BCS: Kommer avtaler som perler paa en snor - 100kr i Juli.
Her ser man samme som NEL for 5 aar siden. Blir pene dobblinger fremover.
Er du så naiv at du ikke tror finanseliten kjøper på kryss av hverandre i samarbeid?
Proffen og flere andre har nå solgt seg ut, og ønsker såklart P kjøpe seg inn lavest mulig igjen.
Til dere som er overnervøse og selger med tap, vennligst hold dere til fond...hvis dere ikke har som hobby og gi bort sparepengene til manipulerende og baissende løgnere.
Til dere som er overnervøse og selger med tap, vennligst hold dere til fond...hvis dere ikke har som hobby og gi bort sparepengene til manipulerende og baissende løgnere.
in2deep
29.06.2021 kl 15:01
3498
Der ble også 43 brutt.
Da er det bare å krysse fingrene for at 40-nivået holder i morgen/utover uka!
Da er det bare å krysse fingrene for at 40-nivået holder i morgen/utover uka!
Malvinas
29.06.2021 kl 14:58
3524
Sier meg særdeles uenig. Virker som flere tror at BCS overlevelse hviler på en avtale fra Japan. Det er ikke tilfellet i mine øyne. De har fått henvendelser fra over 400 selskaper.
"Combined estimated offtake from key customers (8 customers) is more
than 250 tonnes of CNF in 2021/22."
Det største problemet BCS vil ha i mine øyne er å produserer nok CNF.
"Combined estimated offtake from key customers (8 customers) is more
than 250 tonnes of CNF in 2021/22."
Det største problemet BCS vil ha i mine øyne er å produserer nok CNF.
Redigert 29.06.2021 kl 14:59
Du må logge inn for å svare
proffen
29.06.2021 kl 14:56
3534
Bare siste 20 min harnoen dumpet ut 50.000 aksjer til stadig lavere pris.
rockpus
29.06.2021 kl 14:54
3545
Bullfight skrev Ser ikke bra ut dette, kan fort komme ned på 32-34
Du klarer vel bedre enn det? Hvorfor ikke ned til rundt 5 kr?
Malvinas
29.06.2021 kl 14:49
3571
De skal jo bruke det i et produkt, og CNF har flere bruksområder.
...to produce advanced next-generation products.... Så de skal bruke CNF som sikkert skal kombineres med andre stoffer til å lage et "advanced next-generation products", og de vil teste ut bruken av BCS sin CNF i disse produktene og se om det leverer til forventinger før de inngår en stor avtale. Vil jo tro da at dette er en avtale av størrelse siden de tester grundig.
Et eksempel er det joggesko firmaet i Oslo som skal bruke CNF i joggeskoene. Jeg antar at joggeskoene ikke består 100% av CFN, men en kombinasjon med andre stoffer.
"Forskningsrådet skal de lage en banebrytende joggesko der gummisålen er iblandet karbon nanofiber fra Bergen Carbon Solutions. Jeg mener på at Nikes Vaporfly også har såle av CNF. Det er de omdiskuterte joggeskoene som var med å løpe maraton under to timer.
...to produce advanced next-generation products.... Så de skal bruke CNF som sikkert skal kombineres med andre stoffer til å lage et "advanced next-generation products", og de vil teste ut bruken av BCS sin CNF i disse produktene og se om det leverer til forventinger før de inngår en stor avtale. Vil jo tro da at dette er en avtale av størrelse siden de tester grundig.
Et eksempel er det joggesko firmaet i Oslo som skal bruke CNF i joggeskoene. Jeg antar at joggeskoene ikke består 100% av CFN, men en kombinasjon med andre stoffer.
"Forskningsrådet skal de lage en banebrytende joggesko der gummisålen er iblandet karbon nanofiber fra Bergen Carbon Solutions. Jeg mener på at Nikes Vaporfly også har såle av CNF. Det er de omdiskuterte joggeskoene som var med å løpe maraton under to timer.
proffen
29.06.2021 kl 14:43
3593
Ikke mye som kommer til skje i ferien. Tipper den går ned til 30 -32 før mnd skiftet .Hvis de ikke får avtale med Japanerne ,ser vi fort 20 tallet
proffen
29.06.2021 kl 14:43
3585
Ikke mye som kommer til skje i ferien. Tipper den går ned til 30 -32 før mnd skiftet .Hvis de ikke får avtale med Japanerne ,ser vi fort 20 tallet
Feil.De har lock up bare til 1 oktober
in2deep
29.06.2021 kl 14:39
3284
Og det meste takket være robotene!
Burde aldri vært tillatt i bruk på Oslo børs.
Burde aldri vært tillatt i bruk på Oslo børs.
nopetter
29.06.2021 kl 14:23
3285
ikke sjans at spettet kjøper mer hvis han ikke får dem til svært god rabatt, og dise kan han ikke få av saga fordi dem har lock up for salg hele 2021
Og de vet akkurat hva det signaliserer, de frie aksjene blir billigere, noe de vil utnytte.
Synes nå det dukker opp nyheter ganske så ofte. Seinest i går, helgelendingen.no. Bare vent, dette caset er det desidert mest attraktive på OSE om dagen i mine øyne, som lett kan ta 5 gangeren, bare de riktige meldingene kommer. Og de vil komme! Selg nå, og løp etter da det er for sent.
Bullen
29.06.2021 kl 12:00
3578
Mulig at vi her diskuterer bagateller. Markedet- børsen- er usikker på dette, ref. kurs.
Jeg fantaserer om at den drar ned til 40. Det kommer ingen nyheter før ut i august, sannsynligvis, og en del velger å selge seg ut nå og velge andre aksjer i sommer.
Hva vil du kalle hva som helst som inneholder CNF?
Rule
29.06.2021 kl 11:30
3616
Jeg prøver igen:
...to produce advanced next-generation products
Er for mig ikke rar læsning. Det må betyde at BCS ikke har et færdigt produkt som den Japanske partner er interesseret i.
Man har brug for: højere kvalitet...? yderligere egenskaber for at fibrene kan bruges til deres formål..? Spørgsmål tordner sig ubesvaret op og ingen synes at ville forholde sig til hvad der meldes og skrives her.
Long term bull bull bull - yes, yes and yes..
Short/mid term: jeg vil helst akkumulere min beholdning til den rigtige pris, som jeg p.t. tvivler på hvad den er. Jeg tænker tilbage i 30 - 40 NOK range ind til der kommer andet konkret nyt. Jeg ærger mig allerede over at jeg ikke solgte mere fra igår. Solgte kun 1/3 af min beholdning og sidder med de sidste 2/3 og skal akkumulere til den rigtige pris....
...to produce advanced next-generation products
Er for mig ikke rar læsning. Det må betyde at BCS ikke har et færdigt produkt som den Japanske partner er interesseret i.
Man har brug for: højere kvalitet...? yderligere egenskaber for at fibrene kan bruges til deres formål..? Spørgsmål tordner sig ubesvaret op og ingen synes at ville forholde sig til hvad der meldes og skrives her.
Long term bull bull bull - yes, yes and yes..
Short/mid term: jeg vil helst akkumulere min beholdning til den rigtige pris, som jeg p.t. tvivler på hvad den er. Jeg tænker tilbage i 30 - 40 NOK range ind til der kommer andet konkret nyt. Jeg ærger mig allerede over at jeg ikke solgte mere fra igår. Solgte kun 1/3 af min beholdning og sidder med de sidste 2/3 og skal akkumulere til den rigtige pris....
Enig i dette. Og det vil også få betydning for anleggene som skal settes opp her og der. Disse må jo kunne produsere riktig kvalitet for levering. Om prisen er langt høyere enn det selskapet selv har lagt til grunn i sine anslag og presentasjoner så må jo disse justeres noe som igjen vil påvirke inntjeningen positivt og cashflow positivt også. Dette vil selvfølgelig kunne få kraftige utslag på kursmål og aksjekurs.
Vil man sitte utenfor og vente på at prisen stiger kraftig på grunn av høyere enn forventet inntjening og cashflow for så å kjøpe så be my guest. Skal ikke stoppe noen fra å ikke ta risiko. Bare vit at prisen endrer seg kraftig oppover når den meldingen foreligger... :-)
Vil man sitte utenfor og vente på at prisen stiger kraftig på grunn av høyere enn forventet inntjening og cashflow for så å kjøpe så be my guest. Skal ikke stoppe noen fra å ikke ta risiko. Bare vit at prisen endrer seg kraftig oppover når den meldingen foreligger... :-)
Redigert 29.06.2021 kl 11:24
Londonmannen
29.06.2021 kl 11:14
3632
Utkant
Dine tanker rundt dette synes å være logiske. Som vi vet kan BCS produsere ulike kvaliteter av CNF. Japanerne og BCS må være enige om hvilke kvalitet BCS skal levere og at kvalitetsstemplet har samme betydning hos japanerne og BCS. Følgelig må man være enige i metodikken som benyttes for måling av kvalitet.
Samtidig vet vi at anslagene til inntjening som BCS har operert med i diverse presentasjoner er basert på den kvaliteten som det betales dårligst for. Det er neppe den kvaliteten japanerne ønsker. Så derfor tror jeg at når endelig avtale foreligger så vil inntjeningen bli betydelig bedre enn i eksemplene som har vært brukt.
Nårvi nå vet hva som foregår mellom japanerne og BCS, så er det merkelig at noen velger å sette seg på sidelinjen. Sannsynligheten for avtale blir signert har økt siden meldingen ble sluppet i går. Når en avtale offentliggjøres vil den ha mer å si enn for relasjonen mellom japanerne og BCS. Da vil sannsynligheten for avtaler med flere av de andre 400 internasjonale kundene bli langt større. Og man kan jo bare fantasere om hvilket utslag det vil gi på børskursen.
Dine tanker rundt dette synes å være logiske. Som vi vet kan BCS produsere ulike kvaliteter av CNF. Japanerne og BCS må være enige om hvilke kvalitet BCS skal levere og at kvalitetsstemplet har samme betydning hos japanerne og BCS. Følgelig må man være enige i metodikken som benyttes for måling av kvalitet.
Samtidig vet vi at anslagene til inntjening som BCS har operert med i diverse presentasjoner er basert på den kvaliteten som det betales dårligst for. Det er neppe den kvaliteten japanerne ønsker. Så derfor tror jeg at når endelig avtale foreligger så vil inntjeningen bli betydelig bedre enn i eksemplene som har vært brukt.
Nårvi nå vet hva som foregår mellom japanerne og BCS, så er det merkelig at noen velger å sette seg på sidelinjen. Sannsynligheten for avtale blir signert har økt siden meldingen ble sluppet i går. Når en avtale offentliggjøres vil den ha mer å si enn for relasjonen mellom japanerne og BCS. Da vil sannsynligheten for avtaler med flere av de andre 400 internasjonale kundene bli langt større. Og man kan jo bare fantasere om hvilket utslag det vil gi på børskursen.
Forøvrig så ville det jo være nærliggende å tro at de allerede er klare med utkast til avtale før de går i labben siden det koster både tid og penger å få produktet testet, og det ville jo ikke være nødvendig å teste hvis de ikke var begge interesserte i å få en avtale på plass. Derfor antar jeg at mange av detaljene for en endelig avtale er på plass allerede...
De har fullført den tekniske gjennomgangen/vurderingen av CNF testingen?
Ser vel mere på det som at de har funnet ut hvordan de skal teste dette for å være sikker på at de er på samme side i forhold til kvalitet, osv.?
De må jo være enige i hvordan de skal teste at produktet holder riktig kvalitet. Det nytter jo lite at BCS bruker en metode mens Japanerne bruker en annen... Jeg ser på dette som at de er enige i metodikken i forhold til hvordan det skal testes, noe som selvfølgelig vil gjøre tiden i labben så kort som mulig. Og det er kanskje et element av pris inne i bildet også. Hvis produktet er så og så bra så betales så og så mye, osv. Regner derfor med at resten av teksten var relatert til resultatet av testen for prising, osv...
Ser vel mere på det som at de har funnet ut hvordan de skal teste dette for å være sikker på at de er på samme side i forhold til kvalitet, osv.?
De må jo være enige i hvordan de skal teste at produktet holder riktig kvalitet. Det nytter jo lite at BCS bruker en metode mens Japanerne bruker en annen... Jeg ser på dette som at de er enige i metodikken i forhold til hvordan det skal testes, noe som selvfølgelig vil gjøre tiden i labben så kort som mulig. Og det er kanskje et element av pris inne i bildet også. Hvis produktet er så og så bra så betales så og så mye, osv. Regner derfor med at resten av teksten var relatert til resultatet av testen for prising, osv...
Bullen
29.06.2021 kl 10:34
3611
Limer inn fra NewsWeb: We are working closely with our Japanese partner and have completed the technical assessments of the carbon-nanofiber testing.
Hva er japanerne usikre på?: Er ikke produktet gjennom testet 100%
Hva er japanerne usikre på?: Er ikke produktet gjennom testet 100%
Når alle kortsiktige aksjer er over på langsiktige hender så er vi på bunn...
Så får alle se på når det skjer :)
Så får alle se på når det skjer :)
rockpus
29.06.2021 kl 10:26
3619
Hva er grunnen til at du forventer lavere kurser for hver dag som går? Hvor tror du bunnen er?
Enig med Rockpus! Om man er (sier man er) langsiktig å fronter det her inne på forumet, for neste dag å hyle og skrike om manipulasjon og kursdumping av aksjen, da får man nesten ta seg en bolle! INGENTING er forandret siden Mai, og avtalen med et Japansk giga konsern er næremere enn noen gang. For meg er det helt irrelevant om avtalen kommer i Juli, August eller September! Jeg er veldig long i denne aksjen, og det kommer til å komme flere og flere avtaler her med tiden! Yara ville aldri inngått noe som helst om de ikke var helt sikre på dette caset! Folk står i kø for å bli med BCS på reisen sin som nettopp har startet, men vi aksjonærer bør ha litt tolmodighet, om du ikke har det så bør du selge deg ut!
Mr Big
29.06.2021 kl 10:15
3665
Å er så glad jeg fikk solgt meg ut idag med tap selvfølgelig. Skal inn igjen på et senere tidspunkt. BCS skal mere ned tror nå jeg.
nopetter
29.06.2021 kl 10:09
3685
jeg kan være enig i at kursen trekker opp mot slutten av dagen, for så og bli solgt ned igjen dagen etter ennå lavere. vel alle gjør som de vil
rockpus
29.06.2021 kl 09:56
3745
De har jo faktisk aldri lovet noe sikkert. De skrev vel at de forventet.
Ellers enig i det enorme potensial. Det ville vært noe helt annet om japanerne hadde konkludert med at produktet ikke var godt nok. Ser vi på den senere kursnedgang, så ser det jo ut for at mange aksjonærer har reagert som om LOI-en med Japan har resultert i fiasko!
Ellers enig i det enorme potensial. Det ville vært noe helt annet om japanerne hadde konkludert med at produktet ikke var godt nok. Ser vi på den senere kursnedgang, så ser det jo ut for at mange aksjonærer har reagert som om LOI-en med Japan har resultert i fiasko!
KR
29.06.2021 kl 09:51
3767
Hva forventer egentlig du/folk til aksjene deres? 200% økning på BCS siden notering og ligger i en god trend. Allikevel klages det på dumping og manipulering. Jeg hadde skjønt dette med "dumping hver dag" om kursen stod i 7 kr.
Har en troa er det vel fantastisk med små dupper så en kan laste opp litt til?
Har en troa er det vel fantastisk med små dupper så en kan laste opp litt til?
Redigert 29.06.2021 kl 09:53
Fink
29.06.2021 kl 09:51
3732
Greit nok, men de skal være sikker hvis de lover noe sikkert. Som sagt, tror de har lært nå. Dette blir bullbull innen kort tid.
Omtrent alle større aktører som ønsker å kjøpe aksjer "billigere"?
Hvis jeg skulle inn med flere millioner i dette selskapet er det helt naturlig å prøve å presse prisen så lav som mulig. Det koster veldig lite å flytte aksjer fra en konto til en annen. Spesielt hvis det er meglerhus med på leken.
Ta en "chill pill". Den dagen første offtake avtale ligger på bordet og selskapet kan sette full fart fremover så kommer aksjekursen til å bli en helt annen. Har du ekstra cash kan man jo kjøpe når det blir billig nok for den enkelte.
Jeg kjøper når jeg får lønning som alltid...
Hvis jeg skulle inn med flere millioner i dette selskapet er det helt naturlig å prøve å presse prisen så lav som mulig. Det koster veldig lite å flytte aksjer fra en konto til en annen. Spesielt hvis det er meglerhus med på leken.
Ta en "chill pill". Den dagen første offtake avtale ligger på bordet og selskapet kan sette full fart fremover så kommer aksjekursen til å bli en helt annen. Har du ekstra cash kan man jo kjøpe når det blir billig nok for den enkelte.
Jeg kjøper når jeg får lønning som alltid...
rockpus
29.06.2021 kl 09:46
3716
Vi kan vel regne med at ledelsen i BCS har kalkulert med at deres egne tester skulle være god nok dokumentasjon for japanerne. At japanerne likevel for sikkerhets skyld vil få utført egne tester, bør ikke innebære noen som helst risiko så lenge BCS selv er sikker på hvilket resultat de vil få. Disse tester vil nok også kunne bli en god referanse for andre potensielle kunder også.
nopetter
29.06.2021 kl 09:38
3757
jeg har skrevet om dette før, det er svært mistenkelig at kursen blir dumpet konstant hver dag, det samme skjer i saga. hvem står bak denne konstante dumpingen
Fink
29.06.2021 kl 09:35
3792
Helt enig mht selskapets enorme potensiale. Kort sagt: sitter rolig med mine aksjer. Men hvis det i utgangspunktet ble signalisert en klar avtale i løpet av q2, har nok ledelsen i dette ferske børsselskapet lært. Man bør være forsiktig med konkrete løfter om tid og omfang hvis man ikke er helt sikker. Tilliten i markedet er en nokså avgjørende "asset".
rockpus
29.06.2021 kl 09:34
3783
Men hva var det de visste da de kjøpte på 50??
Vil du råde oss som nå sitter med et større papirtap til å realisere tapet? Er dette selskapet bort i mot verdiløst nå?
Vil du råde oss som nå sitter med et større papirtap til å realisere tapet? Er dette selskapet bort i mot verdiløst nå?
Molbre
29.06.2021 kl 09:32
3788
Jeg vet ikke om de visste det om de tar ett tap på 300.000 kroner er jo det lommerusk for de :-). Men at kursen dumpes nå pga usikkerheten med tanke på avtalen er jo klart, alltid noen som snor seg på dette! Volumert er jo så lavt så å lese noe ut av dette er ikke mulig, en får jo ned kursen med 1 krone på 3 aksjer!
Men at dagen i dag og i går er helsvart er ikke noen understatement, fryktelig å se på!
Tror nok det trengs en ny avtale for ikke at den skal fortsete å falle fremover desvverre!
Men at dagen i dag og i går er helsvart er ikke noen understatement, fryktelig å se på!
Tror nok det trengs en ny avtale for ikke at den skal fortsete å falle fremover desvverre!
Redigert 29.06.2021 kl 09:35
nopetter
29.06.2021 kl 09:25
3811
og nå ser dere grunnen til at fredly og spettet solgte seg rett ut av aksjen, fredly dumpet seg ut med tap. de vet at kursen ville bli dumpet ytterligere ned
Londonmannen
29.06.2021 kl 07:34
2633
Helt enig med dine vurderinger. Her selges ikke en eneste aksje selv om kursen måtte dippe litt ned til tider. Gårsdagens melding hadde en positiv grunntone, selv om markedsaktørene ble skuffet over at det ikke var en signert avtale som ble meldt. Men TTT og dersom man selger seg ut på bakgrunn av at avtalen ikke kom innen utgangen av Q2 21 så tror jeg man skal få noen tøffe dager utover i 2021. For i BCS har vi kun sett startten på noe som kan, og trolig vil, bli et nytt norsk industrieventyr.
Kbb
29.06.2021 kl 07:21
2635
Når store kjente selskap kontakter BCS for dei har tro på tekologien ,så er ikkje det så ofte det skjer i Norge og prisen på aksjene er billigt i forhold til andre grønne selskap.
Potelus
29.06.2021 kl 02:16
2716
Stiller meg helhjertet bak dette. Alle aksjer har en nedside, men slik jeg ser det er nedsiden her i verste fall relativt kortsiktig, mens for den som har is i magen og sitter long...the sky is the limit.
Når jeg titter igjennom alt som har skjedd og presseomtale av BCS siden de kom på børsen så er det noe som slår meg. Vi står på trappene til et stort fremtidsrettet selskap med unik teknologi som vil produsere råstoff til neste generasjon materialer. Og vi gjør det billigere og bedre enn noen andre med patentert og egeneid teknologi.
Ja, de endelige avtalene er enda ikke på plass, men tro meg, de kommer om ikke så altfor lenge. Å selge nå vil man garantert angre jævlig på om noen måneder/år for her tror jeg det kommer til å gå slag i slag fremover. Om de får avtale med Japanerne i Juli eller August spiller absolutt ingen rolle for meg. Dette skal jeg være med på in the long run. Har ståltro på at dette selskapet vil outperforme hva som helst annet på børsen de neste årene.
Gleder meg til fremtiden!
Ja, de endelige avtalene er enda ikke på plass, men tro meg, de kommer om ikke så altfor lenge. Å selge nå vil man garantert angre jævlig på om noen måneder/år for her tror jeg det kommer til å gå slag i slag fremover. Om de får avtale med Japanerne i Juli eller August spiller absolutt ingen rolle for meg. Dette skal jeg være med på in the long run. Har ståltro på at dette selskapet vil outperforme hva som helst annet på børsen de neste årene.
Gleder meg til fremtiden!
Molbre
28.06.2021 kl 23:19
2894
Myra2 skrev 💪👍
Utrolig spennende, håper så inderlig vi får ett nytt norsk industrieventyr! Langt frem fortsatt men det trenger vi👊strikken begynner å stramme seg til for alvor! En avtale er verifiseringen vi trenger da faller brikkene på plass 😁👊!
Redigert 28.06.2021 kl 23:26
BCS og satsingen i Vefsn får full klaff hos fylkeskommunen. Sjekk helgelendingen.no.
rockpus
28.06.2021 kl 22:37
2994
En skal jo være rimelig pessimistisk anlagt om man tror at japanerne ber om en testproduksjon uten å være interessert i en kontrakt..
Produksjonsmetoden, pris og den ekstremt grønne profil er så unik i dette selskapet at snart kappes andre selskaper om å komme først til mølla overfor BCS.
Produksjonsmetoden, pris og den ekstremt grønne profil er så unik i dette selskapet at snart kappes andre selskaper om å komme først til mølla overfor BCS.
Malvinas
28.06.2021 kl 19:10
3228
Helt enig! Japanerne vil nok bare gjøre en grundig analyse av produktet før de inngår en stor avtale! Slik jeg tolker meldingen går alt etter planen! Japanerne har planene klare og vil teste ut bruken av EcoNano i disse produktene før de inngår en avtale. De hadde håpet at avtalen var i boks innen Q2, men ting tar fort mye lenger tid enn man antar under Covid.
Selv en døgnflue tenker mer langsiktig enn flere her inne.
Jeg er godt posisjonert i BCS med GAV på 16. Står klar til å kjøpe mer dersom kursen skulle falle under 40, men det tviler jeg sterkt på.
Selv en døgnflue tenker mer langsiktig enn flere her inne.
Jeg er godt posisjonert i BCS med GAV på 16. Står klar til å kjøpe mer dersom kursen skulle falle under 40, men det tviler jeg sterkt på.
Redigert 28.06.2021 kl 19:11
Rubin
28.06.2021 kl 17:48
3349
Her er det mange dag tradere som er like langsiktig som døgnet har timer. Meldingen i dag er jo en kjempefin oppdatering om at det snart går mot avtale med dette ene selskapet. Så var de andre 399 selskaper da. Det blir mye å glede seg utover sommeren og høsten…👍