Odfjell Drilling mot 40kr!

Kiss
ODL 17.06.2021 kl 10:09 328957

Verdens beste rigg selskap med langsiktige rammeavtaler med store oljeselskaper. Eier 4 supereffektive rigger selv og har driftsansvar for 4 attraktive rigger som er eller på vei ut i langvarige kontrakter.
Odfjell Drilling er kjent for å være pålitelig og foretrukken leverandør og en attraktiv arbeidsgiver
Redigert 09.06.2022 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
Snofall
19.01.2022 kl 19:55 8538

Ja jeg tror det kan være irriterende å sitte på utsiden når denne nå går😀 En annen trigger som det er snakket lite om er
Odfjell Oceanwind.
NHH78
19.01.2022 kl 19:32 8550

Jeg tror det må en generell kraftig korreksjon til på Oslo Børs for at man skal kunne få handlet denne på 16-17 nok igjen!

Fundamentalt ser Odfjell veldig bra ut og blir ikke overrasket om aksjen står i 24-25 nok om 2-4 uker! Underliggende drift er meget bra og ordreboken kommer til å vokse fremover! Potensielt mange solide triggere kommende uker/mnd så her tror jeg oppsiden er stor!

Mulige triggere:

*Mld om foreleggelse av Equinors kontrakt med Deepsea Stavanger! I utg.pkt er riggen tatt inn på 4 mnd, men som Equ sa i pressemelding, hensikten er at den skal jobbe for Equinor i mange år
*Mld om utbytte
*Mld om kontrakter på Mira og Bollsta
*Om Mira og Bollsta tar noen av oppdragene til Oddfjells rigger i Norge, så kan det frigjøre kapasitet til å sende en rigg til et nytt utenlands-eventyr! (Tilsvarende Stavanger sin jobb i Sør Afrika for Total)
*Fornyet/forlenget rammeavtale med AkerBP
* Sist men ikke minst, Odfjell er en oppkjøpskandidat! Med Noble/Maersk og Sdrl/Valaris med nytrimmete balanser nesten uten gjeld så ville kjøp av Odfjell vært den enkleste veien til å få et jerngrep rundt HE-markedet på norsk sokkel!




Vergil
19.01.2022 kl 19:04 8581

Dette har du ikke greie på… Har ikke vært i ODL siden sist sommer, men tar muligens plass igjen neste gang kursen er rundt 16-17. Jeg er enig i at ODL er et bra selskap og at riggene er de beste, men mer enn 25 har jeg ikke tro på. Snakkes på 16…
Snofall
19.01.2022 kl 18:54 8549

Da vet vi 2 ting. 1.Du solgte nå nettopp. 2 Du snakker ned aksjen for å igjen kjøpe den på 17 til 18.
Vergil
19.01.2022 kl 18:49 8384

Pretensiøst av deg å kalle mine analyser tøys… Avklaring ble lovet ila sist høst, men kom ikke. Aldri sagt at utbytte ble lovet. Jeg har fulgt ODL siden covid senka kursen og kjøpte på 7-8, og har tjent 300%. Har solgt meg ut på 22-23 hver gang, og det har aldri slått feil. Det har vært snakk om 40 hele tiden, men det kommer ikke til å skje, er kun et bud som vil føre kursen dit. De snakka om 40 da Lieungh lånte penger av Helene og kjøpte på 30 også. Managementet på de siste riggene gir kun småpenger. Oppskrivning av riggverdier muligens, men kan ikke se hvilke nyheter utenom bud som skal dra denne over 25.
Snofall
19.01.2022 kl 18:17 8385

Må si meg uenig med deg i din analyse for hva som kan drive odfjell til 40. For det første er det bare tøys å si at det er mange rigger til salg å dermed masse å velge i. De som eventuelt ønsker å legge inn bud på odfjell har vel mere enn bare riggene i tankene. Odfjell sin historie og gode stand’in hos de største aktørene i Nordsjøen har vel en større verdi enn bare riggene. Det er også tøys å si at det var lovet utbytte i høst. Det som ble sagt er at det kunne være muligheter for utbytte iløpet av 2022 og at selskapet vil prioritere dette fremfor å gjøre investeringer som setter dette på vent, noe de nå beviser med å ikke kjøpe flere rigger men heller ta management på NOL riggene som vil styrke sjansene for gjentagende utbytter i kvartalene fremover. Når det gjelder innside salgene til Simen ble dette gjort utenfor markedet igjennom en avtale med Helene Odfjell å har ingen betydning for verdisettingen av aksjen da Simen sitter på store opsjoner som han sannsynligvis blir å benytte seg av. Glem ikke triggerne når de får NOL riggene i arbeid. Disse riggene er noe av det beste som finnes i markedet og vil derfor kunne oppnå høyere rater. Utover dette ville ikke Simen uttalt at de er åpen for oppkjøp hvis ikke hovedaksjonæren har dette i tankene, å vi vet hvor markedet er på vei så en salgssum under 40 til 50 er helt sikkert uaktuelt.
Redigert 19.01.2022 kl 18:37 Du må logge inn for å svare
Vergil
19.01.2022 kl 16:50 8387

Hva kan komme som drar ODL til NOK 40? Utbytteavklaring gjenstår fremdeles. Ble lovet i høst. Innsidesalg av Lieungh. Riggene er vel stort sett på lange kontrakter. Eneste jeg kan se er et evt bud. Helene selger nok om prisen er bra nok, men det finnes plenty av rigger til salgs…
RedDevils
19.01.2022 kl 11:17 8521

Men er det noen brønner som er klare til og bli boret i nærmeste framtid da? Det er vell det store spørsmålet 😳
Trade88
18.01.2022 kl 08:49 8811

Ville aldri sittet på sidelinjen i disse tider når det gjelder odfjell aksjen. Her vil det komme positive nyheter på løpende bånd og kursen 40 kommer plutselig veldig fort. Min mening da :=)
RedDevils
18.01.2022 kl 01:05 8851

Er lenge før denne komme ut på kontrakt vill tippe 6mnd. Di må skaffe nytt personell ombord og få gokjent ny SUT..
Men når dette er i boks er det bare velstand..
Kiss
17.01.2022 kl 18:14 5621

Ikke vits å selge nå, oljeselskapene er på all time high. Oljeservice vil nå stige jevnt og trutt. Nå som det er færre aktører i riggmarkedet vil oljeselskapene måtte betale akseptable rater for å få tilgang til gode rigger. Ikke noe grunn til å underby og tape på dårlige kontrakter.
Snofall
17.01.2022 kl 17:46 5639

Fra min side blir det ikke solgt en eneste aksje i dette selskapet. De som selger nå skal få angre seg dypt.
GOV
17.01.2022 kl 17:38 5601

... det er 'noe snakk' om konsolidering i riggmarkedet - hvem, hva, hvor... Ingen svært store nyheter rundt ODL.. Dog beveger aksjen seg ( i det stille..) fra rundt 17,30 til tett oppunder 23 kr. på en drøy måned.. Ingen eksepsjonell omsetning, men det virker noe traust og solid over ODL - sitter nok på aksjene fremover.. Håper Q4-tallene som kommer 24. februar forsvarer og forsterker den positive utviklingen!
5198
16.01.2022 kl 06:34 5931

Så lenge Fredriksen bidrar med rigger/kapital så er alt greit, ODL må bare fortsette med det de er best på i verden.
Redigert 16.01.2022 kl 06:34 Du må logge inn for å svare
sigvard
16.01.2022 kl 05:23 5945

Hold for all del Fredriksen unna dette selskapet..har ødelagt nok for sdrl
El Tigergutt
13.01.2022 kl 05:43 6419

E nok berre eit tidsspørsmål før melding fra Odfjell Drilling at dei skiller ut MODU fra resten, i eit eige selskap.
Gjere alt enklere mtp. fusjon, salg eller oppkjøp.
siddis
12.01.2022 kl 12:15 6591

Da ser det ut som Fredriksen systemet gir gass? Kortene legges nå ut på bordet. Valaris + SDRL+NOL+ ODL + (NODL?). Hven som slukes først og sist er det nok en plan på hos storeulv ?
Oddfjell har en oppside på 30-40% om verdi er 8-9 milliarder NOK som noen antyder. Jeg selger ikke en eneste aksje her !!!
NHH78
10.01.2022 kl 23:00 6925

Meget sterkt av både Odfjell og NOL i dag! Er det riggarbeidere på Bollsta som kjøper etter positivt allmøte med Odl nylig…!?

At det kommer nyheter fra Odfjell i tiden fremover trenger man ikke å lure på :) Jeg tror det kommer gode nyheter som perler på en snor utover året! Og for de som enda ikke har kjøpt aksjen så har man fortsatt en meget god mulighet til å få en fin inngangskurs.

De første gode nyhetene fra Odfjell tror jeg vil omhandle West Bollsta - dette er vel den største og kraftigste halvt nedsenkbare flyteriggen i verden? Toppmoderne rigg som er utstyrt med det beste utstyret som er å få tak i. Selve skroget er bygd i Sør-Korea, men det aller meste av utstyret om bord er vel norsk!?

Gleder meg til å se hva Odfjell får ut av denne herligheten sammen med resten av den solide flåten de besitter! Den ender vel trolig opp hos AkerBP/Lundin evt Equinor! Og lykkes Odl med å få den på en lang og solid kontrakt vil det ikke bare være attraktivt for dagens eier, men også nok en fjær i hatten for Odfjell som vil befeste sin posisjon som den ubestridte ener i Nordsjøen på effektiv og sikker drift av HE-semier.. De blir ikke en mindre attraktiv oppkjøpskandidat av den grunn for å si det sånn!
Redigert 10.01.2022 kl 23:01 Du må logge inn for å svare
HAS
10.01.2022 kl 17:37 7094

De er sikkert ganske samkjørte i informasjonen og det skjer vel ikke så mye før emisjonen. Vedtak førstkommende torsdag om reduksjon av pålydende er mer å regne som en nødvendig formalitet, og etter det kan sikkert emisjonen komme når som helst. Etter det begynner ting forhåpentligvis å løsne.
Kiss
10.01.2022 kl 16:59 7124

Bra oppgang i både Odfjell og NOL på en dag hvor børsen faller 1,5 prosent. Kan vi vente noen nyheter fremover?
R19
08.01.2022 kl 09:08 7554

Hva skal valaris med 5 prosent i Odfjell? Hvis valaris ønsker selskapet må de kjøpe aksjer av Odfjell. Grunnen til at Fredriksen kjøper i valaris er at de ikke har en stor eier der og han kan få kontroll i selskapet. Det kan aldri valaris få i Odfjell uten at helene Odfjell selger aksjene.
Redigert 08.01.2022 kl 09:13 Du må logge inn for å svare
NHH78
08.01.2022 kl 00:13 7712

Ja, disse uttalelsene fra Lieungh om at man er åpen for å bli kjøpt opp demper ikke akkurat spekulasjonene :)

Er nok ikke tilfeldig at det er en betrodd Fredriksen-mann som er på vei inn i styret til Odfjell - Harald Thorstein som tidligere har sittet i styret til Seadrill og Golden Ocean!
Blir nok valgt inn på EOG i Odfjell 26.Jan.

Odfjell har noe Seadrill trenger og det er en god organisasjon til å drifte HE-riggene sine i Nordsjøen. Så når Odfjell uttaler at de er åpen for å bli kjøpt opp kombinert med at de skal drifte NOL/Hemen-riggene og at denne betrodde Fredriksen karen er på vei inn i ODL-styret, så tror jeg faktisk at det er gode sjanser for et restrukturert og nærmest gjeldfritt Seadrill/Valaris kommer til å ende opp med å kjøpe Odfjell!

Inkl NOL-riggene(som jeg tipper uansett slukes av SDRL) så vil de i så fall ha en imponerende flåte med HE-semier på Norsk sokkel og en fantastisk organisasjon til å sørge for sikker og effektiv drift av disse! Ville vært en fin exit mulighet for Helene Odfjell også, men vi får se :)

Odfjell drifter fint alene også.. men det er et eller annet i gjære med innsettelsen av denne Harald og management avtalen med NOL-riggene, som får meg til å tro at nye SDRL/Valaris og Odfjell får mye med hverandre å gjøre i en eller annen form!
gogl mannen
05.01.2022 kl 09:16 8364

Tror sannsynligheten for oppkjøp er stor i 2022.
- Høy oljepris og rigmarked i sterk bedring
- konsolideringen har starter, store aktører er igjen istand til å gjøre rig dealer.
- Odl har de beste riggene og kompetansen i markedet.
- Har bygget fantastisk track record og forhold til kundene sine. (Allianse partner avtalen med AkerBP ble enda mer attraktiv etter Lundin oppkjøp)
- Odfjell har signalisert at de er åpne for å bli kjøpt opp.

Odl er en stor fristelse som mange store ønsker seg, kombinert med skrekken for at konkurrentene kjøper ODL.

Her kan det bli budkrig:)
Redigert 05.01.2022 kl 09:27 Du må logge inn for å svare
NHH78
04.01.2022 kl 18:09 8649

Jeg har også lurt på hvem kjøperen av denne posten er/var… Ingen som sitter på oppdatere aksjonærlister?

Riggmarkedet i 2022 tror jeg kommer til å bli en thriller!
El Tigergutt
04.01.2022 kl 16:06 8752

Kan det vera Valaris som gjorde eit stunt (starta) den 17 desember då det va eit kjøp for rundt 19 mill. i sluttauksjonen? ca 1 mill. Aksjer.
gogl mannen
04.01.2022 kl 13:58 8712

He he, ja det hadde satt fyr på kursen:)
Kiss
04.01.2022 kl 13:48 8723

Det som mangler nå er at Valaris flagger med 5% i Odfjell.
cold
04.01.2022 kl 11:40 8687

Archer? Mer tro på Valaris, der JF eier 5%.
Redigert 04.01.2022 kl 13:09 Du må logge inn for å svare
Snofall
04.01.2022 kl 09:59 8724

Som Simen sier kan det skje mye i 2022.... men bare hvis det er til fordel for aksjonærene.
Tror dette blir bra :-)
Lykke til alle sammen
cissteg
04.01.2022 kl 09:19 8686

Odfjell Drilling + Seadrill Norge + NOL + Archer = Sant?
Snofall
03.01.2022 kl 22:56 8886

Helt enig i resonnement. Her ligger det triggere i begge NOL riggen og egne rigger i et tilkommende varmt marked samt Oceanwind med eventuell spinn-off. Gode resultater med lovnad om utbytte, da vil selskapet være langt mere interessant for store fond som er avhengige av dette for å kunne investere. Omsetningen vi ser i aksjen nå om dagen vil ta seg betraktelig opp. Ca 4 mill i dag.
Her er det bare å sitte på aksjene og nyte turen med gjevne rykk. Denne kommer til å ligge i overkjøpt område lenge rent teknisk da det fundamentale er knallsterkt.
Dette er fordelen med å sitte i selskaper med en solid ledelse å troverdighet. Simen holder det han sier. Derfor har jeg ingen tro på at det kommer til noen emisjon med NOL.
NHH78
03.01.2022 kl 22:14 8619

Man blir ikke fattig av å ta gevinster, men jeg er redd du solgte for tidlig! Fundamentalt ser Odfjell veldig bra ut og rent teknisk(for de som er glad i det), så kan et brudd gjennom 21 fort gi et byks mot 24-25 nok pr aksje.. Og virkelig ingenting å si på om prisen hadde vært 24-25 basert på underliggende drift og solid ordrebok! Potensielt mange solide triggere fremover, så her tror jeg oppsiden er stor!
Kiss
03.01.2022 kl 21:43 8659

Bra stemning over dammen med Transocean som stiger nesten 15%, positiv utvikling for Valaris og Noble også. Oljeselskapene steg bra ifjor, 2022/23/24 bør være bra for rigg.
Slettet bruker
03.01.2022 kl 21:06 8661

Du tar feil. Leie av 2 rigger for og sikre utbytte. Blir ikke noe fusjon bare noe nolduser i nol som drømmer om dette.
Cutter
03.01.2022 kl 20:12 8700

Solgte alt idag. Sikker på at det kommer nyheter om emisjon og fusjon med NOL i en eller annen form innen kort tid. Da blir det 17 igjen
Kiss
03.01.2022 kl 14:10 8870

Absolutt, mye info vil komme ut de neste ukene!
Grafter
31.12.2021 kl 21:40 9351

Splitting av div avdelinger kommer til å skje, men ikke noe av betydning annet at dette vil gagne Odfjell drilling økonomisk. Ikke noe stress det.
Oceanwind kontrakter kommer også, det har det vært åpne om.
Fusjon tviler jeg på.
Aquarius vil ikke bankene bruke penger på tipper jeg. Blir for dyrt og riggen i for dårlig stand. Har selv vært på den år tilbake.
Godt nyttår. Kursen blir bedre i 2022 :)