ALTERNUS ENERGY 🍀🍀 GÅR PÅ EURONEXT GROWTH - EN SOLEKLAR VINNER

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
25.04.2023 kl 22:29
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Green2030
ALT 16.06.2021 kl 20:56 339421

Alternus Energy går fra NOTC til EuroNext Growth neste uke, tipper 23/24 Juni 2021.

Alternus er en av de raskest voksende solpark selskaper i Europa med fokus på mellomstore solparker og de har så langt 34 parker og 150MW i Tyskland, Italia, Nederland, Romania, Polen og Irland. Parkene produserer 150MW som gir en inntekt på over NOK 220 Mill og svimlende 80% EBITDA (NOK 176 Mill) for 2021.
Videre så har de sikret ytterligere 1,4GW som de skal ha på plass i løpet av 2023 som vil gi en ARR på NOK 1Mrd og 80% EBITDA og så skal de øke til 3,5GW innen 2025. Blir ikke overrasket om dette skjer raskere og blir nærmere 5-6 GW. Dette sier jeg fordi ledelsen her er super dyktige og sultne på suksess.

Den 3. juni så meldte Alternus at de kjøpte 60% av det Nederlandske selskapet Unisun Energy Holding B.V og blir et vertikalt integrert solpark selskap gjennom hele verdikjeden fra prosjekt utvikling til konstruksjon til operasjon/drift og vedlikehold. Dette gjør at Altnerus nå kan utvikle og bygge egne solparker, som igjen vil redusere bygge kostnadene, tid og generere langsiktig ARR.

I dag så prises selskapet tll NOK 700mill (NOK 30,00k)
Kursmål NOK 65,- satt av Artic Securities for en stund tilbake og mye har endret seg siden det ble satt.

Personlig så tror jeg dette selskapet kommer til å bli en mega vinner på børsen de neste 1-3 årene og gå 10 ganger’n fra dagens nivå

https://www.notc.no
https://alternusenergy.com

Redigert 17.06.2021 kl 17:14 Du må logge inn for å svare
urix
30.10.2022 kl 04:08 3139

Det er hevet over en hver tvil om at aksjekursen ikke er relevant for fusjonen, det som er relevant er fair value, dette har de regnet på og kommet til at de ønsker å betale 200 kr. pr. aksje.
Om Clean Earth aksjonærer aksepterer å eie 36% av Alternus Clean gjenstår å se.
Verdiene i Alternus Energy ligger der uansett fusjon eller ikke, vi får smøre oss med tålmodighet en stund til, har lastet de to siste ukene til utrolige priser, under 20 kr. lavest 17,20 kr, tot. 70 k.
Så om fusjonen blir en realitet så kan dere lett regne på hva mine aksjer er verdt om aksjekursen når 200 kr., 600 kr eller mitt kursmål på 852 kr. i løpet av 2025.
Q3 kommer 15. november.
God Søndag!!
Redigert 30.10.2022 kl 07:51 Du må logge inn for å svare
Ikke Penge Dum
28.10.2022 kl 15:22 3405

Mye rart som sies her inne osv.

1. Clean må gå SPAC veien, og det er tungvint for amerikanere å handle aksjer i Europa, spesielt Euronext growth pga skatteregler. Det vil da bare være store som har kapasitet til.
2. 50-60kr er fornuftig pris på ALT basert på pipelinen dens selvom man tar høyde for gjeld. Husk at de får grønn finansiring. I EU har grønne lån svært gunstig rente. Dette uavhengig av fusjonen.
3. Clean stiller med cash som skal gjøre at ALT ikke trenger noe emisjon for dagens pipelinen eller fremtidig vekst i USA. Pga dette er det ikke utenkelig at ALT er "verdt" nærmere 100kr.
4. Strømprisene er høye, og vil ikke snu med det første. Itillegg inngår ALT langsiktige prisavtaler på strøm. Itillegg har man det grønne skifte både i EU og USA som gjør at grønn energiproduksjon har svært gunstige betingelser og støtteordninger.

Alt i alt en god investering uansett om det blir noe fusjon med SPAC eller ikke.

Det jeg da ikke forstår er nedgangen idag, det ville vært naturlig at den stabiliserte seg på noe tidspunkt nå mtp infoen som er i markedet. Og nei, markedet har ikke alltids rett. Det er derfor man kan "trade" aksjer. Man kan si at markedet har alltid rett til slutt, men det har aldri rett hele tiden. En del bobler hadde unngått hvis markedet alltid hadde rett, og aksjer hadde stort sett utviklet seg i tråd med regnskapenes utvikling (men som vi vet skjer ikke alltid dette).
Gullhaugen
28.10.2022 kl 12:26 3509

Om man i dag sammenlignet tallene til ALT med Scatec og Mcap så forstår jeg kursen i dag er en vits. Burde være på minst 80 for å matche scatec . Dette har nok US gutta avdekket etter DD. Konklusjon må være at dette er tidenes mulighet nå.
Redigert 28.10.2022 kl 12:29 Du må logge inn for å svare
Fjellheim
28.10.2022 kl 11:32 3561

Grunnen til at jeg investerte i Alternus er at selskapet uavhengig av SPACen, er godt og billig. (Etter min vurdering i alle fall) Men meldingen om SPAC avtalen var det som gjorde at jeg oppdaget Alternus. Derfor er jeg godt fornøyd med at den nyheten åpenbarte en god investering. I tillegg kan avtalen gi en fenomenal oppgang om det lykkes slik jeg håper. Nå er vi på samme nivå som før avtalen, så jeg kan ikke se at noe positiv forventning er priset inn.
Smash
28.10.2022 kl 11:19 3560

Skjønner skjønner. Det er vel dessverre få SPAC eksperter inne på tråden her ;)
Hadde dog vært veldig intressant å finne ut hvordan dette, potensielt, vil påvirke om noteringen gjennomføres, noteringskursen og verdsettelsen.
Sebastian_
28.10.2022 kl 11:15 3489

Jeg er ikke en ekspert på SPAC avtaler, men hvis man refererer til den nyligste artikkelen jeg la til fra GreenbergTraurig: "If shareholders exercise their redemption rights, the SPAC will have to repurchase the relevant shares" (Kalisvaar, J. F. 2021)
Jeg vil da anta at hvis 20% vil ha pengene sine tilbake, må CE kjøpe tilbake 20% av aksjene/warrentsene sine og dermed ha 20% mindre i cash. Så hvis de da teoretisk sett har 100 millioner, må de bruke 20 millioner på å kjøpe aksjene folk ikke vil ha.
Hvordan dette påvirker noteringskurs, osv er bare ren spekulasjon fra min side. Dette kan jeg ikke nok om
Smash
28.10.2022 kl 11:04 3492

Hmmm, ja, ser den. Og at du henviser til en teoretisk vinkling på hva som kan skje. For å bygge videre på teorien - det må vel være noen form for datoer som slår inn i denne prosessen..? Om vi ser på tilfellet med 'Merger Vote'. Tenkt scenario:
- Dag A: 95% stemmer for fusjonen med ALT. 5% stemmer imot. Ettersom over 90% stemmer for, kjøres fusjonen som tenkt.
- Dag B: 15% av de som stemte for trekker seg. (Merger Vote). Vi er da nede i 80% for (Note: se bort fra det mattematiske rundt % beregningene som er feil, alt er kun for illustrasjon). Vil det være kapital til å løse ut de som "brukte" Merger Vote? Blir noterinsgkursen lavere? Vil prosessen gå videre til Dag C?
- Dag C: Noteres på NASDAQ. Senest 31.03.2023 slik jeg forstår.
Her er det et eller annet SPAC teknisk som glipper..
Fjellheim
28.10.2022 kl 10:59 3403

SPAC har utviklet seg gjennom mange år. Et lite utdrag fra artikkel Harvard Business Review:

At a glance, those numbers don’t inspire confidence, because they suggest that most SPAC investors are backing out after targets are identified. But when we took a closer look at the study, we discovered that many of the SPACs had raised relatively small amounts of capital and offered higher-than-average warrants as an incentive to entice investors—both indications of lower-quality sponsor teams. Market conditions have changed over the past nine months, and sponsor teams have improved markedly. As a result, far fewer investors are now backing out. That’s what we found when we analyzed redemption history since the study ended. For the 70 SPACs that found a target from July 2020 through March 2021, the average redemption rate was just 24%, amounting to 20% of total capital invested. And over 80% of the SPACs experienced redemptions of less than 5%.

What this suggests is that today’s SPAC ecosystem is fundamentally distinct from the one that existed as recently as 2019, characterized by different risks, stakeholders, structures, and performance. In this new ecosystem, corporate boards, investors, and entrepreneurs are all putting time and effort into demystifying the SPAC process and making it as flexible as possible so that the economic proposition for target companies optimizes current valuation, long-term opportunity, and risk.
Sebastian_
28.10.2022 kl 10:59 3402

"If shareholders exercise their redemption rights, the SPAC will have to repurchase the relevant shares. The amount the SPAC pays per share in that event is equal to the IPO price less a pro rata share of any taxes paid, or plus a pro rata share of any positive interest received, on the balance of the escrow account.

In the past, redemption rights only accrued to shareholders who voted against the proposed BC.1 In short: if you had objections against the BC and voted in a shareholders’ meeting accordingly against the BC you could get your money back. In several recent SPAC IPOs on Euronext Amsterdam, however, shareholders that voted in favour of the BC or abstained from voting were also offered the opportunity to exercise their redemption right around the date the BC was formed.2 In these SPACs, the redemption right is separated from how a shareholder votes on the BC. The extension of the redemption right seems to have crossed the Atlantic from the US, where – while the exchange rules may only oblige SPACs to grant redemption rights to shareholders that vote against the BC – in practice, redemption rights are generally granted to all public shareholders, regardless of how they vote on the BC.3 The “not good money back” of “full satisfaction or your money back” guarantee has thus evolved into a “money-back” guarantee."

Kalisvaar, J. F. (2021, June 28). Redemption rights at SPACs. GreenbergTraurig. https://www.gtlaw.com/en/insights/2021/6/published-articles/redemption-rights-bij-spacs
Sydney
28.10.2022 kl 10:59 3392

Jeg trodde du sa at det var dette som skjedde i kalera? Fikk man overhode mulighet til å selge kalera etter overtagelsen på Nasdaq eller bare sank der rett til bunns første dag?
Sebastian_
28.10.2022 kl 10:46 3390

Og for å være tydelig: Jeg sier ikke at dette kommer til å skje i ALT om fusjonen skjer. Jeg sier bare at teoretisk, er dette en mulighet.
Sebastian_
28.10.2022 kl 10:32 3395

Jeg har aldri, og kommer aldri til å prøve å spre frykt. Jeg prøver bare å formidle mulige utfall, så vi sammen kan se på en investering så objektivt som mulig. Ekkokammere er ALDRI bra for investeringer. (Jeg er tungt lastet i ALT og har STOR tro på selskapet. Jeg argumenterer derfor ikke i mot ALT og verdiene i ALT.)
Jeg kan ha feil, og har absolutt hatt det før, men titt på f.eks. det jeg har lagt ved nedenfor:

Legger ved linken her med et uklipp lengre ned av "Right of Redemption". Ta en ekstra titt på "Merger Vote".
https://www.cfainstitute.org/-/media/documents/comment-letter/2020-2024/20220210.pdf

Right of Redemption. Investors must know their rights and the deadline for redeem- ing shares.
■ Merger Vote. SPAC shareholders can vote in favor of the merger and still redeem their shares.
■ Redemption Amount. If investors redeem, they typically receive $10 plus a small interest earnings per share.
■ Holding the Shares. If investors do not redeem their shares, they will receive shares in the new IBC company. IBC shares may or may not trade at $10 once public trading begins. (CFA INSTITUTE, 2022)
Redigert 28.10.2022 kl 10:33 Du må logge inn for å svare
Sydney
28.10.2022 kl 10:29 3393

Ja det er jo nettop det Sebastian skriver skjedde i kalera. De stemte ja, for deretter å trekke ut alle pengene. De fikk ett selskap som ble slakta.
urix
28.10.2022 kl 09:54 3369

Det høres veldig ulogisk ut, men dette må det vel være mulig å finne ut av. Da vil det hele framstå som en vits !
Sydney
28.10.2022 kl 09:53 3349

Savner kommentarer på prosessen i spac. Det bør være mer oversiktlig for oss tenker jeg enn at man skal lure på om det går i dass eller blir bra. Om det er en mulighet å ta over ett selskap for så å trekke ut alle pengene blir det for dumt. Dette må være enten eller for altenus. Enten er clean med på de vilkåra som finnes eller så får aksjonærene trekke seg å få utbetaling.
Sydney
28.10.2022 kl 09:44 3363

Skulle gjerne hatt klarhet i det Sebastian skriver. Prosessen virker vanskelig å sette seg inn i.

Kan aksjonærene i clean stemme igjennom en fusjon for deretter å kreve tilbake pengene sine og plutselig er det tomt for midler?
Gullhaugen
28.10.2022 kl 09:28 3389

Vi skal snar ta en DLTX x2 :) Bare vent til denne kommer på radaren snart.
Fjellheim
28.10.2022 kl 09:00 3392

Veldig mange gode innlegg og refleksjoner. Mange sider er belyst. For øvrig håper jeg ingen investerer i et selskap kun basert på innlegg fra forum som dette :)
Jeg tror Alternus skal høyt og ser fremover mot et veldig spennende halvår.
urix
28.10.2022 kl 05:26 3482

Før meldingen om fusjon med Clean Earth hadde jeg kursmål på 600 kr, etter meldingen om nyopprettede Altnua økte jeg mitt kursmål til 852 kr. (2025) Dette var og er helt uavhengig om det blir fusjon eller ikke, Alternus Energy kan stå på egne bein, men jeg tror kursen på Alternus Energy aksjen vil stige betraktelig hurtigere om fusjonen finner sted, jeg er positiv og tror det blir en vinn- vinn fusjon for begge parter.

RT-Invest kaller det banalt!

Brusselgeren hadde lyst til å selge alle aksjer Urix og Gulltider skrev om, nå er det blitt stille i fjøset.

Jeg besvarte begge på en hyggelig måte og argumenterte om hvorfor jeg kom til disse kursmålene, hvor på jeg spurte dem om de kunne komme med sine kursmål og argumentere for dem.

Ikke hørt eller sett noe svar fra dem. Lett å mene at andre tar feil, vanskelig å ha egne meninger utenfor "konsensus", hva er de redde for, ingen blir halshugget om vi tar feil.
Fikk 1500 i går på 17,20, billigsalg, takk!

God helg, venter med spenning og optimisme på fortsettelsen.
Redigert 28.10.2022 kl 05:48 Du må logge inn for å svare
Hankmoody
28.10.2022 kl 01:32 3519

I en fusjon så må det vel være de to partene og deres ledelse og styre, som bestemmer verdien på partene? Litt retorisk spørsmål, for jeg regner med du er enig i det.

Og det er det de har gjort, Due dilligence, hyret inn spesialister på området, analytikere, revisorer, advokater.
Slik at når det sammenslåtte selskapet går på børs på wall street har de en attraktiv pris for de som ønsker å investere i en aktør i solbransjen som er i kraftig vekst. Den siste linja her er ordene til CEO i Clean Earth, nesten ordrett.

Så får vi bare smøre oss med tålmodighet og vente.
Jeg gidder ikke spekulere, og eventuell avkastning skal jeg ikke realisere før om 4-5 år. Helt enig i de som mener at vi ikke behøver å hausse denne casen, for det trengs ikke, blir bare useriøs støy.

Noen som vet om Nordnet kan kjøpe unoterte aksjer om man ringer de? Det gikk an før ihvertfall.., men om man prøver å kjøpe på vanlig måte nå, sier en melding at aksjen ikke er tilgjengelig i Nordnets systemer, eller noe i den duren.

Eller er det noen om vet om andre aktører som kan ordne handel i de aksjene?
Redigert 28.10.2022 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Dopey
27.10.2022 kl 21:59 3601

Meget bra innlegg. 👍 Noe cameleone også glemmer angående gjelden er at denne er delt inn i kortsiktig og langsiktig gjeld. Den kortsiktige utgjør i underkant av 300mill og inntektene ALT generer allerede pr idag dekker denne og vel så det.
Smash
27.10.2022 kl 20:38 3657

Tja, hvor skal man begynne. Jeg liker en god diskusjon og edrulige argumenter, men her lurer jeg litt på tankerekken din.
1: Et selskap som investerer og vokser har gjeld. Hvor skulle de ellers fått pengene fra? Kanskje noen vil si flisespikkeri, men pr Q2 hadde de rett i underkant av 1,8mrd i gjeld ikke 2 mrd. Anyway, gjeld er ikke ensbetydene med negativt.

2: Å kalle SPAC avtalen "lureri" antyder for meg at du ikke vet hva en SPAC er. Det kjøres DD'er, 150 selskaper er vurdert før investeringen i ALT, osv. osv. Kunne alltids kommentert at du ikke har troa på at SPAC går gjennom - fair enough, men lureri, nei.

3: Kalera - La meg friske opp hva Kalera gjør; 'Kalera produserer og selger salater i USA.' Skal vi kalle det en "grønn" aksje..? Mao. å sammenlikne dette caset med Kalera blir som å sammenlikne blåskjell og løvetann. Jeg vet ikke om de kommer noe lengre unna hverandre? Begge er avhengige av sola?

Jeg er ingen fan av hausing, latterlige høye kursmål, og "KJØP KJØP KJØP" innlegg, men edrulige argumenter på hvorfor man bør investere eller hvorfor man ikke bør investere.
Cameleone
27.10.2022 kl 18:22 3759


Kalera fusjonerte med SPAC tidligere i år. Den er bare i dag ned 66%. 97% siste 3 månder. Dette etter å ha falt mer enn 70% på Euronext Growt.
Så galt kan det gå på børsen. SPAC avtalen er for god til å være sann. Altså det er lureri.
Cameleone
27.10.2022 kl 18:02 3796

Husk!
ALT har 2000 Millioner kroner i gjeld! Derfor holder bjellesauene seg borte fra denne. Stay away!
Mr Big
27.10.2022 kl 17:42 3790

Det jeg ikke forstår er hvorfor kursen begynte å falle etter fusjons meldingen. Kursen burde ha vært høyere. Jeg snakker ikke om 10 eller 20 gangern men rundt 30kr.
Sydney
27.10.2022 kl 17:36 3801

Disse eiendelene øker mye fremover. Og om de betaler ned solparkene på ett par år så blir det god butikk.

Spent på q3? Noen som har noen anslag for hva vi kan forvente? Hvilken vekst har de i q3 på mw. Og hvor mye i q4?
Hankmoody
27.10.2022 kl 17:02 3829


Dette er veldig viktig og helt riktig.

Det betyr at 1+1= mye mer enn 2.
Redigert 27.10.2022 kl 17:03 Du må logge inn for å svare
Smash
27.10.2022 kl 16:07 3872

Her er et intervju med Aaron Ratner, CEO i CE og Nick Rohleder, Co-Founder and Co-CIO i CE fra 28. juni i år. Aaron kommenterer her bl.a. om hva de ser etter, at de så langt har vurdert 100 selskaper og at det selskapet de lander på vil de kunne fungere som en katalysator for vekst, og tilby bedre låne/investerings fasiliteter fremover.

Mange interessante poenger, før ALT var en del av bildet (hvertfall slik markedet kjente det)

https://www.youtube.com/watch?v=CA0ZHkjEcmo
Redigert 27.10.2022 kl 16:11 Du må logge inn for å svare
Dopey
27.10.2022 kl 16:05 3868

Man må også huske at eiendelene som finnes i CE, går ikke til å kjøpe opp Alt, men inngår i en totalverdi av CE og Alt. Disse verdiene og midlene skal sørge for at ALT vokser enormt og inntar det amerikanske markedet i tillegg. Man får da som resultat aksjer i ett selskap med enormt vekstpotensiale i en kommende megatrend (Alt), med solid finansiell backing (CE).
Pensjon
27.10.2022 kl 15:37 3892

Hei Sebastian.
Det å besynderlig andre for å være uvitende er ikke bra. Da må jeg si til deg som en far sa til sin belærende sønn. « du skal nå alltid være så klok, gå nå ut og hugg ved»
Mvh gammel pensjonist
Sebastian_
27.10.2022 kl 15:27 3899

Ok, som du helt sikkert skjønner så er jeg fullt klar over at dette er en fusjon, ikke et oppkjøp, beklager feil ordbruk. Det å si at aksjekursen på Oslo børs ikke er relevant for fusjonen er meget ignorant.
Hankmoody
27.10.2022 kl 15:15 3904

For det første så er det en fusjon, Clean E skal ikke kjøpe Alternus.

Og som jeg skrev, hva børskursen er i, unnskyld uttrykket, bittelille Oslo, på bittelille Euronext Growth, og da med bare noen få% av aksjene omsatt, det er ikke relevant for hva aksjene er verdt.
Du kunne ikke kjøpt 25% av selskapet engang før du er oppe på Topp 20 eierne, som CEO helt sikkert har snakket med på forhånd. Får kanskje kjøpt for 300 kroner av de. Hvis du tar minimum 10k.

Analytikerne til Clean E har kommet frem til en helt annen pris på ALT enn den lille omsetningen i Oslo og børskursene der. Og vi skal inn på deres marked, på wall street.

God kveld.
Redigert 27.10.2022 kl 15:19 Du må logge inn for å svare
Sebastian_
27.10.2022 kl 14:56 3929

Ok, vi argumenterer for to forskjellige saker her. Jeg argumenterer ikke mot at ALT sine eiendler er verdt 550 M USD. Jeg har FULL tro på at alle som har vært involvert i å verdsette ALT vet hva de holder på med, og har kommet frem til en fair value. Det jeg argumenterer for er at fordi aksjen er så lavt priset på Oslo Børs i forhold til budet, er det ulogisk for aksjonærer i CE å være fornøyd med å by 12x aksjeprisen. La oss si at ALT hadde vært priset på BØRS til 250 M USD før avtalen kom på bordet, da hadde tilbudet på 2x føltes mer "verdt" å betale for CE akjsonærerne fordi forskjellen ikke er så stor, selv om budet er akkurat det samme. Derfor argumenterer jeg for at aksjeprisen kommer til å påvirke hvordan aksjonærer i CE ser på budet, ikke hva ALT sine eiendler FAKTISK er verdt.
Redigert 27.10.2022 kl 15:02 Du må logge inn for å svare
Sebastian_
27.10.2022 kl 14:50 3935

Det er bare å klikke seg inn på hvilket som helst forum her på finansavisen, alle aksjer som har falt i pris/ikke økt som aksjonærene har ønsket og trodd er "underprisede" og "ufortjent priset". Hvis alle hadde hatt rett hadde OSEBXen stått i 5000 poeng, og hvis den sto i 5000 poeng så hadde det igjen vært feil. Da hadde igjen aksjonærer skreket "feilpriset!" og at indexen burde stått i 15000 poeng. Det er et ekstremt fascinerende paradox. Vi mennesker er ikke laget til å investere, men det er roboter. Sannheten er at ingen av oss vet hva vi driver ved, men noen kan mer enn andre.
Redigert 27.10.2022 kl 14:56 Du må logge inn for å svare
Hankmoody
27.10.2022 kl 14:46 3873

Sebastian - Du burde kanskje høre med han som har inngått avtalen på vegne av Alternus og aksjonærene (oss). Det er CEO Vincent browne. Han sitter på 16% av aksjene.
Han sier at det er gjort DD av analytikere som Clean earth har leid inn (unnskyld, tror det var CEO Clean earth som sa akkurat det).

Hvor de har verdsatt alle assets i ALT til 550 mill dollar cirka. Det er basert på P/E 21 for FY 2023 EBIT. Minner om at ALT inntekter vil øke mye for hvert kvartal fremover.

Og 550 mill dollar tilsvarer 200 nok pr aksje. Men i dag kan du kjøpe små antall på oslo børs mye rimeligere. Omsetningen der er ikke relevant for verdivurderingen til Clean earth.
CEO i Clean earth som har inngått avtalen, usikker på om eller hvor mye aksjer han har. Men rimelig sikker på at han har ryggdekning for mer enn de 8-10% av aksjene som må takke ja for at avtalen går igjennom.
De har hatt revisorer og mannskap "på bakken" i europa for å sjekke at inntekter, solparker, regnskap, stemmer med det ALT har oppgitt.

Så har du uerfarne investorer fra bittelille Norge. Som advarer mot de som påpeker regnestykket?? Jeg er helt enig i en del av det du skriver at kanskje er det ikke noe sjakktrekk å hausse denne casen. Det spiller jo ingen rolle for oss som er aksjonærer? Vi vet hva vi skal noteres til vi, så sant fusjonen godkjennes.

De få % av aksjene som omsettes i Oslo kan ikke legge verdien av Alternus til grunn når amerikanerne mener noe annet. Vi mener jo også at selskapet er verdt mye mer enn siste salgskurs på de få aksjene omsatt i Oslo viser?
Uansett får du ikke kjøpt mer enn noen veldig få % av aksjene i Oslo før du ikke aner hva kursen er.

Og markedet har ikke alltid rett. Ellers hadde det vært kjedelig..
Redigert 27.10.2022 kl 15:08 Du må logge inn for å svare
Sydney
27.10.2022 kl 14:45 3855

Veldig bra innlegg. Jeg var ikke klar over at de kan stemme ja for så å trekke pengene ut.jrg ønsker mest mulig info. Det hjelper godt at det fundamentale er solid at de tjener penger og har en solid vekstplan. Det gjør jo at jeg syntes dagens kurs uavhengig av spac er rimelig.


Redigert 27.10.2022 kl 14:47 Du må logge inn for å svare