PHO - hva har endret seg siden Q2 18

Londonmannen
PHO 20.10.2018 kl 10:28 8207

Det har opptil flere ganger vært understreket at PHO har startet en ny tidsregning etter at flexiscope ble godkjent av FDA. Nå nærmer man seg presentasjon av Q3 18 og det kan være greit å ha klart for seg at den nye tidsregningen egentlig begynner midt i Q2 18 og følgelig kan det vise seg store utslag fra Q2 til Q3. Spesielt hva angår guiding. Legger ved dette utklippet fra Karl Storz datert 22 mai 2018 som viser noen av de endringene som først fikk full effekt gjennom et helt kvartal i Q3 18:

«KARL STORZ is releasing its PDD (photodynamic diagnostics) Blue Light Flexible Video Cystoscopy in the United States for detection of non-muscle invasive bladder cancer. The news is a result of the FDA’s regulatory green light that allows the company’s Blue Light Cystoscopy with Cysview to also be useful with the KARL STORZ PDD Blue Light Flexible Video Cystoscope.

The regulatory approval includes an indication for use of Cysview repeatedly on the same patient to spot Carcinoma in Situ, a difficult bladder cancer to diagnose. Of note, Cysview, an optical imaging compound that’s injected and fluoresces in pink, is manufactured by Photocure.

The new blue light system is flexible and so fairly comfortable for the patient, so much so that it does not require anesthesia during an exam.

Some study information on Blue Light Cystoscopy, according to KARL STORZ:

The FDA approval of KARL STORZ PDD Blue Light Flexible Cystoscopy with Cysview® (BLFCC) is based on results from a large Phase III study using the KARL STORZ blue-light-enabled rigid and flexible cystoscopes and blue light video system. During the Phase III clinical trial for Blue Light Flexible Cystoscopy, the following significant clinical findings were documented:

BLFCC significantly improves the detection of patients with recurrence of bladder cancer (20.6%, p<0.0001).
BLCC significantly improves the detection of patients who recurred with CIS (34.6%, p<0.0001).
Repeat use of BLCC improves tumor detection in 46.2% of the patients and is safe.»

Dette forklarer også hvorfor kun 2 flexiscope ble utplassert i løpet av de siste ukene av Q2. Men med akselererende vekst kan mye positivt ha skjedd gjennom Q3, det første fulle kvartalet da Storz flexiscope var tilgjengelig. Vi går et par tre spennende uker i møte.
Redigert 20.01.2021 kl 00:04 Du må logge inn for å svare
bravi
21.10.2018 kl 09:50 4665

pafo, jeg tror heller ikke at sykehus bryr seg om kursen. Selskapet Photocure bryr seg heller ikke om kursen, det må man kunne si. Det er bare aksjonærene som bryr seg om kursen, tydeligvis ingen andre.
Slettet bruker
21.10.2018 kl 09:30 4718

Det er helt rett bravi men sykehus bryr sig ikke om kursen, de vil ha pasienter . Og det får dem med blåhvit lys.
Og det betyr inntekter, men det er mange som ikke har en aning om vad som skjer i USA. Blåhvit lys gjør
mennesker friskare det er argument nok.
Tobias
21.10.2018 kl 09:24 4736

Fin denne:

"Blue Light Cystocopy with Cysview is a game changer," said Dr. Adam Mellis of Georgia Urology. "It is rapidly becoming the standard of care for patients with bladder tumours."

Hele artikkelen:

Georgia Urology Physicians Use Innovative Technology to Hunt Down and Treat Bladder Cancers
PRESS RELEASE PR Newswire
Oct. 18, 2018, 03:45 PM
ATLANTA, Oct. 18, 2018 /PRNewswire-PRWeb/ -- Physicians with Georgia Urology, the largest urology practice in the Southeast, are among a select number of medical professionals nationwide using Blue Light Cystoscopy with Cysview. This assists in detecting papillary cancer of the bladder in patients with known or suspected bladder cancer. Cysview is the only FDA-approved imaging agent for use with blue-light cystoscopy.

Georgia Urology physicians are currently using Blue Light Cystocopy with Cysview at Northside Hospital Forsyth in Cumming, one of only three sites in the state offering this state-of-the-art technology.

"Blue Light Cystocopy with Cysview is a game changer," said Dr. Adam Mellis of Georgia Urology. "It is rapidly becoming the standard of care for patients with bladder tumors."

Bladder cancer is the sixth most commonly diagnosed cancer in the U.S. The American Cancer Society estimates 72,570 new cases of bladder cancer are diagnosed each year. Between 50 to 80 percent of patients will have their bladder cancer recur, making it the highest recurrence rate of any form of cancer.

Early detection is key. To remove cancerous tissue, surgeons perform a procedure known as the transurethral resection of the bladder tumor (TURBT). During the procedure, doctors typically use white-light cystoscopy to spot suspicious lesions. However, when physicians use white-light cystoscopy alone, they can potentially miss harder-to-see tumors.

Adding Blue Light Cystocopy with Cysview to the TURBT process allows more elusive tumors that may be present to become more visible. It causes the tumors to stand out against normal bladder tissue, making it easier for the doctor to identify and remove them.

"I am such an advocate for it because it provides so many benefits for my patients," Dr. Mellis explained. "It has the potential to catch cancers that may have been missed otherwise using standard white-light cystoscopy. This, in turn, may lead to better outcomes for patients."

Georgia Urology is the largest urology practice in Atlanta and throughout the Southeast. Georgia Urology has more than 30 locations and six ambulatory surgery centers. The practice is comprised of more than 40 physicians, many of whom are fellowship-trained and hold advanced specialty training in oncology, robotic surgery, laparoscopy, infertility, incontinence and pediatrics. Georgia Urology physicians use state-of-the-art diagnostic equipment and advanced treatment techniques, including robot-assisted technology and minimally-invasive procedures, in order to manage all urological problems in men, women, and children. It is the practice's mission to inform and partner with patients to develop a personalized, compassionate, and comprehensive treatment plan for all of their urological conditions.

About Blue-Light Cystoscopy with Cysview: Physicians deliver the imaging solution (Cysview) into the bladder about an hour prior to the cystoscopy and is absorbed by cancerous tissue. The doctor inserts a long thin tube into the bladder. After first using white light, the doctor switches to blue light mode. The preferential uptake of Cysview by malignant cells causes other hard-to-see tumors that may be present become more visible. Cysview is for use in the cystoscopic detection of non-muscle invasive papillary cancer of the bladder among patients suspected or known to have lesion(s) on the basis of a prior cystoscopy. Cysview is used with the Karl Storz D-Light C Photodynamic Diagnostic (PDD) system to perform cystoscopy with the blue light setting as an adjunct to the white light setting. Cysview is not for repetitive use and not a replacement for random bladder biopsies or other procedures used in the detection of bladder cancer.



SOURCE Georgia Urology
bravi
21.10.2018 kl 08:56 4788

pafo, du sier man ser klart hvordan utviklingen går. Hvorfor vises ikke dette på kursen da? Den har gått nedover.
Slettet bruker
21.10.2018 kl 08:39 4819

Men om man ser på sykehus som har skaffet BLC så ser man klart vart utvekklingen går.
https://www.karlstorz.com/cps/rde/xbcr/karlstorz_assets/ASSETS/3557592.pdf. side 6
De nesten dobblet antall pasienter på 2 år. Og eg trur andre sykehus følger efter de driver jo business.
Og da kommer flexiscope efter, vilke ikke gjør det vanskeligere.
Ingen vil stå utenfor.
sjakknøtt
21.10.2018 kl 08:21 4857

Som jeg skrev påen tråd her for noen uker siden, har jeg ikke tro på noe positivt resultatvarsel før noe tid etter at Daniel Schneider er på plass i sjefsstolen.
Inntil da er PHO i et slaks vakuum.
Utifra positive uttalelser fra diverse urologer, pasienter og Bellete, samt en dose logikk, er jeg overbevist om at Photocure vil bli en suksess. Spesielt fra og med 2019, da flexible scope vil få en bedre og enklere refusjonsordning. Da er også salgskorpset "trimmet".
En melding om at Schneider er på plass, kan komme allerede neste uke?
bravi
21.10.2018 kl 08:02 4891

Hvis man ser på kursutviklingen siste 5-6 uker forventer ikke markedet noe kjemperesultat på Q3, det er helt klart. Det har ikke kommet noe resultatvarsel fra selskapet, heller ikke noe om utplassering av flex skop. Hvis det er som mange mener at Pho har plussresultat i Q3 burde det ha vært innformert, bakgrunn for det er at selskapet har gått med underskudd hvert bidige kvartal tidligere.

Det er ofte slik at selskaper melder positive nyheter så tidlig de kan, negative nyheter venter de med så lenge som mulig.
Londonmannen
21.10.2018 kl 00:26 5038

Vel, du må jo få lov å tro og mene det du vil, som alle oss andre. Tro gjerne at Q3 blir et gjesp. Men jeg kjenner en del andre som slett ikke vil være enig med deg i det. Nå er det ikke lenge igjen å vente. 8 NOV får vi svaret på om der blir et gjesp eller ikke.

Personlig velger jeg å tro at det som har skjedd siden mai 2018 vil ha større betydning for hvordan Q3 seansen blir, enn noe av der som skjedde før mai 2018. Og heller ikke jeg får meg til å tro at vi står foran en ubetydelig og lite engasjerende Q3 presentasjon.
Men time will show! God natt, sov godt og drøm søtt!
Redigert 21.10.2018 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
JosefK
21.10.2018 kl 00:15 5058



Uten historie vil du aldri forstå framtiden. Den er i høyeste grad relevant og meg bekjent har det hverken blitt bekjentgjort noe som endrer trajectory for Pho. Stoffet er det samme som før, det virker like bra, men ingen tør heve guidingen mer enn at Dahl mumler litt mer på dette punktet.

Q3 blir et gjesp om det ikke dukker opp et resultatvarsel til uken.

Londonmannen
20.10.2018 kl 23:19 5135

Josefk
Skjønner ikke hvorfor du trekker inn historie som er lite relevant for dagens situasjon for PHO. Dersom du likevel mener at det som skjedde i PHO frem til mai 2018 vil være styrende for det som skjer i tiden fremover, så er det jo bare å bruke pengene sine til andre investeringer.
Vi som har kjøpt oss inn i løpet av sommeren 2018 har gjort dette fordi vi erkjenner at det skjenne en særdeles viktig og avgjørende forandring i PHO i mai/juni 2018 og vi tror at dette vil vise seg igjen i de kommende kvartalspresentasjonen.

Lykke til med hva enn du ,åtte putte pengene i!
Redigert 20.10.2018 kl 23:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.10.2018 kl 23:13 5095

Kommer alltid opp mye rart, spesielt fra de som ikke er eksponert i PHO.
Uvitenhet og manglende kunnskap er kanskje noen stikkord...
JosefK
20.10.2018 kl 23:04 5110


????

Ja da slenger jeg meg på og roper heia! Heia! Heia!

Og så kan det jo være grunn til å spørre om @oppgang kommer vet når vekstselskapet først solgte vidunder kuren hexvix.
Londonmannen
20.10.2018 kl 23:01 5117

Kaliber
Det kan godt være og det burde ikke forundre noen. Men det er vanskelig å argumentere mot en metode som vitenskapelig bevist er suveren mhp blærekreftdiagnostisering. Noe også det faktum at FDA har godkjent bruk av flexiscope og repetitive use of Cysview samt åpnet opp surveillancemarkedet. Hvordan skal konkurrenter overbevise sykehus, AUA og pasientorganisasjoner når de ikke har noen bedre metode å vise til?
Må si jeg har vanskelig å se hvilke argumentasjon de kan slå i bordet med.

Men la kvartalsresultater fremover tale og fortelle oss hvordan BLCC slår gjennom i USA.
investinor
20.10.2018 kl 20:47 5264

med salget i q2? hva tilsvarer det i aksjekurs. focus? orker ikke regne på det nå med PE/20
kaliber
20.10.2018 kl 20:34 5291

Det kan være sterke konkurrerende krefter som motarbeider at BLCC får betydelig del av markedet, tenker jeg,da at kursen faller!!
Londonmannen
20.10.2018 kl 16:57 5487

Focuss
Mulig jeg misforstår noe, men vil ikke flexiscopene også kunne overta TURBT markedet? Jeg har forstått det slik at BLCC har vært begrenset til TURBT fordi regide scope ikke har vært godkjent for repititve behandling og at undersøkelsen er så ukomfortabel for pasienten at den må gjennomføres med pasienten i full narkose på operasjonsstue. Men at man ved introduksjon av flexiscope så har man fått anledning til repititive behandling og flexiscopet er så skånsomt at undersøkelser kan gjennomføres poliklinisk utenfor operasjonsstuen og med pasienten i lokalbedøvelse. Men at flexiscope nå utvider markedet for BLCC teknologien enormt ved inntreden på surveillance markedet, skulle ikke forhindre sykehuset til også å kunne benytte flexiscope også i TURBT. Eller?
Er det noe jeg ikke har fått med meg?
focuss
20.10.2018 kl 16:09 5571

Bare minner om at det er enorme vekstmuligheter fortsatt i TURBT hvor rigide scope benyttes. Markedet bare i MSAène er på over en milliard og BLC Cysview har foreløpig bare 6 % markedsandel. Potensialet for flexiscopene er selvfølgelig vanvittig mye større, men litt usikker på hvordan det vil gi utslag allerede nå i Q3. Tar i mot en hyggelig overraskelse med åpne armer.
billionæren
20.10.2018 kl 15:26 5641

Kanskje høres det lite ut. Men vi vet også at det rapportert om opp til 2 pasienter i timen. Dvs, at potensialet pr flexiscope kan være så mye som ca 8 MNOK pr kvartal. Q2 hadde totalt 16.1 MNOK i US salg.. Da er det bare å fylle ordrebøkene!!
Londonmannen
20.10.2018 kl 15:23 5655

Tydelig at juni/juli/august blir et skifte fra salg av regide scope og over til flexiscope. Det kan nok påvirke volumet i en periode der salget avvergede scope trolig får et brått dropp mens salget av flexiscope begynner å ta seg opp.

Blir spennende å se hvordan dette kan slå ut på salgstallene.
Redigert 20.10.2018 kl 15:28 Du må logge inn for å svare
risksøker
20.10.2018 kl 15:23 5658

Dette er locations til Karl Storz world wide;
https://www.karlstorz.com/ar/en/headquarters-worldwide.htm?d=CORP
Hva skjer med resten av verden det må da være et enormt potensiale?
Er der en site vi kan følge med på som angir solgte/installerte Storz flexiscope?
Helme5
20.10.2018 kl 14:47 5736

Fjellmann1 - husk at der var ferietid, så tempoet har sikkert været noget højere i aug/sep
Slettet bruker
20.10.2018 kl 14:47 5742

fjellmann1

Akselererende betyr i klartekst hurtigere og hurtigere, og i denne forbindelse utplassering av flexiscope.
Jeg kan ikke tenke meg at rigide scope heretter får mange tilhengere, og jeg tipper at minst 20 felxiscope er utplassert i Q3, og enormt mange flere vil bli utplassert i Q4, kanskje opp mot 80-100 stk.

Siden det må ha vært et visst etterslep av rigide scope inn i Q3, kan så mange som rundtt 10 av disse være utplassert i kvartalet..
Mitt tips er at det er utplassert > <30 scope totalt i Q3.

Slik fungerer det i vekstselskaper som har fått napp og storfisk på kroken.
fjellmann1
20.10.2018 kl 14:28 5780

Pr 7. August var det 4 flexiscope. Dvs to utplasserte i juli.
Ved utgangen av Q2 var det to stk, dvs de ble utplassert i mai/juni.
Ved utgangen av Q3 har vi da kanskje 8-10 stk? Synes det er lite....
clanz
20.10.2018 kl 14:11 5808

Ja, salget av flexscope er vel egentlig det som blir mest interessant i Q3.

Har skjønt at det er fullt mulig å fjerne mindre svulster der og da når man gjør en surveilance.... det gjør det viktig å finne absolutt alle svulstene...mens de er små.
Dermed er jeg også der at flexscope bør være veldig interessant marked.
Jaxxi
20.10.2018 kl 11:15 6042

HealthNewsDigest.com) - DALLAS – August 07, 2018
DETTE ER ALTSÅ DEN 07.AUG.2018 DAGEN FØR Q2, ALLEREDE DA HADDE DE FÅTT UT FLEXISCOPE NR.4
UTSW became one of just four institutions in the country to offer the blue-light scope for outpatient use.

UT Southwestern Medical is recognizing its 75th year in 2018. The Harold C. Simmons Comprehensive Cancer Center, one of 49 NCI-designated Comprehensive Cancer Centers in the U.S. and the only one in North Texas, is among just 30 U.S. cancer research centers to be designated by the NCI as a National Clinical Trials Network Lead Academic Participating Site.

http://www.healthnewsdigest.com/news/Cancer_Issues_660/Blue-light-Technology-Improves-Identification-of-Bladder-Cancer.shtml

Redigert 20.10.2018 kl 11:20 Du må logge inn for å svare