Vollebekk - bare 4 av 54 leiligheter solgt

AD1986
19.10.2018 kl 15:29 6158

OBOS pleier å selge 50-60% på salgsstart. Det var bare 4 leiligheter solgt igår

https://www.obos.no/privat/ny-bolig/boligprosjekter/oslo/vollebekk

Det er også en idikasjon på hvordan markedet er nå

Hva synes dere?
Redigert 20.01.2021 kl 20:25 Du må logge inn for å svare
YOLOptimist
19.10.2018 kl 18:51 6039

Uten å ha engang klikket meg inn på linken vil jeg tro det er fordi det er overpriset? Prøver de å ta Bjørvika-priser nederst i groruddalen nå?
Redigert 20.01.2021 kl 20:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.10.2018 kl 19:41 5986

Nå synes jeg at boligmarkedet er overprisen uansett og vi står foran en vedvarende boligprisfall, minst 1-2 år frem i tid, men...

Synes ikke prisene er så høye ift. beliggenhet (det er jo snakk om bydel Bjerke her?) og man må ikke glemme at dette er nybygg. Du får jo mye mer for pengene her enn mange andre steder i Oslo, og spesielt Akershus. Husk på lave felleskostnadene og NOK 0,- uforutsette utgifter de 5 neste årene grunnet bustadsoppføringloven.
Redigert 20.01.2021 kl 20:25 Du må logge inn for å svare
YOLOptimist
19.10.2018 kl 20:56 5927

Var inne og kikket nå. Enig i at prisene ikke var høyere enn man skulle forvente der. Mulig markedet bare er litt mettet nå mtp den sinnsyke mengden prosjekter som er i salg nå? Ser at de fleste prosjekter sliter med salget om dagen, også mer sentrale steder som hasle, løren, ensjø etc. Bare å velge og vrake her. Til meget høye priser dog! Om ett års tid står mange av disse prosjektene ferdige, med potensielt hundrevis av usolgte leiligheter som kommer til å samle støv hvis ikke de setter ned prisene.
Redigert 20.01.2021 kl 20:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.10.2018 kl 23:39 5864

Jeg, i likhet med en del andre analytikere, tror at det meste av nybygg (i Oslo) blir solgt uten at prisene settes ned, går salget tregt kan kjøperne imidlertid kreve å få noe mer for den samme prisen (være det et spesielt kjøkken, en annen type fliser på badet e.l.). Nybygg-salget vil imidlertid gå på bekostning av prisene på brukte boliger og da spesielt leiligheter som det har blitt bygget mest av. For hvem er det som skal kjøpe alle disse nye leilighetene? jo, det er eiere av brukte leiligheter/boliger. Som følge av dette så forventer jeg at antallet brukte boliger (spesielt leiligheter) vil øke betydelig fremover. Vil bli spennende å se antall brukte leiligheter til salgs fremover, spesielt f.o.m. våren 2019.

En ting til jeg ville nevne her er at de nye boligene på Vollebekk ligger i et ganske attraktivt område, her står kollektivtilbudet for et betydelig løft fremover da Vollebekk ligger i Hovinbyen (https://no.wikipedia.org/wiki/Hovinbyen#/media/File:Hovinbyen_kart.png) som er den største byutviklingsområde i Oslo på lenge? For mer info kan man bare Google om Hovinbyen.

For under MNOK 3 kan du få over 40-50 kvm leilighet (NY) med god planløsning, god lydisolasjon, balkong, heis i bygget, leilighet som bruker lite strøm og har lave felles kostnader, felles arealer, elektrisk varme i gulvet i hele leiligheten osv. Det får du som oftest ikke i en gammel bygård. Sammenlignet man dette med det enkelte har betalt for enkelte objekter i Oslo de siste årene så er dette ikke så gærnt? er det det?
Redigert 20.01.2021 kl 20:25 Du må logge inn for å svare
paneldata
19.10.2018 kl 23:46 5846

Settes prisen ned 8-10%, så blir det nok solgt unna.
Redigert 20.01.2021 kl 20:25 Du må logge inn for å svare
Baltazaris
19.10.2018 kl 23:58 5823

Kolektivlinje med t-bane til Groruddalen er lite attraktivt for etnisk norske unge mennesker, ok for voksne folk som kjører bil, Risløkka ved siden av er en fin plass med mye luft. Noen av leilighetene så bra ut men de kostet også litt, de "billige" lå inneklemt og man ser inn i veggen eller stuen til naboen, det bygges alt for tett.
Fint med moderne lettstelte leiligheter med godt inneklima men når 80% av dem har utsikt til en vegg synes jeg det ikke er så attraktiv, men det er smak og behag.
At området rundt vil være EN byggeplass i 20 år trekker også ned.
Redigert 20.01.2021 kl 20:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2018 kl 09:03 5564

Mye av nyboligsalget de siste årene har gått til leilighetsflippere, disse sitter mer på gjerdet nå.
Redigert 20.01.2021 kl 20:25 Du må logge inn for å svare
stjernekrigen
23.10.2018 kl 15:32 5463

Fra 2020 skal Selvaag bygge ut tomtene rund Bjerke travbane som de har solgt pga. pengemangel hos travbanen. Her blir det 1500 boliger, men det er begrenset merutbygging i området pga. at det stort sett er eneboliger og travbanen der.

På Vollebekk er det bare lager og industribygg så der kan man bygge i tiår fremover, med støy og alt som hører med. Akkurat som i Bjørvika.
Vollebekk skole er helt ny med spesialavdeling for unger fra hele byen, ingen som vet hvordan den skolen utvikler seg og er om 5 år. Er det Ghetto skole er jo leiligheten lite verdt for å si det sånn.
Redigert 20.01.2021 kl 20:25 Du må logge inn for å svare