2020 Bulkers - Tørrbulk bonanza med store utbytter hver måned


Det er full fart i tørrbulk-markedet, og utsiktene fremover ser gode ut.

Idag, 29. juni betaler 2020 Bulkers USD 0,30 i utbytte for Mai måned.
Om ca 10 dager får vi beskjed om utbyttenivået for Juni måned.

3. kvartal er normalt sterkeste kvartal i tørrbulk,
så vi forventer økte utbytter utover sommeren/ høsten!
Mollen
03.08.2022 kl 20:23 6245

Håper du får rett Smekk. Har vært litt inne på samme tanke. Kina er vel ikke villig til å bare la millioner av arbeidere gå ut i arbeidsledighet ? De må vri produksjonen/ byggeaktiviteten over på noe annet, men omstilling tar tid. Så en annen tanke jeg har hatt… Vil de først og fremst prioritere egen malmproduksjon og la den importerte malmen ta støtet i forhold til reduserte volumer eller omvendt ? Jeg har lest at Kinas egen malm er dårlig og dyr å utvinne. Sånn sett er det kanskje der reduksjonen kommer i stedet for på det som blir transportert sjøveien ? Vet for lite om dette, men bare en tanke..
msmekk
04.08.2022 kl 22:15 5805

Kan si det man vil om China, men deres 5 års investerings plan ligger fast så et voldsomt oppsving i bulk vil komme rimelig raskt. Deres raketter er bare patetisk og de vet også veldig godt at Taiwan produserer 80% av verdens halvledere (noe NOD nyter godt av) går de til angrep på Taiwan vil de til slutt ikke kunne skyte opp egne raketter fordi de mangler halvledere og heller ikke få start på deres kjempesatsing i bilmarkedet osv. En annen tulling er den russiske forsvars ministeren som ser ut som han er en opptrekkt robot med gjentagende informasjon. Det eneste farlige med China er først og fremst deres økonomiske krigføring, ved at de kjøper opp alt som er verdt å eie rundt om i verden og derved får sterk innflytelse og vil kunne legge press på stater og medeiere. Jeg prøver å ikke kjøpe noe som er laget i China for å unngå at vi ender opp som kårfolk og marionetter. Det er ikke lett å unngå dette, ser flere BYD biler på veiene og skal du ha en lyspære er den made in China. Diktaturene Russland og China må ikke få mere makt og den eneste måten å oppnå dette er å slutte å kjøpe deres varer. Dette er en stor sak å snu og vil sikkert ta 20-30 år. Inntil folk verden over våkner opp vil de enorme investeringene i China fortsette og bulkmarkedet kan melkes enda en 7-8 år.
Redigert 04.08.2022 kl 22:16 Du må logge inn for å svare
vadz
05.08.2022 kl 22:26 5488

Noen som vet firmaet til Trøims nye utbyttemaskin? 🙂
kakemann
06.08.2022 kl 16:03 5120

Regner med det er snakk om Himalaya Shipping (HSHIP).

Skulle det ikke komme informasjon om utbytte for juli i dag?
msmekk
08.08.2022 kl 11:25 4569

10 informasjon om utbytte
20 ex dato
30 utbetaling

takk. så bare at det hadde kommet den 8. de siste månedene.
msmekk
08.08.2022 kl 15:14 4340

datoene er sån approx så kan godt bli en dag eller to før/etter
Ebit
08.08.2022 kl 19:34 4156

Utfra at spot for juni og juli endte forholdsvis identisk, er sannsynligheten stor for at juli utbytte blir omtrent identisk med juni, altså 18 cent.
KommersK
09.08.2022 kl 12:49 3788

Ratene steg endelig i går, etter ti dager på rad med nedgang. Vi får bare håpe at trenden er snudd, og at utbyttefesten fortsetter.
Jeg synes kursen har holdt seg godt, men benyttet anledningen til å øke beholdningen. Er neppe alene om det...
msmekk
10.08.2022 kl 08:43 3478

Key information:
Distribution amount: US$0.18 per share
Declared currency: US$
Date of approval: August 9, 2022
Last day including right: August 18, 2022
Ex-date: August 19, 2022
Record date: August 22, 2022
Payment date: On or about August 30, 2022

Utbyttet ble som forventet for juli - 18 cent.
Differansen i utbytter mot 2021 øker: Juli ifjor var 26 cent.

Ser ut til at 2020B flagger hjem. Har vel betydning for utenlandske investorer som nå må skatte til Norge. Antar vi kan få et salgspress som følge av dette. Så kan man spekulere hva som er årsaken til denne flytting - mulig sammenslåing med Himalaya?

Betyr det at man kan kjøpe på ASK konto? For meg er det en oppside
msmekk
10.08.2022 kl 09:33 3306

På 2020`s Hjemmeside
MISSION
To create value for our customers and investors through the safe and reliable operations of our modern fleet and to be the preferred service provider in bulk shipping.

Betyr dette at man vil kunne handle de på aksjesparekonto fremover?

Har også spekulert på om de vil slå 2020 sammen med Himalaya. Virker jo som det både er samme konsept og samme folka så på en måte så gir det mening, men jeg håper at de fortsetter hver for seg.

Har begynt å kjøpe meg inn i 2020 igjen idag. Kan ikke skjønne at det er negativt at 2020 flagger hjem. Personlig er jeg veldig fornøyd med å kunne handle den på ASK.
PerS
10.08.2022 kl 15:08 2950

Idag har det vært forbausende lett å plukke 2020 på gode kurser. Sjelden å se tilsvarende intradag avvik i utvikling mellom GOGL og 2020, så det var bare å kaste seg rundt. Antar at det på en eller annen måte har sammenheng med hjemføringen av selskapet. To utenlandske styrerepresentanter fratrer samtidig. Vet ikke om de er aksjeeiere, eller om det er andre utlendinger som ønsker eller må kaste kortene. Mulig kan billigsalget fortsette en stund..

Uff da. Dette betyr vel at de må skatte til Norge og at profitten blir mindre vs Bermuda?

Noen som vet hvor stor forskjellen er?
msmekk
11.08.2022 kl 11:32 2580

Har begynt å kjøpe meg opp i 2020, China/Taiwan/USA er jeg helt sikker på vil roe seg og at en finner politiske løsninger. Husbyggingen i China kunne bli et problem om det eskalerte mot Taiwan, men tror tvert imot at det løser seg og vi vil få en enorm vekst i China det neste årene. Økonomien styrkes og der vil bli mye penger i omløp innenlands som igjen befester investeringer som boliger etc. At 2010 flagger hjem tror jeg kan være en mulig sammenslåing med Himalya. Dette villle vært gull det neste tiåret for aksjonærene begge selskap. Liten felles administrasjon og de mest top moderne skip i verden
ks1977
11.08.2022 kl 17:00 2380

Norge er vel fortsatt et skatteparadis for rederi? Er det ikke bare snakk om en bagatellmessig tonnasjeskatt? (verre for utlendinger med skattemas, får vel samme problemet som vi andre har med f.eks EURN)

Ja riktig. Ja har Eurn selv men har ikke orket å ta meg bryet med å få redusert den beskattningen på utbytte.
Ja det er vel en god del utenlandske investorer som rømmer 2020 nå og kursen har falt endel pga det. Ser i hvert fall noen store på Twitter som er skuffet og som har solgt seg ut av 2020
msmekk
15.08.2022 kl 10:20 1464

Cleaves uke 33 rapport beholder kursmål Kr.202,- på 2020 Bulkers. Dette gir 76% oppside. Bekrefter at de har sterk tro på bulk fremover og oppgangen kommer.
Redigert 15.08.2022 kl 11:41 Du må logge inn for å svare
msmekk
16.08.2022 kl 11:53 891

Fra E24/Pareto
Tørrlastrederiene opplever et utfordrende marked. Analytiker mener 2020 Bulkers, som ikke skal øke flåten, er et trygt aksjevalg i en urolig sektor.
– Tørrlastaksje for kistebunnen
2020 Bulkers har ingen planer om å vokse flåten fra dagens størrelse.
Haavaldsen ser på 2020 Bulkers som et trygt valg for aksjeplukkere som ønsker eksponering mot den urolige tørrlastsektoren på børs.
Tørrlastrederiene på Oslo Børs har seilt i et marked for frakt av råvarer som jernmalm og kull som har svingt stort i år, og 2020 Bulkers er blant de første til å legge frem hvordan det påvirket inntjeningen i andre kvartal.

Analytiker Vetle Wilhelmsen i Sparebank 1 Markets vil følge med på hva selskapet kommuniserer rundt å låse inn faste rater på de nåværende nivåene – etter en sommer med et «relativt surt» tørrlastmarked.
– 2020 Bulkers har for øyeblikket relativt stor spoteksponering, med seks av åtte skip på indeks-linkede kontrakter med flytende rater, sier han.
Wilhelmsen beskriver et utfordrende marked for 2020 Bulkers om dagen, som han forklarer med «veldig lav aktivitet i konstruksjonssektoren i Kina».
– Det medfører lav etterspørsel etter stål, og dermed også lav etterspørsel etter frakt av jernmalm, som er den viktigste råvaren for 2020 Bulkers-flåten.
2020 Bulkers presenterer kvartalsrapporten onsdag 17. august.

Redigert 16.08.2022 kl 11:55 Du må logge inn for å svare

Bra rapport av 2020 Bulkers,

* Achieved time charter equivalent earnings so far in Q3 2022 of approximately US$30,300 per day, gross

* Vessel operating expenses of US$4.3 million. Average operating expenses of approx. US$5,900 per day per vessel

nterest bearing debt decreased from US$232.4 million to US$228.7 million during the quarter reflecting scheduled
repayments.

The IMO targets reduction in CO2 intensity from international shipping by 40% from 2008 levels by 2030 and will implement EEXI (Energy Efficiency Existing Ship ndex) and CII (Carbon Intensity Indicator) by January 2023

Based on an assessment from ABS, 2020 Bulkers fleet is in the top 8% percentile of trading Capesize vessels

Free cash flow paid as monthly distributions – 72% of paid in equity returned to investors so far