Enighet om amerikansk infrastrukturpakke

Slettet bruker
RECSI 24.06.2021 kl 08:02 8338

Enighet om amerikansk infrastrukturpakke

En forhandlingsgruppe av republikanerne og demokratene har kommet til enighet rundt et forslag om en infrastrukturpakke på rundt 1.000 milliarder dollar.

Det rapporterer internasjonale medier som Wall Street Journal sent onsdag.

Det vil fortsatt foreligge noen uløste detaljer rundt avtalen, men ifølge mediene vil president Joe Biden invitere forhandlerne til et møte torsdag neste uke for å diskutere det fremlagte forslaget.

– Jeg vil si vi er veldig, veldig nære å ha en avtale i boks, og vi skal nå jobbe med å få på plass detaljene, uttalte senator Rob Portman til Wall Street Journal onsdag.

Snart ser vi en ny ESG rally. Mange av de grønne selskapene har hentet store deler av fallet sitt fra bunnen i februar. Tiåringsfrykten var egentlig bare tull hele veien. Grønt er fremtiden og husk at denne pakken kun vil være starten på flere pakker og subsidier fra staten.

Husk at i det siste har REC deltatt i møte med myndighetene (1 av 8 selskaper). Det blir et nytt møte under lukkede dører 29.06.2021.
Husk også at i kveld skal det komme en stor announcement kl. 22.30 norsk tid. Dette kan være nyheter som indirekte påvirker REC.
Vi vet også at et lovforslag om å subsidiere blant annet polysil. produksjon har blitt lagt frem og dette vil bli stemt i løpet av sommeren, tror jeg.
Vi vet nå også at fornybarpakken til Biden går gjennom - med enighet mellom begge partiene. En pakke på 1.000 milliarder dollar. Dette kommer til å påvirke REC direkte.
Vi vet også at REC har vært under forhandling med flere batterileverandører det siste halvåret. Vi vet også at REC avsluttet samarbeid med VP, økte emisjonsfullmakt til 20% med formålet om ekspansjon.

Det er mye som foregår bak kulissene her. Nå skal jeg ikke diskutere hvorfor aksjekurs fremdeles er på usle 6 milliarder kroner, men det er utrolig mye som foregår og de rette meldingene kan komme når som helst i løpet av sommerferien.

REC har potensial til å bli et av de største norske selskapene i fremtiden. Markedet de spesialiserer seg innenfor kommer til å fortsette å vokse - og den vokser ikke i vanlig tempo. Det vil være enormt med behov for produktene til REC, ettersom dette er verdens satsningen fremover. Fortsette å akkumulere til billigsalgs kurs er hva jeg personlig vil gjøre.
Redigert 24.06.2021 kl 10:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.06.2021 kl 08:07 8285

Fantastisk!!

Helt enorme beløp!

Tror også nytt ESG rally er på god vei nå, med denne satsingen vi ser nå.
Skjer mye over dammen for øyeblikket!
Slettet bruker
24.06.2021 kl 08:15 8176

Fantastisk!
Skjer mye på en gang her nå, roundtable som var forrige uke, infrastrukturpakken, importstopp fra Kina for poly som stammer fra slavearbeid, BIG NEWS i kveld kl 22.30 norsk tid (godt det ikke er EM fotball i dag, så slipper jeg den konflikten:)), lukket roundtable 29.06, for å nevne noe.

Virker nesten som alt går REC sin vei om dagen.

Skal 2021 bli det året REC tar av sted?
Redigert 24.06.2021 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.06.2021 kl 10:27 7683

👍Har du kilde?
Slettet bruker
24.06.2021 kl 10:29 7660

https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/87092

Der har du kilden gitt ut i morges
Slettet bruker
24.06.2021 kl 10:46 7504

Og kursen går nedover ? Er nok ikke noe på gang her nei!
Slettet bruker
24.06.2021 kl 10:54 7399

Husk at i det siste har REC deltatt i møte med myndighetene (1 av 8 selskaper). Det blir et nytt møte under lukkede dører 29.06.2021.
Husk også at i kveld skal det komme en stor announcement kl. 22.30 norsk tid. Dette kan være nyheter som indirekte påvirker REC.
Vi vet også at et lovforslag om å subsidiere blant annet polysil. produksjon har blitt lagt frem og dette vil bli stemt i løpet av sommeren, tror jeg.
Vi vet nå også at fornybarpakken til Biden går gjennom - med enighet mellom begge partiene. En pakke på 1.000 milliarder dollar. Dette kommer til å påvirke REC direkte.
Vi vet også at REC har vært under forhandling med flere batterileverandører det siste halvåret. Vi vet også at REC avsluttet samarbeid med VP, økte emisjonsfullmakt til 20% med formålet om ekspansjon.

Det er mye som foregår bak kulissene her. Nå skal jeg ikke diskutere hvorfor aksjekurs fremdeles er på usle 6 milliarder kroner, men det er utrolig mye som foregår og de rette meldingene kan komme når som helst i løpet av sommerferien.

REC har potensial til å bli et av de største norske selskapene i fremtiden. Markedet de spesialiserer seg innenfor kommer til å fortsette å vokse - og den vokser ikke i vanlig tempo. Det vil være enormt med behov for produktene til REC, ettersom dette er verdens satsningen fremover. Fortsette å akkumulere til billigsalgs kurs er hva jeg personlig vil gjøre.

Legger også denne til i hovedinnlegget.
Slettet bruker
24.06.2021 kl 20:46 6910

Det skjer så mye her nå daglig at jeg blir helt svimmel. Hvor er vi nå?

Pakken må gjennom kongressen. Detaljene kommer vel her etterhvert.
t3sm
24.06.2021 kl 20:52 6824

Takk for et flott innlegg, Uchi!
det er helt utrolig det som skjer nå, så flott for verden, klimaet, REC og diverse grønne fond.

Gleder meg veldig til rekylen som er på vei!! :)
Rubin
24.06.2021 kl 21:05 6649

Må jo passe perfekt for RECSI dette:
«…President Biden struck an infrastructure deal on Thursday with a bipartisan group of senators, signing on to their plan to provide about $579 billion in new investments in roads, broadband internet, electric utilities…»
Boldor
24.06.2021 kl 21:11 6545

Biden Tweetet 18:42 i dag - "We’ve struck a deal". Kan se ut som de er i mål.

https://twitter.com/POTUS/status/1408103224817639432
Marketwatch
24.06.2021 kl 21:21 6388

Men hva betyr dette for Rec?
Slettet bruker
24.06.2021 kl 21:23 6350

"Electrify thousands of school and transit buses across the country to reduce harmful emissions and drive domestic manufacturing of zero emission vehicles and components."

Her nevner de "components". Virker som om de mener deler til null utslippsbiler, her er det muligheter for bil-batterier.
Redigert 24.06.2021 kl 21:26 Du må logge inn for å svare
Tanjiro
24.06.2021 kl 21:33 6220

Betryggende at de har kommet til en enighet, slik jeg skjønte det var det bare et utkast, og har rom for forandringer. Uansett er dette et stort steg i riktig retning . Synes de fleste har vært flinke til å være tålmodige her. Bare jeg som mener KIR skylder oss en forklaring på hvorfor han ville inn som styreleder 2 måneder før? Får vel vente litt til… føler en melding er rett rundt hjørnet.
Slettet bruker
24.06.2021 kl 21:37 6146

Dette er utelukkende positivt. Pakken som Biden og de ulike senatorene har blitt enige om ender opp med å være på $579 milliarder, men det viktigste av alt og som Biden selv sier; dette er kun starten. Det vil komme flere pakker. Dette handler om fremtiden til USA og REC vil gagnes ekstremt positivt av å ha et lokalt marked i fremtiden.

Fra linken til Manman:

"Proposed Financing Sources for New Investment"

og der kommer blant annet -

"
A. Public-private partnerships, private activity bonds, direct pay bonds and asset recycling for infrastructure investment

B. Macroeconomic impact of infrastructure investment

C. Allow states to sell or purchase unused toll credits for infrastructure

Samtidig vet vi at Sec. Granholm skal holde en pressekonferanse i løpet av en times tid. Denne kan også bli veldig spennende å følge med på ettersom det kan være stort på makro nivå.

Hvis jeg skal være helt ærlig så forventer jeg at vi hører fra REC snart. Tidligst i morgen og senest innen sommeren er ferdig - fordi politikken har begynt å gjøre sin magi og jeg er helt sikker på om at Røkke & co har drevet på med sin magi i mellomtiden.

Husk at Biden vil forsøke å gjøre så mye som mulig ettersom han har ca. 1.5 år på seg før det blir et politisk valg som vil være avgjørende, ettersom demokratene per nå sitter med majoritet i sentatet. Her handler det om å skape arbeidsplasser, få til økonomisk vekst, teknologisk vekst, ombygging av landet rett og slett og det handler om å holde folket fornøyd. En ting er sikkert; forandring er på vei og vi er ett steg nærmere den grønne revolusjonen.
Boldor
24.06.2021 kl 22:28 5683

Grønt, grønt, grønt – nye rekorder på Wall Street. Alle de tre nøkkelindeksene på Wall Street stengte opp. Markedet reagerte positivt på gigantavtalen om satsing på infrastruktur.

Senatorer fra begge partier i USA ble torsdag kveld enige om en gigantsatsing på infrastruktur i USA. I første omgang økes bevilgningene med 559 milliarder dollar.

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/06/24/7695302/gront-gront-gront-nye-rekorder-pa-wall-street
Slettet bruker
24.06.2021 kl 23:15 5276

Så hva ligger i "other infrastructure" som bevilges $266B. Snakker vel om verdikjedene innenfor sol, semi og batteri blant annet det vel??

$266B er forresten NOK 2,261,771,400,000.

Here’s what’s included in the bipartisan agreement, per a White House list released Thursday, and how much would be spent on each initiative:

Transportation: $312B
Roads, bridges, major projects: $109B
Safety: $11B
Public transit: $49B
Passenger and freight rail: $66B
Electric vehicle (EV) infrastructure: $7.5B
Electric buses/transit: $7.5B
Reconnecting communities: $1B
Airports: $25B
Ports and waterways: $16B
Infrastructure financing: $20B
Other infrastructure: $266B
Water infrastructure: $55B
Broadband infrastructure $65B
Environmental remediation $21B
Power infrastructure, including. grid authority $73B
Western water storage $5B
Resilience $47B

https://www.forbes.com/advisor/personal-finance/bipartisan-infrastructure-deal/

Anyways, dette er BULL!!!!
Redigert 24.06.2021 kl 23:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.06.2021 kl 09:25 4631

Dette er utrolig bull. Det som også er viktig å påpeke at dette kun er begynnelsen. Det vil komme flere pakker, det vil komme subsidier. Det er kun snakk om tid.

Dette er muligheten for å posisjonere seg før det virkelig tar av. Alle vet hva som skal skje, men kursen reagerer fremdeles ikke. Dette er gull for oss som vil akkumulere.
Slettet bruker
25.06.2021 kl 09:35 4515

Ingen tvil om hvor fokuset ligger her fremover:))

FORNYBAR: GEORGIA-SENATOR OSSOFF ØNSKER SKATTEKREDITT FOR SOLPRODUSENTER
Oslo (TDN Direkt): Senator Jon Ossoff i er klar til å innføre en lovgivning som etablerer en skattekreditt for innenlandske amerikanske solcelleprodusenter som han håper vil passere som en del av en større infrastrukturpakke senere i år.
Det skriver Bloomberg mandag.

Skattekreditten, som ville fungere sammen med eksisterende insentiver for forbrukere, ville være fullstendig refunderbar og har som mål å raskt akselerere produksjonen av solenergi i USA. Georgia-demokraten sa at lovforslaget hans er ment å lukke gapet mellom amerikanske produsenter og globale konkurrenter, og baner vei for at USA kan være best på ren energi.

- Vi burde ikke være fornøyd med at Kina har et kvelertak på solcelleforsyningskjeden, og de har subsidiert innenlandsk produksjon kraftig i omtrent et og et halvt tiår uten noen betydelig respons fra USA, sier Ossoff i et intervju mandag med Bloomberg News.

Ossoffs lovforslag "Solar Energy Manufacturing for America Act" tar sikte på å stimulere innenlandsk produksjon ved å tilby skattekreditter for flere trinn innen solcelleforsyningskjeden, inkludert moduler, celler og solcellebasert polysilisium. Insentivet vil være tilgjengelig gjennom 2028 med en nedfasing i løpet av de neste to årene, skriver Bloomberg.

- Skattekreditten vil gjøre prisen pr produksjonsenhet i USA konkurransedyktig med utenlandske produsenter, sier han til nyhetstjenesten.
Redigert 25.06.2021 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
t3sm
25.06.2021 kl 09:37 4497

Misunner dere som har mulighet/vil akkumlere nå. Jeg har også andre investeringer også, så tør ikke gå mer inn i denne pr nå. Men angrer på at jeg ikke gikk mer inn i høst. Men syns fortsatt jeg har en sum med aksjer her.

De summene som blir nevnt.. Det er jo bafre helt.... villt!

Tipper også at det vil komme melding(er) fra REC selv i nær fremtid. Tror også vi vil få mange gode meldinger på Røkke og rad.

Så får man bare flire at kursen går nedover. Forstå det den som kan!
Slettet bruker
25.06.2021 kl 09:41 4439

???? kursen rusar ??

Edit; nei er et tak vid 18,30 kommer ikke over 1830
Redigert 25.06.2021 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.06.2021 kl 09:51 4325

fortsatt enorm motsåtnd vid 18,30 strax snur den ned til 17 kr
Redigert 25.06.2021 kl 09:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.06.2021 kl 10:09 4115

Sterk motstand på 18-tallet. 18.7 hvis jeg ikke husker helt feil i følge Sirbalo. Bryter vi 18.7 så er veien til 20-tallet kort. Dette er basert på TA uten noen form for nyheter.

Derimot så befinner vi oss i en posisjon hvor det strømmer på med nyheter. En riktig børsmelding og vi kan snakke om en dobling i løpet av dagen og deretter en ny trend opp for å finne riktig pris for RECsi.

Som jeg har sagt før; her handler det bare om å akkumulere. Er en stor fordel for oss at dette ikke har tatt av ennå - fordi vi vet om nyhetene, vi vet at de vil ha en effekt på RECsi, men det har ikke hatt noen effekt på aksjekurs. Det gjelder flere nyheter de siste månedene og når det først smeller, blir det nok trangt inn i døra.
Slettet bruker
25.06.2021 kl 10:19 4024

ja 18,700 var det nog. tror vi ska till 18,70 ca idag.
mohitas
25.06.2021 kl 11:00 3773

https://m.marketscreener.com/quote/stock/REC-SILICON-ASA-1413255/



18.7 ihht marketscreen. Og vi er i bullish trend😁
Slettet bruker
25.06.2021 kl 11:10 3636

Herregud for en gjeng som sitter her å gauler:)))
Slettet bruker
25.06.2021 kl 11:18 3555

Har du soligt rec og tapt penger :) haha
t3sm
25.06.2021 kl 11:22 3515

Ser en del av "innlegget er skjult" her :-)

Sommer og sol og kursoppgang :-)
Slettet bruker
25.06.2021 kl 11:25 3468

Sitter ikke i denne for å få noen ører opp her som deg som tydeligvis sliter på det mentale planet. Søk hjelp det finnes.
Redigert 25.06.2021 kl 11:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.06.2021 kl 11:30 3397

Slap af, her deler vi kompetens og vurderinger. ha en fin sommer
Slettet bruker
25.06.2021 kl 15:30 2817

Fra G14 i går på Linkedin:

Another step in the right direction for EVs: President Biden announced his support for a newly negotiated bipartisan infrastructure plan that calls for $973 billion in new spending over five years -- with electrification efforts perched at the top of the list.

With $7.5 billion alone earmarked for a network of EV charging stations across the country, another $7.5 billion for electric buses and other transportation methods, and a whopping $66 billion for passenger rail and Amtrak, these efforts will hinge on the powertrain of all vehicles: the battery. 🔋 Along the way, we expect to see significant investments in lithium-silicon, the battery material of today and tomorrow that can help the U.S. meet these ambitious goals.

See what else is in store for EVs from Sean Szymkowski via CNET: https://cnet.co/2Sq6Hkh

Dette kommer til å bli så bra. Det kommer flere pakker og subsidier.
t3sm
25.06.2021 kl 15:33 2791

Nå håper jeg virkelig REC selv kommer på banen snart, etter all denne gode informasjonen fra USA.