Nel

Løtvedt
NEL 20.10.2018 kl 14:13 1935

Les i: ABC nyheter om el-bilene i dag. De spår el-bilens undergang, på grunn av enorme utgifter. Endelig noen som forteller sannheten om el-hysteriet.

Redigert 19.01.2021 kl 16:33 Du må logge inn for å svare
Crom
20.10.2018 kl 15:31 1755

Dersom det er artikkelen om høye verkstedskostnader du sikter til så er nok dette et reelt problem på nåværende tidspunkt, men dette kan nok også gjelde hydrogenbiler. Likevel så vil nok dette kunne løses med strengere krav til bilprodusentene på garantier eller om å kunne tilby reservedeler. Det vil jo skade elbilprodusentenes omdømme om risikoen med å eie elbil er skyhøy etter garantiperioden. Myndighetene vil nok også gripe inn på sikt om dette utvikler seg til å bli et miljøproblem eller et økonomisk problem from mange. Blir litt tidlig å spå elbilenes undergang, selvom dette kan gi en liten brems på entusiasmen på kort sikt. Det er ikke noe godt alternativ til elektrifisering av bilparken når en betrakter miljø, klima og helseutfordringer i verden, og teknologiutviklingen går relativt raskt.
https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2018/10/20/195444455/tror-elbiler-vil-vrakes-tidligere-enn-andre-biler
Slettet bruker
20.10.2018 kl 16:10 1616

FuelCell biler blir vinnere fremfor El. biler fremover. Dessuten så vil incentivene for H2 biler bli så mye bedre enn for el. biler. Trendskifte kommer nå. Truck, tog og buss H2 market vil og bli preget av en eventyrlig vekst innenfor Nel sitt voksende forretningsområde. H2 Elektrolyse, P2G og Nel sin ledende teknologi blir avgjørende for Nel sin suksess fremover.
Jeg solgte nå min El. bil og venter på min nye Nexo FuelCell bil/Suv som er bestilt.
Redigert 20.10.2018 kl 16:11 Du må logge inn for å svare
Løtvedt
20.10.2018 kl 16:39 1534

Takker.
Verkstedregningene kan bli svært store.
– Når en elbil som kostet 250.000 kroner ny får en påkost på mellom 90.000 og 150.000 så fort garantien har gått ut, er det såpass mye at det enkleste og billigste er å vrake bilen. Da lurer jeg virkelig litt på den der "grønne linjen"...
Uttalelsen kommer fra Simen Huse, som er daglig leder hos Simco AS i Fredrikstad. Et firma som helt siden 1990 her vært ledende i Norge på avansert feilsøking og reparasjoner av elektronikk i biler. Alt i fra styreenheter til avdekking av kilometer-juks.
Silver
20.10.2018 kl 18:08 1358

Gratulerer, 007. Du har skaffet deg et kjøretøy som kan tankes opp på 2 stk. lokaliteter totalt for hele landet.
Produksjon av H er fortsatt komplisert og dyrt. Pumpepris, dersom du er heldig å finne et sted, på nivå med bensin.
Ingen tegn til mer bærekraftig framstilling av H, elektrolyse, komprimering, nedkjøling, transport etc. gjør dette alternativet uegnet til persontransport.
Heldigvis ønsker nå politikerne å stanse mer bruk av skattepenger til videre utbygging av fyllepunkter, 2 er mer enn nok.