2020 Bulkers - Tørrbulk bonanza med store utbytter hver måned


Det er full fart i tørrbulk-markedet, og utsiktene fremover ser gode ut.

Idag, 29. juni betaler 2020 Bulkers USD 0,30 i utbytte for Mai måned.
Om ca 10 dager får vi beskjed om utbyttenivået for Juni måned.

3. kvartal er normalt sterkeste kvartal i tørrbulk,
så vi forventer økte utbytter utover sommeren/ høsten!
kodenavn
23.01.2022 kl 16:07 10246

Det mest interessante er for meg hvor mye selskapet tjener i prosent av market cap.
Hva som skal utbetales i utbytte er et prioriteringsspørsmål.
Det kan være like fornuftig å nedbetale lån eller investere.
Aksjonærer synes det er hyggelig med utbytte, men det er tross alt inntjening som er viktig.
Og nå er supra-ratene dobbelt så høy som cape-ratene.Til tross for at skipene er mindre, billigere og har lavere CBE
Fint for JIN og BELCO det.

Er vel pga månedlig utbetaling at du får denne store forskjell mellom gogl og 2020 bulker? Vil vel jevne seg ut…

Ja, dette betyr mye. Hvis man korrigerer for ikke utbetalte utbytter som vedrører 2021,
så kommer ca kr 3,17 for Desember fra 2020 Bulkers om en snau uke.
GOGL betaler utbytte for Q4 sent i mars, og dette bør være i området 9 kroner.
Justert for dette, så er 2021-utbyttet ca 27,65 for 2020 Bulkers og 23.- for GOGL.

Var omtrent dette jeg kom frem til også og da kommer vel gogl opp som den beste utbytteaksjen målt i % avkastning av kurs pr 31.12.2021.
Purdey
23.01.2022 kl 19:57 10184

Er det mulig å lage et regneark for inntjening i 2020b? noe ala det som er laget i mpcc bull 25 tråden.
Hvordan er egentlig kontraktene til 2020b? Er ikke de 50/50 spot/lengre kontrakter, hvor lange er de?

Hadde vi hatt et regneark kunne man fått bedre oversikt, desverre er jeg laaangt unna kvalifisert til å dra igang et slikt prosjekt.

Hovedpoenget med posten min 15:44, var å illustrere den store forskjellen i utbytte-betaling mellom 2020Bulkers / GOGL og JIN,
da JIN var diskutert i tidligere poster. Det var kjapt å finne faktiske utbytter betalt i kalenderåret 2021 fra de 3 selskapene,
som viser at 2020Bulkers betaler ca 10 ganger så mye utbytte som JIN.

mithra
23.01.2022 kl 22:52 10406

Det er ikke noe tvil om at B2020 gir veldig høye utbytter.
Hvis det bare er det du er ute etter , er B 2020 den beste aksjen.

Men den samlede verdiskapningen for aksjonærene består jo av mere enn bare utbytte.
Mine B2020 aksjer ga i 2021 en kursstigning på kr 53. I tillegg fikk vi kr 25,40 i utbytte.
Tilsammen ga det oss en verditilgang på kr 78,4
Som prosent av verdien ved inngangen til året utgjorde dette ca 133% poeng. Altså veldig bra!

Mine Jinhui aksjer sto i kr 3,45 ved inngangen og i 11,05 ved utgangen av 2021.
I tillegg fikk vi kr 0,26 i utbytte.
Tilsammen ga det en verdiøkning på kr.7,86
Som prosent av verdien ved årets begynnelse svarer det til 228%.

Avkastningen av mine Jinhui aksjer var altså mye, mye høyere enn avkastningen på mine B2020 aksjer.

Hva utfallet for 2022 blir er det jo ingen som vet.

Men det vi vet , er at Jinhui har økt flåten med 7 skip i løpet av 2021 og har en sterkere balanse enn B2020 og de andre bulkrederiene på Oslo Børs.

Flere erfarne bidragsytere her på tråden mener imidlertid at det er stor risiko for at eierne kommer til å gjøre ukloke disposisjoner som vil skade aksjonærverdiene.

Derfor blir 1. halvår 2022 et veldig spennende år for oss bulkaksjonærer.

Vi er uansett i samme båt, da vi er avhengig av gode tider for hele bulk-sektoren.
Har aksjer i 6-7 uike bulkaksjer, men det aller meste i GOGL og 2020Bulkers.
Naiv bonde
23.01.2022 kl 23:31 10406

Alle båtene er på Index-linked + premium + scrubber benefit. Om jeg ikke har misforstått helt så er premium på ca 35%, Selskapet oppgir også den oppnådde index
raten for inneværende mnd på sin twitter konto. Scrubber effekten variere jo med prisen på de ulike drivstofftypene, men i desember fikk selskapet 2.700$ per dag, per skip i scrubber fordel for skip som gikk på index linked. Så en har egentlig all informasjon en trenger for å ganske enkelt regne ut ca utbytte, overskudd for inneværende mnd når det nærmer seg slutten på måneden.
ks1977
24.01.2022 kl 17:47 10397

Nei, vi er ikke i alle samme båt.

Tenker ikke da på forskjellen mellom skipstypene (hvor forskjellene kan være store, i begge retninger), men på veien fremover; har man gamle skip så er man avhengig av at alle gjør det godt, har man nyere skip så kan man tjene gode penger selv om andre sliter (ikke noe garanti for å ikke slite, og ser vi på tvers av skipstypene så kan jo nye skip i et segment slite selv om gamle skip i et annet segment gjør det godt).

Tror det er en del som får seg en tankevekker når EEXI får effekt, ifht det å være i samme båt...

Jeg har stor tro på Bulk, og 2020Bulkers spesielt, men 217.- kroner???
Det virker litt i overkant, men greit for meg :-)

Oslo (Infront TDN Direkt): ABG Sundal Collier venter at en strammere markedsbalanse innen tørrbulksegmentet i 2022, ifølge en oppdatering fra meglerhuset tirsdag.
Meglerhuset har gjort noen endringer i modelleringen, hovedsakelig relatert til kullmarkedet, hvor eksportforbud fra Indonesia og de høye kullprisene trolig vil skape insentiver til økt eksport fra andre steder.
Meglerhuset har videre økt estimatet for vekst i tørrbulkflåten til et årlig gjennomsnitt på 2,4 prosent i perioden 2022 til 2024, opp fra tidligere 2,0 prosent.

Nettoeffekten av disse endringene tilsvarer nesten ett prosentpoeng i høyere flåteutnyttelse i 2024, og spotrateanslaget er økt med 12-18 prosent i 2024-estimatene, fremgår det.
ABG Sundal Collier venter nå Capesize-rater på 25.000 dollar pr dag i 2022, 44.000 dollar pr dag i 2023 og 39.000 dollar pr dag i 2024. Supramax-ratene ventes å være 19.000 dollar pr dag i 2022, økende til 21.000 dollar pr dag i 2023, mens Panamax-ratene ventes å være 19.000 dollar pr dag i 2022 og 23.000 dollar pr dag i 2023.

Etter bytte av analytiker oppgraderes Belships til kjøpsanbefaling, fra tidligere hold. Kursmålet oppjusteres til 25 kroner pr aksje, opp fra 6,5 kroner.

Kursmålet til 2020 Bulkers oppjusteres til 217 kroner pr aksje, opp fra 203 kroner pr aksje, med en gjentatt kjøpsanbefaling. Kursmålet til Klaveness Combination Carriers oppjusteres til 82 kroner pr aksje, fra 55 kroner, og kjøpsanbefaling gjentas.
TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70

Jeg har også tro på dette rederiet på litt sikt, men hva skjer med inntjeningen når Cape faller så mye hver dag? Mener jeg har lest en plass at CBE er rundt $10 000 med premietillegg. Betyr det at rederiet taper penger med dagens rater? Ser det stygt ut for utbytte i Q1?

Pr. dd. så er vi fortsatt i pluss med snittrater $ 14.084.-, med 4 dager igjen av Januar.
(I tillegg til grunnrater får 2020Bulkers ca 35% Premium + scrubber-tillegg)
Januar 2021 var mye bedre med snittrater så langt på $ 22.700.- med følgende utbytter 1. kvartal:
Jan: $ 0,13
Feb: $ 0,03
Mar: $ 0,10
Tilsammen $ 0,26 i 1.kvartal 2021
Vi tror Januar 2022 er spesielt dårlig i år pga. både "Blue Sky" vedr. OL + CNY som starter 2. februar,
og vi kjøper ikke Bulk-aksjer pga 1. kvartal.
Det er de 3 andre kvartalene hvor pengene tjenes, men kursen stikker lenge før vi kommer så langt.
Ebit
26.01.2022 kl 12:54 9826

Hamilton, Bermuda, January 26, 2022 2020 Bulkers Ltd. ("2020 Bulkers" or the "Company"), today announced its unaudited financial and operating results for the three and twelve months ended December 31, 2021. Key events during the fourth quarter of 2021 · The Company reported net profit of US$26.3 million and EBITDA of US$31.4 million for the fourth quarter of 2021. · Achieved average time charter equivalent earnings of approximately US$52,900, per day, gross. · The Company declared total cash distributions of US$1.2 per share for the months of October, November and December 2021. · In November 2021, the Company entered into 10-13 month time charter agreements for Bulk Seoul and Bulk Santiago. The vessels will earn an index -linked rate, reflecting a significant premium to the Baltic 5TC index. In addition, both vessels will earn a profit share based on the fuel cost savings from the scrubbers. · In December 2021, the Company completed the refinancing of the US$180 million Term Loan Facility maturing in August 2024. At the time of closing, the outstanding amount under the US$180 million Term Loan Facility was replaced with a new US$162.5 million Term Loan Facility maturing in March 2027. · On December 30, 2021, Mr. Jens Martin Jensen resigned as a Director of the Company effective December 30, 2021. The Board would like to thank Mr. Jensen for his very valuable contributions to the Company, having served as a Director since the Company's inception. · On December 30, 2021, the Company appointed Mr. Magnus Halvorsen as a Director and Chairman of the Board. Following the appointment as a Director and Chairman of the Board, Mr. Halvorsen has resigned as CEO of 2020 Bulkers Management AS, effective as of February 1, 2022. · On December 30, 2021, the Company appointed Herman Billung as CEO of 2020 Bulkers Management AS, effective as of February 1, 2022. Mr. Billung will also be appointed functioning CEO of Himalaya Shipping Ltd., under the management agreement between 2020 Bulkers Management AS and Himalaya Shipping Ltd. Subsequent Events · Achieved average time charter equivalent earnings so far in the first quarter of 2022 of approximately US$22,400, per day, gross. · In January 2022, the Company declared a cash distribution of US$0.36 per share for December 2021. The Board of Directors Report, the Condensed Consolidated Financial Statements and the Q4 2021 Presentation are available in the enclosed files. About 2020 Bulkers Ltd. 2020 Bulkers Limited is a limited liability company incorporated in
Aramis
26.01.2022 kl 14:59 9687


8Finansavisen i dag:
Capesizeratene faller 5,7 prosent til 5.826 dollar, panamax er ned 4,0 prosent til 15.888 dollar mens supramaxratene faller 2,3 prosent til 18.199 dollar. Onsdag i forrige uke var capesizeratene over 10.000 dollar og for litt over to uker siden var capesizeratene over 20.000 dollar.

På Oslo Børs stiger Golden Ocean 3,7 prosent, 2020 Bulkers er opp 6,3 prosent, Belships stiger 4,8 prosent mens Jinhui Shipping er opp 6,6 prosent."

Hva er det som gjør at bulkmarkedet ikke bryr seg om at ratene stuper?

SeanA
26.01.2022 kl 15:20 9649

Markedet antar at Q1 alltid er ett svakt kvartal så det er vel hensyntatt. FFA'en akkurat nå indikerer ca 30%+ utbytte på dagens pris for 2022.

Fra webcasten ; MH : Bare 5 slots i verftene for 2024 for cape/newcastle så ingen større endring i supplysiden før tidligst 2025.
Dette er vel T+1 i forhold til hva som tidligere er guidet så veldig bra.

2020 er nå under break even rater (spot/index). Dersom dette ikke snur rimelig kjapt blir det ikke utbytte for Februar.
Utsiktene fremover er viktigere enn det som skjedde forrige kvartal. Oppgangen i dag skyldes vel mest den brutale nedgangen dagen før og hysterisk oppgang over hele linja i dag. Jeg topper 2020 kontoen ytterligere om vi ser 90,- eller lavere.


Bra deal for oss.
#2020Bulkers has converted the index-linked charter for Bulk Shanghai into a fixed rate at US$30,905/day, gross, for the period from Feb 1, 2022, until Dec 31, 2022. Scrubber premium comes in addition

2020

Fornuftig! Men hvor bra den blir gjenstår å se.

2020: KONVERTERING AV INDEKSBASERT CHARTER FOR "BULK SHANGHAI"
Oslo (Infront TDN Direkt): 2020 Bulkers har konvertert det indeksbaserte charteret for "Bulk Shanghai" til en fast charterrate på 30.905 dollar pr dag, brutto, for perioden fra 1. februar 2022 frem til 31. desember 2022.
Det fremgår av en melding torsdag.

I tillegg vil fartøyet fortsatt tjene en premie relatert til drivstoffkostnadsbesparelsene fra scrubberne.

Hvordan var det i 2021?
Vi hadde to båter på "dårlige rater" (ca USD 22.000) frem til September 2021, hvis jeg husker riktig.
Med denne avtalen har vi en båt på langt bedre rate - i det minste frem til september.

I.h.t. 2020Bulkers presentasjoner genererer rater på USD 30.000 ca 30 kroner i utbytte pr aksje pr år.
Det betyr at "Bulk Shanghai", isolert sett, vil generere i overkant av NOK 2,50 i utbytte i 11 måneder = NOK 27,50 + scrubber
I tillegg reduserer denne avtalen BE-nivå for de 7 andre båtene.
Avtalen i fjor vinter med 2 båter på lavere kontrakt, reduserte BE for de 6 øvrige båtene til ca USD 5000.- pr dag, hvis jeg husker riktig.


Dette er bra, men presentasjonen refererer til Standard Cape rater.
Raten for Shanghai er vel det de faktisk får, som er omtrent på linje med FFA for 2022.

Ja, det er et godt poeng.
Da viser presentasjonen at utbytte utgjør rundt 19 kroner pr år, hvis standard Cape rate er USD 22 - 23.000.- pr dag.
omans
27.01.2022 kl 15:16 9199

Blir spennende i denne aksjen, man får presang en gang i måneden, en form for "forundringspakke"
Ratene har liten nedside herfra, og er vel omtrent på snittet siste årene, det kan fort komme et oppsving.
Redigert 27.01.2022 kl 15:16 Du må logge inn for å svare
mithra
27.01.2022 kl 20:18 8999

Dette var et veldig fornuftig grep av selskapet.

En ulempe med utbytte strategien er at selskapet nesten ikke betaler ned på gjelden , som tross alt er på vel USD 235 mill ( fordelt på 8 skip.)
I årene fremover er det grunn til å frykte at resultatet vil svekkes av flere rentehevninger. Det liker jo hverken långiverne eller vi .

Vi håper alle på en heftig økning i cape-ratene etterhvert som kinesisk nyttår og OL er over. Men vi vet ikke helt sikkert hva det blir til.
Og i mellomtiden har ratene falt til under halvparten av kostnadene for hvert skip.
Det er ikke urimelig å tro at utbyttet for Q1 -22 blir halvert ifh til Q4-21. Kanskje mer.

Jeg skjønner godt at ledelsen( og långiverne) ønsker å sikre seg litt, selv om de kanskje gir opp litt av en eventuell ny en ratefest utover i året.

020 Bulkers Ltd. (2020) - Conversion of index-linked charter hire for Bulk Shenzhen
Hamilton, Bermuda, January 28, 2022

2020 Bulkers has converted the index-linked charter for Bulk Shenzhen into fixed
rate charter at US$32,378 per day, gross, for the period from February 1, 2022,
until December 31, 2022. In addition, the vessel will still earn a premium
related to the fuel cost savings from the scrubbers.

Following the fixed rate conversions of Bulk Shenzhen and Bulk Shanghai, the
Company estimates the six vessels trading on index-linked charters, based on
current scrubber economics, will need to earn US$8,800 per vessel per day to
cover the Company's cash breakeven for 2022. Based on current scrubber
economics, the Company further estimates that a Baltic Index rate of
approximately US$4,425 per day would generate rates of US$8,800 per day for the
vessels trading on index-linked charters.

The average time charter rate of US$31,640 for the conversions of the Bulk
Shanghai and the Bulk Shenzhen time charters, reflects an improvement of 16% or
US$4,440 per day relative to the similar conversions done for the Bulk Sao Paulo
and Bulk Santos that were done last year on March 2.

2020 BULKERS
Even more attractive
Following the Q4 results, we have made minor estimate revisions reflecting higher near-term operating expenses due to prolonged pandemic-related disruptions. Despite recent headwinds, the FFA market points supports our view of an improvement following the Winter Olympics, and we still find valuation support from the dividend potential. We estimate a dividend yield of 20% for 2022e and 25% for 2023e. We reiterate our BUY and have lifted our target price to NOK153 (150).

DNB Markets
ks1977
28.01.2022 kl 14:42 8624

Dette kommer vel mye an på hvilken gearing du ønsker. Pr Q4 så hadde de 151,7MUSD i egenkapital og 236,1MUSD i rentebærende gjeld. Synes du det er ubehagelig så ville det vært en fordel om de betalte mer på gjelden, men alternativet (for konkurrentene) hadde vel fort vært utvidelse av flåten (hvilket selskapet ikke vil).

Det er også mer relevant/viktig for selskap som har tenkt å forbli i bransjen, og som kanskje ikke har så lav CBE. Jeg tror ikke at selskapet eksisterer om 10 år, og de har en svært så hyggelig CBE, så for min del så ser jeg ikke mye nedside med å ikke betale aggressivt ned på gjeld (må da legge til at jeg ikke tror at vi vil se vedvarende rater nær/under selskapets CBE).

At utbyttet for Q1/22 blir langt lavere enn utbyttet for Q4/21 tar jeg for gitt - det hører med i sesongvariasjonene

Ratene snudde endelig opp på torsdag.
Idag har Finansavisen positive tekniske analyser for både 2020Bulkers og GOGL.
Kanskje både rater og kurser blir bedre enn forventet i Februar, tross "Blue Sky OL" og CNY?

https://finansavisen.no/nyheter/aksjeanalyse/2022/01/30/7810174/sondagens-aksjetips-med-to-spennende-shippingaksjer
omans
01.02.2022 kl 21:50 7380

Kan det tenkes at selskapet holder tilbake litt utbetalinger i høysesong for å jevne ut litt til lavsesong? Eller går alt ut igjen av overskuddet fortløpende?
ks1977
02.02.2022 kl 16:17 7053

De kunne godt ha gjort det, men ikke noe de gjør meg bekjent. De har dog en hyggelig kontantbeholdning.

Pr Q3 så hadde de 28,4MUSD i cash&cash equivalents, mens pr Q4 så hadde de 24,0MUSD. Så her har de faktisk redusert kontantbeholdningen noe, og ikke økt (slik de lett kunne ha gjort). Med 22M aksjer i selskapet, så vi har da drøye 1USD pr aksje i "kontanter".

Jeg vet ikke om de har en forpliktelse til å ha så mye på bok, men tatt i betraktning hvor lav CBE er så kunne de jo ha delt ut mer av kontantbeholdningen.
24MUSD fordelt på 8 skip og 14,5k i CBE så snakker vi nær 7 måneder uten noen som helst inntjening før de har brukt de opp...
omans
03.02.2022 kl 18:19 6720

Så at Safe Bulkers fikk god rating fra DNB nylig, som rebound kandidat.
Synes kursutviklinga der går omtrent som for 2020.
De ser oppside på 70% i Safe, ifm et mulig oppsving etter Olympiske leker, og mer etterspørsel fra Asia.
Tror 2020 er i en liknende posisjon. Utbytte i januar var vel ca 3.15NOK, har tro på kanskje 2 NOK for februar, men blir litt gjetning.
Er første gange en er inne i denne og utbytte for første gang for februar. Det er vel drøye en uke igjen til de annonserer hva utbyttet blir.
ks1977
04.02.2022 kl 16:50 6439

Hvis du sikter til utbytte for januar (som kommer i februar) så blir det nok magre greier;
I januar så kjørte vel alle 8 skip på spot, og pr 31.01 så var spot for cape for januar på 12,844 i snitt (https://twitter.com/2Bulkers/status/1488113318879506432)

Legger vi til 35% premium så er vi på drøye 17k. Inkludert scrubberfordelen så ligger vi vel rundt 20k. Trygt over CBE (på 14,5k eller deromkring), men milevis i fra TCEen vi hadde i desember, så neste utbytte blir nok lommerusk og knapt nok det (skjønt det er ikke dårlig for å være januar). Er vel nærmere 0,5kr enn 2kr (kommer veldig an på scrubberfordelen)
omans
04.02.2022 kl 21:12 6520

Jeg satset på at de brukte litt av beholdningen i bakhånd, for å jevne ut litt, men forstår d sannsynlig ikke er praksis. Er fersk i denne så får ta det som kommer, kjøpte på 107 for penger etter salg av Telenor som ble solgt på 148.4. Så greit i pluss istedenfor fortsatt I telenor som er ned 10 kroner siden da. :)
ks1977
05.02.2022 kl 08:08 6449

De har ikke holdt tilbake noe fra Q4 (dessverre?), men de har en betydelig kontantbeholdning (uten at jeg vet om de er forpliktet til å ha en fullt så stor kontantbeholdning).

Ellers så er vi jo inne i lavsesongen for bulk (og da spesielt påvirket av uvær i Brasil (les; Vale)), og i år så har vi også en bonuseffekt (i negativ retning) av vinter-OL i Kina hvor kineserne ønsker å ha "blå himmel" og dermed har kuttet utslippene (les; importen).

Løfter vi snuten til etter vinter-OL så kan (...) det fort bli hyggeligere; sist jeg sjekket (før jul) så var kullagrene (både i Kina og India) veldig lave, og likeså jernmalm (sett opp mot produksjon) i Kina. "Hele verden" har/er i ferd med å iverksette infrastrukturpakker, noe som krever mye jern (les; import av jernmalm til Kina). Jeg skal ikke spå hvordan dette slår ut på ratene (verken størrelse eller tidspunktet for en oppgang), men tror vi har et hyggelig år i møte (uten at jeg skal spå om utbyttene for 2022 blir større eller mindre enn 2021 - personlig så tror jeg at fremtidige utbytter, uvisst om vi snakker 2023 eller et år eller to lengre frem i tid, vil legge seg på et hyggelig høyt nivå for 2020 Bulkers).
msmekk
07.02.2022 kl 11:52 5943

Blir nok lite utbytte til uka (0,80 Kr) men så vil det ta av utover i året. En veldig fin inngang kan være nå, CNY er ferdig og OL går fort mot slutten. Alt ligger til rette for en mega oppgang fremover. Håper ikke Russerne surrer det til.
omans
07.02.2022 kl 15:51 5799

Fra et teksnisk ståsted, vil et evt avansement i kursen forbi 116 kroner være et signal på høyere kurser fremover.
Redigert 07.02.2022 kl 15:51 Du må logge inn for å svare
omans
07.02.2022 kl 19:26 5678

Avslutning på 117, Safe Bulker stiger 7,5% og melding om utbytte denne uke. Litt spennende tider, selv om det kanskje lave forventninger til januar utbyttet. Mange forventer bedre tider fra neste måned og fremover.

Selskapet har besluttet et månedsutbytte på 0,06 dollar pr aksje.
Ex dato 17. februar. - Utbetaling ca 28. februar.

Det blir småpenger i utbytte for januar 2022, som forventet.
Januar 2021 var utbyttet på USD 0,13, mens Februar var kun 0,03.
Med 2 båter på gode kontrakter fra 1. februar, så bør Februar bli langt bedre enn fjoråret.
Og med disse 2 vintermånedene bak oss - da starter sesongen og inntjeningen...

Satser på at det er en kjøpsmulighet når kursen faller på skuffelse over litt lavere utbytte enn ventet. Hele bulksektoren reprises nå, og GOGL er råsterk i dag. Har bare hatt en liten post i 2020 fram til nå, men etter å ha tatt litt gevinst i SBLK i går, som testet høyeste kurs siste år, var tiden inne til å flytte mer over hit. SBLK pleier å være bjellesauen innen sektoren og nådde i går høyeste kurs siden 2015, mens 2020 fortsatt ligger 25% under toppen fra september. Også GOGL er nær tidligere topper.

Skal vi tro at Cape-ratene endelig skal opp på lønnsomme nivåer, etter noen traurige uker?

Idag er Caperatene opp +25% til USD 12.448.-
Kraftig økning i FFA´s for Feb, Mars og April til USD 13.550, 21.000 og 26.000