Strongpoint #4-21 Rekord i børsmeldte ordrer. Q2-tall 14.07!

tunktee
STRO 14.06.2021 kl 14:21 143976

Strongpoint er i en megatrend!

Den 2.2.2021 meldte selskapet en avtale med Glovo, den største tilbyder på netthandel av matvarer i Europa:
https://newsweb.oslobors.no/message/523628


Mens vi venter på flere avtaler innen deres disruptiv teknologi i netthandel, som henteskap med kjøl og frys (Click&Collect), og dere verdensledende system for vareplukk (Online Order Picking Solution), er det i vår mottatt flere store ordrer innen SPs mer tradisjonelle markeder.

12.02.21 NorgesGruppen orders 110 MNOK of Pricer Electronic Shelf Labels from StrongPoint
https://newsweb.oslobors.no/message/524698

30.04.21 StrongPoint ASA: NorgesGruppen orders 120 MNOK of StrongPoint's cash management solution CashGuard
https://newsweb.oslobors.no/message/531824

20.05.21 StrongPoint ASA: Bygger'n orders Pricer Electronic Shelf Labels from StrongPoint
https://newsweb.oslobors.no/message/533702

31.05.21 StrongPoint ASA: Coop Norge orders 140 MNOK of Pricer Electronic Shelf Labels from StrongPoint
https://newsweb.oslobors.no/message/534675


Til sammen utgjør disse en rekordstor ordrereserve for Strongpoint på omtrent 390 millioner i børsmeldte ordrer som skal leveres over dette og fremtidige kvartaler.
Vi er derfor sikret rekorder på topplinjen de neste kvartalene.

I tillegg kommer utrullingen innen E-commerce, som 1. kvartal dette året utgjorde 11% av omsetningen, opp fra 6% samme kvartal i fjor.

Anbefaler nye interessenter for Strongpoint å lese strategioppdateringen av 12. februar i fjor, og oppfølgingen til denne av 11. februar i år, som dere finner på følgende lenke.

https://www.strongpoint.com/about-strongpoint/investor/reports-financial-data/

Redigert 14.06.2021 kl 14:27 Du må logge inn for å svare
Luftputa
15.09.2021 kl 15:14 6290

Gikk en post gjennom megler 120 000 kurs 30,10 kl 14:22
JosMag
16.09.2021 kl 11:15 6022

Også veldig interessant at de har brukt mange millioner på et lager hvor de tester ut hvordan robotene fungerer i f.eks. 20 minusgrader. Åpenbart at fokus rettes mot matvaregruppene 👍
Betryggende også at de aldri slipper ut et produkt før det er grundig gjennom testet.
Storebetong
17.09.2021 kl 01:40 5712

Jeg og mange andre hadde vært meget fornøyd om Elektrikeren ville dele løpende aksjonærendringer med oss. Dog respekterer jeg det om han ikke vil gjøre det. For min del skal det uansett ikke selges noen aksjer men endringer i aksjonærstruktur er en av flere spennende komponenter i vurdering av fremtidig kursutvikling.
Elektrikeren
17.09.2021 kl 06:40 5674

Verdadero har siste tiden solgt 62 653 aksjer.
AVANZA BANK AB har siden1/9 solgt ca. 38 000
MORGAN STANLEY & CO. INTERNATIONAL har solgt ca. 31 000 samme tid. Selger litt hver eneste dag
NORDNET LIVSFORSIKRING AS har også solgt rundt 30 000 i nevnte periode
Redigert 17.09.2021 kl 06:50 Du må logge inn for å svare
totte174
17.09.2021 kl 08:36 5613

Takker Elektrikeren :-) Jeg er en av de som setter veldig pris på disse oppdateringene.
Storebetong
17.09.2021 kl 15:50 5389

Tusen takk Elektrikeren, da vet litt om vi hvem som solgte på tirsdag. Det hadde vært artig å vite hvem som kjøpte også. På mandag ser du sikkert hvem som kjøpte og solgte 120K på 30,10 utenfor børs på onsdag:)
Just_Nilsen
17.09.2021 kl 23:12 5274

Jeg er interessert i hvem som kjøpte. Det er faktisk mange som kan ha solgt 120k. Lei, ser bedre muligheter eller vil divestere. Ikke vet jeg..
MEN det er en kjøper der og den syns ikke på listene til Trikker`rn! Lukter oppkjøpsplaner og jeg tenker Softbank. Vill spekulasjon, men Strongpoint er der i pipen og JT har alle forbindelser.
Det er fred`an og kveld. God helg. Og spesielt i dag til deg som ringte meg litt ubeleilig i kveld:) Vi snakkes til uka!
Redigert 17.09.2021 kl 23:18 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
18.09.2021 kl 09:37 5156

Det meste av det som har blitt solgt blant de på topp 50 siden 1.sept. er kjøpt av folk utenfor topp 50. Denne posten er pr.nå økt med i overkant av 160 000 aksjer.
Innenfor topp 50 har Daniel Bjørnstad økt med 46 632 aksjer
Storebetong
18.09.2021 kl 11:02 5120

Bra Elektrikeren:) Det er moro å ha mest mulig oversikt over hvem som handler i aksjen:). Det vi mangler er naturligvis alle de som ikke kjenner til aksjen i det hele tatt og hvor billig den er. 2.600 aksjonærer er lite og elendig analysedekning er et faktum. Dog gull for de som har penger og kan kjøpe seg inn på disse nivåene.
Storebetong
18.09.2021 kl 11:41 5091

Jeg tror og håper (selv om det å håpe egentlig ikke er lov) at det ikke kommer noe bud på Strong de nærmeste årene. Vi snakkes til uka Just_Nilsen. Fortsatt god helg:)
tunktee
18.09.2021 kl 13:53 5053

Det er jo kjempelov å håpe Storebetong!
Jeg håper at det blir fint vær denne uken, at blåhvalen blir reddet og at Støre får humor.

Også veldig bra at du og andre er superbullish til Strong, men vil du synke til det samme nivået som han fordomsfulle narsissisten her, og bare gjenta hvor billig Strong er og klage på kursen uten noen form for saklig argumentasjon for å støtte synspunktet?

Mange meglere har kontaktet meg over en årrekke.
De ønsker som regel at man skal begynne å trade basert på deres råd og analyser fra de som kan tall på bakrommet i meglerhuset.
Meglernes ønske er forståelig siden de tjener penger på at folk handler mest mulig.
Det er imidlertid mer eller mindre vedtatt at det er en dårlig strategi for investorer å lytte til meglere og analyser.
Skulle ønske jeg hadde noen lenker til artikler her, men min oppfatning av temaet er ikke dagsfersk.
Husker en undersøkelse for noen år siden, som viste at analytikere fikk rett 51% av gangene.
I prinsippet kan 51% være nok, men det forutsetter ganske mange andre strenge strategier.
Man kan egentlig bli ekstremt suksessfull ved å treffe på bare 1/3 del av kjøpene sine, men det forutsette er den tredjedelen gir høy gevinst, og at man tar tidlig tap på de ande to tredjedeler. Tviler på at den gjengse megler klarer å veilede kunder gjennom slike psykisk krevende strategier.

Hører gjerne ditt synspunkt på saken Storebetong, siden du kan komme med insideinformasjon som tidligere megler.

Kjenner flere som på 2000-tallet forsøkte seg på trading med råd fra meglere.
Ingen av dem tjente penger, til tross for at børsene steg og steg.

Det som også har fascinert meg er hvordan noen av meglerne har mindre forståelse for både fundamentale og tekniske forhold, og jeg har tidligere opplevd meglere som ikke har noen form for bevist trading og/eller investeringsstrategi og hvordan man skal minimere risiko og tap. Eller når man skal ut av en vinnende posisjon.for den del.
Når mange av meglerne heller ikke faktisk utfører handlene på børsen (flere har egne folk som sitter på desken), stiller jeg meg spørsmålet til hvilken kompetanse enkelte av dem har utover det å være en god selger!?

Dette er absolutt ikke kritikk til deg Storebetong, du er jo ferdig i yrket så vidt jeg forstår.
Men du er kanskje den eneste her som har kvalifiserte synspunkt?

Jaja, nå skriver jeg uten sammenheng, men har ikke noe interessant å skrive om SP for tiden.
Hvis psyko finner på å klikke på dette innlegget, kommer det et nytt et fra meg som han ikke vil like.

Avsluttningsvis vil jeg nevne at også jeg er superbull på Strong.
Men ikke til markedet generelt.
Har skrevet lengre innlegg om begge disse synspunkt tidligere.
Så tar jeg mye feil om mangt, og mente jo blant annet at vi skulle agere som Svenkene i fjor vår vår mht. pandemien.
Bra jeg ikke er politiker i regjering…..

Ja, og forresten; til det jeg egentlig skulle kommentere i ditt innlegg Storebetong ;)
Jeg er kanskje den eneste her som syns det ville være ok å våkne en dag til et bud på Strongpoint med dertil gevinst.
Ville ikke plaget meg på noen måte, annet enn den temmelig store jobben med å finne det neste Strongpoint.
Men så er du og meg tilsynelatende de eneste her som ikke tror det kommer et bud på selskapet.

(Men jeg håper jo da, som en artig liten fotnote.)
Storebetong
18.09.2021 kl 17:40 4932

Hei Tunktee
Takk for et flott innlegg. Jeg (og helt sikkert mange andre også) setter stor pris på det du skriver her på tråden blant annet fordi du er en av de som kjenner selskapet/aksjen best.
Jeg klager ikke på at kursen ca.30, men er heller godt fornøyd med at kursen er på dette nivået for mulig inngang fra nye investorer/akkumulasjon for eksisterende investorer.
Selv om jeg har vært børsmegler i min tid ser jeg ingen grunn til å basere investeringsråd på hva meglere sier. Bruk hodet selv og holde dialog med medinvestorer er mitt råd.
Jeg er enig i at totalmarkedet er litt oppblåst. Jeg vil faktisk kalle det litt "amatørenes aften" men det er vanskelig å spå når neste store smell vil komme.
Om noen vil by på Strong og tvangsutløse oss små med over 90% er i grunn lite å bruke energi på. Skjer det så skjer det bare.
Uansett må vi forholde oss til realitetene og aksjekursen slik den er i Strong, ingen grunn til å syte eller håpe men det er lov å regne og tro! Ser fram til å gjette på Q3-tallene, så får vi se hvem av oss som har mest "flaks/innsikt" der:). Det vil komme argumenter for hvor billig Strong er i Q3 analysen min:)
Som et lite paradoks kan jeg nevne at det først året jeg jobbet som megler møtte jeg pent og pyntelig opp i dress på morgenmøte kl 08.00. År 2 sa jeg til min sjef at heretter sover jeg en time lenger for morgenmøte gir meg ingenting jeg har bruk for i min arbeidsdag og sjefen aksepterte det. Deretter kom jeg i t-skjorte og dongeribukse og holdt bra orden på kundenes ordre i det som var Norges største meglerhus for aksjer i DNB den gangen.
tunktee
18.09.2021 kl 19:48 4849

Nå var du grådig grei Storebetong, takk for komplementet!
Det er mange her som kan mere enn meg om Strongpoint, noen er nærmest vandrende leksikon når det kommer til hendelser og historie.
Men jeg forsøker å ha oversikt over tallene, og gå litt i dybden der.

Mast litt energien i vår på børs og marked, så derfor har det blitt litt mindre dyptgående innlegg om regnskap, beregninger, spådommer og sånt. Brukte noen ganger mye tid på tidligere innlegg, og det var også for egen hodetrim, analyse og læring.
Satser på at det var fokus på andre ting som medførte sløvheten, og komme sterkt tilbake senere 😊

Jeg har veldig lyst til å bli en dyktig investor, utfordringen er at det finnes ikke fasit på hvordan man tilegner seg den rette kunnskap og ikke minst egenskapene. Tror kanskje det siste er viktigere enn kunnskap i flere deler av jobben.
Det blir sagt at egen psyke er ens verste fiende som trader/investor i verdipapirer.
De aller verste fiendene er som kjent frykt og grådighet.
Jeg prøver derfor å ha en svært pragmatisk tilnærming til markedet. De eneste følelsene man bør ta med seg på jobb er andres. Altså markedspsykologi.
Men det er pokker ikkje bare lett!

Høres ut som du er noenlunde enig angående meglere, selv om formuleringene mine var litt spisset.
De rådene jeg har fått med meg i de (få) bøkene jeg har lest er at man skal gjøre sine egne analyser av selskap, og ignorere all støy. Noen vil kanskje hevde at man overhode ikke bør lese finansmedia utenom makroøkonomi.
Og så er det gjerne lærerikt å ha andre å spille ball med, og kjekt å lære seg nye uttrykk som «amatørenes aften» 😊
Faren med å primært debattere med andre medaksjonærer (i samme selskap), er at det kan bli en euforisk stemning, der ingen tør eller vil være kritiske.
Du har kanskje sett hva som skjer på forumet for diverse aksjer hvis noen drister seg til å være kristiske….
(I mine øyne bør forumet være åpen for både dem som sitter long og short i en aksje. Men det ville vel blitt 3. verdenskrig.)
Men vil gjerne igjen si at jeg har lært mye om Strongpoint gjennom forumet. Den informasjonen som noen er veldig flik til å finne og dele har påvirket mine investeringsbeslutninger.

Uten å gå for mye inn på markedet generelt (for det kan bli en veldig lang samtale, som kanskje ikke hører hjemme her), så har jeg gjort visse strategiske valg og har nå mye kontanter.
Om dette er ubegrunnet frykt (som er en fiende i aksjehandel) eller gode vurderinger, vil kun tiden vise.

Som apropos til tall fra Elektrikeren; mulig at jeg formulerte meg feil for en tid tilbake når jeg skrev noe sånt som at vi ikke har noe med å følge med på hverandres handler. (Om det var derfor han ble irritert på meg vet jeg ikke.)
Jeg har alltid satt pris på oppdateringen fra ham, men har litt ambivalente følelser til at så mange vet hvem andre er her. Det kan legge noen føringer for debatten.
Men så har de fleste selv skyld hvis de har valgt å «outet» seg selv.
For egen del vil jeg kanskje ta læring, og ikke fortelle hvor jeg bor osv i forumet for den neste Strongpoint.

Vittig at du ikke hadde dress down Friday, men dress down uke 😊
Storebetong
18.09.2021 kl 23:30 4730

Hei igjen tunktee.
Det skulle da bare mangle at ikke jeg var grei med deg. Det å være grei med folk er en del av det jeg oppfatter som naturlig. Jeg er godt oppdratt av mine foreldre.
Vi ønsker begge to å være gode investorer og både det å forstå andre aktørers handlinger og helst være fornøyd med egne handlinger er viktig. Vi er også kritiske og stiller spørsmål til ledelsen i i Strong med behov. Jeg velger dog å la de være litt i fred for jeg har tillit til at dette skal bli bra.Igjen: Glem hva meglere sier og bruk hodet selv samt lese her på tråden hva andre dyktige Strong-folk skriver. Det er mange av dem! Jeg må bare innrømme at i tillegg til deg virker Hr Duck som den som skjønner mest av Strong-aksjen:) Gleder meg til å leke med tallene medio oktober! Det å dele tanker her på forumet har ikke noe med hausing å gjøre, det er bare gøy å ha en konstruktiv dialog rundt noe vi har felles - nemlig aksjen Strong!
Redigert 18.09.2021 kl 23:32 Du må logge inn for å svare
HrDuck
19.09.2021 kl 00:21 4691

Takk for det betong. Har vært litt opptatt siste dagene, men skal snart starte å se på et estimat for Q3-tallene. Ha en fin helg alle 🙂
Storebetong
19.09.2021 kl 00:29 4679

Jeg tenker det at det er best at vi legger ut Q3 estimatene først ca tirsdag 19. oktober hele gjengen slik at det er fersk vare torsdag 21. oktober:)
HitIT
19.09.2021 kl 21:46 4431

Gammelt nytt...men uansett:
StrongPoint ASA added to partner network
https://www.autostoresystem.com/insights
Elektrikeren
20.09.2021 kl 06:31 4204

VERDADERO AS har solgt 120 000 aksjer
NORDNET LIVSFORSIKRING AS har solgt 6 330
MORGAN STANLEY & CO. INTERNATIONAL har solgt 987

NORDA ASA har kjøpt 120 000
Just_Nilsen
20.09.2021 kl 12:49 4054

Og der var Andenæsfamilien igjen på kjøper'n.
Ols123
20.09.2021 kl 13:56 3975

Respekt Strongpoint o Microsoft på scen tillsammans imorgon 👌 https://www.virke.no/Konferanser/handelskonferansen/program/#barekraft
Norviking
20.09.2021 kl 16:17 3818

Kjøpsdag i dag igjen
Har er det bare å plukke nedfallsfrukt . 😎
HitIT
20.09.2021 kl 18:13 3705

Porteføljen ned en årslønn i dag😒 men gjorde en ukeslønn på 1time i Jin så hjelper nå litt - alltid greit å ha litt på lur å leke seg med på sånne dager.
Tenker uansett vi får en strong høst, det går seg nok til dette her✌
kössa
20.09.2021 kl 18:27 3708

Kanske får vi en fingervisning imorgon vid presentationen Microsoft och Strongpoint håller tillsammans!?👍🏻
Norviking
20.09.2021 kl 20:05 3651

At Microsoft stadig omtaler StrongPoint og stiller opp på seminarer osv sier meg at StrongPoint har "noe å fare med"
Jeg tror Microsoft ser noe i Strong som en del investorer ikke ser.
Hvorfor skulle Microsoft bry seg med lille Strong om de ikke ser et stort potensiale i selskapet ? Microsoft gidder ikke kaste bort tid på peanøtter vil jeg tro....
Om vi får en større korreksjon nå så er det en fantastisk mulighet for å laste opp mer for den som har kapital.



Redigert 20.09.2021 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
Ols123
21.09.2021 kl 12:10 3257

NOK 400-500m order intake points to strong H2’21
17% organic growth and plenty of M&A firepower
12x 2022e EV/EBITA, DCF points to NOK 35-50/share
HitIT
21.09.2021 kl 12:44 3271

På tide å våkne? 🤖😜
https://m.youtube.com/watch?v=AL4mbWb2NkI
JosMag
21.09.2021 kl 13:57 3193

Veldig spennende hva de kan få til på dette området fremover 👍
tunktee
21.09.2021 kl 14:15 3172

Lurer på når man vil se de første humanoidene i butikken!
Takk for lenke HitIT, veldig spennende!

Liker at Strongpoint er noenlunde aktiv på YouTube.
Tror en del av den middelaldrende og eldre befolkingen undervurderer det mediumet.
Var å så på en norskprodusert båt hos produsenten i fjor vår, som knapt var å finne på YouTube. (Og derfor tok jeg kontakt for å se på den.)
Jeg fortalte ham som viste meg båten, som også var eieren av verftet, at jeg hadde gjort det meste av researchen for å finne den rette båt på nettopp YouTube, men altså uten å finne den aktuelle båten der.
Det har ikke endret seg siden den gang, så enten selger de for mange båter, eller så anser han det fortsatt som uviktig å være tilstede på den kanalen…..
HitIT
21.09.2021 kl 14:58 3160

Hadde egentlig ikke trodd at en var så langt på vei som det kommer frem av videoen.
Sikkert mye som gjenstår, men tenker det skjer mye før vi ser 2025..
tunktee
21.09.2021 kl 15:19 3162

Klippet fra analysen:

With a net cash position of NOK 230m, ~NOK 100m in unused credit facilities and potential to raise more debt, StrongPoint has plenty of firepower for M&A, without having to issue new equity.
Ols123
21.09.2021 kl 15:49 3122

Spännande spännande snart kanske vi får en robot o SAAS värdering på Strongpoint ?
HitIT
21.09.2021 kl 20:17 2939

"..Take a virtual tour of the
@AutoStoresystem
grocery microfulfillment model located at booth #203 at
@Groceryshop
It's your opportunity to experience the future of eGrocery..."
https://twitter.com/cuhaci_peterson/status/1440367740166950917

Få inn noen Halodi robotics'er som leverer i kassa/får på plass i hyllene/plassere i henteskap så blir det bra:p

Skjønner ikke at markedet ikke ser mulighetene som ligger her nå.
Og i tillegg er vi ikke noe NEL eller Play Magnus som skal tjene penger en eller annen gang i fremtiden...
Vi tjener gode penger nå!
Redigert 21.09.2021 kl 20:23 Du må logge inn for å svare
Norviking
22.09.2021 kl 08:38 2706

Lurer på når dagligvarebransjen i Norge skal våkne for å møte utfordringen fra bla ODA ?
Skal dem fortsatt drive gammeldags og tradisjonelt eller skal dem endelig se til hva Svenskene gjør for å møte markedet?
Jeg tenker da spesielt på klick & collect osv
Om de ikke rører på seg snart så vil mange butikker få svi for ODA er kommet for å bli..

https://e24.no/naeringsliv/i/eE5mGg/kutter-prisene-for-aa-matche-lavpriskjedene-har-vaert-droemmen-bak-oda
Luftputa
22.09.2021 kl 08:46 2697

Oda skal nå matche prisene til Rema. Tror kjedene snart vil slite om de ikke satser på nett.
Oda har plukk på 200varer/time.
En dagligvare med løsningen til Strongpoint kan oppnå det samme antallet plukk.
Løsningen ligger der


Luftputa
22.09.2021 kl 08:51 2699

Med dette har trolig Oda sikret seg økt omsetning kun fra min familie på 100-150000 pr år. Og Norgesgruppen mister tilsvarende. Småbarnsfamilie, så hvorfor skal vi bruke tiden på å handle når vi får samme pris ferdig levert på døren..