BCS: Kommer avtaler som perler paa en snor - 100kr i Juli.

phantom1
BCS 23.06.2021 kl 09:09 128538

Her ser man samme som NEL for 5 aar siden. Blir pene dobblinger fremover.
TraderMom
26.08.2021 kl 13:13 3848

Ser det poenget. Sitter selv med veeeldig røde tall på AKH, men er langsiktig og tenker det skal snu og bli veldig bra om 3-5 år. Så forsøker jeg også å ikke få hjerteinfarkt underveis på reisen og trade litt i andre aksjer :-D Krysser fingrene for at du får solid gevinst og betalt for tålmodughetene din til slutt!
Redigert 26.08.2021 kl 13:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.08.2021 kl 13:02 3798

Var ikke slik ment. Poenget mitt var at det er bra for kursen og få ut kortsiktige tradere, for de har en tendens til å rasere kursen i det kortet bildet hvis de ikke får det slik som de vil med en gang. Må innrømme det er kjedelig å se hundretusener i minus på dager som i går. Å få inn mest mulig av de trygge, stødige som har tenkt å sitte i noen år, så vil jeg spare meg for en del hjerteinfarkt på reisen. Men selvfølgelig, alle blir å selge til syvende og sist. Børsen er åpen for alle bare de har penger, og selvfølgelig er det individuelt hva folk gjør med pengene sine.
nopetter
26.08.2021 kl 12:56 3784

akkurat det har jeg ingen problem med å skjønne, i denne aksjen og i saga aksjen har det vært et must til nå
TraderMom
26.08.2021 kl 12:45 3712

Supert å ha funnet selskap å være long i - jeg har tre slike, og det er fint å ikke sitte med nesa i Nordnet-appen og følge kursen dag til dag. BCS har jeg tradet et par ganger, mulig jeg tar en post til for å være long med den - teknologien er jo dritkul. Mitt hovedpoeng er et hjertesukk over de som på død og liv må skrive negative kommentarer om de som velger å selge - noe som er et helt rasjonelt valg i aksjeverden. Slike oppgulp oppfattes, av meg i alle fall, som unødvendig støy fra "sure gamle gubber i kommentarfeltet". La folk velge sin strategi og vær happy med det, er mitt råd :-)
Slettet bruker
26.08.2021 kl 12:39 3648

Hver sin smak og hvert sitt valg, baken er som sprekken i midten hos de fleste... Du er en kortsiktig trader, og hvis du mestrer det, kjempebra for deg. Jeg er den mere langsiktige jegeren som setter seg ned og grubler igjennom hver minste lille detalj og ser det store bildet. Føler at jeg har kommet frem til riktig selskap og sitte i.
TraderMom
26.08.2021 kl 12:39 3637

Selvfølgelig. Min kommentar var rettet til de på forumet som ikke klarer å la være å sette negative merkelapper på de som velger å selge, bare fordi de selv ikke kan / vil / tør / ønsker å trykke på selg-knappen. Jeg kan komme på en rekke utmerkete argumenter for å selge en aksje. Hvordan skal vi ellers realisere gevinst?
nopetter
26.08.2021 kl 12:25 3620

alle har hver sine metoder dette avhenger av om man har en annen jobb og ikke kan sitte pal foran skjermen, men til nå med 1,4 mill kr omsatt i aksjen så må man nesten se dette litt an først. hvis de samme kjøperne dukker opp på 37-38 tallet så må de ha mere å ha å rutte med for å dumpe kursen ned under disse nivåene. egentlig kjøper de tilbake de samme aksjene bare på lavere nivåer
Rule
26.08.2021 kl 12:22 3609

Yes, hver mand sin egen strategi og tillykke med en fin trading. Noget jeg ikke mestrer.

For de fleste tror jeg det er bedst at positionere sig og sidde roligt. Enten følger vi fortsat trenden på ca. 6 NOK pr måned eller også accellererer vi ved konkrete kontrakter. Hvis det sidste sker er det træls at sidde ude. Hvis det første sker er det svært at "trade" sig til gevinst anyhow, da man så skal slå robotter/proffer.
TraderMom
26.08.2021 kl 12:04 3649

En merkelig trang til å sette negative merkelapper på de som selger i BCS-trådene. Å selge en aksje er da et helt rasjonelt valg, spesielt når den ikke performer som forventet.

Jeg leker med ideen om å lage et kurs som heter «Slik lever du godt med andres valg i aksjeverden». Kurset er spesielt myntet på de som blir veldig sure når andre investorer tar egne valg som ikke matcher ens egen strategi. Selv solgte jeg BCS på 47.50 og er strålende fornøyd med gevinsten det ga. Pengene er nå reinvestert i andre aksjer som allerede har gitt god avkastning - i stedet for at jeg ble med BCS ned til 30-tallet ... Hodet på rett plass eller ikke?

HP17
26.08.2021 kl 10:40 3741

Støtten rundt kr 39 virker meget solid. Hver gang kursen kjøres ned mot kr 39 så er den underliggende kjøpsinteressen der. Her kan en nok bare roe ned og slappe av for her vil det sannsynligvis bare gå oppover fremover i september på forventninger om positive nyheter som kommer. Tror kursen igjen snarlig er etablert på 40 tallet og deretter ligger alt til rette for noen nye flotte måneder med en god avkastning i BCS.
Slettet bruker
26.08.2021 kl 10:30 3761

Synes den holder seg ganske så i sjakk foreløpig. Får ristet fra oss noen små, svake og kortsiktige hender, og det er jeg storfornøyd med. Inn med de langsiktige store som vet hva de holder på med og har hodet på rett plass.
in2deep
26.08.2021 kl 08:57 3889

Kan smelle godt i dag ja...
Slettet bruker
26.08.2021 kl 08:28 3901

Vi får se om robotene klarer å presse den langt under 40 i dag, eller om støtta holder seg stabil. Det som er sikkert er at de store øker og ser hvor veien går videre ;)
Rule
25.08.2021 kl 15:59 4254

Min konklusion er at det er bedst at positionere sig og sidde roligt. Enten følger vi fortsat trenden på ca. 6 NOK pr måned eller også accellererer vi ved konkrete kontrakter. Hvis det sidste sker er det træls at sidde ude. Hvis det første sker kan jeg ikke "trade" mig til gevinst anyhow, men kun til tab i handelokostninger og dårlig timing.
Rule
25.08.2021 kl 15:55 4180

Kursen er doblet på ca. 4 måneder. hvad mere vil vi have...? på længere charts er udviklingen jo lodret. Jeg var så først med efter 2 måneder og ligger med GAK på ca. 40 NOK. Stigningstakten ser ud til at være ca. 6 NOK pr måned så 100kr bliver i Juli 2022, men mindre konkrete kontrakter og andet accellererer udviklingen yderligere. Overskiften på denne tråd er konge - der står ikke hvilket år - lol. Dagens reaktion er nok nogle der havde håbet på et stort spring op idag, men som så trækker sig ud, da det ikke kom. En Q rapport gambling med 50% chance for en +20% op og en 50 % chance for 7% ned pga. positionering inden dette.
Rule
25.08.2021 kl 15:47 4195

Fearnley:
Furthermore, the Testing unit is producing on a weekly basis and working perfectly (exemplified by NOK 147k in revenues).
In addition, due to the increasing demand from customers and production needs, BCS is scaling up, moved into new offices as well as plans for setting up sales teams internationally. All in all, now is a good time to buy BCS as we expect several announcements throughout 2h21 in terms of contracts, LOIs firming up, and increased customer offtak
in2deep
25.08.2021 kl 15:26 4122

Dette må være en overreaksjon, men samtidig så frykter jeg at Sagmo har gått for høyt ut og lovet mer på kort tid enn han klarer å levere.
Nå må vi bare håpe at støtten på 40 holder, ellers kan det bli tunge dager fremover.
Londonmannen
25.08.2021 kl 15:16 4154

Du får ta deg en tur til solkysten, Bergen. Her skinner solen og det er varmt og godt i solveggen! Svømmehuden mellom tærne er begynt å sprekke opp. ;-)
nopetter
25.08.2021 kl 15:15 4139

Der kjøres to parallelle roboter en i Saga og I BCS som følger hverandre som hund og katt. Da er det bare å gjette som står bak begge, dere får en sjans
Hjelpalaus
25.08.2021 kl 14:54 4198

Jeg mente ikke september 2022, men 2022.
Juni ble til september,da kan september bli til januar.
Ellers er det nordavindskuling og 15 grader her, men baris-vær på le-siden av huset.
Londonmannen
25.08.2021 kl 14:38 4234

Hjelpe meg Hjelpalaus! Nå har du enten bevisst eller ubevisst gått i kjelleren med et brak! Ramlet du i trappen?;-)
Han mente nok september 2021. Jeg tenker vi har første avtale landet innen utløpet av oktober. Og vær nå klar over at når første avtale er landet, da er mye usikkerhet også fjernet og de påfølgende avtalene vil bli langt lettere å lande.
Utfordringen til BCS er å få bygget tilstrekkelig med moduler slik at de får produsert nok CNF til å møte etterspørselen.

Anbefaler deg å komme deg ut i solen og nyte den flotte sommeren som ingen ende vil ta.
HP17
25.08.2021 kl 14:35 4223

Dersom dere føler at alt er håpløst så er det et godt råd å selge seg ut nå på kr 40. Selv ble det en noe skuffende dag utfra egne oppbygde forventninger men nå rettes fokus på det denne høsten vil bringe i BCS og det er etter alle solemerker ikke lite. Hvert sitt valg
Molbre
25.08.2021 kl 14:24 4244

De fleste føler på dette, du er ikke alene :-), håper og tror at tålmodighet vil lønne seg her til slutt. Når, vet jeg ikke!
Redigert 25.08.2021 kl 14:25 Du må logge inn for å svare
Hjelpalaus
25.08.2021 kl 13:52 4313

Begynner å bli lenge siden toppene nå. 60 kr,200000 i gevinst og så Spettets torpedering.
Nå er det stabilt på bunn.
synste
25.08.2021 kl 13:48 4322

I det korte bildet så vil vel en god del virke utolmodige og kritiske, tenker dette ordner seg når samtlige på denne tråden har starten på avkastnings stigen. Inntil det hender så er det godt forståelig at endel er kritiske. JBS er vel vel fremoverlent i alle sosiale sammenhenger og det virker å straffe seg litt og. Mtp hva han har oppnådd siste 5 årene så må vi vel bare forvente at mannen tar litt av. Men samtidig så er jeg 100 % sikker på at BCS vil lande kontrakter, Om det blir med de som står på LOI nå eller andre kan jeg ikke svare på. Men BCS startet på toppen av fjellet og haugen er stor av potensielle kunder. Synes mange leter for mye med lupe i alle sammenhenger for å tolke det ene og det andre. Samtidig så er det en kontrakt som gjelder. Alt annet blir bare synsing og kursen herjes opp og ned.
Slettet bruker
25.08.2021 kl 13:26 4368

Nå er vi pessimistisk her.. det er nok mer nærliggende og tro at han mener førstkommende september. Slapp av folkens, gi det tid
Hjelpalaus
25.08.2021 kl 13:17 4291

Sagmo brukte vel også "I løpet av Q2"
Så slutten av september kan like gjerne være i 2022.
rockpus
25.08.2021 kl 13:14 2459

Det er vel egentlig kun dette ene Japanske selskapet som gjør en slik test som grunnlag for eventuell kontrakt? Det betyr i tilfelle at det godt kan hende at vi får kontrakt med et av de andre selskapene lenge før dette Japanske selskapet er klar for signering.
HP17
25.08.2021 kl 13:02 2432

Det er et godt poeng og det har du nok rett helt rett i. Og hvis Saga ønsker å redusere sin eierandel i BCS vil det sannsynligvis være en god timing å gjøre det etter en kontrakt blir annonsert og blir en slik kontrakt annonsert så antar jeg at det vil åpne opp med interessenter på et helt nytt nivå og kanskje en også kan få inn noen større tyngre strategiske investorer. Det aller beste hadde vært om det japanske selskapet også gikk inn på eiersiden ved å ta deler av posten til Saga etter kontrakt annonseres, men det er nok heller tvilsom skjer og er bare en "ønsketenkning!,
Redigert 25.08.2021 kl 13:03 Du må logge inn for å svare
rockpus
25.08.2021 kl 12:55 2454

Nå kan vi jo ikke forvente at kontrakt signeres samme dag som testen er ferdig..
Tror heller ikke at selve testresultatet sendes ut som egen melding. Tror dermed at det blir annonsert signert kontrakt, eller at man eventuelt ikke kom til enighet om kontrakt.
kodenavn
25.08.2021 kl 12:52 2458

Fearnley:
Furthermore, the Testing unit is producing on a weekly basis and working perfectly (exemplified by NOK 147k in revenues).
In addition, due to the increasing demand from customers and production needs, BCS is scaling up, moved into new offices as well as plans for setting up sales teams internationally. All in all, now is a good time to buy BCS as we expect several announcements throughout 2h21 in terms of contracts, LOIs firming up, and increased customer offtak
Rule
25.08.2021 kl 12:20 2520

I forhold til hvornår test er færdig...? Enig, også yderst positivt at test færdiggøres inden ultimo September. Meget grundige materiale test kan tage laaang tid.
Jeg havde ikke fanget nogen information om hvornår testen blev startet, men den må så næsten være igang - I hvert fald med at blive forberedt/klargjort.
HP17
25.08.2021 kl 12:12 2471

Helt enig. Mulig Londonmannen vet?
Redigert 25.08.2021 kl 12:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.08.2021 kl 11:54 2521

Det er vel forskjell på i og innen? Hvilket av de brukte han?
HP17
25.08.2021 kl 11:50 2521

"På minussiden er det da at disse resultater ikke kommer før etter at lockup tiden for Saga sin aksjeandel er over 1/10."

Det er ikke sikkert for det ble jo sagt av CEO på presentasjonen at testene skulle bli ferdige i slutten av september.
Slutten av september er før oktober (01.10) og det er også mulig at Sagmo la inn en liten sikkerhetsmargin ved å guide slutten av september for ikke å skuffe markedet, gitt resultatene kommer før (ex. midten eller mellom midten og slutten av september) så har en mulighet til å overraske på den positive siden?

De er grundige i Japan, at signalene nå er slutten av september (dvs 1 mnd) indikerer at fremdriftenher er god her og i tiden benyttes nok godt slik at en endelig avtale vil være signert like etterpå gitt testene innfrir. Mulig at robotene klarer å få presset kursen ned lavt på 37-38 nok engang, men jeg tviler. Kr 39-40 ser ut til å være et sterkt nivå for kursen nå og omsetningen er god. Det vil heller ikke overraske om en får en oppdatert analyse fra et eller flere av husa som følger BCS etter dagens presentasjon. Oppsiden er nå betydelig større enn nedsiden på dagens kurs og med dagens guiding?
rockpus
25.08.2021 kl 11:32 2517

Det vil jo være naturlig at man bruker ventetiden på testresultatene til å tenke over hva slags avtale man skal ha, under forutsetning at testresultatene blir som forventet?
På minussiden er det da at disse resultater ikke kommer før etter at lockup tiden for Saga sin aksjeandel er over 1/10.
Men det vil jo være naturlig at Saga ønsker høyest mulig kurs, om de da skulle ønske å selge ut mer.
Slettet bruker
25.08.2021 kl 11:23 2533

Må også huske på at det er over 3000 aksjonærer så det skal ikke mange kjøp til fra de for å blåse bort en eventuell motstand oppover. Med ca 8 mill aksjer utenfor topp 20 så er vel snittet utenfor topp 20 på kun 2-3 000 aksjer per aksjonær. Det skal med andre ord ikke akkurat mange større interessenter til for å flytte kursen betydelig!
Londonmannen
25.08.2021 kl 11:08 2588

At det blir litt ruglete noen dager kan vi leve med. Tror nok at når en eventuell skuffelse over Q2 presentasjonen har lagt seg og dem som selger har fått tenkt seg en smule om, så vil de nok etterhvert ta ny posisjon. Ettersom presentasjonen bekreftet at selskapet er om track, så tror jeg ikke nedsiden fra dagens nivå er noe å skrive hjem om. At enkelte vil forsøke å tjene noen kroner på å ta seg en tur på utsiden, er menneskelig. Men jeg tviler på at det blir mange kronene. Skal de utmef større volum, så er det sikkert god mulig å finne kjøpere. Men om en dag eller to kan det bli vanskelig å få kjøpt tilbake samme volum uten å måtte presse kursen opp.