VOW - En ganske så normal morgen i en VOW'ers liv.......!

Hammers
VOW 14.06.2021 kl 10:43 8642

I dag spratt jeg opp kl 0800.

- Inn på badet og tok en rask dusj i mitt romslige kabinett på 100x100 cm. Med nedfellbart sete og flere dusjfunksjoner. Betalt via VOW.
- Inn på kjøkkenet og satte på kaffen. Så stolt ned på det flotte laminatgolvet (laminat på kjøkkenet) jeg fikk lagt i fjor. Betalt via VOW.
- Opp i den nylig oppussede TV-stua og slo på min nye "smart-TV". Kjempefornøyd med både stue + TV. Betalt via VOW.

- Inn på "gutterommet" for å slå på PC'en. 3 meldinger.
- To ordinære + advarsel fra Admin for noe saklig jeg hadde skrevet rundt VOW for EN UKE siden!
- Latterlige saker - noe jeg også gav uttrykk for i mitt svar.

- Så kom jeg til å tenke på et kommende skattekrav (det første av 2) fra kemneren. Skyldig på skatten i år igjen - primært pga VOW!
- Til slutt selet jeg opp VOW-VOW'en og ruslet en runde med ham før det varslede regnværet satte inn.
- Turen startet - og ble selvsagt også avsluttet - over den gangveien/innkjørselen jeg fikk steinbelagt i fjor. Betalt via......🤭🤭🤭!

"Ja, ja.....sånn går no dagan".

Hilsen Hammers
Redigert 16.06.2021 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
Dado83
14.06.2021 kl 10:56 6408

Vet ikke hva jeg skal si når du trenger sete i dusjen ;)
oivindl
14.06.2021 kl 10:58 6398

VOW-millionærer er ikke som andre millionærer😊
Piggvar 2
14.06.2021 kl 11:09 6357

Noen har det andre ikke (ler så jeg griner)

Den uføretrygdede mannen får ikke dekket strømregningen: NAV rådet ham til å låne en grill og drikke vann fra springen de nærmeste sommerdagene.
anca
14.06.2021 kl 12:33 6197

Herlig story Hammers:) Regner med at du har noen vow -er igjen, og satser på ny opptur til nye investeringer i heimen:)
oivindl
14.06.2021 kl 13:32 6127

Er det utgiftene på huset til Hammers som har holdt igjen resultatet på landbasert? 😊
Slettet bruker
14.06.2021 kl 13:45 6083

Det er forskjell på folk tydeligvis. Min dag har vært som 'En dag i Ivan Denisovitsj liv' ...Sorry Solzjenitsyn
Men nå er det vel slik at en må lide litt vondt for å sette pris på de små gleder i livet
Så nå planlegger jeg en trimtur for å plage meg selv enda mer ;)
ruda
14.06.2021 kl 13:51 6071

Slapp av. Vowwen kommer nok til å stige mye i løpet av 2021
Hammers
14.06.2021 kl 14:37 5982

Noe av det første som skjer etter at VGM blir spunnet ut om ca 10 dagers tid er at selskapet leverer en større bestilling til moderselskapet VOW på innkjøp av utstyr + ferdigstillelse av fabrikken på Follum.

Når fabrikken står ferdig om ca 1 år (fra i sommer) produserer trinn 1 bl.a. 10.000 biokull for Elkem pr år (+ "mykje lys og varme")

Når alt fungerer som det skal (det GJØR DET - "Spirajoule" er uslåelig) vil det garantert komme raske oppskaleringer.
Fordi; Norges totale årlige marked for biokull vil være 3-400.000 tonn og det om FÅ år. VGM tar sikte på en STOR bit av denne kaka.
Først oppskalering til 30.000 tonn - så 50'.........før ytterligere økning.
Mener å huske at målet for denne fabrikken alene er 100.000 tonn pr år - primært for Elkems Silisiumproduksjon.

EBITDA-fortjeneste i følge VOW's tall;
- 10' ; 20-30 mill (fra 2022 !)
- 30' ; 70-100 mill (fra 2023?)
- 50' ;120-170 mill (fra 2024?)
- 100' ; Ikke oppgitt, men rundt 300 mill.
- Kjøp regnemaskin og finn selv ut hvilke tall man snakker om noen få år fram i tid - og det FØR EUROPA rulles ut.

Etter hvert som driften i VGM øker i omfang blir det stadig nye bestillinger til VOW.
VGM blir etter hvert VOW's største enkeltkunde og aksjonærene i de 2 selskapene får etter hvert i både pose og sekk!

Hilsen Hammers..........som har begynt å vurdere innkjøp av rullebånd fra garasjen til trappa - med heis til øverste trinn.
Kjekt å ha når man etter hvert drar på årene.....🤭🤭🤭!
Redigert 14.06.2021 kl 14:43 Du må logge inn for å svare
Hammers
14.06.2021 kl 15:10 5912

Dagens oppdaterte liste med Top 20 aksjonærer viser at de store fortsetter å øke eget eierskap.
Sist uke med 176.000 aksjer. De eier nå samlet 76,88% av aksjene.
Kun 23,12 % av aksjene er utenom de 20 på topp! PROFFENE.

Fra bunnen den 18.mai (da var det store bevegelser mellom fonds) har Top 20 deretter økt konstant - med 1,5 mill aksjer i VOW.
Litt å tenke på når man i dag ser miniposter på 4-5 aksjer stradig dytte kursen nedover med 10-20 øre.

Hilsen Hammers
Redigert 14.06.2021 kl 15:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.06.2021 kl 16:11 5814

Det er akkurat dette som er Vow sin stor svakhet. Fører til lav omsetning(lite likvid) og når noen av de store selger eller blir vannet ut ved en emisjon så blir det oppfattet negativt i markedet.

Teknisk ser den også svak ut med stort fallpotensiale fra dagens 36,6. Men som den idiot jeg sikkert er beholder jeg min post og har fremdeles troa på at det snart kommer nyheter som fører til reprising samlet sett for Vow og VGM.
Slettet bruker
14.06.2021 kl 16:31 5764

Om du venter på nyheter så må du sjekke hjemmesiden.
VOW informerer markedet på den måten.
Det er kun emisjoner og opptak av lån som blir børsmeldt.

MrStock
14.06.2021 kl 17:28 5651

Hvordan er det med cruisebransjen nå? Ser ikke den også et klart lys i coronatunnellen? Det bør jo gi et løft for VOW, om det ikke allerede er priset inn.
Slettet bruker
14.06.2021 kl 19:31 5492

Realiserte Vow penger eller fremtidige gevinster?
Hammers
14.06.2021 kl 20:29 5394

Noen svar:

Tradetrender;
- Ja, svakhet i nedgangstider som det vi har vært gjennom. Nedgang pga Covid (aftersales til cruise) - oppstart land + rettet emisjon.
- Når folk ser fortjenesten om få år (ref mitt innlegg 14.37) - da kommer kursen å fyke i været pga store inntekter og få aksjer i omløp!
- Dette er ikke drømmer og fantasier, men et løp som allerede er staket ut. Produksjonen starter om 1 år - og tar deretter kraftig av.

kalg;
- De vanlige fjåseriene fra din side. Lista over viktige meldinger og kontrakter er LANG - bare siden starten av 2021.
- Pilot m/ArcelorMittal (jan) + LOI m/ELKEM (feb) + 0-utslipp for PMI i Sveits (juni).
- 5 kontrakter m/verdi ca NOK 350 mill.
- Støtte fra ENOVA på 80 mill.
- Ellers overføring til børsens hovedliste + melding om VGM's spin-off. Trolig den 25. juni - hvis ingen innvendinger fra kreditorer.

Mr Stock;
- Cruise har planlagt første oppstart i juli. Det tar seg opp med aftersales fra Q3. Alt kommer gradvis. Ellers fullt kjør ang nybygg!

Ikkegodkjent;
- Selvsagt kan man midlertidig realisere. Vær likevel obs på det jeg sier kl 14.37. Dette ligger allerede i AUTOPILOTEN til VOW/VGM.
- VGM blir etter hvert KANON. For å få aksjer må du eie VOW når splitten finner sted. Du kan selvsagt også kjøpe i ettertid.
- Når splitten har funnet sted tror jeg at kursen til VOW begynner å oppføre seg normalt igjen.

Hilsen Hammers.........som helt klart ser en grunn til at de store fortsetter å hamstre! Stort sett alle gjør det - i rekkefølge.
454
14.06.2021 kl 22:18 5218

Tips til Hammers m/ flere. Sjekk ut Rana Gruber!
Torashe
14.06.2021 kl 22:30 5166

Hei og hå. Jeg har tatt meg 10.000stk lodd her nå i VOW siste 2 uker, ligger 0,56% i grønt 😂. Har ikke vært eier av aksjer før som går i slik oppdeling nå som VOW. Hva vil det ha og si for meg? Får man gratis aksjer i VGM, eller får man super rabatt? Og hvor mange ligger jeg evt an til og få? Sitter vurdere om jeg skal gå inn med mer, men må bare bli litt klokere på det her og lese meg enda mer opp.
IvanBliminse
14.06.2021 kl 23:46 5006

Intet er gratis, men du vil få din rettmessige eierandel (i teorien skal prisen på VOW falle tilsvarende den verdien som blir skilt ut i VGM). Du vil både bli eier direkte i form av aksjer og indirekte i form av VOW's eierskap. Av praktiske hensyn burde du være klar over at du ikke vil kunne eie aksjene i VGM på ASK dersom du benytter det, men må ha de på en vanlig aksje og fondskonto.
Hammers
15.06.2021 kl 01:02 4885

Ivan.
I utgangspunktet enig ang prisingen av de to selskapene. Som ved betaling av utbytte.
Likevel ikke helt enig!

Ved utbytte får du "død kapital" ut av selskapet og kursen skal falle tilsvarende.
Ved spin-off får du "levende kapital" i form av et nytt selskap som raskt begynner å tjene egne penger.

Et uforglemmelig minne fra 1980/90-tall:
Gamle Tandberg ble splittet i 3 ulike selskaper. Tanderg Data - Tandberg Storage og Tandberg (?).
Etter kort tid hadde alle 3 selskaper samme verdi som gamle Tandberg opprinnelig hadde.
Altså en 3-dobling for aksjonærene ila få mnd!

VGM har ligget skjult i VOW's regnskap, men kommer nå fram i lyset. Et selskap med NULL verdi - som skjult!
Et selskap som allerede har fått kontrakt m/Elkem (LOI) og som analytikere vil vurdere mot framtidig garantert inntjening.

Man beregner fortjeneste pr aksje og setter en antatt høy PE-verdi på denne.
Da prises VGM plutselig langt høyere enn død kapital.

Spesielt når man vet at dette er et selskap som vil få en kraftig vekst de nærmeste par årene.
Med dette grepet har plutselig 1+1 blitt 3.
I tillegg til utskillelsen vil VGM raskt gi STØRRE ordre til VOW med de konsekvensene DET får for den aksjen.

Hilsen Hammers...........som atter begynner å sette pris på Kinderegg!
Redigert 15.06.2021 kl 01:35 Du må logge inn for å svare
oivindl
15.06.2021 kl 08:24 4689

Etter min mening har Ivan en nøktern og korrekt analyse av utskillelsen av VGM.
Her er noen syn på Hammers kommentarer.
"Ved utbytte får du "død kapital" ut av selskapet og kursen skal falle tilsvarende.
Ved spin-off får du "levende kapital".. "
-Hammers

Død kapital er jo bare død så lenge du selv ønsker. Den kan reinvesteres i selskapet, eller i andre verdipapirer. Akkurat som aksjene i VGM kan beholdes eller selges.

" Et uforglemmelig minne fra 1980/90-tall:
Gamle Tandberg ble splittet i 3 ulike selskaper. Tanderg Data - Tandberg Storage og Tandberg (?).
Etter kort tid hadde alle 3 selskaper samme verdi som gamle Tandberg opprinnelig hadde.
Altså en 3-dobling for aksjonærene ila få mnd!"
-Hammers

Du finner også selskap som har gjort tregangen på kort tid uten å splittes opp. Ingen automatikk i dette, og historien endte jo ikke så bra til slutt.

" VGM har ligget skjult i VOW's regnskap, men kommer nå fram i lyset. Et selskap med NULL verdi - som skjult!"

Dette er jo verdier som ellers ville tilfalt morselskapet, men nå havner hos VGM.
Det gjenstår å se om det skapes større verdier etter utskillelsen. Men du har jo selv kalkulert inntjeningen, så det har vel ikke akkurat vært skjult.

"EBITDA-fortjeneste i følge VOW's tall;
- 10' ; 20-30 mill (fra 2022 !)
- 30' ; 70-100 mill (fra 2023?)
- 50' ;120-170 mill (fra 2024?)
- 100' ; Ikke oppgitt, men rundt 300 mill.
- Kjøp regnemaskin og finn selv ut hvilke tall man snakker om noen få år fram i tid - og det FØR EUROPA rulles ut."
-Hammers

Når det gjelder kontraktene fra VGM til VOW, er jo det kontrakter som uansett har vært kjent.
Nå får VOW betalt, men det er jo VGM som betaler.
Bubleslurp
15.06.2021 kl 08:33 4651

Stopp i lovens navn! VOW-politiet er på plass ser jeg. Hyggelig at du har litt å fare med på morraskvisten 👍🏻
Karbon
15.06.2021 kl 08:43 4611

God morgen.

En liten presisering til "Tandberg-historien", slik at det blir riktig, selv om det ikke har så mye med Vow å gjøre:

"historien endte jo ikke så bra til slutt."

Joda, det endte riktig så bra! Gamle Tandberg ble splittet i 3 (mener å huske det var i 1990). Tandberg Data, Tandberg Television, og Tandberg. Sistnevnte startet opp med videokonferanseutstyr, og aksjen var priset til rundt 10 øre i 1991. Aksjen steg til godt over 200 på slutten av 90-tallet, og ble så splittet i to. Til slutt ble de kjøpt opp av Cisco til ca 150 (300 før splitt). Investerte du kr 10 000 i Tandberg i 1991, så ble faktisk 10 000 kroner til 3 millioner. Høres kanskje tullete ut, men det er sant.

Tandberg Television var gjennom en "Berg og dalbane" kursmessig, og var nede i mellom 2 og 3 kroner på det laveste på begynnelsen av 2000-tallet. Også Tandberg Television ble kjøpt opp, det var vel av Ericsson, til en kurs som også var ca 150 mener jeg å huske. En superavkastning også på denne.

Den tredje delen, Tandberg Data, ble igjen splittet i to, i Tandberg Data og Tandberg Storage. Disse gikk det til slutt skeis med, og det ble konkurs for begge. Men alt i alt en helt vanvittig avkastning samlet sett for de som var med fra start på begynnelsen av 90-tallet og fram til oppkjøpene i 2006/2007 hvis jeg husker riktig.
Redigert 15.06.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
oivindl
15.06.2021 kl 09:08 4528

Du har helt sikkert rett angående gevinst på deler av Tandberg-konglomeratet. Poenget mitt var at disse utskillelsen ikke nødvendigvis var en suksess og det sier svært lite om VOW i dagens marked.
Record
15.06.2021 kl 09:10 4514

Det var vel noe "muffins" i TD konkursen , mange som ble "ranet" var vel en rettssak men resultatet kom jo flere år etter konkursen å da var jo ikke det mulig å spore tilbake de gamle aksjonærene ?
Finansakrobatikk også da :-(
Record
15.06.2021 kl 09:14 4625

Kanskje Equinor kan legge noen milliarder i potten ,spennende å se hver VOW/Repsol kommer med innen avkarbonisering .
Karbon
15.06.2021 kl 09:19 4605

Record:

Det stemmer. Tandberg Storage ble "røvet" fordi sjefen i Tandberg Data også var styreleder i Tandberg Storage. Det som skjedde den gangen var etter min mening kriminelt. Alt lå til rette for en spennende fremtid for Tandberg Storage, men Tandberg Data dro de med seg i konkursen på en svært skitten måte, som burde blitt straffeforfulgt.
Hammers
15.06.2021 kl 09:33 4555

- Dette er IKKE verdier som ellers ville ha tilfalt morselskapet - for morselskapet har ingen PRODUKSJONSAVDELING på land.
- Dette er noe nytt som tilføres loopen. Egen superlønnsomme produksjon vil få resultatene til å skyte kraftig i været.
- Dette blir som at f.eks QFUEL skal starte egen produksjon i egen fabrikk.

- Kundene som kjøper biokull/biogass/varme/elektrisitet fra VGM bringer friske penger i VOW-systemet.
- Friske penger som delvis blir brukt til kjøp av utstyr fra VOW.

- VGM vil i framtiden bli en stor kunde hos VOW. Dette vil føre mye frisk kapital inn i systemet.
- Kapital som uten VGM aldri ville vært der.

- Det forundrer meg absolutt ikke om det etter hvert også blir gitt utbytter fra VGM etter hvert som butikken vokser.
- Fordi; VOW er kjent for å gjøre det - gi utbytte når forholdene ligger til rette (ref våren 2019 - siste gang det lå til rette).

Hilsen Hammers
Redigert 15.06.2021 kl 09:42 Du må logge inn for å svare
IvanBliminse
15.06.2021 kl 10:21 4473

For ordens skyld skrev jeg «i teorien». Personlig har jeg store forventninger til fusjonen, og mener det er en genistrek som vil tilføre større merverdi over tid enn det ville gjort som del av VOW.
Slettet bruker
15.06.2021 kl 10:49 4424

Hva er det markedet ikke forstår om dette er en juvel.
oivindl
15.06.2021 kl 10:56 4403

"Dette er IKKE verdier som ellers ville ha tilfalt morselskapet - for morselskapet har ingen PRODUKSJONSAVDELING på land."

Nei, de har ikke. Men det er jo WOV som har inngått avtalene og i utgangspunktet skulle drive produksjon. Så om ikke VGM ble utskilt, ville VOW stått for driften og produksjonen.
Utstyret som VGM bestiller, ville det også uansett blitt behov for.

Så gjenstår det å se hvordan markedet priser dette og om VGM kan generere større inntekter og mer aktivitet.
oivindl
15.06.2021 kl 11:05 4379

Husk på Hammers, at du for ikke lenge siden mente alt kunne drives i ett selskap.
"Ellers er jeg ikke så opptatt av splitt og egen børsnotering som jeg var på sluttene av fjoråret.
Etter nærmere ettertanke hører liksom alt sammen på en måte.
Selv om vi snakker om flere ulike "produkter" i flere ulike retninger.
Da bør selskapet være samlet."

Ikke noe galt i det, og ikke noe galt i å endre syn, men det illustrer at det som nå skal drives som to selskaper, også kunne vært drevet som ett selskap.
Det er foreløpig ikke generert noe ekstra inntekter i denne" loopen".

Men markedet kan selvfølgelig se positivt på dette.
Hammers
15.06.2021 kl 12:18 4271

Utrolig mye "bla, bla" og usannheter/halvsannheter som serveres for å komme med negativt ladde innlegg om VOW/VGM.
Akkurat som det var da man f.eks ventet på Enovas støtte + da eierne av ETIA angivelelig solgte unna VOW-aksjene sine.
Sprøyt og løgn fra ende til annen - noe det ble kvernet på i ukesvis for å skape tvil. Selvsagt fra "fast hold". Fakta er;

- Enovas støtte på 80 mill har allerede kommet inn i loopen - som en "starter".
- LOI med Elkem er allerede underskrevet for fabrikken på Follum. Planer lagt.
- Avtaler med lokale kunder som skal motta varme + elektrisitet er inngått.
- Bygget og driften er allerede fullfinansiert.
- Planene for rask ekspansjon etter første innkjøringsfase er lagt.
- Alt er på skinner (t.o.m. togene som går direkte til fabrikken er det) - og dette blir gull - eller skal vi si biokull!

PS; Når vi her snakker om innkjøringsfase må ikke det forveksles med ÅREVIS "fomlingen i mørket" som f.eks QFUEL bedriver.

VOW har allerede utprøvd alt teknisk utstyr hos kunder rundt om i verden. Alt virker.
Vi snakker om topp kvalitet med kapasiteter innen pyrolyse som andre ikke har.
Det er kun lokale justeringer og tilpasninger som må til før festen starter i VGM.

Hilsen Hammers
oivindl
15.06.2021 kl 12:46 4209

Svar heller på det jeg skriver og pek gjerne på konkrete feil.
Alle de hendelsene du nevner er meldt av VOW og kunne også vært videreført under VOW.
Torashe
15.06.2021 kl 13:06 4165

LOI med Elkem/Follum/planer lagt, hvem kan fortelle mer om det?
pingvinen
15.06.2021 kl 13:39 4108

Med fare for å høres ut som en norsklærer så er fusjon en sammensveising - når to selskaper slår seg sammen. Når man skiller ut et selskap så er det fisjon :-)

Utover det - selv om det ikke er en lov eller en selvfølge - så pleier en fisjon å medføre en synliggjøring av verdier. Ta VoW nå - vi hører mange tall, men hva er prisen på alle delene - SoP? Det er ikke lett å si. Hva er Etia verdt i dag? Hva er Scanship verdt i dag? Hva er "vgm" verdt?

Dette blir mer synlig når ting blir delt opp, og veldig ofte blir summen av delene verdt mer enn den tidligere totalen.

I den sammenheng, så skal man huske på at VOW blir sittende med 30,5% av VGM - mao, etterhvert når VGM vokser, så vil også VOW vokse.
pingvinen
15.06.2021 kl 13:46 4090

Det kunne det selvfølgelig. Ledelsen i VOW peker på fleksibilitet innen finansiering som et hovedargument for å splitte opp.

Når VGM skal vokse, så får man ikke medalje for å gjette på at de trenger mer penger. Når man har skilt ut VGM som eget selskap så kan velge mellom emisjon eler lån i den enkelte enheten - ikke måtte ta det over VOW.

Det å skille ut isolerer også risiko. Ved å etablere VGM som eget selskap, så vil VOW sitt potensielle tap ikke være mer enn innskutt kapital. Dette er jo noe veldig mange bruker aktivt - f.eks utbyggere.

Fanden kan lese bibelen som man vil - man kan finne positive og negative sider med det meste. Man kan finne argumenter for og i mot for det meste.
Redigert 15.06.2021 kl 13:47 Du må logge inn for å svare
anca
15.06.2021 kl 14:30 4035

Når VGM tikke inn skal den visst ikke inn på ASK konto. Er det da en ordinær aksjekonto en må ha klar da?
oivindl
15.06.2021 kl 15:34 3949

Alle disse vurderingene er helt ok.
Problemet er når det gis inntrykk av at det pga utskillelsen av VGM er tilført friske midler i systemet. Det er det foreløpig ikke grunnlag for å si.
Skulle tro caset var bra nok i seg selv, uten behov for villedende informasjon.
Her er ett eksempel på denslags:
"Dette er IKKE verdier som ellers ville ha tilfalt morselskapet - for morselskapet har ingen PRODUKSJONSAVDELING på land.
- Dette er noe nytt som tilføres loopen."
-Hammers
pingvinen
15.06.2021 kl 16:24 3874

Det kan godt være oivindl.

Jeg tror at du og jeg har flere ting til felles en det som skiller oss - en av de tingene vi har felles er at vi ikke synes det er greit å stå til svars for det noen andre har sagt :-)

Jeg og Hammers har også ting til felles f.eks har vi pr nå begge en tro på at VoW kommer til å vokse i fremtiden, MEN det er ikke dermed sagt at vi har de samme argumentene for hvorfor det skal bli slik.

Det er også en ting til som skiller meg fra mange her inne - det er mange her inne som VET at aksjen skal opp eller ned - jeg VET ingenting, men det ligger selvfølgelig i kortene at jeg TROR den skal opp.

Der har vi en ting til som du og jeg har til felles - vi er begge ikke så store tilhengere av å være så skråsikker på alt. Jeg leser mye jeg finner merkelig i begge "leirer", og jeg synes begge deler er like dumt - det å uttale seg bastant om at rett pris er si eller så - dette være seg påstanden er 20 kr eller 200 kr. Hadde det vært så enkelt, så hadde vi jo alle blitt rike - da kunne vi bare kjøpt eller shortet.

Det som er nesten mest underholdende er å se hvor utrolig selvgode mange er - når deg går oppover, så er "plussgjengen" fulle av seg selv, når det går nedover er "minusgjengen" fulle av seg selv.

Som en gammel sjef sa til meg en gang for 100 år siden - "Husk på det gutt, at de idiotene du møter når du er på vei opp er de samme rasshølla du må be om hjelp når du er på vei ned. Derfor - vær ydmyk i medgang"

Nei - litt ydmykhet for at man selv ikke er gud allvitende og litt mer respekt for andre sine meninger - det hadde nok ikke gjort verden (eller dette forum) til ett verre sted å være :-)
Hammers
15.06.2021 kl 16:27 3864

Du fortsetter med din villedning ser jeg.

Kl 12,18 sier jeg at midler fra Enova på 80 mill har kommet som en STARTER!
Altså støtte til prosjektet. Ikke noe mer, bortsett fra at diverse planer er lagt utenom.

At du som "Norges eneste" ikke ser store fordeler ved en spin-off får stå for din egen regning.
Dette ordkløyveriet du støtt og stadig driver på med er jo rett og slett LATTERLIG!

Hilsen Hammers..........som nå har klippet hekk og plen - mens andre spikker fliser om null og niks på forumet - dagen lang!
oivindl
15.06.2021 kl 16:33 3849

Du løper fra dine tidligere utsagn, til tross for at de ligger tilgjengelig for alle å lese.