2020 Bulkers - Tørrbulk bonanza med store utbytter hver måned


Det er full fart i tørrbulk-markedet, og utsiktene fremover ser gode ut.

Idag, 29. juni betaler 2020 Bulkers USD 0,30 i utbytte for Mai måned.
Om ca 10 dager får vi beskjed om utbyttenivået for Juni måned.

3. kvartal er normalt sterkeste kvartal i tørrbulk,
så vi forventer økte utbytter utover sommeren/ høsten!

Slik jeg har forstått så går alle baljene til 2020 over i spotmarkedet 01.01.2022. Kan være ledelsen velger å sikre noen av båtene på faste rater igjen før nyttår. Skal bli godt å få Santos og Sau Paulo over i spotmarkedet og vekk fra en ganske lav fast rate om en ser på dagens markedet. Ellers ser jo avtalene til både Sydney og Shenzhen bedre og bedre ut med fallende rater. Var selv skeptisk til disse avtalene da de ble inngått, men igjen viser ledelsen at de vet hva de driver med. Sitter utrolig komfortabelt på min lille beholdning av aksjer. En aksje og selskap som er mer oversiktlig og transparent skal en lete lenge etter.
fylla12
26.10.2021 kl 22:17 7432

Jeg tolket info https://2020bulkers.com/our-fleet på en litt annen måte .
Uansett sitter også jeg veldig komfortabelt men min aksjer ...

Behovet for transport for forsvinner ikke i morgen ..
Anbefaler https://www.marinetraffic.com


De går på index-linked rater, men disse er jo knyttet opp mot spotmarkedet. Så kanskje ikke helt presist å si at de går i spot-markedet, men det er ingen av båtene per dags dato som er knyttet opp mot noe fast rate i 2022.
ruda
27.10.2021 kl 08:27 7135

Pengene formelig seiler inn i kassen

Jeg brukte anledning til å selge resten av 2020 aksjer i dag. Rater har ikke bunnet seg.
Det er mulig jeg kjøper inn igjen når rater begynner å stige igjen.
Teknisk messig, kan denne falle til 110 - 115 nok.

https://twitter.com/DryBulkETF/status/1453001964019666950?s=20

0.97 USD i utbytte kan du fortelle meg bedre selskap å være aksjonær i? Har kjøpt meg opp i dag.
oppturen
27.10.2021 kl 13:21 6809

Det kan jeg :-)
Belship går ca 2 nok i overskudd(eksklusiv engangsgevinster) i Q3 og vil betale ut ca 50% av dette i utbytte.
2020 gir altså ca nok 8,2 i Q3 med kurs ca120, men halvparten er allerede utbetalt og de bygger ikke egenkapital.
Belship gir ca nok 1 i Q3 med kurs 14,6, hvorav ingenting er utbetalt, de ligger igjen like mye i selskapet til kapitalbygging og de har sikret 25% av flåten på ca 2 års kontrakter.
Redigert 27.10.2021 kl 13:22 Du må logge inn for å svare

Det spørs hva du er etter. Jeg er swing trader og kjøper og selger aktivt i 2020. Jeg har tjent 40 nok/aksje, i tillegg til utbytte, på 3 måneder fra 2020.

Utbyttemessig er jeg enig at dette selskapet er knallbra. Men jeg valgte å ri fluktuasjon på aksjepris enn å sitte long på 2020.
Redigert 27.10.2021 kl 13:27 Du må logge inn for å svare
fylla12
27.10.2021 kl 21:49 6448

Det var en god dag for de som kan kjøpe ....
kodenavn
28.10.2021 kl 09:43 6180

DNB:

Update
2020 Bulkers (Shipping, Norway)
Recommendation: Buy
Price target: NOK 145.00

We remain positive on the segment and find 2020 Bulkers attractively priced on both underlying asset values and dividend potential.
Ebit
28.10.2021 kl 21:03 5830

Må helt tilbake til 19. august i år for å finne en tilsvarende lav aksjekurs på 2020 Bulkers.

Shortsqeeze de neste 2 dagene

Det er noe som heter overkjøpt, men også oversolgt. Er vel ca på det siste nå. Trodde vi skulle unngå slike ekstreme utslag i en aksje med faste kontrakter og solid inntjening. Tørrbulk går i hvert fall pent opp i USA i kveld.

Siste handelsdag i oktober: Fredag 29. oktober
Ser ut til at caperate-fallet endelig avtar - kun nedgang på 1.604 idag - til USD 36.065.
Oktober måned ender med snittrater for 2020Bulkers på USD 64.669.
Utrolig sterkt, og utbytte for oktober vil være rekordhøyt.
Xsevar
29.10.2021 kl 13:35 5449

2020Bulkers får 35% høyere premie enn snittratene på indexen.
I følge mitt regneark så blir det 0,57 dollar utbytte for oktober måned, gitt at selskapet utbetaler hele overskuddet.
Utbytte for november og desember ligger an til 0,39 dollar pr måned gitt at ratene ikke faller mer på de 2 båtene som er på index-rater.

Det kan stemme i forhold til Halvorsen som ser for seg 10 kr i løpet av kvartalet.

Må kunne sies å være en småpen direkteavkastning :)

Det er fortsatt et stykke til gulvet ($10K/day) dersom "verdens beste" shippinganalytiker Hannisdahl skulle slumpe til å få rett.......
SeanA
02.11.2021 kl 09:49 4573

"Meglerhusene spår kjempeår for tørrlast"
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/11/01/7763322/ti-meglerhus-estimater-for-torrlast-i-2022
Vår mann figurerer prominent på bildet..
Noen som kan dele substansen her?

Og om noen dager får vi vite utbytte for oktober. Blir nok solid tenker jeg. Tipper 42-44 cent.

Jeg tipper utbytte på 0,5 - 0,7 usd/aksje. Usikkerhet ligger på at 2020 ønsker å spare litt penger til 1Q22 utbytte siden det er forventet svak kvartal for 1Q.
Dessverre, er det fortsatt sell off på FFA.
https://twitter.com/braemarscreen/status/1455445134271778822?s=20

Så er det ikke utenkelig at aksje kunne falle til 100 -103 nok, særlig når utbytte er annonsert.
Redigert 02.11.2021 kl 17:15 Du må logge inn for å svare
kodenavn
02.11.2021 kl 13:12 4379

2020 vil betale alt i utbytte, så lenge det er overskudd. Og det vil det være lenge etter at konkurrentene har begynt å seile med tap.
2020 har de nyeste og mest effektive skipene, og får 35 % over den offisielle cape-raten.
Så med cape-rate 10 K går de i balanse.
Så med dagens "lave" rate på 30 K+ 35 % tjener de fett. For oss.

Det er vel solid støtte rundt 101 kr? Eller hva sier dere "teknikkere"? Var det ikke der Koch kom inn?
kodenavn
02.11.2021 kl 14:53 4552

Med cape FFA på 15K får 2020 ca. 20K, tjener penger og betaler utbytte.
For øvrig endres FFA hver dag, så det kan bli helt annerledes.

Det stemmer at FFA endrer seg hver dag og foreløpig det har gått ned.
Aksjepris går sammen med FFA og så lenge FFA ikke snur seg, blir det spørsmål om det er verdt å holde 2020 for utbytteskyld men samtidig taper terreng på aksjepris.
kodenavn
02.11.2021 kl 15:12 4533

Jepp. FFA har falt. Men ikke dermed sagt at man kan legge på linjalen og forvente at alt går i null.
Det vil snu.
Cape-ratene er nå på nivå med Pana. Det er ikke vanlig.
JonasKr
02.11.2021 kl 15:31 4601

Problemet er at byggeaktivitet i Kina har stoppet helt opp, og det er høyst usikkert om det vil nå gamle høyder, med tanke på at veksten her har vært mer uforsvarlig enn subprime-veksten i USA før finanskrisen.

Jernmalm-lagrene i Kina er proppfulle, mens prisen på Rebar kollapser selv med lavere tilbud. Det er bom stopp i etterspørselen etter stål. Å tro dette skal snu i mars er optimistisk, håp er et bedre ord.

Helt utrolig hvilke fall vi ser. Dette kan bli langvarig da det i Kina er full stopp. Staten har prøvd å holde i gang aktiviteten på en kunstig måte der, å det sier seg selv at en dag vil dem møte veggen. Ingen kan holde på slik Kina har gjort dem siste månedene uten å få en vanvittig bratt kurve nedover. Det var kjekt så lenge det varte med høye rater.

Spørsmålet er bare, skal vi sitte i tørrbulk eller se oss til nye veier.
JonasKr
02.11.2021 kl 17:26 4544

Nei dette er etterspørselbetinget. Prisen på stål faller selv på sterkt redusert tilbud, det er det som utløser det. Om CCP hadde tvunget stålverkene til å bremse, med fortsatt høy etterspørsel, så skulle prisen på Rebar gått i taket. Jernmalmlagrene er fulle, importen stopper helt opp. Dette er IKKE sesongbetinget, med mindre man tror eiendomskrisen (Evergrande med mer) er sesongbetinget.
Redigert 02.11.2021 kl 17:27 Du må logge inn for å svare
M79
02.11.2021 kl 17:34 4733

Sitter rolig i båten, håper på oppgang snart… lenge med nedtur nå

Frykt når andre er grådige - vær grådig når andre frykter har en rik mann sagt
Redigert 02.11.2021 kl 18:18 Du må logge inn for å svare

Gjesp. Jeg får la traderne kjøpe seg inne og ut av bulkaksjene. Jeg støtter meg på rekordlav ordrebok, fullbookede verft og nye reguleringer. Breakeven er 14k. Det svinger i cape. Jeg sitter til 2024 er planen.

BCI 5TC 27162 -3825

C2 16.389 -0.778
C3 24.925 -1.67
C5 10.555 -0.818
C7 15.320 -1.08
C8_14 31500 -4500
C9_14 49150 -5400
C10_14 23500 -3963
C14 21909 -3124
C16 14325 -2025
C17 19.380 -1.182

Fritt fall på aksjepris.
Jeg ser to gapper ved 93 og 87 nok. Med bearish sentiment på tørrlast, særlig Capesize, er det ikke umulig at de to gapper blir lukket før aksjepris snur.

CBE er $10.000 med Premium? Mener å ha sett en presentasjon med Halvorsen, der han sa at selv under Covid gikk det ikke en eneste måned uten at rederiet gikk i pluss, selv om utbyttet stoppet opp en kort periode. Det er bare å holde på denne. Direkteavkastningen med dagens kurs er fantastisk, og neste år blir enda bedre.