2020 Bulkers - Tørrbulk bonanza med store utbytter hver måned

Kalle Kurtasje
2020 29.06.2021 kl 10:02 363356

Det er full fart i tørrbulk-markedet, og utsiktene fremover ser gode ut.

Idag, 29. juni betaler 2020 Bulkers USD 0,30 i utbytte for Mai måned.
Om ca 10 dager får vi beskjed om utbyttenivået for Juni måned.

3. kvartal er normalt sterkeste kvartal i tørrbulk,
så vi forventer økte utbytter utover sommeren/ høsten!
bankersen
11.05.2022 kl 09:54 6456

Det er fordelen ved ikke ha for mye forvaltningskapital. Da kan en kjøpe diamantene i de få bransjene som fungerer for tiden.
fattigstakkar
11.05.2022 kl 09:55 6477

Product
Price
Change
May
31500
+1000
Jun
38875
+2875
Q3
38750
+875
Q4
33000
+750
Cal23
23750
+675
bankersen
11.05.2022 kl 12:03 6298

14.70 betalt på C5. Det er godt over index
bankersen
11.05.2022 kl 12:08 6507

https://splash247.com/capes-top-30000-a-day-as-bdi-climbs-to-highest-level-this-year/

Capesize rates have topped $30,000 per day, nearly doubling in May with many looking at the coming summer months in the northern hemisphere as a period where the sector could kick on to record some hefty profits as miners ramp output and countries rush to cover coal shortages.

Brokers report plenty of new cargoes hitting the Pacific today, with India in particular aggressive for coal deliveries. The Baltic Dry Index (BDI) is currently hitting its highest levels of the year to date, closing in on the 3,000 point mark, with capes finally catching up with their smaller dry bulk cousins in terms of spot earnings.

Moreover, a glance at June forward freight agreements, now trading at $39,000 a day, suggests capes have plenty of upside in the coming weeks.

“The Capesize market has finally showed signs of strength, with spot rates doubling over the past few weeks, catching up to what in hindsight was an accurate futures market versus one that at that time seemed way too optimistic,” stated a new report from New York-based Breakwave Advisors.
bankersen
11.05.2022 kl 12:14 6865

C3 34.450 $/ton 0.725
C5 West Australia Qingdao 14.518 $/ton 0.468
C7 Bolivar to Rotterdam 15.040 $/ton 0.17
C17 25.405 $/ton 1.48
BCI 5TC 31,151 +2448
Bitcoin 31,671
fattigstakkar
11.05.2022 kl 12:22 7147

Etter nyttår har markedet glemt at GOGL og 2020 er i samme bransje.
https://tinyurl.com/ykbak8xj
Redigert 11.05.2022 kl 12:27 Du må logge inn for å svare
bankersen
11.05.2022 kl 12:29 7145

Ha, ha verst av alt de er ikke det ettersom 2020 er et rent spill på Cape. Cape må være et sorgens kapittel for tiden:-)

Spørs om ikke strikken ryker snart for manipulatorene....
Redigert 11.05.2022 kl 12:33 Du må logge inn for å svare
Kalle Kurtasje
11.05.2022 kl 12:43 7205

I går morges fikk jeg kjøpt 2020Bulkers på 118,80.
Det er allerede 7 kroner siden :)
Mai blir endelig en veldig bra utbytte-måned for 2020.
bankersen
11.05.2022 kl 12:45 7596

Grattis, jeg kjøpte til 118 i går det er mer enn 8 kroner siden. Må neste gratulere de som solgte for det var jaggu litt av en prestasjon;-)

Vi har nå kommet opp i snitt på Cape for mai som tilsvarer ca. NOK 2 i utbytte.
Redigert 11.05.2022 kl 12:48 Du må logge inn for å svare
bankersen
11.05.2022 kl 14:15 7473

Da har Cape tatt ledelsen og vil nok øke på utover året…

BCI 5 T/C routes 180000 31151 2448
BPI 5 T/C routes 82500 29848 357
BSI 10 T/C routes 58328 30345 135
BHSI 7 T/C routes 38200 29969 77

BDI INDEX 3052 +113
Bajasen
11.05.2022 kl 17:30 7220

Ligger en short inne på denne. Litt rart...
bankersen
11.05.2022 kl 19:04 7182

Kalkulatoren vinner nok til slutt. Om en liten mnd. vil de kunngjøre utbytte på NOK 2 for mai, så øker det på utover sommeren og høsten.
Bajasen
11.05.2022 kl 19:32 7144

Ja. Sett litt på bulk aksjer og jeg kommer til at 2020 bulkers er en av dem beste.
bankersen
12.05.2022 kl 08:24 6820

Ser Belships legger frem et bra resultat og et kvartalsvis utbytte på NOK 2,5. Det er vel ganske nøyaktig den en kan regne med få HVER måned i snitt fra 2020 ute dette året.
bankersen
12.05.2022 kl 09:12 6738

Det fortsette ned. Folk selger som gale gode eller dårlig aksjer spiller ingen rolle. Frykten herjer. Velkommen til Bear marked🐻 Derfor velger jeg aksjer med store mnd. utbytter for da spiller ikke aksjekursen så stor rolle.
Buzzi
12.05.2022 kl 09:45 6958

Tror du må ta fram kuleramma di nå, 2020 Bulkers når ikke Belship mer enn til anklene når det gjelder prosentvis avkastning i forhold pris pr. aksje.
bankersen
12.05.2022 kl 10:01 6934

Ehh - 2020 betaler ut ca. NOK30 i år og økende for 2023 - 2024. Husk Belship har ikke Cape som Cleaves er mest bull på. Mens SMAX forventes falle vil Cape bare stige å stige. Lønner seg ikke investere gjennom se i bakspeilet pleier være en elendig strategi:-))
bankersen
12.05.2022 kl 10:17 6924

Rmr $15.20pmt paid on c5. Too many cargoes in Pacific. Owrs couldn't be more bulls now. The bull train is never slowing down.
fattigstakkar
12.05.2022 kl 10:27 6926

Er 2020-aksjonærer dummere enn andre aksjonærer? Virker som selgerne ikke har forstått at 2020 har inntekter i dollar og at kursen burde stige når dollaren styrker seg. Holder dette seg ut dagen kommer jeg til å selge i SBLK og GNK og pløye alt inn i 2020.
Geir Rune L
12.05.2022 kl 10:34 6907

Synes også det er et noe rart handlemønster i 2020 B. Ratene stiger, FFA Capes stiger, dollar stiger, skipsverdiene stiger og kursen lagger. Er kanskje Trøim som fortsetter nedsalget?
Er nå helt ute av Gogl og all in i 2020B. Dette blir bra fremover:-)
På an igjen
12.05.2022 kl 10:36 6915

Har brukt dippen i dag til å laste opp med 2020 for jeg tror de beste månedene ligger foran oss, les stabile og økende utbytter.
bankersen
12.05.2022 kl 10:37 7151

De siste idiotene er enda ikke født. Bare vent til den stiger til 150 da skal alle idiotene som selger på 122 i dag ha den. Flott for meg:) jeg har allerede pløyd det meste inn i 2020 for dette blir for dumt rette og slett. Utbyttene kommer til å gå samme vei om dette fortsetter.

Dollaren har steget 10% siden kvartals presentasjon til 2020 utbyttene i NOK har steget tilsvarende. Det sire litt om hvor genial investering i 2020 er. En er sikret i alle bauer og kanter, men ingen ser ut til å forstå. Skipsverdiene i NOK har steget tilsvarende. De norske kursmålene må oppjusteres tilsvarende. dvs. Cleaves kursmål er nå NOK 235 om en tar med dollar styrkelsen. Oppsiden nærmer seg 100%.
Redigert 12.05.2022 kl 10:44 Du må logge inn for å svare
bankersen
12.05.2022 kl 10:55 7155

https://www.hellenicshippingnews.com/weekly-vessel-valuations-report-may-10-2022/

Baljene til 2020 økte med nye 1,2% sist uke i, dollaren har steget 3,5%. Så verdistigningen gir ca 10% løft i NAV. Ratene har doblet seg på kort tid og utbytte for mai kommer til å mer enn doble seg i forhold til april. Likevel velger mange å selge på 122. Ja, ja.....
Redigert 12.05.2022 kl 10:56 Du må logge inn for å svare
bankersen
12.05.2022 kl 11:19 7124

Hilsen fra Jokke, for guds skyld ikke kjøp noen som bare har Cape skip🚀🚀

Capes are on fire in the Pacific🚒

C5 is rising steady this morning with latest figures around $15.5/t (+7% d/d, +20% w/w and +72% m/m)

The China-JP/Pacific RV was quoted +11% today at TCE $36k/d

Looking forward to the Baltic index at noon CET📈
Struts
12.05.2022 kl 12:02 7025

Jeg må innrømme at jeg er ganske dum. Men har som filosofi (aksjerelatert da) at når en aksje stiger med mer enn 3% (intradag), så selger jeg litt. Stiger den 5% selger jeg mer. Og så håper jeg på å kjøpe den samme aksjen tilbake senere samme dag til lavere kurs. Motsatt tankegang når en aksje jeg følger går ned. På sparekontoen min i banken får jeg nemlig ikke mer enn 1.15% renter. Og det er per annum. Men så, under dagshandlingen blir jeg ofte ganske ivrig, så morgenen etter sitter jeg igjen med lite likvide midler når jeg akkurat DA føler at jeg kan gjøre et godt kjøp fordi (eksempelvis) 2020 Bulkers av en eller annen merkelig grunn starter med nedgang. Sukk. Men i det store og det hele er jeg strålende fornøyd med både 2020 og å sitte i bilaksjer for tiden. Selv om det går litt opp og ned. De er tross alt alle selskaper som har solid inntjening, det er et fint vindu med akseptabel/minimal levering av nybygg dette og neste år, samt nå også en SVÆRT gunstig dollarkurs som bidrar i vår (aksjonærers) favør. Økte bunkerskostnader (gjelder da linjeselskaper på bilsiden) kommer, slik jeg ser det da, til å bli mer enn motregnet av økt etterspørsel for tjenestene som etterspørres.

Største skjær i sjøen er som vanlig hva politikere og diktatorer driver med. Og da snakker man om reell idioti. Nå er ikke jeg kristen, men som det er skrevet: Mot dumskap kjemper selv Gud forgjeves!
Redigert 12.05.2022 kl 12:04 Du må logge inn for å svare
bankersen
12.05.2022 kl 12:13 6987

C3 Tubarao to Qingdao 34.740 $/ton 0.29
C5 West Australia to Qingdao 15.214 $/ton 0.696
C7 Bolivar to Rotterdam 15.155 $/ton 0.115
C17 25.785 $/ton 0.38
BCI 5TC 32885 1734
bankersen
12.05.2022 kl 12:16 6998

Da er Cape snitt for mai passert 25K - nærmere bestemt 25 410USD Med size og scrubber premium nærmer en seg 35k USD.
bankersen
12.05.2022 kl 15:10 6840

Da ble det ytterligere påfyll på 123. Ganske komisk, men vet jo OSE investorene synes 14 dager er fryktelig lenge så en skal ikke la seg overraske....
KIK
12.05.2022 kl 21:03 6595

Sitter long i GOGL, siste kjøp den 12.12.2021. Periodetrader FRO og la inn kjøp <75,00 som ikke slo inn. Så derimot at kursen i 2020 ikke beveget seg mye opp mot sluttauksjonen og la derfor inn et bud på 121,40 som gikk inn. Stor takk til gode argumenter fra "Fattigstakkar" som bidro til å tenke utenfor boksen. Men i motsetning til "Fattig" så blir 2020 en kortsiktig affære for min del.
bankersen
12.05.2022 kl 21:46 7065

Virker som alle er kortsiktige nå, blir tradernes år dette😄
fattigstakkar
13.05.2022 kl 09:40 6729

Jeg er ikke kjent for å være blant de mest langsiktige, men det er to aksjer jeg gjør unntak for og det er RECSI og 2020. Her tør jeg rett og slett ikke selge meg ut på oppgang fordi de er så åpenbart underprisete at jeg ikke vil risikere å stå på perrongen når kursen stikker. Da hedger jeg heller i andre aksjer som jeg ikke tror har samme oppside.

2020 er den desiderte utbyttevinneren blant aksjene Cleaves dekker. Til tross for at de ikke har korrigert verken kursmål eller utbytte for den voldsomme dollaroppgangen den siste måneden. Dollaren kan imidlertid snu like raskt som den føk i været hvis sentimentet på den amerikanske børsen snur, og da kan det bli en blåmandag om man har kjøpt GOGL i kr. Velger derfor å shorte GOGL i kroner og ikke i dollar. Økte shorten på 134 i dag for å være beskyttet mot det uventede, siden jeg nå har mer i 2020 enn jeg egentlig har som prinsipp om å være investert i en enkelt aksje. Hadde planer om å selge meg ned i SBLK eller GNK i går ved en oppgang, men siden begge disse har lagget GOGL så mye den siste tiden, valgte jeg i stedet å øke hedgen i GOGL.

Cleaves utbytte for 2020 de neste tre årene er 29%, 44% og 34%, men korrigert for dollarkursen blir det 33%, 49% og 38%. Tilsvarende tall for GOGL er 19 %, 22% og 22%. Samlet for 2022 til 2024 kan vi altså få vanvittige 120% utbytte i 2020, mot "bare" 63% i GOGL. Og 2020 er ikke som JIN, hvor man aldri vet om inntektene noen ganger kommer aksjonærene til gode. I 2020 tikker utbyttene inn på konto hver eneste måned. Var det noen som sa at det ikke var mulig å få høy rente på høyrentekonto lenger? ;)

Ed. har oppdatert utbyttende for GOGL siden jeg hadde glemt å korrigere for kursoppgangen siden de postet tallene.

Også verdt å se på de andre utbyttevinnerne blant Cleaves bulkaksjer. SBLK er nest best med 87% neste tre år. Altså vesentlig bedre enn GOGL, men likevel i en helt annen liga enn 2020.
Redigert 13.05.2022 kl 10:01 Du må logge inn for å svare
bankersen
13.05.2022 kl 09:55 6970

Det åpenbare er ikke så åpenbart for OSE investorene. Bare se på hva som er investert i vekst, fornybart og tech med drømme multipler. PE 3 i år og PE 2 neste år frister ikke OSE investorene. Og få igjen mer en investeringen sine i løpet av 3 år i utbytte og fremdeles sitte igjen med store verdier er ikke interessant for de som jakter 10X.
hogan
13.05.2022 kl 09:58 7007

Helt utrolig, aksjekursen ligger under Nav, 20% under vil jeg tro og med 28 kr i utbytte minimum for resten av året,
Denne burde gå rett opp til 150 som også er billig i løpet av noen uker
Håper Trøjm selger for 180-200 ikke noe vits dette
Redigert 13.05.2022 kl 10:00 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
13.05.2022 kl 11:00 6946

Håper ikke 2020 blir solgt til en gi-bort-pris under 200 kr. Her vil jeg ha med meg utbytter i hele supersyklusen for bulk som fort kan være helt til 2027 når vi ser hvor lite nye skip som vil komme i markedet i løpet av den tiden. Det er knapt ledig kapasitet hos skipsverftene som kan gi over suply før 2027. Selv om utbytteprognosen nesten virker for gode til å være sanne, tror jeg faktisk usikkerheten er på oppsiden her. Som en tommelfingerregel vil 2020 betale ut en krone ekstra i årlig utbytte for hver tusen capsizeratene stiger. 50.000 gir altså 50kr utbytte, noe som ikke er utenkelig. Side 8 i q1 presentasjonen viser utbyttegrafen: https://2020bulkers.com/wp-content/uploads/2022/04/b5ace10349d1c66f.pdf
Redigert 13.05.2022 kl 11:01 Du må logge inn for å svare
Kalle Kurtasje
13.05.2022 kl 11:30 6944

Leste markedsrapporten til DnBMarkets vedr. topp-10 kjøp og salg i April.
Hva er det nordmenn roter med?
Bulk var nesten helt fraværende,
med unntak av på noen lister hvor GOGL var blant de mest solgte i april.
Ja, ja
bankersen
13.05.2022 kl 12:09 6933

Du kan så si. Vi er nok en gjeng tørrbulk nerder som har porteføljer som er opp 50%+ i år og 350 - 400% på et par år. Er ikke så mye skrive hjem om. Men ser twitter flommer over av skryte avkastninger vi tørrbulker trekker på skuldrene av. Ser ingen som har slått tørrbulknerdene sålangt og fremdeles er det en god del kake igjen før vi trekker oss tilbake og nyter denne fantastiske syklusen vesentlige rikere enn ved starten.
bankersen
13.05.2022 kl 12:10 7095

C3 Tubarao Qingdao 34.640 $/ton -0.1
C5 West Australia Qingdao 15.077 $/ton -0.137
C7 Bolivar to Rotterdam 15.100 $/ton -0.055
C17 25.675 $/ton -0.11
BCI 5TC 32733 -152
hogan
13.05.2022 kl 12:48 7235

Enig, med inntjening på 20000 us per dag som de har nu og er stigende har man tjent inn et nybygg på et år, så disse ship er mer verdt enn et nybygg som man må vente 3-4 år på
Så salg bør man minst ha 250 pr aksje med tanke på at vi er i beg av en supersyklus, er en gullgruve 2020
Redigert 13.05.2022 kl 12:50 Du må logge inn for å svare
hogan
13.05.2022 kl 14:09 7416

Så hvis man kjøper En krone for 30 øre i Jin så kjøper man en krone for 50 øre i 2020 pluss 30 kr i utbytte for resten av året, når vi snakker reelle skipsverdier, tjener inn et ship på et år.
Trøim hadde neppe solgt et ship under 100 millioner
PerS
13.05.2022 kl 16:29 7507

Hunter er opp 7% i dag på budrykter. Trøim selger seg ned i 2020. Neste?