SWIS-02 STUDY RESULTS SHOWS SUPERIOR WOUND HEALING

bj111
SOFTOX 23.06.2021 kl 11:10 5660

Godt nytt :-)

https://newsweb.oslobors.no/message/536665

SOFTOX SOLUTIONS AS: SWIS-02 STUDY RESULTS SHOWS SUPERIOR WOUND HEALING
SoftOx Solutions AS (SoftOx) is pleased to announce that the results of the clinical investigation SoftOx Wound Irrigation Solution for acute wounds (SWIS) have been completed. The study, which has been conducted at Bispebjerg University Hospital in Copenhagen, is a confirmatory clinical investigation to document safety and performance of SoftOx Wound Irrigation Solution (SWIS) compared to Normal Saline (NS) in a human wound model.

The study showed both significant improvement in wound healing and reduction in bacterial burden compared to Normal Saline (NS), positioning the product as superior towards today’s market leaders. Finishing the clinical development program strengthens the SoftOx platform for further product development. The results from the study “SWIS-02” confirm the excellent safety profile of the SoftOx technology platform, also strengthening the documentation of SoftOx hand disinfectant technology with regards to skin friendliness being superior to today’s alcohol-based hand disinfectant. The company now prepares to file their wound irrigation SWIS for final approval as a Medical Device in Europe.

SoftOx Wound Irrigation Solution (SWIS) will become a Medical Device intended for wound rinsing and moistening to prevent infections in all types of acute wounds, such as abrasions, cuts, burns and surgical wounds. SWIS has the potential to become a favoured alternative to the current wound irrigation solutions on the market which have challenges related to safety (side effects, resistance development) and effect. According to market reports from The Insight Partners, the global market size for wound irrigation solutions was estimated at USD 1.6 billion in 2018, and yearly 190 million wounds is treated in hospitals.

Finalization of the SWIS-02 study concludes the clinical evaluation part of the SWIS documentation package. SWIS is expected to be the company’s first CE-marked product for the European market.
Regarding the wound healing capabilities, the study meets its primary endpoint of re-epithelialization (non-inferior to NS) by day 10 with high significance (p<0.0001). Furthermore, early re-epithelialization at day 4 was significantly better than normal saline (mean 57% versus 43%, p<0.0001). Also, overall usability aspects of SWIS handling were reported to be satisfactory.

Once again SWIS demonstrates and confirms previous findings (from SWIS-01) to be safe and well tolerated as a wound irrigation solution for acute wounds and not associated with any major risks. Performance outcomes demonstrate antimicrobial properties with excellent wound healing (re-epithelialization) observations. “This has been a highly successful study with respect to implementation, conduct and outcome and clearly confirms the favourable properties of SWIS as an excellent wound irrigation solution,” says Glenn Gundersen, Medical Director of SoftOx.

For further information, please contact:

Geir Almås, CEO of SoftOx Solutions AS, or
Glenn Gundersen, Medical Director of SoftOx Solutions AS
Mail: ir@soft-ox.com
Phone: Front Desk: (+47) 948-59-599

About SoftOx Solutions AS
SoftOx Solutions AS is a Norwegian BioTech company listed on Euronext Growth
Oslo. Our vision is “Helping the world fighting infections - developing new ways
of eradicating infections and fighting antimicrobial resistance”. We are working
to combat major threats to human health, namely the emergence of antimicrobial
resistance (AMR), biofilm infections in chronic wounds and the spread of
viruses. For more information on SoftOx, visit www.soft-ox.com.
Redigert 23.06.2021 kl 11:11 Du må logge inn for å svare
Bullen
23.06.2021 kl 11:12 4848

Gjennombrudd?
bj111
23.06.2021 kl 11:16 4831

Ja det kan man vel si.
Slettet bruker
23.06.2021 kl 11:20 4800

Nå bør det komme en fin fin oppgang fremover! Dette er en solid derisking av caset. Økte posisjonen ytterligere etter denne meldingen
Struts
23.06.2021 kl 11:21 4786

Lov å håpe, men har ikke akkurat vært Softox' år hittil. Men 2021 er ikke over! Bare halvveis og Sankthans, og selv om solen har snudd kan man håpe på det motsatte for oss aksjonærer!

Ble dobbelt opp. Beklager.
Redigert 23.06.2021 kl 11:23 Du må logge inn for å svare
Bullen
23.06.2021 kl 11:24 4776

Da er Hegnar på banen. Har ikke Softox en eller annen avtale med militæret i USA?
bj111
23.06.2021 kl 11:30 4748

Jo de har en avtale med de men husker ikke hva det dreide seg om. Ikke fulgt med her på lenge da dette har vært en sovende post. Med dette produktet som vil bli CE merket så åpner de et spennende marked som er i den banen Softox egentlig holdt på før coviden kom å lagde rot i huset, resistente bakterier. Kan fort bety at det kommet til andre aksjonærer for nå ble dette et farma selskap og ikke kun oppvaskmiddel.

Men det er nok endel som har sittet her som ikke helt skjønner hva dette er og nå vil ut ettersom aksjen ikke akkurat har båret de store fruktene. Når de er ferdige så kan klatringen begynne. Om den større klatringen kommer nå eller når CE merket kommer det er ikke godt å si.

Økte litt på denne meldingen da jeg tenker den klamme hånden som har ligget over aksjen og selskapet ble litt desinfisert med denne meldingen.
Redigert 23.06.2021 kl 11:34 Du må logge inn for å svare
Bullen
23.06.2021 kl 11:43 4696

Hvis dette produktet er så revolusjonerende som jeg tror, skal aksjen gå himmelhøyt.
bj111
23.06.2021 kl 11:47 4678

Jepp, aksjen gikk til auksjon nå men det er jo tett mellom de punktene på euronext. Men ja MCAP bør betydelig opp på dette i løpet av sommeren.
Struts
23.06.2021 kl 11:52 4667

Det har de. Mener de fikk innvilget $ 2 mill med henblikk på sår-forskning. Første gang forøvrig at jeg har opplevd TO aksjer som går over 10% i løpet av en dag. Softox har dessverre gått mye ned, så også ligget i skuffen en stund. MPCC derimot har vært et eventyr...

Ja, etter sjekking - fra juni i fjor:

https://newsweb.oslobors.no/message/508907

Mener det var til de militære, men ikke 100% sikker da.
Redigert 23.06.2021 kl 11:55 Du må logge inn for å svare
selalem
23.06.2021 kl 12:10 4809

Let your winners run 🚀
phantom1
23.06.2021 kl 12:13 4787

er jo ikke aksjer i dette slekapet....10 mill - kan jo dobbles paa et minutt.
bj111
23.06.2021 kl 12:16 4764

Tenker den ender opp med en høy prosent stigning i dag, fortsetter opp i morgen og ender da med en litt lavere prosent stigning. Fredag er det ikke godt å spå, blir ikke overrasket om Almås er ute i media i løpet av helgen for den fyren er ganske så proaktiv. Men vi får se, CE medical device kommer på dette produktet og det kan bli veldig stort om de får de rette samarbeidspartnere og velger en fornuftig strategi mot markedet.
Slettet bruker
23.06.2021 kl 12:45 4669

Forsvaret er vel en brukbar samarbeidspartner, FFI og SoftOx Solutions har startet et forsknings- og utviklingsprosjekt der målet er å sikre best mulig forebygging av smitte, og behandling av sår og infeksjonsskader i Forsvaret. Ellers så har vi jo Coopmed på saken https://coop-med.com/about/#the-team.

Dagens melding var også betryggende når det gjelder https://finansavisen.no/nyheter/helse/2019/11/21/7475228/softox-gar-inn-i-6-milliarders-marked-innen-dyrehelse
Redigert 23.06.2021 kl 13:01 Du må logge inn for å svare
heilo888
23.06.2021 kl 16:13 4462

Noen som vet hvor lang tid det normalt tar å få CE-godkjenning?
Redigert 23.06.2021 kl 16:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.06.2021 kl 16:19 4446

Mye spennende som skjer før den tid, men tar nok mer enn timer...
Slettet bruker
23.06.2021 kl 16:28 4413

Holder du ut så lenge denne gangen ?
bj111
23.06.2021 kl 16:51 4369

Morroklumpen. Dette er et skikkelig produkt selv om det var det jo og i Biotec som ikke ble noen suksess. Skal vel klare noen måneder til her etter den berg og dalbanen jeg har vært med på de siste 1,5 årene.
Redigert 23.06.2021 kl 16:57 Du må logge inn for å svare
heilo888
23.06.2021 kl 16:56 4359

Har et investeringsperspektiv på minimum 5 år i Softox så håper de oppnår noe før den tid😉!

Så et annet sted at det neppe blir CE-godkjenning før i 2022. Noen som med rimelig sikkerhet vet noe annet?

Ellers er vel validering av teknologien det desidert viktigste med dagens melding.
Redigert 23.06.2021 kl 16:57 Du må logge inn for å svare
bj111
23.06.2021 kl 17:03 4333

Kommer helt an på hvilken klassifisering de søker for medical device. Det er jo en søknadsprosess med mye byrokrati, husker helt ærlig ikke hvor lang tid dette tok med Woulgan i sin tid som var medical devise klassifisert. Tok lengre tid enn de fleste trodde og mange datt av underveis Inntekter fra dette, kommer neppe før tidligst 2H 2022 men kursen kan gå mye innen den tid for de får nok godkjenning. Så har de annen snadder i pipeline.
Slettet bruker
23.06.2021 kl 17:04 4326

En meget behagelig melding på denne solfylte onsdagen. Nå er caset for min del de-risket kraftig og jeg kan gå inn i sommerferie med et smil om munnen.
heilo888
23.06.2021 kl 17:33 4265

Kopiert fra Boblegutten på TI (images må eventuelt leses på TI):

Først, resultatet på p < 0.0001 er langt bedre enn det jeg hadde turt å håpe på for en studie med så få pasienter, der N=40. Det lover godt med tanke på endelig godkjenning. Her oversikten til Biomedtracker, som viser LOA for infeksjonssykdommer i perioden 2011-2020:

image

go.bio.org
ClinicalDevelopmentSuccessRates2011_2020.pdf
4.49 MB

Dette gir kun et generelt bilde, men med den lave p-verdien kombinert med uttalelsene om god sikkerhet er jeg veldig optimistisk med tanke på godkjenning. Almås uttalte i forrige bedriftspresentasjon at SWIS antagelig ikke ville komme på markedet i løpet av 2021, som gir mening med tanke på at det generelt er lang behandlingstid på slike søknader.
Basert på bedriftspresentasjoner og webcastene har jeg tolket det slik at selskapet ser for seg at de skal ta markedsandeler innenfor hele markedet, med hovedfokus på kirurgiske sår. Her er et utdrag fra slide 23 i siste bedriftspresentasjon:

image

Hensikten med SWIS er ikke bare å forbedre sårhelingen, men å fungere som et preventivt middel at det dannes biofilm. For at selskapet skal kunne ta betydelige markedsandeler er min oppfatning at det er nødvendig med en partner, som kan finansiere et stort fase 3 studie slik at enda flere kliniske endepunkter undersøkes, mot mer spesifikke bruksområder som vist i figuren over. F.eks en randomisert studie innen virkelige kirurgiske sår, der man sammenligner sikkerhet, endepunkter relatert til effekt, samt evne til å forhindre biofilm, da dette er størstedelen av markedet de sikter seg inn mot.
Dette med partner og markedspenetrering har du jo vært innom tidligere i tråden. Jeg tenker en eventuell partneravtale kan designes på flere måter, men mitt anslag er at partner sponser fase 3 studie, og en fordeling som er i nærheten av 50/50, uten upfront.

Å anslå en konkret markedspresentasjon blir egentlig ren gjetning, siden det er presentert så lite data. Tallet jeg brukte i analysen min, 3%, var mest for å vise hvordan det kunne se ut ved å regne på det. Med de dataene vi foreløpig har fått presentert, føler jeg ikke det er urealistisk. Bullscenariot mitt ligger naturligvis over dette, men i det estimatet er det forutsatt at resultatene gjenskapes i et stort fase 3 studie.

Til slutt: Du har flere ganger nevnt at gode resultater i SWIS-02 øker LOA for SBE. Jeg er helt enig i dette, og så jeg anslår derfor LOA høyere for SBE etter dagens melding. Ved å dykke ned i en av patensøknadene selskapet har for biofilm, er det en tydelig forbindelse mellom produktene. Jeg sikter til denne, interessant lesning om teknologien: US20180177824 COMPOSITIONS AND METHODS FOR TREATING BIOFILMS 2
Slettet bruker
01.04.2022 kl 15:53 3179

Noe stort nærmer seg, her også !
heilo888
01.04.2022 kl 16:51 3144

Maalselv; Du er herved utnevnt til "sjefshauser" for SoftOx Solutions AS 😉!
Slettet bruker
01.04.2022 kl 17:30 3098

Takk, jeg sier som gladgutten Åge Samuelsen, det er vekkelsesluft over landet ! Håper flere våkner før 50-tallet er historie.
heilo888
02.04.2022 kl 13:55 2898

Almås uttaler i dagens Budstikka at det er vanskelig å si når SIS vil kunne bli tatt i bruk men antyder kanskje om 2-3 år.

Videre uttaler han dette om børsverdien til SoftOx i 2027:
"Om fem år er kanskje selskapet verd en milliard eller mer, mener Almås."

Dette må da være en veldig skuffende betraktning av en ellers så optimistisk sjef!
Opp+
02.04.2022 kl 14:26 2869

Hehe skjønte at den uttalelsen ville bli brukt av onde tunger. Men du forstår kanskje at den uttalelsen er feil? Når sis kan erstatte antibiotika og kommer inn i et 900 milliarder us dollar marked eller? Hva tror du noe sånt er verdt?
heilo888
02.04.2022 kl 16:14 2793

Nei ikke vet jeg, men når Almås sier det slik må vi vel tro på sjefen?
Opp+
02.04.2022 kl 17:17 2747

Så dette kan ikke være en feilsitering, misforståelse. Jeg kan dette markedet og hvis du bruker litt sunn fornuft så forstår nok du også at dette ikke stemmer. Men jeg skjønner hvor du vil hen. Aldri artig når en aksje stikker fra deg. Men slutt med tåpeligheter, da blir du bare ikke tatt seriøst. Som å si at vaccibody skal ned fra 40 til 4 kroner om de løser kreftgåten og får gjennom en medisin i fase 3 studie. De har lavere markedspotensiale enn SIS, FYI.
Slettet bruker
02.04.2022 kl 17:20 2743

Universitetet i København samarbeider med Snarøya-mannen
Geir Almås (57), gründer i SoftOx Solutions AS.
Medisinen Bjarnsholt snakker om kan inhaleres. Dette skal
kunne bli fremtidens behandling av alle typer
luftveisinfeksjoner, inkludert koronalignende infeksjoner og
infeksjoner som skyldes biologisk krigføring.
– Tester så langt er veldig lovende. De viser at medisinen, som
kan inhaleres, dreper både bakterier og virus. Konsekvensen
er at medisinen vil gjøre det unødvendig å bruke antibiotika
mot luftveisinfeksjoner. Overbruken av antibiotika er en av de
største truslene mot menneskeheten i dag, påpeker den
danske professoren.

– Vil den nye medisinen kunne bli effektiv mot nye varianter av
koronavirus og lignende virus?
– Ja, definitivt, slår professor Bjarnsholt fast.

Karita Bekkemellem, administrerende direktør i
Legemiddelindustrien (LMI), mener selskapets medisin vil
kunne få stor betydning.

– Inhalasjon av legemidler vil utvilsomt ha mange fordeler og
være banebrytende i behandling av infeksjonssykdommer,
sier LMIs toppsjef.

Aktuelt nå – med den pågående krigen i Ukraina – er at
Fornebu-selskapets basisteknologi i fremtiden vil kunne bli
benyttet av Forsvaret. Selskapet har et omfattende treårig
samarbeid med Forsvarets forskningsinstitutt (FFI).
– Det handler kort sagt om hvilke militære produkter som kan
utvikles med utgangspunkt i vår teknologi, sier Almås. Og
forklarer:
– En stor utfordring for et samfunn militært og sivilt er frykten
for at en fiende kan rykke inn og plante virus – der angriperen
selv har utviklet vaksine mot viruset. Derfor er utviklingen av
en inhalasjonsløsning viktig for å styrke beredskapen,
fremholder Geir Almås.
Selskapet jobber også med forsvaret i USA. Her handler det
om behandling av infeksjoner i kroniske sår – som de håper
kan komme til å erstatte tradisjonelle antibiotika.

– At det utvikles midler mot resistente bakterier og nye typer
antibiotika er vært viktig. At et norsk selskap bidrar i dette
globale utviklingsbehovet viser at vi har kompetanse og
ressurser her hjemme som kan hevde seg internasjonalt, sier
Karita Bekkemellem i Legemiddelindustrien.

Legemiddel-toppen viser til at hvis alminnelige historiske
sykdommer ikke lenger vil kunne behandles med antibiotika,
kan det resultere i at dødeligheten ved antibiotikaresistens vil
øke til skremmende ti millioner mennesker kun innen 30 år.
Slettet bruker
02.04.2022 kl 18:19 2687

Jeg har stor forståelse for at heilo888 har handlet aksjer jevnt og trutt i et drøyt år, hvor mye har det blitt så langt ?


heilo888
17.03.2022 kl 17:17 845
Softox har et kjempe potensiale om de lykkes fullt ut med ett eller flere av sine produkter så har handlet aksjer jevnt og trutt i et drøyt år.
heilo888
04.04.2022 kl 11:23 2341

Det er på TI lagt ut et svar fra journalisten i Budstikka som langt på vei bekrefter Almås uttalelse om en verdi på 1 milliard eller mer om 5 år.
Dette er i tilfelle langt mindre enn hva jeg har forventet 5 år frem i tid; dvs. i 2027!

Om uttalelsen er korrekt kan det tyde på at Almås har mindre forventninger til at deres produkter vil lykkes.
Redigert 04.04.2022 kl 11:25 Du må logge inn for å svare
Opp+
04.04.2022 kl 11:33 2324

Omg, du fortsetter å drite deg ut ja.
heilo888
04.04.2022 kl 12:10 2276

Drite seg ut gjør du som omgår sannheten og ikke innser hva som er uttalt!
Opp+
04.04.2022 kl 12:13 2268

Bruk hue, det er alt jeg ber om.
Slettet bruker
04.04.2022 kl 14:22 2173

Stå på heilio888, kanskje du fortsatt klarer å få litt på 40-tallet, men tiden renner ut !


heilo888
17.03.2022 kl 17:17 845
Softox har et kjempe potensiale om de lykkes fullt ut med ett eller flere av sine produkter så har handlet aksjer jevnt og trutt i et drøyt år.


heilo888
04.04.2022 kl 14:23 2171

Så du stoler ikke lenger på hva CEO hos Softox sier!? Som en ansvarlig investor burde du ta konsekvensen av slike uttalelser!
Redigert 04.04.2022 kl 14:26 Du må logge inn for å svare
Opp+
04.04.2022 kl 14:37 2138

Jeg gidder ikke dette tulle spillet ditt som du dessverre ser ikke fungerer. Jeg vet at uttalelsen er feil, eller mer enn 1 mrd er riktig. For om sis går gjennom alle fasene kommer selskapet til å være verdt langt langt mer en 1 mrd. Det kan jeg love deg, om de kommer dit, fåt tiden vise.
Slettet bruker
04.04.2022 kl 15:01 2104

"Mer enn 1 milliard" var godt sagt, selvsagt stoler vi på Almås heilo888, jeg stoler også på Professor Thomas Bjarnsholt.

Behovet for nye løsninger til behandling av luftveisinfeksjoner er
stort, dette er et marked som ved forsiktige anslag for EU og USA er i
størrelsesorden USD 12 milliarder. Tallet kan sannsynligvis dobles hvis
man ser det i et globalt perspektiv, sier Almås videre. Denne
teknologien er unik, den er enkel, usedvanlig effektiv og fremkaller
ikke resistens. Effekten er også uavhengig av mulig nye muterte
varianter, slik som nylig er beskrevet for Coronaviruset.
Virker selv om viruset muterer
Teamet mitt og jeg tror at vi står overfor et gjennombrudd i
behandlingen av vanskelige infeksjoner, både virale og bakterielle. Vi
har testet SoftOx sine løsninger i luftveiene og vi ser at dette kan
være et viktig behandlingsprinsipp som kan bidra til å bekjempe den
pågående pandemien og fremtidige epidemier og pandemier, sier professor i mikrobiologi og forsøksleder Thomas Bjarnsholt ved Universitetet i København




https://nnews.no/norske-softox-solutions-gar-inn-i-danske-fast-track/