BCS: Kommer avtaler som perler paa en snor - 100kr i Juli.
Her ser man samme som NEL for 5 aar siden. Blir pene dobblinger fremover.
Londonmannen
17.08.2021 kl 10:11
2685
Du spør faktisk om leserne tror det blir pluss eller minus. Hvordan kan du spørre om noen tror Q2 går i pluss? I den fasen BCS nå er så går selskapet i minus, helt i henhold til kjøreplanen. Pluss-tall kan tidligst ventes i 2022, men jeg tror vi må vente enda litt.
Fokus bør være på hvilke avtaler selskapet lander og med hvem. Ingen bør bli overrasket om det kommer en avtale før Q2 presenteres. For mye tyder på at det ligger noe like foran oss. Mulig Q2 kommer for tidlig.
Ha en riktig god dag! Ps. Ikke meningen å fornærme deg eller ta av. Det beklager jeg.
Fokus bør være på hvilke avtaler selskapet lander og med hvem. Ingen bør bli overrasket om det kommer en avtale før Q2 presenteres. For mye tyder på at det ligger noe like foran oss. Mulig Q2 kommer for tidlig.
Ha en riktig god dag! Ps. Ikke meningen å fornærme deg eller ta av. Det beklager jeg.
Noe er i sivet, og vil nok vise seg ganske snart. At vi er inne i en enormt spennende tid er det ingen tvil om 😉
TraderMom
16.08.2021 kl 22:37
2895
Det er helt normalt å invitere presse og analytikere i forbindelse med kvartalstall, trenger ikke bety noe i seg selv. Men det er klart at en kvartalsrapport kan være en god plattform for å kommunisere avtaler, om de ikke signeres før. Avhengig av størrelsen kan det da være meldepliktig før kvartalsdagen - IR får avgjøre det. Den som lever får se, fasiten får vi småaksjonærer i ettertid :-)
Dette er bænkers, og det er sikkert som banken. Bare å lene seg tilbake i en beroligende positur og vente på avtalene. 25. August kommer til å bli en lykkens dag, har en sterk magefølelse på det. BCS ber inn analytikere og journalister til sin Q2. Og det gjør de vel kanskje ikke med mindre det er noe å skrive om?
rockpus
16.08.2021 kl 21:13
3097
Man bygger i alle fall ikke fabrikk om man ikke regner med kontrakter der man får noe å selge..
HP17
16.08.2021 kl 19:17
3271
Nettopp og rådmannen får det nok som han vil. En snakker her om nye grønne arbeidsplasser og det haster tydeligvis - « Tidsaspektet er blitt meget viktig». En får ikke bedre signaler på den videre ferden.
Gullhaugen
16.08.2021 kl 19:12
3262
Hvis rådmannen får det som han vil, får Bergen Carbon Solutions opsjon på fem mål av Nesbruktomta. Og opparbeidelsen skal starte så snart som mulig.
Lett å spekulere på den. Storavtale Japan betyr mange moduler må i produksjon kjapt. Storavtale PoA med mange moduler? Enorm etterspørsel etter moduler? Enorm etterspørsel etter CNF?
Eneste jeg vet. Det må være noe stort og positivt på gang!
Eneste jeg vet. Det må være noe stort og positivt på gang!
HP17
16.08.2021 kl 19:02
3251
Vil ha full fart på Nesbruktomta - Tidsaspektet er blitt meget viktig.
https://www.helg.no/
Hva sier den setningen dere?
Vil ha full fart på Nesbruktomta - Tidsaspektet er blitt meget viktig
https://www.helg.no/
Hva sier den setningen dere?
Vil ha full fart på Nesbruktomta - Tidsaspektet er blitt meget viktig
nopetter
16.08.2021 kl 14:39
3450
husk at POA også har en pågående avtale med det norske "langsskip" eller nortern light prosjektet om frakt av co2 som regjeringen har støttet sterkt selv om erna høyst sannsynlig må finne seg en ny jobb i EU FN systemet etter valget så er disse prosjektene godt igang. hva endeliktet blir er svært usikkert per i dag fordi BCS sin teknologi er ikke nevnt andre plasser enn på mongstad som også er med i northern light
27.April er leeeeenge siden. Lang tid å bruke på å diskutere noen få moduler, eller hva tenker dere? Er det større ting på gang?
Port of Antwerpen
De slipper ut 18 millioner tonn CO2 i året. De har et prosjekt gående som heter Antwerp@C. De har klargjort 800.000m2 areal for grønn teknologi. Målet deres er å halvere utslippene frem mot 2030.
Potensialet for BCS her er gigantisk. Skulle de fjernet alt med moduler så hadde vi snakket 600 000 moduler. Men sannsynligheten er nok større for at vi snakker en større fabrikk. Så de har nå diskutert seg i mellom nå siden 27. April og kanskje også før det. Hvor lang tid tar det før ting faller på plass her.
Tør du å stå utenfor når denne muligheten materialiserer seg?
Det gjør ikke jeg!
Port of Antwerpen
De slipper ut 18 millioner tonn CO2 i året. De har et prosjekt gående som heter Antwerp@C. De har klargjort 800.000m2 areal for grønn teknologi. Målet deres er å halvere utslippene frem mot 2030.
Potensialet for BCS her er gigantisk. Skulle de fjernet alt med moduler så hadde vi snakket 600 000 moduler. Men sannsynligheten er nok større for at vi snakker en større fabrikk. Så de har nå diskutert seg i mellom nå siden 27. April og kanskje også før det. Hvor lang tid tar det før ting faller på plass her.
Tør du å stå utenfor når denne muligheten materialiserer seg?
Det gjør ikke jeg!
Redigert 16.08.2021 kl 14:14
Du må logge inn for å svare
in2deep
16.08.2021 kl 14:06
3493
Det begynner å ta seg opp mtp dagsvolumet nå. Bra omsetning fra dag til dag. Kan være positivt.
nopetter
16.08.2021 kl 14:06
3484
selvfølgelig forstår jeg ikke det, de er styrt fra månen visste du ikke det via små grønne menn
rockpus
16.08.2021 kl 14:03
3490
nopetter:
Slik du skriver, får man inntrykk av at du mener at robotene opererer på egenhånd..?
Personlig er jeg så naiv at jeg tror det er mennesker som programmerer robotene etter en bestemt agenda.
Slik du skriver, får man inntrykk av at du mener at robotene opererer på egenhånd..?
Personlig er jeg så naiv at jeg tror det er mennesker som programmerer robotene etter en bestemt agenda.
nopetter
16.08.2021 kl 13:26
3563
hvis kursen begynner å ta av uten at det dukker opp meldinger da har de noe på gang, dette vet meglerhusene og de store i gamet lenge før oss andre. det de holder på med her på berget har null betydning det er asia og eventuelt POA som vil styre kursen framover.
aksje kursen per tid blir styrt av roboter det samme som i saga, der er ingen kjøpere bare pump og dump
aksje kursen per tid blir styrt av roboter det samme som i saga, der er ingen kjøpere bare pump og dump
Amore
16.08.2021 kl 13:14
3595
Omløp i hode sier du Londonmannen- Jeg har vel ikke påstått at de leverer pluss- Les hva jeg skriver-Jeg spør andre -Ingen ting å ta på vei for dette vel
Kanskje greit å få med hva avtalene går på også. Litt forskjell på gigafabrikk i Antwerpen mot 3 moduler på Mongstad eller noe sånt :)
Londonmannen
16.08.2021 kl 12:57
3627
Amore skrev Hva trur andre om resultatet- Pluss eller minus
Amore
Du skjønner ikke mye dersom du tror at BCS på dette stadiet vil levere pluss i regnskapene. Ingen seriøse med en smule omløp i toppetasjen har noen som helst illusjon om blå tall i 2021.
Det som teller i år er hvor mange avtaler selskapet får i resten av året og med hvem disse avtalene inngås med.
Ha en riktig god dag og nyt solen!
Du skjønner ikke mye dersom du tror at BCS på dette stadiet vil levere pluss i regnskapene. Ingen seriøse med en smule omløp i toppetasjen har noen som helst illusjon om blå tall i 2021.
Det som teller i år er hvor mange avtaler selskapet får i resten av året og med hvem disse avtalene inngås med.
Ha en riktig god dag og nyt solen!
Redigert 16.08.2021 kl 13:07
nopetter
16.08.2021 kl 12:51
3643
du er morsom fraløpte tradere, hvorfor ikke fra løpte roboter. de sitter iallfall i kassen så lenge børsen er åpen
Redigert 16.08.2021 kl 12:55
Amore skrev Hva trur andre om resultatet- Pluss eller minus
Spiller ingen rolle, det interessante er guidingen for fremtiden og hvor de tror de står om 2-3 år...
Med alle de siste LOI så tror jeg guidingen blir enda høyere enn forrige presentasjon som sa overskudd på ca 600 mill i året i 2024...
Med alle de siste LOI så tror jeg guidingen blir enda høyere enn forrige presentasjon som sa overskudd på ca 600 mill i året i 2024...
Før ble aksjene solgt på best... Nå kjøpes det på best og svært få selger på best... Da er det ikke rart at enkelte fraløpte tradere er småfurtne på forumet.
Dere får enten betale i kassen eller sitte utenfor ;)
Dere får enten betale i kassen eller sitte utenfor ;)
in2deep
16.08.2021 kl 11:59
3793
Blir spennende å se om markedet forventer (priser inn) noe ekstra info vedr guiding osv ifm 2Q-fremleggelsen da.
Amore
16.08.2021 kl 11:45
3839
pump og dump i dag- Samme elendigheten hver bidige dag- Virker som Sagmoe sin twitring kan ha motsatt hensikt- Er det desperasjon tru- Håper ikke det
nopetter
16.08.2021 kl 11:24
3901
verden eller selskapene som satser på dette vil nok redusere co2 mengden hvis de tjener penger på dette, å tro noe annet er svært naivt. det er ikke mange av de oppstartsselskapene i det grønne segmentet vi ser i dag som vil være levedyktig om noen år. BCS vil garantert være en av booomerne
Londonmannen
16.08.2021 kl 10:53
3985
Ja, dersom man har tro på at verden har behov for å redusere CO2 mengden og samtidig kan gjøre seg nytte av CNF og oksygen, så er BCS rette stedet å være investert de nærmeste årene.
HP17
16.08.2021 kl 10:28
4055
Tror noe nå snarlig er på gang. Interessen har tatt seg betydelig opp og kjøperne må strekke seg lenge og lengre. Det er nok ikke tilfeldig, her ulmer det i sivet nå. Det er nå lenge siden siste kundemelding fra BCS (ref tempoet i vår/forsommer).
Plutselig smeller det rett opp?
Edit; kr 41.99 (på vei mot kr 50-60 innen neste melding som kan komme når som helst?)
Plutselig smeller det rett opp?
Edit; kr 41.99 (på vei mot kr 50-60 innen neste melding som kan komme når som helst?)
Redigert 16.08.2021 kl 10:39
Gullhaugen
16.08.2021 kl 10:23
2964
Noe er på vei nå , det er helt sikkert. Nå skal fler einn før kontraktene kommer. Tipper vi ser 43-45 i dag. Det er er langt opp til spettets blokk salg på 50.
Redigert 16.08.2021 kl 10:23
Amore
16.08.2021 kl 10:01
3013
45 er vel optimistisk om det ikke kommer positiv melding. Tipper vi skal ned under 40 i ettermiddag når folk skal dekke in intra og daytraderne skal ut- Ligger på kjøp med trigger på 47- Den vil slå inn på positiv melding- Sitter med en del aksjer fra tidligere handlet på 30 tallet. Ikke det at dette betyr eller bryr andre her inne , men bare en begrunnelse for å være med på tippingen
nedsiden vil jeg tro er veldig begrenset. Clearstream Banking øker.
Tipper vi er på 45 før klokken 1000...
HP17
16.08.2021 kl 09:15
3128
Ser ut som volumet og interessen er i ferd med å ta seg opp igjen nå og det er ikke rart for nå er vi halveis ute i august. Omsatt nesten 38 000 aksjer på 15 minutter og fortsetter det blir det en god ukesstart.
Gullhaugen
11.08.2021 kl 15:10
3834
JA her kan det dette inn en melding når som heldst eller kanskje 2....:) NÅ er det kjøp som gjelder .....ikke salg.
HP17
11.08.2021 kl 13:08
3948
Onmyway skrev Ser sånn ut!
Nå er en mer enn 1/3 ut i august. Blir det denne måneden der kursen etableres på et helt annet nivå enn mellom kr 38-43?
HP17
09.08.2021 kl 12:48
4533
Det hakkes løs på kr 40 igjen nå. Er bare et tidsspørsmål før volumet tar seg opp igjen og da følger nok kursen etter. Det vil bli enda større fokus og trøkk på de virkelig grønne aksjene som BCS fremover etter dagens dystre klimarapport. Selskaper vil tvinges til å legge om, stater og EU vil nok i enda større grad stimulere og sette inn tiltak for å påskynne prosessen. Her er BCS midt i puddingen som en av de potensielle klimavinner aksjene fremover. Spent på august og denne høsten for BCS.
Ja, det blir interessant med PoA og hva som kommer der, pluss Japanerne... De to avtalene kan vel fort sende BCS opp i tresifrede kurser... Japanerne er vel nær å kunne skrive avtale med BCS snart? Og PoA har jo holdt på med avtale i over 100 dager så hva kommer der... Moduler, fabrikk(?), ikke godt å si. Men at kursen i dag er lav er ganske lett å se...
HP17
06.08.2021 kl 09:26
4763
Jeg tror kursen går tilbake over kr 40 i dag. Det skjer virkelig mye spennende hos BCS, det siste i går.
Fra Helgelendingen
"Bergen Carbon Solutions har så mange interessenter at de må velge ut hvem de skal samarbeide med. Sagmo sammenlikner situasjonen med å være den fineste dama på dansegulvet – de som ikke er interessante må de bare dytte bort.
Interesse fra Asia
Nylig var BCS ett av selskapene som ble plukket ut til «Plug and Play Japan Smart Cities Program» i Osaka.
– Vi er de første i Skandinavia som er med på det. Det er kjempeartig. Kundene kommer til oss og vi har masse samarbeidspartnere. Det er som en motorvei inn til de største beslutningstakerne, sier Jan Børge Sagmo.
I dag har de 25 ansatte og pilen har pekt bratt oppover det siste året.
Gå inn på Facebook (aksjeforum eller facebook siden til BCS) og les skjermdumpene.
https://www.helg.no/bergen-carbon-solutions/
https://m.facebook.com/groups/Aksjeforum/?ref=bookmarks
Fra Helgelendingen
"Bergen Carbon Solutions har så mange interessenter at de må velge ut hvem de skal samarbeide med. Sagmo sammenlikner situasjonen med å være den fineste dama på dansegulvet – de som ikke er interessante må de bare dytte bort.
Interesse fra Asia
Nylig var BCS ett av selskapene som ble plukket ut til «Plug and Play Japan Smart Cities Program» i Osaka.
– Vi er de første i Skandinavia som er med på det. Det er kjempeartig. Kundene kommer til oss og vi har masse samarbeidspartnere. Det er som en motorvei inn til de største beslutningstakerne, sier Jan Børge Sagmo.
I dag har de 25 ansatte og pilen har pekt bratt oppover det siste året.
Gå inn på Facebook (aksjeforum eller facebook siden til BCS) og les skjermdumpene.
https://www.helg.no/bergen-carbon-solutions/
https://m.facebook.com/groups/Aksjeforum/?ref=bookmarks
Folk kommer løpende når en avtale blir meldt! Jeg har gått ut av denne aksjen tre ganger, men klarer simpelten ikke å stå utenfor. Blir stresset av det, fordi jeg vet med ganske stor sikkerhet at noe er nært forestående...
Spent på å se om folk klarer å treffe bunnen denne gang eller om de kommer løpende når 50 passeres igjen!
Bør kanskje endre overskriften i denne tråden? Uansett, godt at vi er i Aug nå og jeg tror vi er nærmere en nyhet enn noen gang. Spent på hva som skjer vidre her. Mener denne aksjen er billig enn så lenge med en stor oppside og minimal med nedside! Japanerne er nok klare for å ta steget ganske snart! Merk mine ord!
Redigert 05.08.2021 kl 10:41
Spennende at større salgsordrer forsvinner når kursen nærmer seg. Tydelig at noen egentlig ikke vil selge disse aksjene...
HP17
05.08.2021 kl 09:40
4892
Stille før "stormen" i BCS?
Omsettes denne uken for mikrovolum og kursen vaker mellom kr 38-40, men nå er vi i august og dette er en måned en kan ha forventning om godt nytt fra BCS og neste uke er det full aktivitet igjen på OSE. Dette minner litt om stillheten som senker seg rett før stormen setter inn og når den gjør det da?
Omsettes denne uken for mikrovolum og kursen vaker mellom kr 38-40, men nå er vi i august og dette er en måned en kan ha forventning om godt nytt fra BCS og neste uke er det full aktivitet igjen på OSE. Dette minner litt om stillheten som senker seg rett før stormen setter inn og når den gjør det da?
HP17
30.07.2021 kl 15:38
5234
På mandag er sommeren over på OSE og vi er i august. Jeg bare nevner det for de som vurderer BCS så kan det være at tiden begynner å bli knapp med å komme seg inn lavt på 40 tallet.
M79
29.07.2021 kl 17:10
5473
Mine aksje kommer tilslags i 2023-2024🤙🏻 gjør nada om den går %10 opp eller ned, fylte på i dag og 2165 stk kurs 40🤩
Redigert 29.07.2021 kl 17:11
HP17
29.07.2021 kl 15:53
5549
Følg med på kursen. Like før det smeller opp nå?
Hven vil sitte utenfor BCS i neste uke (august)?
Hven vil sitte utenfor BCS i neste uke (august)?