Strongpoint #4-21 Rekord i børsmeldte ordrer. Q2-tall 14.07!
Strongpoint er i en megatrend!
Den 2.2.2021 meldte selskapet en avtale med Glovo, den største tilbyder på netthandel av matvarer i Europa:
https://newsweb.oslobors.no/message/523628
Mens vi venter på flere avtaler innen deres disruptiv teknologi i netthandel, som henteskap med kjøl og frys (Click&Collect), og dere verdensledende system for vareplukk (Online Order Picking Solution), er det i vår mottatt flere store ordrer innen SPs mer tradisjonelle markeder.
12.02.21 NorgesGruppen orders 110 MNOK of Pricer Electronic Shelf Labels from StrongPoint
https://newsweb.oslobors.no/message/524698
30.04.21 StrongPoint ASA: NorgesGruppen orders 120 MNOK of StrongPoint's cash management solution CashGuard
https://newsweb.oslobors.no/message/531824
20.05.21 StrongPoint ASA: Bygger'n orders Pricer Electronic Shelf Labels from StrongPoint
https://newsweb.oslobors.no/message/533702
31.05.21 StrongPoint ASA: Coop Norge orders 140 MNOK of Pricer Electronic Shelf Labels from StrongPoint
https://newsweb.oslobors.no/message/534675
Til sammen utgjør disse en rekordstor ordrereserve for Strongpoint på omtrent 390 millioner i børsmeldte ordrer som skal leveres over dette og fremtidige kvartaler.
Vi er derfor sikret rekorder på topplinjen de neste kvartalene.
I tillegg kommer utrullingen innen E-commerce, som 1. kvartal dette året utgjorde 11% av omsetningen, opp fra 6% samme kvartal i fjor.
Anbefaler nye interessenter for Strongpoint å lese strategioppdateringen av 12. februar i fjor, og oppfølgingen til denne av 11. februar i år, som dere finner på følgende lenke.
https://www.strongpoint.com/about-strongpoint/investor/reports-financial-data/
Den 2.2.2021 meldte selskapet en avtale med Glovo, den største tilbyder på netthandel av matvarer i Europa:
https://newsweb.oslobors.no/message/523628
Mens vi venter på flere avtaler innen deres disruptiv teknologi i netthandel, som henteskap med kjøl og frys (Click&Collect), og dere verdensledende system for vareplukk (Online Order Picking Solution), er det i vår mottatt flere store ordrer innen SPs mer tradisjonelle markeder.
12.02.21 NorgesGruppen orders 110 MNOK of Pricer Electronic Shelf Labels from StrongPoint
https://newsweb.oslobors.no/message/524698
30.04.21 StrongPoint ASA: NorgesGruppen orders 120 MNOK of StrongPoint's cash management solution CashGuard
https://newsweb.oslobors.no/message/531824
20.05.21 StrongPoint ASA: Bygger'n orders Pricer Electronic Shelf Labels from StrongPoint
https://newsweb.oslobors.no/message/533702
31.05.21 StrongPoint ASA: Coop Norge orders 140 MNOK of Pricer Electronic Shelf Labels from StrongPoint
https://newsweb.oslobors.no/message/534675
Til sammen utgjør disse en rekordstor ordrereserve for Strongpoint på omtrent 390 millioner i børsmeldte ordrer som skal leveres over dette og fremtidige kvartaler.
Vi er derfor sikret rekorder på topplinjen de neste kvartalene.
I tillegg kommer utrullingen innen E-commerce, som 1. kvartal dette året utgjorde 11% av omsetningen, opp fra 6% samme kvartal i fjor.
Anbefaler nye interessenter for Strongpoint å lese strategioppdateringen av 12. februar i fjor, og oppfølgingen til denne av 11. februar i år, som dere finner på følgende lenke.
https://www.strongpoint.com/about-strongpoint/investor/reports-financial-data/
Redigert 14.06.2021 kl 14:27
Du må logge inn for å svare
JosMag
14.06.2021 kl 14:46
27500
Veldig bra ny tråd.
Når det gjelder det danske henteskapet det var linket til på forrige tråd er jeg faktisk veldig usikker på om det kanskje er en helt annen aktør enn StrongPoint denne gangen. I så fall en ganske god kopi... Sjekket alle som hadde kommentert og likt artikkelen og fant ingen fra StrongPoints sine rekker der..
Når det gjelder det danske henteskapet det var linket til på forrige tråd er jeg faktisk veldig usikker på om det kanskje er en helt annen aktør enn StrongPoint denne gangen. I så fall en ganske god kopi... Sjekket alle som hadde kommentert og likt artikkelen og fant ingen fra StrongPoints sine rekker der..
kössa
14.06.2021 kl 14:53
27490
Denmark's largest refrigerator!
https://lnkd.in/d7Ra7fb
#strongpoint #retailtechnology #clickandcollect
https://lnkd.in/d7Ra7fb
#strongpoint #retailtechnology #clickandcollect
Det er nok SP sin. SP har linket dette på LinkedIn og JT har likt den
JosMag
14.06.2021 kl 15:01
27461
Finner fremdeles ikke noen link til StrongPoint..
Edit; så svaret over nå.
Supert!!
Edit; så svaret over nå.
Supert!!
Redigert 14.06.2021 kl 15:02
Du må logge inn for å svare
tunktee
14.06.2021 kl 15:09
27426
Ble litt nysgjerrig på Strongpoint i Danmark, og fant følgende fra Q3-rapporten i 2018:
«I løpet av 3. kvartal har en av Danmarks største dagligvarekjeder valgt E-Commerce Logistics Suite som en viktig komponent i sin e-handelsløsning.»
Noen kan huske å ha hørt mer om dette?
«I løpet av 3. kvartal har en av Danmarks største dagligvarekjeder valgt E-Commerce Logistics Suite som en viktig komponent i sin e-handelsløsning.»
Noen kan huske å ha hørt mer om dette?
Rijeam
14.06.2021 kl 17:55
27303
210000 aktier efter börsens stängning till kurs 31.9
Någon fortsätter att köpa större poster.
Någon fortsätter att köpa större poster.
Ols123
14.06.2021 kl 19:39
27235
Slettet brukerskrev Det er nok SP sin. SP har linket dette på LinkedIn og JT har likt den
Strongpoint har ju även sagt att man kollar på möjliga förvärv i Finland och Danmark
Jeg har forhørt meg tidligere om samme spørsmål, men fikk ikke noe svar da.
Er det noen som vet noe om avtalen som ble inngått med Heinemann. Jeg hadde store forhåpninger til denne og syntes det virket veldig spennende da dette ble offentlig, men det har vært stille rundt denne……eller tar jeg feil?
Er det noen som vet noe om avtalen som ble inngått med Heinemann. Jeg hadde store forhåpninger til denne og syntes det virket veldig spennende da dette ble offentlig, men det har vært stille rundt denne……eller tar jeg feil?
Redigert 14.06.2021 kl 21:39
Du må logge inn for å svare
Det har vært flere store ordrer som er børsmeldt i det siste, så jeg er forundret at kursen fremdeles bare er rett over 30.
Strong fremstår som de er on track til 2025 målet og underpriset selv på kurs 30-ish.
Greit med en konsolidering rundt 30 etter kjapp oppgang fra 20, men nå virker det som vi er stuck.
Regner med dette henger veldig sammen men Holmen som begynte å kaste ut aksjer så fort kursen kom over 30 tallet. De har jo vært med lenge og som alle sier "aldri feil å ta gevinst". Personlig synes jeg de har redusert vel mye nå som det virkelig ser lyst ut for Strong.
Tro om de skal ut med alt??
Strong fremstår som de er on track til 2025 målet og underpriset selv på kurs 30-ish.
Greit med en konsolidering rundt 30 etter kjapp oppgang fra 20, men nå virker det som vi er stuck.
Regner med dette henger veldig sammen men Holmen som begynte å kaste ut aksjer så fort kursen kom over 30 tallet. De har jo vært med lenge og som alle sier "aldri feil å ta gevinst". Personlig synes jeg de har redusert vel mye nå som det virkelig ser lyst ut for Strong.
Tro om de skal ut med alt??
Alle sier "aldri feil å ta gevinst"? Det er den største feilen alle gjør.
Elektrikeren
15.06.2021 kl 06:27
26892
Holmen har redusert med ytterligere 490 000 aksjer. Disse aksjene er foreløpig ikke å se hos andre aktører på topp 50,
Luftputa
15.06.2021 kl 07:42
26868
Er en stor sannsynlighet at posten i går på 210 000 også var fra Holmen. Da har de eventuelt drøye 1 mill igjen. Spennende med ny eier på topp 50. Da har holmen lempet ut over 3 mill aksjer, ikke rart det har vært en stopp i kursen.
Forutsatt ( som jeg er rimelig sikker på ) at "Danmarks største kjøleskap" er levert av Strongpoint så er det spennende at kunden Salling Group er en av de riktig store daglivareraktører i Danmark med butikker som Netto, Bilka og Føtex. Førstnevnte Netto har også nylig overtatt mer enn 300 butikker fra Tesco i Polen, og har varslet en omfattende oppgradering av disse: https://sallinggroup.com/nyheder/. Kan være starten på et morsom samarbeid med Salling. Les mer om Salling her: https://sallinggroup.com/om-os/
Norviking
15.06.2021 kl 08:43
26799
Slettet brukerskrev Alle sier "aldri feil å ta gevinst"? Det er den største feilen alle gjør.
Kan vel være enig med deg der...
Det er faktisk ikke alltid det er rett å ta gevinst
Slik som nå når vi alle mener at StrongPoint er på vei til å rykke kraftig nordover igjen.
Da er det en stor feil å selge seg ut ....
Men de som selger er vel fornøyde så da får vi andre gleden av at det nå dannes et solid gulv og at andre tar over stafettpinnen :)
Det er faktisk ikke alltid det er rett å ta gevinst
Slik som nå når vi alle mener at StrongPoint er på vei til å rykke kraftig nordover igjen.
Da er det en stor feil å selge seg ut ....
Men de som selger er vel fornøyde så da får vi andre gleden av at det nå dannes et solid gulv og at andre tar over stafettpinnen :)
Norviking
15.06.2021 kl 08:45
26794
JosMag
15.06.2021 kl 08:48
26776
Jeg fikk mot slutten av februar i år informasjon om at de har startet utviklingsarbeidet, som var en del av avtalen, og rullet ut til noen få butikker. Ettersom flytrafikken etter hvert tar seg opp antar jeg det blir ytterligere fortgang nå. De er i hvert fall i gang.
JosMag
15.06.2021 kl 10:05
26644
Artig måte å markedsføre skapet på også. Danmarks største kjøleskap...:-) Tror også det er smart med veldig korte filmsnutter, 23 sekunders snutt og 8000 visninger allerede.
Grantchester
15.06.2021 kl 11:07
26577
Enig, fint når kundene dine er også produktambassadørene dine - "word of mouth" er en ofte undervurdert form for markedsføring og som faktisk kan dyrkes. Det er fortsatt stort potensiale for korte egenproduserte STRO-videosnutter. De nye kundeorienterte CG-enheter og SCO-løsningen kunne ha fortjent mer oppmerksomhet og hvorfor ikke ESL og Reflexis ? En relativ enkel sak å tilføye tekster i andre språk. Ser at Zebra har til og med publisert videoer med koreansk og japansk tekst. 40% av verdensbefolkningen er fortsatt enspråklig.
Traderèn
15.06.2021 kl 11:46
26533
https://www.strongpoint.com/customer-stories/strongpoint-helps-grocery-retailer-ica-nara-brakne-hoby-achieve-grocery-e-commerce-profitability-within-6-months/
https://www.strongpoint.com/customer-stories/strongpoints-e-commerce-solutions-have-enabled-ica-maxi-erikslund-to-become-one-of-the-most-efficient-and-profitable-grocery-stores-in-sweden/
https://www.strongpoint.com/customer-stories/strongpoints-e-commerce-solutions-have-enabled-ica-maxi-erikslund-to-become-one-of-the-most-efficient-and-profitable-grocery-stores-in-sweden/
Redigert 15.06.2021 kl 11:48
Du må logge inn for å svare
Ols123
15.06.2021 kl 11:56
26511
Storkund i Danmark
Vores butikker og kæder
I over 100 år har butikker været vores kerneforretning. Det er det stadig. I dag har vi flere end 1400 butikker i tre lande. Tilsammen tilbyder butikkerne produkter og indkøbsoplevelser, som passer til alle kunders økonomi og behov.
Vores butikker og kæder
I over 100 år har butikker været vores kerneforretning. Det er det stadig. I dag har vi flere end 1400 butikker i tre lande. Tilsammen tilbyder butikkerne produkter og indkøbsoplevelser, som passer til alle kunders økonomi og behov.
Grantchester
15.06.2021 kl 12:03
26478
Veldig viktige artikler når det har vært så mye snakk om "last mile" kostnader. Vi står ved et interessant vippepunkt.
Traderèn
15.06.2021 kl 12:16
26439
Ganske interessant!! For dere som følger med så er Hatteland storaksjonær i Halodi Robotics. Skulle ikke forundre meg om det kommer til å blir samarbeid mellom selskapene
https://www.tu.no/artikler/i-bygda-med-400-mennesker-holder-selskapet-verdt-65-milliarder-kroner-til-bare-begynnelsen/511019
klippet fra artikkelen
"Neste store mål for Autostore er å skaffe seg kunder i det enorme markedet for grossister og butikker som selger mat."
https://halodi.com/news
https://radioh.no/hatteland-satser-pa-menneskelignende-roboter/
https://www.tu.no/artikler/i-bygda-med-400-mennesker-holder-selskapet-verdt-65-milliarder-kroner-til-bare-begynnelsen/511019
klippet fra artikkelen
"Neste store mål for Autostore er å skaffe seg kunder i det enorme markedet for grossister og butikker som selger mat."
https://halodi.com/news
https://radioh.no/hatteland-satser-pa-menneskelignende-roboter/
tunktee
15.06.2021 kl 13:56
26319
Det e så kjekt å lese disse tingene, kan nesten ikke få sagt det høyt nok.
Det gir så mange bekreftelser på ting som jeg for egen del ikke har vært 100% sikker på.
Ikke minst veldig kjekt å se at majoriteten velger å hente, fremfor å få hjemkjørt, varene.
Det tror jeg skaper at solid marked for henteskapene til Strongpoint. Ikke bare i Sverige, men i alle sammenlignbare samfunn.
Det er bare et spørsmål om tid før disse løsningene sprer seg til hele Nord-Europa, og så lenger sør.
Så får vi bare håpe at Strongpoint blir den dominerende leverandøren.
Jeg tror i det minste at vi får en så stor del av kaken at det er vanskelig å estimere hvor høy verdien av selskapet kan bli om 5 eller 10 år.
Det gir så mange bekreftelser på ting som jeg for egen del ikke har vært 100% sikker på.
Ikke minst veldig kjekt å se at majoriteten velger å hente, fremfor å få hjemkjørt, varene.
Det tror jeg skaper at solid marked for henteskapene til Strongpoint. Ikke bare i Sverige, men i alle sammenlignbare samfunn.
Det er bare et spørsmål om tid før disse løsningene sprer seg til hele Nord-Europa, og så lenger sør.
Så får vi bare håpe at Strongpoint blir den dominerende leverandøren.
Jeg tror i det minste at vi får en så stor del av kaken at det er vanskelig å estimere hvor høy verdien av selskapet kan bli om 5 eller 10 år.
Takk så mye for svar JosMag☺️
Norviking
15.06.2021 kl 14:45
26260
Synd så få ser det samme som oss tunktee.
At noen hele tiden skal slakte kursen er litt slitsomt men vi holder ut .....
Den dagen monstermeldingen kommer så skal vi være inne i gullpapiret StrongPoint
At noen hele tiden skal slakte kursen er litt slitsomt men vi holder ut .....
Den dagen monstermeldingen kommer så skal vi være inne i gullpapiret StrongPoint
Charlie Freak
15.06.2021 kl 14:53
26241
For en noen uker siden så ble det diskutert her på forumet, angående mobiltelefonen som fremtidens "verktøy" for butikkhandel. Og det ble vel bred enighet om at i den nære fremtid så vil mobiletelefonen bli brukt til å både scanne varene (når de legges i vognen) og betale for varene når man går ut !! Og egentlig er jeg dypt sjokkert over at Strong ikke allerede er på banen med en løsning for dette. Sover de i timen ??? Og er det kulturen fra "gamle sidrumpa" Strong som kommer til uttrykk (setter ting litt på spissen her :) )
Grantchester
15.06.2021 kl 15:20
26186
STRO bør absolutt posisjonere seg innenfor mobilbaserte Scan, Pay & Go-løsninger, enten via eierskap eller som reseller. Fremtiden er cashløs og kontaktløs om vi liker det eller ikke.
Redigert 15.06.2021 kl 15:22
Du må logge inn for å svare
How it works?
The customers simply pick up a Self-scanning unit at the entrance of the store, or start the app on their Smartphone, and begin scanning their chosen items.
Link: https://www.strongpoint.com/solutions/in-store/self-scanning/
The customers simply pick up a Self-scanning unit at the entrance of the store, or start the app on their Smartphone, and begin scanning their chosen items.
Link: https://www.strongpoint.com/solutions/in-store/self-scanning/
Grantchester
15.06.2021 kl 15:24
26168
Den er fortstatt avhengig av butikkinstallert hardware og ikke en ren mobil/app løsning uten flere interfacer ?
PS: artikkelen er ikke tydelig på at løsningen inkluderer "Pay"-biten. Hvis det er tilfellet, så har løsningen ikke blitt markedsført/informert om noe særlig
PS: artikkelen er ikke tydelig på at løsningen inkluderer "Pay"-biten. Hvis det er tilfellet, så har løsningen ikke blitt markedsført/informert om noe særlig
Redigert 15.06.2021 kl 15:34
Du må logge inn for å svare
Charlie Freak
15.06.2021 kl 15:31
26162
Jo man kan vist bare laste ned en app og scanne i vei (jeg legger meg flat).. Både flaut og gledelig på samme tid dette :)
Redigert 15.06.2021 kl 15:52
Du må logge inn for å svare
totte174
15.06.2021 kl 15:49
26139
"Self-scanning is a cutting edge automated solution that enables your shoppers to scan, bag and pay for goods without human assistance"
PS..du må huske å lese alt Grantchester ;-)
PS..du må huske å lese alt Grantchester ;-)
Grantchester
15.06.2021 kl 15:51
26151
Likeså. Alle disse beautifulle løsningene STRO har og markeder fullt av muligheter for sine føtter ! Men fortsatt ingen overordnet CMO/CSO som kan koordinere for å få de samme løsningene ut på verdensmarkedene og fortsatt en ganske lousy 6,8% salgsandel for de markedene utenfor Norge, Sverige og Baltikum i forrige kvartal. Jeg kommer ikke til gi meg på dette punktet inntil i) det gjøres noe med dette hullet i den internasjonale satsningen eller ii) 6,8% tallet mangedobles innen rimelig tid.
Redigert 15.06.2021 kl 15:58
Du må logge inn for å svare
Grantchester
15.06.2021 kl 15:53
26137
Har gjort det nå, se mitt innlegg. Takk. Hvis det er vanskelig å finne informasjon for langtidsaksjonærene, hvordan er da for potensielle kunder ?
bjørns1
16.06.2021 kl 09:53
25640