Soff Enda en ny spot kontrakt 27.12

SOFF 27.12.2017 kl 14:13 3759

60.000 kr Dagen for Ny spot Kontrakt,
Det har vært nye kontrakter hver dag nesten i 2 halvdel av desember som lover godt for selskapet
Her venter vi nå snart en solid reprising av selskapet
Redigert 27.12.2017 kl 14:14 Du må logge inn for å svare

AHTS N Drott ny spot
28.12.2017 kl 09:35 3490

Og så sitter det folk og selger ned. Kan ikke regne er sikkert.
Det er ganske så intressant å vite hvem som selger. Riktig glad for infoen jeg får når dagen er omme

Kontraktene haggler inn

Boss 99
28.12.2017 kl 09:42 3474

60 000 kr er veldig veldig lite for den båten. Må sikker ha 300 000 for at det skal bli noe i kassen.
Sailor72
28.12.2017 kl 11:29 3406

En kontrakt de går i minus på etter alle utgifter skal betales, må sikkert opp i rundt 90-100 000,- for og gå i pluss, men de vinner markedsandeler så helt borte er det ikke.

Hvordan vet dere raten når det er RNR?

Ny. Normand Prosper til Statoil
28.12.2017 kl 12:14 3357

Soff blir en kjempebra investering
Kjøpte noe mere i dag på 6.04

60.000 d/d gir ingen gevinst, men dekker omkostningene med etterpå å sende skipet hjem til varmt opplag om nødvendig.
Kan hende vi må vente noen uker på markedet. I mellomtiden får kanskje noen skip bedre rater. Det vil ta seg opp med økende oljepris. Jeg er tilfreds med de aksjene som kan plukkes rundt 6 kr. Om et par måneder bør verdien av dem være doblet.
Redigert 29.12.2017 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
Met1976
29.12.2017 kl 09:32 3078

Jeg tviler på at SOFF sender skip ut med tap, og all aktivitet er god aktivitet-det er hard konkurranse. På 2 dager er Normand Drott, Normand Prosper og Far Sigma gitt 14 dagers spot-kontrakter, det monner faktisk. Med ca 100 aktive skip hvorav en god del går på lengre kontrkter monner det når 3 skip får 14dagers kontrakter på 2 dager. Forstår ikke helt hvorfor den starter ned i dag men børsen er ikke noe for vanlige folk å forstå heller :-)
Boss 99
29.12.2017 kl 10:41 3028

En båt som Far Sigma må ha ca 300000 kr for å gå i pluss . Da er lån mannskap osv dekket. Pluss at det blir litt igjen i kassa til Røkke og co.

Sikker på at dette er tilfellet etter alle innsparingene til SOFF? Eller er dette gamle tall?
Met1976
29.12.2017 kl 11:05 3005

Det høreds veldig mye ut- snittratene har vært under 20k GBP siste 4-5 årene vel, og var det så stort sprik mellom inntjening og behov hadde nok flere ramlet over ende allerede.
Boss 99
29.12.2017 kl 11:10 2980

Kan jo være litt mindre med nedskrivning
Sailor72
29.12.2017 kl 11:28 2970

Mannskapsutgiftene på 2 skift utgjør ca 40-50 000,- NOK pr dag, så kommer andre utgifter i tilegg, proviant, vedlikeholds utgifter, avdrag etc........

Akkurat hvor «Break even» er avhenger av hvor avansert fartøyet er, så det kan ligge på alt fra 90 000,- og oppover til 150-200 000,- uten at jeg skal si det sikkert.

Men ratene de har fått de siste dagene er tatt med tap, det eneste de vinner er markedsandeler i markedet.
(Så fremt fartøyene gjør en bra jobb)

Redigert 29.12.2017 kl 11:29 Du må logge inn for å svare

Er vel ikke spikrede 14 dagers kontrakter dette. Er vel 4-5 dager det normalt blir, om været er bra.