ALTERNUS ENERGY 🍀🍀 GÅR PÅ EURONEXT GROWTH - EN SOLEKLAR VINNER
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
25.04.2023 kl 22:29
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Alternus Energy går fra NOTC til EuroNext Growth neste uke, tipper 23/24 Juni 2021.
Alternus er en av de raskest voksende solpark selskaper i Europa med fokus på mellomstore solparker og de har så langt 34 parker og 150MW i Tyskland, Italia, Nederland, Romania, Polen og Irland. Parkene produserer 150MW som gir en inntekt på over NOK 220 Mill og svimlende 80% EBITDA (NOK 176 Mill) for 2021.
Videre så har de sikret ytterligere 1,4GW som de skal ha på plass i løpet av 2023 som vil gi en ARR på NOK 1Mrd og 80% EBITDA og så skal de øke til 3,5GW innen 2025. Blir ikke overrasket om dette skjer raskere og blir nærmere 5-6 GW. Dette sier jeg fordi ledelsen her er super dyktige og sultne på suksess.
Den 3. juni så meldte Alternus at de kjøpte 60% av det Nederlandske selskapet Unisun Energy Holding B.V og blir et vertikalt integrert solpark selskap gjennom hele verdikjeden fra prosjekt utvikling til konstruksjon til operasjon/drift og vedlikehold. Dette gjør at Altnerus nå kan utvikle og bygge egne solparker, som igjen vil redusere bygge kostnadene, tid og generere langsiktig ARR.
I dag så prises selskapet tll NOK 700mill (NOK 30,00k)
Kursmål NOK 65,- satt av Artic Securities for en stund tilbake og mye har endret seg siden det ble satt.
Personlig så tror jeg dette selskapet kommer til å bli en mega vinner på børsen de neste 1-3 årene og gå 10 ganger’n fra dagens nivå
https://www.notc.no
https://alternusenergy.com
Alternus er en av de raskest voksende solpark selskaper i Europa med fokus på mellomstore solparker og de har så langt 34 parker og 150MW i Tyskland, Italia, Nederland, Romania, Polen og Irland. Parkene produserer 150MW som gir en inntekt på over NOK 220 Mill og svimlende 80% EBITDA (NOK 176 Mill) for 2021.
Videre så har de sikret ytterligere 1,4GW som de skal ha på plass i løpet av 2023 som vil gi en ARR på NOK 1Mrd og 80% EBITDA og så skal de øke til 3,5GW innen 2025. Blir ikke overrasket om dette skjer raskere og blir nærmere 5-6 GW. Dette sier jeg fordi ledelsen her er super dyktige og sultne på suksess.
Den 3. juni så meldte Alternus at de kjøpte 60% av det Nederlandske selskapet Unisun Energy Holding B.V og blir et vertikalt integrert solpark selskap gjennom hele verdikjeden fra prosjekt utvikling til konstruksjon til operasjon/drift og vedlikehold. Dette gjør at Altnerus nå kan utvikle og bygge egne solparker, som igjen vil redusere bygge kostnadene, tid og generere langsiktig ARR.
I dag så prises selskapet tll NOK 700mill (NOK 30,00k)
Kursmål NOK 65,- satt av Artic Securities for en stund tilbake og mye har endret seg siden det ble satt.
Personlig så tror jeg dette selskapet kommer til å bli en mega vinner på børsen de neste 1-3 årene og gå 10 ganger’n fra dagens nivå
https://www.notc.no
https://alternusenergy.com
Redigert 17.06.2021 kl 17:14
Du må logge inn for å svare
Ryker fusjonsavtalen også med dette ? Bare å logge av og se på resultatet av dette som kommer 15-18 mai. Kjøper nok noen få til nå som det er blitt så billig så får det stå til.
Emisjon kan aldri helt utelukkes...
Vi må bare vente å se ...
En emisjon hvor alle aksjonærer kan være med er greit nok men det er sjelden kost
Vi må bare vente å se ...
En emisjon hvor alle aksjonærer kan være med er greit nok men det er sjelden kost
thief
25.04.2023 kl 09:21
3472
X-43 scramjet skrev 30% opp til 6.50 kr spår jeg på tirsdag
Hva skjedde??🙂
loket
25.04.2023 kl 09:20
3471
Slettet brukerskrev Finansavisen sitter bare å gjetter.
Bare slappe av noen dager så er vi kvitt noen som ikke kan lese selv hva som skjer
Finansavisen sitter bare å gjetter.
elnomi
25.04.2023 kl 08:59
3611
Det drar ut på tid kombinert med en mulig emisjon gjør at usikkerheten øker og det vil en nok se utslag i også på aksjekursen.
Når et selskap i "krise" indikerer en mulig emisjon, ja da bør en være obs, ikke sant?
Når et selskap i "krise" indikerer en mulig emisjon, ja da bør en være obs, ikke sant?
Tradinator
25.04.2023 kl 08:40
3736
Finansavisen skal ha klikk, og emisjon er en klikkvinner. Dette er under kontroll, og da kan man vurdere om de 70% aksjen falt da nyheten kom er rett nivå. Jeg mener absolutt ikke det, så denne bør minimimum doble seg for å ligge på et rett nivå.
CapitaL
25.04.2023 kl 08:36
3779
Ja, og ettersom VB og co har store eierinteresser vil jeg tippe de går på henda for å unngå en utvannende emisjon..
murpy
25.04.2023 kl 08:32
3812
Til tross for dette fortsetter selskapet å utforske ytterligere finansieringsalternativer som finnes for refinansiering og/eller salg av visse eiendeler fra obligasjonsporteføljen for å sikre best mulig avkastning for både obligasjonseiere og aksjonærer.
murpy
25.04.2023 kl 08:31
3823
OPPDATERING OM NYLIGE VIRKSOMHETSAKTIVITETER OG SOLIS BOND-POSISJON
International Renewable Independent Power Producer (IPP) Alternus Energy Group Plc (OSE: ALT) (“Alternus” eller “Selskapet”) oppdaterer i dag om nylige forretningsaktiviteter knyttet til dets heleide datterselskap, Solis Bond Company DAC (“Solis”), og de midlertidige frafallelsene av de finansielle vilkårene og endringene godkjent av obligasjonseierne i Solis' FRN senior sikret EUR 200.000.000 grønne obligasjoner 2021/2024 (ISIN NO0010914914), som tidligere vedlagt Selskapets varsel sendt 27. mars 2023.
I samsvar med de skriftlige vedtak godkjent av obligasjonseierne, har selskapet mottatt gjeldsbetingelser knyttet til refinansiering av minst €50 millioner av Solis-porteføljen. Siden term sheets fortsatt er underlagt visse presedenser, jobber selskapet med å videreføre disse med de respektive partene, for å fullføre før 15. mai.
Selskapet har nå også påbegynt passende aktiviteter i forhold til en potensiell egenkapitalheving for et minimumsbeløp som er tilstrekkelig til å sikre at den nødvendige kuren for obligasjonsfrafall oppnås.
Til tross for dette fortsetter selskapet å utforske ytterligere finansieringsalternativer som finnes for refinansiering og/eller salg av visse eiendeler fra obligasjonsporteføljen for å sikre best mulig avkastning for både obligasjonseiere og aksjonærer.
Om Alternus Energy Group Plc
Alternus Energy Group Plc er en internasjonal vertikalt integrert uavhengig kraftprodusent (IPP). Selskapet har hovedkontor i Irland og notert på Euronext Growth Oslo, og utvikler, installerer, eier og driver mellomstore solcelleparker. Selskapet har også kontorer i Rotterdam og USA. For mer informasjon besøk www.alternusenergy.com.
International Renewable Independent Power Producer (IPP) Alternus Energy Group Plc (OSE: ALT) (“Alternus” eller “Selskapet”) oppdaterer i dag om nylige forretningsaktiviteter knyttet til dets heleide datterselskap, Solis Bond Company DAC (“Solis”), og de midlertidige frafallelsene av de finansielle vilkårene og endringene godkjent av obligasjonseierne i Solis' FRN senior sikret EUR 200.000.000 grønne obligasjoner 2021/2024 (ISIN NO0010914914), som tidligere vedlagt Selskapets varsel sendt 27. mars 2023.
I samsvar med de skriftlige vedtak godkjent av obligasjonseierne, har selskapet mottatt gjeldsbetingelser knyttet til refinansiering av minst €50 millioner av Solis-porteføljen. Siden term sheets fortsatt er underlagt visse presedenser, jobber selskapet med å videreføre disse med de respektive partene, for å fullføre før 15. mai.
Selskapet har nå også påbegynt passende aktiviteter i forhold til en potensiell egenkapitalheving for et minimumsbeløp som er tilstrekkelig til å sikre at den nødvendige kuren for obligasjonsfrafall oppnås.
Om Alternus Energy Group Plc
Alternus Energy Group Plc er en internasjonal vertikalt integrert uavhengig kraftprodusent (IPP). Selskapet har hovedkontor i Irland og notert på Euronext Growth Oslo, og utvikler, installerer, eier og driver mellomstore solcelleparker. Selskapet har også kontorer i Rotterdam og USA. For mer informasjon besøk www.alternusenergy.com.
X-43 scramjet
25.04.2023 kl 08:30
3839
Frist til 15.mai, salg av assets, flere ting som må avklares. Men at det er blitt enighet om refinansiering er avklart, så vi skal opp idag
forsåvidt sant, men burde tatt med at fusjonsavtalen med CLIN nylig er revidert og klar til fullbyrdelse. CLIN hadde vel ikke tatt i noe som var så usikkert ? Da ville de ha ventet med avtale til alt var avklart. Det ville allefall jeg personlig gjort.
CapitaL
25.04.2023 kl 08:28
3848
Blir ikke klikk uten å tilføre litt drama i overskriften:))
Basert på denne meldingen tydeligvis:
-
Oslo (Infront TDN Direkt): Alternus Energy Group har startet aktiviteter i forhold til en mulig egenkapitalemisjon for et minimumsbeløp som er tilstrekkelig til å sikre at selskapet oppnår en nødvendig waiver på selskapets obligasjonslån.
Det opplyses i en melding tirsdag.
Alternus Energy Groups datterselskap Solis Bond Company har mottatt vilkår knyttet til refinansiering av minst 50 millioner dollar av porteføljen. Ettersom term sheets fortsatt er betinget av noen forbehold, jobber selskapet med dette med frist til 15. mai, fremgår det.
Basert på denne meldingen tydeligvis:
-
Oslo (Infront TDN Direkt): Alternus Energy Group har startet aktiviteter i forhold til en mulig egenkapitalemisjon for et minimumsbeløp som er tilstrekkelig til å sikre at selskapet oppnår en nødvendig waiver på selskapets obligasjonslån.
Det opplyses i en melding tirsdag.
Alternus Energy Groups datterselskap Solis Bond Company har mottatt vilkår knyttet til refinansiering av minst 50 millioner dollar av porteføljen. Ettersom term sheets fortsatt er betinget av noen forbehold, jobber selskapet med dette med frist til 15. mai, fremgår det.
urix
25.04.2023 kl 08:19
3880
Nå står det ikke hvem som har forfattet artikkelen, men uansett så er det kun gjetting fra hans eller hennes side, de vet ikke en døyt mer enn oss andre, de har kanskje en agenda ved å lage en slik artikkel, litt negativt lada, hvem vet!!!
urix
25.04.2023 kl 03:33
4179
Tradinator skrev Nydelig. Da er det bare en vei her. Opp!
Problemet er i prinsippet løst, vi vet ikke hvilken løsning de velger 100% , men jeg er sikker på dette får en lykkelig utgang for oss aksjeeiere og fusjonen virker mer reell enn noen gang og tidspunktet nærmer seg raskt.
Om dere tenker som jeg så er mitt råd: Last nå, høst grovt i 2025.
Om dere tenker som jeg så er mitt råd: Last nå, høst grovt i 2025.
Redigert 25.04.2023 kl 06:46
loket
24.04.2023 kl 23:11
4371
Gullhaugen skrev Hmmm kryptisk melding.
Kryptisk for en som ikke kan et engelsk ord er det nok, slutt å post skiten din.
Enig det var godt det kom en melding nå (jeg trodde det kunne drøye lenge) slik at en skjønner at her er det løsninger i sikte! Tror heller ikke CLIN hadde stukket handa i dette om de ikke hadde fått god oversikt. Det lå egentlig i kortene etter torsdagsmeldingen, da er det bare å vente på innspurten :) Dvs. der det ikke lengre er noen tvil og avtaler er sluttførte.
X-43 scramjet
24.04.2023 kl 22:28
4457
Viktigste er at det kom en form av enighet og ikke mislighold av lån. Pen oppgang i vente
loket
24.04.2023 kl 22:22
4467
Vi får sjå, men tror vi skal lenger, OBL eierene godkjente tydeligvis Letter of intent de kom med så er nok et salg som er nesten i boks,men siden det ennå ikke er avgort, så må man selvfølgelig holde døren oppe for emm, men 21 april er ikke fristen for emm lenger, og det gir de også en frist til 15 mai for å foreta andre løsninger, Clean ? Det tegner seg et bilde.
elnomi
24.04.2023 kl 22:12
4406
30% på noen som «lukter» emisjon?
«appropriate activities in relation to a potential equity raise ..»
I så fall bør du selge så fort du får mulighet.
«appropriate activities in relation to a potential equity raise ..»
I så fall bør du selge så fort du får mulighet.
loket
24.04.2023 kl 21:53
4446
De har undertegnet et letter of intent for salg av solparker, I tillegg ser de på en mulighet for en liten emmisjon. Salget er i boks, emmisjonen kommer ikke som fryktet. Vi skal opp imorgen
Redigert 24.04.2023 kl 21:53
Dopey
24.04.2023 kl 21:48
2781
«Potential» er stikkordet. De holder alle muligheten åpne i tilfelle det ikke skulle gå i boks. Støtter meg til alt som har skjedd på Alternus/CLIN fronten og mistenker at de har kommet langt i salgsprosessen. Hvorfor skulle ellers CLIN dealen reforhandles og inntjening samt produksjonstall justeres.
X-43 scramjet
24.04.2023 kl 21:46
2782
"Notwithstanding this, the Company continues to explore additional funding options that is has for the refinancing and/or sale of certain assets from the bond portfolio to ensure the best returns for both bondholders and shareholders".
To ensure best returns for both bondholders and shareholders, ser ut som dette løses bedre enn ventet
To ensure best returns for both bondholders and shareholders, ser ut som dette løses bedre enn ventet
elnomi
24.04.2023 kl 21:33
2828
Les nøye, lukter emisjon lang vei?
«The Company has now also commenced the appropriate activities in relation to a potential equity raise for a minimum amount sufficient to ensure that the required bond waiver cure is achieved.»
https://newsweb.oslobors.no/message/588376
«The Company has now also commenced the appropriate activities in relation to a potential equity raise for a minimum amount sufficient to ensure that the required bond waiver cure is achieved.»
https://newsweb.oslobors.no/message/588376
Dopey
24.04.2023 kl 21:31
2824
Da var salg av solparker eller assets første prioritet. Emisjon vil kun være ett valg om salg/refinansiering ikke er i boks innen 15/5. Slik forstod jeg kveldens melding. 👌
Tror vi kan se bort fra melding i dag.
X-43 scramjet
24.04.2023 kl 20:14
3035
Dette går nok bra med litt tålmodighet, helt sikker på et løft opp i fremtiden
Var nok ikke i diskusjon med deg, nei! Bare let oppover så ser du det fort. Er en viss "herr Thunberg".
Tror jeg avventer her til melding kommer før en både synser og mener noe mer her.
Den nye partneren er i det minste stabil :
https://finance.yahoo.com/quote/CLINU?p=CLINU
Tror jeg avventer her til melding kommer før en både synser og mener noe mer her.
Den nye partneren er i det minste stabil :
https://finance.yahoo.com/quote/CLINU?p=CLINU
Redigert 24.04.2023 kl 20:09
Green2030
24.04.2023 kl 20:01
3073
@Otra - det er jeg som eier denne tråden og jeg har aldri slettet noen. Det er nok Hummelsurr som har slette sitt eget innlegg.
Jeg tror ikke på melding før overtakelse og sammenslåing en gang ute i Juni.
Når det er sagt, er det rimelig smålig og barnslig å få folk en ikke liker til å bli slettet fra forumet, bare for at ett ord eller to er støtende. Sitter det så barnslige fjotter her inne også og føler seg tråkket på fordi at noen er litt uttrykksfulle ? Hummlesnurr ble slettet og jeg husker ikke engang hva han har skrevet "feil", så så meget ille kan da ikke være. Til dere som rakker ned på andre og får dem slettet når de sier noe tilbake, forbaskede drittunger! En skulle tro det sitter en mengde gråtende rødsrømpe aktivister her som føler seg rakket ned på. Dere kan slå dere sammen med Greta Thunberg, dere sier at det er forskjellige verdener, men i toppen er dere minst like lite utviklet, og mulig dere har like lite arbeidserfaring som henne også, men bare har vært heldige og kyniske på børsen. Så dermed kan dere slå dere på "brystet."
Når det er sagt, er det rimelig smålig og barnslig å få folk en ikke liker til å bli slettet fra forumet, bare for at ett ord eller to er støtende. Sitter det så barnslige fjotter her inne også og føler seg tråkket på fordi at noen er litt uttrykksfulle ? Hummlesnurr ble slettet og jeg husker ikke engang hva han har skrevet "feil", så så meget ille kan da ikke være. Til dere som rakker ned på andre og får dem slettet når de sier noe tilbake, forbaskede drittunger! En skulle tro det sitter en mengde gråtende rødsrømpe aktivister her som føler seg rakket ned på. Dere kan slå dere sammen med Greta Thunberg, dere sier at det er forskjellige verdener, men i toppen er dere minst like lite utviklet, og mulig dere har like lite arbeidserfaring som henne også, men bare har vært heldige og kyniske på børsen. Så dermed kan dere slå dere på "brystet."
Redigert 24.04.2023 kl 19:14
X-43 scramjet
24.04.2023 kl 18:47
3310
På tide å skrive opp verdiene til 12 kr per aksje, ALT står sterkere nå, trenger bare en godkjent løsning stemplet fra Solis obligasjonslånene at gjelden er under kontroll
Hadde vert fint å fått en melding og fått kvittert bort dette en gang for alle. Får håpe ledelsen sitter og forbereder en børsmelding som slippes i nå i kveld - eller senest i morgen tidlig.
Altså jeg finner flere, men der nevnes det ikke summer/verdier.
Jeg finner ett eksempel på sol prosjekt som var godkjent og regulert men ikke bygget ved salg. Greencoat renewables kjøpte i juni 2021 3 solparker i sør-Italia med kapasitet på 156MW for 10.5millioner euro.
Jo jeg tror det. Hvis Clean er seriøs var eet mest logisk at ALT henvendte seg til de og justerte avtalen i bytte mot hjelp. Eller i det miste gjennomgikk avtalen på nytt hvis de solgte/kvitte seg med x antall solprosjekter.
Det meste tyder på noe her. Og jeg tipper detaljene kommer ikke ut før det er på plass. Det er nok flere detaljer som henger sammen og er betinget på hverandre. Så det kan bli litt runder mellom dem og Solis.
Selvom obl eierne har balletak på ALT så kan de alltids komme med noe som er godt nok for å slippe taket. De ønsker jo å realisere verdier de også, ikke se noe gå tapt.
Det meste tyder på noe her. Og jeg tipper detaljene kommer ikke ut før det er på plass. Det er nok flere detaljer som henger sammen og er betinget på hverandre. Så det kan bli litt runder mellom dem og Solis.
Selvom obl eierne har balletak på ALT så kan de alltids komme med noe som er godt nok for å slippe taket. De ønsker jo å realisere verdier de også, ikke se noe gå tapt.
Du kan jo si at det de egentlig selger er regulert land areal. Det er ting som tar å få regulert, 5-10år prosesser. For ett selskap kan det være stor ferdig å betale en upfront sum for det fremfor å bruke tiden og risikoen på å regulere dem selv.
Og midlene vil jo gå til nedbetaling av gjeld. Om de selger noen prosjekter med gjeld vil det jo også hjelpe med å få ned gjeldsgraden og profitten/frigjorte EK kan spyttes inn i solis for å nedbetale gjeld.
Og midlene vil jo gå til nedbetaling av gjeld. Om de selger noen prosjekter med gjeld vil det jo også hjelpe med å få ned gjeldsgraden og profitten/frigjorte EK kan spyttes inn i solis for å nedbetale gjeld.
Humlesnurr skrevInnlegget er slettet
Så ingen tror at Clean Earth Acquisitions Corp har en finger med i spillet her ? jaja, da får vi bare vente å se. Er en grunn til at verdiene til Alternus ble "nedskrevet" i siste børsmelding i forhold til det opprinnelige utkastet om sammeslåing.
I internasjonal sammenheng er jo egentlig 500mill for kraftverk ikke mye penger så lenge de er operasjonelle og klare. Hvis det er utbyggingsprosjekter er det vanskeligere, men hvis det er ferdig regulert for bygging burde dette også være relativt enkelt mtp energi situasjonen EU står ovenfor. Itillegg er mange skitne energiselskaper på jakt etter grønne prosjekter. Equinor brukte jo 750mill på å kjøpe 5% av Scatec her i 2019 for å komme opp i 15% eierskap. Ikke billig akkurat.
BP, Iberola, Enel og Engie har gjennomført kjøp av sol kraftverk de siste årene for summer langt over 500mill.
Det burde være mange beilere som er interessert i å plukke opp slike prosjekter.
BP, Iberola, Enel og Engie har gjennomført kjøp av sol kraftverk de siste årene for summer langt over 500mill.
Det burde være mange beilere som er interessert i å plukke opp slike prosjekter.
Gullhaugen
24.04.2023 kl 16:12
3692
Humlesnurr skrevInnlegget er slettet
HVA står det her??????????????????? innen 21. april 2023
Hvis ingen fast term sheet for egenkapitalen eller ansvarlig lån er på plass innen 21. april 2023, har selskapet samtykket
å starte et norsk aksjetilbud. Alternativt har Solis også muligheten til å selge et minimum
på $54,38 millioner (€50 millioner) av eiendeler innen 21. april 2023, med salgsinntekter som skal brukes til en delvis
innløsning av obligasjonene (til en innløsnings-/kjøpskurs på 105 % frem til 30. juni 2023, og 107,5 %
deretter).
Hvis ingen fast term sheet for egenkapitalen eller ansvarlig lån er på plass innen 21. april 2023, har selskapet samtykket
å starte et norsk aksjetilbud. Alternativt har Solis også muligheten til å selge et minimum
på $54,38 millioner (€50 millioner) av eiendeler innen 21. april 2023, med salgsinntekter som skal brukes til en delvis
innløsning av obligasjonene (til en innløsnings-/kjøpskurs på 105 % frem til 30. juni 2023, og 107,5 %
deretter).
Redigert 24.04.2023 kl 16:20