2020 Bulkers - Tørrbulk bonanza med store utbytter hver måned
Det er full fart i tørrbulk-markedet, og utsiktene fremover ser gode ut.
Idag, 29. juni betaler 2020 Bulkers USD 0,30 i utbytte for Mai måned.
Om ca 10 dager får vi beskjed om utbyttenivået for Juni måned.
3. kvartal er normalt sterkeste kvartal i tørrbulk,
så vi forventer økte utbytter utover sommeren/ høsten!
Idag, 29. juni betaler 2020 Bulkers USD 0,30 i utbytte for Mai måned.
Om ca 10 dager får vi beskjed om utbyttenivået for Juni måned.
3. kvartal er normalt sterkeste kvartal i tørrbulk,
så vi forventer økte utbytter utover sommeren/ høsten!
M79
30.08.2022 kl 12:36
3373
Som jeg sa over må være våt truse el short herjer.. mine aksjer får ingen av dem, uansett hvor mye den faller eller oppgang… en som gleder seg til utbytter 😎💰
Max Payne
30.08.2022 kl 12:27
3367
Mirabella har dekket inn det meste og de andre shorterne stter muligens i ro og da vil kursene falle så lenge ratene fortsetter ned. Det er altså ikke shorterne som herjer, men det er få vanlige kjøpere nå.
M79
30.08.2022 kl 12:25
3353
Short og våte truser herjer, dem får ikke mine aksje før den passert 140-150kr👍😎… ratene bedre seg før el siden da går en vei opp opp opp
Redigert 30.08.2022 kl 12:26
Du må logge inn for å svare
Max Payne
30.08.2022 kl 12:25
3318
Jeg tenker at Golden bør kunne holde seg bedre gjennom kollapsen i ratene fordi de har bundet en stor andel av skipene, men jeg kan ikke se det samme hos 2020 og tror det er mer nedside.
Hehe, seriøs type?
Not
Not
Max Payne
30.08.2022 kl 12:01
3342
Max Payne
30.08.2022 kl 12:00
3339
Dersom seks båter følger indeksen, så er ikke 2020 Bulkers sikret samme inntjening som Golden? For ratene går jo nedover, mens Golden har bundet en stor andel av sine båter.
Investman
30.08.2022 kl 10:34
3316
Undres på hvordan meglerne i Voleon tenker?
Har vanskelig for å tro at shorten deres vil kunne ende opp med gevinst?
I såfall må transport av jernmalm, kull og korn falle helt sammen
Har vanskelig for å tro at shorten deres vil kunne ende opp med gevinst?
I såfall må transport av jernmalm, kull og korn falle helt sammen
kakemann
30.08.2022 kl 10:22
3329
https://2020bulkers.com/our-fleet/
2020 har ingen båter i spotmarkedet. 6 båter er leid ut til Koch og 2 er leid ut til Glencore. 2 båter får en fast rate ut året og 6 båter får Baltic capesize index + en premium på ca. 35%. Fra nyttår går de 2 som er på faste rater over på samme modell som de 6 andre.
2020 har ingen båter i spotmarkedet. 6 båter er leid ut til Koch og 2 er leid ut til Glencore. 2 båter får en fast rate ut året og 6 båter får Baltic capesize index + en premium på ca. 35%. Fra nyttår går de 2 som er på faste rater over på samme modell som de 6 andre.
Max Payne
30.08.2022 kl 09:32
3395
Jo, Voleon økte sin short fra 0.82 % den 24.8 til 0.94 % den 26.8.
Hvor mange av båtene til 2020 Bulkers går på spot kontra Golden Ocean?
Hvor mange av båtene til 2020 Bulkers går på spot kontra Golden Ocean?
msmekk
30.08.2022 kl 09:11
3446
Cleaves weekly report 35. Opprettholder kursmålet på 2020 Bulkers til Kr.202,- som gir over. 100% oppside
M79
29.08.2022 kl 19:35
3739
😂😂
Ingen av dem har økt shorten, Voleon sitter stille og har 0/94% og worldquant har 0/72% totalt=1.66% ingen forandringer på dem🤘og blir rene julaften når dem dekker inn igjen.. husk hva skjedde med Rec når dem dekket inn shorten, da er d greit man eie aksje og ikke sitte på sidelinje
Ingen av dem har økt shorten, Voleon sitter stille og har 0/94% og worldquant har 0/72% totalt=1.66% ingen forandringer på dem🤘og blir rene julaften når dem dekker inn igjen.. husk hva skjedde med Rec når dem dekket inn shorten, da er d greit man eie aksje og ikke sitte på sidelinje
Redigert 29.08.2022 kl 19:40
Du må logge inn for å svare
Max Payne
29.08.2022 kl 18:01
3845
Hehe. Nei, jeg tør ikke dette.
Voleon øker shorten, mens Mirabella er under 0.5. Blir interessant å se hvem som treffer. Hvis FED smeller til med en ny trippel økning, kan det bli en vond høst. Jeg tror ikke det er noen hast med noe i markedet nå. Kan bare slappe av og se om det blir billige aksjer etter hvert.
Voleon øker shorten, mens Mirabella er under 0.5. Blir interessant å se hvem som treffer. Hvis FED smeller til med en ny trippel økning, kan det bli en vond høst. Jeg tror ikke det er noen hast med noe i markedet nå. Kan bare slappe av og se om det blir billige aksjer etter hvert.
Max Payne
29.08.2022 kl 13:49
4085
Nei, nå håper jeg det kan bli billig om noen uker eller måneder? Ser det ikke bekmørkt ut for Europa nå? Og Kina? Strøm og energi er dyrt og kan strupe næringsliv?
Max Payne
29.08.2022 kl 10:08
4246
Ned til 93 i dag tidlig. Tror fremdeles det er for tidlig å kjøpe, men tok litt Mowi i dag.
Investman
29.08.2022 kl 01:14
4427
Noen som har status over spotandelen på flåten for hhv Q3 og Q4?
Slik ratene har utviklet seg de siste månedene, er langsiktige kontrakter på gode rater kjernespørsmålet!
Slik ratene har utviklet seg de siste månedene, er langsiktige kontrakter på gode rater kjernespørsmålet!
hogan
27.08.2022 kl 20:42
4842
Det blir en del govm spending infrastruktur i Kina og ellers i verden, ikke lese for mye nyheter, skaper usikkerhet.
Litt is i magen, tank hadde jo minusrater lenge på vlcc og ikke gått i taket akkurat, men kursene er høye.
Tror ikke det blir noe særlig billigere nu, men alt kan jo skje på børsen, jeg trader Gogl inntil videre,
Litt is i magen, tank hadde jo minusrater lenge på vlcc og ikke gått i taket akkurat, men kursene er høye.
Tror ikke det blir noe særlig billigere nu, men alt kan jo skje på børsen, jeg trader Gogl inntil videre,
gandhi-21
27.08.2022 kl 12:00
5094
Det er ikke bare Lock-down som plager bulk, men frykten for en kraftig kinesisk resesjon.
2020b var en skikkelig kurs og utbyttevinner i 2021. Spørsmålet nå er hvor langt ned vi skal ?
2020b var en skikkelig kurs og utbyttevinner i 2021. Spørsmålet nå er hvor langt ned vi skal ?
Max Payne
27.08.2022 kl 11:48
5067
At overbelastningen i havnene har normalisert seg er negativt. Det fører til en mer effektiv utnyttelse av flåten på havene og dermed faller ratene.
Max Payne
27.08.2022 kl 11:46
5058
Joda, men tidligere falt den til 41 kroner. Og ratene er ikke så mye dårligere enn da. Jeg synes 90-tallet er for høyt. Det blir en for stor gambling. Hva hindrer kursen å falle til 75 kroner fram til januar?
BALLEPILOT
27.08.2022 kl 09:06
5174
Da er det nå man kjøper....
«Vi er optimistiske til tørrbulkmarkedet og føler at mye av den seneste nedgangen skyldes nedstengninger i Kina tidligere i sommer. Overbelastning i havner har allerede normalisert seg, og sesongmessig bør tørrbulkhandelen forbedres i de kommende månedene», fremgår det fra meglerhuset torsdag.
«Vi er optimistiske til tørrbulkmarkedet og føler at mye av den seneste nedgangen skyldes nedstengninger i Kina tidligere i sommer. Overbelastning i havner har allerede normalisert seg, og sesongmessig bør tørrbulkhandelen forbedres i de kommende månedene», fremgår det fra meglerhuset torsdag.
Max Payne
27.08.2022 kl 00:01
5374
Stygt fall i USA i kveld. Jeg synes det virker veldig risikabelt å kjøpe sykliske aksjer foran en mulig resesjon. Kan ikke forstå alle som hausser og hvorfor. Hvorfor skal man binde opp kapital her nå? Skjønner det ikke.
Fra artikkelen: Analytikeren forventer at usikkerheten i tørrbulkmarkedet vil vedvare de neste 6–12 månedene.
https://e24.no/boers-og-finans/i/Rr3oeO/full-kollaps-for-shippingindeks
Fra artikkelen: Analytikeren forventer at usikkerheten i tørrbulkmarkedet vil vedvare de neste 6–12 månedene.
https://e24.no/boers-og-finans/i/Rr3oeO/full-kollaps-for-shippingindeks
M79
26.08.2022 kl 17:03
5587
Vi får krysse fingrene at den går oppover igjen snart og raten bedre seg😎 uansett sitter jeg i ro og laster mer opp👍 Snart utbytte og kurs oppgang. God helg
Redigert 26.08.2022 kl 17:04
Du må logge inn for å svare
ks1977
26.08.2022 kl 12:18
5772
Vi er faktisk 2x ATL så aksjen kan absolutt falle mer, men ATL på 41,80 var under pandemipanikkselginga så forhåpentligvis ikke veldig sammenlignbart. Før den tid så var ATL på 79, men det var i august 2019 og rett etter børsnotering. Ser vi fra april 2021 og fremover så er vi på det laveste nivået nå, men interessant nok på et tidspunkt hvor kursen burde vært sterk.
Hva skjer med aksjekursen dersom vi ikke får noe caperally på sensommer/høst, Kina ikke får stablet seg på bena og verden går inn i en resesjon? (les: er alt dette bakt inn i prisen allerede) Og hva skjer dersom vi får det sedvanlige caperallyet, boostet med infrastrukturpakker og kanskje (halmstrå?) Kina som slutter med lockdowns + skal booste BNP etter partikongressen?
Hva skjer med aksjekursen dersom vi ikke får noe caperally på sensommer/høst, Kina ikke får stablet seg på bena og verden går inn i en resesjon? (les: er alt dette bakt inn i prisen allerede) Og hva skjer dersom vi får det sedvanlige caperallyet, boostet med infrastrukturpakker og kanskje (halmstrå?) Kina som slutter med lockdowns + skal booste BNP etter partikongressen?
M79
26.08.2022 kl 10:58
5915
Kan umulig falle mer… aksjen er All Time low… uansett gleder meg til innbytte når den nærme seg
fattigstakkar
26.08.2022 kl 10:30
5981
Takk, virker logisk det regnestykket. Er ute nå, men skal inn igjen. Må bare se hvordan nedsalget i GOGL ender. Er en del tekniske støttenivåer som blir brutt i bulkaksjer nå.
Kalle Kurtasje
26.08.2022 kl 00:05
6221
Premium er ca 35%
13150 i snitt for 2013 virker helt feil, men OK.
FFA = FFA 🙄
13150 i snitt for 2013 virker helt feil, men OK.
FFA = FFA 🙄
ks1977
25.08.2022 kl 21:47
6409
Håper noen med litt mer kontroll svarer, men januar (hvor de hadde alle skip på indeks) kan kanskje gi en god pekepinn:
Indeks 12844 & scrubberfordel 2200 = utbytte 6 cents (for januar)
https://newsweb.oslobors.no/message/552890
Scrubberfordelen har variert fra 1600-4100 for indeksskipene (opp til 6400 for TC-skipene), men snittet ligger i underkant av 2700 (for indeksskipene) for januar-juli
Det er vel 45% premium de har? (eller var det 35%?) Så 13150 x 1,45 + 2700 = 21 768 (mot 21 000 i TCE i januar)
Så 6*12=72 cents for året som helhet
Indeks 12844 & scrubberfordel 2200 = utbytte 6 cents (for januar)
https://newsweb.oslobors.no/message/552890
Scrubberfordelen har variert fra 1600-4100 for indeksskipene (opp til 6400 for TC-skipene), men snittet ligger i underkant av 2700 (for indeksskipene) for januar-juli
Det er vel 45% premium de har? (eller var det 35%?) Så 13150 x 1,45 + 2700 = 21 768 (mot 21 000 i TCE i januar)
Så 6*12=72 cents for året som helhet
fattigstakkar
25.08.2022 kl 21:03
6493
FFA indikerer 13150 for 2023 https://www.braemarscreen.com/
Er det noen som klarer å anslå hva en slik rate vil tilsi i overskudd for 2020 med den scrubber premium som har vært i år?
Er det noen som klarer å anslå hva en slik rate vil tilsi i overskudd for 2020 med den scrubber premium som har vært i år?
M79
25.08.2022 kl 21:02
6468
Tipper vi står i 115-120 nær utbyttedag den 19 september👍 den vil snu heftig nå snart.. gjennstår å se😎
Ebit
25.08.2022 kl 18:22
6620
Med rater under 4000 $ begynner en å nærme seg vitsen med å ta oppdrag i det hele tatt?
Rennestein
25.08.2022 kl 17:53
4101
Slepper man kildeskatt selv med ikz konto nå som bulkers har flagget hjem? Ser man kan handle med ASK konto på Nordnet nå.
M79
25.08.2022 kl 16:10
4145
Bunnen er her ca 100kr.. lastet opp med begge hendene i dag😎 den snur plutselig kraftig opp📈📈 aksjen rå sterk går ikke i rødt
Kalle Kurtasje
25.08.2022 kl 12:43
4248
Caperater idag på $3.931. Har hele verden tatt en "time-out"???