Oncoinvent Q1 rapport

AksjeInvest
ONCOIN 10.06.2021 kl 00:11 1328

https://www.oncoinvent.com/wp-content/uploads/Oncoinvent-Kvartalsrapport-Q1-2021.pdf

De legger snart frem resultater i fase 1 studie også, samt rettet emisjon med minimumstegning 100.000 euro for eksisterende og nye aksjonærer til fase 2 studiene. Sist de gjorde en rettet emisjon, ble kursen 45,- når aksjen ble omsatt for rundt 40,-. Kommer reperasjon emisjon også. Folk har bare ei uke å melde fra om interesse.
AksjeInvest
10.06.2021 kl 08:53 1257

Oppdatering i forbindelse med 1. kvartal 2021 og planlagt emisjon

Som det fremgår av den vedlagte kvartalsrapporten så har Oncoinvent hatt en god rekruttering i de to pågående fase 1 studiene. Vi forventer å fullføre rekrutteringsarbeidet i løpet av 2. kvartal 2021 for RAD-18-002 studien som behandler pasienter med kreft i bukhinnen med spredning fra tykktarmkreft, og i løpet av 3. kvartal 2021 for RAD-18-001 studien for behandling av pasienter med kreft i bukhinnen med spredning fra eggstokkkreft. ----- Selskapet forventer som et resultat av dette å offentliggjøre interim data fra RAD-18-002 studien innen kun kort tid ----

Videre jobber selskapet også målbevisst med planlegging av de neste fasene av kliniske studier. For finansiering av disse planleggs det en emisjon i løpet av 2. kvartal, og vi ønsker med dette å informere våre aksjonærer. Detaljene i emisjonen er ikke endelig fastsatt, men det forventes at det vil være en rettet emisjon mot eksisterende og nye investorer hvor det vil være en minstetegning for den enkelte investor på et beløp tilsvarende EUR 100 000. De av aksjonærene som ønsker å delta i den rettede emisjonen må henvende seg til Aleksander Helgø hos Arctic Securities AS (email: aleksander.helgo@arctic.com) eller Jørgen Bjørnstad Engh hos DNB Markets (email: jorgen.engh@dnb.no) så snart som mulig. Det er ikke fastsatt når "bookbuildingen" i den rettede emisjonen vil bli avsluttet, men aksjonærer som henvender seg til ovennevnte senere enn 18. Juni 2021 risikerer ikke å få bestille aksjer i den rettede emisjonen.

For de øvrige aksjonærer som ikke deltar i den rettede emisjonen vil det bli anledning til å delta igjennom en påfølgende begrenset "reparasjons emisjon" som gir den enktelte mulighet for til å tegne aksjer til samme kurs som i den rettede emisjonen. Mer informasjon vil følge så snart dette foreligger.

Mvh
Jan A. Alfheim
CEO
AksjeInvest
11.06.2021 kl 10:13 1154

Fikk mail fra megler i dag. Sist omsatt på Pareto til 77-80 intervall. Emisjonskurs satt til ekstremt lave 52!! 114 millioner av 150-200 mill. forhåndstegnet av de store. Med så lav kurs, så må det fyke relativt fort opp igjen til 70 intervallet.
ruter7
17.06.2021 kl 11:43 895

Jeg har fått bekreftet at emisjonskursen er satt så lavt som til kr. 52. Jeg har også kjennskap til at noen aksjonærer har sendt klage til selskapet, da emisjonskursen ligger uforklarlig langt under omsetningskursen de siste månedene. Dette gir en ekstra utvanning av eksisterende aksjonærers eierandeler, og det er vanskelig å forstå dette på annen måte enn at storkapitalen gis urimelige fordeler. Det bør jo være slik at vi som har gått tidlig inn i selskapet får betalt for den ekstra risikoen det medfører når selskapet deriskes, hvis ikke vil det i framtiden bli lite attraktivt å sprøyte inn kapital i tidlig fase i et utviklingsselskap. Og deriskingen det siste året fremstår som betydelig, selskapet har jo hatt en eventyrlig fremgang etter at de kliniske studiene ble startet.

For de som måtte dele min misnøye med den lave emisjonskursen tror jeg det kan være en god ide å sende en mail til selskapet og gi beskjed om dette, og eventuelt be selskapet om en forklaring på hvorfor kursen ble satt så lavt. Send da til alfheim@oncoinvent.com, skrivet bør stiles til ledelsen og styret.
AksjeInvest
17.06.2021 kl 11:54 881

Det er kvartalspresentasjon på teams nå kl. 11:30 jeg ikke kan delta på. Fint om noen legger ut et lite referat fra det.