ZAPTEC -Da tar den av mot 50...

phantom1
ZAPTEC 25.06.2021 kl 09:57 13729

Er noe på gang, still oppgang hele uken og en spike nå.
Her er noe paa gang +
Redigert 25.06.2021 kl 11:09 Du må logge inn for å svare
JohnK
14.02.2024 kl 08:59 2728

Alfen rapporterer i dag - 15% vekst selv om det er stort varelager som er forbigående: https://alfen.com/en-no/news/alfens-2023-revenues-exceeds-eu05-billion-balanced-business-line-contributions
JohnK
15.02.2024 kl 16:55 2620

Svenske ESV godkjenner ikke Easees foreslåtte løsning på problemet med laderen. Synd for Easee, bra for Zaptec:
https://teknikveckan.fra1.cdn.digitaloceanspaces.com/uploads/2024/02/22EV1261-55_56_Bortredigerad.pdf
Rassen
20.02.2024 kl 15:21 2293

I morgen skjer det :)
JohnK
20.02.2024 kl 19:38 2201

Let’s go!! 🚀🚀🧨
mingus7777
20.02.2024 kl 20:36 2149

Hvorfor smalt den ned på slutten i dag? (Har ikke zap)
JohnK
20.02.2024 kl 22:00 2073

Gevinstsikring, sell on the news og generelt dårlig dag på børsen. Q4 og guiding videre i morgen kl 0800 avgjør om det blir en kort dipp eller om vi må vente litt lenger på doblingen som kommer.
JohnK
20.02.2024 kl 22:19 2037

« Electric cars

In January 2024, new battery-electric car sales surged by 28.9% to 92,741 units, representing a total market share of 10.9%. The four largest markets in the region – together covering 66% of all battery electric car registrations – recorded robust double-digit gains: Belgium (+75.5%), the Netherlands (+72.2%), France (+36.8%), and Germany (+23.9%).

In January, new EU registrations of hybrid-electric cars increased by 23.5%, propelled by significant growth in the four biggest markets: Spain (+26.5%), France (+29.9%), Germany (+24.3%), and Italy (+14.2%). This led to the sale of 245,068 units in the first month of 2024, representing 28.8% of the EU market share.

Sales of plug-in hybrid electric cars rebounded after a decline in December 2023, rising by 23.8% to 66,660 units in January 2024. This growth was primarily driven by significant increases in key markets such as Belgium (+65.2%) and Germany (+62.6%). As a result, plug-in hybrid electric cars now represent 7.8% of total car sales in the EU.»
Newbe75
21.02.2024 kl 07:27 1917

Fantastisk resultat idag. Blir spennende å se hva Børsen sier om dette🤑
FunHouseComp
21.02.2024 kl 07:41 1875

En fin start på dagen, men ingen vet hvordan markedet tenker. For egen del ser det lekkert ut det lille jeg har lest. Blir spennende å se hvordan dette blir tatt i mot. Var en ganske stor fall i går ettermiddag. Folk kastet kortene. Vet da pokker hva som skjedde. Er vi heldige så blir det en flott dag for alle Zaptec aksjonærer.
Redigert 21.02.2024 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Buddydeniro
21.02.2024 kl 08:27 1750

Fantastisk? Vil heller si skuffende på margin og EBITDA, og veldig skuffende arbeidskapital (selskapet må få kontroll på dette snart) og dermed også skuffende kontantstrøm. Ok vekst var vel eneste positivt i rapport?
Buddydeniro
21.02.2024 kl 12:26 1557

ser ut som markedet var mest enig med min vurdering av dagens tall😂😂
oryx
30.08.2024 kl 10:51 546

ABG med høyeste kursmål i ZAPTEC til nå: 33 kroner. Kvartalsrapporten var solid. Tidligere ATH for Zaptec er over 60 kroner. Ser ikke bort i fra at ABG skal få rett i sitt kursmål og at aksjen etterhvert vil doble seg og gå over 30 kroner. Mange som har sittet på gjerdet og som skal inn for ikke å miste videre opptur.
oryx
02.09.2024 kl 10:06 429

ZAPTEC smeller snart over 14 kroner igjen, på vei mot 15 kroner +.
thomasb
02.09.2024 kl 13:24 395

Har sett litt på konsekvensene av nedtak i insentiver og ny toll på kinesiske EV for prognosene på det europeiske markedet. Markedet er tatt noe ned, men vi snakker kun om en forskyvning. Siste endringer gjort av "EV Volumes" viser at salgsvekst-prognosene er tilbake på +20% per år igjen fra og med 2025. Og i 35 er hele Europa der Norge er nå, med ca 95% ren elektrisk eller plugin. Her er litt om fremføringen av markedsandeler:
"The European market share of EVs is now forecast to reach 25.9% in 2025, down from the previous forecast of 29.4%. In 2030, this will grow to 62.2% (originally 67.3%) and will reach 94.1% in 2035, a slight reduction from the previous 94.5% figure."
Når Zaptec nå både tar markedsandeler i Europa og viser at de kan tjene gode penger på dagens volumer, finnes det vel ingen grunner til å selge denne på svært lenge.
Redigert 02.09.2024 kl 13:26 Du må logge inn for å svare
thomasb
10.09.2024 kl 14:49 158

Nedgangen etter oppturen etter et veldig godt Q2 har jeg benyttet til å kjøpe mer. Tror jeg tolker EU-diskusjonen som går rundt svakt EV salg helt ulikt de som nå selger zaptec. Alt tyder på enighet om at EV er fremtiden, men at de europeiske(og amerikanske med unntak av Tesla) storprodusentene sliter med lønnsom overgangen til El. Kineserne og Tesla har løst dette mye mye bedre, til de konservative europeiske og amerikanske dinosaurusenes fortvilelse. De er skikkelig i bakleksa og står i spagat mellom å ofre kortsiktig lønnsomhet mot fremtidig markedsposisjon. Ingen av produsentene ser ut til å tvile på at EV er fremtiden, men gamlingene trygler om lenger tid til å lykkes med dette. Det får de nok ikke. Utslippskvotene i EU kappes kraftig før 2025 - nye insentiver(politikerhjelp til nasjonale produsenter) kan vi derfor forvente - men tilbake til bensin og diesel kommer vi aldri. Mange peker på utfordringen med ladenettverk for å dytte flere forbrukere over til fremtiden - og der tror jeg vi vil se store investeringer fremover - både hurtigladere, men ikke minst på jobb og bosted hvor Zaptec vil være tilstede og øke sine andeler slik utviklingen på ser ut.
thomasb
I dag kl 10:37 55

Spania snur i synet på straffetoll på kinesiske elbiler. Også andre sterke krefter mener dette er feil vei å gå. Uroen knytter seg til konsekvensen av en handelskrig som ingen trenger og også hvordan EU skal nå sine klimamål når de tar beslutninger som jobber mot de effektene de er avhengig av for å nå målene de har satt seg.
https://www.ft.com/content/2d071e73-631c-47ad-b1b4-b8e62f05fd4e