NRC nY KONTRAKT 2000 MILL KR.

Martin10
NRC GR 21.06.2021 kl 11:34 3718

Fredag ettermiddag kom nyheten om at NRC Group har sikret seg en ordre på 200 mill Euro med Finske myndigheter. Til sammen har firmaet sikret seg ordre på over 3 milliarder til denne tid i 2 kvartal. Kan vi se begynnelsen på en ny opptur for firmaet? DNB har lenge hatt en anbefalinf på aksjen. Nordea har sikret seg 20% av aksjene. Jeg vil tro at myndigheter i de nordiske land vil satse på infrastruktur prosjekt etter pandemien for å få fart på sysselsetting. Hva tror dere?
Odi.1
21.06.2021 kl 11:57 3685

Går i riktig retning denne her nå. Så får en håpe aksjekursen også etter hvert begynner å bevege seg i riktig retning.
Har god tro på denne fremover.
Joppe84
21.06.2021 kl 13:39 3620

Er ikke problemet til NRC marginene, ikke backloggen?

Spiller ingen rolle om de får kontrakter på 2 mrd når de bruker 2,1 mrd på å gjøre jobben.
besson
21.06.2021 kl 17:18 3562

Det er lønnsomheten som er problemet ja, men det finske selskapet gjør det ok.
Aramis
22.06.2021 kl 03:09 3439

En kontrakt til 2 milliarder er ikke hverdagskost. Selvfølgelig er det lønnsomheten som avgjør, mendette gir NRC en fantastisk mulighet til å vise hva de er god for..
I et hvert annet selskap bille en slik kontrakt blitt feiret med en solid kursoppgang, men når det gjelder NRC, vil markedet vil tydeligvis se konkrete resultater før de laster opp.
webspinner
22.06.2021 kl 07:47 3376

Problemet til NRC er ikke den generelle lønnsomheten i kontraktene, men lønnsomheten i tidligere inngåtte kontrakter. Jeg leser det som et helt klassisk tilfelle av at en tidligere ledelse har jaktet vekst og hatt for lite disiplin i risikovurderingen. Dette ga en stor organisk vekst, men så kom den sure kløen. Nå er toppledelsen byttet ut og friske kontrakter kommer inn. Dette er nok årsaken til at vi har sett mindre ordreinngang enn hva man har sett tidligere, ny ledelse er mer risikoaverse. Ledelsen består primært av tidligere AF-folk, de har god kultur og risikovurdering av tendering.

Dette blir veldig bra, men vil ta tid. 1-2 år, avhengig av hvor langt de alt har kommet.
peterdawn
22.06.2021 kl 08:03 3344

Hel enig med deg webspinner. Men i dag prises selskapet kun til verdien av den finske virksomheten. Med veldig gode vekst-utsikter i alle fall i Norge. Er ikke dette veldig mystisk?
besson
22.06.2021 kl 08:37 3310

Ang. hverdagskost, så er dette en forlengelse av en kontrakt de har allerede i dag "The procurement, logistics and warehousing are operated by NRC Group Finland today. This contract secures continuation for this business for another five years". Så dette blir en fortsettelse av det de holder på med i dag. Om ny ledelse har greid å fremforhandle bedre vilkår så er jo det fint, men det gjenstår å se. Gammel ledelse med Horpestad-gjengen har helt sikkert sett seg blind på omsetningsvekst. Men ny ledelse sier også ganske rett ut at lønnsomheten i flere av markedene de opererer i (særlig riving i Sverige, tror jeg) har vært lik null de siste årene. Ny ledelse har fått en formidabel oppgave i å rydde opp etter Horpestad, klarer de det kan kursen gå opp, den prises svært lavt i forhold til omsetning.
webspinner
22.06.2021 kl 08:56 3288

Ja, jeg er helt enig i at selskapet er priset for lavt. Når markedet skjønner/har tillitt til at ny ledelse vil snu skuta så vil kursen fyke opp. Selskap prises på fremtidig inntjening så er ikke så farlig om det tar 1-2 år. Poenget må være at markedet SKJØNNER at skuta vil snu. Ledelsen bommet på en profit warning og har dermed litt lav tillitt hos aksjonærene, men om Q2 opprettholder profit warning for 2021 og ordreinngangen er sterk, kan vi fort se et hopp på 20%+.

Jeg har snitt på ca. 17.4 og har en relativ stor post i NRC. Den ligger helt i ro og forventer en dobling innen 1-2 års tid.
peterdawn
22.06.2021 kl 09:17 3255

Ok, jeg synes bare det er mystisk at ingen større aktører laster opp. Siden det er så mye penger der ut og så mye er overpriset. Men det er kanksje mange som har brent seg og holder seg unna. Sitter egentlig trygt. Bare alltid redd for at det er noe jeg ikke har forstått.
webspinner
22.06.2021 kl 09:55 3220

Isåfall har ikke jeg skjønt det heller. Jeg har flere innlegg om NRC og har skrevet en del om hva jeg mener. Jeg har ikke endret syn de siste månedene. Dette tar tid og ledelsen behøver en kvartalsrapportering hvor de kan opprettholde profit warning og vise til bedring i lønnsomheten i porteføljen. Selskapet har bra med cash. Innsiderne har lastet opp.
Martin10
22.06.2021 kl 23:20 3112

Ledelsen i selskapet hadde større innsidekjøp for noen måneder siden. Innkjøpene ble gjort til børskurs. Det pleier å være et godt tegn og et kjøpssignal.
Norbo
23.06.2021 kl 01:45 3059

Hvilke innsidere er det som har lastet opp nå i senere tid.Milliard kontrakter er vel ikke noe butikk når driften går i minus..??
webspinner
23.06.2021 kl 07:08 3000

Snakker om kjøpene som ble gjort i forbindelse med Q1-rapportering. Jeg tror milliardkontrakter med sunn DG er positivt for alle bedrifter, spesielt om DG på tidligere kontrakter er svak. Om det er noe AF-gutta kan så er det tendering og risikostyring i prosjekter. Det har de selv satt pengene på, det samme har jeg.
Hektor
23.06.2021 kl 08:22 2946

Sum eiendeler har doblet seg ifølge Proff, det er vell også et sunnhetstrekk. Er det en fordel med rød/grønn regjering på sikt de neste 4 årene for NRC?
Odi.1
24.06.2021 kl 15:26 2772

En mindre en i Norge :

" NRC Group ASA - Appointed to a contract in Norway - NOK 30 million
Norbetong AS has appointed NRC Norge AS, a company wholly owned by NRC Group
ASA, to a contract for ground, foundation and construction work at Sjursøya in
Norway.

The contract is valued at approximately NOK 30 million. The work will commence
in August 2021, and the project is scheduled for completion in November 2021.
"

https://newsweb.oslobors.no/message/536837
Martin10
29.06.2021 kl 16:19 2610

Det er noen som sikrer seg billige aksjer i dag. Bra omsetning. og kursutvikling.
Aramis
01.07.2021 kl 14:22 2455

Ny kontrakt i dag. Man kan mene hva man vil om NRCs evne til å thjene på disse kontraktene, mende holder så utvilsomt på å snui skute, og nå begynner kursen å bli latterlig.

NRC Group ASA - Appointed to a contract in Norway - NOK 105 million

Issuer: NRC GROUP ASA

01 Jul 2021 13:03 CEST

Skanska has appointed NRC Norge AS, a company wholly owned by NRC Group ASA, to
a contract for transportation and disposal of masses in connection with the new
E18 highway between Fornebukrysset and Strand outside Oslo.

The contract is valued at approximately NOK 105 million. The work will commence
in June 2021 and is scheduled for completion in January 2023.
Wian
01.07.2021 kl 15:30 2422

Kontraktrush for NRC for tiden! De har allerede startet omstrukturering av selskapet(meldt i Q1 rapporten) for å bedre overskuddet på kontraktene. Denne handles nå til en meget rimelig pris etter min oppfatning og jeg tror Q2 rapporten vil overraske mange, og at vi vil kunne få en betydelig stigning utover sommer og høst.
Odi.1
01.07.2021 kl 15:37 2412

Ja, q2 må virkelig vise gode resultatet er nå , ikke bare prek.
Martin10
02.07.2021 kl 09:57 2305

Ny kontrakt i går på 100 mill.kr. Er det ikke forferdelig?
Odi.1
26.08.2021 kl 07:32 1588

Enda mer i Finland.
NRC Group ASA - Crown Bridges tramway approval
The Helsinki City Council approved the construction phase of the Crown Bridges
tramway and the cost estimate for the project. The revised cost estimate is
around EUR 326 million, with NRC Group Finland's ("NRC Group") share amounting
to approximately EUR 100-110 million.

https://newsweb.oslobors.no/message/540754
Redigert 26.08.2021 kl 07:33 Du må logge inn for å svare
peterdawn
26.08.2021 kl 09:29 1514

Ja så det. Går som det griner! Hvis de får til det samme i Norge dobler kursen seg. Det er mulig. Og de er på vei dit tror jeg; med et entrepenørmarked som boomer. Men markedet trenger tydeligvis et kvartal eller to til for å tro på det. Tålmodig i akjsemarkedet er en dyd. Jeg greier fortsatt ikke å forstå hvorfor alle var superbull på denne da den sto mellom 50 og 60. Mens nå som markedet er mye bedre bryr ingen seg. Det virker som analytikere kun ser på tallene og ikke på markedet som i og for seg setter marginene på prosjektene de får inn. Aksjen venter liksom med å tanke til PW kommer. Selv om markedet er preget av overettablering; og nå som marekdet er snudd på hodet; skal analytikerne fortsatt vente på gode tall før de oppgraderer. som om NRC opperer i et vakum. teknisk er den vel forsatt veldig svak; så det er vel noe av grunnen til at ingen tør.
Odi.1
06.09.2021 kl 09:44 1306

Enda en liten kontrakt, Nå i Finland. : https://newsweb.oslobors.no/message/541670

NRC Group ASA - Appointed to a contract in Finland - EUR 3.3 million

Dette bygges meget godt opp nå. Blir belønnet i kursen fremover også, slik dette ser ut nå :)
Odi.1
23.09.2021 kl 11:47 1119

Ny kontrakt !

" NRC Group ASA - Appointed to a contract in Sweden - SEK 65 million
The Swedish Transport Administration has appointed NRC Sverige AB, a company
wholly owned by NRC Group ASA, to a contract for signal related work on the
railway connection between Gävle and Storvik.

The contract is valued at approximately SEK 65 million, and will involve rail
services such as signal /telecom, electro, track and groundwork. The work will
commence in November 2021 and is scheduled for completion in September 2023.
"

https://newsweb.oslobors.no/message/542997