Strongpoint #4-21 Rekord i børsmeldte ordrer. Q2-tall 14.07!

tunktee
STRO 14.06.2021 kl 14:21 144413

Strongpoint er i en megatrend!

Den 2.2.2021 meldte selskapet en avtale med Glovo, den største tilbyder på netthandel av matvarer i Europa:
https://newsweb.oslobors.no/message/523628


Mens vi venter på flere avtaler innen deres disruptiv teknologi i netthandel, som henteskap med kjøl og frys (Click&Collect), og dere verdensledende system for vareplukk (Online Order Picking Solution), er det i vår mottatt flere store ordrer innen SPs mer tradisjonelle markeder.

12.02.21 NorgesGruppen orders 110 MNOK of Pricer Electronic Shelf Labels from StrongPoint
https://newsweb.oslobors.no/message/524698

30.04.21 StrongPoint ASA: NorgesGruppen orders 120 MNOK of StrongPoint's cash management solution CashGuard
https://newsweb.oslobors.no/message/531824

20.05.21 StrongPoint ASA: Bygger'n orders Pricer Electronic Shelf Labels from StrongPoint
https://newsweb.oslobors.no/message/533702

31.05.21 StrongPoint ASA: Coop Norge orders 140 MNOK of Pricer Electronic Shelf Labels from StrongPoint
https://newsweb.oslobors.no/message/534675


Til sammen utgjør disse en rekordstor ordrereserve for Strongpoint på omtrent 390 millioner i børsmeldte ordrer som skal leveres over dette og fremtidige kvartaler.
Vi er derfor sikret rekorder på topplinjen de neste kvartalene.

I tillegg kommer utrullingen innen E-commerce, som 1. kvartal dette året utgjorde 11% av omsetningen, opp fra 6% samme kvartal i fjor.

Anbefaler nye interessenter for Strongpoint å lese strategioppdateringen av 12. februar i fjor, og oppfølgingen til denne av 11. februar i år, som dere finner på følgende lenke.

https://www.strongpoint.com/about-strongpoint/investor/reports-financial-data/

Redigert 14.06.2021 kl 14:27 Du må logge inn for å svare
HitIT
09.07.2021 kl 13:29 4982

Snart bare 2 handledager igjen til q2 tall.....
Idav
09.07.2021 kl 15:24 4915

Fikk en venn av meg til å investere for nesten 700k til 34.3 og etter det så har den stupt😢😢 håper den snur straks
HitIT
09.07.2021 kl 16:18 4891

Går nok bra, han får ta et år av gangen:)

Historisk avkastning
Periode +/-%
1 mnd 0,95
3 mnd −6,83
Hittil i år 77,27
1 år 175,28
3 år 271,27
Norviking
09.07.2021 kl 18:47 4802

@ Idav
Du får berolige han med at slike små svigninger må han regne med.
Jeg har også kjøpt litt på de nivåene og jeg kjøpte i dag også.
Og jeg har kopiser som nå sitter på kjøpsknappen og tenker å gå inn.
Jeg vil nesten betegne StrongPoint som en av børsens sikreste papirer å sette pengene i
Det er flere av oss her på tråden som har mye aksjer og som sover meget godt om natten selv om det svinger litt.
Be han se på de ved årets slutt så slipper han stresse :)
Traderèn
09.07.2021 kl 19:56 4760

Viking og HiltIT. Helt på linje der.
Jeg tror ledelsen har stålkontroll når dem renvasker selskapet og gjør det klart for vekst i segmenter som gir penger på bunnlinjen. Veksten kommer den og utbyttet vokser år for år. Kortsiktig så tror jeg ikke noe særlig på Q2 siden Spania har vært nede og børsmeldte kontrakter er ca bare 45 til 50 mill i Q2 som kommer i tillegg til den vanlig driften. Det koster å markedsføre seg og samtidig så inplementeres Glovo avtalen. Her kommer inntektene over tid. Q3 derimot blir veldig bra 😁
Redigert 09.07.2021 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
HitIT
09.07.2021 kl 20:37 4730

Send denne til kompisen din, bedre å stige på "for tidlig" en ikke rekke toget😉
https://www.bt.dk/forbrug/supermarkedsgiganter-i-ny-kamp-man-goer-alt-for-at-vinde

Det bygger for alvor opp til kappløp og e-handel krig mellom kjeder. Strong sine løsninger er verdensledene og det vil så godt som garantert bli gode år for oss aksjonærer, selv om det er fare/mulighet for at vi blir kjøpt opp før Strong rekker å bli virkelig stor💰
Redigert 09.07.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
Sylfest
09.07.2021 kl 21:00 4702

"Alle" i min nære krets vet at jeg har Strong aksjer og har vært aksjonær siden tidenes morgen. Jeg har tidligere aldri anbefalt aksjen til mine "nære" av prinsipp. Nå går jeg imidlertid god for en anbefaling og flere av mine bekjente er allerede investert i aksjen i intervallet 31-35 kroner. Har aldri sett så store fremtidsutsikter kombinert med så få risikområder i selskapets historie. STRONG BUY.
tunktee
09.07.2021 kl 21:08 4694

Nesten 3 gangen på 3 år er helt fint det!
Jeg anser det som en reel mulighet at kursen er over 50 ved årsskiftet, da blir det gode 4 gangen på 3 år.

Har ellers bestemt meg for at jeg skal gjøre det motsatte av diversifisering i fremtiden, og holde meg til rundt 3 aksjer, eller maksimalt 5.
Tror de fleste ikke har kapasitet til å lære seg alt om, forstå kursutviklingen i, og følge med på den lille skriften i flere selskap enn det.

I ettertid er det fascinerende at nesten alle de gamle traverne holdt mote oppe fra høst 2017 til våren 2020, når kursen lå å fjollet seg på 9-10-11 kroner over et så langt tidsspenn. Må bare gratulerer dere alle!
HitIT
09.07.2021 kl 21:11 4688

Tror for øvrig at Mobila Click & Collect hämtskåp er neste steg i Sverige.
Willys har vel noe allerede, Ica er også på ballen.
tunktee
09.07.2021 kl 21:12 4689

Ditto! (Med unntak av tidenes morgen da.)
Har vært veldig forsiktig med å anbefale, og frem til tirsdag var det kun to nære venner som har blitt tipset, som jeg vet forstår risiko.
Nå er det en 3. Får se om han kjøper. Vet det kan være litt vanskelig psykologisk for enkelte å kjøpe aksjer som har gått så mye over så kort tid.
HitIT
09.07.2021 kl 21:21 4682

Nei, ikke 100% sikkert. Noen som gidder å spørre JT? Kanskje han kan svare på onsdag?
Dere kan jo gjøre opp egen mening ut fra bilde her:
https://dagligvarehandlen.dk/salling-group/foetex-lancerer-skabe-til-afhentning-af-varer
Redigert 09.07.2021 kl 21:31 Du må logge inn for å svare
Traderèn
09.07.2021 kl 21:23 4729

tunktee..
Vi er jo noen raringer som fant dette selskapet for mange år siden, og ikke minst har holdt på aksjene. Mitt største bidrag var når pinnås ringte rundt for å få støtte til en vanlig emisjon. Da garanterte jeg for noen mill. . Som aksjonær så er du ikke del av den daglige driften men bør ha kapital ledig dersom selskapet trenger kapital til oppkjøp/vekst eller betale lønn til ansatte eller renter til banken. Jeg er en aksjonær som har og vil bidra for at selskapet skal fokusere på vekst . Nå har SP over 200 mill I cash og positiv kontantstrøm så første 5 trappetrinn i vekstkurven er unnagjort
Grantchester
09.07.2021 kl 21:33 4735

Dette er STRO sine skap, se på plasseringen av håndtakene, lys, kjøleanlegget og nummereringen (39 stk).
HitIT
09.07.2021 kl 21:34 4755

Har gjort det;) Nærbilde av blå vs grå luke på SP siden gjør det ikke mindre sannsynlig - men våger ikke konkludere 100%
Dere får konkludere selv:p
Redigert 09.07.2021 kl 21:35 Du må logge inn for å svare
tunktee
09.07.2021 kl 21:35 4743

Må innrømme at jeg ikke har råd til å være med på en emisjon nå, så passer jo bra at selskapet har haugevis med cash 😅

Erindrer at du skrev at jeg kunne gi deg en lyd i vinter, Trader. For vi bor vel i samme by?
Siden jeg er håpløs på å finne ut hvem folk er, så skulle jeg gjette, og var i ferd med å spørre om du kunne ha to gitte siste tall i en postadresse eller om noen bokstaver kunne være initialene dine, eller om du hadde et selskap med enn viss næringskode. Men så fant jeg ut at det var grådig ufint, siden de som da ville forske på det kunne finne ut hvem du er…
Traderèn
09.07.2021 kl 21:37 4740

Se på det grønne bildet. Det runde (venstre side)hullet er plassert akkurat på sammen sted
Sylfest
09.07.2021 kl 21:41 4720

Dette svaret konkluderte vi vel med tidligere i tråden også, da Strongpoint viderepostet Føtex sin video på sin egen LinkedIn og flere Strong folk ga likes til delingen :-)
tunktee
09.07.2021 kl 21:42 4720

Hvordan fant du selskapet forresten?

Jeg ble tipset av en fyr på en DnB-samling på en stor konsertarena her i staden.
Husker at jeg også mailet så vidt med ham etterpå, men i dag har jeg ikke peiling på verken hva han het eller hvordan han så ut.
Og jeg husker pinadø ikke hvorfor han kjente til selskapet heller. Men jeg begynte å lese om det grunnet at jeg møtte ham, og her sitter vi mange år senere…
Slettet bruker
09.07.2021 kl 21:43 4720

Det er meldt tidligere på tråden, at dette er SP sine skap. Jeg er ganske sikker på det selv også(dog ingen sikre kilder)
Forøvrig er det en distriktsleder el noe i SP Sverige som liker et innlegg om i installasjonen av dette skapet på LinkeIn. Noe som ville vært rart om det var en konkurrent.
Redigert 09.07.2021 kl 21:48 Du må logge inn for å svare
Traderèn
09.07.2021 kl 21:45 4717

Haha😁 Jeg har ganske mye investert i shipping aksjer. Grunnen er at jeg har min arbeidsplass i shipping og vet mye om regelverket.
Nydelig solnedgang i Bergen i dag😁

Ring en dag det passer du

tunktee
09.07.2021 kl 21:47 4715

Det skal jeg gjøre! 😃

Mister dessverre solen ni om kvelden her 🥲
Feil ende av veien….
Redigert 09.07.2021 kl 21:48 Du må logge inn for å svare
HitIT
09.07.2021 kl 21:50 4719

Re-poster denne når vi først er i gang (hadde faktisk gått meg hus forbi):
kössa
14.06.2021 kl 14:53
8975
Denmark's largest refrigerator!
https://lnkd.in/d7Ra7fb
#strongpoint #retailtechnology #clickandcollect
-------------------------------------

Da er det jo liten tvil:) som sagt det brygger opp til e-handel krig:p og hvem har teknologien?
Tar et glass vin nå:o)
God helg:)
Redigert 09.07.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
tunktee
09.07.2021 kl 21:53 4726

Takk for masse god info som vanlig!
Riktig god helg alle Strong believers!
Traderèn
09.07.2021 kl 22:44 4640

Tusen takk til alle som bidrar til en verdifull tråd, og spesielt til dem som har holdt støyen bort år etter år.
Velkommen skal alle nye være, StrongPoint har hatt en god tilvekst av nye aksjonærer. (trikkeren har kontroll på det, som mye annet)

Ha en flott helg alle sammen
Elektrikeren
09.07.2021 kl 22:57 4620

Det har vært en økning i antall aksjonærer i år på 551 stk, så man kan trygt si at interessen for selskapet er sterkt stigende!
HrDuck
10.07.2021 kl 01:19 4509

Jeg hadde ikke vært så fokusert på kursen fra dag til dag. Det viktige er å løfte blikket fremover og regne på prisingen. Er selskapet i nærheten av å lykkes med sine målsetninger så er det helt likegyldig om aksjekursen er 32 eller 42 i dag. Lykke til alle og god helg :)
Storebetong
10.07.2021 kl 15:25 4338

Du har 100% rett HrDuck. Fortsatt god helg til alle Strongere😀.
HitIT
10.07.2021 kl 19:59 4286

Ble tett mellom innlegga i går så kan jo oppsummere litt vdr. Danmark:

Både Coop og Føtex ser ut til å satse på Strongpoint sine C&C skap, piloter til nå virker det som dvs. Føtex ser ut til å ha kommet lengst:
"..Ifølge Kristoffer Schmidt Sørensen, der er Head of Omnichannel & Strategy i Føtex rulles konceptet ud i yderligere håndfuld butikker umiddelbart efter sommerferien..."
https://dagligvarehandlen.dk/salling-group/foetex-lancerer-skabe-til-afhentning-af-varer
Føtex er en del av Salling Group:
https://sallinggroup.com/om-os/forretningsomraader/vores-butikker-og-kaeder/

Dette taler for at Strong er på oppkjøpsjakt i Danmark så vil tro at det kan skje noe på det området når som helst.
Redigert 10.07.2021 kl 20:00 Du må logge inn for å svare
tunktee
11.07.2021 kl 15:18 4055

Kanskje det HitIT!

Men er det egentlig ønskelig at vi utvider i bredden, og ikke i dybden?
Med det mener jeg å etablere/kjøpe egne avdelinger i flere land, fremfor å utvide produktporteføljen.

Husker vi pratet litt om det på forumet for en tid tilbake.
Jeg var veldig skeptisk til avdelingen i Malaysia, og ble overlykkelig når den ble besluttet lagt ned.
Så stengte man avdelingene i Tyskland, Frankrike og Benelux på løpende bånd, og fikk heller samarbeidspartnere.

Danmark fremstår som en langt mer naturlig utvidelse enn Malaysia, og mulig man kan ha en bedre kostnadskontroll når det er rett over Øresundsbroen.
Jeg er usikker asså…
Synspunkt?


E; Som nevnt tidligere stiller jeg også spørsmål til avdelingene i Spania.
Pandemien har naturligvis ikke gjort det spørsmålet mindre aktuelt, ettersom det nå er en åpen hemmelighet at vi taper penger i landet.
Men har vi egentlig noensinne tjent penger hvis man ser vekk fra den store avtalen med Alimerka?
(Muligens har tilstedeværelsen i Spania også medført avtalen med Glovo, men det blir spekulasjoner.)
Redigert 11.07.2021 kl 15:32 Du må logge inn for å svare
Norviking
11.07.2021 kl 18:09 3980

@tunktee

Bra reflektert innlegg men tror du JT og Hilde først legger ned avdelinger i flere land og kutter kostnader for så å kjøpe opp å bredde ut både kostnader og sortiment?
Jeg tror nok de to der har rimelig kål på hva som er fornuftig å evt kjøpe opp.
Hilde ble jo satt på saken med oppkjøp straks hun ble ansatt. Hun har ennå ikke kjøpt noe som helst , og det med begrunnelse i at de bedriftene som har vært noe å se nærmere på , der har hatt eierne hatt urealistiske forventninger til hva bedriftene har vært verd.
Når jeg tenker oppkjøp så tenker jeg at de ser på ting som naturlig faller inn under det som er kjerneprodukter i dag. Det kan feks være robotteknologi i forbindelse med plukkløsningene vi har eller det kan være betalingsløsninger i forbindelse med selvutsjekk-kassene … osv osv
Da bredder man ikke ut sortimentet slik jeg ser det , men snarere komplementerer de løsningene vi leverer…

Bare en tanke…
Godt mulig jeg tar feil.
Tiden vil gi fasit ….
God helg 😀
Redigert 11.07.2021 kl 18:27 Du må logge inn for å svare
tunktee
11.07.2021 kl 19:36 3908

Enig med du Viking!
Tror vi kan ha tillit til at avgjørelsene blir nøye vurdert og jeg håper at det ikke finnes noe type usunt ønske om å vokse, som så mange ganger bringer bedrifter ut i vanføre. Heldigvis har tidligere satsninger ikke gjort Strongpoint insolvent, men jeg skulle gjerne vært en flue på veggen i styrerommet den dagen man bestemte at man skulle åpne kontor på andre siden av kloden.
HitIT
11.07.2021 kl 20:02 3875

Time will show ja.
Tenker Danmark bør være overkommelig å gjøre til "hjemmemarkedet" på sikt, men å bygge opp fra bunnen av er neppe et alternativ.
Noen som vet om Pricer har en eksklusiv partner i Danmark evt. partner og noe salg å snakke i det hele tatt?
tunktee
11.07.2021 kl 20:15 3853

Et raskt Google-søk ga ikke noe meningsfylt svar på spørsmålet ditt HitIT.
Men fant ut at Coop Danmark ser ut til å ha elektronisk prisetiketter fra et selskap som heter Displaydata.
Grantchester
11.07.2021 kl 22:22 3757

Baltikum-kjøpet i sin tid har vist at man kan utvide virksomheten både i bredde og dybde. Man kan diskutere lenge over hvorfor STRO har lykkes bedre i noen land enn andre og om de forskjellige modellene som har blitt brukt; ofte er det personlighetene som er avgjørende og valg av samarbeidspartner. Jeg tror man kan slå fast at det veldig høye kaliberet og aktivitetsnivået i teamet i Baltikum har vært av stor betydning. Hadde man for eksempel hatt samme kaliberet i et land som Tyskland (eller Spania), hadde man nok fått til en god del mer. Suksessen i Sørøst-Asia er sannsynligvis uteblitt pga av feil person. Jeg har reist mye i Øst-Asia og den lokale daglige ledelsen er som regel best overlatt til en lokal person. Distribusjon/samarbeid/finne allianser er det mest krevende og vanskeligste arbeidet i internasjonalt salg og markedsføring og krever en god dose fingerspitzgefühl.

tunktee, hvilken spørsmål har du egentlig ved den spanske virksomheten ? Som du kanskje husker har jeg stilt en del spørsmål ved flere sider av organisasjonen i Spania (for eks. manglende trøkk i markedsføringen og beslutningen om å lede arbeidet i Portugal fra Madrid/Galicia) for å så bli kritisert av deg for min negativitet. Hvordan fungerer det ? Her en link til min argumentasjon når det gjelder Portugal beslutningen;

https://finansavisen.no/forum/thread/33119/view/613715/1?page=7

Hvordan har det gått med https://farmacia.exclusivasiglesias.com/pt/equipamento-farmacia?p=2 sin innsats i Portugal som du var entusiastisk over ? De fikk eksklusivitet men promoterer fortsatt en konkurrent ? Hvordan fungerer det ?

'The new partnership [with Exclusivas Iglesias] will open up the Portuguese market to our E-commerce logistics solutions'. Hvordan har dette gått ? Så ble Spania-direktøren (ikke overraskende) fjernet tidligere i år for å lede den internasjonale Cash Management innsatsen - hvordan fungerer det ? Var det siste smart - har det gitt resultater i det hele tatt ? Jeg ser at de spanske sidene fortsatt viser sikkerhetskoffertene...

Spania har opplevd den største veksten i e-handel i Sør-Europa de siste årene, så jeg har fortsatt tro på markedet.

I Nederland har vi en situasjon hvor STRO er representert ved en konkurrent av CG - hvordan fungerer det ?

Var STRO for rask med å forlate Russland helt - et av de største markedene i Europa ? Russofobi kan være dyrt for lommeboken. Norges eksport til Russland har kollapset totalt siden landet tok tilbake kontrollen over Krim. Ser man for eks. på eksporten fra Sveits, så er det et helt annet bilde - eksporten er nesten tilbake til tidligere nivåer - ingen russofobi;
https://tradingeconomics.com/switzerland/exports/russia

Jeg mener fortsatt at vi ville hatt færre slike diskusjoner hvis STRO hadde ansatt en 'hands-on' overordnet salgs- og markedsførings ekspert for å bistå i dette viktige arbeidet. Minner om at salget utenfor NOR/SVE/BAL lå på magre 6,8% av omsetningen i Q1/2021.
Redigert 11.07.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare