IDEX & Zwipe PayOne distribusjon 2022-2025

heiltfint
IDEX 09.06.2021 kl 21:14 377181

Oversikt over noen av Zwipe partnere som har planlagt å distruere Zwipe PayOne fra H2 2021.
Zwipe PayOne bruker fingeravtrykksensor fra IDEX Biometrics.


Zwipe og Goldpac samarbeider om å lansere biometriske betalingskort og relaterte tjenester til Goldpacs kundenettverk. Goldpac-kunder noen av de største finansorganisasjonene i verden. Goldpac er sertifisert av VISA, MasterCard, China Union Pay, American Express, JCB og Diners. Goldpac planlegger å videreføre biometrisk betalingskort med full lansering av programmet før 2022. Goldpac leverer 264 millioner betalingskort i året.

IDEMIA lanserer den nye generasjonen biometriske kort, F.CODE Gen2 neste generasjon sikre biometriske kortbrikke, (som ZWIPE har sikret seg verdensomspennende distribusjonsrettigheter) klar til utrulling i andre halvdel av 2021, Idemia produserer 600 millioner kort per år.

Zwipe er nå i kontakt med mer enn 40 av verdens 50 største kortprodusenter, hvorav 18 samarbeid er kunngjort (og 4 er for tiden anonyme) Zwipes strategiske partnerskap med IDEMIA, De fleste store risikopunkter er allerede bestått, og vi retter oss mot de første kommersielle distribusjonene for 2021.

Zwipe og KL HI-TECH den nest største betalingskortprodusenten i India sammerbeider for å bringe neste generasjon betalingskort til India. KL HI-TECH leverer for tiden totalt 50 millioner kort per år, KL HI-TECH tar sikte på å produsere Zwipe Pay One-kort fra 2. kvartal 2021, pilot ZPO Biometric Cards globalt fra 3. kvartal og første markedslansering i slutten av 2021

FSS er blant de ledende leverandørene av kortutstedelsesprodukter globalt, og kortporteføljen består av 800 pluss millioner betalingskort for Tier One-banker og betalingsbehandlere. Partnerskapet med FSS vil bidra til å skalere distribusjonen av Zwipe Pay ONE biometriske betalingskort globalt. Det første fokuset vil være på Canada, India og en rekke land i Europa, Midtøsten (GCC-land) og Afrika. Begge partnerne vil sikte på å starte piloter fra 2.H 2021

Be ys Pay den franske leverandøren av betalingsløsninger har inngått et partnerskap med Zwipe for å tilby biometriske betalingskort. Samarbeidet vil gi Zwipe Pay ONE-aktiverte biometriske betalingskort til å være ys Pay-kunder i det franske, belgiske, Luxembourg og nederlandske markedet. De to selskapene forventes å ha kontakt med utstedere fra dette kvartalet og levere piloter fra andre halvdel av 2021. Be Ys Pay leverer for tiden totalt 30 millioner betalingskort per år

Zwipe kunngjøre at de har fullført fire nye partnerskap med fremtredende kortprodusenter i Asia-Stillehavet og Europa. Med Zwipe har disse kundene valgt Zwipe Pay ONE-plattformen for levere biometriske betalingskort til utstederne Kortprodusentene planlegger å starte biometriske kortpiloter med Pay ONE-teknologien før utgangen av 2021, og vil gå videre med kommersielle lanseringer hvis forsøkene lykkes. Den samlede årlige kortforsendelsen fra disse nye kundene er mer enn 150 millioner kort,

Midt-Østen betalingstjenester (MEPS), en ledende regional one-stop-shop for betalingstjenester og produkter, samarbeider med Zwipe for å bringe neste generasjon kontaktløse betalingskort i Midt-Østen og Nord-Afrika (MENA) -regionen. MEPS utsteder 20 millioner EMV-betalingskort hvert år og tar sikte på å gjøre det tilgjengelig for våre kunder for pilotering og kommersiell distribusjon i løpet av H2 2021

Zwipe Pay ONE-piloter kunngjorde med Vopyin Sweden som pilot from Q3 2021, Vopyin vil sikte mot en første kommersiell lansering av 100.000 biometriske betalingskort i 4. kvartal

Zwipe og TietoEVRY går sammen om å lansere biometriske betalingsløsninger til banker i Norden og Baltikum. for å rulle ut biometriske betalingskort og «wearables» i stor skala,

Eika gruppen (og antagelig sparebank gruppen
TietoEVRY og Eika Alliance, en av Norges største banker ohar inngått en omfattende strategisk avtale for levering av neste generasjons kjernebank- og betalingsløsninger, De 53 lokale bankene i Eika Alliance som deltok i prosjektet har signert den nye avtalen tilbyr et bredt spekter av bank- og forsikringsprodukter til cirka 700 000 kunder i det norske markedet. Overgangen til den nye løsningen vil foregå trinnvis, med alle Eika-bankene som skal operere på den nye plattformen innen midten av 2023.


Zwipes partnerskap
•Inkript
•Thomas Greg & Sons
•Goldpac
•XH Smart Technology
•dz card
•TAG Systems
•CPI Card
•Silone
•MF Technology
•Toppan Forms HG
•Masria Cards
•Publicenter
•Asia Credit Card
•Watchdata
•CardMatrix
•Giesecke + Devrient
•Idemia
•Infineon
•Liveo Research
•Smart Technology Services
•Wisecard
•TietoEvry
•areeba
•Beautiful Card Corporation
•FSS (Financial Software and Systems)
•Be ys Pay
•KL HI-TECH
•Tag Systems
*MEPS

Zwipe engasjerer seg i hele betalingsøkosystemet som nås direkte til over 300 banker, samt samarbeider med viktige strategiske partnere i bankene. https://zwipe.com/assets/files/reports-and-presentations/2021-04-28-Zwipe-Investor-Deck-Arctic-28-April-2021-Final.pdf



* IDEX Biometriscs når break-even på ~ 20 millioner enheter per år.
* Zwipe når break-even på ~ 6 millioner enheter per år.

26. mai 2021 - En global smartkortintegrator og produsent går fra pilot til full produksjon av TrustedBio.


Idex biometrics har det eneste biometrisk betalingskortet som sertifisert av China UnionPay og kan brukes til DC/EP Hardware Wallet Initiative.
DCEP/CBDC har mer enn 1 milliard mennesker som potensielle brukere.. IDEX biometrics har foreløbig ingen konkurenter i Kina. Kinas Chutian Dragon for å utvikle en kortbasert løsning med digital valuta / elektronisk betaling (DC / EP). Som avtalt vil den nye kortbaserte digitale lommeboken være sikret av IDEX TrustedBio . IDEX Biometrics ble valgt som strategisk teknologipartner for Goldpacs DC/EP Hardware Wallet Initiative og for å fylle bestillinger på den digitale lommeboken fra Postal Bank of China. Kina planlegger å lansere DC/EP i forkant av vinter-OL som avholdes i Kina i februar 2022.

Målene med DC/EP er fra masseregional adopsjon i løpet av det neste året til internasjonal rekkevidde som etterpå.

Digitale lommebøker vil øke til 4 milliarder innen 2026. Og det kontaktløse betalingsmarkedet forventes å være 15 milliarder enheter innen 2026, hvor 1 av 5 betalingskort er biometriske. Idex tjener netto 1USD pr chip og 1,5USD pr kort.


Hvis vi går ut fra Idex får 10% markedsandel på digital wallet og biometriske betalingskort i 2026, og hvis vi regner snitt på 12kr netto pr kort/chip, 915 mill aksjer/3år og P/E 10. Så vil Idex aksjen være verd 31,- i 2026. (ID og adgangskort er ikke medregnet)

IDEX sikter mot 30% markedsandel.
Redigert i går kl 10:24 Du må logge inn for å svare
ibyx
01.12.2023 kl 09:13 5245

Taket rundt 0,65 blir visst for sterkt å bryte uten nye meldinger?
Er litt viktig nivå nå slik jeg ser det. som skal bekrefte at oppturen ikke er en repetisjon av vårens tur til 1,20-nivået bare på et lavere trinn.
Helt greit å hoppe over en stasjon eller to før ytterlige kvalitetssikring av oppgang foreligger.. 😅 👍
Redigert 01.12.2023 kl 09:16 Du må logge inn for å svare
ghjem
29.11.2023 kl 19:26 5693

Sundt har lånt ut aksjer til emisjonen på 35mill nok. Men ser ut til og ha økt posisjonen med ca 9.7mill aksjer i emisjonen.
ghjem
29.11.2023 kl 19:23 5489

Q presentasjonen 9 november ble det allerede nevnt Initial production orders from AuthenTrend (Taiwan) and two additional authentication partners. Har salget vært såpass positivt at neste bestilling kom 28 november lover dette veldig bra.

https://www.idexbiometrics.com/wp-content/uploads/2023/11/IDEX-2023-Q3-presentation-pub.pdf Side 14.

https://www.idexbiometrics.com/wp-content/uploads/2023/08/Q2-2023-Presentation_Aug-10-2023-v1.pdf Side 9.

Identity and Access management is a $50 -100 billion market.
Oasen
29.11.2023 kl 18:52 5546

Ser en ny børsmelding, er det at Sundt as har kjøpt flere aksjer?
MrViggo
29.11.2023 kl 18:20 5534

Om Apple kommer med en bil så kan Apple utveckla och producera egen biometrisk tech. Om det blir Touch ID så kommer tekniken baseras på core tech från AuthenTec. Det intressanta är att Idex nuvarande Chair och långtida styrelsemedlem Larry Ciaccia var med och grundade AuthenTec. Apple köpte AuthenTec år 2012 för ungefär 330 musd, då var Larry CEO hos AuthenTec . Närmare än så kommer förmodligen inte Idex Apples eventuella bilar. Finns fler som arbetat på Idex som har kopplingar till AuthenTec och Picofield. Nykomlingar såsom Ynwa bör ägna en kväll åt att läsa på om Idex historik istället för att titta på fotboll, tipset är att börja med personer som har innehaft VP positioner under de åren som Idex ändrade inriktning från smartphones till kort.
YNWA250505
29.11.2023 kl 08:54 5818

Det er vel ingen tvil om at Idex sine løsninger som er best i verden finner veien inn til Apple, Google og Microsoft. Tipper Apple kommer med en bil som Idex Biometriske er med i. Spekulasjoner? Tja, det er den veien det går.
kroif
29.11.2023 kl 08:33 5780

Jeg driter i hvor mange sensorer de selger så lenge aksjekursen går i taket ;-))
iTRADER09
29.11.2023 kl 08:14 5732

Så lenge spekulasjonene ikke er blasfemiske så er det lov.
Blasfemi derimot, slik som å hevde at Idex ikke vil selge milliarder av fingerkort er det ikke rom for, det slår fotballpolitet og andre dypt troende hardt ned på.
kroif
29.11.2023 kl 08:00 5730

MrViggo;
Tenkte det var et morsomt tankespinn, hadde jo vært veldig moro ;-)
Og hva vet vel egentlig vi om det jeg skriver har rot i virkeligheten?
Er det ikke rom for litt spekulasjon på et forum? ;-)
MrViggo
28.11.2023 kl 20:51 6052

Kroif,

Idex nämner Google, Apple, Microsoft för att ge tyngd och kontext till FIDO, som Idex numera är en del av. Det är garanterat att bli besviken om man tror Idex ska leverera tech till G, A, M produkter. Varför måste alltid det här forumet ha helt orealistiska förväntningar. Dagens nyhet är bra som den är.
kroif
28.11.2023 kl 18:31 6196

Godt og se at den avmålte MrViggo også er fornøyd med dagens melding!
IDEX selger til alle mulige nisjer, at de teaser med Google, Apple og Microsoft kan vel tolkes dit hen at de er potensielle kunder?
Og at de har vært i kontakt med disse... hvorfor i all verden skulle disse elles nevnes i en slik melding?
Redigert 28.11.2023 kl 18:32 Du må logge inn for å svare
MrViggo
28.11.2023 kl 18:22 6039

Ibyx,

”det da slik at dagens melding er spesifikt om AuthenTrend og at de i tillegg til forrige utgjør benevningen "multiple customers"?”

Utifrån att orders gäller crypto/digital authenticate i europa, asia och usa så gissar jag det är ordrar till AuthenTrend (Asia), ESignus som även innefattar brand name Hashwallet (europa) ESignus har hq i Spanien, Sentry Enterprises Sentry marknadsför utöver Sentry Card även Sentinel Wallet (usa).

Samtliga är partners sedan tidigare och vi har väntat länge på att få indikationer på att de ska börjar producera kort. Dagens nyhet är väldigt bra.

MrViggo
28.11.2023 kl 18:13 6071

Itrader,

Ja jo kan tänka mig Zwipe inte var nöjd med Redeyes tilltagande kritik. Tyckte själv att deras senaste och sista analys var deras bästa.

Hade gärna sett att några större analyshus/banker tar upp Idex till bevakning. Det blir inte riktigt hela bilden när det endast är uppdragsanalyser (Arctic, Zacks SCR). Det blir ungefär som det här forumet, lol.
YNWA250505
28.11.2023 kl 17:57 6110

Idex på listen over unormal høy omsetning: Ratio på 531% Sånt liker vi.
ibyx
28.11.2023 kl 15:52 6304

Åjoda. En stund? Skal vi se... Vært der for min del. Har holdt denne over natta i lengre tid mens kursen var 5 ganger så høy som nå. Glad jeg ikke ble sittende for å si det slik.
Noen ganger skal man bare ta tapene... før de blir "astronomiske".
Du kan godt si det ikke er en *selvfølge" heller at denne fortsatt er på børs. Det er nesten mot alle odds og er kanskje noe av det rareste med dette selskapet.
kroif
28.11.2023 kl 15:50 6314

Dette høres ut som oppskriften til å tape penger i Idex, selge for å løpe etter kursen dagen der på. Som sikkert mange har fått ved seg har jeg fulgt IDEX lenge, med godt og dårlig hell har jeg vært inn og ut mange ganger, men har endt opp med mange fler aksjer til slutt heldigvis, og fikk kastet meg all inn når den falt 10% under emikurs, det ble rett og slett for billig til å være sant, og det har stemt bra foreløpig.
Har jo ventet på at det store gjennombrudde skal komme i mange år nå, iform av at salget omsider tar av..
Har blitt lurt( ikke forstått at ting ville ta så lang tid tidligere), men nå står IDEX et helt annet sted, en liten visa sertifisering gjenstår som siste godværssky på himmelen, så nå er det kun salg i store volum som gjelder, så vi slipper konvertring av gjeld til aksjer.
Blygen
28.11.2023 kl 15:48 6306

Jepp, det er ikke verre enn å komme seg på toget og bli værende:)...mine aksjer er låst ned i skuffen...tar de opp om noen år
YNWA250505
28.11.2023 kl 15:15 6158

2mill til omsatt siste timen, snittkurs så langt i dag 0.573. tipper vi havner på 42mill i volum og snittkurs 0,571
kaunis
28.11.2023 kl 15:15 6155

No er det vel slik at mange her inne som har vært med en stund, ikke trenger å mase om hvor kursen skal. Det viser bare at noen er her inne, bare er her for å trade fra dag til dag og gir seg nada om hvor langt og lenge kursen er stigende. Her fiskes det daglig om hva andre tror og kursen faller hver dag mot slutten, når nevene ikke klarer lenger å sitte med en bitte bitte liten gevinst til neste dag. Trenden vil, så lenge det fortsetter med den gode utviklingen som har startet, vise en sterk oppgang i kursen for IDEX. Ingen grunn for småbarnene å selg hver dag, men å øve seg til å la aksjene få overnatte en gang , noen ganger. Så kan de øve seg og neste gang prøve to overnattinger på rad, da har de vært riktig tøffe og kan sove trygt en natt uten noe aksjer med overnatting. Slik kan de også bli litt voksne med tiden.
Natig
28.11.2023 kl 15:04 6104

Ibyx, leser dine urderinger med interesse. En del gode poenger, både på Idextrådene og Fro-trådene, men konklusjonene dine skal man vurdere nøye. Her har det vært noen sygge bommerter. Både her og på FRO. Å sitte langsiktig og følge trenden har vært gullerdt for meg, ikke noe daytrading! Idex kommer til å gå som en kule med noen få humper underveis mot "de store" høyder.
ibyx
28.11.2023 kl 14:18 6064

Nope. Gidder ikke irritere meg over ting som ikke kan endres.
Har sagt for lenge siden her at før jeg ser positive nok bekreftede signaler så er det *helt ok* å miste en stasjon eller to før man evt går på toget!
Akkurat nå er vi *kanskje* ved et slikt vendepunkt. Men litt oppgang i seg selv er jo ikke nok bekreftelse... Erfaringsmessig, nesten tvert om!
Nei. Det står på soliditeten og størrelsen av ordrene!
Derfor ville en kommentar fra fx K. Spetalen som den eneste analytiker som følger denne vært ok nå, eller fra andre tyngre aktører i finans- eller teknologimiljøet.
Jeg merker meg forresten til litt undring at enkelte av de *svært* aktive bidragsyterne over tid her ikke ha kommentert særlig mye i det siste...
Jeg er litt usikker på om det er et godt eller dårlig tegn? Vel. Kanskje betyr det nada! 😅

PS. Hva er snittkursen hiitil idag? Ca 0,57? Det kan si noe om robotarbeidet her og veien videre... for volumet er ganske friskt.
Roboten jobber ikke for selge seg ut billig såfremt de ikke går i shortmodus tenker jeg. Hvis ikke de kan "skape" trenden så vil den også "surfe" trenden..
VOLUME: 36.8M
65 DAY AVG: 7.05M
522% VS AVG
Redigert 28.11.2023 kl 14:25 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
28.11.2023 kl 13:40 5863

Jeg blir overrasket om vi ikke slutter over 0,56 i dag. Betyr ikke så mye, jeg håper bare på en høyere og høyere bunn. Du tror på 0,45 innen fredag og det kommer ikke til å skje. Oppgangen har så vidt begynt og du vet det. Du er bare irritert for at du ikke gjorde som mange andre å hamstret på 0,40
ibyx
28.11.2023 kl 13:36 5825

YNWA250505 skrev Innlegget er slettet
Hva tror du sluttkurs blir idag?
Og husk. Du tjener ikke penger før du har solgt! 😅
Og så ser jeg at det "populært" å tillegge andre misunnelse her.. Nei, vet du hva. Jeg unner alle uten tilgang til roboter her noen plaster på sårene!
ibyx
28.11.2023 kl 13:22 4160

Hmm. Nede og hilser på LOD igjen?
Får håpe det ikke er ibyx som har snakket ned kursen?
Skulle tatt seg ut! *Så* følsom er den vel ikke? 😅
Redigert 28.11.2023 kl 13:22 Du må logge inn for å svare
ibyx
28.11.2023 kl 13:01 4237

Trenger man tillatelse av den følsomme "menigheten" atter en gang for mene noe som kan være en smule kontrært her? 😅
men men, nå er visst sklia igang igjen! Det er ikke mye solid fundament i denne oppgangen virker det som?
Redigert 28.11.2023 kl 13:02 Du må logge inn for å svare
Bighornsteak
28.11.2023 kl 12:57 4251

Huff, da du er ute av aksjen skjønner jeg ikke hvorfor du gidder å kommentere. Eller vent, sjalu på at andre tjener penger og ikke du?🤔 er synd du gikk glipp av oppgangen, men kanskje du lærer at det er viktig å være tålmodig😉 et tips er å stole på deg selv og ikke andre, du kjøper når du selv vil og selger når du selv vil, og ikke på grunnlag av andres meninger. Mye spennende på gang i idex uten tvil😁
ibyx
28.11.2023 kl 12:47 4210

Selvfølgelig gikk jeg glipp av det! Har jo vært ute her lenge! Men jeg synes det er interessant å følge "dynamikken" i denne. Og info fra andre enn "menigheten" og selskapet selv er ekstra interessant...
Virker som den slutter litt med oppturen nå?
Redd det er et betydelig "robotfokus" på gevinstsikring her fortsatt...
Blir ikke overrasket om vi ser denne under 45 øre innen fredag dessverre...
kroif
28.11.2023 kl 12:38 4228

Gikk du glipp av de første 40% med oppgang?
De hadde vel ikke informert markedet om de ikke mente dette var fin informasjon for aksjonærer og potensielle aksjonærer.
heiltfint
28.11.2023 kl 12:27 4257

Nice, her er børsmeldingen på norsk til dem som ikke kan lese engelsk :) Og dem er det flere av, så jeg vil oppfordre alle til å oversette tekst fra engelsk til norsk når vi poster på forumet :)

Oslo, Norge – 28. november 2023 – IDEX Biometrics har mottatt bestillinger fra flere kunder på biometriske sensorløsninger som skal brukes i digital autentisering og kryptohåndteringsapplikasjoner. Bestillingene kommer som svar på økende etterspørsel etter hack-resistente digitale sikkerhetsløsninger. IDEX har allerede begynt å sende sensorer og komplette løsninger til disse kundene i Europa, Asia og USA.

Bemerkelsesverdig blant IDEX Biometrics økende antall kunder er Taiwan-baserte AuthenTrend Technology som leverer FIDO2-sertifiserte smartkorttilgangsløsninger til forbrukere og bedrifter over hele verden. AuthenTrends biometriske smartkort, basert på IDEX Biometrics fingeravtrykkautentiseringsløsning, er rettet mot digital identitet. AuthenTrend går til markedet gjennom et omfattende nettverk av ledende teknologipartnere, distributører, forhandlere og systemintegratorer.

"Den intensiverte ordreinngangen fra flere teknologileverandører av passordløse forbrukerapplikasjoner innen digital autentisering og kryptostyring er et sterkt tegn på markedsopptak," kommenterer Catharina Eklof, Chief Commercial Officer i IDEX Biometrics. "Microsoft, Google og Apple jobber allerede med FIDO Alliance for å fjerne passord. IDEX Biometrics-plattformteknologien låser opp nye høyverdiapplikasjoner."

Redigert 28.11.2023 kl 12:42 Du må logge inn for å svare
ibyx
28.11.2023 kl 09:29 4493

Vel. med at kun store kontrakter vil bli meldt så mener du altså verdien av disse?
Det høres jo merkleig ut. Hvorfor skulle størrelsen plutselig avgjøre om "konkurransemessige hensyn" kunne tilsidesettes?
Og kroif her mener jo at kontraktene hittil er små, hvorfor da i det hele tatt børsmelde dem?
kroif
28.11.2023 kl 09:25 4522

Tette gap før videre stigning?
10mill aksjer første 20min lover bra.
YNWA250505
28.11.2023 kl 09:23 4553

Ikke bare kort, men komplett løsning og det er verdt en del mer en bare kort. Krypto blir en stor del av Idex portefølje. Sikkerhet Sikkerhet Sikkerhet
kroif
28.11.2023 kl 09:17 4577

Hvis man leser meldingen, så tolker jeg at dette ikke gjelder bankkort,.
Tipper at dette ikke er de store volumene enda, men et veldig godt tegn at det er mange kunder, fra hele verden, som tyder på at dette er fremtiden, kunden kommer sikkert tilbake når produktet kommer i markedet, og alle skal ha det.
Skulle ikke forundre meg om IDEX ender med å bli kjøpt opp, men håper kursen får stige masse først..

Oslo, Norway - 28 November 2023 - IDEX Biometrics has received orders from
multiple customers for biometric sensor solutions to be used in digital
authentication and crypto management applications.
Natig
28.11.2023 kl 09:10 4563

Mener å huske at Idex har "uttalt" for lenge siden at de ikke oppgir hvem som er kjøper av kontrakt av konkurransemessige hensyn. Og at kun kontrakter over en beydelig størrelse vil bli oppgitt. En kan vel tenke seg at det er en eller flere av de 20 bankene som nå har inngått avtale, og at kontraktene i sum utgjør en betydelig ordre. Det viktigste er at Idex er på gang nå, og det gir nok gjenklang i markedet!
ibyx
28.11.2023 kl 09:01 4605

Gratulerer med nok en kontrakt!
Men hvorfor er det så vanskelig å tallfeste den?
Begrunn gjerne hvorfor dette er et problem fx mtp kjøpers interesser eller annet?
For det må jo være en forskjell på en ordre verdt fx 1MUSD, 10MUSD eller mer?
Spørsmålet er ikke ment som baissing, men er rett og slett en sammenligning av hva markedet vil se som naturlig å vite i nesten alle andre kontrakter som inngås og børsmeldes i andre selskap på OSE?

Ellers er meldingen litt ullen og uspesifikk? Det snakkes om ordre fra multiple customers? Vi har vel hørt om en konkret nylig? Er det da slik at dagens melding er spesifikt om AuthenTrend og at de i tillegg til forrige utgjør benevningen "multiple customers"?
Odi.1
28.11.2023 kl 08:55 4657

:-)) Kommer på morgonene i Børs News også .... hehe