslo Børs Casino, og å ikke forstå at HEX er en liten fisk i en stor dam, og at de er avhengig av VELDIG mange andre faktorer enn bare det å ha et bra produkt akkurat nå, er en kardinal feil, for å snakke i prestespråket.
Jeg holder fast ved at de fortsatt fisker med glassfiberstang i en dam med mye fisk. Nesten umulig å ikke få napp, men fangsten står ikke i forhold til de opsjoner de grafser til seg.
Q2 er viktig og Q3 avgjørende. Men jeg har som dere prester et håp om at det aksjen skal gi mer avkastning enn det jeg har hatt i avkastning på de siden 16/12.
Og som sagt mange ganger før: det vi skriver her har 0 verdi for aksjeutviklingen. Om folk trodde på presteskapet her, så ville kursen på HEX vært BETYDELIG over dagens kurs, og det er den ikke. Våre skriverier blir muligens misbrukt av en korrupt finansbransje, men en DIREKTE kurspåvirker er vi ikke. Så folk kan hausse eller baisse så mye de vil her, men det virker aldri til fordel for småinvestorer, og da især ikke i en en liten aksje som HEX. Det er også en medvirkende årsak til at jeg slutter å gjøre mine egne vurderinger offentlig; Jeg tror at det ikke gagner småsparere, selvom de som har kjøpt og solgt, på de kurser jeg selv har anbefalt sitter med positiv avkastning siden jeg gjorde mitt første kjøp på rund 50 kroner. Kursen er langt lavere nå, men jeg og de som fulgte mine anbefalinger slavisk har tjent penger.
Har de fulgt deg, så har de tapt store summer, og er enten frustrerte, har plutselig blitt langsiktige eiere, eller bryr seg ikke om dagens kurs ( som du så mange ganger har uttalt selv). Jeg tror at det er stor forskjell om man kjøpte en bestemt aksje til 10 kroner eller 30 kroner, uansett om man er langsiktig eller kortsiktig. En fortjeneste er forskjellen mellom kjøps og salgskurs og nåverdien bestemmer om du sitter med urealisert gevinst eller tap. Å ikke bry seg om slikt er ren dumhet. Riktig kurs er den kursen du får for aksjen idag. Håp og tanker om fremtidig kursutvikling er noe annet, og uansett, så er det vanskelig å kjøpe på bunn og selge på topp... Som en stor investor sa: Jeg pleier å kjøpe for sent, og selge for tidlig.


Tilbake til hjemmetraktene: Oslo Børs Casino er fullstendig underlagt korrupte analyseinstanser, som kun har et mål: Berike seg selv.
Det er jeg ikke med på. Å bli pisset på av prester er jeg heller ikke med på.
Og selvom jeg ikke vil dele mine handlinger i HEX noe mer, så kan jo folk lett finne ut hvilke kursmål jeg satt for de ulike typer investorer ( den skvette, den forsiktige, den optimistisk og den med et perspektiv på et halvt år. Er det noen andre som har delt slikt og hva han kjøpe og solgte sine aksjer for? NEI. Bare ukritiske hallelujarop. Jeg holder styr på makroting, som inflasjon, sentiment i bransjer, politiske internasjonale beslutninger og mye mye mer. Til og med en liste over mer enn 40 selskaper hvor jeg prøver å holde styr på sentimentet i peers, og grønne relevante aksjer worldwide, ikke bare de som inngår i relevante grønne amerikanske indekser. Det har vært nyttig...langt mer nyttig enn en kontrakt på noen skarve kroner og nyttig HVER DAG. Holisme slår i alle fall navletitting.
Dette er IKKE selvskryt: Nesten hele fortjeneste i HEX ble spist opp av å investere i et grønt fond, selvom det nå går hakket bedre, og da jeg kjøpte på det falske kjøpssignalet i HEX på 52 kroner, gikk det med noen kroner. Har uansett en realisert gevinst som gjør at HEX må ned betydelig om jeg skal gå med tap. Og så er det greit å ha noen midler på sidelinja.
Redigert 09.06.2021 kl 05:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.06.2021 kl 08:12 2215

Jeg er særdeles positiv til Hex selskapene. Jeg bare prøver å finne ut av hvorfor ikke kursen går mer.
Slettet bruker
09.06.2021 kl 11:16 2100

👍

Foreløpig ser det ut som den "generelle interessen" for de to Hexagon Group aksjene som investeringsobjekter er for lav på Oslo Børs.

Det er denne manglende interessen "noen" som har forstått tegninga, men som ikke vil betale nå benytter seg av, i form av å psyke ut og presse småaksjonærer ut av aksjene samtidig som man ved hjelp av kursdumpinga har lyktes med å utløse salgsmekanismer i noen verdipapirfond, i særdeleshet ett sådant som de som følger med på aksjonæroversikten for Topp 20 vet godt hvem er?
Redigert 09.06.2021 kl 11:21 Du må logge inn for å svare
kelle
09.06.2021 kl 13:47 1998

Er blitt litt for gammel til å holde på med aksjer nå, men sitter med en bra post i HEX. HEX minner meg mye om en aksje jeg hadde ståltro på for ca. ti år tilbake i tid. Tomra hadde også fine fremtidsutsikter, men det ble liksom ikke noe fart i oppgangen så jeg solgte på ca. 40 kroner.
Nå har TOMRA erobret nesten hele verden og kursen har gått 10 gangeren. Tror ikke HEX vil gjøre en dårligere reise.
Produktene for begge selskapene er å gjøre kloden til et bedre sted å bo, så får vi se hvor det bærer.
Er ganske sikker på at de som skaffer seg aksjer i HEX og blir sittende en stund vil bli godt belønnet.
Oppgangen bør komme ganske snart og den kan bli bratt. 2. kvartalsresultatet vil gi en god pekepinn.
Ellers er jeg svært glad for alt Johnny bringer til torgs. Fortsett med det. Har jo et vist håp om at HEX kan overgå TOMRA når det gjelder kursoppgang de nærmeste årene. Ha en fortsatt fin dag folkens.
Slettet bruker
09.06.2021 kl 15:02 1928

He, he, satt også på 20 000 aksjer i Tomra i et par måneder, like i etterkant av den såkalte finanskrisa, men gikk lei og solgte meg ut på omtrent samme kurs som jeg gikk inn (hårfint i overkant av 30 NOK). Hadde ikke skadet å ha blitt sittende i den... Vært innom aksjen igjen seinere også og fått avkastning, men burde også den gang ha blitt sittende selvsagt når man ser hvordan aksjen har utviklet seg.

Nå for tida tror jeg veldig på (de "i mi bok" klart underprisede case'ene) Hexagon Group og Q-Free, og er fast bestemt på å bli sittende i aksjene langsiktig, uansett. Ser som deg helt klart paralleller til Tomra både i Hexagon Group og Q-Free. Ikke minst har begge selskapene det som i mine øyne fremstår som glimrende største eiere.

Hexagon Group har den japanske, globale giganten Mitsui (som man jo for noen måneder siden også signerte en femårig fornyet og forsterket, strategisk samarbeidsavtale med! For ei drahjelp!) og Q-Free har bergenske Rieber & Sønn med Fritz i spissen.

Tenker at både Mitsui og Rieber som eiere er kapable til å gjøre det samme som svenske AB Latour har gjort med Tomra, i henholdsvis Hexagon Group og Q-Free. :)

Stå på med posting her på forumet kelle! Liker dine innlegg, og jo flere som ytrer seg her om Hexagon Group, jo bedre. Uten tvil. Det er da også gledelig nok litt flere som poster på trådene akkurat nå.

Ha en fortsatt fin dag selv.


PS) Legg merke til de plutselige laaaange (telefon?)pausene i handelen i HEX, av og til på 15 - 20 minutter. Så og si helt uten unntak "starter handelen opp igjen" med kursfall, etter disse pausene i handelen. ;)
Redigert 09.06.2021 kl 15:28 Du må logge inn for å svare
Jono
09.06.2021 kl 17:13 1831

Nei, _det_ er ikke til å forstå seg på at til nok en positiv melding til børsen, og nå til og med i et nytt marked, ikke minst romfartsindustrien.
Ja, for hvorfor har noen det så travelt med å selge aksjer til så lave kurser, ikke minst for å påminne om innside salg på 57 kroner tidligere i år?
Kanskje jeg burde selge mine Hydro aksjer i morgen, for å kjøpe flere HEX?
PS: valgte heller å selge noen REC aksjer, har nå økt min beholdning med 50% i dag, ønsker alle en god helg! :-)
Redigert 11.06.2021 kl 16:17 Du må logge inn for å svare