Solar Energy Manufacturing for America Act (SEMA)

manman01
RECSI 22.06.2021 kl 19:22 31964

The United States has an opportunity to catalyze a global economic and environmental shift with significant investments in clean energy that will create jobs, improve our infrastructure, and tackle the climate crisis. Solar energy is the fastest growing and least expensive renewable energy sector, making it a crucial component of a clean energy economy.

Demand for solar energy is skyrocketing as the world transitions away from fossil fuels, but China dominates the solar supply chain. This legislation will boost American solar to create American clean energy jobs, better compete with Chinese manufacturers, and support American energy independence.

Tax Incentives for the Solar Industry:
• This bill would provide tax credits to the solar manufacturing industry at every stage of the supply chain, incentivizing domestic production necessary for producing solar energy technologies and creating tens of thousands of American jobs.

• Currently, entire stages of the supply chain are not produced in the U.S., forcing companies to import from China and other countries.

• This legislation would create tens of thousands of American jobs, help the U.S. become a leader in manufacturing solar technologies, build a resilient, domestic renewable energy resource, and increase American competitiveness in global markets.

• This bill will spur the U.S. solar industry to expand manufacturing capacity, create clean jobs nationally, drive down solar deployment costs, and meet renewable energy objectives to fight climate change.

Benefits to Solar Industry and U.S.:
• Drives down prohibitive costs for solar manufacturing companies

• Brings manufacturing jobs back to the U.S. and creates tens of thousands of American clean energy jobs

• Helps the U.S. become competitive in a solar global market

• Helps to reduce reliance on China to meet clean energy and national security goals

• Helps accelerate a clean energy economy and combat climate change


The legislation is supported by: Q-CELLS America, Hemlock Semiconductors, LG Electronics
USA, REC Silicon ASA, Wacker Polysilicon North America, Sunnova Energy International Inc.,
First Solar, Mission Solar, Leading Edge Equipment Technologies, Auxin Solar, Swift Solar,
1366 Technologies, Silfab Solar, Heliene, and the Ultra Low Carbon Solar Alliance.
https://www.ossoff.senate.gov/wp-content/uploads/2021/06/21.06.21_Solar-bill-one-pager-3.pdf

Smid endelig links vedr. dette ind!!
Redigert 22.06.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
drammen
22.06.2021 kl 19:30 18270

Takk TS. Konge. Der kom sol også. Full USA-pupp på batteri og sol nå 🤣
manman01
22.06.2021 kl 19:32 18267

Hehe, der er mere endnu :)

A BILL
To amend the Internal Revenue Code of 1986 to establish the advanced solar manufacturing production credit.
https://www.ossoff.senate.gov/wp-content/uploads/2021/06/21.06.21_SEMA.pdf
JUNE 21, 2021

Sen. Ossoff Introduces Legislation to Rapidly Boost American Solar Manufacturing
https://www.ossoff.senate.gov/press-releases/sen-ossoff-introduces-legislation-to-rapidly-boost-american-solar-manufacturing/
JUNE 21, 2021
Slettet bruker
22.06.2021 kl 19:40 18231

Det skjer så mye her nå at man blir rimelig svett her, så bra at du følger opp manman dette kan bli mye mye større enn vi tror:)))
Rubin
22.06.2021 kl 19:58 18088

Tja, ting tar tid. I følge denne linken har denne «bill» ikke ennå «passed Senate and the House…»
Blir det gjort så mye mer før de stikker på ferie…?
Redigert 22.06.2021 kl 20:04 Du må logge inn for å svare
garve
22.06.2021 kl 20:07 18071

For noen år siden hadde vi lenker til oversikter over live-kurser på sol-aksjer i USA, var det Yahoo finance?

Noen som vet om slike finnes ennå?
Slettet bruker
22.06.2021 kl 20:07 18160

Fordi den ble registrert i går kanskje ;)

Ting skjer raskt nå over dammen, men noen uker er vel å regne med
Slettet bruker
22.06.2021 kl 20:20 18210

Ting kan ikke ta for lang tid nå dette vet man i Usa det haster å få gjort noe med Kina. Til og med Eu begynner å skjønne ting og at de ikke kan være nikkedukker mer for Kina. Det haster med å få løst ting:)))

Rubin
22.06.2021 kl 20:23 18166

I politiske organer og byråkratier er vel ett års behandlingstid betegnet som rask respons. Når politikere f. eks. benytter «soon» begrepet betyr det kanskje neste år…
Nei, som sagt tidligere kan Røkke foreta egne og raskere beslutninger hvis han ønsker, men den eneste multimilliardæren som har litt dynamisk driv er vel Elon Musk…
Rubin
22.06.2021 kl 20:26 18132

Lett å tro det, men inngrodde byråkratiske systemer lar seg ikke endre over natten i byråkratiske demokratier dessverre…

Må nok regne noen måneder til med venting…🤯
Redigert 22.06.2021 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.06.2021 kl 20:30 18084

Nei enig i at ting tar tid, men du glemmer at det er bred enighet om at noe må gjøres med Kina og at det ikke kan ta for lang tid:)) ser på det som en veldig stor fordel om at ting kan gå raskere enn det mange tror:)))
Rubin
22.06.2021 kl 20:40 17976

Nei, det er ikke bred enighet hvis du tar med republikanerne i regnestykket. Hvis Biden skal få støtte fra de må «pakken» reduseres betydelig…
Republikanerne er prinsipielt i mot skatteøkninger…uansett hva Kina gjør …

Jeg er redd at disse lovnadene fra Biden tvert i mot kan bremse utviklingen av batteri-industrien og medføre beslutningsvegring…
Redigert 22.06.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.06.2021 kl 20:43 17958

Du må nesten lese hva jeg skriver? Bred enighet om å gjøre noe med Kina sier jeg:))). Pakken blir de nok enig om etterhvert dette stopper ikke de har ikke tid til vente veldig lenge nå.
Redigert 22.06.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.06.2021 kl 20:49 17881

Du får gjerne være redd, men både Eu og Usa vet hva dem må fremover for og stoppe Kina:)) Om du tror Usa/Eu stopper/bremser batteri/sol industrien fremover er du rimelig ute og kjører spør du meg. Tror du virkelig på det du sier selv?
Slettet bruker
22.06.2021 kl 20:56 17891

Usa har nødt til å komme til enighet om ikke lenge ellers så vet de at deres maktposisjonen til Kina er truet fremover. Pakken er et spill som må avklares om ikke alt for lenge det er det liten tvil om:)))
Rubin
22.06.2021 kl 21:06 17868

Jeg håper jo at du har rett da. 👍
Har jo massevis av aksjer i RECSI, men stoler ikke på politkere… Problemet for USA er vel at Biden ikke er en diktator 🥸
Hafleikr
22.06.2021 kl 21:08 17846

‘‘(D) in the case of solar grade polysilicon, 3$ per kilogram.." Hjelper bra på det:)
Slettet bruker
22.06.2021 kl 21:21 17716

Biden kommer til å gjennomføre sine planer, uansett om republikanerne blir med eller ikke. Hvis republikanerne ikke blir med på satsningen, så kommer Biden til å gjennomføre dette gjennom en presidentordre. Men den kan tidligst komme i høst, oktober tror jeg.
Holymoses25
22.06.2021 kl 21:46 17469

Ikke mye info om Violet Power om dagen. RECSI gjennomskuet dem og droppet intensjonsavtalen. Fortsatt 3 raringer ansatte på LinkedIn, ikke noen hjemmeside og null nyheter. Altså en bluff..
JML
22.06.2021 kl 21:53 17385

Ja de vet så dette spillet er avklart, for de har bestemt seg for dette, nå kjører de bare de parlamentariske prosessene, så formalitetene er i orden. Så er deg GO 🚀
Redigert 22.06.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.06.2021 kl 00:26 16879

Hehe. Er jo dette som er så spennende med situasjonen. Demokratene kan rett og slett vente litt til og deretter bli enige seg i mellom og få utført politikken de ønsker. Det som er viktig her for Biden administrasjonen og demokratene er at de får implementert sine valgløfter tidligst mulig, ettersom det skal være et veldig viktig valg om ca ett og et halvt år. Klarer Biden-administrasjonen å levere frem til da og politikerne holder sine ord så kan demokratene fortsette med makten og da snakker vi blue skye moon scenario.

Med det sagt ser jeg også på det som en stor sannsynlighet at det vil komme til en enighet, ettersom det er et såpass stort politisk pakke som berører så mange. Republikanerne vet også at eneste mulighet for at deres ønsker blir inkludert er at de vender seg til demokratene, ellers kan de bli total ignorert fra og med oktober 2021. Man kan leke tøff og komme med sine utspill, men sannheten er at dette er den eneste sjansen de har til å være med på å påvirke en så stor og viktig pakke. Ellers kan de bare håpe på at de vinner majoritet ved neste valg for å prøve å omgjøre politikken - og skal jeg være helt ærlig så virker dette svært usannsynlig i forhold til viktigheten av temaet og hvor mye hastverk det er for USA å komme i gang tidligst mulig med sine verdikjeder, fordi mens politikerne diskuter mellom seg i USA kan jeg vedde alt jeg eier på at myndigheten i Kina gjør det samme. Fornybart er fremtiden, uansett om man liker det eller ikke.

Utrolig mye som foregår i USA akkurat nå. Er ekstremt mange store avgjørelser som kommer til å bli tatt i løpet av sommeren og innen august. Skal se om jeg finner link til planen til politikerne i sommer og når de tar sine uker av og dele med dere. De som har penger er heldige over at vi fremdeles kan laste opp til disse kursene før alle brikkene blir formalisert og ting blir offisielt, oss andre må bare være tålmodige og fortsette å følge med på både makro og mikro nivå.

Nå jobber jeg ikke innenfor washingtondailies, men politikk kan jeg. Mastergrad innenfor feltet hvis det har noen form for betydning. Synes forøvrig at det er på tide at det blir innført politikk som gir lettelser til solar industrien i USA og da mener jeg spesielt på produksjonsnivå av blant annet polysil. Dette skulle ha blitt gjort for lengst egentlig, men bra at politikerne nå har våknet opp. Situasjonen rundt lokale verdikjeder er såpass viktig at regjeringen bør ta en del av regningen for at dette blir profitabelt over lengre sikt. Her må de rette investeringene gjøres og det er så gøy at regjeringen i USA deltar så aktivt med privat sektor rundt akkurat dette. Ekstra gøy for oss aksjonærer at RECs navn dukker opp stadig. Hvis forslaget kan bli vedtatt i løpet av sommeren så trenger vi ikke kun å forholde oss til spotpris for langtidskontrakter, men kan også tenke på hvor mye profit RECsi kan ha gjennom disse politiske tiltakene. Tesla er ett selskap i USA som gjør det ekstremt bra fordi de også var tidlig ute på fronten og utnyttet seg av politiske tiltak, slik som å f.eks. selge klima-kvoter til andre bil produsenter som ikke produserer mengden med el-biler som er krevd av myndighetene. Potensialet er enormt og dette er ikke haussing. Dette er fakta. Hvis brikkene faller riktig her så har REC potensial til å bli et noridsk eventyr!

Og folk tror at Røkke sover eller at ML ikke kommer til å bli gjenåpnet? Hehe. Dette er hva vi sammen stemte gjennom;

"Det fremgår av innkalling til generalforsamling i selskapet publisert tirsdag.

«Styret gis fullmakt til å øke aksjekapitalen med inntil 74.482.000 kroner gjennom en eller flere aksjekapitalutvidelser. Fullmakten kan anvendes for følgende formål: (i) gjennomføring av investeringer, oppkjøp eller andre selskapsformål; (ii) for bruk for incentivprogrammer for ansatte», heter det."

Tålmodighet. Snart kommer børsmeldingene. Snart vil ting bli mer offentliggjort. Annonsering av ML gjenåpning vil skje i løpet av året. Dette har ledelsen selv sagt til oss. Brikkene faller på plass og vi klarer å grave frem informasjon og skape gode diskusjoner rundt det på grunn av ekstremt gode bidragsytere her. Veldig begrenset hva ledelsen kan si offentlig forum før formaliteter er på plass og ting blir børsmeldt.

Det jeg gleder meg mest til er å få vite om Røkke utnytter situasjonen til å forplikte seg til enda flere fabrikker. Han er ikke styreleder av REC Silicon for styrehonoraret. Her jobbes det enormt mye og jeg er veldig nysgjerrig i å få vite mer om visjonen hans rundt REC under dagens politiske omstendigheter. Husk at som aksjonærer skal vi ikke tenke for mye på aksjekurs, men på fundamentet. Dette er hva som kan gi oss en fordel ovenfor resten av markedet og gjøre at vi kan posisjonere oss i sterke vekst caser, slik som RECsi.

Baissere kan si hva de vil. Det spiller ingen rolle. Snart er deres argumenter helt irrelevante og de vil hoppe til nye argumenter som heller ikke holder mål. Grunnen til at RECsi skal flerdobles er fordi selskapet er helt feil priset og har enormt med potensial. Feilprisingen akkurat nå er ekstremt påvirket av situasjonen til ML, men jeg er mer spent på konkurransen RECsi vil ha de neste årene lokalt og innenfor vestlige land generelt. Polysil, silan gass brukt for fremtidens el-batterier og halvledere for bilindustrien er markedet til RECsi; og dette er også områdene verden har sine øyne på. Åh herre dette kan bli så gøy.

Shhhhhh.... ikke klag på at prisen er lav, bare fortsett å laste opp og håp at prisen blir enda lavere sånn at vi alle får akkumulert mer! Må nesten si jeg savner et negativt tweet fra Grove eller negativ artikkel fra Jensen fra DN nå, haha :)

God natt og ta det rolig. Verden går fremover! :)
- Uchi
Slettet bruker
23.06.2021 kl 00:47 16794

Og før noen sier det; "Uchi hvis det du sier stemmer så bør jo alle kjøpe REC Silicon! Hvorfor er ikke alle de store i selskapet?"

Ja. Jeg er helt enig. Jeg mener at alle bør kjøpe selskapet, haha. Med det sagt så må man ikke tro at det kun finnes ett selskap eller en måte å tjene penger på. Risiko profil er også avgjørende. For mange er det fremdeles risiko involvert. Jeg antar at mange store venter på politiske beslutninger blir vedtatt og at REC annonserer flere samarbeidspartnere, gjenåpningsdato av ML og hva planen er fremover. For mange er det viktig å høre dette fra REC selv - og ledelsen i REC er helt stille fordi de kan ikke dele noe av det vi ønsker å vite om. Husk at en markedsverdi på 6.8 milliarder kroner hadde gjort REC om til en small-cap selskap på børsen i USA. Det viser litt om hvor mye vi underpriser den politiske situasjonen og markedssituasjonen til REC her i Norge. Med det sagt så forstår jeg også at på papir har REC kun Butte å vise til, situasjonen i Kina og Yulin er fremdeles uklart og til og med avskrevet og situasjonen rundt ML har vært den samme over flere år, hvor fabrikken har vært nedstengt, masseoppsigelser, samt en historikk til så mye tap for aksjonærer i fortiden, så alle deler ikke min optimisme, men jeg dømmer REC kun basert på situasjonen i dag og hvordan fremtiden kan utvkle seg og ikke fortid og hvordan ting var for noen år siden eller i 2007, med helt andre eiere, ledere, politisk situasjon og markedssituasjon.

REC bærer fremdeles den samme trøya som før, men det er ingen tvil i mitt hodet at vi står ovenfor en annen maskineri siden inntreden til Aker konsernet. Valget mellom Trump og Biden samt valget mellom senatet var ekstremt viktige brikker som dyttet fundamentet til helt andre nivåer. Så ikke bare har vi Røkke som styreleder selv, samtidig har vi en ekstremt kunnskapsrik daglig leder med Tore Torvund. Han er ikke flink til å kommunisere i det hele tatt, men fyren fortjener mer ære for hans gode innsats og hva han har fått til gjennom livet. Dyktig mann. For meg er hans hode mer viktig enn hans taleevner. REC er ingen hause selskap. De pleier å være helt stille og sier kun det som er nødvendig. Men må være ærlig og også gi kritikk her; viktig med karisma og god engasjement ovenfor massene og gode kommunikasjonsevner. Situasjonen er unik og vi må tørre å ta mer plass og være enda mer direkte når vi stiller med så sterke kort.

Risikoen med caset er ikke om ML gjenåpnes eller ikke. ML vil garantert gjenåpnes. Det har til og med blitt hentet inn over 1 milliarder kroner i emisjon for dette formålet. Risikoen, hvis jeg må snevre meg til noe er mer rundt hvilken posisjon REC vil ha i markedet når brikkene først faller på plass og hvordan vil konkurransen samt teknologien utvikle seg. Vi står ovenfor en stor forandring her fra fossilt teknologi til fornybart teknologi. De store pengene fra privat sektor vil flomme inn i markedet, både innenfor batteri og solar segmentet - og husk at dette kun er begynnelsen!! Det er nå eventyret egentlig begynner!

Sånn. God natt! :)
Redigert 23.06.2021 kl 00:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.06.2021 kl 01:04 16741

Så lenge kursen ikke beveger seg oppover så er det intet nytt. Kommer det et rykte så ser vi det på kursen, alle de linkene dere legger ut har ingen betydning ellers ville vi sett det. Ikke ta helt av her nå gutter på ingenting.
Slettet bruker
23.06.2021 kl 01:17 16694

Du er nok inne igjen snart. La oss bare håpe at kursen ikke tar helt av før du kommer inn da, Stevepick.

Jeg bryr meg ikke om vi faller til 15kr eller om vi går til 24kr i morgen. Det er gøy for dagen ja, men jeg har plassert millioner i selskapet fordi jeg har tro på fremtidsutsiktene. Politikken i USA tar store steg og dette vil påvirke oss som aksjonærer direkte på ekstreme nivåer. Fremtiden har allerede blitt skrevet ned, kun slutt-formuleringene som gjenstår og som de sier i USA "Time for the ink to get dry". Jeg fokuserer på fundament og fremtiden og ikke aksjekurs dag til dag. Dessverre vinner du argumentet hvis vi skal ta utgangspunkt i kursutvikling siden februar, fordi ja - kursen har stått stille med opp ned og sidelengs, men la oss ha denne samtalen etter sommerferien, om ett år og om tre fire år Stevepick, så har vi fasit foran oss og kan se om det var du eller vi som tok feil og hvor viktig perioden vi befinner oss i akkurat nå er - ettersom det legger for fundamentet RECsi må forholde seg til på makro nivå - og til vår favør så ser ting ekstremt lyst ut. REC er herdet med å jobbe under tøffe og dårlige omstendigheter, men nå forandrer alt seg :)
Redigert 23.06.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.06.2021 kl 07:49 16193

Enig at disse lenkene betyr lite. Men de 'ekte' ryktene - og nyhetene - blir priset inn på et øyeblikk. Og ofte over natta, siden Washington ligger 9 timer bak oss. Er man ute når det skjer har man mistet en god del prosent profitt.

Det er også dette som gjør REC til et så ekstremt gøy case for tiden: kursen ligger på det samme nivået den var på i januar/februar, selv om grunnlaget REC støtter seg på at blitt utrolig mye sterkere siden da!
Redigert 23.06.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.06.2021 kl 09:50 15653

FORNYBAR: GEORGIA-SENATOR OSSOFF ØNSKER SKATTEKREDITT FOR SOLPRODUSENTER
Oslo (TDN Direkt): Senator Jon Ossoff i er klar til å innføre en lovgivning som etablerer en skattekreditt for innenlandske amerikanske solcelleprodusenter som han håper vil passere som en del av en større infrastrukturpakke senere i år.
Det skriver Bloomberg mandag.

Skattekreditten, som ville fungere sammen med eksisterende insentiver for forbrukere, ville være fullstendig refunderbar og har som mål å raskt akselerere produksjonen av solenergi i USA. Georgia-demokraten sa at lovforslaget hans er ment å lukke gapet mellom amerikanske produsenter og globale konkurrenter, og baner vei for at USA kan være best på ren energi.

- Vi burde ikke være fornøyd med at Kina har et kvelertak på solcelleforsyningskjeden, og de har subsidiert innenlandsk produksjon kraftig i omtrent et og et halvt tiår uten noen betydelig respons fra USA, sier Ossoff i et intervju mandag med Bloomberg News.

Ossoffs lovforslag "Solar Energy Manufacturing for America Act" tar sikte på å stimulere innenlandsk produksjon ved å tilby skattekreditter for flere trinn innen solcelleforsyningskjeden, inkludert moduler, celler og solcellebasert polysilisium. Insentivet vil være tilgjengelig gjennom 2028 med en nedfasing i løpet av de neste to årene, skriver Bloomberg.

- Skattekreditten vil gjøre prisen pr produksjonsenhet i USA konkurransedyktig med utenlandske produsenter, sier han til nyhetstjenesten.

Lars Henrik Bjerke Lars.Henrik.Bjerke@tdndirekt.com Infront TDN Direkt
manman01
23.06.2021 kl 14:52 15269

WHAT THEY’RE SAYING: Industry Leaders Praise Sen. Ossoff’s Solar Energy Manufacturing for America Act
https://www.ossoff.senate.gov/press-releases/what-theyre-saying-industry-leaders-praise-sen-ossoffs-solar-energy-manufacturing-for-america-act/
JUNE 22, 2021
"
“REC Silicon praises the leading role that Senators Ossoff, Stabenow, Warnock and Bennet have taken to reshore solar manufacturing jobs here at home,” said Tore Torvund, CEO & President of REC Silicon. “The U.S. polysilicon industry represents over $10 billion in capital investment and employs thousands in high-skilled, high-wage jobs. The Solar Energy Manufacturing for America Act sends a strong signal that the government recognizes the importance of investing in the polysilicon industry and solar manufacturing capabilities across our nation. It is imperative that the U.S. strengthens our solar value chain, providing a market for our polysilicon and other U.S. solar manufacturers here to create a vibrant domestic solar market.”
"
Slettet bruker
23.06.2021 kl 16:22 15096

Så, hva betyr dette i praksis? Er det noen her med kjennskap til Amerikansk politikk som kan forklare hva dette betyr? Slik jeg tolker det personlig tyder dette på at det er høy sannsynlighet for at dette lovforslaget kommer til å passere, ellers ville vel neppe senatorene fått så mange positive tilbakemeldinger fra de involverte selskapene.

Er en slik tolkning i overkant positiv? Hva vil dette evt. bety for RECSI?
økon
23.06.2021 kl 16:58 14966

Akkurat nå er det mye som står og faller med den demokratiske senatoren Joe Manchin fra West Virginia. Han vil tekkes konservative demokratiske velgere, er imot mye av det Biden vil ha gjennom, og stemmer med republikanerne i flere saker. Mye foregår bak kulissene, og penger skifter nok eiere.
Celsius
23.06.2021 kl 18:54 14587


TT sier altså: "The U.S. polysilicon industry represents over $10 billion in capital investment....."

Vi får tro at everything is big in America.

Særlig for senatoren (var det Madoff han het... ?)

10 billion USD er vel ca 85 milliarder kroner - nesten 0,8 % prosent av det norske oljefondet det.


Småplukker
23.06.2021 kl 19:11 14503

Knallharde fronter i amerikansk politikk, men akkurat kampen om arbeidsplasser mot Kina er utrolig nok npe de synes å enes om. Spørsmålet er vel mer om støtte til denne industrien (både sol og batteri) blir en del av denne "jobs Act-pakken, eller går gjennom i en senere pakke på høsten. Demokratene har nemlig en pakke til de kan få gjennom i høst uten republikansk støtte, ved så kalt reconsilliation.
Slettet bruker
23.06.2021 kl 20:54 14225

Alle utsagnene fra teknologiselskaper kan også sees på som et: "Takk, vi setter pris på initiativet, og håper virkelig dere vil jobbe hardt for å få det til. Vi vet dere politikere trenger penger i valgkamper, og minner om at våre penger går til de som fremmer vår sak."

Hvis manager nok og mektige nok selskaper hyller et initiativ, så kan det hende det blir lettere å få gjennom hos opposisjonen. Da ingen ønsker å bli uvenner med "big money".

I amerikansk politikk er det som oftest (men ikke alltid) partiet med det største markedsføringsbudsjettet som vinner. Et viktig unntak var med Trump i 2016.

Er tross alt mye
manman01
16.09.2021 kl 22:09 12513

Senators Ossoff, Warnock Call on Administration to Boost Federal Solar Power Procurement
https://www.ossoff.senate.gov/press-releases/senators-ossoff-warnock-call-on-administration-to-boost-federal-solar-power-procurement/
SEPTEMBER 15, 2021
"
Washington, D.C. – Yesterday, in a new letter, U.S. Senator Jon Ossoff (D-GA) joined U.S. Senator Reverend Raphael Warnock (D-GA) in calling on the Office of Management and Budget (OMB) to close loopholes in the federal solar procurement process which—in its current form—hurts American solar manufacturers. The closure of this loophole would help expand the domestic solar manufacturing supply chain and would bolster U.S. competitiveness and domestic clean energy production.

Dear Acting Director Young,

We write regarding our shared goal to build a clean energy future here in the United States and in strong support of executive action to benefit Georgia’s solar manufacturers and workers. Specifically, we request that the administration take and facilitate action to extend Buy American principles to third-party purchases of solar modules used in power purchase agreements that primarily serve federal facilities.

As the world rapidly transitions to a clean energy future, countries such as China have employed a broad range of domestic manufacturing policies to capitalize on increasing demand for low-carbon energy technology. China currently dominates the global solar supply chain, presenting challenges for clean energy companies in the United States and hindering the development of domestic manufacturing opportunities. For domestic solar manufacturers to compete and establish a strong U.S.-based solar supply chain with good-paying clean energy manufacturing jobs, the federal government must enact strategic, targeted policies that support U.S. solar manufacturers.

To help achieve this goal, we introduced S. 2140, the Solar Energy Manufacturing for America Act (SEMA). This legislation will establish new manufacturing tax incentives to bolster American solar manufacturing. It is our goal that this legislation will incentivize solar manufacturing across Georgia and the rest of the country, thereby creating tens of thousands of domestic jobs throughout the solar technology supply chain.

Along with the passage of our legislation, we believe that domestic manufacturers will benefit from extending Buy American principles to third-party purchases of solar modules. Actions from the Biden-Harris Administration, including Executive Order 14005 signed on January 25, 2021 to strengthen Buy America and Executive Order 14008 signed on January 27, 2021 on tackling the climate crisis, create an immediate opportunity to extend Buy American principles to the federal government’s procurement of solar energy and close an existing loophole that hurts American solar manufacturers.

Domestic solar manufacturers struggle to benefit from the federal government’s procurement of solar energy. Buy American principles apply when the federal government purchases solar module equipment, but do not apply when the federal government purchases solar energy through power purchase agreements. This is a problem because most solar energy purchased by the federal government is procured through power purchase agreements, rather than through purchase of solar equipment. As a result, most of the solar energy purchased by the federal government is generated primarily by foreign manufactured solar equipment instead of technology made in America.

For these reasons, we ask that you take action to extend Buy American principles to third-party purchases of solar modules used in power purchase agreements that primarily serve federal facilities. This action would ensure that the federal government’s procurement of clean energy not only supports our collective goals to tackle the climate crisis, but also supports good-paying American solar manufacturing jobs such as those based in Georgia.

Swift action to extend Buy American principles to the federal government’s procurement of solar energy, along with the passage of SEMA, will advance the Biden-Harris Administration’s Build Back Better agenda while creating good-paying, durable manufacturing jobs in Georgia and providing a boost to U.S. solar manufacturers. As your office evaluates opportunities to reduce carbon emissions and get Americans back to work, we hope you will continue to prioritize solar manufacturing jobs like those in Georgia and continue to support our nation’s leadership in advancing clean energy manufacturing and a clean energy future.

...

"

https://www.warnock.senate.gov/wp-content/uploads/2021/09/09.14.2021-LETTER-Sens.-Warnock-Ossoff-OMB-Federal-Solar-Power-Procurement.pdf
Ærligtalt
16.09.2021 kl 22:35 12360

💥💥💥💥💥💥💥💥
manman01
13.10.2021 kl 06:39 11899

ICYMI: Secretary Granholm Visited Georgia to Highlight Clean Energy Jobs and Manufacturing
https://www.energy.gov/articles/icymi-secretary-granholm-visited-georgia-highlight-clean-energy-jobs-and-manufacturing
OCTOBER 12, 2021


WASHINGTON, D.C. — On Friday, U.S. Secretary of Energy Jennifer M. Granholm traveled to Savannah, Georgia to join U.S. Senator Jon Ossoff to tour the site of next-generation of clean fuels manufacturing and meet with community and environmental justice leaders about deploying cheap, renewable power throughout the state. The trip showcased how the historic investments in the bipartisan Infrastructure Investment and Jobs Act and the President’s Build Back Better agenda will increase access to sustainable power, accelerate industries of the future, and generate clean energy jobs in all pockets of America.
…..
manman01
13.10.2021 kl 06:40 11923

Tænker denne passer godt ind her (:
Onmyway
07.11.2021 kl 23:44 10904

Utrolig spennende!!
manman01
08.11.2021 kl 06:05 10571

Jeg kan kun være enig (:

Tak for at dele Culibre!!

Jeg undrer mig over, om Hr. Ossoffs har haft en finger i spillet her((:


P.S. Jeg har postet denne før i Build Back Better tråden
The U.S. Invented Solar But Makes Few Panels. Sen. Jon Ossoff Wants To Change That.
https://news.yahoo.com/amphtml/u-invented-solar-makes-few-094500863.html
NOVEMBER 5, 2021

..

It’s a novel approach, analysts say ― one that could avoid mistakes previous federal policies made when trying to bring clean-energy manufacturing home. But it also depends on trade policies that artificially inflate the price of imported goods and threaten to slow the speed at which solar energy grows while prioritizing a segment of the industry that employs fewer workers.

“As we accelerate the transition to renewable energy, we can’t rely upon imports, particularly from countries with whom we may not have stable trading relationships,” Ossoff told HuffPost in a phone interview this week. “My legislation would spark a global realignment of solar supply chains by bringing every step of that supply chain ― from polysilicon to ingots and wafers to modules ― to the U.S.”

On Friday, the senator is scheduled to fly to Glasgow, Scotland, to attend the United Nations’ climate summit. From there, he’s scheduled to travel to South Korea, where he plans to meet with high-ranking government and corporate officials in a bid to encourage more manufacturers to open factories in the U.S.
..
Redigert 08.11.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare