2020 Bulkers - Tørrbulk bonanza med store utbytter hver måned

Kalle Kurtasje
2020 29.06.2021 kl 10:02 364337

Det er full fart i tørrbulk-markedet, og utsiktene fremover ser gode ut.

Idag, 29. juni betaler 2020 Bulkers USD 0,30 i utbytte for Mai måned.
Om ca 10 dager får vi beskjed om utbyttenivået for Juni måned.

3. kvartal er normalt sterkeste kvartal i tørrbulk,
så vi forventer økte utbytter utover sommeren/ høsten!
bankersen
02.07.2022 kl 23:00 6872

Der er stor usikkerhet akkurat nå, det gjenspeiler aksjekursene. Aksjene faller gjennom tekniske støtte nivåer som er svært negativt. Er det noen en skal respektere så er det hva markedet prøver å fortelle deg.

Samtidig har det vært ganske ille for Cape i hele år heavy regn i Brasil, OL, elendig eiendomsmarked i Kina, ulønnsomme smelteverk, energikrise og Covid gjør at Cape har gjort det mye dårligere enn i fjor. Så hva skjer denne høsten?

- det blir tørt i Brasil, Vale trenger skip?
- eiendomsmarkedet i Kina er i ferd med å bunne ut?
- lysner det for Covid i Kina?
- Kina skal stimulere økonomien og rentene faller
- smelteverkene er igjen i ferd med å bli profitable
- Resesjon - veksten kommer ned i vestlige land og verden for øvrig. Hva betyr det for etterspørsel etter kull og jernmalm i høst?

Flåteveksten vet vi, usikkerhet knytter seg nå til hvor mye og hvor langt jernmalm/kull skal fraktes, samt hvor fort baljene vil gå. Blir det kødannelser? Akkurat nå er det ganske rævva, hvor mye verre kan det bli i løpet av sommeren? Kollapser kull etterspørselen som følge av resesjon?

2020 eneste plassen det er sånn noenlunde trygt å sitte gjennom for Cape faller neppe til 5K i høst slik at utbyttene opphører.

Om 2020 velger lås til indeks ut året. Vill de kunne betale over 10% utbytte resten av året på dagens kurs.


KJEPET
02.07.2022 kl 23:59 7093

Det kortsiktige fallet i ratene er enkelt å forklare. Covid har stoppet etterspørselen kortsiktig i China. Kødannelse var på 5-years low. Mange ledige skip. Nå er 424 skip igjen på vei til China. Da kan vi forvente kø igjen. I tillegg er transport av kull opp over 20% yoy. Det vil fortsette, kanskje øke. Været er og har vært godt en stund i Brazil. Snart rettes fokus mot EEXI, da vil 2020 trekkes frem med sine eco skip. Fremtidsutsiktene er strålende for de største skipene. Kortsiktig støy er uvesentlig for den langsiktige investoren. Hold fokus, så går dette helt fint /-)

Og hva sier ordreboken. Jo, den ser ut som en våt drøm https://twitter.com/ed_fin/status/1543305052760281093
Redigert 03.07.2022 kl 00:04 Du må logge inn for å svare
bankersen
03.07.2022 kl 08:07 7121

Kineserne har produsert alu. som gale Bauxit transporten opp 32%, det vil normalt falle Q3. Alu prisene har og falt mye så ikke like inntektsbringende med alu prod. nå. Lyspunkten sålangt er altså kull og Bauxit, jernmalm har vært labert, men pleier jo være bedre H2. Kull bør fortsatt være sterkt om ikke renteøkningen tar fullstendig knekken på etterspørselen. På lang sikt er jeg positiv da jernmalprod. øker, men på kort sikt når FED skal bremse inflasjon uansett kostnad er jeg litt skeptisk og forsiktig. Er redd de tråkker til for hardt på rentepedalen. Jeg er mer positiv til 2023/2024 og kommer til å holde mye tørt krutt til slutten av året. Kjøper nok litt mer 2020 om den faller vesentlig utover sommeren.

Vil likevel ha en del i 2020 som tjener gode penger selv på ekstremt lave rater.
ks1977
03.07.2022 kl 08:22 7317

Gode poeng - i det store og hele så er det vel bare to hovedsspørsmål:
1) Vil vesten gå inn i dyp og langvarig resesjon (USA er kanskje i en resesjon allerede), og hvor mye vil dette i så fall slå ut på ratene? (se * lenger ned)
2) Hvor mye vil Kina (risiko = nye lockdowns) og krigen (spesielt kull ettersom oljesanksjonene tar hold) bidra til å holde ratene oppe?

De siste årene så har vi jo hatt en ratedipp i mai&juni, så gjenstår det å se om vi følger samme mønsteret i år eller om ratedippen blir permanent denne gangen.

* Så noen som sammenlignet dagens situasjon (for mye penger til amerikanerne som følge av covid + etterslep av etterspørsel) med 1946 (samme forholdene som følge av krigsårene) som også hadde høy inflasjon. Da sluttet markedene å falle når inflasjonen hadde peaket - spørsmålet er om FED er fornøyd da (og slutter renteøkningene) eller om de vil tvinge inflasjonen ned mot målet før de gir seg (hvorpå markedet nok vil få en trøkk nedover)
Slettet bruker
03.07.2022 kl 08:45 7393

Trolig ser en inflasjons toppen i høst / nyttår, prisstigningene i seg selv dreper inflasjonen ved en kors veg, Varer er nå så dyrt at hvermannsen for lengst har startet å prioritere og forbruke mindre. det er ikke bare Fed som styrer dette, men Fed styrer aksje markedene, neste 3 punkts stigning i rentebanen og aksje markedene vil gradvis finne fot feste.

Er ganske sikkert mer nedside på børsene neste 3 måneder kanskje 6, det gjelder å ha tørt krutt, ting har tendenser til å falle for mye, mer en en tror, til å bli alt for billig når frykten rår, når relle verdier ikke lenger gjelder på aksjene.
Shipping er som alle vet det de elsker å shorte ned aller mest, det hjelper jo eller ikke at prisene på bulk baljer faller.
I grove trekk er drybulk uendret for året, selv om Amerikanske børser har stupt, en langsiktig Drybulk aksjonær har ingen grund til å klage, så langt.

For en uke siden skrev jeg her, at Golden Ocean hadde største volum på mangfoldige år, da jeg skjekket litt videre så jeg at mange sykliske aksjer hadde akkurat samme ekstreme volum over dammen.
Jeg husker en fredag på Oslo børs , det var i forbindelse med covid, rett før det smalt i aksje markedet, det var ekstreme volumer i alle de største aksjene på Oslo børs i slutt auksjonen, ukene som fulgte stupte alt og krakket som alle husker.
Jeg tror det samme fenomenet var noe av det som skjedde sist fredag i Usa i sykliske aksjer og enorme short posisjoner, vet ikke sikkert, men lukter det.

Jeg skal trå varsomt i markedene en stund, i det minste i shipping, så da går det sikkert rett opp:-))
Redigert 03.07.2022 kl 09:02 Du må logge inn for å svare
ks1977
03.07.2022 kl 09:41 7381

Åpenbart usikre tider, og selv om de amerikanske børsene er i bear market og har hatt verste H1 på flere tiår, så har VIXen knapt nok vært over 35...

Dersom FED signaliserer at de vil fortsette med 75 basispunkter gjennom hele høsten, inflasjonstallene nekter å gi seg, og/eller vi ser betydelig svekkelse i økonomien så krakker vi nok ned.

Dersom inflasjonstallene går ned "betydelig", FED tar foten av bremsen, og/eller forbrukerne holder stand (mye ekstra sparepenger etter coronastimuliene, samt veldig sterkt arbeidsmarked på vei inn i ekkelskapen) så kan vi plutselig være ute av bearmarkedet uten at vi får en skikkelig selloff.

Fullt mulig med en kombinasjon av disse to også: f.eks kan de neste tallene være ok og FED tar foten vekk fra bremsen (kanskje etter trykk fra demokratene som ikke ønsker å miste viktige seter i mellomvalget), og så kommer tallene styggere enn ventet på tidlig høst og FED bråbremser igjen med VIX-eksplosjon og kollaps.

For en investor med lang tidshorisont så tenker jeg at det er greit å være godt eksponert (jeg har full posisjon, men litt tørt krutt hadde ikke vært å forakte), men for en trader så skjønner jeg at dette ser langt mer skremmende ut (da er det kanskje best å tre litt til side - må vel ikke trade alt alltid)
Slettet bruker
03.07.2022 kl 10:31 7379

Jo, alltid trade:-)
Dvs, når drybulk aksjene bunnet ut etter covid, da tradet en ikke.

Det er poenger du kommer med, vi har alle ulik strategi og tids horisonter,
ordre boken er den hedge en har i drybulk så det går neppe til helvete selv om børsene krakker, selv om en i perioder kan få stygge aksjer( kanskje)

Når det gjelder vix er det i grund ikke noen god indikator, Vix kan variere 20-30% på noen dager og det faller tilbake, så en kan i grund ikke få stort ut av den.
Det eneste jeg bruker vix til er å finne kjøps tidspunkter, er den høy 30 mot 40 er det på tide å handle, går den i 50 er det bare å gå al inn i aksje markedet, det slår aldri feil og er historisk de beste kjøps tidspunktene en kan få.

Jeg handler ofte derivatet ProShares Ultra VIX Short-Term Futures ETF ( Uvxy ), på de dagene det virkelig faller, da stiger den ofte 20-30-40%, det bør flere benytte seg av som en hedge.
Eller typisk jeg handler derivatet hvis det faller mot lav 12,

Redigert 03.07.2022 kl 10:36 Du må logge inn for å svare
JonasKr
03.07.2022 kl 15:28 7503

Slik jeg ser det er valgene resesjon eller inflasjon. Med en debt/gdp på 130% i USA og 100% i EU er det umulig for verdensøkonomien å vokse uten samtidig høy inflasjon. Skal man holde inflasjonen lav må man akseptere kraftig resesjon, det er egentlig ikke noe alternativ. Leste at Italia allerede er i trøbbel da tiåringen deres nådde 4% bare på at Lagarde fabler om innstramming.

Det er pest eller kolera nå, men mange av verdiaksjene tror jeg vil stå seg greit fordi de vil beholde verdien sin når verdens valutaer devalueres.

Ratene i tørrbulk har jeg lite trua på med det første, men skipene er jo assets som vil øke i verdi med inflasjon.
hogan
03.07.2022 kl 22:19 7621

Forholder meg til store infrastrukturprosjekter fra 2023 og utover, EEXI fra 2023, lav ordrebok og 3 års kontrakter som ble gjort nylig for 30000k til midten av 2024, her snakker vi profesjonelle som har tilgang til all info, tror ikke de gir bort penger.
Perfect storm, men det blir ruglete utover i 2022, all in og drar inn utbytter som blir bra både q2 og q3, byttet til Gogl på fredag.
bankersen
04.07.2022 kl 07:19 7591

Jeg forholder meg til at prosjekter stoppes og nye kommer ikke pga. inflasjon. Inflasjon skal og må ryddes av veien før en kommer igang. Nye eiendomsseslskaper med trøbbel i Kina. Utenlandske selskaper møkklei av Kina sin politikk med problemer i leveransekjedene, begrensninger i elforsyning, covid og mangel på menneskerettigheter. Tålmodigheten iferd med å ta slutt og flere vurdere flytte ut.

Kull kan delvis holde opp markedet enn sålenge, men den store festen i tørrbulk er utsatt en periode. Nå er bare håpe en ikke benytter pausen til å bestille skip, men at skrapingen tiltar. Noe jeg tviler på da skrap prisene faller mye nå og ratene er litt for høye. Så vi ser nok ingen skraping før tidligst Q1 2023.

2020 med sine eco skip vil fint klare seg gjennom nedturen i verdensøkonmien. Dog finnes det for øyblikket bedre investeringer, samt en kan sitte cash i påvente av en ruglete tid på børsen ut året og gode kjøpsmuligheter.

Jeg bruker alltid Dr. cooper, den forteller meg at jeg skal holde en stor cash posisjon. Å ikke være likvid når inflasjon er høy og rentene stiger raskt kan bli usannsynlig dyrt.
fattigstakkar
04.07.2022 kl 09:56 7637

Er nok lurt å ha en forsiktig tilnærming nå og ikke løpe etter kurser. Ha cash tilgjengelig for dager med fall, som garantert kommer gjennom sommeren.
Slettet bruker
04.07.2022 kl 10:11 7609

Å mor da? Hun sitter fortsatt i 2020.
Og du skal dekke om det ender i tap.
hogan
04.07.2022 kl 10:31 7661

De trykker penger for infrastruktur prosjekter, er ikke det gratis penger., så da blir det mer inflasjon, jeg tror det skjer, ellers enig i Det med Kina, de har lagt ned virksomheten sin men uansett en joker og tror også de øker nu i andre halvår.
Håper farten senkes fra 1 jan men vet ikke, noen snakker om overgangsperiode. Uansett utbyttene i Gogl er bedre enn å sitte på sidelinjen sånn jeg ser det men nesten alt kan jo skje i aksjemarkedet men tror ikke Gogl har mer nedside enn 98
Redigert 04.07.2022 kl 10:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2022 kl 12:04 7589

Kina Capesize $/day 15030 -1077

Super syklus?
hogan
04.07.2022 kl 12:13 7600

Elendig, men hvis man får 30000k på 3 års kontrakter, ikke verst men lykke til i Fro, er vlcc i break even nu?
Kanskje det blir rasjonering på olje, hvordan blir det i tank da?
Slettet bruker
04.07.2022 kl 12:18 7839

Vlcc ratene er langt under break, som den har vært i snart 2 år nå.
Likevel klarer Fro seg uten å tape alt for mye penger, noe vi ser kvartal etter kvartal.

Ratene i tank er elendige og kan neppe bli værre, i bulk går det fra finfint marked til dårlig/ mindre bra.
du ser panamax og Supra nå også faller.
Derfor er trenden i Fro opp og bulk ned nå, i det minste i det korte bildet.
Redigert 04.07.2022 kl 12:20 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
04.07.2022 kl 13:05 7759

Føler risikoen er like stor i tank som i bulk, minst. At ratene ikke kan bli dårligere betyr ikke at kursene ikke kan bli dårligere når de er fordoblet på forventninger om bedre rater. Gikk short i FRO i USA på fredag, men kjøper tilbake tilsvarende i EURN i dag et par prosent lavere. Hadde også litt EURN fra før, men jeg mener større forventninger er priset inn i tank enn bulk. Hvis bulkrater og tankrater blir liggende på dagens nivåer det neste året er jeg overbevist om at tank vil falle mest. 2020 vil forsvare dagens prising med ratene vi ser nå, det vil ikke FRO. Har imidlertid solgt meg ut midlertidig av 2020 i dag fordi jeg tror det blir mulig å kjøpe tilbake billigere. GOGL har også falt så mye at den er like interessant som 2020 for meg nå. Jeg burde nok fulgt min opprinnelige plan om å ligge short GOGL og long 2020, men dekket shorten for tidlig fordi jeg trodde det ville ta lengre tid før gapet mellom de to ble dekket inn og det kostet ganske mye å beholde shorten over lengre tid.
Redigert 04.07.2022 kl 13:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2022 kl 13:11 7874

FRO kollapser nok snart, når folk innser at realiteten i ratene og elendigheten som foregår i stortank. Blir store tap på bunnlinja. Berre eit tidsspørsmål før aksjen knekker.
hogan
04.07.2022 kl 13:16 8033

Ok, tror faktisk både tank og bulk blir bra, faktisk alt i shipping, men har mest tro på bulk derfor sitter jeg her, tank må håpe på litt vlcc skraping
Redigert 04.07.2022 kl 13:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2022 kl 13:28 8003

Da er vi i det minste enige i en ting, og det er at Gogl nå definitivt er like interessant som 2020.
Men jeg velger å ikke kjøpe bulk nå, Frontline aksjene mine derimot, de får ingen, jeg tror mye er forandret i tank når høsten slår inn.
Redigert 04.07.2022 kl 13:29 Du må logge inn for å svare
ks1977
04.07.2022 kl 15:53 7832

GOGL har fortsatt et godt stykke å falle for å "matche" 2020:
08.07.19: GOGL=48,20 og 2020B=83,00
01.07.21: GOGL=105,70 og 2020B= 108,20
Så 2020B er 30% over prisen 08.07.19, mens GOGL er 72% over

Skjønt dette er bare en sammenligning av kursene (i NOK), og antar at begge selskapene var (like) fair priset den gang, samt at utviklingen frem til i dag skulle vært lik, men GOGL er fortsatt langt over kursen til 2020B både på 2 år, 1år, 6mnd og 3mnd. Siste mnd har den derimot falt en god del mer enn 2020.

EDIT: Faren for tank (som jeg også har en full posisjon i), ut over faren for resesjon, er at OPEC+ ikke har vesentlig mer olje å tilby. Så selv om Kina åpner opp, vi unngår resesjon, og verden skriker etter mer olje, så blir det ikke mer olje å frakte (oljeprisen kan kanskje gi litt støtte siden fraktkostnadene blir små ifht verdien på varen som fraktes, og vi får kanskje en del arbitragemuligheter og ineffektiviteter, men produsert mengde olje er nok veldig nær et platå for et år eller tre nå)
Redigert 04.07.2022 kl 15:55 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
04.07.2022 kl 16:05 7861

Jeg mener det var logisk at GOGL steg mer enn 2020 så lenge det var de mindre skipsklassene som dro lasset, men forskjellen ble urimelig stor en periode. Nå virker forholdet mellom de to ganske logisk i mine øyne og jeg er like bull på begge to på sikt. Men det er artigere å trade i GOGL, så derfor holder jeg en liten knapp på den personlig.
Slettet bruker
05.07.2022 kl 07:53 7441

Mens rederier både innen tørrbulk og tank handles til omtrent 5 ganger pris/inntjening basert på deres oppdaterte rateforutsetninger for 2023, mener de tanksektoren har et bedre risk/reward-forhold. I motsetning til tørrbulk- og containersegmentene, hvor ineffektivitet har bidratt betydelig til inntjeningsvekst, er råolje- og produkttankere allerede i full drift, noterer meglerhuset.

"For å si det på en annen måte, ser vi ikke noen skjult flåtekapasitet i tanksektoren som kan ødelegge festen", heter det Clarksons Platou.

En global økonomisk nedgang kan ha en påvirkning på oljeforbruket og raffinerte produkthandelsvolumer i 2023. Samtidig tror Clarksons Platou at til tross for at oljeforbruket kan falle under en resesjon, er lagrene kritisk lave, og det kreves mer olje. En potensiell contango, som er vanlig i en resesjon, kan stimulere til lagring uavhengig av sluttbrukerbehov.

"Når Kina gjenopptar råoljeimporten i tredje kvartal 2022, spår vi en økning i det veide VLCC-rategjennomsnittet til 25.000 dollar pr dag, etterfulgt av en ytterligere økning til 42.000 dollar dag i fjerde kvartal 2022. I 2023 forventes VLCCer å tjene 47.000 dollar pr dag i snitt, og 61.000 dollar pr dag i 2024 som et resultat av en rekordlav ordrebok, tregere skipshastighet på grunn av nye karbongrenser, veksten i oljetankflåten stagnerer og blir negativ i reelle termer", skriver meglerhuset.

Meglerhuset påpeker at tørrbulkhandelsveksten er sterkt korrelert med økonomisk vekst og en global resesjon vil helt klart ha en negativ effekt på sektoren. Det anslås at en 2 prosent økning i globalt BNP kan resultere i en 0-1 prosent økning i tørrbulkhandel. Til tross for effektive nye skipsleveranser nær null er den store bekymring i tørrbulkmarkedet muligheten for økt flåteproduktivitet.

"Omtrent 6 prosent av flåten ble ansett for å være i ekstraordinære overbelastede havner ved inngangen til året, som nå har sunket til 3 prosent i andre kvartal, noe som forklarer mesteparten av den nylige nedgangen i fraktrater", skriver Clarksons Platou Securities.

I et resesjonsscenario tror meglerhuset at capesize-inntjeningen kan falle til 14.000-17.000 dollar pr dag. Meglerhuset påpeker at risikoen er stort sett på nedsiden i sektoren, men meglerhusets estimater for deres basisscenario er mer optimistiske på grunn av mulig stimuli fra Kina. Meglerhuset estimerer Capesize spotinntjening på 23.000 dollar pr dag i 2022, deretter falle til 22.000 dollar pr dag i 2023 før de stiger litt til 24. 000 dollar pr dag i 2024.

Frontline endte opp 2,5 prosent, mens Golden Ocean steg 0,2 prosent mandag.

Redigert 05.07.2022 kl 07:54 Du må logge inn for å svare
msmekk
05.07.2022 kl 14:54 7073

Teknisk er vi nå i bunnen av HS med dobbel topp. skal nå bunne ut i området 105Kr. Bør gi kjøpspress ila uka!
Redigert 05.07.2022 kl 16:36 Du må logge inn for å svare
ks1977
05.07.2022 kl 16:52 6952

Cape på 14-17k er ikke en spesielt skremmende nedside for 2020B. Det skulle innebære en direkteavkastning på opp mot 10% (litt avhengig av scrubberfordelen).

Har ikke noen videre stor tro på flytende lagring for tank ved en evt resesjon denne gangen, for lagrene er allerede for små og produksjonen klarer ikke å holde oppe med etterspørselen... Mulig vi MÅ ha en resesjon for å klare å balansere tilbud- og etterspørselssiden i olja.
KJEPET
06.07.2022 kl 09:15 6636

I dag går resten av gevinsten inn i 2020 Bulkers. Skal forsøke å få kjøpt på 104-105.- i løpet av dagen. Good times ahead :-)
fattigstakkar
06.07.2022 kl 09:59 6566

Det er penger dette og, og 2020 leverer greie utbytter med disse ratene:
"In a separate agreement, Diana fixed the 178,000-dwt capesize New York (built 2010) to John Michael Radziwil-led C Transport Maritime.
The rate is $23,000 per day through to 10 June next year, with extensions possible until 25 August.
The bulker had been earning $14,000 per day with EGPN Bulk Carrier Co."
https://www.tradewindsnews.com/bulkers/diana-shipping-pushes-up-rates-in-deals-with-cosco-and-ctm/2-1-1253231
msmekk
06.07.2022 kl 11:01 6476

Trodde faktisk det var falskt brudd en stund men jaggu skulle den ned og bekrefte området rundt 105Kr. Alle signaler viser nå i positiv retning og laster derfor opp det jeg klarer på dette nivået.
fattigstakkar
06.07.2022 kl 11:17 6448

Nå tør jeg ikke vente lenger jeg heller.
Killcarro
06.07.2022 kl 11:21 6482

Hi,
I'm from Sweden and I am new to this forum. I write in English but you are welcome to answer me in Norwegian (although I prefer English).

I've been a shareholder in 2020 Bulkers for quite some time and think it's a very interesting company. I would like to know more about their operation, and even more so, about the shipping market as a whole. From what I've read here so far you all seem lika a helpful as well as knowledgeable community and I hope I can be part of it.

Here are some questions I've been thinking about;
* at what time of day does the capesize index update?
* where is the best place to see the capesize index updated daily rates?
* does the capesize index update every day of the year or only Monday - Friday - holidays exempt?
* does Bulkers charge daily or Monday - Friday - holidays exempt?
* is fuel included in daily rates, if not, who pays for it?
* what is the estimated value on 2020 Bulkers 8 ships?

I hope some of you can answer my questions, all the best!
Slettet bruker
06.07.2022 kl 12:13 6400

Kina 10283 -2063

Full fart til 5k

Håper ikke dere eier Bdry
Redigert 06.07.2022 kl 12:21 Du må logge inn for å svare
Golden Goat
06.07.2022 kl 13:18 6884

1) Usually 12:00
2) E.g.: https://twitter.com/rferrajina
3) Non-publishing days: https://www.balticexchange.com/en/data-services/market-information0/holidays---non-publications.html
4) Please specify/rephrase question.
5) In reported TCE numbers fuel cost is calculated in the rate.
6) Follow at newbuilding prices og S&P aquisitions, and you can make your own informed guess/calculation, e.g.: https://www.hellenicshippingnews.com/intermodal-weekly-market-report-week-26-2022-brokers-insight/


For disclosure: I do not have any stock position in 2020, however, I own stock in GOGL.
bankersen
06.07.2022 kl 17:15 7451

Når det siger nedover som det har gjort i det siste er det bare komme seg ut å gjemme pengene på konto. Alltids noen gode dager/perioder, da er det viktig ikke bli dradd inn i markedet. Nå må jeg se flere skikkelig bunnformasjon i indekser/aksjer før jeg tar fra cashen. Gud vet om det 1 eller 2,5 år før ose bunner ut. Ikke vet jeg.
Slettet bruker
06.07.2022 kl 17:29 7671

Jeg tror du har rett, jeg solgte alt i dag, er bare å avvente utfallet av dette her.
Vi har krig, Inflasjon, renter som går opp, lange renter som faller, ships priser som faller råvarer som stuper, forbruk,mat,energi som popper, bolig markeder som vil falle, rasjonering av bensin/strøm vil komme, covid som igjen øker, det blir for mye støy, har vel neppe sett så mye støy noen gang.

Dette blir rett å slett for mye kost å fortære, ikke en kjeft kan orientere seg i et slikt marked, ingen.
En kan godt dag trade, jeg sitter ikke long i noe som helst i et slikt marked, mest sannsynlig ender det i et crash og ingen kan beregne utfallet av det.
Desverre måtte jeg slippe frontline også i dag, sittet siden september 2021 på 65, kjøpte mer på 75 da fusjonen ble annonsert, og solgte på 84 i dag, trist men slik ble det.
Eneste jeg er lang i nå er defensive Hunter Group som nylig har solgt hele flåten, fortsetter dollaren litt mer opp er det 20% direkte avkastning på ships salget, det syns jeg er grei risk reward når alt annet i markedet er usikkert.

Får bare ligge på været til dette her roer seg
Ikke glem at vi har ApeKopper problemet også:-)
Redigert 06.07.2022 kl 17:39 Du må logge inn for å svare
Killcarro
06.07.2022 kl 19:49 7675

Thank you so much for taking time out of your day to help me.

Regarding my 4th question:
Does 2020 Bulkers (or any other shipping company) charge the index rate 7 days/week or are weekends "off" in the industry?
In July there are 31 days, 10 of them are Saturdays or Sundays. So would a company earn index rates 31 days of the month or 21 days?
ks1977
06.07.2022 kl 20:59 7644

365 days/year.

The company tweets the achieved index rates month-to-date (MTD) on twitter - https://twitter.com/2Bulkers
They have a premium on the index rate, pluss a scrubber premium.