Her har du nivået på journalister i msm?

artig
19.10.2018 kl 19:59 207

Angrep journalist

Den høyst uvanlige hendelsen ble dokumentert gjennom et lydopptak av intervjuet, som fant sted dagen før valget som det skulle vise seg sikret Gianforte en plass i Kongressen.

I opptaket fra intervjuet kan man høre Jacobs stille spørsmål om president Trumps foreslåtte helsereform, før det plutselig oppstår en konflikt.

Samme dag som intervjuet fant sted offentliggjorde nemlig Kongressens budsjettkontor en beregning som viste at Republikanernes helsereform ville føre til at 23 millioner flere amerikanere ville være uten helseforsikring i 2026.

Og det var akkurat dette Jacobs stilte mangemillionæren Gianforte spørsmål om.

Det likte åpenbart ikke republikaneren, for i lydopptaket kan man tydelig høre et basketak mellom de to, etterfulgt av at politikeren roper:

- Jeg er dritt lei av dere! Sist gang dere kom inn her så gjorde dere det samme. Kom deg til helvete ut herfra! Kom deg til helvete ut herfra!

Minutter seinere ble Jacobs kjørt fra stedet i en ambulanse.

- Han taklet meg i gulvet. Jeg tror han slo meg en eller to ganger. Han tok tak i meg og jeg tror han slo meg. Dette er det merkeligste som noen gang har skjedd meg i jobben som politisk journalist, fortalte Jacobs til sin egen arbeidsgiver etter hendelsen.

Han tror han ble slått en eller to ganger, jammen ikke rart han måtte fraktes bort i ambulanse...

https://www.dagbladet.no/nyheter/trump-forsvarte-politiker-som-er-domt-for-a-ha-angrepet-journalist/70335935