BCS: Kommer avtaler som perler paa en snor - 100kr i Juli.

phantom1
BCS 23.06.2021 kl 09:09 126075

Her ser man samme som NEL for 5 aar siden. Blir pene dobblinger fremover.
Londonmannen
24.08.2021 kl 15:31 4608

Merkverdig lav omsetning i dag, siste dagen før oppdatering ifm Q2 presentasjonen. Forventningene er meget lave og det skal ikke mye positivitet på podiet i morgen før robotene får noe å bryne seg på.
Rubin
24.08.2021 kl 17:20 4442

Enig med deg. Har jobbet i Oljå siden åttitallet og blir snart pensjonist. Synes virkelig synd på de kommende generasjoner…
Eller hvis nå de grønne facistene får makt i regjeringen etter valget, vil nedturen for vårt land starte allerede i neste år. Heldigvis tror jeg min pensjon er sikret noen år gjennom Oljefondet…
Hjelpalaus
24.08.2021 kl 17:46 4398

Jeg stoler ikke på at oljefondet kan betale min pensjon.
Derfor har jeg gått all in i BCS...
Satser på å være min egen lykkes smed.
nopetter
24.08.2021 kl 18:25 4316

Før et valg så er det bare lyging å skryting aldri I verden at olje utvinningen stanses pga utslippene . Norge står kun for 0,13% av de globale utslippene ww. MDG blir kun et Oslo parti og blir radert bort i distriktene.
HP17
24.08.2021 kl 19:20 4214

Ser ut som Mitsubishi er glad i grønne selskaper på OSE. Hydrogenpro i dag og BCS i morgen (eller nær fremtid)?

toppsjefen avslører verdien av Mitsubishi-ordren. Hydrogenpro har fått den hittil største ordren i selskapets historie og den første siden Euronext-debuten.
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/08/24/7724837/borsjubel-i-hydrogenpro-etter-millionordre

«Smart city - plug and play»!
I morgen gjelder det å stå opp tidlig og følge godt med fra starten av dagen. Hvem vet hva som meldes og presenteres i morgen, men mange «grønne ører» kommer nok til å lytte nøye før børsåpning.

I beste fall får vi melding om en konkret avtale, startdato bygging av fabrikk e.l. Worst case får vi en oppdatering og guiding på utover høsten og fremtiden.

Blir svært overrasket om sluttkursen i morgen er ned fra dagens kurs. Mitt tips er 95% sannsynlighet for sluttkurs over kr 44, 90% sannsynlighet for sluttkurs over kr 45, 30% sannsynlighet for sluttkurs over kr 50 og 10% sannsynlighet for sluttkurs over kr 60.
Redigert 24.08.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
Rule
24.08.2021 kl 19:57 4145

Det er lidt sjovt at se hvordan de bunde/dyk kursen har 22/4 og 19/7 og 19/8 ligger på en ret linie med en stigningstakt på hele 6kr pr måned. Det ekstrapolerer til en dobling til ca. kurs 84 NOK om 7 måneder. Umiddelbart er der her tale om en slags "bundtræk" og "base case". Kommer der særlige nyheder flyver vi op til himlen. Super duper spændende med imorgen.
Londonmannen
24.08.2021 kl 19:57 4150

Jeg tror ikke BCS vil ha noen problemer med å få solgt sin produksjon av CNF. Jeg tror heller ikke det vil mangle på interesse etter modulene til BCS. Flaskehalsen blir nok å produsere tilstrekkelig mange nok moduler, eller store nok fabrikker til å dekke den økende etterspørselen. Med andre ord et luksusproblem. BCS befinner seg så til de grader midt i smørøyet, både mhp bidrag til det grønne skiftet gjennom å fjerne CO2, men også gjennom å bruke CO2 som råstoff til det unike materialet CNF som har en lang rekke bruksområder relatert til det grønne skiftet; bedre batterieffekten, gjøre batteriene lettere, gjøre biler, fly og båter lettere og mer energieffektive, CNF i produksjon av vindmølleblad, sko, beholdere etc etc. Ikke rart de blir lagt mer og mer merke til, både blant politikere, næringslivsledere og investorer.

Vi gleder oss som barn til morgendagens presentasjon! Det tror jeg også ledelsen i BCS gjør!
Rubin
24.08.2021 kl 21:00 4035

Tweet fra Sagmo før lunch i Porsgrunn:
Oppstartsmøte med YARA.
nopetter
24.08.2021 kl 21:55 3910

De får ingen problem med å montere pre fabrikkerte moduler som trengs her på berget, det blir kanskje noen hundre. Utfordringene starter hvor stor kapasitet de har når f.eks 500k pre fabrikkerte CNF/CNT moduler skal lages/monteres/driftes i Amsterdam og nye 500k i Asia . Da tipper jeg mye av dette må flyttes ut av landet der kapasiteten er
Redigert 24.08.2021 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
Rule
24.08.2021 kl 22:21 3826

Samarbejdet med YARA er super spændende. De kan virkelig sætte ting i stor-skala og er process kyndige. Huj. kom så BCS.
rockpus
24.08.2021 kl 22:36 3794

"Enig med deg. Har jobbet i Oljå siden åttitallet og blir snart pensjonist"

Jeg jobbet i "oljå" i 40 år. Likevel innrømmer jeg at det i fremtiden er selskaper som BCS vi skal leve av, og ikke olje.
Rubin
24.08.2021 kl 22:45 3773

Jeg har satset svært mye kapital på RECSI og BCS, så jeg må jo være enig med deg. Poenget er jo vi må opprettholde inntektsstrømmen fra oljeindustrien i mange mange år til før vi kan leve av grønn industri. Uten oljepengene må vi kutte statsbudsjettet med 60-70%…
Redigert 24.08.2021 kl 22:55 Du må logge inn for å svare
nopetter
24.08.2021 kl 22:53 3741

For å lage hydrogen og ammoniakk på en effektiv måte og med volum uten at forbrukerne må betale skjorta for denne så er natur gass eller LNG den billigste kilden. Prisene her har gått rett til himmelen. Per tid er det alt for høye kostnader å lage disse produktene via elektrisiteten. Vi kommer nok ikke til å overleve å se noen total skifte til kun grønn energi
Slettet bruker
24.08.2021 kl 23:48 3613

BLÅTT HYDROGEN
Ny studie: Blått hydrogen er verre for klimaet enn fossil gass

Lekkasje av CO2 fra rør og på plattformer kan ødelegge klimaregnskapet for blått hydrogen, ifølge amerikanske forskere. Sintef stusser på prosess- og teknologivalg som ligger bak regnestykkene.
Lekkasje av CO2 fra rør og på plattformer kan ødelegge klimaregnskapet for blått hydrogen, ifølge amerikanske forskere. Sintef stusser på prosess- og teknologivalg som ligger bak regnestykkene.
Metanlekkasje ødelegger regnestykket for blått hydrogen, ifølge forskere fra Cornell og Stanford. Sintef-direktør stusser på regnestykkene.
Slettet bruker
25.08.2021 kl 00:13 3591

Tradegate i kroner 49,40
Redigert 25.08.2021 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
Rule
25.08.2021 kl 01:40 3530

sikke da noget skrald at lure ud. Levelized cost of electricity er under 50 euro pr megawatt for windmøller, hvilket slår Gas men så længe i sætter ca. 0 vindmøller op i Norge så vil det tage 1000-år for jer. Vågn dog op derude på fjeldet:

Also, in 2019, renewable electricity represented 37.1% of the total electricity generated in the UK.
https://www.comparethemarket.com/energy/content/renewable-energy-guide/

B U M ! ! !

Men I Norge er der jette modstand imod den revolution resten af verden drøner afsted med.... :-)
Rule
25.08.2021 kl 01:43 3531

Danmark er forøvrigt ca. 50% af alt strøm fra vindmøller, men vi er en miniput, så det er måske snyd. UK derimod skulle i lære noget af...
Rule
25.08.2021 kl 01:45 3560

Jeg er ikke lige tradegate master, men betyder det at vi formentlig åbner i ca. 50 NOK...? - er umiddelbart logisk da det var her vi havde en stor handel / frasalg til anden aktør og så må vi se hvad der sker her fra det niveau...

Rule
25.08.2021 kl 01:48 3562

hvis i ikke har fundet ud af det endnu så er brændstoffet til vindmøller GRATIS - tada :-)
Slettet bruker
25.08.2021 kl 04:00 3518

Vindmøller er dyre i drift, lager støy, opptar areal og dreper fugler og ørner og produserer lite strøm og må skiftes ut ved jevne mellomrom. Norge er full av dritten.
Olans97
25.08.2021 kl 07:13 3383

Kommer det noen spennende drypp om kontrakter og liknende i dag tro? Møtet med Yara i går feks. Vil ikke tenke meg at Sagmo skriver det på Twitter uten grunn
Slettet bruker
25.08.2021 kl 07:25 3335

25.8.2021, 07:00 · Oslo Børs
BCS: Financial results for the first half of 2021
Oslo, 25 August 2021) Bergen Carbon Solutions AS (Bergen Carbon Solutions, OSE:
BCS) reported an operating loss of NOK 11.8 million in the first half of 2021

(-1.7) as the company continues the development of the modular carbon nanofiber

(CNF) production unit and the commercial expansion of the organization. Bergen

Carbon Solutions is on track for the industrial scale roll-out and reiterates

the strong outlook.

"The first half of 2021 was a busy and successful period with capital raises,

listing on Euronext Growth, steady progress towards installing the first CNF

unit in the first quarter of 2022, ramp-up of the technical and commercial

organization and that we entered into several important Letter of Intent with

potential tier-1 customers. In all, we are on track to provide green carbon

nanofibers on an industrial scale and to convert carbon dioxide into valuable

products," says Jan B. Sagmo, Chief Executive Officer of Bergen Carbon

Solutions.

Bergen Carbon Solutions reported a negative operating profit of NOK 11.8 in the

first half of 2021, compared to NOK -1.7 million in the corresponding period

last year, as the company continued the planned development of the CNF

production unit and expanded the technological and commercial organization. The

costs related to the listing on Euronext Growth are included in the reported

figures.

"We completed a successful listing on Euronext Growth and have received a strong

interest from the capital market. With a cash balance of over NOK 100 million, a

product ready for commercial deployment, a solid pipeline and high market

interest, we are well positioned to expand and commence our commercial

operations," Sagmo continues.

The company is on track for finalizing the CNF unit at the production facility

at Flesland, Norway, and the module will be placed at the regional waste

management company BIR in the Bergen area during the first quarter of 2022.

Bergen Carbon Solutions has also entered several Letters of Intent (LOI) with

potential tier-1 customers, including two Japanese companies, one Chinese

company, in addition to the announced LOIs with Yara and Jackon.

"We aim to enter into several firm contracts going forward and to further expand

our pipeline following our continuous dialogue with potential customers,

academic and industrial entities. Bergen Carbon Solutions is on track for the

industrial scale roll-out and reiterates the strong outlook," Sagmo concludes.

Jan B. Sagmo will present the first half year report for 2021 on Wednesday 25

August 2021 at 08:00 CET at Hotel Continental, Oslo, Norway.

Link to webcast:

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20210825_7

Questions can be submitted during the webcast.

The presentation is scheduled to finish at 08:45 CET.

Note that the presentation at Hotel Continental is subject to the current

Covid-19 regulations and that the event may be changed at short term notice.

Please see the presentation material for the first half of 2021 enclosed.

For additional information, please contact:

Jan B. Sagmo, CEO, janbsagmo@bergencarbonslutions.com, +47 473 72 701

About Bergen Carbon Solutions | www.bergencarbonsolutions.no

Bergen Carbon Solutions uses innovative technology to produce carbon-nanofibers,

using CO2 and Norwegian hydropower. This makes the production unique and

environmentally friendly. Bergen Carbon Solutions is listed on Euronext Growth

under the ticker BCS.

About carbon-nanofiber and Bergen Carbon Solution

Carbon-nanofiber (CNF) is a high value product, lighter than plastic, stronger

than steel and leads electricity better than copper, and is applied to a wide

range of consumer and industrial products, from energy storage to protective

clothing. The CNF is made by using modular production units that are based on

two 40 feet containers stacked on top of each other with two reactors (4

crucibles each). Each production unit can produce about 6.5 tonnes of CNF

annually out of 30 tonnes of CO2. The production method and technology have been

verified by DNV-GL, and Bergen Carbon Solution has been producing CNF at their

test facility since summer 2020. The company has developed an energy efficient,

carbon negative production method, to produce CNF out of CO2, using only

renewable energy and with O2 as the only bi-product and thus Bergen Carbon

Solutions calls it green carbon-nanofiber.

https://newsweb.oslobors.no/message/540599

Hjelpalaus
25.08.2021 kl 07:38 3269

Her var det vel ingenting nytt?
Da blir det fortsatt ørkenvandring
Slettet bruker
25.08.2021 kl 07:47 3240

Hva med at Tradegate er opp 17,52% . Har det ingen sammenheng med Oslo Børs?
Slettet bruker
25.08.2021 kl 07:50 3241

Ikke mye som minner om avtaler på en snor her.
Hjelpalaus
25.08.2021 kl 07:52 3229

Nei, kjenner at jeg begynner å bli skeptisk.
Masse store ord på sosiale media og null konkret i børsmeldinger. Begynner å lukte.
Hjelpalaus
25.08.2021 kl 07:58 3147

Det var vel bare noen få hundre aksjer som var omsatt der. Trenger ikke bety noe.
Lim Gordon
25.08.2021 kl 07:58 3157

Jeg synes dette ser svært lovende ut!
Slettet bruker
25.08.2021 kl 08:25 2846

så på presentasjonen nå og dette ser lovende ut.
Amore
25.08.2021 kl 08:28 2862

Fikk du med deg noe positivt nytt som ikke markedet har fått med seg SN
HP17
25.08.2021 kl 08:31 2837

Noen har et håp om en billigere inngang nå?
Klart en kunne ønske at BCS kunne børsmelde bekreftet avtale med den japanske giganten med utfyllende info men dagens melding var nok mer i "den gaten" en kunne forvente. Antar det også blir gitt litt utfyllende guiding ved presentasjonen. Alt i alt noen imponerende måneder BCS har lagt bak seg og her rigger selskapet seg for et langsiktig grønt eventyr. Kursen har 2 ganger denne korte tiden vært oppe på 60 tallet og en kurs på kr 43 basert på hvor langt BCS er kommet er heller i underkant enn overkant så kursen i dag får nok ingen store utslag verken opp eller ned. Gitt ikke det kommer mer info utover dagen.

Legg også merke til at BCS guider at selskapet er i rute (alt går etter planene uten forsinkelser) og det er et meget viktig signal for selskaper som er i den fasen BCS er. Alt går etter tidskjema og plan uten forsinkelser og overskridelser. BCS er on track med den nye teknologien og det er meget sterkt. Og Q1-22 det kommer raskt, det er kun måneder unna og da er BCS virkelig i gang.

......jobbing mot å installere selskapets første karbonnanofiber-enhet i første kvartal 2022..– Alt i alt er vi i rute med å tilby grønne karbonnanofibre i en industriell skala og å konvertere CO2 til verdifulle produkter, sier han i en melding.
https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/91762
Redigert 25.08.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
verdensmester
25.08.2021 kl 08:35 2804

Det er jo bare naivt å tro at en melding om avtale skulle komme i dag, avtaler etc meldes når de kommer ikke ved presentasjoner, resultatfremleggelse etc. Dette er helt etter boka og veldig bra
Londonmannen
25.08.2021 kl 08:37 2814

Presentasjonen var grei nok den. Selskapet er on track og det blir trolig avtale med japanerne når testingen er ferdig i slutten av september. Jeg tror derimot ikke at det var noe i presentasjonen som vil sette fyr på aksjekursen i dag. Spørsmålet er heller om det nok en gang var stilt for høye forventninger til Q2 presentasjonen og at vi som resultat får en aldri så liten nedtur kursmessig.
TraderMom
25.08.2021 kl 08:55 2629

Enig i at det var en helt grei melding, men vil sannsynligvis ikke bli fyr i teltet på grunn av den, nei. Vi får se når det åpner snart, men ser av enkelte kommentarer i ulike forum at forventningen hos flere var mer konkret info re avtaler. Men kommersialisering tar tid, så bare å puste med magen - tenker nå jeg. Jeg har tradet denne et par ganger, og blir glad for en god inngang i det som kanskje er Norges kuleste teknologi akkurat nå.
Onmyway
25.08.2021 kl 09:02 2594

Rett ned. Skal si folk hadde høye forventninger til rapporten! Får se om det stabiliserer seg på et høyere nivå etterhvert.
proffen
25.08.2021 kl 09:03 2591

Skal vel sies at Sagmo er en selger og er flink til å selge skinnet før Bjørnen er skutt
Hjelpalaus
25.08.2021 kl 09:06 2573

Ja, jeg har sett noen videoer av han. Jeg sitter overhodet ikke igjen med noe sympatisk inntrykk av fyren.
HP17
25.08.2021 kl 09:07 2571

Bunnen er nok alt nådd i dag, nå stabiliseres kursen rundt kr 40? og tror det er flere som vil benytte dippen til å laste opp. Det fundamentale er sterkere enn noen gang og BCS er på track. Det er et viktig signal. Vil ikke overraske om kursen ender i pluss?
Redigert 25.08.2021 kl 09:09 Du må logge inn for å svare