REC er virkelig med på laget innen US Supply chain
Dette må jo være mega BULL?
Her holder myndighetene diskusjon om US Supply chain, og selvfølgelig er det en del myndighetspersoner representert, samt 8 utvalgte representanter fra leverandører.
Sjekk hvem som blir representert 1:30 ut i tråden (Chuck Sutton, REC Silicon!!!), samt hun plumper nesten ut med samarbeid ca 7:50 ut i videoen.
Nå må norsk finanspresse få med seg hva som er i ferd med å skje!!
https://www.linkedin.com/posts/group14-technologies_us-department-of-energy-roundtable-a-national-activity-6810714758711525376-GFjg/
Her holder myndighetene diskusjon om US Supply chain, og selvfølgelig er det en del myndighetspersoner representert, samt 8 utvalgte representanter fra leverandører.
Sjekk hvem som blir representert 1:30 ut i tråden (Chuck Sutton, REC Silicon!!!), samt hun plumper nesten ut med samarbeid ca 7:50 ut i videoen.
Nå må norsk finanspresse få med seg hva som er i ferd med å skje!!
https://www.linkedin.com/posts/group14-technologies_us-department-of-energy-roundtable-a-national-activity-6810714758711525376-GFjg/
Lov til å idemildré med hverandre. Er jo derfor vi er her :)
Det kan godt være at store aktører fremdeles venter utenfor fremtill planen blir vedtatt og godkjent. Da vet aktørene rammeverket som satsningen konkret vil være bygd rundt, ettersom det fremdeles er usikkerheter. Det virker som demokratene og republikanere kommer til enighet, ettersom det er i begges interesser å skape flere arbeidsplasser - men i værste tilfelle kan Biden-administrasjonen bare vente til rundt oktober, få en enighet demokratene i mellom og deretter overkjøre republikanere, slik som de gjorde rundt corona-pakken.
KIR kommer ikke til å opplyse noe som helst til offentligheten helt til siste sekund. Dette er fordi han ikke kan risikere at informasjon kommer ut som kan bli brukt i mot selskapet (f.eks. forhandlinger). Dette er også lovregulert. Er en grunn til at Røkke Jr. ikke tørr å si et ord om RECsi og sier alltid "Dette er alt jeg kan si for øyeblikket". Bak kulissene jobbes det - jeg bare håper at det har blitt jobbet lenge nok til at ting lekkes ut til offentligheten snart. Hadde vært veldig gøy å få en reell update på situasjonen til RECsi fra styrelederen selv etter at avtalene blir inngått og børsmeldt.
EDIT: Ja, Rubin - ser ut som de prøver å forhandle ned pakken til rundt $970M. Tror ikke Biden blir med på denne hvis det ikke er nok penger for å realisere planene hans. Kan ikke kommentere uten å vite hva innholdet går ut på. Med det sagt så tror jeg også at den grønne satsningen ikke bare vil være avgjort av hvilken pakke som blir vedtatt nå - fordi dette er kun begynnelsen og det kommer nok flere politiske pakker i fremtiden som vil satse enda mer på fornybart. USA må det - med mindre de vil miste maktposisjonen sin til Kina i fremtiden.
Det kan godt være at store aktører fremdeles venter utenfor fremtill planen blir vedtatt og godkjent. Da vet aktørene rammeverket som satsningen konkret vil være bygd rundt, ettersom det fremdeles er usikkerheter. Det virker som demokratene og republikanere kommer til enighet, ettersom det er i begges interesser å skape flere arbeidsplasser - men i værste tilfelle kan Biden-administrasjonen bare vente til rundt oktober, få en enighet demokratene i mellom og deretter overkjøre republikanere, slik som de gjorde rundt corona-pakken.
KIR kommer ikke til å opplyse noe som helst til offentligheten helt til siste sekund. Dette er fordi han ikke kan risikere at informasjon kommer ut som kan bli brukt i mot selskapet (f.eks. forhandlinger). Dette er også lovregulert. Er en grunn til at Røkke Jr. ikke tørr å si et ord om RECsi og sier alltid "Dette er alt jeg kan si for øyeblikket". Bak kulissene jobbes det - jeg bare håper at det har blitt jobbet lenge nok til at ting lekkes ut til offentligheten snart. Hadde vært veldig gøy å få en reell update på situasjonen til RECsi fra styrelederen selv etter at avtalene blir inngått og børsmeldt.
EDIT: Ja, Rubin - ser ut som de prøver å forhandle ned pakken til rundt $970M. Tror ikke Biden blir med på denne hvis det ikke er nok penger for å realisere planene hans. Kan ikke kommentere uten å vite hva innholdet går ut på. Med det sagt så tror jeg også at den grønne satsningen ikke bare vil være avgjort av hvilken pakke som blir vedtatt nå - fordi dette er kun begynnelsen og det kommer nok flere politiske pakker i fremtiden som vil satse enda mer på fornybart. USA må det - med mindre de vil miste maktposisjonen sin til Kina i fremtiden.
Redigert 21.06.2021 kl 21:30
Du må logge inn for å svare
Rubin
21.06.2021 kl 21:25
6214
Problemet er jo at republikanerne ikke tenker langsiktig. De er fornøyd hvis deres støttespillere (store konsern..) kan maksimere profitten sin på kort sikt. De ønsker kun å redusere skatten og redusere myndighetene sin innblanding i businessavgjørelser…
Skulle tro de støtter diktatoren i Kina mer enn Biden…
EDIT:
Jeg mener at Røkke ikke trenger å vente på «almisser» fra myndighetene. Batteri-industrien blir uansett megastor, og Silisium anoder er den ultimate løsningen…👍
Skulle tro de støtter diktatoren i Kina mer enn Biden…
EDIT:
Jeg mener at Røkke ikke trenger å vente på «almisser» fra myndighetene. Batteri-industrien blir uansett megastor, og Silisium anoder er den ultimate løsningen…👍
Redigert 21.06.2021 kl 22:09
Jeg tror emisjonen var i stor grad påvirket av intensjonsavtalen med violet power som lovte å bygge fabrikk vegg i vegg .... Men violet rant opp i sanden før et eneste spadestikk ble tatt. Senere har utsiktene til siliconanoder styrket seg betraktelig, og så ble Biden valgt bl.a. på løfter om støtte til å sikre strategisk viktige amerikanske verdikjeder som f.eks. fornybar energi og å sette USA i førersetet for det grønne skiftet, samt å ta Balletak på Kina. REC befinner seg i en situasjon ingen kunne drømme om for ett år siden. Forventer en kurseksplosjon av dimensjoner, kanskje allerde i år.
Redigert 21.06.2021 kl 23:17
Veldig spennende dette med US Supply Chain.
Hva er status på eiendeler i Kina for Rec sin del? Hva er dette verdt og skal det evt selges?
Hva er status på eiendeler i Kina for Rec sin del? Hva er dette verdt og skal det evt selges?
mohitas
22.06.2021 kl 08:44
4991
Yulin er skrevet ned til null i verdi i recsi sitt regnskap. Skulle det bedre seg er det kun oppside der.
omac
22.06.2021 kl 10:09
4508
I en tenkt verden der det er mer enn ett selskap(Rotschild) som styrer børsen, er det ikke høy risiko å legge ut 500k aksjer for å sperre hvis det er slikt en god deal for andre å få det for 18?
Småplukker
22.06.2021 kl 10:16
4421
Kan vi please slippe å få konspirasjonsteoretikere og vaksinemotstandere som sprer sine fantasier her inne?! Rotchild kan du sikkert finne et forum å prate om med likesinnede. SPRØYT kaller jeg det.
omac
22.06.2021 kl 10:19
4393
Takk for at du underbygger poenget mitt, alle som ser konspirasjoner i tradingen kan tenke seg om noen ganger om hvor plausibelt alle teoriene er i en verden hvor det er mer enn 1 hval.
😂 Det er forskjell på konspirasjon og det faktum at trender forsterkes av algoritmer, som påvirker psykologien i markedet. Det er naivt å mene noe annet.
Og, det er store penger å hente på det.
Og, det er store penger å hente på det.
...de større aktørene selger mellom egne foretak (fond) så risikoen er lik null..Kursen skal holdes pluss/minus 2kr av emikurs sist.. På ett tidspunkt vil ingen klare å holde fjæra i bunn (kontrollere) kursen i like stor grad, og raketten reiser.. Biden eller Trump er bare små menn som oss andre, de hyler om store ting, men det er folk som bygger industri som avgjør veien videre... Politikk er som været.. man må bare kle seg for forholdene og handle der etter.. Denne gangen kan det bli litt forutsigbart i USA, med et grønt skifte(grønnvasking). Men vi som sitter i denne aksjen Big, vi er ikke inne pga. politikk alene. Vi er her for timingen er god, oppsiden er stor. Jeg er lite fan av el biler osv. Men mine følelser er verdt null, verden ønsker å tro at el bil er den viktigste climachange brikken.. utrolig nok, så jeg er positiv rent investormessig, men hovedgrunnen til min tunge vekting i denne er XFAKTOREN, som de fleste av oss ikke har sjangse til å forutse. Teknisk analyse i RECSI, ja det er verdt mindre enn brukt dasspapir. Forstår at endel støtter tradingen på dette nå, men jeg som investor har ingen bruk for teknisk analyse her i RECSI. Jeg ser tallene, jeg tror jeg ser hva tallene er o 6-12 mnd. Men "vet" hva tallene er om 2-3 år. Tar man å akkumulerer så godt man kan og legger i skuffen, så er de glade 20årene tjent inn i 2025.. og pensjonisttilværelen fortsetter med kaldt i glasset, godt på kjøkkenet og varme deler å tafse på i grisebingen heime..
omac
22.06.2021 kl 10:46
4117
Du er klar over at større foretak er konkurrenter og de vil helst slå hverandre? Det er ikke en gruppe med venner høyt der oppe som styrer over alt og konspirerer.
Så jeg spør igjen, hvis 18kr for REC er grisebillig og penger på bakken, hvorfor kjøper ikke Spetalen de 500k askjene på 18. Du vet han liker penger?
Så jeg spør igjen, hvis 18kr for REC er grisebillig og penger på bakken, hvorfor kjøper ikke Spetalen de 500k askjene på 18. Du vet han liker penger?
DNB konkurrere IKKE med seg selv, annet enn intern mini konkurranse evt.
Om du får "spettet" til å investere i noe som Røkke har finga på, ja da kan du kalles en sjaman/gud eller Muhammed.. hehehe.. (men, tar poenget)
Om du får "spettet" til å investere i noe som Røkke har finga på, ja da kan du kalles en sjaman/gud eller Muhammed.. hehehe.. (men, tar poenget)
Nei, det tror jeg ikke. Men Les hva jeg skriver. Og, så ser man inni mellom at det legges større poster som trekkes med en gang det begynner å spises av.
Opportunist1
22.06.2021 kl 11:41
3701
Det blir ingen argument. Hvorfor kjøpte han ikke på 3 kroner? Hvorfor solgte Spetalen NEL på 2,50? Det er rett og slett fordi man ikke har fokus på alle aksjer til enhver tid. Det er mange åpenbare billige aksjer som har gått meg hus forbi fordi jeg ikke hadde sett på dem.
Null
22.06.2021 kl 11:50
3604
Spetalen har nok med å loppe pengene ut av små aksjonærene i emisjoner som kommer overpriset ut på børsen for å selge seg ned....
Ref KOA og andre
Siste er vel nå Arne Fredlys som gjorde 7 mill, men som tilfeligvis "glemte" å melde flagging før det var tomt for aksjer ;(
REC er nok for de som har litt lengre horisont en Spetalen
Ref KOA og andre
Siste er vel nå Arne Fredlys som gjorde 7 mill, men som tilfeligvis "glemte" å melde flagging før det var tomt for aksjer ;(
REC er nok for de som har litt lengre horisont en Spetalen
omac
22.06.2021 kl 11:51
3584
Bullfight skrev Effektivt sperret på 18 for å få mest mulig under
Da ble alle på 18 solgt og "sperren" ble ikke trukket
Null
22.06.2021 kl 11:54
5029
Litt mer spennde nå
som 18 er sprengt akkurat nå kommer det flere eller stiger vi nå oppover
som 18 er sprengt akkurat nå kommer det flere eller stiger vi nå oppover
🎉 Bra.
Kanskje allerede publisert tidligere?
22.6.2021, 07:06 · TDN Finans
FORNYBAR: GEORGIA-SENATOR OSSOFF ØNSKER SKATTEKREDITT FOR SOLPRODUSENTER
Oslo (TDN Direkt): Senator Jon Ossoff i er klar til å innføre en lovgivning som etablerer en skattekreditt for innenlandske amerikanske solcelleprodusenter som han håper vil passere som en del av en større infrastrukturpakke senere i år.Det skriver Bloomberg mandag.
Skattekreditten, som ville fungere sammen med eksisterende insentiver for forbrukere, ville være fullstendig refunderbar og har som mål å raskt akselerere produksjonen av solenergi i USA. Georgia-demokraten sa at lovforslaget hans er ment å lukke gapet mellom amerikanske produsenter og globale konkurrenter, og baner vei for at USA kan være best på ren energi.
- Vi burde ikke være fornøyd med at Kina har et kvelertak på solcelleforsyningskjeden, og de har subsidiert innenlandsk produksjon kraftig i omtrent et og et halvt tiår uten noen betydelig respons fra USA, sier Ossoff i et intervju mandag med Bloomberg News.
Ossoffs lovforslag "Solar Energy Manufacturing for America Act" tar sikte på å stimulere innenlandsk produksjon ved å tilby skattekreditter for flere trinn innen solcelleforsyningskjeden, inkludert moduler, celler og solcellebasert polysilisium. Insentivet vil være tilgjengelig gjennom 2028 med en nedfasing i løpet av de neste to årene, skriver Bloomberg.
- Skattekreditten vil gjøre prisen pr produksjonsenhet i USA konkurransedyktig med utenlandske produsenter, sier han til nyhetstjenesten.
Lars Henrik Bjerke Lars.Henrik.Bjerke@tdndirekt.com Infront TDN Direkt
Steg i riktig retning. Spesielt om dette går gjennom. Nok en gang vil jeg få frem at et norsk selskap kan være så viktig for den vestlige fornybarsatsningen som foregår, likevel er markedsverdien på usle 6.7 milliarder. Dette blir helt gull for oss langsiktige, det er jeg helt sikker på.
22.6.2021, 07:06 · TDN Finans
FORNYBAR: GEORGIA-SENATOR OSSOFF ØNSKER SKATTEKREDITT FOR SOLPRODUSENTER
Oslo (TDN Direkt): Senator Jon Ossoff i er klar til å innføre en lovgivning som etablerer en skattekreditt for innenlandske amerikanske solcelleprodusenter som han håper vil passere som en del av en større infrastrukturpakke senere i år.Det skriver Bloomberg mandag.
Skattekreditten, som ville fungere sammen med eksisterende insentiver for forbrukere, ville være fullstendig refunderbar og har som mål å raskt akselerere produksjonen av solenergi i USA. Georgia-demokraten sa at lovforslaget hans er ment å lukke gapet mellom amerikanske produsenter og globale konkurrenter, og baner vei for at USA kan være best på ren energi.
- Vi burde ikke være fornøyd med at Kina har et kvelertak på solcelleforsyningskjeden, og de har subsidiert innenlandsk produksjon kraftig i omtrent et og et halvt tiår uten noen betydelig respons fra USA, sier Ossoff i et intervju mandag med Bloomberg News.
Ossoffs lovforslag "Solar Energy Manufacturing for America Act" tar sikte på å stimulere innenlandsk produksjon ved å tilby skattekreditter for flere trinn innen solcelleforsyningskjeden, inkludert moduler, celler og solcellebasert polysilisium. Insentivet vil være tilgjengelig gjennom 2028 med en nedfasing i løpet av de neste to årene, skriver Bloomberg.
- Skattekreditten vil gjøre prisen pr produksjonsenhet i USA konkurransedyktig med utenlandske produsenter, sier han til nyhetstjenesten.
Lars Henrik Bjerke Lars.Henrik.Bjerke@tdndirekt.com Infront TDN Direkt
Steg i riktig retning. Spesielt om dette går gjennom. Nok en gang vil jeg få frem at et norsk selskap kan være så viktig for den vestlige fornybarsatsningen som foregår, likevel er markedsverdien på usle 6.7 milliarder. Dette blir helt gull for oss langsiktige, det er jeg helt sikker på.
https://www.pv-magazine.com/2021/06/22/solar-manufacturing-tax-credit-introduced-in-the-u-s-senate/
står litt mer her også.
3 uds pr kg tax credit for polysilicon
Estimert 50 gwh annualy
Mener de 3 polysilicon produsentene i USA har kapasitet å levere til ca 15-19 gwh
Fint lesestoff
Skal de levere på målene, må poly kapasiteten utvides i USA, hvis de ikke skal importere noe.
Skal de ta igjen Kina på noen måte, MÅ de i gang, og det for fullt :-) Får se hvor rask de er få på plass dette nå da.
USA skal altså satse for fult både på solar, semi og batteri, og har dette høyt på agendaen og mener de har brukt agrumenter for kritisk infrastruktur og nasjonal sikkerhet for ikke være avhengig av Kina, eller henger etter i verdikjeden. Finnes det noen der ute som ikke tror dette vil gavne rec?? :-) som er sentral i alle disse segmentene... skulle gjerne likt å hørt argumentene, nå som det virkelig starter dette her og kommer veldig tydelig frem
står litt mer her også.
3 uds pr kg tax credit for polysilicon
Estimert 50 gwh annualy
Mener de 3 polysilicon produsentene i USA har kapasitet å levere til ca 15-19 gwh
Fint lesestoff
Skal de levere på målene, må poly kapasiteten utvides i USA, hvis de ikke skal importere noe.
Skal de ta igjen Kina på noen måte, MÅ de i gang, og det for fullt :-) Får se hvor rask de er få på plass dette nå da.
USA skal altså satse for fult både på solar, semi og batteri, og har dette høyt på agendaen og mener de har brukt agrumenter for kritisk infrastruktur og nasjonal sikkerhet for ikke være avhengig av Kina, eller henger etter i verdikjeden. Finnes det noen der ute som ikke tror dette vil gavne rec?? :-) som er sentral i alle disse segmentene... skulle gjerne likt å hørt argumentene, nå som det virkelig starter dette her og kommer veldig tydelig frem
Redigert 22.06.2021 kl 14:36
Dette går opp for majoriteten veldig snart. Også trygves tivoli må omsider belyse dette :-)
Tanjiro
28.06.2021 kl 11:36
3230
Kan dagens oppgang komme av det som vil skje i morgen, altså roundtable med DOE
Ting vil nok snart begynne materialisere seg og går vel opp for fler og fler det som er i ferd med å skje :-) Nærmer oss med stormskritt
Så er REC nevnt i forbes blandt annet, the white house prater om REC, REC er presentert ved roundtable innen batteri value chain , samt mest sannsynelig i morgen innen solar delen. Må ha lapper for øynene for ikke se det som utspiller seg nå
Så er REC nevnt i forbes blandt annet, the white house prater om REC, REC er presentert ved roundtable innen batteri value chain , samt mest sannsynelig i morgen innen solar delen. Må ha lapper for øynene for ikke se det som utspiller seg nå
Compilation20
28.06.2021 kl 11:49
3016
fikk idag igjen 40`på skatten....rett inn i RECSI....her er det bare bare å akkumulere før den eksploderer !!!! Folkens....REC hadde ALDRI vært med rundt det bordet med SenGranholm om det ikke er noe STORT i vente any moment !! :-)
Gobo
28.06.2021 kl 11:52
2966
Helt enig. Og fremdeles har ikke "kursen" priset inn oppstart av ML på noen som helst måte...
Tanjiro
28.06.2021 kl 12:00
2852
Ikke i tvil om at RECSI er en aksje som er verdt å ha i porteføljen sin de kommende månedene/årene. Hadde ikke turt å trade denne, svært følsom til nyheter og stiger fort kun på rykter også. Med en konkret børsmelding blir det svært gøy;)
Helt enig med deg. Jeg tradet litt på denne før, og den dagen meldinger hagler inn - så er det kjipt å kjøpe igjen til høyere pris . Solgte også unna en del når kursen spratt 100% ifjor, angrer litt på det den dag idag. Men har fortsatt et 6-sifret beløp i REC, og det skal få godgjøre seg et par år til :)
for min del er regne stykket og handling veldig enkelt.
Tror jeg på åpning av ML?-JA uten tvil
Hva sier kalkulatoren at REC sin MCAP burde være med åpning av ML? -Fler dobling fra dagens kurs minst.
Da tilsier alt jeg skal holde på aksjen, selv ved en dobling av aksjen fra dagens nivå :-)
Frister det ta gevinst nå, ja det gjør det, men har ikke investert i REC for 20-40% avkastning. Tenker lengre og større
Tror jeg på åpning av ML?-JA uten tvil
Hva sier kalkulatoren at REC sin MCAP burde være med åpning av ML? -Fler dobling fra dagens kurs minst.
Da tilsier alt jeg skal holde på aksjen, selv ved en dobling av aksjen fra dagens nivå :-)
Frister det ta gevinst nå, ja det gjør det, men har ikke investert i REC for 20-40% avkastning. Tenker lengre og større
Redigert 28.06.2021 kl 12:36
Anywhere
28.06.2021 kl 12:47
2307
Likefullt må vel dine tekniske vurderinger være noe du bør holde deg til for å gjøre disse mer betydningsfulle for deg selv? Greit med en større post for long til 2025, men det kan gi litt krydder og merverdi med trading på ulike signaler? Særlig siden man er opptatt av tema?
Har tradet masse i REC jeg :-) men siste tiden har jeg sittet stille med aksjene grunnet alt som skjer.
Veldig opptatt av TA, det stemmer. Viktig passe på investeringen sin, men grunnet REC sitt ståsted for øyeblikket, sitter jeg helt rolig med aksjene
Når den traff i intervalet 20.26-20.45, så ja det er vanskelig sitte stille når jeg vet den mest sannsynlig korrigerer noe ned igjen :-) men igjen en kalkulert risiko, der jeg ser det som mest hensiktsmessig sitte rolig
Veldig opptatt av TA, det stemmer. Viktig passe på investeringen sin, men grunnet REC sitt ståsted for øyeblikket, sitter jeg helt rolig med aksjene
Når den traff i intervalet 20.26-20.45, så ja det er vanskelig sitte stille når jeg vet den mest sannsynlig korrigerer noe ned igjen :-) men igjen en kalkulert risiko, der jeg ser det som mest hensiktsmessig sitte rolig
Redigert 28.06.2021 kl 12:55