TV aksjonen

Slettet bruker
20.10.2018 kl 22:24 1687

Jeg har ikke gitt noe fordi jeg forventer at Erna gir på vegne av alle oss.
Slettet bruker
20.10.2018 kl 22:33 1435

Nordmenn er eksperter på å finne argumenter til å ikke gi, som ‘tilfeldigvis’ passer interessene til ens egen lommebok.

idiotiske klassikere som går igjen er:
‘Jeg skulle gjerne gitt, men vi vet jo at det meste går til administrasjon’

‘Nei, jeg betaler jo så mye skatt’

‘Jeg har ikke kontanter forstår du, beklager’

Ja, og til slutt har vi idiotene som ikke engang gidder å åpne døren når det ringer på.

Redigert 20.10.2018 kl 22:34 Du må logge inn for å svare
Bare
20.10.2018 kl 22:39 1428

Den årlige tv-aksjonener nordmenns mulighet tol selv å gi det vi vil om det er en sak vi liker.
Derfor er det irriterende hvert år se statsministeren komme med en sjekk fra skattebetalerne!
Hvorfor gi fra oss når vi jo selv betaler?
Statsministeren burde gi av egen lomme evt. samle inn penger fra statsråder,statssekretærer og andre.

Slutt å gi fra oss når vi selv gir!
Slettet bruker
20.10.2018 kl 22:52 1422

Årets tv-aksjon går til nærmiljøet og pengene blir brukt på tilbud for de som trenger en ren seng, et varmt måltid og et rom inne. Dette er tilbud kommunene ikke automatisk stiller opp med og staten har ikke sett det som sin oppgave. Dirken skal gi i år. Har han ikke penger kan han stille som bøssebærer. Det ville stilt hans infantile innlegg i et langt bedre lys. De fleste i Norge lever i en overflod resten av verden bare kan drømme om. Klarer vi ikke gi en flik av den eller lommerusket i boblejakken til tiltak i nærmiljøet er vi jammen fattige i fasettert betydning.
nekkejk
20.10.2018 kl 23:01 1413

Og hva mener Oskar dette har med TV-aksjonen å gjøre???
Slettet bruker
20.10.2018 kl 23:11 1538

Trodde det var i kveld jeg. Nye muligheter i morgen.
Fluelort
20.10.2018 kl 23:17 1535

Kirkens blodrødebymisjon samarbeider blant annet med Refugees Welcome om å tilby gratis helsehjelp til flyktninger, noe det reklamers for på nettsidene til Refugees Welcome, som en del av "pakkeløsningen" ved å komme til Norge.

Og ellers bidrar Kirkens bymisjon sine servicetilbud til langvegskommende tiggere, med overnattingstilbud osv., til at noen finner det økonomisk lønnsomt å reise til Norge for å tigge, og fylle opp våre gater med tiggere.

Hvis du vil ha mer av dette, så gi så det monner, det er ditt valg! Jeg synes imidlertid det blir feil at Staten Norge skal skrive ut en feit sjekk til TV-aksjonen.
Slettet bruker
21.10.2018 kl 00:50 1514

Du skjønner ikke hva Kirkens bymisjon er. Hva med å ta deg en tur til deres lokaler, og snakke med dem som er der? Her er profilen som er i kirkens bysmisjon:
- Veldig god i alle fall på skolen. Best i noen fag
- God i idrett på
- Var så flink til å synge at han fikk synge i et av de fremste guttekora i landet
- Foreldra var stolte
Så gikk det galt.
Problemet?
En av mennene som hadde med guttekoret å gjøre, likte å holde på med guttene.
Da han kom i tenåra klikka det for ham
Narkotika
Selge narkotika
Fengsel i sikret avdeling

I dag er han ferdig med narkotika og kriminalitet, og Kirkens bymisjon gir ham et meningsfylt liv.
Slettet bruker
21.10.2018 kl 08:06 1479

Tiggere slipper ikke til her i hus.............
Slettet bruker
21.10.2018 kl 08:34 1472

Dere tøffinger som har alskens bortforklaringer på å ikke gi til tvaksjonen; er dere like tøffe når de kommer og ringer på?
Eller er dere heller av typen som ikke åpner?

Så mange rikinger som kanskje er på ho så burde det være folk som har en hundrings eller to og avse?
-men det er kanskje ikke det det handler om sier du? Jo faktisk, det er akkurat det det handler om!

De som er imot denne tvaksjonen er de samme smartingene som vil forby tigging.
Slettet bruker
21.10.2018 kl 08:38 1467

Tiggere slipper fortsatt ikke inn i mitt hus.....................
Skall
21.10.2018 kl 09:15 1451

Aksjonen er en ukritisk jippo hvor det å gi mest betyr mest.Mye press på mindre steder hvor bygdedyret nøye registrerer hvem som gir hvor mye.
Hva om vi heller selv velger en god sak å gi til og ikke tvinges til å følge flokken og donere til årets 'riktige' sak?
Ukritiske programledere som hyller store sedler og har forskt for mynter hauser opp stemningen hvor kjendiser vifter med store beløp og utfordrer
andre rikinger.
Dette er usmakelig,og hvem husker eller engasjerer seg i de 'riktige' organisasjonene fra tidligere år?

Om jeg vil gi til Kirkens Bymisjon vil jeg donere på eget initiativ og ikke fordi Nrk og Meningspolitiet vedtar at dette er riktig i 2018!

Ja,det er usmakelig at statsministeren kommer med en sjekk uten selv å bidra med egne penger slik det legges opp til.Hvorfor gi av fellesskapets midler
når dette er dagen skattebetalerne selv kan gi av egne lommer?
Redigert 21.10.2018 kl 09:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.10.2018 kl 09:24 1448

Hva vet vel dere om statsministeren gir selv eller eller ikke? Om ikke hun er hjemme når de kommer kan det vel være andre hjemme der, eller at hun vippser eller betaler en giro som blir lagt igjen??
Slettet bruker
21.10.2018 kl 09:51 1435

Hei venner:))

Og...støtter årets aksjon Boko Haram og Hizbollah welcome Norway...ZnageZz....

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 21.10.2018 kl 10:03 Du må logge inn for å svare
convert
21.10.2018 kl 10:36 1420

TV-aksjonene er vanligvis politiske valgte, ut fra islam-sosialistenes og PKs interesser. Årets aksjon er rimelig grei. Kanskje kan det gå noen kroner til vanskeligstilte nordmenn. Jeg gir noen kroner denne gangen.
Slettet bruker
21.10.2018 kl 10:53 1409

Ja enig convert.
Viktig å støtte slitne hardinger så de får hjelp til en kaffekopp i ny og ne.
Slettet bruker
21.10.2018 kl 11:15 1395

Hei folkens:))

Og...hehehe - alle skal bidra i integreringsarbeidet må vite - da kan vi slå oss på brystet og proklamere at alt går bra slik at vi kan fortsette runddansen med å øke tilveksten av nye kvoteflyktninger, familiegjenforeninger og asylsnyltere som skal integreres...ZnageZz....

Kirkens Bymisjon:
Hva gjør vi?
Legger til rette for møter på tvers av generasjoner, kulturer, og samfunnslag
Legger til rette for dialog og erfaringsutveksling
Inviterer til fellesskapsaktiviteter og arrangementer
Tilbyr leksehjelp, åpen barnehage, språkkurs, familieferieaktiviteter og andre aktiviteter tilpasset lokale behov

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
convert
21.10.2018 kl 13:14 1371

Jaja, så blir vi lurt denne gangen også. Har fortsatt et håp om at noen kroner kan tilfalle nordmenn med problemer, og vil fortsatt gi. Vanligvis går jo alle kronene til administrasjon, negre, muslimer og diktatorer i fjerne land. Dog; nedjusterer beløpet til NOK 100.
Vomit
21.10.2018 kl 13:21 1365

Vanligvis er det for politisk korrekte organisasjoner som får støtte fordi de hjelper utlendinger og ikke nordmenn.
Derfor er Kirkens Bymisjon mindre problematisk å støtte siden de jo hjelper mange vandkeligstilte nordmenn.
Jeg støtter dem gjerne,men ikke i denne tv-aksjonen som er en masete jippo.
Å løpe med flokken er uaktuelt for meg,så derfor gir jeg dem penger på eget initiativ og ikke i dag!

Det er viktig å tenke selv og ikke dilte etter PK'erne!
convert
21.10.2018 kl 13:29 1358

Det er det beste, selvsagt, å unngå disse pk-jippoene. Imidlertid er det problematisk, vel integrert som man er, å slenge døra i fjeset på naboenes håpefulle som rasler med bøssene ved døren. Gjerne med en yngre mor i bakgrunnen, leder av FAU eller hva det heter, smilende så søtt.
Slettet bruker
21.10.2018 kl 14:00 1347

Jeg tenker nok dirken får dårlig samvittighet når de ringer på og han står bak døren og ikke vil lukke opp og legge pengene i bøssa og de vet han er der innenfor og ringer igjen. Slik så at han ikke får sove på flere netter når etikken hans sviktet denne innsamlingsaksjonen også. Så gir han 100/200 får han sjelefred og gjør en god gjerning for seg selv og andre. Det er ikke noe å lure på denne gangen. Lukk opp og legg på i bøssa med et smil;-)
Slettet bruker
21.10.2018 kl 14:03 1342

Sånn, nå hadde vi en babe med bøsse på besøk og la en seddel godt nedi gett!
Nedi bøssa altså!
Slettet bruker
21.10.2018 kl 14:15 1337

I år har jeg gitt da det går til nordmenn og de som har det vanskelig her i landet.
Gir aldri om jeg tror noe går til allahjalla fra gokk. På tide at vi får fokus på å hjelpe alle andre som er forfulgt av "disiplene" til o store barbariske pedofile muhammed.
for først gang på mange år skal jeg ikke bare lukke døra umiddelbart!
Redigert 21.10.2018 kl 14:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.10.2018 kl 14:23 1333

Erna har som mål å forby kontanter innen 2030. Hvis hun lykkes med prosjektet blir det ikke mye i bøssene.
Strek
21.10.2018 kl 14:44 1321

Hjelper Kirkens Bymisjon i hovedsak nordmenn,eller sponser også de tiggere,sigøynere
og de som er frekke nok til å kreve hjelp?
Har KB også politisk korrekte og venstrevridde holdninger slik Frelsesarmenn, Røde Kors og
andre har?
Viktig å vite før ei krone doneres!
Mythos
21.10.2018 kl 15:28 1305

Har bidratt med et par hundre kroner. Kirkens bymisjon gjør mye bra for de som trenger det mest.
atnorhe
21.10.2018 kl 17:18 1279

TV aksjonen er latterlig og kvalm. Med de sosiale ordningene og rausheten den Norske stat kan tilby i øst og vest med et sosialbudskjett på flere hundre milliarder, er denne godhet og varme aksjonen på 50/60 millioner kun en egotripp og moro for ungene som får ringe på dører og tigge penger "til noen som har det vondt".
Hvis Erna har "gitt", noe, må det være i fra skattebetalerne,så da burde alt være såre vel.
Lisse
21.10.2018 kl 17:48 1263

Det å gå rundt og tigge penger hos folk er utdatert og uverdig.Hvorfor skal bøssebærerne kunne følge med på jvor mye den enkelte gir?
På mindre steder vet alle raskt hvem som ga hvor mye og det ligger mye sosialt press i å gi minst like mye som andre for å holde seg
inne med Meningspolitiet og Bygdedyret.
Nå har vi Vipps,nettbank samt mulighet til å donere via å ringe et nummer.
Da er vi sikret anonymitet,så slutt med bøssebærere og innse at teknologien nå bør tas i bruk.
Slettet bruker
21.10.2018 kl 18:00 1255

Lisse, å ta til orde for å bli kvitt bøssebærere pga teknologi er spøyt. Det du belyser er kanskje riktignok et problem, et samfunnsproblem, så det er da vitterlig ikke bøssebærernes skyld!
Å ta til orde for vipps og overføringer er for de smartingene som trenger et argument for å slippe å gi, intet annet.
Og min tese er at antall givere går drastisk ned den dagen man kun kan vippse og overføre.
Slettet bruker
21.10.2018 kl 18:04 1252

Dessuten må vi lære å skille mellom sak og person, de som går for tvaksjonen er da ikke tiggere i ordets tradisjonelle forstand.

Det er en gyllen mulighet til å bidra med noe til et godt formål, hvis du vil, og ikke til slitere som skylder penger til noen som skylder penger.
atnorhe
21.10.2018 kl 18:54 1229

Hvis tesen din er riktig,er det et press for å gi, så da faller også argumentet for å fortsette med dette godhets-tyranniet. Det hele startet da svart-hvitt tv viste svarte barn med oppsvulmet mage pga mangel på næring, og Nordmenn hadde kun sett folk med oppsvulmet mage som spiste for mye.
Slettet bruker
21.10.2018 kl 19:59 1210

NÅ BEGYNNER DET

Lurer på om det er noen kjendiser der.
Slettet bruker
21.10.2018 kl 20:06 1207

Ja riktig arnorthe, derfor tar jeg til orde for å fortsette som i dag. Om det ikke blir med kontanter så burde det la seg gjøre med bankterminal slik feks pizzabudene har.
Vel og merke kun hvis det er til allmennyttige formål, og ikke særinteresser slik det var feks med homoinnsamlingen for noen år siden.
Slettet bruker
21.10.2018 kl 20:29 1195

Skjønner ikke hvordan de som ikke har gitt og heller ikke har ren samvittighet kan se på tv-aksjonen på tv? Vi ser på NRK og koser oss med grønne epler og kaldt vann.
Genuine
21.10.2018 kl 20:35 1190

Jeg gir gjerne penger til gode formål,men jeg finner selv organisasjoner jeg gir til.Å følge slavisk Nrks avgjørelser om hvilke saker
vi skal gi til i oktober føles helt feil.Da blir jeg en etterdilter som gir fordi Nrk avgjør det.Jeg gir derfor aldri til TV-aksjonen,men har
selv gitt til noen av organisasjonene Nrk har valgt gjennom årene.
Selve tiggingen,maset om å gi mest mulig og det presset som jeg vet dette legger på mange med dårlig råd føles feil.Det har vært
programledere som har kritisert de som gir lite og som har irritert meg.

Tenk selv,og gi til de irganisasjonene du velger og følg ikke slavisk etter Nrks hysteriske tv-jippo!
Slettet bruker
21.10.2018 kl 20:41 1186

Det er ikke meningen å gi mer enn man klarer. Poenget er at man gir noe og ikke murer seg inn bak husdøren eller leilighetsdøren. Selv en 10'er er å gi. Har man ikke råd til det eller det føles for stort offer er man kanskje selv selv i målgruppen til aksjonen? Vi andre normale klarer å gi 100,- eller bedre.
Redigert 21.10.2018 kl 21:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.10.2018 kl 21:04 1173

Jeg ga en femtilapp ekstra på vegne av Dirken i tilfelle han ikke var hjemme, så da kan han se på showet istedenfor meg (jeg vil helst slippe).

Blåveisen
21.10.2018 kl 21:07 1171

Godt å lese at også Genuine betakker seg for å delta i Nrks ukritiske jippo hver høst!
Velg selv hva dere vil gi til,og ha respekt for at på småsteder går sladderen raskt om man ikke ukritisk blar opp cash....
Slettet bruker
21.10.2018 kl 21:32 1160

Litt for få kjendiser til å holde på min konsentrasjon.
Slettet bruker
21.10.2018 kl 21:45 1150

Akkurat ja...det var ikke mye til babe som kom på døra her heller...

Men formålet er av de bedre, det er mange som får hjelp der med mye forskjellig.