BCS: Kommer avtaler som perler paa en snor - 100kr i Juli.

phantom1
BCS 23.06.2021 kl 09:09 126074

Her ser man samme som NEL for 5 aar siden. Blir pene dobblinger fremover.
rockpus
03.07.2021 kl 13:05 4999

Hjelpalaus:

Tror du da ikke lenger på det du selv skrev for kun to dager siden?:

"September på kurs 28,40
Håper jeg tar feil, men ting tar tid. Og før det ligger avtaler på bordet vil kursen sige sakte nedover etterhvert som folk blir lei av å vente."
M79
03.07.2021 kl 16:25 4889

Sånn går det når man går på speed og har 40kr på konto, han husker ikke selvsagt hva han skrev 🤣🤣
Hjelpalaus
03.07.2021 kl 19:06 4796

Du quotet til og med "håper jeg tar feil"
Det gjør jeg fortsatt.
Jeg kjøpte litt på 43 forleden dag og solgte på 46. Nå kjøpte jeg igjen på 42 og noe. Det er vel lov?
Jeg har forresten 14000 aksjer i BCS og tror fremdeles at de kommer til å bli verdt et millionbeløp som ikke starter med 1 eller 2.
Poffern_
04.07.2021 kl 11:08 4504

Til trådstarter:
"100kr i Juli"
Kurs nå: 4 Juli: 43,49,-
Just sånn for your information:)

Solgte Bergen Carbon for ikke lenge siden, og kjøpte i Co2 Capsol I stedet. Tror det er mer å hente der, så blir det kanskje inngang i BCS igjen på et senere tidspunkt
Redigert 04.07.2021 kl 11:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2021 kl 16:24 4335

OK
synste
04.07.2021 kl 21:48 4124

Velger å tolke tidsbruken som et kvalitetstegn, da det er greit at en lander en endelig kontrakt/avtale som begge parter (og forsåvidt aksjonærene og) blir fornøyd med. Skal heller vente noe ekstra enn å få rask melding om endelig avtale, men der det viser seg at innholdet kunne hatt bedre utfall.
Molbre
04.07.2021 kl 22:52 4025

Har vi fått vite hvor mye BCS produserer nå, hører det er noen som mener at det bare blir produsert småtterier nå, ikke 6 tonn per år, noen som vet 😁?
Slettet bruker
05.07.2021 kl 09:19 3784

Snart under 40.Nå er det bare se å få spadd opp mere penger før den skal til 60 igjen
Molbre
05.07.2021 kl 09:22 3782

Tror vi skal være fornøyd hvis vi klarer å stoppe fallet på denne. For øyeblikket ser det jo dessverre bunnløst ut og liten interesse for aksje generelt fra andre investorer enn de som allerede sitter i aksjen!
Slettet bruker
05.07.2021 kl 09:39 3730

Det store spørsmålet her er når og hva avtalen med Japan innebærer og blir meldt! Jeg vil ikke stå på utsiden av denne aksjen når det blir meldt! TIl nå har jeg tapt penger, men selger ikke med tap i den perioden vi er inne i nå!
Hjelpalaus
05.07.2021 kl 09:52 3696

Regner med at det nærmer seg stopp loss for mange nå.
Som skrevet her. Dette ser dessverre bunnløst ut..
Slettet bruker
05.07.2021 kl 10:07 3632

Bare å sitte i ro, denne kommer seg
Molbre
05.07.2021 kl 10:07 3630

Jeg har sittet i nok aksjer hvor det er garantert avtaler på dette forumet, kan ikke gå gale, utsettelser fordi avtalen er så god etc. Jeg sier ikke at det ikke blir en avtale, men jeg skal se det før jeg tror det,.
Boky
05.07.2021 kl 10:08 3627

Dette er noe av det dummeste jeg har lest på lenge, at aksjen faller på en rød børsdag er vel ikke noe overraskelse? Dette forumet er jo fullt av tullinger som ikke klarer å lese nyansene i markedet og gjentar det samme budskapet om og om igjen, enten: denne skal opp, se på det fundamentale, jeg tørr ikke å stå utenfor, eller: at den skal ned, er overpriset, har ikke inntekter, shortes, roboter....

BCS er i en synkende trendkanal, det kreves nyheter med substans/avtaler for å bryte ut av denne og snu oppover. Vi har fått eksempler på at nye LOIs ikke er nok. Samtidig er den del av vekstpotensialet allerede priset inn i aksjen, det er det som har drevet kursen dit den er idag, forventninger om fremtidig inntjening. Ledelsen har vist seg svært kompetent, og jobber tilsynelatende godt. Men, ting tar alltid tid, og de som skriker om avtaler rett rundt hjørnet hele tiden må ta seg en bolle. Aksjen er også ganske lite volatil, i den betydning av at mye av volumet er top50 som kjøper og selger for å senke snittet sitt, så sitter det småsparere rundt om som betaler for dette, fordi de leser på slike forum som dette.

Og for de som ikke har sett mønsteret før, BCS slutter som regel dagen med å hente seg inn ganske kraftig..

BCS er også falt under SMA100 som ligger innenfor synkende trendkanal, noe som ofte indikerer en viss bounceback effekt, rent teknisk.
Redigert 05.07.2021 kl 10:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2021 kl 10:09 3625

En ny LOI er rundt neste sving. Ledelsen følger nok godt med på interessen rundt aksjen, og har også til intensjon å opprettholde den på et stabilt nivå. Ha litt is i magen, varmt i dag
Hjelpalaus
05.07.2021 kl 10:25 3574

Er det så dumt å hevde at aksjonærer selger for å begrense tap?

Og "En ny LOI er rundt neste sving.".. Kan godt hende, men de siste par ukene har vist at LOI ikke betyr noe som helst for aksjekursen.
Man har ropt LOI,LOI for mange ganger. Nå er det ingen som hører på det lenger.
Redigert 05.07.2021 kl 10:26 Du må logge inn for å svare
Molbre
05.07.2021 kl 10:29 3551

Nå er det en avtale som trengs for å verifisere at BCS har ett produkt som fungerer, sånn er det bare flere LOI vil kanskje bare begrense fallet vil jeg tro!
nopetter
05.07.2021 kl 10:42 3507

bare rolig roboten kommer til å måtte krysse inn igjen aksjer på et høyere nivå der de møter større kjøpere, hvis ikke så bøttes den under kr 40
Boky
05.07.2021 kl 11:19 3424

Er så lavt volum i denne at det vil ikke komme noe stoplossraid som dumper prisen flere prosent, ala det man kan oppleve i REC om man trader den...

rockpus
05.07.2021 kl 11:24 3428

Det kan være lett å mister hodet når man sitter med et stort papirtap i en aksje som denne. Da selger man gjerne i ren frustrasjon, bare for så å oppleve at kursen stiger igjen rett etter salget.
Kan være lurt å tenke over om man faktisk ville kjøpt på dagens kurser dersom man enda ikke hadde aksjer. Om svaret på det er ja, er det lite fornuftig å selge seg ut. Realiserer du et papirtap i denne, må du jo finne et annet selskap som har større mulighet for kursstigning enn det BCS har fra dagens nivå.
De seneste LOI-er er uansett et klart tegn på at det ikke er kommet frem noe negativt med selve teknologien. Da er det kun et tidsspørsmål når første LOI resulterer i en kontrakt. Minner også om at det er mange flere muligheter enn bare de fra Japan!
Molbre
05.07.2021 kl 11:58 3351

Fravær av kjøpere og det har det vært lenge, redd det går rake veien videre ned nå sånn som det har gjort siste to ukene!
Molbre
05.07.2021 kl 11:58 3357

Fravær av kjøpere og det har det vært lenge, redd det går rake veien videre ned nå sånn som det har gjort siste to ukene!
rockpus
05.07.2021 kl 12:09 3312

Molbre:

Ser ut fra dine siste innlegg at du har solgt deg ut.
Nå skal du få flest mulig til å tro at dette selskapet er nesten verdiløst..
Kursen har falt ca 33% på kort tid, uten at en eneste negativ nyhet tilsier et fall. Da kursen var over 60, mente de fleste at aksjen var svært rimelig. Siden den gang har vi fått flere LOI-er. Aksjen er dermed tradet ned uten noe som helst fundamentalt grunnlag.
Redigert 05.07.2021 kl 12:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2021 kl 12:48 3200

Fikk kjøpt på 40.50 nå.Det kan fort være bunnen tror nå jeg da.Men det er ett stykke opp til 48 hvor jeg kjøpte sist men denne fyker plutselig avgårde igjen.
Molbre
05.07.2021 kl 12:57 3196

Jeg har dessverre ikke solgt meg ut, og hvis jeg skulle gjort det hadde det vært på over 50 kroner, nå sitter jeg og tar heller tapet(snitt 40,5). Har heller ingen tro på det jeg skriver her har noe påvirkning på kursen :-). En intensjonsavtale er dessverre verdiløse inntil det foreligger en avtale, det er fakta. Mange som kan skrive en intensjonsavtale men det betyr ikke at det blir noe ut av det. Jeg mener og at det bør belyses flere sider her ikke bare positive, og det som er fakta er jo at kursen synker mellom 5-10% nesten hver dag nå, hvorfor hvis alt var så rosenrødt som mange prøver å gi inntrykk av. Er det noen som vet om BCS produserer 6 tonn i året på den maskinen som de har stående nå? Virker som om mange forholder seg til intensjonsavtalene som inngått avtale, det er det ikke og noen trenger kanskje å vite det!
Redigert 05.07.2021 kl 12:58 Du må logge inn for å svare
rockpus
05.07.2021 kl 13:39 3106

Selvsagt har også LOI avtaler en verdi! Hva tror du kursen her hadde vært uten? En LOI bekrefter viktig interesse. Jeg vurderer en LOI som at selskapene har ansett teknologien som god og at intensjonen er en kontrakt.
Når vi så vurderer kurs i forhold til potensial:

Quantafuel er verdsatt nå til 4,8 mrd.
NEL er verdsatt til 28,3 mrd.
BCS er verdsatt til 1,31 mrd.
Molbre
05.07.2021 kl 13:57 3203

Nå sier ikke jeg at det ikke blir kontrakter ut av en LOI, mange ganger er jo intensjonen god men det holder ikke, håper for all del det ikke skjer her :-), i tillegg er det jo ganske mange av de noe som øker sjansen for at vi får en avtale. Når det gjelder BCS så mener jo jeg personlig at de er mye mer spennende enn Quantafuel, så er vel mer at de er ett luftslott enn at BCS er enormt underpriset, når det gjelder NEL klarer jeg ikke å se hva riktig kurs kal være. Tro meg jeg ønsker at denne går til himmels, men våger ikke å tro det før det skjer, brent meg for mange ganger på andre aksjer hvor ting ikke kunne gå gale, men det gjorde det :-)!
Redigert 05.07.2021 kl 14:01 Du må logge inn for å svare
rockpus
05.07.2021 kl 14:47 3092

Kan jo minne om hvor mye som faktisk har skjedd i den korte levetiden for dette selskapet.
Det er en helt normal prosess at før det blir kontrakt inngås det først en LOI. Antallet LOI-er viser hvor mange selskap som i utgangspunktet faktisk kalkulerer med at dette holder vann!
Kursfallet ble først og fremst trigget av at det ikke ble signert kontrakt med et Japansk selskap innen utløpet av Q2. Reaksjonen har vært som om det ble konkludert med ingen kontrakt. Faktum var dog at meldingen økte sannsynlighet for snarlig kontrakt da Japanerne kun ville først teste ut hvordan produktet ville bli i en blanding med egen kompositt.
Poffern_
05.07.2021 kl 14:58 3076

Sagmo uttalte "Vi trenger karbonfangst og lagring, men også karbonfangst og bruk"
Er det slik at de også skal ta seg av fangst, eller er det kun bruk altså produsere og selge nanofiber? Hvis ja, kan noen si noe om teknologien Bergen Carbon skal bruke til fangst? hva slags type teknologi er det, har de patenter på dette?
Hva er CO2 Capture rate? Og hva er Capture costs pr tonn?
Figgus
05.07.2021 kl 18:50 2855

Fangst delen testes vel i bir sitt anlegg, hvis jeg har forstått det riktig. Så pr nå vet de ikke 100% at de kan produsere rett fra pipa, det er i såfall en stor bonus.
Pr I dag, produseres cnf fra ferdig renset co2
Rule
05.07.2021 kl 19:38 2789

Fra 9 Maj ved kurs 31:
Our aim is to enter an EcoNano supply agreement during the second quarter, and to be one of the preferred partners, following product verification and potential completion of the commercial terms," says Jan B. Sagmo, CEO of Bergen Carbon Solutions.

hvilket vi alle kan konstatere at man ikke har leveret som tilsigtet her, men istedet leder man efter laboratory capacity og skal igang med tests, som kommer til at løbe mindst Juli ud så vidt jeg husker. Mon ikke kursen gør det samme - siver imod NOK 31 frem hen i start August hvor der så er håb man er tilbage ved forhandlingsbordet. Med mindre der så kommer en overraskelse i mellem tiden, men det er helg og BCS har vist rigeligt med aktiviteter at skubbe bare lidt fremdrift på i mellemtiden....
Figgus
05.07.2021 kl 20:34 2713

https://inqrate.com/xtravideos/bergen-carbon-solutions-bcs-presentasjon/

For de nervøsne og redde:-) Ser det er mye tull som skrives rundt om i forumer. Dette er hovedsaklig tradere, som har solgt og vil ha inngang på -40 eller bare de som ikke har troa.
Se presentasjonen fra 15. April. Ps! Mye har skjedd etter den tid. Alle loi'ene har kommet etter denne ble laget. De som ikke tror loi'ene blir avtaler, legg merke til når sagmo snakker om kundeinterressen. Uansett lykke til alle sammen. Langsiktige og tradere. Personlig håper jeg traderene får løpe litt snart:-)
Redigert 05.07.2021 kl 20:54 Du må logge inn for å svare
TraderMom
05.07.2021 kl 21:29 2592

Ja, det er nok kjernen i nedgangen vi har sett den seneste tiden, som du sier: "hvilket vi alle kan konstatere at man ikke har leveret som tilsigtet her". Har tenkt mange ganger at om de hadde droppet tidsestimatet "during second quarter", så ville meldingen om Japan-testing i juli bli positivt tatt imot. Alle fatter at ting tar tid, men har du først gitt et tidsestimat og det drøyer, så blir det negativt tolket. Jeg synes forsatt BCS sin teknologi er noe av det kuleste som finnes, men ser ikke bort fra at vi må nedom 30-tallet før det skyter til værs igjen.
Amore
05.07.2021 kl 21:52 2540

Det at sagmo estimerte Juni for avtale viser bare hvor trygg han er på produktet- Bør ikke være negativt det- Snarere tvert om- At aksjekursen faller tilbake betyr ikke at det er noe negativt på gang-Da hadde nok volumet vært noe helt annet- Bryr ikke meg mye ,gidder ikke følge med på kursen daglig. Kommer til å fly mot himmelen når avtalene tikker inn er nå jeg ganske så sikker på-
TraderMom
05.07.2021 kl 22:41 2456

Ja, er enig i det - og tror ikke egentlig noe fundamentalt er endret. Så det blir mer en "kommunikasjonsglipp" i mine øyne når man er ute med tidsestimater litt for tidlig. Personlig tenker jeg det ville vært raskt levert om det kom en avtale med en internasjonal gigant til jul (ikke juli), bare noen måneder etter børsnotering - hvor ofte kan et norsk selskap levere det? Uansett, blir stadig vekk overrasket over hvor mye psykologi det er i markedet, som på ett vis er "løsrevet" fra de fundamentale. Bare se på MPCC de siste dagene, ratene i markedet på all-time-high, og vill panikk basert på litt naturlig gevinstsikring (don't get me started hva gjelder DNB sin analyse ...). Uansett, viktig med lange briller på, det er klart det tar tid å bygge opp det BCS holder på med.
Figgus
05.07.2021 kl 22:43 2447

Helt enig med deg:-) Bcs har ikke gjort annet en å levert over all forventning. De har virkelig stått på. Vi må gi dem tid til å forhandle frem best mulige avtaler. Må ha litt tålmodighet:-).
Desverre har traderne lykkes med å skape litt ekstra frykt og redsel for mer nedgang. Men forhåpentligvis finner folk roen etterhvert:-)
Redigert 05.07.2021 kl 22:47 Du må logge inn for å svare
dubium
05.07.2021 kl 22:54 2419

Tekniskt (bokföringsmässigt) sett slutar ju Q2 i juni, men praktiskt sett så pågår ju Q2 fram till slutet på augusti när rapporten släpps. Speciellt när man bara halvårsrapporterar som BCS gör. Det är ju tänkbart att det var en slarvig formulering, att han egentligen tänkte "innan halvårsrapporten kommer" (i augusti) och inte bokstavligen menade innan juni tar slut. Hade jag varit VD så hade Q2 för mig mentalt också varit fram till Q2- eller halvårsrapporten kom ut. Speciellt när det gäller sådana händelser som inte ska in bland siffrorna, som avtal eller liknande. Alla rapporter brukar innehålla ett avsnitt som heter "händelser efter periodens utgång" och det är bara räkenskaperna som strikt slutar i rapportperiodens slut. Dum tanke kanske, men inte orimlig.
rockpus
05.07.2021 kl 23:30 2421

Det er en klar og logisk forklaring på hvorfor ledelsen i BCS bommet på sin guiding av kontrakt med det Japanske selskapet innen utgangen av q2.
Det Japanske selskapet ønsket å utføre en test der karbonfiberproduktet fra BCS ble kombinert med et komposittmaterial fra det Japanske selskapet. Dette tror jeg ikke var planlagt da LOI-en ble signert.
Poffern_
06.07.2021 kl 08:38 2223

Skjønner figgus.
Noen må jo fange dette som BCS skal lage business ut av - og der har jeg tro på Co2 Capsol.

De kommer snart på børs, og er pr nå priset til kun 300mill. De ligger også an til å få avtale med skandinavias største karbonfangst anlegg i Sverige! Selskapet virker veldig underpriset. BKK invest som er inne i BCS, har nettopp gått inn i styret til Capsol f.eks.
I tillegg er teknologien deres suveren, og bare patentene har kostet mange millioner! Capture costs: 26-27 EUR/ton CO2captured
•CO2Capture rate: 95%
TraderMom
06.07.2021 kl 08:51 2211

"Levert over all forventning" er en interessant oppsummering, når aksjen er ned et tosifret antall prosent bare i juli, og enda mer siden toppen i juni.
Jeg har lest de fleste trådene om BCS siden de ble notert, og ikke sett noen som har forsøkt å skape frykt og redsel. Men profiler som bruker negativt ladede kallenavn, dersom man ikke utelukkende fremsnakker denne fremtidige juvelen, det er fremtredende. Selv mener jeg at alle tjener på en balansert fremstilling, så gjør man seg selv opp en mening om man skal kjøpe eller selge. Så lenge man respekterer børsens regler, er begge lov :-)