En viss risiko for børsmelding om forsinkelse i rekrutteringen

Garderobemannen
NANOV 22.06.2021 kl 14:09 25485

Ikke for å helle malurt i noens beger, men et scenario jeg ikke synes er alt for usannsynlig til å forbigås i stillhet, er at NANOV kan komme til å måtte børsmelde at rekrutteringstakten til Paradigme blir mer forsinket enn hva markedet forventer. Forventningene er ganske tydelig kommunisert fra ledelsen. Så snart ledelsen ser at dette ikke vil holde, må de vurdere om de skal sende en melding.

Covid 19-situasjonen er dessverre mer uoversiktlig enn man trodde tidligere på forsommeren, noe diverse utsettelser av gjenåpningsplaner i flere land har vist.

En slik melding ville dessverre vært en "gavepakke" til short-aktørene, og kursen ville antakelig blitt dyttet mye nedover i løpet av sekunder.

Jeg tror investorene gjør lurt i å også ta høyde for dette scenariet, som er lett å glemme når man leser øvrige tråder om NANOV. Sitter man med belåning da, ryker dette fort på stop-loss.

Jeg ønsker på ingen måte at dette skal skje, men husk at det er profesjonelle shorterfond som vedder ganske mange millioner i mot long-investorene. De har ikke hatt noen hast med å dekke seg inn, og de vil nok benytte enhver slik anledning til å forsøke å profitere.

Etter dagens oppdatering dreier det meste seg om rekrutteringen til Paradigme, og neste nyhet fra selskapet dreier seg nok om dette.
Redigert 13.08.2021 kl 11:32 Du må logge inn for å svare
rockpus
04.08.2021 kl 10:01 3682

Du har drevet med brannslukkingsforsøk siden tidlig 2017. Tror du etter hvert får problemer med å bli tatt seriøst.
Nå ser vi det vi kan anta er grunnen til at Braun sluttet, og får bekreftet sannsynlighet for at styreleder førte aksjonærene bak lyset når det gjelder begrunnelsen for Braun sin avgang.
Redigert 04.08.2021 kl 12:36 Du må logge inn for å svare
Merlin
04.08.2021 kl 10:07 3630

Det er en alvorlig beskyldning rockpus, og du er ikke konkret, men representerer etterpåklokskap. Vennligst konkretiser. Jeg har gjennomgående dokumentert de beregninger og tankegangen bak alle innlegg. De er ikke tatt ut av luften.

Hvis du mener at caset ikke er derisket når det er helt klart at NanoV greier å fullføre Paradigme har du et problem.
Redigert 04.08.2021 kl 10:08 Du må logge inn for å svare
Fjellgutten
04.08.2021 kl 10:08 3623

Erkjenn at meldingen innebærer at avlesningen kan skje i juni neste år og at vi kan få en emisjon i løpet av neste halvår ?
Slettet bruker
04.08.2021 kl 10:10 3608

DnB kom med en analyse nå og opprettholder guiding på 36 kr. Avklaring av cash-situasjonen og inklusjonsantallet bidrar til at kursmålet opprettholdes.
Merlin
04.08.2021 kl 10:10 3606

NanoV bekrefter fortsatt at de har cash inn i 2H2022, Det er ikke noe nytt.

Jeg har også vist at mange sykehus har få pasienter på intensiv. Det gjelder i UK og det gjelder i New York. Antall vaksinerte, som ikke blir syke er sterkt økende. De som ikke vil vaksineres er nok et problem. Det medfører at det blir to grupper. Den med og den uten vaksinasjonspass.

Siden så stor del av den utsatte delen av befolkningen over 65 år er vaksinert er dødlighetstallene lave i de land NanoV har forsøk. Unntak er sørstater i USA der store deler av befolkningen ikke vil ta vaksine. Men eksempelvis er mange av de nordlige statene i USA grønne nå. Jeg regner med at NanoV har trukket seg fra sykehus i noen av de sørlige statene i USA.

Det viser seg nå at mange som ikke ville ta vaksine, nå har forstått at de tar feil og nå trygler om å få vaksinen.
Redigert 04.08.2021 kl 10:20 Du må logge inn for å svare
focuss
04.08.2021 kl 10:16 3533

En styreformann som ikke skjønner at eierne må informeres om hva som er selskapets strategi har vel ingen bruk for. Et selskap som på realistisk vis arbeider målrettet for akseptabel partner avtale og et selskap som ikke gjør det er to helt ulike investeringsalternativ. Vi kan vel anta at det er diskutert med enkelte av de største eierne slik at det også er helt ulik info i markedet. Vanskelig å tenke seg at vi har en styreformann som gir fullstendig f..... i hva eierne mener.
mofi1
04.08.2021 kl 10:19 3499

Ja, når til og med DnB holder hodet kaldt, bør allmuen kjenne sin besøkelsestid. Aksjen er grisebillig under kr 20, men der blir den ikke lenge.
Redigert 04.08.2021 kl 10:19 Du må logge inn for å svare
stockwalker
04.08.2021 kl 10:19 3490

Nano har jo en helt spesiell åpen eierstruktur, ref helsevern aksjene ellers, med 12.000 aksjonærer ... det gir jo handlingsrom for mr. Egbert
Merlin
04.08.2021 kl 10:22 3471

Jeg er uenig i din fremstilling her. Regner med at de ventet på å få inklusjonstallene for juli. De ligger på ca 11 i kvartalsfrekvens. Egberts tok forbehold om koronautviklingen, Har du glemt det?
bj111
04.08.2021 kl 10:23 3455

Syntes det høres smart ut at de kutter kostnader og konsentrerer seg om paradigme studiet. At de legger vekk Archer1 er jo synd men det renner ut ekstremt mye penger i selskapet og det har det gjort over mange år. Så var kanskje på tide å ta et grep for å begrense sløsingen av aksjonærenes penger. At markedet reagerer med skuffelse er ikke så overraskende men ser ut til at dette er mer en kjøpsmulighet en en krise.

De tar et finansielt grep for å komme i mål med det de har størst tro på skal gi andre penger inn enn emisjonspenger. Negativt, i grunn ikke.
Rekrutteringen går litt saktere enn guidet og det er klart negativt men det er vel grunnen til at de tar dette grepet.
rockpus
04.08.2021 kl 10:29 3414

Et selskap som spiser ledere til frokost, bør man være obs på. Det er i dag lett å forstå spriket mellom Braun sin optimisme etter ansettelsen og det faktum at han likevel sluttet brått.
At dagens melding innebærer noen spesifik derisking, er etter mitt syn irrelevant. Den derisking fikk vi vel ved Q4 for i fjor?
Du har i årevis kun fokusert på det endelige potensial. For en normal investor er det dog et poeng hvor lang tid dette tar, hvor stor utvanning som må påregnes underveis. De fleste vil jo ikke betale mer enn nødvendig for sin investering, uavhengig av det endelig mulige potensial.
Falketind
04.08.2021 kl 10:32 3397

Merlin gjør en formidabel jobb med å dele av sin kunnskap og betraktninger. Fortsett med det. Det er ikke til å stikke under en stol at det styret har prestert til nå er sterkt kritikk verdig, enig med Focuss. Vi har mulighet i morgen til å si klart ifra. Den sjansen må benyttes. Dnb opprettholder kursen 36, så det ror seg nok etter hvert. Medisin blir det til slutt. For øvrige så må det ikke bli for lett av styret det å skylde på koronautviklingen når de ikke lykkes.
Redigert 04.08.2021 kl 10:39 Du må logge inn for å svare
Pentagon
04.08.2021 kl 10:33 3440

God morgen folkens.
Først og fremst. Dette har ingen ting med Brauns adgang i NanoV at de har litt problemer med å innrullere pasienter til Paradigme.
Alle de, i alle fall som eier aksjer i NanoV ble vel i dag litt skuffet over at takten i innrulleringen ikke har vært bedre. Men nå er tallene på bordet og fakta ute. De aller fleste her inne hyler selvfølgelig over ledelsen IGJEN, men hva annet enn å rapportere tallene kan ledelsen gjøre? De har jo gjennom dette gjort akkurat dette. Kommunisert med markedet.
Så får hver og en gjøre seg opp en mening om de ønsker å tro på selskapets ledere eller ikke. Jeg leser ut av dagens melding at de blir ferdige 1 halvår 22, dette tror jeg er realistisk. Trenger de penger i prosessen, nei. Kortsiktig skuffelse for kursen, ja. Men som jeg har skrevt utallige ganger før. Det er hva vi står igjen med etter målstreken som er viktig. Her vil den langsiktige NanoV aksjonæren bli rikelig belønnet.
Ha en god dag. Og til de kortsiktige så ser jeg at aksjen har henter seg noe inn igjen etter et meningsløst fall fra starten.

Pentagon Langsiktig aksjonær i NanoV
Merlin
04.08.2021 kl 10:33 3466

Norge som eksempel er langt fremme i vaksinering. I går var det kun 19 innlagt i Norge! Og kun 3 i respirator. Men media legger mer vekt på antall smittede ungdommer, som omtrent ikke blir syke. Det er rett og slett lite relevant for sykehusbelastningen.
Merlin
04.08.2021 kl 10:44 3469

Rockpus, du har rett i at dette har tatt lenger tid en noen kunne forventet. At ledere har gått, hvem kunne forventet det uten videre?

Hovedaksjonærene har hele tiden backet caset. Ikke glem det. Og vi nærmer oss godkjennelse! NanoV ligger langt fremme i forhold til de aller fleste andre norske biotechselskaper og er likevel særdeles lavt priset.
mofi1
04.08.2021 kl 10:46 3496

Bra, Pentagon, hvis man tror på det fundamentale og hva selskapet har presentert av data, er det ingen grunn å selge seg ut nå. De fleste av oss har gjentatte ganger skrevet at en mindre utsettelse pga at pasientrekrutteringstakten kan bli litt forsinket, ikke er verdens undergang.
Tardyferon
04.08.2021 kl 11:08 3356

du er herved meld inn til admin,hvor er grunnen til Brauns avgang i denne melding og hvor fikk vi bekreftet at styreleder førte aksjonærerene bak lyset
Kontur
04.08.2021 kl 11:44 3170

Benytt anledningen til å kjøp billige aksjer. Vent så på oppturen
Kontur
04.08.2021 kl 11:44 3172

Benytt anledningen til å kjøp billige aksjer. Vent så på oppturen
rockpus
04.08.2021 kl 12:22 3042

Man har full rett til å gjøre kvalifiserte antagelser, basert på det som har skjedd!
Skal du anmelde meg, er det mange andre du også burde tatt med. F.eks. focuss.

Det er nok svært mange som deler mine antagelser. Slike spekulasjoner legger jo styret i dette selskapet opp til!
Tardyferon
04.08.2021 kl 12:35 2988

spekulasjoner er ikke bekreftelser

rockpus
04.08.2021 kl 12:37 2999

Jeg har redigert mitt innlegg.
Tardyferon
04.08.2021 kl 12:42 2982

takk........
Pentagon
04.08.2021 kl 12:43 2994

Tror du VIRKELIG at Brauns fratredelse har noe med noen med utsettelse av Paradigme. Tenk deg om en gang til da. Høres det logisk ut?.

Pentagon
Kajtek
04.08.2021 kl 12:59 2948

Det er 2 siste varianter av Covid 19 som er veldig smittsom og farlige. Man bør ikke risikere at pasienter med alvorlig kreftform blir smittet. Vi har en datter som er alvorlig syk. Hun fikk beskjed fra legen om å bruke maske når hun går noen plass (går går stort sett ingen plass bortsett fra fastlege, tannlege etc. ) og være veldig forsiktig. Selv om hun er vaksinert vil hun ikke klare seg hvis hun blir smittet. Nå etter ferien vil det blusse opp overalt i verden.
focuss
04.08.2021 kl 13:13 2889

At Brauns oppsigelse ikke hadde med Nanov å gjøre som styreformannen informerte virker ikke det minste troverdig, men siden styreformann ikke informerer så blir det mye spekulasjoner. Braun gikk veldig høyt på banen når det gjelder guiding og la hodet på blokka. Samtidig så kom han med info som jeg tolket til at aksjonærene burde prioritere å gå for partner. Noe jeg er redd Egberts/Malene ikke var enige i.
rockpus
04.08.2021 kl 13:24 2841

Tror du VIRKELIG at det ikke hadde noe med selskapet å gjøre?

Ser du ikke misforholdet mellom hvor optimistisk han gikk ut da han var nyansatt, og denne siste meldingen?

Det er nok sikkert flere ting han var misfornøyd med, ikke bare feilaktig guiding.
SomSa
04.08.2021 kl 13:44 2761

Flere ganger advarte SomSa om forsinkelse og man sulle ikke være 100% geni for å forstå dette, spesielt da Peter L. Braun var gjest hos podcast. Noen liker ikke slike fakta baserte opplysninger og isteden for å argumentere kommer med usmakelige kommentarer, kaller løgn, alternativ fakta, du har solgt dine aksjer..... Jeg hadde forventet dataavlesning 1H 2022 og det ble. Jeg forventer også en emisjon i løpet av 4Q 2021 og etter emisjonen skal jeg øke min beholdning. Hva blir emisjonskursen hvis aksjen er 15-21?

Som SomSa sa:

16.06.2021 kl 11:17
.......................... Nylig meldte det svenske InDex Pharmaceuticals Holding AB at rekruttering av pasienter for fase 3 studie utsettes til etter sommeren siden kliniker hadde meldt korona utfordringer. Lykke til Peter L. Braun for å rekruttere pasienter i sommerferien.................
https://finansavisen.no/forum/thread/136010/view/3533207

18.06.2021 kl 15:54
Hvorfor svarte Peter L. Braun ikke på lytterspørsmål om guidingen og ba Jónas Einarsson å svare? Det har godt en stund etter presentasjonen av 1Q 2021. Hvis pasientrekrutteringen hadde gått som planlagt hadde han svart selv......

https://finansavisen.no/forum/thread/136010/view/3541289

Tardyferon
04.08.2021 kl 13:52 5435

nettopp......smitten øker overalt igjen,akkurat som ifjor etter sommeren
glimt
04.08.2021 kl 13:58 5418

SVT meldte for noen dager siden at all kreftforskning hadde stoppet opp i Sverige på grunn av covid 19
focuss
04.08.2021 kl 14:02 5395

At det er mulig å uttrykke seg så misledende og ufullstendig om noe som er så viktig. Her står det i prinsippet at Archer er avsluttet. Virkeligheten er at det er satt på vent og det lenge før denne meldingen. Så skremmende inkompetent og klønete kommunikasjon fra hun som liksom skal ha det som sin ekspertise. Ville strøket i pedagogikk.

"In addition, the Company confirms it will invest no further funds in its Archer
-1 Phase 1b trial investigating Betalutin[®] in combination with rituximab in
2[nd]-line FL"
Merlin
04.08.2021 kl 14:20 5344

Til tross for det du skriver har NanoV altså klart 9 pax på ca. 2,5 mndr. Det er faktisk en betryggelse og langt bedre enn for det de fikk til for et år siden. Dette innebærer som nevnt en derisking. Det er på ingen måte stopp i inklusjonene.
Kajtek
04.08.2021 kl 14:49 5255

Er det noen som vet hvor jeg kan finne linken til webcasten i morgen og hva klokken den blir sendt? Kan ikke se noe på deres siden. Står bare at det skal være oppdatering av paradigme i morgen.
SomSa
04.08.2021 kl 15:27 5117

Som tidligere har sagt mange ganger er problemet med Nano er Marco Renoldi. Fyren skulle ha fått sparken for lenge siden. Så lenge fyren er i Nano skal problemene fortsette.

Kajtek
kl. 08:30 og mest sannsynlig finner du på deres hjemme side i morgen
https://www.nordicnanovector.com
Oyod
04.08.2021 kl 15:46 5049

Enig Focuss. Jeg reagerte også på dette. Er det avsluttet for all fremtid eller bare midlertidig. Det sto vel at dette ville kunne spille en brikke senere ved vurdering 2.linje, men det var klønete formulert spør du meg. Om det etterlater en dårlig følelse hos mottaker og det resulterer i mange spørsmål og skepsis, så var det dårlig kommunisert! Håper også noen spør om på hvilken måte Marlene har kvalifisert til å være interim CEO. En del av meg har følt at siden hun kom inn så har hun vært en litt freerider, hva søren bidrar hun meg. Men mulig jeg tar feil..
stockwalker
04.08.2021 kl 15:59 4981

Får håpe Lars Nieba CSO trer fram imorgen og gir betryggende svar for sine områder
SomSa
04.08.2021 kl 16:15 4942

Jeg håper at Marco Renoldi holder seg hjemmet og spiller dataspill. Det er bare svada at Covid alle skulle hindre pasientrekrutteringen. Dette er en pasientgruppe som har gjennomgått flere behandlinger uten resultat. Enten må behandles eller dø innen kort tid. Ikke minst har disse fått sine 2 doser av Covid vaksinen og de hadde heller ikke noe poblemer med å delta i behandlingen.

Denne jenta har kreft med 2% sannsynlighet for å overleve og deltok i America's Got Talent i år:
https://www.youtube.com/watch?v=CZJvBfoHDk0

Redigert 04.08.2021 kl 16:24 Du må logge inn for å svare
Pingheng
04.08.2021 kl 16:16 5002

Men hvorfor komme med denne meldingen i dag når de skal ha en oppdatering i morgen?
Kappa3278
04.08.2021 kl 16:32 4934

Det eneste som kan redde dette selskapet fra fullstendig kollaps er en partner som er villig til å skyte inn penger.
Så langt har det kun vært en masse prat om partnere og null resultat.
Om Betalutin er så fantastisk som ledelsen gir uttrykk for skulle en tro at dette burde være en rimelig enkel oppgave.
Det er grenser for hvor mange ganger aksjonærene gidder å skyte inn penger i dette selskapet.
heilo888
04.08.2021 kl 17:10 4836

Nanov har aldri vært et bedre kjøp enn nå!

Rekruteringen og dagens melding var vel helt i tråd med man kunne forvente. Hvilken rolle spiller det med noen måneders forsinkelse da kursen uansett vil være mer enn doblet om et års tid.

Bare Arrowstreet C. av short-aktørene sitter nå igjen over 0,5% short. De andre har dekket inn det overskytende i løpet av de siste dagene.
heilo888
04.08.2021 kl 17:16 4859

Litt fra TI:
"Det mangler altså 28 pasienter + avlesning av 3 måneders data, før Nano kan sende inn søknad om å få Betalutin på markedet. Samtidig prises selskapet p.d.d til i underkant av 1,9 milliarder, hvorav 370m-ish er cash…

Vi har altså et selskap med et produkt som kan være rundt 1 års tid, eller mindre, unna å nå marked. Og dette produktet er ifølge data noe av det bedre som finnes på både effekt og safety. I tillegg fantastisk i kombinasjon med f.eks rituximab. Nå viser det seg at man også i dlbcl har klart å få god data(ja, tidlig enda).

At vi ligger og surrer nede på 19 kroner er egentlig utenkelig etter å ha sett rekrutteringshastigheten øke i februar, samt data fra Archer-1 og Dlbcl… Greit nok, det har vært en del rot, men produktet Betalutin og dataen fra selskapets pipeline er SVÆRT underpriset imo!

Og apropos nedgangen som har vært siste tiden, det er lett å se hvem som sitter og hvem som selger, ref. aksjonærlisten. Så kan man jo lure på hvem som sitter på best informasjon"

"Om du tenker på Archer så tolker ikke jeg så mye ut av det, vi vet at det funker i combo og det vil være penger rett ut av vinduet å kjøre noe mer eget 2FL løp før vi har readout. Det synes for meg ganske klart at de tar sikte på å samkjøre det i fase 3.
Redigert 04.08.2021 kl 17:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.08.2021 kl 17:22 4845

Ja, å kjøpe aksjer i NanoV er som å kjøpe en bruktbil. Den blir bare billigere med åra
Til slutt får vi veteranmedisin, også kalt betalutin ;)
Redigert 04.08.2021 kl 17:31 Du må logge inn for å svare
Kappa3278
04.08.2021 kl 17:32 4896

Ja, dårligere og dårligere, krever mer og mer vedlikehold, en større og større utgiftspost med andre ord....
HP17
04.08.2021 kl 17:35 4967

Hvorfor sitter dere da fast med aksjer i NANO etter dagens negative melding?
Slettet bruker
04.08.2021 kl 17:49 5591

Hvorfor kommer du med falske anklager? Det er vel ingen her på HO som har NanoV aksjer....
Det er bare de som er på Tekinvestor som er så tilbakestående
Redigert 04.08.2021 kl 17:53 Du må logge inn for å svare
Oyod
04.08.2021 kl 17:51 5594

Ja la oss håpe det! Liker Lars. Kombinasjon av kompetanse, ærlighet og troverdighet. Får håpe han har hendene fulle med viktige oppgaver som han bidrar til å løse og drive frem!
Kajtek
04.08.2021 kl 18:20 5630

SomSa, det er bare tull det du snakker om. Det er bekreftet at det hjelper ikke om du er fyllvaksinert eller ikke. Du kan bli smittet for det. Folk som er alvorlig syk og har veldig dårlig immunforsvar kan stryke med uansett om de er full vaksinert eller ikke. Man skal ikke gå over lik bare for at noen investorer som deg skal få avkastning. Medisin blir det men det må gjøres på en forsvarlig måte. Det er bare å vente litt til.