nopetter
11.06.2021 kl 12:26 1737

Hva noen ganger i Murmansk og Nikkel i Nordvest Russland. Det var så mye svovel røyk i gatene at det rant av øynene, drivstoffet oste av ren svovel . Fy fan😩
HP17
11.06.2021 kl 12:24 1748

Det er helt sant. BCS inntar Kina, BCS inntar Japan ("big in japan"), BCS inntar Nedeland, BCS inntar Norge, BCS inntar regjeringen og Erna trekker frem selskapet kort tid tilbake. Det er over 400 potensielle kunder som alt har henvendt seg til BCS. Nå starter ferden oppover mot 60 tallet ser det ut som, glad jeg er ferdig posisjonert for det som sannsynligvis kommer i nær fremtid og i årene som kommer. Tenk å kunne sitte på et aldershjem og vise bilde av VPS kontoen der en til sine barnebarn kan dokumentere at dette selskapet var en med på ferden helst fra den spede starten på OSE og frem til....?
rockpus
11.06.2021 kl 12:05 1793

La oss ikke gjøre dette til en klimadebatt!
Poenget er at BCS har et produkt der selve produksjonsmetoden er et like godt argument som hva som produseres. Et produkt for fremtiden, svært klimavennlig og til en konkurransedyktig pris. Ikke rart at andre selskaper er i ferd med å oppdage BCS..
Slettet bruker
11.06.2021 kl 11:59 1817

Jeg er ikke noe miljøfanatiker men det gjør jo ikke noe at luften føles frisk og ren... Har vært i Rio som sannsynligvis den største byen jeg har besøkt og der var forurensning et stort problem. Du så og kjente det i lufta at noe ikke var som det skulle. Jeg trodde først det brant en eller annen plass men det var kun "forurensning"...

BCS vil aldri klare å fjerne all CO2 og det er nok heller ikke ønskelig. Men at de kan redusere den til et "klimapolitisk" akseptabelt nivå er vel en mulighet...

Men det mest spennende er jo at de tar et problem og gjør det til en ressurs... En verdifull ressurs...
nopetter
11.06.2021 kl 11:54 1833

Det hele handler om det som korrekt rent politisk. Det er uansett galskap å sende co2 ned i gamle brønner forhåpentligvis klarer Sagmo og co å overtale politikerne til at de kan produsere CNF som alle k an få en profitt av. Så er det å håpe at selskapet overlever som et norsk eventyr enn at det blir kjøpt opp for små penger
Londonmannen
11.06.2021 kl 11:43 1871

Fjerne all CO2?! He he ja det er mange bekymringer man kan få. Men dersom du bekymrer deg for at så skal skje så får du ta en prat med Tina Bru og få fart i oljeutvinningen, samt piske kineserne til å bygge flere kullkraftverk. 😂🤣 Trornok BCS vil ha mer enn nok VO2 å ta av lenge før det kommer til et punkt der det vil være fare for en motsatt effekt på klimaet.
Slettet bruker
11.06.2021 kl 11:01 1961

Naturen klarer ikke lenger å ta økningen av co2 og metangass som menneskene slipper ut. nå akkumuleres det i atmosfæren.
nopetter
11.06.2021 kl 11:00 1973

Hadde dette vært enkelt men det er det ikke. Det er mye strid om dette emnet husk at denne perioden jeg snakket skjedde melomm år 600-1100 og vi er først i starten av denne syklusen
Rubin
11.06.2021 kl 10:49 2034

Det du sier er delvis korrekt, men ikke POLITISK korrekt i disse dager. Det som er forskjellen nå fra vikingtiden er at økningen av CO2 i lufta endrer seg raskere enn før. Uansett, mer CO2, jo mer «mat» til planter, trær og ikke minst alger i havet. Men skjer ting for fort kan det forårsake lokale problemer…

Uff, som «grønn aksjonær» med masse aksjer i BCS og RECSI burde jeg holdt kjeft…. La oss heie på Greta Thunberg…til vi har høstet superprofitt i den grønne (hysteriske) bølgen…😉
Redigert 11.06.2021 kl 10:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.06.2021 kl 10:38 2095

Nå er det i ferd med å skje noe i BCS, noen som vet noe ikke alle vet tror jeg...
Slettet bruker
11.06.2021 kl 10:33 2052

nopetter, du er en artig kar! Takk for innspill!
Slettet bruker
11.06.2021 kl 10:23 2096

haha, man skal lese mye før øra detter av. Har du sør-stat flagget på veggen også eller?
nopetter
11.06.2021 kl 10:19 2110

Før dere går helt av skaftet med å fjerne all co2 I atmosfæren. Dere bør huske at hvis co2 blir fjernet fra atmosfæren så havner jorden i en ny istid som den for ca 30 000 år siden. Da stopper all fotosyntese opp og all o2 produksjon forsvinner. Selv om ikke vi kommer til å leve så lenge til å oppleve dette. Det er bevist at co2 nivået i atmosfæren var nesten dobbelt så høyt under vikingetiden enn den er i dag. Hele Hardangervidda var skogbevokst siden de har klart å datere funn gjennom Carbon datering. Så disse syklusene er ikke unike i jordens historie. Og dette car ikke menneske skapt det er alle enige om
rockpus
11.06.2021 kl 10:09 2148

Ja, det er "i pose og sekk" som gjelder for dette selskapet! Her kan man produsere fremtidens material med svært god miljømessig samvittighet. Det er denne geniale produksjonsmetoden som virkelig er det som gjør dette selskapet unikt i en verden der fokuset nettopp nå er ekstremt på slike faktorer!
Samtidig kan man egentlig se bort fra de kalkyler som selskapet så langt har presentert. Dette fordi anvendelsen av CF står foran en rivende utvikling der bare fantasien setter grenser for hvor dette kan brukes.
En sak er det dog jeg lurer på: Hvordan er mulighetene for gjenbruk / resirkulering?
Amore
11.06.2021 kl 10:02 2186

Tenker Bcs vil knytte seg til samarbeid med en storkapitalist i Asia etter hvert.Teknologien er unik med lavt energiforbruk og unik kvalitet. 50 kwt vs 1600 som det er det minste andre oppnår pr.kg. er dette riktig så burde aksjekursen mangedoble seg.
Londonmannen
11.06.2021 kl 09:59 2198

He, he ja ikke uenig i det. Men jeg sier vel heller ikke at BCS skal fjerne alt, men de er et bidrag og de har utvilsom vist verden at de sitter på en viktig nøkkel. For faktum er at dersom teknologien hafdde vært skalert tilstrekkelig opp, så ville de kunne skapt det berget av CNF som du nevner. Så spørs det da hvor mye kapital diverse stater er villige til å bidra med for å få ned CO2 nivået og å kunne bruke det til noe mer fornuftig enn å lagre det under havbunnen. Man skal ikke være videre smart i toppetasjen for å skjønne at det er mange ganger smartere å produsere CNF enn å stue det bort i svære, dyre lagerhaller under Nordsjøen.
Slettet bruker
11.06.2021 kl 09:56 2207

Hvis alle biler ble laget i carbonfiber så ville de vel hatt et langt lavere behov for motorkraft, og dertil forbruk av energi. Tenk om bilen kunne veie 4-500 kilo med passasjerer istedetfor 1,3-2tonn+++.

Alle typer biler ville blitt langt mere miljøvennlige... Og det ville nok ha redusert rekkeviddeproblemet ganske kraftig!
Redigert 11.06.2021 kl 09:57 Du må logge inn for å svare
rockpus
11.06.2021 kl 09:40 2260

Veldig godt innlegg!

Men må samtidig presisere at BCS neppe klarer å fjerne co2 overskuddet i atmosfæren alene. Da ville det blitt litt av et berg med karbonfibre.. ;-))
SAL
11.06.2021 kl 09:03 2360

Antallet kan nok være noe det samme men snittet er 20.12. Er ganske fornøyd med akkurat det
Slettet bruker
11.06.2021 kl 08:21 2469

Tror det blir en god ukesavslutning på forventingen til signert avtale fra japan. Det er ikke mange børsdagene igjen av juni og da øker sannsynligheten for en børsmelding for hver dag som går. Selv har jeg lagt inn to nye ordre på kr 50,1 og kr 49,6 gitt kursen starter med en dipp ned.
Olans97
11.06.2021 kl 08:10 2511

Jeg har samme inngang, men en god del færre aksjer. Derfor blir det å kjøpte flere til uka
Hjelpalaus
11.06.2021 kl 07:47 2563

Hvor tungt lastet er forumbrukerne egentlig med BCS?
Selv har jeg et lavt 5-sifret antall med inngang midt på 30-tallet. Kan bli bra på litt sikt håper jeg.
Olans97
11.06.2021 kl 07:37 2608

Bra skrevet! Helt enig. Bare håper det ikke eksploderer før neste uke. Trenger mer kapital for kjøpe det antallet aksjer som BCS er verdt
Londonmannen
11.06.2021 kl 07:33 2622

Dess mer man graver seg ned i BCS og dess mer man får kunnskap om hvilke produkter som kan tilsettes CNF/ bygges av CNF så begynner man å få en ide om hvor stort dette kan bli. Eller gjør vi egentlig det?
Jeg tror at vi pr i dag er ubevisst produkter/områder der CNF vil bli tatt i bruk i fremtiden. Markedet fir CNF er derfor trolig mye, mye større enn det noen o dag kan se for seg.

Samtidig vet vi at BCS pr nå er alene om en helt unik teknologi, som ikke bare bidrar til å fjerne deler av den gassen som gir miljøforkjempere størst hodepine, våre politikere størst utfordringer og menneskeheten størst bekymring. For miljøproblemene skaper ekstremvær, tørke og skogbranner, ekstremnedbør og flom, stigende havnivå og flyktningestrømmer verden ikke har sett tidligere og som skaper grunnlag for konflikter.

I dette bildet sitter lille BCS med en unik løsning til å omdanne CO2 til et materiale som har flere bruksmuligheter enn det verden i dag kjenner til.

Hallo! Begynner det å demre? Er det rart at interessen rundt BCS har eksplodert? Er det rart at selskapet har interesse fra mer enn 400 internasjonale selskaper? Er det rart at BCS sin teknologi har tiltrukket seg politikernes interesse? BCS sitter jo formelig med en av nøklene til å kunne løse det som i dag er alle verdens politikere og industriledere sitt sin største utfordring! Tygg på den! Ikke rart ledelsen i BCS snakker om et nytt industrieventyr i Norge! Og for et eventyr! Et eventyr som så smått har startet på veien til å bli realisert! Og vi, BCS aksjonærer, er del av det!
Slettet bruker
10.06.2021 kl 21:44 2897

Du kan finne ut mer på hjemmesiden:HERØYA INDUSTRIPARK,her finnes blant annet Norsk Hydro(planlegger gigant BATTERI fabrikk),giganten YARA,Equinor,Elkem kommer(materials batteri),osv.Her er STORE muligheter for Bergen ECO CARBON S,på veien til HERØYA passerte antagelig SAGMO AKERs ACC prosjekt BREVIK betong!!!
Skomerke BCS samarbeider med: GAITLINE.Carbon nanofiber i sålen.
Slettet bruker
10.06.2021 kl 15:52 3228

Den kan komme når som helst og når den meldes vil det være den ultimate bekreftelsen på produktet og teknologien og dermed vil det sende kursen til et helt annet nivå samt også tiltrekke seg større investorer som heller betaler mer for aksjen med mindre risiko på produkt/teknologi. Når den kommer tror jeg vi raskt ser en kurs mellom kr 80-100 og for en media omtale i norge og eller i verden en kan vente seg?
På mellom og lang sikt er BCS er 5X-10X eller mer aksjer potensielt. Det er nå en har mulighet til å være tidlig inne (lik i Apple på 80 tallet og facebook før 2012)
Bullfight
10.06.2021 kl 15:27 3288

Følg med nå, tror det kommer et løft før slutt i dag, go middag godtfolk ):
Redigert 10.06.2021 kl 15:27 Du må logge inn for å svare
TraderMom
10.06.2021 kl 13:36 3409

Enig, man må få lov til å selge, ellers så tjener man jo aldri noe :-) Selv sitter jeg også med mine og venter på nyheter fra Asia. Inflasjonsnyhetene i USA i dag, kan muligens være med og påvirke kursen på kort sikt. Men en korreksjon nå, ser jeg utelukkende på som en kjøpsmulighet hva BCS gjelder.
Slettet bruker
10.06.2021 kl 13:13 3463

Man må jo få lov til å selge, men da tror jeg man kan gå glipp av en del penger! Det ventes en snarlig signering i Japan og dette kan komme ut når som helst nå!
Gullhaugen
10.06.2021 kl 13:01 3500

Hold på aksjene...ikke la dere manipulere av algoen som herjer i ordredybden......da ser vi 55 i dag
Hjelpalaus
10.06.2021 kl 10:48 3734

Amore skrev Innlegget er slettet
Få heller noe konkret på bordet.
Slettet bruker
10.06.2021 kl 10:19 3810

HERØYA,her har 3 prosjekter fått tilsammen 600m EU kr,EUs GREEN DEAL,nytt tomtområde heter SEIDR!!!,norrønt for:DER FRAMTIDEN SKAPES,Her hører vel BCS til?
nopetter
10.06.2021 kl 09:30 3925

nå er jeg usikker på om herøya er en del av northern light prosjektet, men det vil tiden vise
Rubin
10.06.2021 kl 09:26 3950

Han får en travel sommer hvis han skal besøke bare en liten del av de 400 selskapene som står i kø for å få avtale med ham (BCS)…🤩
Molbre
10.06.2021 kl 09:25 3963

Ja ser ut som om det som ville ut med litt store poster i dag har kommet seg ut, satser på at vi kommer opp mot 55 i løpet av dagen igjen :-)!
Londonmannen
10.06.2021 kl 09:24 3970

Er vel også noen som begynner å føle på høyden og som verdisikrer på dette nivået. Hvor smart det er vil tiden vise.