Bare ikke tro at korreksjon er over. Alltid en positiv dag,flere

Troban
19.10.2018 kl 16:09 1268

Tenk:

USA børsene faller. Fra en kraftig opptur "Futures" i hele dag.

Nå går det ved åpning fort ned

Veldig lite av aksjer som er billige idag.

Alltid en dag,noen flere med oppgang under en korreksjon.

https://edition.cnn.com/2018/10/19/investing/premarket-stocks-trading/index.html

Veksten i Kina retarderer mye, for første gang siden finanskrisen i 2008.

Merk: Oslo Børs er opp idag. Trodde ikke det. Var sikker på knallrødt.
Men jeg vet etter og ha vært med på "krakk" i 2000, 2008, og mange korreksjoner på 5-15% at det ikke er over nå.

Sannsynligheten for det er veldig liten.

Men å tippe bear, bull er vanskelig. Men at USA starter opp idag er dårlig sikkert. Bare 30min.

Men hvordan USA slutter kl 22. Er å tippe.
Men jeg tror på miljø,grønne aksjer.

De har en del å gå på. Neste 10år vil miljø,grønne aksjer endelig få et betydelig løft. Også politisk.
Nå vet vi virkelig fra FN sine ekstremt verifiserbare rapporter og hva vi selv har sett med blotte øye, at verden ,miljøet er på full vei inn i et lite "ragnarok".
Skremmende.

Jeg er sikker på at "bølgen" om innvandringspolitikk, asyl,integrering har snart utspilt sin rolle som den største viktigste agenda i Europa og USA.

Neste stortingsvalg, nye agenda, som nå alle må ta virkelig på alvor, er hvordan retardere miljøet. Global oppvarming. De partier som klarer å finne en balansegang , som tørr å fronte det vi som nordmenn ser på som "gull". Oljenæring.

Alltid en dag,noen flere med oppgang under en korreksjon.

https://edition.cnn.com/2018/10/19/investing/premarket-stocks-trading/index.html

Veksten i Kina retarderer mye, for første gang siden finanskrisen i 2008.

Merk: Oslo Børs er opp idag. Trodde ikke det. Var sikker på knallrødt.
Men jeg vet etter og ha vært med på "krakk" i 2000, 2008, og mange korreksjoner på 5-15% at det ikke er over nå.

Sannsynligheten for det er veldig liten.

Men å tippe bear, bull er vanskelig. Men at USA starter opp idag er dårlig sikkert. Bare 30min.

Men hvordan USA slutter kl 22. Er å tippe.

Det måtte komme en korreksjon. Prisene på aksjer ble for høye.Inntjeningsevnen har vært enorm og økende for de fleste store selskaper siste år.
Når børsen skal danne et realistisk bilde av dette. Så forstår de fleste at makrotall til slutt ikke kan bli bedre. Det kan bare gå en vei. Så slår USAś tollsatser inn. Så oljepris.
Men alt er like solid som får 2 uker siden.

Men en realøkonomi, børs må etter finanskrisen i 2008 , ha lært noe.

Nå må en sunn korreksjon få prisene på aksjer ned. Forventninger til enda større overskudd, bedre makrotall bli senket.

En korreksjon nå er ikke over på 1 uke.Noen dager.

Dessverre sprer panikken seg. Noe som har startet og vil skje mot helgen.

Se på motstandsnivå. Ikke selg i panikk.

USA går nok også i pluss idag.Før helgen. Alltid en dag,noen flere med oppgang under en korreksjon.

Ta høyde for korreksjon på 10%.

4% er tatt ut.

Bare å sitte. Jeg gikk inn for 3år siden. spart månedlig. Det er bare et SUNT pust. Før vi 2019 skal opp igjen langt over 940.
Redigert 19.01.2021 kl 20:40 Du må logge inn for å svare
Troban
24.10.2018 kl 22:53 1156

Nok en lure dag i USA igår. Skjer gang på gang ved korreksjoner. Nå er vi vel med imorgen ned snart 8%. 15% skal være nok,hvertfall for Oslo Børs.

Bare å sitte rolig. Når USA børsene roer seg og går forsiktig i pluss et par dager på rad. Da kan,, merk: kan tiden være inne for å kjøpe forsiktig.
really
24.10.2018 kl 23:25 1019

Vi, Dvs. Oslo Børs er ned 9,2% nå. Normale korreksjoner er på 10-20%, så det er nok ikke så lenge til vi kan begynne å se etter tegn til at bunnen er passert.

Heldigvis er ikke OB priset på så høye multipler som US, men her også er det tydelige tegn til avmatning hos flere av selskapene som har rapportert. Det betyr at korreksjonen har en naturlig forklaring. Så nå er det bare å vente til bjørnene har rast fra seg så en kan begynne å kjøpe igjen.