REC er virkelig med på laget innen US Supply chain

Slettet bruker
RECSI 16.06.2021 kl 12:47 35228

Dette må jo være mega BULL?

Her holder myndighetene diskusjon om US Supply chain, og selvfølgelig er det en del myndighetspersoner representert, samt 8 utvalgte representanter fra leverandører.
Sjekk hvem som blir representert 1:30 ut i tråden (Chuck Sutton, REC Silicon!!!), samt hun plumper nesten ut med samarbeid ca 7:50 ut i videoen.

Nå må norsk finanspresse få med seg hva som er i ferd med å skje!!

https://www.linkedin.com/posts/group14-technologies_us-department-of-energy-roundtable-a-national-activity-6810714758711525376-GFjg/
Slettet bruker
17.06.2021 kl 10:06 9574

Hehe bare å la de kjøpe og selge til hverandre:)) Håper de er ute når det virkelig smeller:))) Selv et barn kan lese handlingen de driver på med nå:)) Har ingenting med selskapet å gjøre:))
Redigert 17.06.2021 kl 10:12 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
17.06.2021 kl 10:16 9484

God oppsummering. Dette blir som ild i tørt gress når det tar av, bare i positiv forstand. Infoen fra selskapet kommer når den kommer, men at det kommer noe kraftig kursdrivende er jeg 99,999999% sikker på. (PS: Man skal aldri være 100% påståelig på noe når det gjelder aksjer)
Ekornesen
17.06.2021 kl 11:51 9314

Jeg kjøpte mine første RECSi aksjer for noe år siden.
Det har vært mye opp og ned i disse årene, særlig i perioden juni 2018 til august 2020.

Siden september 2020 har selskapet (jeg snakker ikke om kursen) opplevd en strøm av positive og helt fundamentale endringer. Det har sett svært lyst ut - med tanke på oppstart av ML fra 2023. I tillegg har Buttes posisjon blitt manifestert og selskapet som har vært RECsi sin bærebjelke i tøffe år - vil bare blomstre i sine leveranse til semiconductors (satsningsområde for Biden-administrasjonen).

I går kom det som etter min mening er den virkelige kronen på verket for RECsi sin del. USA skal sikre en egen verdikjede innen batteri i et offentlig privat samarbeid.
RECsi er invitert inn representert ved mr. Sutton.

Som enelevrandør av Silangass kommer en slik kjede ikke utenom RECsi. Det er enormt. Og det blir snart offentlig gjort, så som ministeren sier: stay tuned

Hva betyr noe slikt:
RECsi vil ha en sentral posisjon i USA sin batterisatsning.

ML ville ha full produksjon

RECsi har kapasitet på 27 millioner kg Silangass. Det er for lite når de skal levere i denne kjeden…

Hva betyr dette for aksjekursen:
- sky is the limit
- verdiene RECsi sitter på i kraft av Fabrikker alene forsvarer 70 kroner aksjen, i tillegg kommwr patenter, know how, forventet inntekt og Yulin
- ekspansjon kan sende RECsi til gamle høyder.

Jeg tror nesten ikke på at markedet ikke reagerer her - men/ det kommer. Sjekk selv, når RECsi selv bekrefter dette, finanspressen skriver hva dette betyr og Røkke tar bladet fra munnen 😂



Redigert 17.06.2021 kl 13:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.06.2021 kl 12:31 9077

At denne ikke ligger mellom 25-30 kr selv uten nyheter fra selskapet selv er for meg en gåte:)) vi har fått så mange hint/bekreftelser nå at det fortsatt ikke er noen reaksjon er spinnvilt spør du meg:)). Markedet har sett seg blind på å trade men det vil ikke vare evig. 70 kr aksjen er mer en fair nok når nyheter kommer. Rec til gamle høyder tar nok litt lengre tid, men langt fra umulig fremover.
Slettet bruker
17.06.2021 kl 12:37 9247

Hvorfor skriver du detsamme om igjen og igjen, falco?? Jeg må innrømme at det er irriterende å klikke på det man tror er et nytt innlegg, for så å se at det et du som skriver det samme som du har postet, mange ganger tidligere. Det er kanskje på tide å vise litt respekt for de andre forumdeltagerne? Kanskje du heller skulle lage din egen tråd?
ArnFinans
17.06.2021 kl 12:41 9480

Flyers - Amen!
Slettet bruker
17.06.2021 kl 12:46 9644

Bare å slutte å lese om det irriterer eller blokkere for den saks skyld. Skriver hva jeg vil og bryr meg ikke om hva du mener:)))
Slettet bruker
17.06.2021 kl 12:50 9621

Det er greit, falco. Jeg blokkerer deg. Ha det bra!
Slettet bruker
17.06.2021 kl 12:53 9654

👍
Ekornesen
17.06.2021 kl 14:53 9157

Jeg synes det er helt greit at man gjentar det man tror, særlig i forbindelse med nyheter som i dag.

Dette er faktisk kanskje noe av det største som er skjedd et norsk selskap dette året/ bli invitert inn av energi-ministeren i USA og ønsket med som aktør for batteri-satsing i et statlig privat samarbeid - USA er fortsatt verdens største økonomi. Les presentasjonen - det er gedigent.

Det er så stort, at jeg trodde RECsi skulle gå hardt i dag/ markedet må vel ha en bekreftelse fra DN, eller Finanasavisen😂😂
Redigert 17.06.2021 kl 14:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.06.2021 kl 14:59 9109

Ut fra denne videoen, er det sikkert at alle disse som stile opp her er partnere? Etter spørsmålene hennes så virket det som de ikke hadde snakket noe særlig sammen 🤔
Slettet bruker
17.06.2021 kl 15:02 9153

Hva betyr partnerskap uansett? Aker (den grønne delen) er bestevenn med den norske stat og godsnakkes med hele tiden. Har Aker Offshore Wind og ACC fått feite milliardkontrakter for det? Nei, noe smått her og der kanskje, ingenting som flytter nålen i markedet særlig.

Til syvende og sist må teknologien være moden.
Ekornesen
17.06.2021 kl 15:11 9140

Hehe/ RECsi er eneste leverandør av Silan gass.

Oppstarter og ombygninger skal subsidieres med milliarder.
(Det er det enighet om i kongressen / det er størrelsen som på dette som diskuteres)

USA skal sikre egen verdikjede i sine batteriproduksjon.

Les: alle bilfabrikanter satser/ silisium blir i anoden.

Jeg gjentar: jeg mener dette er den største nyheten som har skjedd et norsk selskap i år.

Redigert 17.06.2021 kl 15:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.06.2021 kl 15:12 9209

Hehe ja det er faktisk helt utrolig i fare for å gjenta meg selv:)))
Skalleknarp
17.06.2021 kl 15:12 9217

Man senker REC kursen med alle midler så lavt dagens situasjon tillater, kjøper med begge hender og timer - forsterker en størst mulig oppgang når den kommer.
For de som har midler er dette big stuff regner jeg med. Bare indisier fra min side men tror ikke dette er så langt unna sannheten. Det finner vi ut når den tid kommer at evt. good news bringer aksjekursen oppover. Blir vel et haraball det da håper jeg så jeg har det egentlig bra som ferdigkjøpt loonger på lavt snitt :)
Slettet bruker
17.06.2021 kl 15:16 9242

At dette bør man merke seg.
Intravenøsiu
17.06.2021 kl 15:17 9297

REC er ikke eneste leverandør, men de er den klart største, og de har i tillegg Moses Lake i bakhånd “moth balled”. 50 000 leveranser av silan/dichlorosilan ++ fra Butte uten uhell sier sitt.



Redigert 17.06.2021 kl 15:17 Du må logge inn for å svare
Ekornesen
17.06.2021 kl 15:31 9240

Eneste i USA
Intravenøsiu
17.06.2021 kl 16:01 9070

Jeg tror de er den eneste i USA som videreselger på tank, og den største aktøren for videresalg av Silangass i verden, dette sier sitt om hvor kostnadseffektiv produksjon de har.

Dow Corning har noe produksjon der silangassen blir brukt som innsatsfaktor av Hemlock for produksjon av polysil til halvlederbransjen (samlokalisert).
Redigert 17.06.2021 kl 16:01 Du må logge inn for å svare
Mathias
17.06.2021 kl 16:01 9097

Dette ser da svært så lovende ut, og jeg kan ikke se for meg at det er lenge til vi vil begynne å få bekreftelser fra REC på det mange her håper på.
Det blir gøy å følge kursen på denne fremover.
manman01
17.06.2021 kl 16:02 9095

Federal Register / Vol. 86, No. 113 / Tuesday, June 15, 2021 / Notices
https://www.govinfo.gov/content/pkg/FR-2021-06-15/pdf/2021-12555.pdf
JUNE 15, 2021

"
SUMMARY: Through this notice, the International Trade Administration (ITA) of the Department of Commerce announces a roundtable discussion with industry representatives and U.S. government officials. ITA invites applications from industry representatives to participate in the roundtable from existing manufacturers and prospective new market entrants, with products that are or will be produced in the United States in one or more of the following segments: Solargrade polysilicon, silicon ingots, silicon wafers, solar cells, and solar modules.

DATES:
Event: The roundtable will be held on June 29, 2021 from 1:00 p.m. to 4:00 p.m., Eastern Daylight Time. Event Registration: ITA will evaluate registrations based on the submitted information (see below) and inform applicants of selection decisions, which will be made on a rolling basis until 25 participants have been selected.

SUPPLEMENTARY INFORMATION: The International Energy Agency (IEA) forecasts that the world will add at least 145 gigawatts (GW) of solar capacity this year and 162 GW in 2022. The United States ranks second in the world for overall solar generation capacity and its solar deployment continues to grow exponentially, with around 20 GW added in 2020. Despite this large domestic demand for solar, U.S. manufacturers have experienced competitive challenges, and the United
States has thus become more reliant on imports including for PV components such as solar cells.

The Department seeks individual input and views at the June 29, 2021 roundtable regarding the U.S. solar PV panel (module) value chain, including the following topics:

• The current state of upstream manufacturing for solar PV in the United States, including solar cells, silicon wafers, polysilicon, and other key materials and components of PV modules;

• The potential contribution of U.S. solar panel manufacturing towards the Biden Administration’s overarching clean energy goals as set out in the Executive Order ‘‘Tackling the Climate Crisis at Home and Abroad;’’

• Best practices and policy proposals to incentivize further investment in a responsible solar panel manufacturing supply chain in the United States; and

• How to ensure that future federal procurement of solar energy will maximize the deployment of solar panels made in the United States. The event is closed to press and public. Industry participation is limited to 25 qualifying industry representatives. Officials from the Department of Energy, Department of State, and other relevant agencies will also be invited to participate in the discussion.

"
Intravenøsiu
17.06.2021 kl 16:03 9133

Takk Manman, dette ser bra ut!
Slettet bruker
17.06.2021 kl 19:18 8817

Gøy å være en aksjonær med nåværende politisk situasjon og hvordan ting utvikler seg. Nyheter daglig....

Og noen tviler på om ML skal gjenåpnes? Tihi :)

Fremtiden er grønn og bærekraftig. USA skal inn i dette segmentet for å dominere. De andre vil følge etter.

Som en aksjonær tenker jeg hovedsakelig rundt fremtiden når det gjelder REC Silicon. Jeg personlig vet ikke om andre norske selskaper som sitter midt i nåløyet innenfor hva verden har bestemt seg for å satse på. Det at våre eksisterende fabrikker kan levere silan og polysil ila. noen få måneder er noe for seg selv.
Teknologien har REC - og de kan også oppgradere ila. kort tid. Butte skal oppgraderes, dette vet vi allerede. Yulin er fremdeles en ukjent situasjon.

Litt repetisjon; se vekk.

TEORI: Det må definitivt bli flere fabrikker enten innenfor USA og EU i fremtiden. Er helt sikker på det. Henger også sammen med børsmeldingen vi fikk angående emisjonsfullmakt til 20%. Flere av oss har kritisert Røkke fordi vi mener at han har vært utålmodig og at vi som aksjonærer ikke har fått mer informasjon. Noen har til og med gått så langt som å kalle han for en kjeltring og komme med usanne påstander hvor vi som aksjonærer skal flås. Men noen av oss glemmer en viktig ting;

Røkke er en industribygger. Han er styreleder av REC Silicon. Største aksjonær. Han vet hva potensialet er og hvor relevant selskapet er for den grønne satsningen til den vestlige sivilisasjonen. Han bryr seg ikke om kursen går opp eller ned 10, 20 eller 30% forøvrig og det samme gjelder om selskapet går opp 100%. REC Silicon er plassert i Aker Horizon fordi han skal utnytte potensialet til selskapet for å bringe de største verdiene for seg selv og oss som aksjonærer. Forhandlinger foregår og de har foregått en stund. Store ting er på vei til å skje når meldingene først slippes ut - inntil da er alt hysj hysj til offentligheten, fordi slike ting er lovregulerte :)
REC skal nå nye høyder - fordi nå har de endelig markedet på sin side og tidspunktet er riktig. <--- Det er min spådom. Ikke arrester meg for det om en uke eller måned. Jeg snakker om fremtiden. Men til oss som har troen; blir gøy å gå på denne reisen sammen. :)

Som alltid, tusen takk Manman! Du er rett og slett fantastisk for dette forumet.
Slettet bruker
18.06.2021 kl 22:36 7470

Moses Lake, idling, ready to roll!!

Ifølge Chuck Sutton kan Moses Lake fabrikken levere en betydelig mengde silangass til batterier allerede nå i dag.
Vi venter altså bare på at kontraktene for fullskala batterianodeproduksjon skal signeres, og da med antatt minst 3 forskjellige produsenter.
Dette skjer antageligvis ikke før politisk støtte til industrien er vedtatt og det kan skje fort. Mitt tips, med bakgrunn i eskaleringen vi har sett de siste ukene, er at flere ting kan være avgjort innen utgangen av Juni.

REC Silicon er også med i Battery materials technology coalision. (BMTC)
Slettet bruker
18.06.2021 kl 22:48 7426

Man ser enkelte selskaper på børs som har gått sinnssykt mye de siste årene. Man blir misunnelig, tenker at et sånt selskap kommer jeg aldri til å finne. Eller man har vært inne og gått ut igjen før det tok av (jeg var innom Netflix da de sto i rundt 60 dollar, solgte vel igjen på 80).

Vel, det viser seg at vi som er i REC endelig kan oppleve å bli del av en ekte superrally-aksje! Aksjen kan meget godt returnere til gamle høyder, og det tør jeg nesten ikke tenke på engang. 3000 kr / aksje var det noe sånt? ;)

Dette er helt sykt, håper bare ikke jeg blir tvangsinnløst på noe tidspunkt.
JML
19.06.2021 kl 09:04 6826

Hehe, kr 3000 pr aksje høres bra ut 😄
Slettet bruker
19.06.2021 kl 09:31 6728

Det er akkurat derfor ikke traiding vil lønne seg i lengden, før eller seinere går man ut alt for tidlig og kommer seg ikke inn igjen:)). Har selv sittet rolig fra ca 3 kr med diverse påfyll på høyere kurser. Dette kan bli så mye mye større enn mange tror fremover:))Mest spennende aksjen på Oslo børs spør du meg:))
Redigert 19.06.2021 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
PHOinvestor
19.06.2021 kl 09:36 6695

toppkursen var 250,- ???
Slettet bruker
19.06.2021 kl 09:45 6648

Den aller høyeste kursen registrert var 301 kr den 8. nov. 2007. Men det var før omvendt splitt, altså 3010 kr etter dagens kurs.

Men: Det har vært noen emisjoner siden. Høyeste markedsverdi på REC var ca 150 mrd kr, ca. 20-gangeren fra i dag. Akkurat den verdien har jeg troen på at vi ser igjen.

I en ikke altfor fjern fremtid.

Redigert 19.06.2021 kl 10:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.06.2021 kl 09:56 6585

Jeg har vært med siden utskillelsen av REC Solar, men solgte da REC Silicon sto i ca 3 kr (=30 kr i dag). Gikk inn igjen rundt 1,50 (15,-) og har vært med på nedturen siden.

Akkumulert hele veien ned, klarte å få et snitt på rundt 8 kr var det vel.

Skulle selvsagt ønske jeg startet ferden rundt 3 kr i stedet, for det har vært noen netter med dårlig søvn i perioder ;)

Men poenget er at selskapet en gang i tiden var priset enormt mye høyere. Og selv om jeg vel tror det er lite sannsynlig at vi skal helt opp til gamle høyder igjen, utelukker jeg ingenting.

Investeringen er i hvert fall mye tryggere nå enn da, siden selskapet har stabilisert seg med pålitelige inntekter - og noen gigantiske ess i ermet!
Ekornesen
19.06.2021 kl 11:05 6324

Det er to måter å «tenke» gamle høyder på.
Det ene er pris per aksje og det andre er selskapets verdi.

Jeg mener selskapet verdi er det korrekte:
Gamle REC var på det meste priset til 150 milliarder, det tilsvarer en akjsekurs på 405 kroner.

Tar man utgangspunkt i aksjekurs før emisjon så tilsvarer det 4050 per aksje, som ville priset REC til 1500 milliarder.
Det skjer ikke åkke som.

Men at RECsi vil passere en markedsverdi på over 100 milliarder igjen er langt fra usannsynlig. Jeg tror det vil være store bevegelser i kursen de neste ukene som følge av nyheten fra USA energiminister om å sikre egen produksjonslinje for batterier/ RECsi er som kjent invitert inn som eneste produsent av Silangass i USA.

Redigert 19.06.2021 kl 11:07 Du må logge inn for å svare
Bullfight
19.06.2021 kl 11:48 6147

Er det Ulltveit som sitter med skjegget langt ned i kassa ? Nesten synd på han.
Slettet bruker
19.06.2021 kl 12:39 5961

Jepp, jeg også nevnte det i posten over den siste ;)
Pippen
19.06.2021 kl 13:19 5802

Det kommer nok til å gå ganske fort nå tror jeg. Det var interessant å høre Jennifer Granholms innledning til round table møtet nylig.
Det her er prosjekter hun helst ville sette i gang med i går.
Null
19.06.2021 kl 14:39 5487

Ekornesen
Jeg er enig med deg at det er selskapsverdi som er det riktige....
Det er noe du ikke tar inn i regnestykket ditt siden prisingen du sammenligner med er før delingen av selskapet.
REC i dag kan ikke sammenlignes med det som var før 2012, da selskapet ble delt og den ene delen solgt ; til kina etter en stund
Slettet bruker
19.06.2021 kl 14:48 5451

Jeg tenker litt sånn at med alt som vil pushes igjennom av storpolitikken verden rundt neste årene, så vil Rec lykkes i en eller annen grad uansett. Om batteri ikke blir det drømmescenarioet vi håper på, så vil solar skyte fart, med eller uten Kina.

Verden er i en omstilling hva energi angår. Solar sammen med dagens batterier vil skape enorme muligheter for Rec. Kapasiteten i markedet, på produksjonssiden, er ikke i nærheten til å være nok. Kina tror jeg vil få sterk konkurranse fremover. Og Rec sin ML fabrikk som står å venter, vil åpnes før konkurrenter kan forsvare å bygge ut kapasitet.

Med mindre jeg har misforstått hvordan kapitalismen fungerer...
velkjent
19.06.2021 kl 15:08 5410

Det nytter verken med nostalgi eller drømmer når REC skal vurderes. REC har de siste årene vært et tapssluk og det er greit at en kan spekulere i alternativ til solceller, men hvordan ser kalkylen ut? Jeg har sittet i REC lenger enn jeg liker å tenke, og håpet har selvsagt vært at selskapet før eller siden må komme ut av bakevjen. Noen som ser enden på den mørke tunnelen eller er Røkke-effekten også i ferd med å fordunkle? Alt for mange aktører innen alternativ energi klarer ikke å tjene penger uten massiv subsidiering og slikt er jo ikke "bærekraftig".
Slettet bruker
19.06.2021 kl 15:11 5416

Når det gjelder det norske finansmarkede er de for sirompa. De skjønner og ikke forstår de Recsil sin posisjon. Venter bare på , og artig skal det bli når kursen fyker opp.
Slettet bruker
19.06.2021 kl 15:19 5395

Ingen drømmer. Alt som skjer innen batteri og solar er fakta, det skjer rett foran nesen på oss. Kun snakk om tid før Rec vil kapitalisere på dette. Slik jeg ser det.