På vei til 100

Bullfight
BCS 11.06.2021 kl 12:35 34327

Enjoy the ride, god helg alle sammen ! Da er headdingen endret til 100
Redigert 14.06.2021 kl 15:24 Du må logge inn for å svare
Amore
14.06.2021 kl 21:26 4081

Tenker de måtte ha noe penger til Heimdalkjøpet .Spetalen-dominerte Saga Pure investerer 75 millioner i Heimdall Power
23.03.2021 · Ine Brunborg
Saga Pure, som eies av investor Øystein Stray Spetalen, har avtalt å investere 75 millioner kroner i Heimdal Power, og vil dermed eie 16,5 prosent av selskapet.
https://aksjelive-beta.e24.no/article/vAxkPV
nopetter
14.06.2021 kl 21:39 3988

For det første Saga er ikke Spettet selv om han eier over 40% av alle aksjene. For det andre de har ca 800-900 mill på bok så de trenger ikke disse pengene for kjøpene i Heimdall. De har brukt 30 mill på en emisjon i ICT nylig. Dette kan heller å ha med utbytte til aksjonærene som ble vedtatt under GF
M79
14.06.2021 kl 21:59 3867

For å si det sånn…. Ingen kjøper mine aksje på billigsalg, sitter rolig i båten dermed blir påfyll til randen dersom kommer noe dipp i morgen 👍🏻🤙😎
Amore
14.06.2021 kl 22:06 3809

Her blir det påfyll fra morgen tidlig -
M79
14.06.2021 kl 22:10 3791

Rubin skrev Link?
Ingen får vite hva kurs ble solgt for… det kommer i morgen via en børsmelding👍🏻
Slettet bruker
14.06.2021 kl 22:14 3769

hvis den går ned i morgen blir det påfyll her.
Direkt
14.06.2021 kl 22:18 3757

Her sitter man bare rolig I båten, handler mer vis kursen skulle falle noen prosent. Dette er en fin mulighet for de som står igjen på perrongen og ikke fikk vært med på reisen tidligere. Når reisen var på salg. Nå blir det muligens første mann til mølla for få billetter på salg igjen. Men som nevnt tidligere så kan dette muligens ikke ramme kursen no særlig alikevel. Spørsmålet er hvem som kupper denne muligheten. Men alle som ser langt frem tenker nok ikke på dette som no problem. De som tenker på seg selv i morgen, taper nok på det! Snart står Japan som første store kunde på døren, etter det dunker store bror på døra ( kina) og jeg tør ikke tenke på hva kursen er på den tid. Lykke til alle som er med på ferden.
Slettet bruker
14.06.2021 kl 22:18 3752

Samme her, ny post i morgen ved dipp under 55
HP17
14.06.2021 kl 22:21 3721

Legger inn kjøp på kr 52 i morgen.
Myra2
14.06.2021 kl 22:28 3672

55 Går vel d får
Rule
14.06.2021 kl 23:03 3548

For mig og se er det fundamentale eventyrligt. Tesla havde betydelig usikkerhed om man nu kunne lykkes og i særdeles sælge enormt dyre luksus biler i et segment hvor det rationelle er short range by/pendler biler til lav pris.
BCS har 400+ interessenter linet op. De forvandler C02 til et monster værdifuldt produkt sammenlignet med at skulle pumpe ned i undergrunden eller tilsvarende. Det er nærmest for godt til at være sandt.
HP17
14.06.2021 kl 23:17 3485

Hvis det kan være noen trøst så er ikke jeg blitt oppringt i kveld med forespørsel om å delta i BB til tross for et jeg eier et betydelig antall aksjer. I morgen må vi være forberedt på at det kan bli en tung dag fra start av.
Redigert 14.06.2021 kl 23:18 Du må logge inn for å svare
unikum
14.06.2021 kl 23:28 3422

Høres ut som om alle skal kjøpe mer å sitte stille. Realiteter bruker å si noe annet. De fleste inne på forumet trader og er ikke langsiktig er min påstand. Oppgang på 1 uke for ingen direkte nyheter bør bli blåst bort på åpningen. Så for man se åsen dagen går.
Londonmannen
14.06.2021 kl 23:34 3427

Hvorfor må dette resultere i en tung dag i morgen? HP17, skal du selge deg ned/ut?

Spetalen dominerte Saga Pure ser et behov for å bedre balansen i sin portefølje. Den naturlige årsaken til dette er at aksjekursen er kommet såpass høyt at vektingen av BCS andelen er blitt for tung. Følgelig må BCS andelen reduseres og det skal selges vel en mill aksjer. Det sier seg selv at når Saga Pure selv går ut og sier de skal kvitte seg med vel en mill aksjer, så vil de måtte akseptere en noe lavere kurs enn de elleers kunne fått ved å sluse dem ut over tid.
Saga Pure blir likevel sittende igjen med over 5 mill aksjer som er låst til oktober 21.

Men er det noen som helst god grunn til at en haug andre aksjonærer skal selge seg ned i morgen? Og i den grad Saga Pure sitt salg skulle gå for en kurs ned mot kr 50,- så er det jo meget hyggelig pris for dem som kjøper. Men at det skulle få meg eller andre investorer til å legge ut våre aksjer til salg ser jeg ikke som logisk. Jeg har tro på BCS og dersom noen skulle ønske å selge sine aksjer ned mot kr 50, så ville det derimot være attraktivt for meg å handle flere BCS aksjer, såfremt jeg hadde fri kapital. Det tror jeg også flere andre vil synes. Men dersom mange æønsker å kjøpe flere BCS aksjer, så kan ikke dippen i morgen bli særlig dyp eller langvarig.

Trøste og bære. selge seg ned i BCS like før dert kommer melding om avtale i Japan? Joda, det høres veldig smart ut. NOT!
At Saga Pure ønsker å rerbalansere sim portefølje er meg fullstendig uvedkommende. De har allerede funnet kjøpere til blokken de hadde for salg og det vil ikke ligge aksjer ute for salg fra Saga Pure i morgen.

Men at en del nye og uerfarne investorer velger å kaste kortene i morgen, ja se det vil ikke forundre meg.Men jeg undrer på hvilke rasjonale de skulle ha for en slik tankeløs handling.
Redigert 14.06.2021 kl 23:35 Du må logge inn for å svare
unikum
14.06.2021 kl 23:48 3364

Trøste og bære maken til naivitet sjelden sett. Bedre balanse for ett selskap som har meget god likviditet er jo bare sprøyt! Er avtalene i Japan i boks med de selskapene ? Noe du kan garantere? Mange "grønne" selskaper som har gjort gode avtaler med industri kjemper som sliter børsverdi. Tror ikke de blir aleine om det utover..
dubium
15.06.2021 kl 00:20 3289

Jag tror inte Saga Pure menar att de behöver pengarna när de pratar om att balansera, jag tror bara att de vill minska innehavet och kanske öka något annat istället. Vad jag kan se så har de nästan gått plus 900% på aktierna i BCS, de gick in med 45 miljoner och dessa var värda ungefär 400 miljoner idag som mest. Vem skulle inte sälja 20% då? Det täcker ju upp insatsen, plus lite mer. Dessutom har BCS blivit värt mycket mer än deras näst största innehav, Horisont Energi, som har gått ner mycket sedan slutet på Q1. De kanske vill köpa mer av den nu, nu när den är lågt värderad? Med reservation för att jag läst fel i all information jag kunde hitta om deras innehav.
HP17
15.06.2021 kl 06:33 3128

Selge nå? Nei det ville jeg ikke drømme om. En vet at avtalen fra Japan kan tikke inn når tid som helst og er guidet senest innen utgangen av juni. Blir interessant å se hvem som har benyttet denne muligheten til å kjøpe BCS. Momentumet i BCS har vært knallsterk den siste tiden
HP17
15.06.2021 kl 07:04 3068

Bekreftet salg og kurs. En spennende dag.
The Seller has successfully sold 1,276,600 shares in the Company (equal to
approx. 3.94% of the Company's shares outstanding) at NOK 50 per share (the "Offering").
https://newsweb.oslobors.no/message/535893
Slettet bruker
15.06.2021 kl 07:25 3013

Da legger jeg kjøpsordren på kr 50 kanskje litt høyere.
nopetter
15.06.2021 kl 07:38 2965

Ryktene fra igår på Facebook stemte

The Seller has successfully sold 1,276,600 shares in the Company (equal to
approx. 3.94% of the Company's shares outstanding) at NOK 50 per share (the
"Offering").
Londonmannen
15.06.2021 kl 07:39 2962

Unikum
Du må gjerne kalle meg naiv, men du kan umulig ha mange år på baken i aksjemarkedet dersom du ikke har fått med deg hvordan forvaltere av fond balansere porteføljen. Og det å selge seg ned i ett av selskapene i porteføljen, når dette har hatt en kraftig kursoppgang, beror ikke på hvorvidt forvaltningsselskaper trenger penger. Det dreier seg om å balansere størrelsen på hvor mye kapital som til enhver tid bindes i hvert enkelt selskap og hvor stor risiko forvaltningskriteriene tilsier at man kan ta.
Enkelt sagt så kan man ha et fond der ingen av selskapene skal utgjøre mer enn 10% av porteføljen. Kjøper man da aksjer som utgjør 5% av porteføljen og verdien av dette selskapet stiger med 200% og alt annet ellers er konstant, så utgjør selskapet 15% av porteføljen. For å balansere porteføljen for å oppfylle kriteriene, så må det selges 33,33% av dette selskapets aksjer for å komme ned til 10%. Dette blir da gjort uten hensyn til hvorvidt potensialet til det aktuelle selskapet er langt høyere.

Prøv å sett deg inn i hvordan fondsforvaltere opererer før du maler fanden på veggen i den hensikt å skremme uerfarne investorer, som kan bli forledet til å reagere naivt. Eller du som benevner deg som unikum, kanskje det nettopp det er det du ønsker å oppnå med slike utspill?
Redigert 15.06.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
verdensmester
15.06.2021 kl 07:43 2948

Dette er positivt, aksjene er solgt uten problem, ny bunn er 50 kroner. En ny trigger kan være hvem som kjøpte aksjene, er dette en spennende aksjonær eller 2 vil det slå positiv ut om et par dager. Jeg tror ikke mange kaster kortene i dag, jeg gjør det ikke
Londonmannen
15.06.2021 kl 07:51 2897

Enig. Nei, heller ikke jeg selger en eneste aksje. Men jeg utelukker ikke at jeg vil ta imot aksjer som noen lnsker å forære meg med betydelig rabatt i forhold til gårsdagens sluttkurs. Det skjer svært mye bak lukkede dører i BCS og nye meldinger kan komme når tid som helst. Selv om ingen av oss kan garantere noe som helst.
Kbb
15.06.2021 kl 07:56 2865

Blir nokk noen som prøver å få aksjer på 54 kr i dag ...men inntressen er no stor når dei selger så mange aksjer til 50 kr ,er ikkje lenge siden den var der....men dette går fort oppøve ..
Amore
15.06.2021 kl 07:59 2843

Her er svaret på hvorfor den elleville oppgangen som kom i går stoppet opp- Ryktene i finansmiljøet om nedsalget kom brått- Kan ut i fra denne hendelse påstå at aksjekursen ikke er for høy, da den for forbi 60 tallet med velvillige kjøpere . Dagen i dag må være å kjøpe mer aksjer om en har mulighet. Selge nå rett før godmeldinger er vel kanskje ikke så smart trur eg. Det skulle vel bare mangle at ikke gis risikorabatt for slike poster, men salget kan se ut som veldig uprofesjonelt om man ikke tar hensyn til lock-up- Det måtte vel gjøres en avtale med ledelsen før nedsalget, da det ikke kunne selges i markedet -(på børs) Derfor er dagens bunn for aksjen med stor sannsynlighet høyere en 50.
unikum
15.06.2021 kl 08:11 2787

Mye mulig du har rett med ned vekting. Har nok en del år på baken så derfor kan jeg skrive det jeg skriver. Uansett nedsalget har startet. Det er poenget. De vil ikke stoppe der etter sin eventyrlige gevinst. Stor sannsynlighet vil de selge seg ut raskest mulig, da kommer det bra med "nye" aksjer på markedet enn alle dere som har tradet opp dette selskapet med ca 15 millioner i omsetning hver dag!
Amore
15.06.2021 kl 08:23 2729

Her er jeg helt enig med Londonmannen - Det er forutbestemt hvor stor andel av kapitalen skal fordeles i forskjellige selskaper- Helt vanlig det
Slettet bruker
15.06.2021 kl 08:27 2708

Å kaste kortene nå når det kun er 12 dager igjen i juni er jo helt uaktuelt. Dette betyr at ny bunn er på 50 tallet og den vil være solid. Sannsynligvis rister BCS av seg dette alt i løpet av dagen og kursen er tilbake mot/over 60 tallet innen helgen (gitt ikke det alt er kommet en melding fra japan eller annen melding). Glem heller ikke at noen nå har lastet godt opp med de aksjene. Skal bli interessant å se hvem de nye aksjonærene er.
Londonmannen
15.06.2021 kl 08:32 2666

Med flere år på baken så var du altså kjent med hvordan porteføljeforvaltere forvalter porteføljen, men du valgte likevel å vri det til å være negativt og at Saga Pure hadde en annen agenda for å selge seg ned. Du forsøkte med andre ord å lure naive småsparere til å selge deg sine aksjer billigere enn de har behov for? Ja, naiv er du kanskje ikke med noe ideal fir den oppvoksende slekt er du heller ikke med slik oppførsel.

Det som har skjedd de soste 24 timene i BCS er helt normalt og skjer stort sett hver eneste dag i diverse poeteføljer. Det har ikke noe med det angjeldende selskap å gjøre men skjer på grunn av regler og kriterier som oorteføljeforvalterne er satt å følge. Enkelt og greit. Derfor er det absolutt ingen grunn til å kaste aksjene sine i hendene på slu skribenter som kun ernære etter å utnytte situasjonen til en billig inngang.
Redigert 15.06.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
rockpus
15.06.2021 kl 08:37 2657

"De vil ikke stoppe der etter sin eventyrlige gevinst. Stor sannsynlighet vil de selge seg ut raskest mulig,.."

Du klarer uansett ikke skjule din agenda her, uavhengig av hvor mange år du måtte ha "på baken"..

Vi kan vel være enig om at vi ikke trenger å bekymre oss over videre nedsalg fra Saga Pure før etter 1/10? Og innen den tid har mye skjedd som forhåpentlig har bragt kursen til et helt annet nivå.
nopetter
15.06.2021 kl 08:52 2567

SP har lockup avtale på mer salg av aksjer i BCS inntil oktober i år, da faller en kjøps opsjon på ca 5 mill aksjer til kurs 6-7 samme måned. det er bare tull at de kommer med flere store salg inneværende år
unikum
15.06.2021 kl 08:52 2614

Det er mengde med frie aksjer som styrer kursen til ett selskap. Høres ut som om du har stappet begge føttene og vel så det i selskapet. Mye mulig de må holde resten av aksjene til oktober men kjenner vi spettet og hans gutter riktig så snor de rundt seg med løsninger. Jeg gjør vel ingen små investorer nervøs. Realitet er dette.
Piggvar 2
15.06.2021 kl 09:02 2531

En regnemaskin som virker er også et viktig verktøy i aksjemarkedet.

Nå vet jeg ikke når aksjemarkedet kommer til å smelle ned kraftig , men det er nok ikke altfor lenge til...(trolig til høsten)

Så da får du kjøpt denne aksjen til en mye bedre pris enn den er nå.

Hvor mange år man har vært i aksjemarkedet er ikke så avgjørende , det er viktigere å ta lærdom.

Men har man begge deler så er det best.

Stå på unikum......tommelen opp....
Redigert 15.06.2021 kl 09:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.06.2021 kl 09:05 2517

Hvofor noen nå selger under kr 50 når større aktører har betalt kr 50 for aksjen det undrer meg. Virker som noen ønsker å spre frykt og presse kursen ned fra start. Antar det børsmeldes senere i dag nye større eiere og hvem vet når den neste meldingen kommer? Selv tror jeg på slutt i dag mellom kr 53-55 og at kursen er over kr 60 innen helgen (uten melding om avtale fra japan). Nå gjøre det gode kjøp i BCS og kjøpte selv litt her på 49 tallet
Hjelpalaus
15.06.2021 kl 09:13 2462

Skulle være lur og la inn kjøp på 48,4. Det var uflaks:-(
unikum
15.06.2021 kl 09:13 2462

Å se seg blind på oppganger å tro at det kun skal gå en vei pga man prøver å selge ett konsept er naivt. Spesielt med noe spekulanter av investorer. Pluss og minus er greit å lære seg. Å ikke minst Ta GEVINST når man kan.
Piggvar 2
15.06.2021 kl 09:16 2421

Helt enig unikum - tommelen opp

Det er mange som kommer til å tape det meste av det dem har tjent det siste året.
HP17
15.06.2021 kl 09:21 2394

1,3 millioner til nye aksjonærer på få timer i går til kr 50. Omsatt nesten 400 000 aksjer nå og kursen er allerede tilbake på over kr 50. Dette forteller alt om den sterke interessen for BCS og at kursen skal videre oppover fremover. Glem heller ikke at Jan B Sagmo i BCS på den korte tiden selskapet har vært børsnotert har levert mer enn guidet med flere solide meldinger. Han har guidet avtale med Japan innen utgangen av Juni og slår det til vil alle som kjøper i dag på 50 tallet sitter igen med en solid gevinst på kort sikt (og enda mer solid gevinst på litt lengre sikt).
unikum
15.06.2021 kl 09:26 2372

Å ikke undervurdere japanske investorer. De er smarte og kan lett utvikle ting selv. Å hvis Bergen carbon ikke får til konkrete avtaler som gir cash i kassa blir dette stygt. Ikke veit jeg om saga pure tenker slik men de tar ihvertfall gevinst.
tjena
15.06.2021 kl 09:27 2375

La inn på 48,50 først nå. Men fikk panikk og forhøyet til 50, da gikk det inn. Fornøyd. Godt med påfyll.