WRL - hadde bare jeg ledet selskapet?

Slettet bruker
WRL 20.10.2018 kl 01:24 1466

Til og med i fylla er dette svært enkelt. Ingen roadshow what so ever! Dette er ferdig.....ferdig snakka og historie.

For det første hadde jeg aldri ansatt noen......dette fordi jeg forlengst hadde sparket flere. Videre hadde jeg gått i strupen på alle analytikere som ikke priser selskapet slik jeg mener. Jeg hadde aldri gitt meg! Dette med viten om at disse menneskene ønsker fakta. Fakta som driver dem og som kan gjøre dem redde om de ikke forstår. De simpelthen elsker å bli møtt med motargumenter slik at deres fakta kan bli stående. Det ligger i deres natur å fremstå som allvitende. Hvis ikke kryper de opp i sengen og inntar fosterstilling.

Det er her det ligger og hva alt burde handle om.

Overbevis meglerhusene og alt går av seg selv.

Hvis det overhode er mulig?
Redigert 20.01.2021 kl 07:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.10.2018 kl 02:01 1437

Eskil...denne nyansatte lederen. Hva skal han gjøre?

Et roadshow sier han.

Jeg hadde fortalt han at dette ble helt feil. At hele greia ble så feil og at verden må gå videre. Med dette mener jeg at ansettelsen ble gjort før jeg ble leder. At han definitivt ikke er den rette.

Med andre ord............feil ansettelse slik at duden må finne andre jaktmarkeder.

Hallo..........et roadshow?

Gi meg fred.
Redigert 20.10.2018 kl 02:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.10.2018 kl 02:35 1412

Press, press og press.

Aldri gi etter når det gjelder økning av dagens produksjon. Forlange full betaling og med ytterligere garantier.

Dette er hva markedet trenger. Aldri å gi etter.

Fører ikke dette frem vil aldri kursen til wrl komme.
Slettet bruker
20.10.2018 kl 11:47 1297

Du vet det sikkert selv Symphony, men jeg sier det allikevel for ordens skyld. Det som "overbeviser" et meglerhus til å snakke varmt om en aksje er utsiktene til å plassere en større emisjon for selskapet - en emisjon de selv tjener rått på. Ser de ikke butikk i caset bruker de ikke en kalori på selskapet - så enkelt er det. Og for tiden er det ingen meglerhus som ser noe inntektspotensiale i WRL og de bruker tiden sin til å snakke opp gambling bobler og annet rask som de kan prakke på "blinde" investorer. Når det gjelder WRL må vi kunne klare å tenke selv - ja, ledelsen har gjort mye dumt, men de har faktisk fått boret brønner som fungerer, forhandlet og inngått lange avtaler som sikrer levering av deres produkt - og gearingen (Netto gjeld/ EBITDA) er i realiteten under 2 - samtidig som behovet for capex (ekspansjonsinvesteringer) er lave fremover. Og som mange helt korrekt påpeker på andre tråder - selskapet kan driftes av noen svært få personer slik at kostnadene presses og dette blir en utbyttemaskin om relativt kort tid. Oppskriften for selskapet er: forhandle frem ny avtale til 2040 og gjerne lengre - bore en eller to brønner til , kutte staben til minimum (kun vedlikehold av anlegget og innkreving av månedlig faktura...) og betale utbytte - dette selskapet er forholdsvis enkelt både å forstå og å lede.