BCS: Kommer avtaler som perler paa en snor - 100kr i Juli.

phantom1
BCS 23.06.2021 kl 09:09 126261

Her ser man samme som NEL for 5 aar siden. Blir pene dobblinger fremover.
Molbre
06.07.2021 kl 09:21 6018

Virker på enkelte som tror at det bare er å skrive en kontrakt så går alt seg til. Utfordringer til BCS er jo at de ikke har bygget store moduler og i hvert fall ikke store fabrikker, de har som en påpekte her en produksjon på noen kilo i uken på eksisterende anlegg. Vet vi at de har teknologien til å bygge større enheter, eller tror vi bare det, for øyeblikket er vel realiteten at de kan lage enheter med 6 tonn per år. Det vil ta lang tid å eskalere opp produksjonen selv ved inngåelse av kontrakt med store internasjonale selskap, å bygge nok moduler eller en stor fabrikk tar tid, hvilke utfordringer vil de eventuelt støte på? Det er ikke gjort på en dag så inntjenningen vil nok ikke bli stor før om en del år om de får kontrakter ut av LOI.
Prøver bare å gi ett balansert bilde her ikke være negativ, har selv ca 4700 aksjer i selskapet og har ikke solgt noe som noen mente jeg hadde gjort, ser ikke ut som haussingen her inn hjelper noe særlig på aksjekursen så kanskje vi trenger litt mer balansert diskusjon for å klare å få den opp:-)


Kom gjerne med motargumenter om jeg tar feil her :-)
Redigert 06.07.2021 kl 09:25 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
06.07.2021 kl 09:37 5982

Dersom du tror at våre skriblerier på diverse forum har makt i seg til å påvirke kursutviklingen, den ene eller andre veien, så tar du nok feil. Det er helt andre og langt sterkere krefter som styrer kursutviklingen. Ingen grad et innlegg eller skribent synes å ha påvirket kursutviklingen, så skyldes det at han referer til informasjon/hendelser som er den reelle maktfaktoren som har beveget kursen. Hausse eller baisse innlegg i seg selv betyr nader nix. At det kan få enkelte småinvestorer til å kjøpe seg inn i selskapet kan så være. Men det er ikke disse som styrer kursutviklingen.

Lykke til som investor men tro ikke at du med dine innlegg påvirker kursutviklingen. Da hadde det vært enkelt.
Molbre
06.07.2021 kl 09:43 6004

Jeg har skrevet tidligere at jeg vet at det jeg skriver/ eller andre på dette eller andre forum påvirker kursen hverken positivt eller negativt, dette gjorde jeg da noen mente at jeg skrev negativt for å få kursen ned :-).
KR
06.07.2021 kl 09:49 6043

Du stiller de rette spørsmålene. Ingen her ser ut til å bry seg over rammene på kontraktene, skalering, kostnader (og emisjoner). Her ventes det på en kontrakt så skal kursen dobles (igjen).

Kanskje dette blir den store vinneren fremover, men det er ofte litt mer humpete på veien enn man får inntrykk av her. Uansett veldig spennende selskap som jeg tror mange følger med på om dagen. Lykke til. 👍
Redigert 06.07.2021 kl 09:50 Du må logge inn for å svare
Amore
06.07.2021 kl 09:56 6012

Jeg mener det er sterk støtte på 30 om den skulle presses under 40- Jeg sitter uansett
rockpus
06.07.2021 kl 09:56 6015

Vi har nok av eksempler i denne grønne sektoren på selskaper som kun er priset på fremtidig forventning. Ja, da med mange ganger den prising som BCS har! Om det var noen selskap som virkelig fortjener en prising på forventning på fremtidig inntjening, så må det vel være BCS?

En annen sak: Hva har egentlig forandret seg fra da kursen var over 60 til nå da den er falt til rundt 40? Et fall på over 30 % uten at det finnes grunnlag til mindre forventning! Likevel prøver noen å få oss til å tro at aksjen skal falle nesten 30% mer fra dagens nivå til rundt 30 kr!
Redigert 06.07.2021 kl 10:00 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
06.07.2021 kl 10:05 5978

Jeg er glad for dumpingen....har aldri hatt bedre snitt 😜
Kontrakt kan komme denne uken.
Redigert 06.07.2021 kl 10:06 Du må logge inn for å svare
Molbre
06.07.2021 kl 10:09 5974

Er vel kanskje den grønne sektoren som er feilpriset, kan hende at BCS er riktig priset av disse, men mange her mener jo at kursen burde vært mye høyere er det riktig uten en eneste inngått kontrakt og foreløpig produksjon av noen kilo i uken? Irriterer meg at kursen ikke er høyere, og faller hver eneste dag men kanskje dette er den riktige prisen(eller lavere) ikke over 60 kroner som den har vært i. Hvis den hadde vært så feilpriset som mange mener her, hvorfor er den da ikke høyere jo fordi det ikke er kommet noen kontrakter!

Jeg har kjempetro på aksjen og teknologien så håper jeg bare at de får det til tilslutt, det er ikke gitt enda føler jeg!
Redigert 06.07.2021 kl 10:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2021 kl 10:24 5935

Med tanke på at de etter dagens planer vil gå med 600 mill nok i overskudd i 2024/25 så er det ganske trygt å kjøpe på dagens kurs om man har en lang horisont. Skulle det derimot fortsette slik det har gjort så er dagens planer altfor lite offensive og må nok revideres kraftig. Det er sagt at grunnen til at de kjørte små moduler var relatert til risiko for at giga fabrikken ikke ville bli bygget på grunn av det finansielle aspektet. Det er derfor veldig nærliggende å tro at teknologien er skalerbar, og hvis noen er interessert i gigafabrikk så vil den bli bygget.
rockpus
06.07.2021 kl 10:28 5916

Molbre

Dersom du mener at dagens kurs er riktig, så kan jeg ikke forstå at du gidder å være investert her.

Tror du selskaper som Yara kaster bort tiden med å inngå LOI med selskaper, dersom de ikke er rimelig sikker på at teknologien fungerer? Tror du ikke også at selve antallet LOI-er indikerer noe om hvordan teknologien fungerer?
Slettet bruker
06.07.2021 kl 10:44 5879

Bare for å sette ting litt i perspektiv så setter jeg opp en liste med grunner hvorfor man bør investere i BCS:

- enestående teknologi. Det finnes per i dag INGEN annen metode å produsere CNF med negativt CO2 avtrykk.
- verden skriker etter å bli kvitt CO2 utslipp. Politikerne og WTO vurderer sterkt å innføre kostnader relatert til utslipp av CO2.
- teknologien fungerer. De produserer CNF allerede i dag.

Alle som tror at dagens markedsprising av BCS er riktig tar kraftig feil. Den reelle prisingen burde være himmelhøyt høyere. Er teknologien til BCS verdt kun 1-2 mrd kroner? Selskapet har svære kunder som renner ned dørene og ønsker hjelp til å redusere utslipp og også å kjøpe produktet deres. Totalt snakker vi om over 400 kunder.

Jeg tror at dobling er minimum på neste endelige kontraktsmelding. Men potensialet her er i 100 mrd klassen+++. Og spørsmålet er bare NÅR startskuddet kommer, og hvor lang tid det vil ta.
Redigert 06.07.2021 kl 10:46 Du må logge inn for å svare
Molbre
06.07.2021 kl 10:51 5876

Det jeg sier er jo at dagens kurs kanskje er riktig med de forutsetningene som ligger til grunn nå, så kan den gå opp eller ned om det blir kontrakter eller ikke .-). LOI er jo en indikator der er vi enig, men ingen konkret avtale enda, ikke ta ting på forskudd, blir bare mer skuffet da og motsatt hvis det blir kontrakt :-)
Molbre
06.07.2021 kl 10:56 5854

Alt dette er vi enig i, men jeg vil se at teknologien funker i større skala enn det som produseres nå :-), hvis ett Japansk selskap inngår en kontrakt med BCS vil jo risikoen synke betraktelig, , regner ikke med de gjør dette hvis BCS ikke kan levere!
Slettet bruker
06.07.2021 kl 11:00 5849

Du lager problemer som ikke eksisterer… Lykke til med dine aksjer… Jeg VET at dette blir gull. Spørsmålet er bare hvor stort og hvor fort kommer vi dit… Vi er nesten på overtid i forhold til neste melding nå…
rockpus
06.07.2021 kl 11:06 5845

Dersom tester viser at teknologien fungerer i mindre skala, er det rimelig lett å beregne om det egentlig er grunn til å frykte at den ikke skal virke i større skala også. Ser Japan nevnes til stadighet. Greit da å minne om at det også er en LOI med et Kinesisk selskap. Ikke godt å si hvem som kommer først..
Molbre
06.07.2021 kl 11:11 5830

Innsideinfo eller antagelser, da stoler jeg på at du vet veien. Jeg tar meg en fjelltur så ordner du opp , det hadde vært helt konge :-)

PS jeg selger ikke noe på de nivåene nå :-)
Slettet bruker
06.07.2021 kl 11:16 5824

Eneste selskap i verden som kan produsere CNF fra CO2 med NEGATIVT CO2-avtrykk. ENESTE, som i null konkurrenter. 400 små og store internasjonale kunder som tydeligvis er veldig interessert basert på antallet LOI som nå ligger på bordet. Som sagt potensialet er i 100mrd klassen og med dagens aksjeantall så snakker vi da 2-3 000 kroner per aksje…
TraderMom
06.07.2021 kl 11:16 5832

Jeg kan ikke se noen motargumenter til det du sier her @Molbre :-) Tror også som du sier at alle vil tjene på en balansert diskusjon. Veien til å bygge opp noe så stort som BCS ser for seg, er vel sjelden helt rak og uten humper underveis. At man belyser eventuelle utfordringer underveis, betyr ikke nødvendigvis at man er negativ til caset. Ser det heller som at man evner å analysere helheten.
Slettet bruker
06.07.2021 kl 11:26 5806

27. April er over to måneder siden. PoA er nok kommet langt i forhold til avtale med BCS. Spørsmålet er hva som kommer her. Med 800 000 kvm område ledig, behov for 600 000 moduler så er det LETT å se at det vil komme noe stort her. De er neppe interessert i et par moduler for å redusere brøkdeler av forurensningen sin. Dere får bare huske på å være inne i aksjen når den meldingen kommer!
Slettet bruker
06.07.2021 kl 13:41 5696

Ser ut som den er i færd med å få foteste litt høyere opp igjen, noen som vet noe som ikke "alle" vet om tro? Nærmer vi oss en ny kontrakt?
Redigert 06.07.2021 kl 13:41 Du må logge inn for å svare
andemorr
06.07.2021 kl 13:51 5666

kjøpt i dag på 40-42. ser ut til å bunne ut nå.
Slettet bruker
06.07.2021 kl 13:58 5639

Kjøpte i går! Så får vi se hvordan det går. Jeg tror det kan vise seg å være lurt, men hvem vet! Tror likevel ikke det er lenge før det kommer noe spennende nå... Vent å se!
Slettet bruker
06.07.2021 kl 15:02 5569

PoA er jo enormt,lett å se at det vil komme noe stort her skriver UTKANT,kanskje et JV ?
BCS satser stort på BATTERIER(batterikysten),med ECO GRØNN CARBON(bør ikke ALLE/KRAV på at batterier skal GLOBALT inneholde dette?) ,EYDE CLUSTER; JAPANSK/NORSK webinar 28.mai, Innovasjon NORGE: det NORSKE batteriets ØKOSYSTEM og muligheter innenfor den Norske BATTERIVERDIKJEDEN.
synste
06.07.2021 kl 15:23 5520

Virker som salgs kampanjen gikk ut idag ja.. Tenkte å senke snittet om det skulle komme et røver kjøp nedpå 30 en plass men virker som markedet hadde andre planer. Rart dette med frykt og psykologi, hvordan det spiller inn. Syns her er for mange jokere til at jeg tårer å stå på utsiden nå. Kan bli hardt å løpe etter om markedet blir fornøyd om/når det landes avtale og melding kommer.
Slettet bruker
07.07.2021 kl 12:10 5134

Første uken av Juli er gått... Hvor langt har lab-testene kommet? Hvor lenge tør markedet å vente før det må agere... Når kommer PoA? Hva inneholder den? Er ikke den avtalen veldig på overtid om det er snakk om kun noen få moduler? 70+ dager siden LOI for den avtalen...

Tør dere å sitte uten aksjer?

Jeg tør ikke :)
Slettet bruker
07.07.2021 kl 12:58 5057

Her kan det smelle når som helst i fra alle hold, bare å vente med kryssende fingre :)
Slettet bruker
07.07.2021 kl 13:26 5007

Enig, det kan faktisk smelle når som helst! Man kan aldri være sikker i BCS, men neste gang kursen begynner å gå oppover på stigende volumer er det noen som vet noe tror jeg! Kan være det drøyer til August også, men den sjansen tar ikke jeg!
Boky
07.07.2021 kl 13:26 5027

"Bergen Carbon Solutions AS (BCS, OSE:BCS) today announces that technical tests under the 29 April 2021 Letter Of Intent (LOI) with a Japanese company is expected to _commence during July 2021_. "We are working closely with our Japanese partner and have completed the technical assessments of the carbon-nanofiber testing. We expect to shortly, _pending laboratory capacity_, to commence lab scale testing with technology blending to produce advanced next-generation products."

Tror du virkelig at i løpet av Juli betyr i begynnelsen av Juli? Tror du virkelig at dette kan komme når som helst og at en slik test ikke tar mer en noen dager?

Jeg er optimistisk til BCS, kjøper stadig flere aksjer, men savner er realistisk diskusjon... Det meste av innlegg her er jo bare haussing og baissing av kurser uten noe substans!
Slettet bruker
07.07.2021 kl 13:50 4987

Med tanke på at de var enige om hvordan ting skulle testes så tror jeg faktisk det at det er relativt fort gjort å gjennomføre. Denne meldingen kom før Juli var påbegynt. Hvor lang tid testing vil ta og hva resultatet blir kan vi bare spekulere i. Det aner ingen av oss. Men det som er viktig her er at om det er fort gjort å teste og det gir tilfredsstillende resultater så vil det kunne komme meldinger ganske snart. Det betyr ikke at den kommer i morgen eller dagen etter.

Men hvor lenge skal man faktisk tørre å vente? Aksjen har bunnet. Første uken av Juli har allered gått. Det kan komme melding når som helst om hva som helst som vil gjøre inngangsprisen langt høyere. Skal du/dere kjøpe etter avtaler er prisen himmelhøyt over dagens kurs. Skal du inn billig før eller dyrt etter. Jeg vet hva jeg foretrekker.
Slettet bruker
07.07.2021 kl 14:09 4992

Hmm. Lurer på hva som kommer fra myndighetene om 40 minutter… Et eller annet om ny norsk klimasatsning. Var det ikke et par ministere innom for en uke siden? Kan det være relatert?
Molbre
07.07.2021 kl 14:22 4992

Du er klar over at du gjentar deg selv flere ganger for dagen, stort sett hver eneste dag🥱! Kursen går ned stort sett hver gang du skriver ett innlegg 😂
Så hvis du vil ha kursen opp anbefaler jeg deg å slutte å skrive 😉
Redigert 07.07.2021 kl 14:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.07.2021 kl 14:34 5022

Jepp. Men det betyr ikke at jeg har feil. Ingen av oss vet hva som vil komme ut av avtalene. PoA har tatt 70 dager. Skal de ha bare noen få moduler? Ville det tatt så lang tid å fullføre kontrakten? Testing? Hvor lang tid tar det? En måned? To? 80? Hvor mange kjenner til selskapet? Hvor mange vil trykke på kjøpsknappen når flere kommer til? BCS er DET mest spennende investeringscaset i hele verden per i dag! Det ENESTE selskapet som kan fjerne karbon fra CO2 med negativt karbon avtrykk. Og avfallsstoffet fra denne prosessen er priset nærliggende gull! Hvem f… vil ikke investere i noe sånt?
Molbre
07.07.2021 kl 14:48 4994

Vi er på samme lag og ønsker det beste 👍👍👍
rockpus
07.07.2021 kl 14:51 4988

Når innlegg virker desperate, virker de gjerne mot sin hensikt.

Om vi tror på avtaler, trenger vi egentlig ikke bekymre oss for denne kursnedgangen.

Personlig tror jeg mye kan skje, selv om det nå er ferietid i Norge. Det er jo ikke alle land som har ferie i juli.
Slettet bruker
07.07.2021 kl 14:58 4970

Minn meg på å skrive desperat før mitt neste kjøp den 15…
Slettet bruker
07.07.2021 kl 18:58 4758

Trodde alle her skjønte at det spiller 0 hva som skrives her for kursen skyld.Helt normalt at kursen falle litt for hver dag uten meldinger.Kanskje det ikke skjer noe på 4 uker og da er vi nerme 30 blank.Sånn er aksjelivet.
Londonmannen
07.07.2021 kl 19:30 4703

Dette tar jeg med knusende ro. Lavere aktivitetsnivå pga ferietid både hos aksjonærer og bedriftene kan jeg leve med BCS har en unik teknologi med mer enn 400 internasjonale interessenter som ønsker en avtale med dem. Dette blir stort, men TTT.
God sommer!
rockpus
07.07.2021 kl 20:16 4636

Ok. Så om det ikke skjer noe på 8 uker, så er kursen 20. Går det 12 uker, så er kursen 10.. Etter 16 uker, så er selskapet konk.